abonnement Unibet Coolblue
pi_193846156
In Juli ga ik voor enkele dagen naar Polen. Polen is niet echt de vakantiebestemming dat ik meteen naar toe zou gaan/ Maar een collegatje trouwt straks in juli in polen.

Het is in een dorpje dicht tegen de Wit Russische grens (zo'n 40km van de grens). Een trouwfeest in het buitenland lijkt me leuk en daar wil ik zeker naar toe gaan.

Maar ik heb een vraagje. Ik zou een auto moeten huren op Warschau Modlin airport maar ik heb dit nog nooit gedaan. Welke maatschappijen zijn een beetje te vertrouwen en hoe verloopt zoiets? Moet je die ergens ophalen op een parking ? wat als je later aankomt (door file) dan de uur die je opgegeven hebt?

Ik ben benieuwd naar jullie ervaring
pi_193847214
Tank regels - vol-vol is voor jou het goedkoopst.
Verzekeringen - heb je je eigen risico afgekocht en zo ja bij wie? Meestal is dat goedkoper om het vooraf te doen bij een broker dan als je de auto ophaalt. Vaak proberen ze je te pushen om het alsnog te doen, dus voorkom dat je het 2x afkoopt.
Heb je een credit card nodig? Meestal wel.
Moet je een waarborg betalen? Zo ja hoeveel, aan wie en wanneer.
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_193873059
Polen is echt een heel tof land. Al vaak geweest!

Op Warschau Airport heb je diverse autoverhuurbedrijven. Meestal hebben ze in de aankomsthal gewoon een eigen balie (vaak naast elkaar) waar je naartoe kan. Als je al een reservering hebt wijst het zich meestal vanzelf. Je geeft je reserveringsnummer, je rijbewijs en je creditcard waarna die persoon achter de balie iets gaat printen wat jij zal moeten ondertekenen. Dan krijg je de sleutel, een mapje met de autopapieren en nog wat foldertjes. Vervolgens wijzen ze je de weg naar hun car park waar iemand je verder helpt (auto controleren op schade die je kan invullen op een schadeformulier) voordat je kan wegrijden.

Een van de aanwezige bedrijven daar is Hertz. Ik heb daar altijd wel goede ervaring mee; opereert wereldwijd en dus niet een of ander shady bedrijf. Wellicht niet de goedkoopste maar je kan wel gewoon via hun Nederlandstalige website www.hertz.com boeken.

Dingen om aan te denken:
- creditcard waarmee je hebt geboekt mee;
- zet alle schade die je vooraf ziet op het formulier, ook als de pipo van de car park zegt dat het niks voorstelt;
- ergens in een dorpje voltanken voordat je inlevert is goedkoper dan wanneer je hem niet vol inlevert en zij het tanken voor je doen;
- de auto's zijn (meestal) al verzekerd voor schade en diefstal maar daar zit nog wel een eigen risico bij;
- ze zullen je bij de balie nog gaan pushen voor extra verzekeringen (Hertz noemt dit de Super Cover)... zoek van tevoren even uit of je dit wil of niet: in principe haal je hiermee je eigen risico omlaag in het geval er iets gebeurd.
- privé-verzekering als persoonlijke aansprakelijkheid bij een ongeluk dat jij veroorzaakt, medische kosten, letselschade en dergelijke zijn niet verzekerd, maar kun je ook bijkopen. Let op: wellicht is dat al gecoverd door je aansprakelijkheids-, ziektekosten- en reisverzekering. Check dus eerst even die voorwaarde zodat je weet of je dit wel of niet.

Ook nog handig om te weten: je kan de meeste auto's huren vanaf je 21ste. Je betaalt dan nog wel een toeslag als je nog geen 25 bent. Sommige auto's (vooral in het luxe segment) kun je enkel huren als je 25 bent.

[ Bericht 18% gewijzigd door Nielsch op 01-07-2020 14:11:29 ]
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 1 juli 2020 @ 14:02:56 #4
39237 crew  H_T
2733
pi_193873568
Veel staat hierboven al vermeld. Soms krijg je een eigen risico van een paar honderd euro, maar het kan zijn dat je daar via je creditcard al voor gedekt bent. Dan is het niet nodig om het eigen risico af te kopen. Als je beter weet waar je al voor gedekt bent is het makkelijker nee te zeggen als ze toch proberen te pushen.

Grote jongens als Hertz, Avis en Europcar hebben waarschijnlijk hun auto's op het vliegveld staan. Ga je bij een kleinere huren, dan kan het zijn dat je een (gratis) pendelbus moet pakken naar het verhuurterrein verderop. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar het kost wel tijd.

Sommige verhuurders hebben een coulanceperiode voor het inleveren, dus als je tot een uur na de afgesproken tijd de auto inlevert (bijvoorbeeld) is er niets aan de hand. Ga je daar overheen, dan betaal je meer. Autohuur werkt meestal in blokken van 24 uur, dus misschien kan je je op die manier nog wat meer tijd geven.

Heb je een auto op het oog bij een specifieke verhuurder, dan kan je overwegen om in hun klantenprogramma te gaan. Soms krijg je dan een gratis upgrade. Huur je vaker bij dezelfde jongens dan hoef je soms niet meer langs de balie, maar zie je bij aankomst staan in welk parkeervak je auto op je wacht en kan je meteen vertrekken.

Bij het kiezen van een auto kan je ervoor gaan om de kleinste auto te kiezen waar je mee wil rijden en dan hopen op een upgrade. Die krijg je soms, maar het is geen garantie. Dus als je toch een kleine auto krijgt moet je dat wel okay vinden.

En staar je niet te veel blind op de auto op het plaatje: waarschijnlijk krijg je toch wat anders :P
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_193873776
Nog een tip: als je lid bent van de ANWB krijg je 10% korting op autohuur in het buitenland bij Hertz.

https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/hertzautoverhuur
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193873866
Owja, Polen die in de dienstverlening werken kunnen nogal stug en afstandelijk overkomen. Zou bij de autoverhuur dus ook wel eens zo kunnen zijn. Vat dat niet persoonlijk op, dat is daar redelijk normaal. Als je wel eens in de VS bent geweest zul je hier echt totaal het tegenovergestelde gaan merken. Jij doet dan helemaal niks fout; zo is het gewoon.

Overigens zijn er ook hele aardige Polen die echt hun best doen om je te helpen en heel vriendelijk praten, maar dat zijn in mijn ervaring wel uitzonderingen.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193874954
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:19 schreef Nielsch het volgende:
Owja, Polen die in de dienstverlening werken kunnen nogal stug en afstandelijk overkomen. Zou bij de autoverhuur dus ook wel eens zo kunnen zijn. Vat dat niet persoonlijk op, dat is daar redelijk normaal. Als je wel eens in de VS bent geweest zul je hier echt totaal het tegenovergestelde gaan merken. Jij doet dan helemaal niks fout; zo is het gewoon.

Overigens zijn er ook hele aardige Polen die echt hun best doen om je te helpen en heel vriendelijk praten, maar dat zijn in mijn ervaring wel uitzonderingen.
mijn ervaring is absoluut helemaal andersom :D
pi_193879600
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 18:04 schreef miro86 het volgende:
Tank regels - vol-vol is voor jou het goedkoopst.
Verzekeringen - heb je je eigen risico afgekocht en zo ja bij wie? Meestal is dat goedkoper om het vooraf te doen bij een broker dan als je de auto ophaalt. Vaak proberen ze je te pushen om het alsnog te doen, dus voorkom dat je het 2x afkoopt.
Heb je een credit card nodig? Meestal wel.
Moet je een waarborg betalen? Zo ja hoeveel, aan wie en wanneer.
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:35 schreef Nielsch het volgende:
Polen is echt een heel tof land. Al vaak geweest!

Op Warschau Airport heb je diverse autoverhuurbedrijven. Meestal hebben ze in de aankomsthal gewoon een eigen balie (vaak naast elkaar) waar je naartoe kan. Als je al een reservering hebt wijst het zich meestal vanzelf. Je geeft je reserveringsnummer, je rijbewijs en je creditcard waarna die persoon achter de balie iets gaat printen wat jij zal moeten ondertekenen. Dan krijg je de sleutel, een mapje met de autopapieren en nog wat foldertjes. Vervolgens wijzen ze je de weg naar hun car park waar iemand je verder helpt (auto controleren op schade die je kan invullen op een schadeformulier) voordat je kan wegrijden.

Een van de aanwezige bedrijven daar is Hertz. Ik heb daar altijd wel goede ervaring mee; opereert wereldwijd en dus niet een of ander shady bedrijf. Wellicht niet de goedkoopste maar je kan wel gewoon via hun Nederlandstalige website www.hertz.com boeken.

Dingen om aan te denken:
- creditcard waarmee je hebt geboekt mee;
- zet alle schade die je vooraf ziet op het formulier, ook als de pipo van de car park zegt dat het niks voorstelt;
- ergens in een dorpje voltanken voordat je inlevert is goedkoper dan wanneer je hem niet vol inlevert en zij het tanken voor je doen;
- de auto's zijn (meestal) al verzekerd voor schade en diefstal maar daar zit nog wel een eigen risico bij;
- ze zullen je bij de balie nog gaan pushen voor extra verzekeringen (Hertz noemt dit de Super Cover)... zoek van tevoren even uit of je dit wil of niet: in principe haal je hiermee je eigen risico omlaag in het geval er iets gebeurd.
- privé-verzekering als persoonlijke aansprakelijkheid bij een ongeluk dat jij veroorzaakt, medische kosten, letselschade en dergelijke zijn niet verzekerd, maar kun je ook bijkopen. Let op: wellicht is dat al gecoverd door je aansprakelijkheids-, ziektekosten- en reisverzekering. Check dus eerst even die voorwaarde zodat je weet of je dit wel of niet.

Ook nog handig om te weten: je kan de meeste auto's huren vanaf je 21ste. Je betaalt dan nog wel een toeslag als je nog geen 25 bent. Sommige auto's (vooral in het luxe segment) kun je enkel huren als je 25 bent.
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:02 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Veel staat hierboven al vermeld. Soms krijg je een eigen risico van een paar honderd euro, maar het kan zijn dat je daar via je creditcard al voor gedekt bent. Dan is het niet nodig om het eigen risico af te kopen. Als je beter weet waar je al voor gedekt bent is het makkelijker nee te zeggen als ze toch proberen te pushen.

Grote jongens als Hertz, Avis en Europcar hebben waarschijnlijk hun auto's op het vliegveld staan. Ga je bij een kleinere huren, dan kan het zijn dat je een (gratis) pendelbus moet pakken naar het verhuurterrein verderop. Dat hoeft geen probleem te zijn, maar het kost wel tijd.

Sommige verhuurders hebben een coulanceperiode voor het inleveren, dus als je tot een uur na de afgesproken tijd de auto inlevert (bijvoorbeeld) is er niets aan de hand. Ga je daar overheen, dan betaal je meer. Autohuur werkt meestal in blokken van 24 uur, dus misschien kan je je op die manier nog wat meer tijd geven.

Heb je een auto op het oog bij een specifieke verhuurder, dan kan je overwegen om in hun klantenprogramma te gaan. Soms krijg je dan een gratis upgrade. Huur je vaker bij dezelfde jongens dan hoef je soms niet meer langs de balie, maar zie je bij aankomst staan in welk parkeervak je auto op je wacht en kan je meteen vertrekken.

Bij het kiezen van een auto kan je ervoor gaan om de kleinste auto te kiezen waar je mee wil rijden en dan hopen op een upgrade. Die krijg je soms, maar het is geen garantie. Dus als je toch een kleine auto krijgt moet je dat wel okay vinden.

En staar je niet te veel blind op de auto op het plaatje: waarschijnlijk krijg je toch wat anders :P
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:13 schreef Nielsch het volgende:
Nog een tip: als je lid bent van de ANWB krijg je 10% korting op autohuur in het buitenland bij Hertz.

https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/hertzautoverhuur
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:19 schreef Nielsch het volgende:
Owja, Polen die in de dienstverlening werken kunnen nogal stug en afstandelijk overkomen. Zou bij de autoverhuur dus ook wel eens zo kunnen zijn. Vat dat niet persoonlijk op, dat is daar redelijk normaal. Als je wel eens in de VS bent geweest zul je hier echt totaal het tegenovergestelde gaan merken. Jij doet dan helemaal niks fout; zo is het gewoon.

Overigens zijn er ook hele aardige Polen die echt hun best doen om je te helpen en heel vriendelijk praten, maar dat zijn in mijn ervaring wel uitzonderingen.
Bedankt voor de nodige informatie
  Moderator woensdag 1 juli 2020 @ 20:59:06 #9
236264 crew  capricia
pi_193879617
Wat gaaf. ^O^
Definitely not CIA
  donderdag 2 juli 2020 @ 12:49:15 #10
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_193888074
Nog even een tip. Altijd huren bij het verhuurbedrijf zelf en niet een reseller/doorverwijzer of iets dergelijks. Dus niet vanuit Nederland of België, want ze gaan je geheid naaien met de verzekering
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_193888539
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 12:49 schreef Cinemaniak het volgende:
Nog even een tip. Altijd huren bij het verhuurbedrijf zelf en niet een reseller/doorverwijzer of iets dergelijks. Dus niet vanuit Nederland of België, want ze gaan je geheid naaien met de verzekering
Ik huur altijd via Sunnycars (volledig verzekerd), en dan weet je zeker dat je geen lokale verzekering nodig hebt. Gewoon nee zeggen als ze het aanbieden / aanbevelen.
  donderdag 2 juli 2020 @ 13:37:25 #12
433535 Cinemaniak
FF serieus nou
pi_193888841
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 13:20 schreef Piles het volgende:

[..]

Ik huur altijd via Sunnycars (volledig verzekerd), en dan weet je zeker dat je geen lokale verzekering nodig hebt. Gewoon nee zeggen als ze het aanbieden / aanbevelen.
Ik bekijk het altijd per locatie, maar Sunny is inderdaad vrijwel altijd goed. Ik ben er ook een paar keer goed ingestonken helaas.
Think of how stupid the average person is, and realize half of them are stupider than that
pi_193898639
Sunnycars ook wel dan van. Wel altijd blijven vergelijken.

Sunnycars zitten alle verzekeringen bij in. Toch zal de maatschappij proberen je extra zooi aan te laten schaffen. Dus nee zeggen wat voor gelul ze ook uitproberen.

Boek altijd volle dagen. Je betaalt ook voor volle dagen.
Dus heb je waarschijnlijk een auto nodig van 1 juni 11 uur tot 10 juni 14 uur, boek dan ruim. Bijvoorbeeld van 1 juni 10 uur tot 10 juni 18.00 uur. Je hebt er toch al voor betaald.

Of als het mogelijk is probeer hem pas om 12 uur op te halen en ook eerder in te lever zodat je juist een dag bespaard.

Let goed op de ophaallocatie qua tijd. Sommige locaties zijn dichtbij vliegveld. Soms met lange transferbus. Houdt daar rekening mee op heen en terugweg.

Let op de openingstijden. Bij vliegvelden vaak 24uur maar niet altijd. Op andere locaties niet 24uur, betekent dus dat je wellicht je auto een uur later mag inleveren conform de voorwaarden, maar tent alsnog dicht zit.

En als je voor kleine auto gaat, kan je gokken. Ik heb wel eens de goedkoopste kleinste auto geboekt, maar ik hem nog nooit daadwerkelijk meegekregen. Kreeg altijd een 'free upgrade', nadat ik hun aanbod voor een upgrade had geweigerd. In praktijk hebben ze kleine auto's er meestal niet staan.

Beetje herhaalde info wellicht zie ik nu.
Eerst denken, dan typen
pi_193900133
In een land waar een handgeschakelde auto de norm is, ga voor een automaat (dit dus te doen in Polen bijvoorbeeld), in een land waar een automaat de norm is, ga voor een handgeschakelde auto (bijvoorbeeld in de USA).

9 van de tien keer krijg je een upgrade aangezien er niet zoveel voorraad is :).
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_193921430
Ik zou moeten kunnen controleren dat de locatie voor de auto op te halen dicht in de buurt van warschauw modlin is. Ik heb nu geboekt bij "Hertz"

Weet er iemand waar ik dat kan terug vinden?
pi_193929952
quote:
6s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:13 schreef Nielsch het volgende:
Nog een tip: als je lid bent van de ANWB krijg je 10% korting op autohuur in het buitenland bij Hertz.

https://www.anwb.nl/ledenvoordeel/hertzautoverhuur
Slechte tip voor hertz. Gebruik gewoon de platinum amex CDP dan krijg je 25% :)

En altijd vooraf filmpje maken van het voertuig en foto's van de alle hoeken :)

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:02 schreef Belg het volgende:
Ik zou moeten kunnen controleren dat de locatie voor de auto op te halen dicht in de buurt van warschauw modlin is. Ik heb nu geboekt bij "Hertz"

Weet er iemand waar ik dat kan terug vinden?
Staat gewoon op je boeking.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193933159
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 12:02 schreef Belg het volgende:
Ik zou moeten kunnen controleren dat de locatie voor de auto op te halen dicht in de buurt van warschauw modlin is. Ik heb nu geboekt bij "Hertz"

Weet er iemand waar ik dat kan terug vinden?
?

Ik neem aan dat je gewoon geboekt hebt met locatie 'Warschau Modlin Airport'

Wat staat er op de bevestigingsmail voor pick up locatie?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 4 juli 2020 @ 23:53:06 #18
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_193933267
Als je er eenmaal inzit ......
Don’t be gentle its a rental :P

Dus ..
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193938067
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 juli 2020 23:45 schreef Nielsch het volgende:

[..]

?

Ik neem aan dat je gewoon geboekt hebt met locatie 'Warschau Modlin Airport'

Wat staat er op de bevestigingsmail voor pick up locatie?
Foutje van ik. in de mail staat duidelijk :

Ophaal- en inleverlocatie
Warsaw Modlin Airport

De auto bevind zich dus op Warschauw modlin.

De auto kan ik het laatste inleveren om 7:00 s'morgens. Maar de openingstijden van het kantoor zijn tussen 08:30 en 00:00 ? Moet ik de sleutel dan in een soort brievenbus gooien?

Heb echt geen flauw idee hoe dat in zijn werk gaat.
pi_193938175
quote:
0s.gif Op zondag 5 juli 2020 11:23 schreef Belg het volgende:

[..]

Foutje van ik. in de mail staat duidelijk :

Ophaal- en inleverlocatie
Warsaw Modlin Airport

De auto bevind zich dus op Warschauw modlin.

De auto kan ik het laatste inleveren om 7:00 s'morgens. Maar de openingstijden van het kantoor zijn tussen 08:30 en 00:00 ? Moet ik de sleutel dan in een soort brievenbus gooien?

Heb echt geen flauw idee hoe dat in zijn werk gaat.
Bij vliegvelden kan dat zeker ja. Dan parkeer je de auto in een vak van Hertz en gooi je de sleutels in een bus. Soms krijg je al een nummer toegewezen maar soms kun je ook gewoon zelf een vak kiezen.

Ga je de auto ook om 7 uur sochtends ophalen dan? Meestal boek je voor 24 uur namelijk.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_193938198
quote:
1s.gif Op zondag 5 juli 2020 11:30 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Bij vliegvelden kan dat zeker ja. Dan parkeer je de auto in een vak van Hertz en gooi je de sleutels in een bus. Soms krijg je al een nummer toegewezen maar soms kun je ook gewoon zelf een vak kiezen.
Ok bedankt :P

Je hebt me al veel geholpen Nielsch ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')