Aan die van de Gamma denk ik ook. Iets anders; hoe creëer je eigenlijk de ruimte om het geheel weer in elkaar te schuiven. Ik moet ongeveer 8 cm naar beneden zakken en al die moffen zijn langer. Dan heb ik toch niet genoeg ruimte om het in elkaar te schuiven?quote:Op maandag 29 juni 2020 10:37 schreef Banaanvragen het volgende:
of anders deze https://www.gamma.nl/asso(...)is-o-80-mm/p/B118638
door midden zagen, er omheen doen en met klemmen vast zetten
tis maar regenwater natuurlijk, niet erg als het een beetje lekt
Die dingen heten reparatiesokken of -moffen. Je kan ze (indien te lang) er een stuk afzagen aan de onderkant.quote:Op maandag 29 juni 2020 10:32 schreef lichtknopje het volgende:
Echter de diameter van de twee buizen is 80mm en ik vind in de bouwmarkten enkel 75 mm schuifmoffen. Zijn deze 80 mm schuifmoffen zo moeilijk te krijgen?
Als alternatief kan ik er ook een verbindingsstuk(insteek) tussen plaatsen die ik wel bij de bouwmarkt kan vinden. Deze doet toch het zelfde als een schuifmof?
[ afbeelding ]
De bevestigingsklem vervang ik ook gelijk
dan moet je een heel stuk vrij maken om dat te kunnen doen, een mof door midden zagen en vast klemmen is gemakkelijker.quote:Op maandag 29 juni 2020 10:43 schreef lichtknopje het volgende:
[..]
Aan die van de Gamma denk ik ook. Iets anders; hoe creëer je eigenlijk de ruimte om het geheel weer in elkaar te schuiven. Ik moet ongeveer 8 cm naar beneden zakken en al die moffen zijn langer. Dan heb ik toch niet genoeg ruimte om het in elkaar te schuiven?
Makkelijker is een overschuifmof (80 mm) te gebruiken, die hebben standaard geen rand. Nadeel van die oplossing is dat je een kraagje in de mof creëert (van de onderste pijp uit de grond) en als er takjes dwars tegenaan blijven steken, heb je binnen de kortste keren een katsverstopte regenbuis. Met een reparatiesok, heb je dat risico niet.quote:Op maandag 29 juni 2020 10:51 schreef Banaanvragen het volgende:
kun je ook het opstaand lipje uit je mof zagen, dan de mof in zijn geheel over de bovenste (of onderste) pijp schuiven, de 2 buizen weer bij elkaar brengen en dan op zijn plek lijmen
Die Dyka verlengde 80-75 mof klinkt als een goede oplossing. Met deze hoef ik niet eens te zagen in de regenpijp en plaats deze gewoon tussen de 2 losse buizenquote:Op maandag 29 juni 2020 11:12 schreef tux87 het volgende:
Er zit een verloop 80 naar 75 onderaan de buis. Een 80mm mof kun je wel vinden bij bijvoorbeeld een filiaal van dyka of bij Hornbach. Zoiets kan ook:
https://www.dyka.nl/pvc-v(...)d-spie-eind-wit.html
Buis losmaken van de beugels, dit erop schuiven en dan in de andere buis schuiven. Je hoeft het niet te verlijmen.
Je kan ook een ontlastput plaatsen. Die zet je met sifon op de leiding en de buis eindigt daar weer in. Heb je gelijk wat minder risico op overstroming mocht het geen gescheiden systeem zijn.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |