abonnement Unibet Coolblue
pi_193848990
Hallo,

Volgende week ga ik op vakantie en nu ben ik aan het kijken voor een reisverzekering. Ik had altijd een doorlopende reisverzekering bij ING. Die heb ik aan het begin van het jaar opgezegd omdat die in principe maar tot 90 dagen aansluitend vergoed en ik in het begin van het jaar van plan was om langer weg te blijven.

Nu ga ik volgende week een dikke week naar Frankrijk met de auto om te kamperen. Als ik naar de voorwaarden kijk zie ik niet echt de meerwaarde van een reisverzekering afsluiten of zie ik iets over het hoofd?

Ik ben aanvullend verzekerd waardoor mijn zorgverzekering de volledige (spoedeisende) reiskosten vergoed. Qua bagage valt het mee wat we mee hebben dus daar hoef ik het in principe ook niet voor te doen.

Nu zijn de kosten van een reisverzekering meestal ook niet heel erg hoog maar stel je hebt hem 10 jaar niet nodig en dan 1 keer wel dan heft elkaar dat ook wel weer op qua kosten
pi_193848998
Edit: dubbel
pi_193849013
Repatriėring als je niet meer kan rijden of zitten is wel prettig. Wat geld als in 1x al je spullen kwijt of verloren zijn ook wel.
.
pi_193849131
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 20:07 schreef Fer het volgende:
Repatriėring als je niet meer kan rijden of zitten is wel prettig. Wat geld als in 1x al je spullen kwijt of verloren zijn ook wel.
Dit dus.

Mijn pa heeft ooit eens zijn been gebroken op een vakantie in Italie. Nadat hij in het ziekenhuis was geholpen kwam een paar dagen later een Nederlandse ambulance voorrijden die hem keurig naar huis heeft gebracht. (Hij kon immers zelf niet rijden, mijn moeder kon wel met de sleurhut rijden, maar zie jezelf maar eens te vervoeren in een auto met je been omhoog).

De auto en sleurhut werden opgehaald door een berger en stonden een paar dagen later ook voor de deur.

Een kennis is ooit zo ziek geworden dat de busreis naar huis vanuit Oostenrijk gewoon weg niet meer ging. Het was of daar herstellen (wat nog flink wat dagen kon duren) of met het vliegtuig naar huis, ze zijn toen door de reisverzekeraar met het vliegtuig naar huis gebracht.

Het is overigens ook wel prettig als er iets ernstigers gebeurd en je komt te overlijden, dan brengen ze je ook thuis. Zonder verzekering is dat nogal een slag lastiger voor je nabestaande.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2020 20:15:21 ]
pi_193849230
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 20:14 schreef Banaanvragen het volgende:
Het is overigens ook wel prettig als er iets ernstigers gebeurd en je komt te overlijden, dan brengen ze je ook thuis.
Alsof je daar dan nog wat aan hebt :')
pindazakje
pi_193849344
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 20:14 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Dit dus.

Mijn pa heeft ooit eens zijn been gebroken op een vakantie in Italie. Nadat hij in het ziekenhuis was geholpen kwam een paar dagen later een Nederlandse ambulance voorrijden die hem keurig naar huis heeft gebracht. (Hij kon immers zelf niet rijden, mijn moeder kon wel met de sleurhut rijden, maar zie jezelf maar eens te vervoeren in een auto met je been omhoog).

De auto en sleurhut werden opgehaald door een berger en stonden een paar dagen later ook voor de deur.

Een kennis is ooit zo ziek geworden dat de busreis naar huis vanuit Oostenrijk gewoon weg niet meer ging. Het was of daar herstellen (wat nog flink wat dagen kon duren) of met het vliegtuig naar huis, ze zijn toen door de reisverzekeraar met het vliegtuig naar huis gebracht.

Het is overigens ook wel prettig als er iets ernstigers gebeurd en je komt te overlijden, dan brengen ze je ook thuis. Zonder verzekering is dat nogal een slag lastiger voor je nabestaande.
Repatriėring is de enige reden die ik zou kunnen verzinnen maar wat is die kans? Ik ga geen gekke dingen doen of risicovolle activiteiten. Daarnaast is repatriėring bij overlijden ook verzekerd bij een aanvullende zorgverzekering van Menzis.

quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 20:07 schreef Fer het volgende:
Repatriėring als je niet meer kan rijden of zitten is wel prettig. Wat geld als in 1x al je spullen kwijt of verloren zijn ook wel.
Ja dat zou vervelend zijn maar die kosten kan en wil ik wel dragen. Meeste verzekeringen vergoeden dagwaarde en hebben een eigen risico dus wat je terugkrijgt kan alleen maar tegen vallen in mijn geval omdat we geen dure spullen meehebben. Volgens mij worden spullen ook niet gedekt als je ze in een tent opbergt omdat dit niet een "deugdelijk af te sluiten vertrek" is
pi_193850248
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 20:26 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Repatriėring is de enige reden die ik zou kunnen verzinnen maar wat is die kans? [..]
Mijn pa struikelde over een uitstekende boomwortel ...

dit geintje heeft de verzekering met gemak 5k gekost als niet meer
pi_193850609
Ook een leuke: een geval met een reisgenoot, waardoor de ander verplicht is enkele weken te blijven.
.
pi_193850935
Ik heb een reisverzekering voor dingen die ik echt niet zelf kan dragen. Ik duik graag en stel daar gaat echt wat mis en je moet per helicopter naar de decompressiekamer vervoerd worden... Zonder verzekering ben je dan gewoon insta failliet. Of dood. Als ik ga skieen heb ik ook graag een verzekering, en die heb ik al een keer nodig gehad toen ik mijn arm brak en naar het ziekenhuis moest. Ik ben ook wel eens bestolen van mobiel, fotocamera en geld en toen was ik ook wel een beetje blij dat ik verzekerd was, al kun je de echte waardevolle dingen (je foto's bijv) nooit verzekeren. Voor een weekje camping in frankrijk met een goedkoop tentje zou ik geen verzekering nemen tenzij je gaat parasailen of rotsklimmen ofzo. En in zo'n geval wel even goed checken of dat wel verzekerd is.
pi_193850990
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 20:26 schreef KolonelBroodje het volgende:

[..]

Repatriėring is de enige reden die ik zou kunnen verzinnen maar wat is die kans? Ik ga geen gekke dingen doen of risicovolle activiteiten. Daarnaast is repatriėring bij overlijden ook verzekerd bij een aanvullende zorgverzekering van Menzis.

Tja, maar dat heb je niet altijd voor het zeggen heh? Misschien doet een ander wel gekke dingen en ben jij de sjaak die in het ziekenhuis belandt...
pi_193851040
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 22:05 schreef MissRelin het volgende:

[..]

Tja, maar dat heb je niet altijd voor het zeggen heh? Misschien doet een ander wel gekke dingen en ben jij de sjaak die in het ziekenhuis belandt...
Dat kan hier in Nederland netzogoed gebeuren he. Door je eigen stad fietsend naar je werk is waarschijnlijk risicovoller dan op de camping in frankrijk zitten.
  maandag 29 juni 2020 @ 22:34:33 #12
486092 Zilverberk
Neem ook een abo!
pi_193851528
Je doet er m.i. goed aan de financiėle risico's die je niet kunt dragen te verzekeren.
Wat betreft ziektekosten: je zorgverzekering betaalt tot Nederlands prijspeil, dus zolang je uit de VS blijft zal dat een groot deel van de kosten zijn. Bepaal zelf of je het restant kunt lappen (denk ook even aan 3 weken IC in het geval dat je dįįr covid-19 oploopt :X ). Repatriėring en helicopter-redding zijn ook zaken die ik zou verzekeren.

Bagage, electronica en cash verzeker ik nooit. Ik neem zo min mogelijk dure dingen mee, wordt t gejat dan is het jammer, maar ga ik niet failliet.
pi_193852211
Reisverzekering heeft weinig nut heb ik zelf ondervonden. Zorg dat je zorgverzekering Europa / werelddekking bij je zorgverzekering hebt en dat is het.

Ik dacht hem twee keer nodig te hebben:
Een keer tijdens onlusten in Ecuador, toen ik 10 dagen vast zat en mee kon met evacuatievlucht terug naar de hoofdstad, door de lokale overheid georganiseerd. Kosten werden niet gedekt door de reisverzekering.

Een tijd geleden tijdens wintersport een gebroken arm. Ziekenhuiskosten werden door de zorgverzekering vergoed. Repatriėring kon niet geregeld worden (luchtvaartmaatschappijen wilde me niet meenemen vlak na een operatie) en ik moest wachten op de eerste gipsvlucht, waar nog geen enkel uitzicht op was. Uiteindelijk heeft m'n pa me gewoon opgehaald met de auto.

Een reisverzekering is leuk als je een camera of een caravan wil verzekeren, maar verder niet. Zie ook: TRV / Is een reisverzekering nuttig?
pi_193852732
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 23:18 schreef Schuifpui het volgende:
Reisverzekering heeft weinig nut heb ik zelf ondervonden. Zorg dat je zorgverzekering Europa / werelddekking bij je zorgverzekering hebt en dat is het.

Ik dacht hem twee keer nodig te hebben:
Een keer tijdens onlusten in Ecuador, toen ik 10 dagen vast zat en mee kon met evacuatievlucht terug naar de hoofdstad, door de lokale overheid georganiseerd. Kosten werden niet gedekt door de reisverzekering.

Een tijd geleden tijdens wintersport een gebroken arm. Ziekenhuiskosten werden door de zorgverzekering vergoed. Repatriėring kon niet geregeld worden (luchtvaartmaatschappijen wilde me niet meenemen vlak na een operatie) en ik moest wachten op de eerste gipsvlucht, waar nog geen enkel uitzicht op was. Uiteindelijk heeft m'n pa me gewoon opgehaald met de auto.

Een reisverzekering is leuk als je een camera of een caravan wil verzekeren, maar verder niet. Zie ook: TRV / Is een reisverzekering nuttig?
en hoe had je dat gedaan als je been gebroken was ipv je arm?
  FOK!fotograaf dinsdag 30 juni 2020 @ 09:07:37 #15
73911 ultra_ivo
pi_193854898
Bij een goede reisverzekering is je fiets mee gedekt op hetzelfde niveau als een auto, dus vervangend vervoer/verblijf.
Erg handig als je bijv. onderdelen lokaal niet kunt krijgen en je in een hotel moet wachten tot je pakket van Rose/Bike-Components/Futurum oid binnen is.
Ik heb dat zo al eens gekregen toen ik een omweg moest maken naar een stad voor een reparatie die ik niet zelf kon (freewheelpalletje kapot).
Ik heb zelf gewoon zo'n doorlopende reisverzekering omdat ik vaak een weekendje weg ben. Juist voor allemaal dat kleine grut. Kost niet veel maar neemt een hoop onrust weg.
pi_193856656
Ik heb hem vooral voor repatriėring, medische kosten en fotoapparatuur. De eerste 2 vooral in het kader van het type vakantie dat ik vaak houd: bergwandelen. De kosten daarvan kunnen aardig oplopen, vooral als je met helikopter oid gezocht moet worden. De kosten daarvan worden al dusdanig hoog dat ik ze liever niet zelf betaal.

Verzekering voor fotospullen ben ik blij dat ik die heb, heb hem al paar keer moeten gebruiken. De premie die ik daarvoor heb betaald heb ik al ruimschoots terugverdiend zeg maar :')
Voor wat foto's, kijk hier
  dinsdag 30 juni 2020 @ 11:54:03 #17
104963 ETA
European Travel Author
pi_193856983
Ik heb hem voornamelijk voor fotoaparatuur en medische kosten. Voor mensen die vertrouwen op hun normale zorgverzekering, let wel dat het vaak alleen dekt tot wat de kosten in NL zijn.

Plus een annuleringsverzekering die zich al dubbel en dwars heeft terugbetaald (1x door ziekte reis geannuleerd, 1x door ziekte afgebroken en 1x afgebroken door Corona).
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!
pi_193858818
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 22:08 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dat kan hier in Nederland netzogoed gebeuren he. Door je eigen stad fietsend naar je werk is waarschijnlijk risicovoller dan op de camping in frankrijk zitten.
Dat klopt. Maar de vraag ging specifiek over een reisverzekering en de reactie was dat TS geen gekke dingen ging doen in het buitenland. Maar TS heeft het niet altijd in de hand.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')