abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 juni 2020 @ 16:41:36 #1
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193846244
Dit is niet de laatste pandemie, dus moeten onze steden op de schop.
quote:
Meer dan ooit moesten we het de afgelopen maanden doen met ons huis en de buurt waarin we wonen. Wie geen tuin had was aangewezen op een nabijgelegen park, dat soms moest worden ontruimd. Het roept de vraag op of de inrichting van onze steden nog wel van deze tijd is.

De kans is volgens deskundigen groot dat we in de toekomst vaker te maken krijgen met een pandemie. Hoe zorgen we ervoor dat Nederlandse steden daar structureel goed op voorbereid zijn?

Eerdere epidemieën leerden ons al dat we onze steden rigoureus anders moesten organiseren. Zo kwam na de cholera-epidemie het besef dat hygiëne belangrijk is. Uiteindelijk werd overal riolering aangelegd.

Zorgt ook de coronacrisis voor een reset van de stad? We zoeken uit hoe Nederland pandemieproof kan worden.
Er zitten ook goeie voorbeelden in van meer groen ed. :Y
Maar ook autootje pesten... en stimuleren deelauto... alsof je dat nog wil... :')

Maar hebben die deskundigen nou echt zoveel gelijk dat we 'dit' vaker krijgen?
Per slot van rekening is het in de basis gewoon een griepvirus... (Imho ;) )

Stel we krijgen 'dit' om de paar jaar... nou dan kun je de economie wel in de kliko gooien. Toch?

[ Bericht 0% gewijzigd door Bocaj op 29-06-2020 16:53:06 ]
  maandag 29 juni 2020 @ 16:45:23 #2
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_193846305
Tot nu toe komen al die (in potentie) pandemie veroorzakende virussen uit China, dus gewoon die communisten er daar uitgooien lijkt me beter dan hier alle steden op de schop gooien.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
pi_193846322
Wat een groen geneuzel in dat filmpje zeg :')
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193846356
Complete steden met bestaande bouw aanpassen is veelst te duur.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193846363
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:45 schreef SillyWalks het volgende:
Tot nu toe komen al die (in potentie) pandemie veroorzakende virussen uit China, dus gewoon die communisten er daar uitgooien lijkt me beter dan hier alle steden op de schop gooien.
Welke zijn dat dan nog meer?

NL kent de q koorts, varkenspest, vogelgriep varianten....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  maandag 29 juni 2020 @ 16:52:23 #6
451005 Grems
Clown World
pi_193846369
Uiteraard krijgen we dit vaker. En anders passen ze gewoon de definitie van een pandemie weer aan.

Overigens kan het allemaal zo voorbij zijn, zodra iedereen zich onderwerpt aan een trackingapp/implantaat, maandelijkse injecties van ome Bill, exclusief kunstmatige "voeding" van $BYND tot zich neemt en vanaf heden gewoon braaf online op vakantie gaat.

Iedereen behalve de Oranjes en Jettens van de wereld, uiteraard.
pi_193846378
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:52 schreef Grems het volgende:
Uiteraard krijgen we dit vaker. En anders passen ze gewoon de definitie van een pandemie weer aan.

Overigens kan het allemaal zo voorbij zijn, zodra iedereen zich onderwerpt aan een trackingapp/implantaat, maandelijkse injecties van ome Bill, exclusief kunstmatige "voeding" van $BYND tot zich neemt en vanaf heden gewoon braaf online op vakantie gaat.

Iedereen behalve de Oranjes en Jettens van de wereld, uiteraard.
Ik teken daarvoor.
Liefste wil ik een robot zodat ik op bed kan blijven 24/7
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193846530
Typisch gevalletje meer pain dan gain. Wat een vertrutting ook. We hebben weer iets nieuws gevonden om hip te zijn hoor. Pandemieproof :r Ik begrijp dat corona helemaal in is, maar er is niets dat erop wijst dat hiermee een soort pandemie-era is aangebroken. Komt vast pas over 100 jaar wel weer eentje.

En afgezien van de standaard 'natuurlijke' ontwikkelingen gaan onze steden al honderden jaren in min of meer dezelfde hoedanigheid mee. Als je vindt dat die niet toekomstbestendig zijn voor jou en je kinderen, dan lijkt het mij verstandig te emigreren.
I'll give you something to do
  maandag 29 juni 2020 @ 17:13:17 #9
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193846560
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 17:10 schreef galantis het volgende:
Typisch gevalletje meer pain dan gain. Wat een vertrutting ook. We hebben weer iets nieuws gevonden om hip te zijn hoor. Pandemieproof :r Ik begrijp dat corona helemaal in is, maar er is niets dat erop wijst dat hiermee een soort pandemie-era is aangebroken. Komt vast pas over 100 jaar wel weer eentje.

En afgezien van de standaard 'natuurlijke' ontwikkelingen gaan onze steden al honderden jaren in min of meer dezelfde hoedanigheid mee. Als je vindt dat die niet toekomstbestendig zijn voor jou en je kinderen, dan lijkt het mij verstandig te emigreren.
Wordt leuk om de kerstmarkt te bezoeken komende jaren; we hadden al de betonblokken tegen terrorisme en nu natuurlijk ook de 1,5 meter-inrichting. Lekker ontspannen!
pi_193846640
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 17:13 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Wordt leuk om de kerstmarkt te bezoeken komende jaren; we hadden al de betonblokken tegen terrorisme en nu natuurlijk ook de 1,5 meter-inrichting. Lekker ontspannen!
Die betonblokken zijn ook niet meer nodig. Zelfs een geoefend autoterrorist gaat met die 1,5 meter niet meer dan drie voetgangers raken.
I'll give you something to do
pi_193846663
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:45 schreef SillyWalks het volgende:
Tot nu toe komen al die (in potentie) pandemie veroorzakende virussen uit China, dus gewoon die communisten er daar uitgooien lijkt me beter dan hier alle steden op de schop gooien.
Idd. De mexicaanse griep ook nattuurlijk.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  maandag 29 juni 2020 @ 17:29:14 #12
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193846740
Wel slim om hier vast over na te denken.
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193846978
De echte oorzaak is dat het land te vol is. Geen steden aanpassen maar de massale immigratie stoppen lijkt mij een goed begin, mocht het aan de orde zijn om steden aan te passen. Lijkt mij vooral een domme hype, net zoals terrorisme destijds. Ipv dure oplossingen zoeken de overbevolking bij de bron aanpakken
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  maandag 29 juni 2020 @ 17:48:24 #14
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193846988
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 17:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De echte oorzaak is dat het land te vol is. Geen steden aanpassen maar de massale immigratie stoppen lijkt mij een goed begin, mocht het aan de orde zijn om steden aan te passen. Lijkt mij vooral een domme hype, net zoals terrorisme destijds.
Er zijn allerlei bureautjes die weer goud geld verdienen aan de coronamaatregelen.
pi_193851139
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 17:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
De echte oorzaak is dat het land te vol is. Geen steden aanpassen maar de massale immigratie stoppen lijkt mij een goed begin, mocht het aan de orde zijn om steden aan te passen. Lijkt mij vooral een domme hype, net zoals terrorisme destijds. Ipv dure oplossingen zoeken de overbevolking bij de bron aanpakken
Welke 'massale immigratie'? Er zijn in 30 jaar tijd op een bevolking van 15 miljoen mensen 2 miljoen er bij gekomen. Dat is peanuts als je het vergelijkt met de bevolkingsgroei in dezelfde periode in andere delen van de wereld.

Er moet vooral veel meer spreiding komen in het land van zowel woon- als werklocaties. Stop met de eeuwige focus op de randstad en de andere grote steden in dit land.
Miata is always the answer
  maandag 29 juni 2020 @ 22:28:35 #16
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193851438
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 22:14 schreef j669 het volgende:

[..]

Welke 'massale immigratie'? Er zijn in 30 jaar tijd op een bevolking van 15 miljoen mensen 2 miljoen er bij gekomen. Dat is peanuts als je het vergelijkt met de bevolkingsgroei in dezelfde periode in andere delen van de wereld.

Er moet vooral veel meer spreiding komen in het land van zowel woon- als werklocaties. Stop met de eeuwige focus op de randstad en de andere grote steden in dit land.
Gelukkig hebben we in Nederland alle ruimte en staan overal woningen leeg.
pi_193851459
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:52 schreef Grems het volgende:
Uiteraard krijgen we dit vaker. En anders passen ze gewoon de definitie van een pandemie weer aan.

Overigens kan het allemaal zo voorbij zijn, zodra iedereen zich onderwerpt aan een trackingapp/implantaat, maandelijkse injecties van ome Bill, exclusief kunstmatige "voeding" van $BYND tot zich neemt en vanaf heden gewoon braaf online op vakantie gaat.

Iedereen behalve de Oranjes en Jettens van de wereld, uiteraard.
Ik geef me op.
  maandag 29 juni 2020 @ 23:44:07 #18
338319 ZarB
Piņa colada
pi_193852665
Geboortebeperking. Minder mensen, minder gezeik. Alles is voor de rest dweilen met de kraan open :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  Knapste mannelijke user 2022 maandag 29 juni 2020 @ 23:48:49 #19
206731 Mortaxx
Doomer
pi_193852725
Hoe is deelauto nu weer een oplossing :')

Corona is hier gekomen door witte mensen die op wintersport gingen en carnaval vierden. Maar dat probleem durft niemand te benoemen
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
  dinsdag 30 juni 2020 @ 01:08:53 #20
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_193853350
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:51 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Welke zijn dat dan nog meer?

NL kent de q koorts, varkenspest, vogelgriep varianten....
Sars, Mers.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:45:14 #21
449329 Speekselklier
Komt niet meer terug
pi_193854448
quote:
5s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:41 schreef Bocaj het volgende:

Er zitten ook goeie voorbeelden in van meer groen ed. :Y
Maar ook autootje pesten... en stimuleren deelauto... alsof je dat nog wil... :')
waarom zou je inderdaad een auto in de stad willen.
openbaar vervoer is er prima geregeld.

ik ben dol op mijn auto maar gebruik hem zelden IN de stad.
Tot nooit .......
pi_193854523
quote:
1s.gif Op maandag 29 juni 2020 23:48 schreef Mortaxx het volgende:
Hoe is deelauto nu weer een oplossing :')

Corona is hier gekomen door witte mensen die op wintersport gingen en carnaval vierden. Maar dat probleem durft niemand te benoemen
Carnaval en wintersport zijn problemen?

‘We’ moeten leren dat niet alles te voorkomen is. Er is een pandemie, er zijn veel maatregelen zijn genomen, sommige beter dan andere. Maar moeten we de rest van ons leven hierop aangepast blijven en vele steden door de war gooien? Lijkt me nog geen logische conclusie.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 08:57:12 #23
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_193854828
Als mensen zeggen dat je iets "moet doen" dan is het vaak het beste om een stapje terug te doen en even na te denken of het wel echt nodig is.

Met een filmpje waarin Nieuwsuur verkondigt dat steden niet aangepast hoeven te worden, krijgen ze veel minder clicks en views.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_193855015
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 22:28 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we in Nederland alle ruimte en staan overal woningen leeg.
Ja, we hebben meer dan ruimte genoeg om bij te bouwen. We hebben ons enkel laten verstrikken in milieuregels en huisjesmelkers vrij spel gegeven, waardoor de woningmarkt compleet verziekt is.
Miata is always the answer
  woensdag 1 juli 2020 @ 06:15:20 #25
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_193867949
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 17:19 schreef galantis het volgende:

[..]

Die betonblokken zijn ook niet meer nodig. Zelfs een geoefend autoterrorist gaat met die 1,5 meter niet meer dan drie voetgangers raken.
_O-
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_193868169
Vooral een leuk businessmodel om als corona-consultant aan de gang te gaan en veel geld binnen te harken
pi_193868219
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 07:21 schreef Noudanzeg het volgende:
Vooral een leuk businessmodel om als corona-consultant aan de gang te gaan en veel geld binnen te harken
En de domme ambtenaren die hierin meegaan en overheids geld aan dit geneuzel besteden. :')
pi_193868375
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 07:35 schreef Basp1 het volgende:

[..]

En de domme ambtenaren die hierin meegaan en overheids geld aan dit geneuzel besteden. :')
ho ho , eerst even een certificaat implementeren dat verplicht wordt voor alle gemeentes en bedrijven met een jaarlijkse controle natuurlijk. :D
pi_193870257
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 01:08 schreef SillyWalks het volgende:

[..]

Sars, Mers.
MERS is voor het eerst ontdekt in het Midden-Oosten.

MERS staat dan ook voor: Middle East Respiratory Syndrome ;)
pi_193870337
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 23:44 schreef ZarB het volgende:
Geboortebeperking. Minder mensen, minder gezeik. Alles is voor de rest dweilen met de kraan open :')
Dit is natuurlijk de oplossing voor 80% van de problemen die we als mensheid hebben.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:20:17 #31
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_193870778
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:44 schreef FYazz het volgende:

[..]

MERS is voor het eerst ontdekt in het Midden-Oosten.

MERS staat dan ook voor: Middle East Respiratory Syndrome ;)
Ik weet waar het voor staat, maar het komt waarschijnlijk ook van Chinese vleermuizen: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4073873/
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
  woensdag 1 juli 2020 @ 11:44:54 #32
338319 ZarB
Piņa colada
pi_193871198
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 10:48 schreef Boris_Karloff het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk de oplossing voor 80% van de problemen die we als mensheid hebben.
Precies. We veroorzaken zelf de problemen, maar verwachten dat we ze ook kunnen oplossen zonder het kernprobleem aan te pakken _O- Darwin lacht zich een ongeluk.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_193873426
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 16:45 schreef SillyWalks het volgende:
Tot nu toe komen al die (in potentie) pandemie veroorzakende virussen uit China, dus gewoon die communisten er daar uitgooien lijkt me beter dan hier alle steden op de schop gooien.
Spaanse griep (USA)
Mexicaanse griep (Mexico)
MERS (Saudi Arabie)
Ebola (West Afrika)


Om er maar een paar te noemen.
  woensdag 1 juli 2020 @ 14:16:46 #34
94451 SillyWalks
Ministry of Silly Walks
pi_193873818
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:54 schreef Brede_meneer het volgende:

[..]

Spaanse griep (USA)
Mexicaanse griep (Mexico)
MERS (Saudi Arabie)
Ebola (West Afrika)


Om er maar een paar te noemen.
Oké, behalve dat MERS dus oorspronkelijk uit China komt.
Mijn punt blijft staan: gevaarlijke virussen moet je vakkundig bij de bron aanpakken, niet alle steden ter wereld op aanpassen.
Minister: lt's not particularly silly, is it? I mean, the right leg isn't silly at all and the left leg merely does a forward aerial half turn every alternate step.
Mr Pudey: Yes, but I think that with Government backing I could make it very silly.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')