abonnement Unibet Coolblue
pi_194071012
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 13:10 schreef rubbereend het volgende:

[..]

het was toch ook themadag
Ja kwam ik later ook achter :')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 13 juli 2020 @ 19:16:33 #27
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194073099
quote:
1s.gif Op maandag 13 juli 2020 17:04 schreef Magica het volgende:

[..]

Ja kwam ik later ook achter :')
:D
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Sport / Supervogel maandag 13 juli 2020 @ 19:35:24 #28
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_194073457
Ik vind de Frank en Eva Fietsvakantie nog best leuk om naar te luisteren.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 13 juli 2020 @ 19:37:10 #29
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194073499
quote:
14s.gif Op maandag 13 juli 2020 19:35 schreef Pino112 het volgende:
Ik vind de Frank en Eva Fietsvakantie nog best leuk om naar te luisteren.
:D verrassend leuk ja, mooi uit dat gezemel in de studio
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 17 juli 2020 @ 20:15:28 #30
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194133667
vanmiddag weer gewonnen bij Rob *O*
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 20 juli 2020 @ 09:34:35 #31
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_194172646
BAM! :o



quote:
[BLOG] Tim Hofman ineens overdag op 3FM, zonder radioervaring. Giel Beelen ineens naar NPO Radio 2, na jarenlang aanmodderen bij Veronica. NPO Radio 2, waar de zendermanager ineens eind vorig jaar vervangen moest worden na amper 2 jaar, ondanks dat het met het station heel goed gaat. Dat het in Hilversum bij de radio vaak draait om vriendjespolitiek daar kijkt niemand meer van op. We willen vooral leuke mensen waarmee we bevriend zijn om ons heen, als ze dan toevallig ook nog kwaliteiten hebben is dat mooi meegenomen maar niet op de eerste plaats leidend. Er is blijkbaar één omroep die de kroon spant, genaamd BNNVARA. En één vrouw: Sharid Alles, zendercoördinator bij 3FM. Even wat verhalen op een rijtje, na een rondje rondvragen.

Ex-BNNVARA baas Peter de Vries is op de plek gekomen waar ie nu zit, zendermanager NPO Radio 2 en 5, omdat Rob Stenders het volledige personeel een filmpje voor NPO radiobaas Jurre Bosman heeft laten inspreken met de tekst “Peter moet de nieuwe zendermanager worden”. Dat was alles wat nodig was. BNNVARA DJ Frank van ’t Hof krijgt telkens een mooiere plek omdat ie goed bevriend is met ex-BNNVARA radiochef Marc Adriani. Die biedt hem steeds een baan aan bij Talpa radio, omdat ie dat gezellig vindt. Frank gaat met dat aanbod naar BNNVARA en zegt dan “Ik wil een betere plek, anders ga ik naar Talpa”. Dan krijgt ie zijn zin. Inmiddels werkt die truc gelukkig niet meer want hij moet binnenkort zijn ochtenduren afstaan aan radioveteraan Jeroen van Inkel. Iets met boontje en loontje. Alhoewel hij nu wel op zondagmiddag All You Need Is Love mag gaan maken op de radio, toch gelukt.

De macht van Rob Stenders bij BNNVARA is overduidelijk. Sinds Peter de Vries als zetbaas op de plek van de uiterst competente ex-zendermanager NPO Radio 2 en 5 Jan-Willem van Engelen is gezet kan Rob lekker zijn gang gaan. Dat blijft het gekke aan Stenders: ga het dan zelf doen als je het allemaal zo goed weet? Maar dat doet hij niet, hij doet het slimmer. Hij zet de juiste mensen die onder zijn invloed staan op die plek. En krijgt het dus makkelijk voor mekaar om Giel en Inkel naar binnen te hengelen, terwijl je op die plek natuurlijk ook weer eens wat ander nieuw, jong talent zijn of haar gang had kunnen laten gaan. Mag ik je er aan herinneren dat het publieke radio is? Dus van het publiek. Niet van een handjevol mensen die elkaar levenslang een baantje gunnen, ongeacht recente prestaties of reputatie.

Maar 3FM spant de kroon: Frank van der Lende doet werkelijk niets om een goed programma te maken. Die gaat zelfs voor elke show een dutje doen. Echt waar. Laat de redactie alles voor hem voorbereiden, neemt de moeite niet om teksten te lezen of een montage te beluisteren en gaat dan lekker zitten kloten en is daar maar wat trots op. Maar “Frankie” is een goede vriend van Robbert-Jan van de Velde (eindredacteur BNNVARA op 3FM) en Sharid Alles, de zendercoördinator en is daarom onaantastbaar. Zelfde geldt voor “Sandertje”: die mag alles, Sharid eet uit zijn hand. De meest luie, ongeïnspireerde radio maken, niets voorbereiden, klagen, rotzooien on air, het is allemaal prima. “Gekke Sandertje doet het zo goed” zegt Sharid dan in de dj-meeting. Ja, omdat je onprofessionele oren hebt, zeg ik dan.

De andere, betere dj’s (zoals Mark van der Molen en Rob Janssen) zitten niet in het vriendenkringetje van Sharid en RJ. Ze vindt die jongens vervelend in de omgang, want kritisch. Dus die krijgen geen kans op mooie tijden, ze mogen in de vakantie komen opdraven. 3FM DJ Olivier Bakker staat wekelijks op zijn bek te gaan met zijn “programma’s”, geile stemmetjes opzetten, hitlijst verkloten, naar doen tegen luisteraars op social media, acteren dat ie een influencer is, enz. Maar ook dat is een lievelingetje van zenderbaas Alles. Dus die mag gewoon wat aan komen rommelen, hij is toch wel zeker van zijn plek.

Bovendien heeft BNNVARA Sharid volledig in hun macht. Alles wat BNNVARA wil, gebeurt. Tim Hofman op primetime voor het eerst een programma laten maken op 3FM? Doen! “Lachen! Vindt Sandertje leuk en BNNVARA wil het”. Timur Perlin die de meest idiote lokale radio maakt? “Dat vindt BNNVARA leuk, we doen het!”. Het ergste was Lieke de Kok en Kevin van Arnhem. Sharid heeft een hekel aan deze twee (niemand weet waarom., maar ze schreeuwt het van de daken) en dus… waren ze niet welkom bij Serious Request afgelopen december. Moet je je voorstellen dat onbekende studenten via een uitzendbureau gewoon aan SR kwamen meewerken, maar Lieke en Kevin waren niet welkom.

Inmiddels heeft Mevrouw Alles er alles aan gedaan om Lieke van de zender te halen en dat is gelukt. Ze zat op zaterdag en zondagochtend 06.00-09.00 en we weten allemaal dat dat tijdslot zeer onbelangrijk is. Die zender heeft de grootst denkbare problemen, maar Sharid ging powerplay spelen om Lieke van haar semi-nachtplek te krijgen. Vriendjes “Sandertje” en “Frankie” mogen op prime time lekker hobbyen, dat vindt ze leuk. Maar iemand die ze niet mag in de weekendochtend? NEE! Of de luisteraar er wat mee opschiet doet er niet toe. Machtspelletjes. Ouderwets verdeel en heers bij de NPO. En geldverkwisting.

Kortom: het is een gezellige boel daar bij BNNVARA en 3FM. Vind je het gek dat die zender voor geen meter scoort? Incapabele mensen zitten hun favoriete protegés de beste plekjes te geven. Het ergste is nog dat we met z’n allen meebetalen aan die onzin- en onkundepraktijken. En als je je afvraagt: hoe weet die Kicken dat toch allemaal zo goed te vertellen? Deze column kwam mede tot stand door hulp van een aantal moedige klokkenluiders uit het Hilversumse radiowereldje. To be continued. Heb je er nog iets aan toe te voegen? Gebruik de comments hieronder of stuur me een mail. Laten we op z’n minst een poging doen om de vertrekken in het (publieke!) Radiohuis te laten bewonen door capabele leiders en uitvoerders, geen mensen die hun verkregen macht overduidelijk lijken te misbruiken.

Ander woord voor vriendjespolitiek is nepotisme en ik vind dat een mooi woord. Vooral omdat de letters NPO er al in voorkomen. Het wordt in de hele publieke sector hard aangepakt, waarom bij de publieke radio niet? Qua wederhoor nodig ik bij iedereen in deze column uit om eerlijk te reageren of op een interviewverzoek in te gaan. Wat nog niet makkelijk is bij iemand van de publieke omroep, apart. Waarschijnlijk bang dat de Hilversumse bubbel barst waar je tot je pensioen lekker comfortabel in zit?

Patrick Kicken

Patrick (46) werkte van 1995 tot 2004 voor 3FM, als deejay bij de TROS en later bij de VARA en als lid van de overkoepelende muziekredactie. Van 2004 tot 2016 werkte hij als deejay bij Radio Veronica & TMF Hitradio.

https://www.spreekbuis.nl(...)ymPd478lbakye2JypPgA
GA EENS WERKEN/UITKERING TREKKEN IPV OP FOK ZITTEN!
Speklap3000 is mijn maatje en DTS winnaar februari!
  Redactie Sport / Supervogel maandag 20 juli 2020 @ 10:07:46 #32
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_194172964
Kicken :') :')
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 juli 2020 @ 15:42:18 #33
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194177488
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 juli 2020 @ 15:43:59 #34
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194177517
quote:
Inmiddels heeft Mevrouw Alles er alles aan gedaan om Lieke van de zender te halen en dat is gelukt. Ze zat op zaterdag en zondagochtend 06.00-09.00 en we weten allemaal dat dat tijdslot zeer onbelangrijk is.
via dat tijdslot zijn Domien, Timur en Hoogie bijvoorbeeld allemaal op prominente plekken gekomen
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_194177557
Wat een zurige man is kicken toch

Maar toch schuilt er denk ik wel een kern van waarheid in dit verhaal...
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_194177608
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:46 schreef wolfrolf het volgende:
Wat een zurige man is kicken toch
Waar.
quote:
Maar toch schuilt er denk ik wel een kern van waarheid in dit verhaal...
Ook waar :D
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 juli 2020 @ 16:00:33 #37
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194177799
quote:
10s.gif Op maandag 20 juli 2020 15:46 schreef wolfrolf het volgende:
Wat een zurige man is kicken toch

Maar toch schuilt er denk ik wel een kern van waarheid in dit verhaal...
er staat ook vooral veel in wat gewoon niet klopt :')
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_194180939
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 16:00 schreef rubbereend het volgende:

[..]

er staat ook vooral veel in wat gewoon niet klopt :')
Mhaw dat verhaal om Sander en Frank geloof ik best. Beiden zijn ze niet heel professioneel en dan is vooral Frank verschrikkelijk overschat.
Nog steeds ergerlijke radio in de middag. Rob deed het vanmiddag echt veel leuker.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 juli 2020 @ 19:32:12 #39
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194181042
quote:
1s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:26 schreef Bronson het volgende:

[..]

Mhaw dat verhaal om Sander en Frank geloof ik best. Beiden zijn ze niet heel professioneel en dan is vooral Frank verschrikkelijk overschat.
Nog steeds ergerlijke radio in de middag. Rob deed het vanmiddag echt veel leuker.
mwah, dat idee heb ik van Hoogie totaal niet. En Frank vond ik in zijn eentje in zijn avondshow prima te pruimen gek genoeg
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Redactie Sport / Supervogel maandag 20 juli 2020 @ 19:33:33 #40
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_194181066
Rob was wel weer echt chaos ja :D
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 20 juli 2020 @ 19:34:40 #41
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194181085
quote:
14s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:33 schreef Pino112 het volgende:
Rob was wel weer echt chaos ja :D
ja, maar altijd voorbereide chaos _O-
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_194181134
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:32 schreef rubbereend het volgende:

[..]

mwah, dat idee heb ik van Hoogie totaal niet. En Frank vond ik in zijn eentje in zijn avondshow prima te pruimen gek genoeg
Misschien hebben ze het destijds wel uitgelegd maar heb ik het niet meegekregen, maar vind het nog steeds raar dat Noortje er mee gestopt is. Dat ging toen heel aardig. Daarna met Dieuwke was het gewoon saai. En dan nu met Luc is wel weer te doen, maar meer omdat die wel op elkaar lijken.
  maandag 20 juli 2020 @ 19:41:56 #43
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_194181191
quote:
0s.gif Op maandag 20 juli 2020 19:32 schreef rubbereend het volgende:

[..]

mwah, dat idee heb ik van Hoogie totaal niet. En Frank vond ik in zijn eentje in zijn avondshow prima te pruimen gek genoeg
Frank was ook heel prima toen hij tussen 04.00 en 06.00 zat.
Ik heb ook geen problemen met Sander. Patrick Kicken zelf echter...
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 22 juli 2020 @ 22:20:11 #44
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_194214418
3FM zoekt panelleden https://www.npo3fm.nl/nie(...)3fm-en-laat-je-horen

Zou die Kicken daar niet zijn mening kunnen dumpen. Overigens heb ik nooit naar hem geluisterd. Hij maakte radio voor mijn tijd. Ik ken hem alleen van zijn columns.
Isn't it ironic, don't you think
pi_194220532
quote:
0s.gif Op woensdag 22 juli 2020 22:20 schreef jcdragon het volgende:
3FM zoekt panelleden https://www.npo3fm.nl/nie(...)3fm-en-laat-je-horen

Zou die Kicken daar niet zijn mening kunnen dumpen. Overigens heb ik nooit naar hem geluisterd. Hij maakte radio voor mijn tijd. Ik ken hem alleen van zijn columns.
Ik ken hem enkel van zijn website van vroeger :'). Maar serieus, je wilt een panel neerzetten met meningen en dan zet je er deze afbeelding er bij:


Tsja..
pi_194240435
Tim Hofman nu
pi_194240616
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juli 2020 16:11 schreef tompsv18 het volgende:
Tim Hofman nu
Bedankt voor de waarschuwing.
pi_194292517
https://www.radiofreak.nl(...)rmat-is-interessant/

Het gaat echt niet goed daar bij 3FM. Was al langer bekend natuurlijk, maar er lijkt vooralsnog geen ommekeer in te komen?
  dinsdag 28 juli 2020 @ 12:54:23 #49
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_194293022
Een idee voor een topic misschien, 'hoe kan 3fm er weer bovenop geholpen worden'? (Waarbij mensen dan hun ideeën daarover mogen delen.)

Maar een ander mag het openen.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 28 juli 2020 @ 12:56:50 #50
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_194293045
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juli 2020 12:12 schreef indiaantje89 het volgende:
https://www.radiofreak.nl(...)rmat-is-interessant/

Het gaat echt niet goed daar bij 3FM. Was al langer bekend natuurlijk, maar er lijkt vooralsnog geen ommekeer in te komen?
de scherpere muziekkeuze gaat er ook gewoon voor zorgen dat het marktaandeel nooit heel groot gaat worden. In de hoogtijdagen was de muziek veel mainstreamer. Die ruimte is nu ingenomen door Radio2 en ik vind het helemaal prima eerlijk gezegd
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')