abonnement Unibet Coolblue
pi_193811821
Geen paarden meer op kermissen in 2023: “Stap voor stap afscheid nemen van achterhaalde gebruiken”
Ten laatste tegen 2023 mogen er geen pony’s of paarden meer gebruikt worden in carrousels op kermissen, jaarmarkten en aanverwante evenementen. De Vlaamse regering heeft een ontwerpdecreet in die zin goedgekeurd, meldt minister voor Dierenwelzijn Ben Weyts (N-VA).

https://m.hln.be/nieuws/b(...)-gebruiken~aded42be/


Ik vind dit dus echt een top beslissing. Wel pas over 3 jaar, maar goed.. beter laat dan nooit :) Je ziet het hier steeds minder, maar op grotere kermissen lopen ze zeker nog wel rondjes. Als ik het zie, heb ik er altijd medelij mee :{

Ook een agenda puntje voor PvD? *O*
  zaterdag 27 juni 2020 @ 07:50:51 #2
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_193811836
Top dit! Paarden verdienen een beter leven.
Praat over de hel en je komt er.
pi_193812030
Gaat het om die pony's die met kinderen op hun rug moeten lopen? Wat is daar zielig aan? Zie het wel vaker maar weet niet waarom dat zielig is. :@
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_193812065
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 08:43 schreef bijdehand het volgende:
Gaat het om die pony's die met kinderen op hun rug moeten lopen? Wat is daar zielig aan? Zie het wel vaker maar weet niet waarom dat zielig is. :@
Je ziet vaak al dat de meeste paarden er gewoon niet gezond uit zien. Staan/lopen hele dagen in harde kermis muziek en als ze aan het wachten zijn op kinderen kunnen ze zich niet even terugtrekken in een stal met stro.

Ik geloof niet dat die beesten hier blij van worden.
pi_193812424
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 08:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Je ziet vaak al dat de meeste paarden er gewoon niet gezond uit zien. Staan/lopen hele dagen in harde kermis muziek en als ze aan het wachten zijn op kinderen kunnen ze zich niet even terugtrekken in een stal met stro.

Ik geloof niet dat die beesten hier blij van worden.
En politiepaarden dan, worden bestookt met vuurwerk en stenen... worden ze ook niet vrolijker door!
pi_193812431
quote:
99s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 09:39 schreef Mr.Ping het volgende:

[..]

En politiepaarden dan, worden bestookt met vuurwerk en stenen... worden ze ook niet vrolijker door!
Verbieden we de politie ook :Y Probleem opgelost, alles voor de diertjes O+
You know what they call a Quarter Pounder with Cheese in Paris?
pi_193812433
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 08:49 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Je ziet vaak al dat de meeste paarden er gewoon niet gezond uit zien. Staan/lopen hele dagen in harde kermis muziek en als ze aan het wachten zijn op kinderen kunnen ze zich niet even terugtrekken in een stal met stro.

Ik geloof niet dat die beesten hier blij van worden.
Nee oke, maar je hebt niks concreets alleen vermoedens dus? Niet veel meer dan ik.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_193812442
Nou dan probeer ik het nog maar een keer. Hoezo mag een paard of pony niet meer op een carrousel? Dat zijn toch geen echte beesten???
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193812453
quote:
5s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 09:42 schreef vosss het volgende:
Nou dan probeer ik het nog maar een keer. Hoezo mag een paard of pony niet meer op een carrousel? Dat zijn toch geen echte beesten???
Nu je het zegt!
Waar maken we ons weer druk om ^O^
pi_193812461
quote:
"Stap voor stap nemen we in Vlaanderen afscheid van achterhaalde gebruiken, die niet meer stroken met hoe we als samenleving nu naar dierenwelzijn kijken. Geen onverdoofd slachten meer, geen blokstaarten meer, geen pelsdierkweek of dwangvoedering meer en nu dus ook geen kermispony's meer.”
Moslims mogen daar niet onverdoofd slachten?
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193812463
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 27 juni 2020 @ 09:48:56 #12
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_193812491
Dus omdat een paar gekwetsten zich tegen een traditie uitspreken moet de hele traditie worden afgeschaft?

Wat is het volgende dat ze ons gaan afpakken? Je mag helemaal niets meer in dit land. :{
pi_193854192
Dierenbeschermers menen altijd alles te weten over dieren en het altijd het beter te weten.

Bescherm die dierenbeschermers !
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')