abonnement Unibet Coolblue
pi_193802427
Vriend van de show Valentijn over alles:

https://www.telegraaf.nl/(...)an-racisme-discussie
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193802571
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 15:10 schreef Nober het volgende:

[..]

Geen vader
Moordrecht
Jarenlang in elkaar geslagen door halfbroers
Drugsdealer op z'n 15e
Naar PSV gestuurd

Dat word gewoon compleet aan voorbij gegaan.
;(
pi_193802617
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:01 schreef RipCity het volgende:
Zowel Johan Derksen als René van der Gijp lijken niet meer met Wilfred Genee te willen samenwerken. Wie uit de Talpa-stal zou hem moeten opvolgen als presentator van Veronica Inside?

Niemand, Genee blijft gewoon. 18%

Hélène Hendriks 48%

Jan Versteegh 2%

Johnny de Mol 6%

Wytse van der Groot 5%

Winston Gerschtanowitz 2%

Albert Verlinde 3%

Zonder Wilfred Genee geen Veronica Inside. 16%

Totaal stemmen: 12906
Gekopieerd van het Viva forum?
  Forum Admin vrijdag 26 juni 2020 @ 16:25:29 #129
35723 crew  GGMM
pi_193802662
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:01 schreef RipCity het volgende:
Zowel Johan Derksen als René van der Gijp lijken niet meer met Wilfred Genee te willen samenwerken. Wie uit de Talpa-stal zou hem moeten opvolgen als presentator van Veronica Inside?

Niemand, Genee blijft gewoon. 18%

Hélène Hendriks 48%

Jan Versteegh 2%

Johnny de Mol 6%

Wytse van der Groot 5%

Winston Gerschtanowitz 2%

Albert Verlinde 3%

Zonder Wilfred Genee geen Veronica Inside. 16%

Totaal stemmen: 12906
Uit mijn poll kwamen hele andere resultaten!
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_193802664
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 15:50 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dat vind ik dus te simpel.. Wilfred heeft het gevoel dat hij vooraf goed besproken heeft met Johan en René wat zijn bedoeling was en waarom hij het zo wilde doen. Dat bleek voorafgaand aan de uitzending al niet zo te zijn (waarna een ruzie volgde) en die emoties nam Wilfred mee in de uitzending en dat resulteerde in een nog fellere manier van discussiëren.. Dat was gewoon fout (en dat erkent hij zelf ook), maar ik vind het verder wel een logisch verhaal eigenlijk. Het was nooit zijn intentie om Johan helemaal af te maken..
Maar dat laatste is het verwijt toch niet? Zij ervaren Genee de ene week als aangever en de volgende als moraalridder. Een dergelijke draaikont past in hen beleving niet meer in het format.
pi_193802670
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:01 schreef RipCity het volgende:
Zowel Johan Derksen als René van der Gijp lijken niet meer met Wilfred Genee te willen samenwerken. Wie uit de Talpa-stal zou hem moeten opvolgen als presentator van Veronica Inside?

Niemand, Genee blijft gewoon. 18%

Hélène Hendriks 48%

Jan Versteegh 2%

Johnny de Mol 6%

Wytse van der Groot 5%

Winston Gerschtanowitz 2%

Albert Verlinde 3%

Zonder Wilfred Genee geen Veronica Inside. 16%

Totaal stemmen: 12906
Hendriks is totaal niet geschikt voor VI. Bij cl uitzendingen lacht ze grappen weg omdat ze niet weet hoe ze er op moet reageren. Wel een lekkere pink.
Het ligt aan de instanties zelf
pi_193802755
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:25 schreef showtimer het volgende:

[..]

Maar dat laatste is het verwijt toch niet? Zij ervaren Genee de ene week als aangever en de volgende als moraalridder. Een dergelijke draaikont past in hen beleving niet meer in het format.
Dat snap ik, maar als ik het verhaal van Wilfred hoor, is vooraf afgesproken (of in ieder geval door Wilfred benoemd) dat hij kritisch zou zijn ten opzichte van Johan "om het een reële discussie te laten worden" en "de discussie gelijkwaardig te laten zijn". Maar dat heeft hij blijkbaar niet goed gedaan dan..
pi_193803111
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:32 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar als ik het verhaal van Wilfred hoor, is vooraf afgesproken (of in ieder geval door Wilfred benoemd) dat hij kritisch zou zijn ten opzichte van Johan "om het een reële discussie te laten worden" en "de discussie gelijkwaardig te laten zijn". Maar dat heeft hij blijkbaar niet goed gedaan dan..
Nee, want ipv de sauna aanzetten en er zelf in plaatsnemen heeft hij een pan kokend water op Johan gegooid :{
pi_193803190
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:32 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar als ik het verhaal van Wilfred hoor, is vooraf afgesproken (of in ieder geval door Wilfred benoemd) dat hij kritisch zou zijn ten opzichte van Johan "om het een reële discussie te laten worden" en "de discussie gelijkwaardig te laten zijn". Maar dat heeft hij blijkbaar niet goed gedaan dan..
Genee overrulde en onderbrak de discussie veel te vaak met "Jij weet niet hoe het is om als bruine en zwarte te zijn, Johan; jij weet niet wat zij voelen, Johan" Hij deed dit veel te luid en vaak onnodig. Johan, maar ook Natasha werden soms neergezet door Wilfred, al waren zij niet helemaal competent om discussies te voeren.

Genee had zijn riedeltjes bij voorbaat al in zijn hoofd, en wilde koste wat kost voorkomen dat Johan eventueel met een andere invalshoek zou komen. Hij schreeuwde bijna op het hysterische af. Vooral in de eerste tien minuten.
pi_193803203
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:01 schreef RipCity het volgende:
Zowel Johan Derksen als René van der Gijp lijken niet meer met Wilfred Genee te willen samenwerken. Wie uit de Talpa-stal zou hem moeten opvolgen als presentator van Veronica Inside?

Niemand, Genee blijft gewoon. 18%

Hélène Hendriks 48%

Jan Versteegh 2%

Johnny de Mol 6%

Wytse van der Groot 5%

Winston Gerschtanowitz 2%

Albert Verlinde 3%

Zonder Wilfred Genee geen Veronica Inside. 16%

Totaal stemmen: 12906
Ik ben wel fan van Wytse.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_193803217
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:52 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Nee, want ipv de sauna aanzetten en er zelf in plaatsnemen heeft hij een pan kokend water op Johan gegooid :{
Hoe kun je in godsnaam een dergelijk beladen onderwerp op een dermate manier presenteren zonder kritisch te zijn? Je moet niet vergeten dat hij presentator is. In die rol is hij vaak de aangever en nu was hij (te) kritisch.
pi_193803291
Wilfred had zeker een punt met het feit dat het niet of nauwelijks te bevatten is hoe pijnlijk het is voor zwarte mensen. Zeker gezien Johans eerste reflex "zo kwetsend is het allemaal niet" is, is het niet een slecht idee om dat punt ter discussie te stellen. Er is terecht kritiek op de toon en manier waarop, maar dat lijkt me meer een voorbeeld van onkunde dan van gluiperigheid.
pi_193803301
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:58 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]

Hoe kun je in godsnaam een dergelijk beladen onderwerp op een dermate manier presenteren zonder kritisch te zijn? Je moet niet vergeten dat hij presentator is. In die rol is hij vaak de aangever en nu was hij (te) kritisch.
ik zeg niet dat hij niet kritisch mag zijn
pi_193803364
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:03 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Wilfred had zeker een punt met het feit dat het niet of nauwelijks te bevatten is hoe pijnlijk het is voor zwarte mensen. Zeker gezien Johans eerste reflex "zo kwetsend is het allemaal niet" is, is het niet een slecht idee om dat punt ter discussie te stellen. Er is terecht kritiek op de toon en manier waarop, maar dat lijkt me meer een voorbeeld van onkunde dan van gluiperigheid.
Het is zowel onkunde als gluiperig, want hij deed overkomen alsof hij zelf niets verkeerds had gedaan, alsof hij geen onderdeel ervan was en weglaat dat hij meneer de voorzetjesgever was.
pi_193803440
Dat gelul van "je kunt niet voelen wat hunnie voelen" is wel echt een dooddoener en tevens kanjervermoeiend.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_193803458
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:07 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Het is zowel onkunde als gluiperig, want hij deed overkomen alsof hij zelf niets verkeerds had gedaan, alsof hij geen onderdeel ervan was en weglaat dat hij meneer de voorzetjesgever was.
wat :') die gozer zit daar al jaren, moet hij dat voor je uitspellen ofzo?
pi_193803507
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:10 schreef De_Kraam het volgende:
Dat gelul van "je kunt niet voelen wat hunnie voelen" is wel echt een dooddoener en tevens kanjervermoeiend.
Retweet.
pi_193803544
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:11 schreef aTypisch het volgende:

[..]

wat :') die gozer zit daar al jaren, moet hij dat voor je uitspellen ofzo?
Op geen enkele wijze trok hij zelf het boetekleed aan, was alleen aan het uitdelen, dus dan doe je, ook al is het natuurlijk algemeen bekend dat hij er wekelijks deel van uitmaakt, alsof je zelf een heilig boontje bent.
pi_193803628
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:32 schreef Marcoss het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar als ik het verhaal van Wilfred hoor, is vooraf afgesproken (of in ieder geval door Wilfred benoemd) dat hij kritisch zou zijn ten opzichte van Johan "om het een reële discussie te laten worden" en "de discussie gelijkwaardig te laten zijn". Maar dat heeft hij blijkbaar niet goed gedaan dan..
Ze hebben zich ongetwijfeld verkeken op Genee zijn intenties. Het tegengeluid in de show een stem geven is iets anders dan je 'teamgenoot' zijn blikveld willen verruimen. Rijdt hij naar Grolloo uit persoonlijke overtuiging of vanwege zijn perceptie van de publieke opinie?

Weliswaar minder gevoelige materie, maar ze vonden het destijds ook hypocriet dat de man die de schalen bitterballen opvrat zich ging storten in het vullen of voeden avontuur. Dat het zelfs een ding werd tijdens de uitzendingen tartte Gijp zijn irritatiegrens.
  Moderator vrijdag 26 juni 2020 @ 17:27:33 #145
403652 crew  ChevyCaprice
F1-watcher
pi_193803762
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:03 schreef Noorse_Kabeltrui het volgende:
Wilfred had zeker een punt met het feit dat het niet of nauwelijks te bevatten is hoe pijnlijk het is voor zwarte mensen. Zeker gezien Johans eerste reflex "zo kwetsend is het allemaal niet" is, is het niet een slecht idee om dat punt ter discussie te stellen. Er is terecht kritiek op de toon en manier waarop, maar dat lijkt me meer een voorbeeld van onkunde dan van gluiperigheid.
Eens.
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:10 schreef De_Kraam het volgende:
Dat gelul van "je kunt niet voelen wat hunnie voelen" is wel echt een dooddoener en tevens kanjervermoeiend.
Het is gewoon de waarheid. Maar blijf vooral wegkijken.
Gerieflijke groeten,
ChevyCaprice
Moderator DIG
Russell-supporter (LET'S GO GEORGE!)
  Forum Admin vrijdag 26 juni 2020 @ 17:32:58 #146
35723 crew  GGMM
pi_193803830
Het is inderdaad zo dat je niet kan weten hoe iemand anders zich voelt.

Ik vind dat alleen niet zo relevant eigenlijk. Als je je gekwetst voelt vanwege een grapje mag je wel een iets dikkere huid krijgen.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_193803867
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:07 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Het is zowel onkunde als gluiperig, want hij deed overkomen alsof hij zelf niets verkeerds had gedaan, alsof hij geen onderdeel ervan was en weglaat dat hij meneer de voorzetjesgever was.
Dat is een fout geweest. Overigens heeft hij wel een beetje recht van spreken, met de Sylvana Simons rel ging hij ook al (op een luchtige manier) tegen Johan in. Het feit dat hij voorzetjes geeft betekent toch niet dat hij voor alles wat Johan zegt precies even verantwoordelijk is als Johan? Dat lijkt me onzinnig.

Nogmaals, kritiek op Wilfred is best terecht, maar velen slaan er in door. Dat zijn collega's hem een NSB'er noemen gaat bijvoorbeeld ook veel te ver.

Eigenlijk zijn ze alledrie niet de meest makkelijke mensen.
pi_193803934
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:32 schreef GGMM het volgende:
Het is inderdaad zo dat je niet kan weten hoe iemand anders zich voelt.

Ik vind dat alleen niet zo relevant eigenlijk. Als je je gekwetst voelt vanwege een grapje mag je wel een iets dikkere huid krijgen.
Bij velen is het denk ik ook een 'zie een vinger, pak een hand' voor het krachtbijzetten van de slachtofferrol

Ik wacht nog steeds op dezelfde ophef en wat het OM gaat doen met de uitspraken van Akwasi
pi_193803958
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:27 schreef ChevyCaprice het volgende:

[..]

Eens.
[..]

Het is gewoon de waarheid. Maar blijf vooral wegkijken.
Johan vragen om empathie en hem vervolgens afkappen omdat hij toch niet kan voelen wat zij voelen. Daar strookt iets niet. Maar daar ging het wel anderhalf uur over.

Daarnaast, sinds wanneer is "gevoel" zo belangrijk? Alsof een programma moet stoppen omdat een paar mensen zich gekwetst voelen. Wat een onzin.
Ciao ciao, doei doei, al het goeie.
pi_193804017
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:41 schreef De_Kraam het volgende:

[..]

Johan vragen om empathie en hem vervolgens afkappen omdat hij toch niet kan voelen wat zij voelen. Daar strookt iets niet. Maar daar ging het wel anderhalf uur over.

Daarnaast, sinds wanneer is "gevoel" zo belangrijk? Alsof een programma moet stoppen omdat een paar mensen zich gekwetst voelen. Wat een onzin.
het is ook helemaal niet de bedoeling om uit de verongelijkte slachtofferrol te komen, die moet voorlopig nog wel uitgemolken worden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')