abonnement Unibet Coolblue
pi_193833893
Ik heb een vaste baan en volg daarnaast een cursus (met weinig cursisten die een stukje ouder zijn en gezinnen hebben).

Lange tijd heb ik opgetrokken met vrienden van de middelbare school, maar dat is sinds enkele jaren verwaterd. Versneld ook doordat ik zelf in het buitenland heb gewoond. Eigenlijk heb ik naast collega's (ook ouder en met gezinnen) en m'n ouders die ik regelmatig bezoek, vrij weinig actieve sociale contacten op het moment.

Zijn hier mensen die in dezelfde situatie zaten of zitten? Het lijkt me interessant om een algemeen topic over dit onderwerp te creëren waarin mensen hun ervaringen delen en specifieke tips uitwisselen.

Vaak als je op dit onderwerp gaat googlen krijg je algemeenheden als "zoek een hobby", "ga een teamsport doen", "spreek mensen aan in de kroeg", maar in de praktijk werkt het vaak niet zo makkelijk. Zeker niet als je geen zin hebt in een teamsport en bijkomende verplichtingen zoals iedere week een wedstrijd en kantinedienst (naast je fulltime baan).

Daarnaast vind ik het ook moeilijk en ongemakkelijk om alleen dingen te ondernemen, alhoewel dat niet gek zou moeten zijn. Kennissen zie ik dat ook regelmatig doen. Zo had ik het plan opgevat om eens alleen een reis te gaan maken, maar dat is door corona helaas in de ijskast beland. Hebben jullie ervaringen met alleen dingen ondernemen?

Ben benieuwd naar jullie input. :)

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2020 19:08:50 ]
  zondag 28 juni 2020 @ 19:08:12 #2
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_193833961
Ga meeten met fokkers
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  zondag 28 juni 2020 @ 19:14:38 #3
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_193834036
Meetup.com, zo heb ik ook al heel wat vrienden gemaakt.
  zondag 28 juni 2020 @ 19:26:12 #4
442280 Prisha
Moonshine!
pi_193834185
Ik onderneem activiteiten met nmlk. Leuke activiteiten (néé niet alleen "suffe" wandelingen), hoef het niet alleen te doen, en inderdaad wat vriendschappen opgedaan.
Silence breaks apart, Brightness comes to life
Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
pi_193834214
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:08 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Ga meeten met fokkers
Dit
pi_193834341
Ik volg.
pi_193834776
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:03 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

Vaak als je op dit onderwerp gaat googlen krijg je algemeenheden als "zoek een hobby", "ga een teamsport doen", "spreek mensen aan in de kroeg", maar in de praktijk werkt het vaak niet zo makkelijk. Zeker niet als je geen zin hebt in een teamsport en bijkomende verplichtingen zoals iedere week een wedstrijd en kantinedienst (naast je fulltime baan).
Een hobby en een sport met een community (kan ook bij een individuele sport en zonder verplichtingen) of een vereniging zijn gewoon goede eerste stappen. Je hoeft niet meteen dikke vrienden te maken, maar wat oppervlakkigere sociale contacten opdoen is ook waardevol. Daar kun je ook best samen iets mee ondernemen.

Alleen dingen ondernemen is ook niets mis mee trouwens.
pi_193834890
quote:
1s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:08 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Ga meeten met fokkers
ROBODEMONS..................|:(
  zondag 28 juni 2020 @ 20:37:36 #9
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193834983
Ik ken je gevoel. Contacten verwateren, om wat voor reden dan ook. Mensen groeien uit elkaar.

Ik merk bij mezelf dat de eenzaamheid die hierbij komt kijken, mijn depressies voedt. En andersom. Als ik last heb van depressies, sluit ik me af voor mensen.

Ik ben daarom blij dat ik op werk nu ook 2 of 3 mensen heb ontmoet met wie ik buiten kan afspreken voor de gezelligheid. Of in ieder geval dat ik geregeld contact met ze heb buiten werk over andere dingen dan werk.
Toch voelde het nog leeg. Daarom heb ik een tijdje Reddit in de gaten gehouden voor een interesse van mij, en heb daar al een meeting gehad, en volgende week weer. Dat doet me wel wat meer blij voelen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193843785
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 20:20 schreef Chia het volgende:

[..]

Een hobby en een sport met een community (kan ook bij een individuele sport en zonder verplichtingen) of een vereniging zijn gewoon goede eerste stappen. Je hoeft niet meteen dikke vrienden te maken, maar wat oppervlakkigere sociale contacten opdoen is ook waardevol. Daar kun je ook best samen iets mee ondernemen.

Alleen dingen ondernemen is ook niets mis mee trouwens.
Ik heb vorig jaar een individuele sport beoefend (die niks voor mij was overigens, ben er vrij snel weer mee gestopt) en ik maakte aan het begin weleens een praatje, maar mijn ervaring met zo'n activiteit is dat de mensen dan één of twee keer per week samenkomen om te sporten en dan weer ieder zijns weegs gaan. Met sporten kunnen contacten té oppervlakkig blijven. Zeker als de mensen elkaar al kennen en in (kleine) groepjes komen, is het soms moeilijk om aansluiting te vinden.

quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 20:37 schreef Kaneelstokje het volgende:
Ik ken je gevoel. Contacten verwateren, om wat voor reden dan ook. Mensen groeien uit elkaar.

Ik merk bij mezelf dat de eenzaamheid die hierbij komt kijken, mijn depressies voedt. En andersom. Als ik last heb van depressies, sluit ik me af voor mensen.

Ik ben daarom blij dat ik op werk nu ook 2 of 3 mensen heb ontmoet met wie ik buiten kan afspreken voor de gezelligheid. Of in ieder geval dat ik geregeld contact met ze heb buiten werk over andere dingen dan werk.
Toch voelde het nog leeg. Daarom heb ik een tijdje Reddit in de gaten gehouden voor een interesse van mij, en heb daar al een meeting gehad, en volgende week weer. Dat doet me wel wat meer blij voelen.
Heel herkenbaar. Een tijdje geen sociale evenementen hebben is vaak niet goed voor je zelfvertrouwen, wat weer een negatieve invloed heeft op je initiatief om sociaal te zijn. Een beetje een vicieuze cirkel.

Wel heel goed om te vernemen dat je contact hebt met mensen die je via je werk kent en dat je met andere mensen die een interesse delen een meeting op de planning hebt staan. ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-06-2020 13:14:31 ]
  maandag 29 juni 2020 @ 14:06:43 #11
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193844347
Je bent toch nogal een FvD aanhanger? Kun je daar niet lid van worden en bijeenkomsten bezoeken?
  maandag 29 juni 2020 @ 15:19:16 #12
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193845289
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:11 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Ik heb vorig jaar een individuele sport beoefend (die niks voor mij was overigens, ben er vrij snel weer mee gestopt) en ik maakte aan het begin weleens een praatje, maar mijn ervaring met zo'n activiteit is dat de mensen dan één of twee keer per week samenkomen om te sporten en dan weer ieder zijns weegs gaan. Met sporten kunnen contacten té oppervlakkig blijven. Zeker als de mensen elkaar al kennen en in (kleine) groepjes komen, is het soms moeilijk om aansluiting te vinden.
[..]

Heel herkenbaar. Een tijdje geen sociale evenementen hebben is vaak niet goed voor je zelfvertrouwen, wat weer een negatieve invloed heeft op je initiatief om sociaal te zijn. Een beetje een vicieuze cirkel.

Wel heel goed om te vernemen dat je contact hebt met mensen die je via je werk kent en dat je met andere mensen die een interesse delen een meeting op de planning hebt staan. ^O^
Die reis waar je het over had, schijnt wel een goed middel te zijn. Je komt dan immers ook anderen tegen die het leuk vinden om te reizen en alleen zijn. Een praatje maken is dan vanzelfsprekend.

Heb je nog andere dingen die je leuk vindt om te doen?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193849659
usernaam draaideurcrimineel hebben helpt niet bij het vinden van vrienden denk ik zo een twee drie
nee, ook niet op fok
helemaal niet in real life
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193849786
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:06 schreef Hexagon het volgende:
Je bent toch nogal een FvD aanhanger? Kun je daar niet lid van worden en bijeenkomsten bezoeken?
Als hij echt voor hen is, is dit niet eens zo'n slechte tip om eerlijk te zijn. :)

quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 20:44 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
usernaam draaideurcrimineel hebben helpt niet bij het vinden van vrienden denk ik zo een twee drie
nee, ook niet op fok
helemaal niet in real life
Er zijn ook mensen die zo'n naam geniaal en geestig vinden. Niet iedereen neemt alles op dit of welk ander forum serieus. Met humor kan je veel bereiken. @Polenbatser is ook al zo'n heuse bazennaam! _O_
pi_193850819
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 14:06 schreef Hexagon het volgende:
Je bent toch nogal een FvD aanhanger? Kun je daar niet lid van worden en bijeenkomsten bezoeken?
Bedankt voor de tip.

Ik beschouw mezelf niet als een aanhanger van FvD. Daarnaast ben ik politiek niet geëngageerd en geïnteresseerd genoeg om me bij een politieke partij aan te sluiten.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2020 00:20:30 ]
pi_193850893
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 15:19 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Die reis waar je het over had, schijnt wel een goed middel te zijn. Je komt dan immers ook anderen tegen die het leuk vinden om te reizen en alleen zijn. Een praatje maken is dan vanzelfsprekend.

Heb je nog andere dingen die je leuk vindt om te doen?
Reizen kan je enorm veel opleveren, zeker ook op sociaal gebied. :)

Lastig. Ik heb vooral veel interesses die men doorgaans alleen beleeft, zoals lezen, geschiedenis etc.
pi_193851115
In wat voor soort buurt woon je ts, heerst daar een gemeenschapsgevoel? Je buren kom je sporadisch tegen dat zou ook een opening kunnen zijn naar meer of een vriendschap als je ze bijv. uitnodigt of nouja het opbouwt van leuk gesprek naar iets afspreken. Heel veel mensen zijn bijv. tegen alleen uitgaan maar als je op zondag naar de buurtkroeg gaat dat kan echt leuk zijn en leer je toch mensen kennen qua setting is wat huiselijker. Het is vooral sociale druk van ja alleen dingen doen is raar, nee dat is niet raar want je gaat er gewoon voor en wat maakt dat uit? Ja je zit er zelf mee dat begrijp ik :P maar niks laten aanpraten verder. Je heb weinig te verliezen dus ik zou als ik jou was echt out of the box denken met hoe krijg ik meer vrienden, je zult toenadering naar mensen moeten zoeken en initiëren. En dat is moeilijk dat gaat niet vanzelf maar het lijkt miss moeilijker dan het is. Eigenlijk overal zal je wel vrienden kunnen maken maar de opening moet er zijn en een aanleiding.

Je kan ook contacten uit het verleden weer toenadering tot zoeken het is maar wat je zelf wilt. Je zegt voor bepaalde dingen geen tijd te hebben (mbt sport en verplichtingen). Je zult daar toch tijd voor moeten maken en in verhouding is dat echt niet zo veel. En voordat je een vriendschap hebt daar gaat tijd over heen dat moet zich opbouwen met wederzijdse interesse in elkaar, met sommige mensen heb je heel snel een klik maar met andere duurt het wat langer voordat ze zich openstellen. Stel jij jezelf ook open met open energie of zie je het snel somber in als je merkt dat er koeltjes op je gereageerd word en denk je laat maar zitten weinig kans. Is dat realistisch?

En nog 1 ding weetje heb meer schijt. En dat klinkt zo cliché dom en tokkie miss maar er zit een kern van waarheid in. Durf meer en doe wat je leuk vind en als je moeite doet dan zal je merken dat het een andere kant op gaat. Je zegt dat mensen met geijkte reacties komen maar dat is een situatieschets. De input moet ook uit jezelf komen en gaat erom hoe ga je ermee om en wat doe je ermee zodat het lukt. En je zegt in de praktijk lukt dat niet makkelijk, ja dat is zo dat is het risico is wat je neemt kan meerdere kanten op maar ik denk zelf dat we het ons moeilijker maken uit angst bijv. en omdat de situatie zo is en bang voor afwijzing (of een andere issue wat daar invloed opheeft op je gemoedstoestand). Maar ja je zult het toch moeten blijven proberen al is het niet makkelijk.

[ Bericht 9% gewijzigd door Borrelnootje00 op 29-06-2020 22:43:21 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
pi_193851259
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:59 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Reizen kan je enorm veel opleveren, zeker ook op sociaal gebied. :)

Lastig. Ik heb vooral veel interesses die men doorgaans alleen beleeft, zoals lezen, geschiedenis etc.
Als je naar een lezing gaat mbt een van die onderwerpen is het al meer in groepsverband. Of ga bij een boekenleesclub (al heeft dat een stoffig imago).
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  maandag 29 juni 2020 @ 22:21:30 #19
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_193851271
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:42 schreef Vissenkom3 het volgende:
Ik volg.
tinderen
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
pi_193852876
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 20:52 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Als hij echt voor hen is, is dit niet eens zo'n slechte tip om eerlijk te zijn. :)
[..]

Er zijn ook mensen die zo'n naam geniaal en geestig vinden. Niet iedereen neemt alles op dit of welk ander forum serieus. Met humor kan je veel bereiken. @:Polenbatser is ook al zo'n heuse bazennaam! _O_
U riep? :D Niks mis met een draaideurcrimineel toch?
  dinsdag 30 juni 2020 @ 07:40:49 #21
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193854420
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 21:59 schreef Draaideurcrimineel het volgende:

[..]

Reizen kan je enorm veel opleveren, zeker ook op sociaal gebied. :)

Lastig. Ik heb vooral veel interesses die men doorgaans alleen beleeft, zoals lezen, geschiedenis etc.
Daar zijn natuurlijk ook groepen voor in de meeste gemeenten.
Misschien een poging waard.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193863285
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 23:57 schreef Polenbatser het volgende:

[..]

U riep? :D Niks mis met een draaideurcrimineel toch?
Klopt. Helemaal op een forum. Is alleen maar geestig.
pi_193873075
quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 22:21 schreef anti-loper het volgende:

[..]

tinderen
Hahah, nee zit er voor mij niet in. Heb een hele fijne relatie en Tiner word nou niet bepaald gebruikt voor het ontwikkelen van vriendschappen.
Vriendlief zou er ook niet happy mee zijn.

Andere tips? :D
  woensdag 1 juli 2020 @ 20:32:02 #24
401928 anti-loper
brengt oldschool back
pi_193879334
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 13:35 schreef Vissenkom3 het volgende:

[..]

Hahah, nee zit er voor mij niet in. Heb een hele fijne relatie en Tiner word nou niet bepaald gebruikt voor het ontwikkelen van vriendschappen.
Vriendlief zou er ook niet happy mee zijn.

Andere tips? :D
ga op salsa les met vriendlief
zo leer je wel genoeg mensen kennen
Op woensdag 6 februari 2019 00:47 schreef SideEffect het volgende
Als dima voor 31 december 2019 een relatie krijgt met treinmeisje, krijg jij van mij 10¤
pi_193879474
Ik heb ook weinig vrienden/contacten. paar keer verhuisd, banen waarbij je veel weg bent en kleine kinderen(+lat relatie). Dus ook weinig tijd voor iets eigenlijk.

Ik heb wel eea geprobeerd, zoals rugby. ik maak makkelijk contact, dus dat is t niet. maar dan ben ik, net als op mn werk, weer de enige in mijn leeftijd(35) en de enige met kleine kinderen. Hierdoor heb je weinig aansluiting want de rest zit gewoon in een andere fase. Ik kon ook regelmatig niet naar ewn trainig en nu is de drempel om te gaan weer erg hoog geworden.

Ik denk dat er heel veel mensen van rond de 30/35 hiermee zitten(vooral ook ouders). Helaas is iets eraan doen vaak makkelijker gezegd dan gedaan.
pi_193879631
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 22:12 schreef Borrelnootje00 het volgende:
In wat voor soort buurt woon je ts, heerst daar een gemeenschapsgevoel? Je buren kom je sporadisch tegen dat zou ook een opening kunnen zijn naar meer of een vriendschap als je ze bijv. uitnodigt of nouja het opbouwt van leuk gesprek naar iets afspreken. Heel veel mensen zijn bijv. tegen alleen uitgaan maar als je op zondag naar de buurtkroeg gaat dat kan echt leuk zijn en leer je toch mensen kennen qua setting is wat huiselijker. Het is vooral sociale druk van ja alleen dingen doen is raar, nee dat is niet raar want je gaat er gewoon voor en wat maakt dat uit? Ja je zit er zelf mee dat begrijp ik :P maar niks laten aanpraten verder. Je heb weinig te verliezen dus ik zou als ik jou was echt out of the box denken met hoe krijg ik meer vrienden, je zult toenadering naar mensen moeten zoeken en initiëren. En dat is moeilijk dat gaat niet vanzelf maar het lijkt miss moeilijker dan het is. Eigenlijk overal zal je wel vrienden kunnen maken maar de opening moet er zijn en een aanleiding.

Je kan ook contacten uit het verleden weer toenadering tot zoeken het is maar wat je zelf wilt. Je zegt voor bepaalde dingen geen tijd te hebben (mbt sport en verplichtingen). Je zult daar toch tijd voor moeten maken en in verhouding is dat echt niet zo veel. En voordat je een vriendschap hebt daar gaat tijd over heen dat moet zich opbouwen met wederzijdse interesse in elkaar, met sommige mensen heb je heel snel een klik maar met andere duurt het wat langer voordat ze zich openstellen. Stel jij jezelf ook open met open energie of zie je het snel somber in als je merkt dat er koeltjes op je gereageerd word en denk je laat maar zitten weinig kans. Is dat realistisch?

En nog 1 ding weetje heb meer schijt. En dat klinkt zo cliché dom en tokkie miss maar er zit een kern van waarheid in. Durf meer en doe wat je leuk vind en als je moeite doet dan zal je merken dat het een andere kant op gaat. Je zegt dat mensen met geijkte reacties komen maar dat is een situatieschets. De input moet ook uit jezelf komen en gaat erom hoe ga je ermee om en wat doe je ermee zodat het lukt. En je zegt in de praktijk lukt dat niet makkelijk, ja dat is zo dat is het risico is wat je neemt kan meerdere kanten op maar ik denk zelf dat we het ons moeilijker maken uit angst bijv. en omdat de situatie zo is en bang voor afwijzing (of een andere issue wat daar invloed opheeft op je gemoedstoestand). Maar ja je zult het toch moeten blijven proberen al is het niet makkelijk.
Goede uitgebreide post ^O^

Nog even wat open deuren over vriendschappen sluiten voor mensen die daar slecht in zijn op een rijtje:
- Je moet in het begin niks terug verwachten, maar vooral zelf interesse tonen
- Je mag nooit te ongeduldig zijn en moet juist doorzettingsvermogen hebben
- het moet je weinig kunnen schelen wat anderen van je denken als het negatief is
- niemand heeft qua theorie een perfecte oplossing. Afwijzing hoort erbij en je moet dat niet willen voorkomen want dan kom je nooit verder.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_193879700
De situatie is herkenbaar.
Hier in mijn dorp/stad heb ik, sinds dat de middelare school vriendschappen zijn verwaterd, nooit echt leuke nieuwe vriendschappen opgebouwd.
Ik doe wel aan voetbaltraining, best aardige kerels, maar niet 'echt' mijn types om lang mee een biertje te drinken.

Wel zorg ik dat ik dan 'vrienden' heb om wat mee te doen, ook al zijn die wat eigenaardig. Niet echt mijn types. Maar ik ben maar niet te kieskeurig als ik zero friends hebt.

Zo kan ik nog de deur uit.

Ik ga weer deeltijd studeren, maar als activiteit kun je ook vrijwilligers werk doen.
Of lesgeven aan scholieren in geschiedenis ofzo.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')