abonnement Unibet Coolblue
pi_193801298
Heeft hier iemand weleens z'n gevel geschilderd? Ik heb een gewone bakstenen muur (rood). Ik wil deze wit schilderen. De achterkant was al geschilderd, maar een gore kleur geel dus die heb ik wit gemaakt na goed schoonmaken met 2 lagen Flexa Powerdek buiten. Die is toevallig nu uit het assortiment gehaald. De voorkant is nog onbehandeld, dus die moet ik eerst nog met voorstrijk/primer doen. Iemand dit ook al eens gedaan en welke primer en verf hebben jullie daar dan voor gebruikt? En ziet het er nog goed uit?
Facts don't care about your feelings
pi_193801434
Houd er wel rekening mee dat je het er nooit meer af krijgt. Soms kan het vergunningsplichtig zijn.

Persoonlijk vind ik het spuuglelijk, maar dat ben ik..
pi_193801469
Zonde...
Alius aliud dicit
pi_193801568
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 15:00 schreef tux87 het volgende:
Persoonlijk vind ik het spuuglelijk, maar dat ben ik..
Niet om aan te zien!! Plus, als het niet genoeg vocht doorlaat, geeft het vochtproblemen binnen en bladdert het af. Ben je helemaal mooi….
Een stenen gevel van een redelijke steen: gewoon zo laten, op z'n hoogst schoonmaken met water.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193801852
Zonde van je huis....
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193802015
Ik heb mijn hele wooncomplex van steen lichtblauw geschilderd. Met een hogedrukreiniger alle troep e.d. op de muur wegblazen, ik heb geen voorbehandeling gedaan, maar rechtstreeks de muurverf voor buiten gebruikt. Tweemaal geverfd, lees gesausd. Prima gedaan.

Een nadeel kan zijn, afhankelijk waar je woont, een groene uitslag van de natuur op je muur. Die in de natte periode dominant kan zijn maar -bij mij- in de zomer vanzelf weer verdwijnt.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193802025
Volgens mij vroeg ik niet om jullie mening of ik moet schilderen of niet :') (maar ik weet dat op Fok 90% niet ontopic is)

M'n gevel is best lelijk, dus ik vrees dat de enige andere optie echt zandstralen is. Dat is ook een duur geintje. Ja of stucen dat is natuurlijk het mooiste maar ook erg duur. Dit is de goedkoopste optie want kan je gewoon zelf doen en zo lelijk is het ook weer niet.







quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 15:36 schreef cempexo het volgende:
Ik heb mijn hele wooncomplex van steen lichtblauw geschilderd. Met een hogedrukreiniger alle troep e.d. op de muur wegblazen, ik heb geen voorbehandeling gedaan, maar rechtstreeks de muurverf voor buiten gebruikt. Tweemaal geverfd, lees gesausd. Prima gedaan.

Een nadeel kan zijn, afhankelijk waar je woont, een groene uitslag van de natuur op je muur. Die in de natte periode dominant kan zijn maar -bij mij- in de zomer vanzelf weer verdwijnt.
Hoe lang geleden heb je dat gedaan en ziet her nu nog oke uit? Welke buiten muurverf heb je gebruikt? Groene aanslag had ik aan de achterkant ook, maar volgens mij hebben ze het daar al 15 jaar geleden geschilderd en daarna niets meer meegedaan. Heb dat ook schoongeborsteld (voor zover dat ging) en hogedruk erop en 2 lagen overeen gedaan.
Facts don't care about your feelings
pi_193802071
Met een hogedruk spuit misschien de boel fatsoeneren ?
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193802112
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 15:39 schreef cempexo het volgende:
Met een hogedruk spuit misschien de boel fatsoeneren ?
Gaat er echt niet af. Er zitten gaten in die dichtgevuld zijn met cement (dus kleurverschil), er zit groene aanslag op die ik op geen enkele manier eraf krijg, sommige delen zijn meer verkleurd dan andere, restanten verfklodders etc. Heb zelfs met zoutzuur een beetje geprobeerd. Dat deed wel wat, maar nog steeds geen echt mooie gevel.
Facts don't care about your feelings
pi_193802116
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 15:36 schreef YoshiBignose het volgende:
Volgens mij vroeg ik niet om jullie mening of ik moet schilderen of niet :') (maar ik weet dat op Fok 90% niet ontopic is)

M'n gevel is best lelijk, dus ik vrees dat de enige andere optie echt zandstralen is. Dat is ook een duur geintje. Ja of stucen dat is natuurlijk het mooiste maar ook erg duur. Dit is de goedkoopste optie want kan je gewoon zelf doen en zo lelijk is het ook weer niet.

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
[..]

Hoe lang geleden heb je dat gedaan en ziet her nu nog oke uit? Welke buiten muurverf heb je gebruikt? Groene aanslag had ik aan de achterkant ook, maar volgens mij hebben ze het daar al 15 jaar geleden geschilderd en daarna niets meer meegedaan. Heb dat ook schoongeborsteld (voor zover dat ging) en hogedruk erop en 2 lagen overeen gedaan.
Ik ben drie jaar geleden begonnen, ben nog niet klaar. Het complex is 40x30 mtr, zodoende. Ziet er prima uit. Verf/saus gehaald bij Bauhaus.

Ik denk dat geschilderde muren altijd wel een zeker onderhoud vraagt.

[ Bericht 2% gewijzigd door cempexo op 26-06-2020 15:47:17 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193802501
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 15:41 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Gaat er echt niet af. Er zitten gaten in die dichtgevuld zijn met cement (dus kleurverschil), er zit groene aanslag op die ik op geen enkele manier eraf krijg, sommige delen zijn meer verkleurd dan andere, restanten verfklodders etc. Heb zelfs met zoutzuur een beetje geprobeerd. Dat deed wel wat, maar nog steeds geen echt mooie gevel.
Tip...maak de regenpijpen dezelfde kleur als de muur.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193802636
Voor het beste resultaat zul je moeten keimen. Speciale buitengevelverf die blijft ademen.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_193803341
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:14 schreef cempexo het volgende:

[..]

Tip...maak de regenpijpen dezelfde kleur als de muur.
Ja dat hebben ze vorige keer ook gedaan, alleen na een aantal jaar krijg je alsnog kleurverschil. Ik zal daar wel op letten ja, je hebt zelfs al luxe regenpijpen in kleur enzo.

quote:
14s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:23 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
Voor het beste resultaat zul je moeten keimen. Speciale buitengevelverf die blijft ademen.
Inderdaad daar heb ik ook naar gekeken: https://mineraalverf.nl/k(...)_BwE#174=213&188=267

Maar ¤100 op zo'n 8.5 m2 vind ik wel fors. Ik denk dat ik wel 100 m2 moet doen :r en dan moet ik eronder ook nog primer. Dan kies ik liever voor iets meer value for money en maak ik het wat vaker schoon.
Facts don't care about your feelings
pi_193803476
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:06 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja dat hebben ze vorige keer ook gedaan, alleen na een aantal jaar krijg je alsnog kleurverschil. Ik zal daar wel op letten ja, je hebt zelfs al luxe regenpijpen in kleur enzo.
[..]

Inderdaad daar heb ik ook naar gekeken: https://mineraalverf.nl/k(...)_BwE#174=213&188=267

Maar ¤100 op zo'n 8.5 m2 vind ik wel fors. Ik denk dat ik wel 100 m2 moet doen :r en dan moet ik eronder ook nog primer. Dan kies ik liever voor iets meer value for money en maak ik het wat vaker schoon.
een regenpijp weer schilderen is een kwartiertje werk.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193803586
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:12 schreef cempexo het volgende:

een regenpijp weer schilderen is een kwartiertje werk.
Was toch al helemaal verrot dus dan vervang ik het liever direct.
Facts don't care about your feelings
pi_193813386
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:06 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja dat hebben ze vorige keer ook gedaan, alleen na een aantal jaar krijg je alsnog kleurverschil. Ik zal daar wel op letten ja, je hebt zelfs al luxe regenpijpen in kleur enzo.
[..]

Inderdaad daar heb ik ook naar gekeken: https://mineraalverf.nl/k(...)_BwE#174=213&188=267

Maar ¤100 op zo'n 8.5 m2 vind ik wel fors. Ik denk dat ik wel 100 m2 moet doen :r en dan moet ik eronder ook nog primer. Dan kies ik liever voor iets meer value for money en maak ik het wat vaker schoon.
Die paar honderdtjes moet je niet naar kijken man. Zo min mogelijk onderhoud zou ik voor kiezen. Je leven kan drukker worden. Kinderen, andere baan, ziekte whatever. Dan is zo min mogelijk onderhoud een geschenk.
pi_193817704
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 11:35 schreef zoz het volgende:

[..]

Die paar honderdtjes moet je niet naar kijken man. Zo min mogelijk onderhoud zou ik voor kiezen. Je leven kan drukker worden. Kinderen, andere baan, ziekte whatever. Dan is zo min mogelijk onderhoud een geschenk.
Maar die Keim verf wordt uiteindelijk ook vuil groen. Het bladdert alleen niet af.
.
pi_193819176
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 18:07 schreef Fer het volgende:

[..]

Maar die Keim verf wordt uiteindelijk ook vuil groen. Het bladdert alleen niet af.
Dus minder onderhoud.
Maar wel minder dan ik dacht idd. :s)

[ Bericht 12% gewijzigd door zoz op 27-06-2020 20:07:42 ]
pi_193820475
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 11:35 schreef zoz het volgende:

[..]

Die paar honderdtjes moet je niet naar kijken man. Zo min mogelijk onderhoud zou ik voor kiezen. Je leven kan drukker worden. Kinderen, andere baan, ziekte whatever. Dan is zo min mogelijk onderhoud een geschenk.
Je kan ook iemand inhuren voor het onderhoud. Ik moet zo'n 150m2 doen, dat is ¤1750 piek aan Keim en dan nog primer eronder. En vele uren zwoegen. Voor hetzelfde geldt verkoop ik over een paar jaar al m'n huis of ben ik dood.
Facts don't care about your feelings
pi_193820609
Heb je de spouwmuren geïsoleerd? Want dan moet je het niet doen (!!) of met keim.
pi_193820630
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 21:16 schreef opgebaarde het volgende:
Heb je de spouwmuren geïsoleerd? Want dan moet je het niet doen (!!) of met keim.
Ja daar had ik ook even naar geïnformeerd maar dat scheen toch niet zo erg te zijn als je verf dampdoorlatend ofzo is. De spouw is inderdaad geïsoleerd, maar de gevel achter was daarvoor ook al geschilderd.
Facts don't care about your feelings
pi_193820779
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 21:18 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Ja daar had ik ook even naar geïnformeerd maar dat scheen toch niet zo erg te zijn als je verf dampdoorlatend ofzo is. De spouw is inderdaad geïsoleerd, maar de gevel achter was daarvoor ook al geschilderd.
Wij hebben hier drir isolatiebedrijven gehad en twee gaven de opdracht direct terug en het derde bedrijf wilde het doen alleen zonder garanties want zoals alle bedrijven aangaven is het huis geschilderd, dus kans op vocht dat naar binnenslaat. Ook al hangt het dak vijftig cm over de muur.

Vrienden hebben paar jaar geleden huis geïsoleerd en zelf met keim geschilderd. Bij 1 muur hebben ze nu vochtvlekken aan de binnenkant en impregneren is daar nu het advies.
pi_193820865
Toevallig vandaag laten doen!

Hij heeft het eerst met een staalborstel geschuurd (was al wit) daarna in de primer en daarna geschilderd.

Super mooi geworden.
Ik was hier...
pi_193821652
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 21:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wij hebben hier drir isolatiebedrijven gehad en twee gaven de opdracht direct terug en het derde bedrijf wilde het doen alleen zonder garanties want zoals alle bedrijven aangaven is het huis geschilderd, dus kans op vocht dat naar binnenslaat. Ook al hangt het dak vijftig cm over de muur.

Vrienden hebben paar jaar geleden huis geïsoleerd en zelf met keim geschilderd. Bij 1 muur hebben ze nu vochtvlekken aan de binnenkant en impregneren is daar nu het advies.
Hmmm raar dan. Zal het nog wel een keer navragen hoe het precies zit. Heb geen vochtplekken in de muur en volgens mij is deze muur hier al minstens 10 jaar geschilderd. Ze hebben spouwisolatie ook later erin gestopt, maar dat is allemaal door vorige bewoners gedaan.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 21:29 schreef Nismo91 het volgende:
Toevallig vandaag laten doen!

Hij heeft het eerst met een staalborstel geschuurd (was al wit) daarna in de primer en daarna geschilderd.

Super mooi geworden.
Welke primer en welke verf?
Facts don't care about your feelings
  zaterdag 27 juni 2020 @ 23:11:59 #25
469021 tinus-online
tinus-online.nl
pi_193823358
Ik ben er toevallig ook mee bezig, wij gebruiken Thermoshield primer en verf hiervoor. werkt prima en dekt na 2 lagen helemaal super!
pi_193826279
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 23:11 schreef tinus-online het volgende:
Ik ben er toevallig ook mee bezig, wij gebruiken Thermoshield primer en verf hiervoor. werkt prima en dekt na 2 lagen helemaal super!
Geinig, maar dat energiebesparing klinkt een beetje overdreven. De vraag is, kan dit dan wel in combinatie met spouwmuurisolatie of krijg je dan ook vochtproblemen?
Facts don't care about your feelings
  dinsdag 30 juni 2020 @ 21:25:33 #28
469021 tinus-online
tinus-online.nl
pi_193864825
wij moesten juist de muur behandelen met ivm met spouwmuur isolatie.

De buitenmuren van ons huis bestaat uit kalkzandsteen stenen (jawel) en daar dit een grote spons is moest er iets mee gebeuren als wij spouwmuur isolatie willen.
De spouwmuurisolatie zit er inmiddels in, en dit type verf (waterdicht maar ademend) werd ook aangeraden door de isolatieboer. Het merk zelf kennen we van buren.
Het is een gek goedje, beetje dikke latex, en eenmaal opgedroogd lijkt het wel taaie kit.maar het smeert goed en de dekking is na 2 lagen prima (2 lagen zijn wel echt nodig)
De isolatiewaarde neem ik ook wel met een korreltje zout, wellicht roepen ze dat omdat de muur nu droog blijft en zodoende minder afkoelt ofzo

Het bedrijf dat de spouwmuurisolattie heeft gedaan heeft ook alle spouwmuurventilatie dichtgemaakt. ze spoten een soort heel fijn zeepsopschuim in dat uithard tot een soort heel fijn vast schuim, heeft wel wat weg van pir. maar niet zo sterk, je knijpt het helemaal tot frut.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')