abonnement Unibet Coolblue
pi_193844065
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 12:51 schreef over_hedge het volgende:

[..]

Nee hoor. Werkt precies het zelfde. Verbrand meer dan er binnenkomt en je valt af.

Nou ja, belangrijker is om naar de onderlinge macro's te kijken van voeding natuurlijk.
  FOK!fotograaf maandag 29 juni 2020 @ 13:44:57 #52
364681 over_hedge
pi_193844121
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:40 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Nou ja, belangrijker is om naar de onderlinge macro's te kijken van voeding natuurlijk.
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 13:37 schreef over_hedge het volgende:

[..]

ja en nee. Natuurlijk is het beter als de calorieën die je eet bestaan uit goede voedingstoffen.
Maar ook als je 2000 calorieën aan troep eet. En door sporten etc 2200 calorieën verbrand val je af.

Is het beter om gezond te eten? ja natuurlijk.
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
pi_193844131
Als ik dit zo lees gaat dit veel verder dan alleen eten voorschotelen.

Ik denk zelfs dat jou moeder last heeft van een onverwerkt "iets".
Wil het geen trauma noemen, maar haar onzekerheid gaat/ging via jou.

Jij zet stappen om je eet patroon aan te passen, moeder blijft door gaan.

Denk dat moeder zelf hulp nodig is.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  maandag 29 juni 2020 @ 14:53:47 #54
137360 mrPanerai
Bekende Belg!
pi_193844972
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 21:57 schreef osodevo het volgende:

[..]

Als je al reeds obees bent is het ontzettend moeilijk om gewicht te verliezen. Het feit dat ik door vrouwen wordt afgewezen zorgt er al voor dat ik teveel ga eten.

Ik moet steeds op mijn gewicht letten maar er zijn nog altijd momenten dat ik mezelf laat gaan.
Dat is absoluut onwaar, zeker in het begin kan het snel gaan als je veel overgewicht hebt.

Doe eens een weekje geen koolhydraten en suiker... dus geen brood, aardappels, pasta, rijst, ect. en geen suikers (ook geen natuurlijke) .

Dus vlees, groenten, zelfgemaakte soepen mag wel:
pi_193845406
Natuurlijke suikers en koolhydraten zitten zo goed als overal in. Is onmogelijk en niet goed voor je om dat een week niet te eten aangezien je hersenen dit ook gewoon nodig hebben.
Gewoon gezond en niet te veel eten en dat vol blijven houden en je moet afvallen.
Als je dat moeilijk vind gebruik dan een app om te zien hoeveel kcals je binnen krijgt en houd dan een tijd vol. Na een tijdje weet je ongeveer wat je binnen krijgt zonder het in te hoeven vullen en weet je inmiddels wat wel/niet goed is qua voeding.
Faka G
pi_193847322
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 01:07 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik heb haar al heel vaak duidelijk gemaakt dat ik al lang en breed volwassen ben en dat ze niet zo bezorgd hoeft te zijn. Toch blijft steeds weer aanbieden om van alles te brengen. Als ik bij haar logeer wordt het eten zelfs op bed gebracht.
Ik wil je moeder niet veroordelen, want ik ken haar niet, maar op basis van wat je hier schrijft is je moeder vooral bezig met haarzelf. Het eten klaarmaken ziet ze als bezigheidstherapie, en dat kan ze alleen kwijt aan jou, anders moet ze het weggooien. Jouw hele leven heeft ze zichzelf ‘geprogrammeerd’ om jou te voeden, dat kun je lastig ongedaan maken, dus blijft ze het doen, precies zoals een programma dat zich blijft herhalen, ondanks wat je haar verteld en hoe logisch dat ook klinkt, ze zal het blijven doen (tenzij je haar helpt haar "programma" te herschrijven).

'Jij’ houdt deze programma van haar, deze vicieuze cirkel, zelf ook in stand, blijkbaar heb je het eten die ze klaarmaakt nodig om jezelf te troosten (vanwege je psychische klachten), dus verzin je voor jezelf allerlei smoezen waarom je het eten aanneemt/eet (“Anders is het zielig voor haar”, “zonde om weg te gooien”, enz). Geloof me, als je het écht niet wilt, kan je het eten zelfs aannemen en dan rechtstreeks/later in de kliko dumpen. Je moeder is doorgeschoten in haar taak als moeder en voor haar “hobby” haar eigen kind gaan zien als een afvalzak, wat niet liefdevol en respectvol is. Zoek voor haar andere hobby’s en werk zelf aan je eigen psychische klachten zodat je niet steeds je gevoelens moet gaan onderdrukken door overmatig te eten.

Ja, je kan gaan sporten, letten op wat je eet enz, dat is wel goed, maar bestrijdt daarmee wel de symptomen en niet echt de oorzaak. Die ligt bij jou psychisch. Werk vooral daaraan en je zal zien dat het zoeken van troost in (overmatig) eten 'vanzelf' wegvalt.

quote:
7s.gif Op maandag 29 juni 2020 06:46 schreef Seven. het volgende:
Ja, het is je moeders schuld dat je dik geworden bent. Alleen dat verandert niets aan jouw gewicht.

Je kunt niet veranderen hoe zij met jou omgaat, je kunt alleen veranderen hoe jij op haar reageert. Logeer niet meer bij haar, en vertel haar dat dat is omdat je af wil vallen. Stuur al het eten dat zij je brengt, retour afzender.

Ik vermoed dat het niet alleen om eten gaat. Doet zij nog jouw was? Maakt ze je huis schoon? Verzorgt zij je plantjes? Alle zorgtaken die zij nog op zich neemt: radicaal afkappen.

En ja, dat gaat wilskracht van jou vereisen. Dus neem verantwoordelijkheid voor je eigen keuzes.
Wijs gesproken. Dit is heel belangrijk. Dat is het enige waar je echt controle over hebt, jezelf.

'Laat toe' dat je moeder je eten brengt (dat is haar probleem, dat is haar keuze), maar besef dat je daarnaast ook de keuze hebt om 'nee' te zeggen, blijft ze aandringen, verzet je daar ook niet tegen, neem het aan en dump het later in de afvalbak waar het echt thuishoort, en niet in je lichaam. Het is een ergere zonde dat je je lichaam verontreinigt/verziekt dan dat je het weggooit (waar het in de natuur nog wel nut heeft). Volgende keren geef je daarbij ook aan dat je het eten weggooit, dat zal haar een schuldgevoel geven en tot nadenken/verandering aanzetten.
pi_193895062
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 20:10 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dit vind ik altijd zo'n dooddoener. Ik kan niet oordelen over de moeder van TS, maar niet elke moeder is een verrijking voor een kind.
Dit. Totaal irrelevante opmerking ook.
pi_193895087
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 21:57 schreef osodevo het volgende:

[..]

Als je al reeds obees bent is het ontzettend moeilijk om gewicht te verliezen. Het feit dat ik door vrouwen wordt afgewezen zorgt er al voor dat ik teveel ga eten.

Ik moet steeds op mijn gewicht letten maar er zijn nog altijd momenten dat ik mezelf laat gaan.
Beetje zelfdiscipline kweken. Ik lees alleen maar excuses/vinger wijzen.
  maandag 6 juli 2020 @ 09:58:02 #60
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_193955105
In principe wel, maar je bent te oud om het nog aan haar te wijten. Iedere ouder maakt fouten tijdens de opvoeding en die hebben gevolgen voor de kinderen. Maar op een bepaald punt ben je ook gewoon je eigen mens en zijn je eigen keuzes doorslaggevend.

Succes met afvallen. ^O^

quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 21:52 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Je kan bij iemand die door zijn moeder van zijn 16e tot 18e bijvoorbeeld drugsverslaafd gemaakt is ook wel zeggen dat hij zelf de beslissing kan maken geen drugs meer te gebruiken, maar dat is lastig bij verslaafden he.
Ik vind 18 een beetje een rigide grens, maar als je tegen de 30 aanloopt, moet je toch wel zo langzaamaan je eigen keuzes gaan maken. En ja dat geldt ook voor een drugsverslaving. Er zijn ook handvatten om daar vanaf te komen. Die moet je zelf aangrijpen.


quote:
Why the fuck ben ik zo dun dan? :{

[ Bericht 68% gewijzigd door PiyeReloaded op 06-07-2020 10:09:04 ]
  dinsdag 7 juli 2020 @ 10:03:42 #61
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_193970609
Mijn moeder had ook een rare quirk. Die is van net na de oorlog en kon geen eten verspillen. Wat iedereen aan tafel overliet, schepte zij op een bord en at vervolgens dat bord helemaal leeg. Mijn moeder is niet moddervet, maar heeft wisselende periodes gehad van schommelen met haar gewicht.

Ik ben ook een natuurlijke overeter, heb ook het idee dat er geen eten verspild mag worden. Hoe je ouders met eten omgaan, is dus wel degelijk van invloed op je eigen eetpatroon. Dat wil uiteraard niet zeggen dat je weerloos bent: als je volwassen bent, zul je toch echt zelf het heft in eigen handen moeten nemen, proberen je ingesleten patronen aan te pakken en zelf te werken aan je gewicht.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_194057589
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 21:07 schreef osodevo het volgende:
ik wil afvallen maar kan niet stoppen met eten ;(
Als je veel sport kun je gewoon blijven eten terwijl je vet verliest.
2.
  zondag 12 juli 2020 @ 19:44:13 #63
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194057730
In dit geval stel ik mijn mening bij. TS is 100% verantwoordelijk voor zijn eigen overgewicht:

LIF / Suikerverslaving

Zijn moeder brengt hem helemaal geen eten. En TS is ook helemaal niet bezig met afvallen.
Resistance is futile.
pi_194057745
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2020 19:44 schreef Seven. het volgende:
In dit geval stel ik mijn mening bij. TS is 100% verantwoordelijk voor zijn eigen overgewicht:

LIF / Suikerverslaving

Zijn moeder brengt hem helemaal geen eten.
Sterker nog: ik geloof geen enkel topic meer van TS. M.i. is het allemaal kletskoek.
pi_194063610
quote:
7s.gif Op zondag 12 juli 2020 19:44 schreef Seven. het volgende:
In dit geval stel ik mijn mening bij. TS is 100% verantwoordelijk voor zijn eigen overgewicht:

LIF / Suikerverslaving

Zijn moeder brengt hem helemaal geen eten. En TS is ook helemaal niet bezig met afvallen.
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 19:45 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Sterker nog: ik geloof geen enkel topic meer van TS. M.i. is het allemaal kletskoek.
Sorry 1 misstap maar desondanks doe ik mijn uiterste best om gewicht af te vallen. Mijn moeder is al een tijdje niet meer welkom. Deur blijft dicht.
pi_194063622
TS' moeder is verantwoordelijk voor ieder aspect van zijn leven, vrije wil is voor hem slechts een illusie. Al vanaf zijn eerste dagen is hij door haar geprogrammeerd om zijn huidige leven te 'leiden' zonder enige hoop op eigen inbreng, dit alles zodat zij zich kan voeden met TS' negatieve emoties ter behoud van haar jeugdigheid en vitaliteit. Zijn uitvoerige verslaggeving op dit forum is hier onderdeel van.
pi_194063633
Zij is overbezorgd en dat zorgt juist voor een hoop stress bij mij
pi_194063668
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 01:36 schreef osodevo het volgende:
Zij is overbezorgd en dat zorgt juist voor een hoop stress bij mij
En daarmee voedt zij zich, dat geeft haar (jouw levens)kracht. Koop kristallen om jezelf hiertegen te beschermen.
  maandag 13 juli 2020 @ 06:45:22 #69
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194064259
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 01:27 schreef osodevo het volgende:

[..]


[..]

Sorry 1 misstap maar desondanks doe ik mijn uiterste best om gewicht af te vallen. Mijn moeder is al een tijdje niet meer welkom. Deur blijft dicht.
Noem je dit 'je best doen'?

quote:
0s.gif Op donderdag 9 juli 2020 21:40 schreef osodevo het volgende:
Aaaah, om gek van te worden. Ik weet allang dat ik moet kappen met het eten van snoep maar elke keer dat ik weer eraan herinnerd word kan ik me niet meer inhouden en moet ik wat snoep naar binnen werken.

Elke keer merk ik dat ik me weer prettig voel in plaats van dat ik de hele dag gefrustreerd en smachtend youtube snoep filmpjes zit te kijken.

Vanavond weer de fout in gegaan, anderhalve zak snoep leeggegeten. Ik ging als een beer tekeer omdat ik al 2 dagen niets gegeten had en me echt niet meer kon inhouden. Nu heb ik er enorm veel spijt van. Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik dit op lange termijn vol hou.

quote:
0s.gif Op vrijdag 10 juli 2020 01:54 schreef osodevo het volgende:
Nou nee, moeder komt niet meer langs sinds ik op mezelf woon. Het is gewoon heel moeilijk, als je lang niet gegeten hebt de verleiding te weerstaan om allerlei lekkers in te slaan.

De reden waarom ik zo lang niet gegeten heb is dat ik moet afvallen, eet enkel nog als ik echt trek heb.
:')
Resistance is futile.
  maandag 13 juli 2020 @ 06:48:03 #70
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194064266
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 01:36 schreef osodevo het volgende:
Zij is overbezorgd en dat zorgt juist voor een hoop stress bij mij
Als zij niet meer welkom is, dan zou haar overbezorgdheid je geen stress meer op moeten leveren.
Resistance is futile.
pi_194080132
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 01:27 schreef osodevo het volgende:

[..]

[..]

Sorry 1 misstap maar desondanks doe ik mijn uiterste best om gewicht af te vallen. Mijn moeder is al een tijdje niet meer welkom. Deur blijft dicht.
Je kan heel de week je best doen. Als je vervolgens dan op één moment een hele zak snoep wegwerkt is het helemaal om zeep.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 juli 2020 @ 09:35:14 #72
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194080148
quote:
2s.gif Op maandag 13 juli 2020 06:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Noem je dit 'je best doen'?
[..]

[..]

:')
Lol, TS valt weer eens door de mand.

Maar goed, dat zijn we wel gewend, hij geeft altijd anderen de schuld van zijn problemen. Is hij misschien de broer van cempexo?
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_194080289
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 01:07 schreef osodevo het volgende:

[..]

Ik heb haar al heel vaak duidelijk gemaakt dat ik al lang en breed volwassen ben en dat ze niet zo bezorgd hoeft te zijn. Toch blijft steeds weer aanbieden om van alles te brengen. Als ik bij haar logeer wordt het eten zelfs op bed gebracht.
Waarom logeer je überhaupt dan nog bij je moeder? Slaap gewoon thuis.

De sleutel tot afvallen is: minder eten.

Ga naar de website van het Voedingscentrum, lees alles. Installeer de EetMeter: https://www.voedingscentr(...)eter-app-online.aspx en hou alles bij. Eet maximaal 1500 calorieën per dag. De kilo's zullen verdwijnen als sneeuw voor de zon.

Ook: ga naar de huisarts: https://www.voedingscentr(...)ij-het-afvallen.aspx
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  dinsdag 14 juli 2020 @ 09:59:09 #74
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_194080473
quote:
0s.gif Op zondag 12 juli 2020 19:34 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]

Als je veel sport kun je gewoon blijven eten terwijl je vet verliest.
Dat is onzin trouwens.
In school we learn that mistakes are bad, and we are punished for making them. Yet, if you look at the way humans are designed to learn, we learn by making mistakes.If we never fell down, we would never walk. Robert Kiyosaki
pi_194090389
quote:
13s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 09:59 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Dat is onzin trouwens.
Wat is dit nou weer :')

Strongman/powerlifters moeten letterlijk eten tot ze bijna kotsen omdat ze anders onbedoeld gaan afvallen/kracht verliezen. Als ik me als gemiddelde man volprop met 4500 kcal en dan de hele dag ga wandelen ben ik gewoon 1000 kcal/130gr lichaamsvet in de min. Zo had ik tijdens een wandelvakantie in de alpen 2 kilo verloren terwijl ik de hele vakantie friet en bratwurst naar binnen werkte. :)

[ Bericht 11% gewijzigd door XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx op 14-07-2020 21:02:24 ]
2.
pi_194091571
quote:
5s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 20:43 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]

Wat is dit nou weer :')

Strongman/powerlifters moeten letterlijk eten tot ze bijna kotsen omdat ze anders onbedoeld gaan afvallen/kracht verliezen. Als ik me als gemiddelde man volprop met 4500 kcal en dan de hele dag ga wandelen ben ik gewoon 1000 kcal/130gr lichaamsvet in de min. Zo had ik tijdens een wandelvakantie in de alpen 2 kilo verloren terwijl ik de hele vakantie friet en bratwurst naar binnen werkte. :)
En je denkt dat TS zijn verbranding precies vergelijkbaar is met die van jou. Dat zijn spiermassa en lengte precies vergelijkbaar is waardoor dit voor hem ook zo zou werken omdat het bij jou ooit gebeurt is?
In dat geval moet hij idd blijven wandelen in de bergen. Werken en überhaupt in Nederland blijven wonen kan dan helaas niet meer.
Faka G
pi_194091596
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 21:52 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

In dat geval moet hij idd blijven wandelen in de bergen. Werken en überhaupt in Nederland blijven wonen kan dan helaas niet meer.
Niks mis met wandelen in nederland :Y
Of fietsen natuurlijk. Mischien beter voor in nederland.

quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 21:52 schreef Atta-boy het volgende:
En je denkt dat TS zijn verbranding precies vergelijkbaar is met die van jou.
Energie moet ergens vandaan komen. Als ts gewoon gaat bewegen kan ie lekker blijven eten

[ Bericht 19% gewijzigd door XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx op 14-07-2020 21:59:36 ]
2.
pi_194092126
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 21:53 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]

Niks mis met wandelen in nederland :Y
Of fietsen natuurlijk. Mischien beter voor in nederland.
[..]

Energie moet ergens vandaan komen. Als ts gewoon gaat bewegen kan ie lekker blijven eten
Dan heeft je lijf alsnog de juiste macro's en micro's nodig om gezond te blijven. Dus je zal het vast wel een tijdje op friet uithouden maar je lijf is er na een tijdje toch wel klaar mee :+
Faka G
pi_194092335
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 22:31 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Dan heeft je lijf alsnog de juiste macro's en micro's nodig om gezond te blijven. Dus je zal het vast wel een tijdje op friet uithouden maar je lijf is er na een tijdje toch wel klaar mee :+
Daar heb je tegenwoordig supplementen voor en ik at niet exclusief friet. Er zijn trouwens mensen die ''water fasts'' doen voor soms meer dan een week en kergezond blijven dankzij goede supplementen. :s)
2.
pi_194092418
Puur calorieen ingaan en uitgaan kun je wat mij betreft niet zo letterlijk nemen. Je lichaam doet simpelweg niet hetzelfde qua opname (en verwerkingstijd en gebruik) bij verschillende type koolhydraten, eiwitten en vetten. Daarnaast heeft de werking van het lichaam en de situationele staat van het lichaam invloed op deze processen. In theorie kun je idd in het algemeen zeggen, meer cal uit dan cal in betekent afvallen. Toch vraag ik mij af of verschillen in (moeite met) afvallen per persoon veroorzaakt worden door mijn eerdere verhaal.
pi_194092496
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 01:36 schreef osodevo het volgende:
Zij is overbezorgd en dat zorgt juist voor een hoop stress bij mij
Stuur haar maar door naar mij :9~
Your life is your life: go all the way
https://youtu.be/2lK4LrD8Ii4
pi_194092977
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 22:41 schreef XXMLGBR4SHOTSNIPEPOWNAGEx het volgende:

[..]

Daar heb je tegenwoordig supplementen voor en ik at niet exclusief friet. Er zijn trouwens mensen die ''water fasts'' doen voor soms meer dan een week en kergezond blijven dankzij goede supplementen. :s)
Maar als je gewoon een beetje op je voeding let heb je zulke supplementen of water vasten helemaal niet nodig.
Zou als ik TS mijn aandacht meer op een goed eetpatroon vestigen dan op vreemde shortcuts naar een lager gewicht. Dat lijkt me ook op langere termijn beter.
Maar goed, lijkt me dat TS dit inmiddels wel moet weten maar gewoon te weinig doorzettingsvermogen heeft om er ook daadwerkelijk iets voor te willen veranderen.
Faka G
pi_194093568
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 22:46 schreef Cockwhale het volgende:
Puur calorieen ingaan en uitgaan kun je wat mij betreft niet zo letterlijk nemen. Je lichaam doet simpelweg niet hetzelfde qua opname (en verwerkingstijd en gebruik) bij verschillende type koolhydraten, eiwitten en vetten. Daarnaast heeft de werking van het lichaam en de situationele staat van het lichaam invloed op deze processen. In theorie kun je idd in het algemeen zeggen, meer cal uit dan cal in betekent afvallen. Toch vraag ik mij af of verschillen in (moeite met) afvallen per persoon veroorzaakt worden door mijn eerdere verhaal.
Wanneer jij meer verbrandt dan je inneemt dan moet dat ergens vandaan komen, kan dat nulpuntsenergie zijn? Wellicht, maar dan ben je wel een medisch en natuurkundig wonder. _O_ Zou budha niet iets gedaan hebben met fotosynthese? :?
pi_194093652
Misschien moet je een groots offensief opzetten
pi_194095574
quote:
10s.gif Op woensdag 15 juli 2020 00:11 schreef van_Lamehuizen het volgende:

[..]

Wanneer jij meer verbrandt dan je inneemt dan moet dat ergens vandaan komen, kan dat nulpuntsenergie zijn? Wellicht, maar dan ben je wel een medisch en natuurkundig wonder. _O_ Zou budha niet iets gedaan hebben met fotosynthese? :?
Dan nog kan het zijn dat je eerder vet(of spier)weefsel verbrandt bij bijvoorbeeld 1000 kcal aan eiwitten, dan bij 1000 kcal aan koolhydraten, om maar iets te noemen. Puur omdat eiwitten langzamer afgebroken worden en meerdere functies dragen, en er daardoor eerder naar reserves gegrepen moet worden. Zo moeilijk is het niet om te begrijpen.

Smart-ass.
pi_194095632
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 juli 2020 23:20 schreef Atta-boy het volgende:

[..]

Maar als je gewoon een beetje op je voeding let heb je zulke supplementen of water vasten helemaal niet nodig.
Zou als ik TS mijn aandacht meer op een goed eetpatroon vestigen dan op vreemde shortcuts naar een lager gewicht. Dat lijkt me ook op langere termijn beter.
Maar goed, lijkt me dat TS dit inmiddels wel moet weten maar gewoon te weinig doorzettingsvermogen heeft om er ook daadwerkelijk iets voor te willen veranderen.
TS organiseert zijn hele leven om shortcuts... en faalt op alle fronten waar hij dat toepast.
pi_194106581
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 09:13 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dan nog kan het zijn dat je eerder vet(of spier)weefsel verbrandt bij bijvoorbeeld 1000 kcal aan eiwitten, dan bij 1000 kcal aan koolhydraten, om maar iets te noemen. Puur omdat eiwitten langzamer afgebroken worden en meerdere functies dragen, en er daardoor eerder naar reserves gegrepen moet worden. Zo moeilijk is het niet om te begrijpen.

Smart-ass.
Ik snap niet hoe absurde macro's iets af zouden doen aan cico. :? Maar als je punt is dat je het best zo natuurlijk en gevarieerd mogelijk kunt eten met een goede balans van macronutrienten en afdoende micronutrienten, dan ja, vanzelfsprekend.
pi_194107476
Je snapt toch wel dat de verwerkingstijd/opname van bepaalde stoffen verschilt?

De vraag is daarnaast of de alle eiwitten daadwerkelijk als energie (kcal) worden aangemerkt door het lichaam, o.a. omdat eiwitten meerdere (noodzakelijke) functies hebben. Calorieën bestaan niet. Kcal is puur een meting van (maximale) energiewaarde dat uit een stof (eiwit, koolhydraat of vet) geput kan worden.

Ga maar eens knoeterhard sporten op of alleen eiwitrijk voedsel, of alleen vetrijk voedsel, of alleen koolhydraatrijk voedsel dat je twee uur van te voren eet/drinkt. Het verschil in prestaties duidt op een verschillende werking van de stoffen. En ook onderling in die stoffen zijn er variaties. Als het pure energie was, dan zou er geen verschil zijn in functioneren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cockwhale op 16-07-2020 14:46:42 ]
pi_194109805
quote:
1s.gif Op woensdag 15 juli 2020 09:13 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Dan nog kan het zijn dat je eerder vet(of spier)weefsel verbrandt bij bijvoorbeeld 1000 kcal aan eiwitten, dan bij 1000 kcal aan koolhydraten, om maar iets te noemen. Puur omdat eiwitten langzamer afgebroken worden en meerdere functies dragen, en er daardoor eerder naar reserves gegrepen moet worden. Zo moeilijk is het niet om te begrijpen.

Smart-ass.
Nu is het wel zo dat ts zwaar overgewicht heeft en vooral in het begin waarschijnlijk elke methode werkt voor hem. Maar voor de rest geef ik je gelijk.
pi_194110213
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 21:57 schreef osodevo het volgende:

[..]

Als je al reeds obees bent is het ontzettend moeilijk om gewicht te verliezen. Het feit dat ik door vrouwen wordt afgewezen zorgt er al voor dat ik teveel ga eten.

Ik moet steeds op mijn gewicht letten maar er zijn nog altijd momenten dat ik mezelf laat gaan.
Als je iets wil moet je commitment tonen....niet gaan janken en de schuld aan andere zaken geven.

Afvallen is eigenlijk heel simpel...meer energie verbranden dan je via je mond naar binnen drukt. (er vanuit gaande dat er geen medische oorzaken zijn). Neem aan dat je nog steeds zelfstandig je eten in je mond drukt.

Zorg voor afleiding, beweging en voorkom dat er verleiding is. Zak snoep in de kast is vragen om problemen natuurlijk :')
pi_194168541
quote:
0s.gif Op donderdag 16 juli 2020 09:54 schreef descon het volgende:

[..]

Als je iets wil moet je commitment tonen....niet gaan janken en de schuld aan andere zaken geven.

Afvallen is eigenlijk heel simpel...meer energie verbranden dan je via je mond naar binnen drukt. (er vanuit gaande dat er geen medische oorzaken zijn). Neem aan dat je nog steeds zelfstandig je eten in je mond drukt.

Zorg voor afleiding, beweging en voorkom dat er verleiding is. Zak snoep in de kast is vragen om problemen natuurlijk[/u] :')
Ik vermoed dat dat laatste precies is waar de ts problemen mee had. Dat zijn moeder hem steeds verleidde en eten onder zijn neus schoof. En zeker wanneer het jong begon wist ie op ene geveven moment niet beter tot ie moddervet werd Het is nogal gemakkelijk om ts maar alle schuld te geven (ik begrijp echt niet dat veel mensen zo standaard denken) terwijl zijn moeder wel degelijk de oorzaak was. Een slechte opvoeding dus.
gs0bkfBl..
  zondag 19 juli 2020 @ 22:39:45 #92
277627 Seven.
We are Borg.
pi_194168792
quote:
1s.gif Op zondag 19 juli 2020 22:24 schreef Hoofdkraker_ het volgende:

[..]

Ik vermoed dat dat laatste precies is waar de ts problemen mee had. Dat zijn moeder hem steeds verleidde en eten onder zijn neus schoof. En zeker wanneer het jong begon wist ie op ene geveven moment niet beter tot ie moddervet werd Het is nogal gemakkelijk om ts maar alle schuld te geven (ik begrijp echt niet dat veel mensen zo standaard denken) terwijl zijn moeder wel degelijk de oorzaak was. Een slechte opvoeding dus.
TS is ondertussen 30 en geeft in een ander topic aan dat zijn moeder niet welkom is bij hem thuis. Zijn dieet is 2 dagen 'vasten' en zich vervolgens klem vreten in een zak haribo. Hij heeft verder al maanden last van kiespijn maar kan geen implantaat betalen (schuldhulpverlening). Echter, de kies verwijderen is geen optie omdat vrouwen hem dan niet meer aantrekkelijk vinden.

Ondertussen heeft hij op fok al een hele geschiedenis aan goed advies maar hij doet er niets mee omdat hij weigert aan zichzelf te werken. TS is niet in staat om voor zichzelf te zorgen, over vriendschap heb ik hem nog nooit zien posten dus ik vermoed dat hij ook geen vrienden heeft, en hij is wanhopig op zoek naar een vrouwtje dat hem wil verzorgen omdat hij dat zelf niet kan. Hij snapt echter niet waarom vrouwen hem afwijzen.

Dit gaat veel verder dan alleen het aanleren van verkeerde eetpatronen, het is niet de schuld van zijn moeder.
Resistance is futile.
pi_194169292
Ik herken het wel, in de mate van controle van de ouder(s).
Ik ben zeer strak gehouden, mocht niks. Ik was het probleem kind, mijn zus was heilig. Financieel wel altijd goed gehad. Arme ouders die opklommen en hun kinderen wel een beter leven zouden geven.

Uiteindelijk kreeg mijn zus allerlei eetstoornissen en ik ben mijzelf verloren in de drank.

Allemaal uit goede bedoelingen maar zelfs het perfecte gezin voor de buitenwereld heeft diepe wonden.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')