abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7968182
* Snoozle valt met de deur in huis...

We zijn nu anderehalve maand samen, wat ik dus opzich eigenlijk helemaal niet lang vind, en dan doet zich het volgende probleem voor.

Het is zo dat ik sinds 3 weken opmezelf woon, en daarom af en toe wat dingen moet laten om financieel rond te komen. Natuurlijk vind ik het dan niet erg wanneer zij een keer wat lekkers meeneemt wanneer ze langskomt, wat ze dan hier achterlaat, op haar kosten dus. Daar is niets mis mee.

Maar het gaat nu zelfs zo ver, dat ik gelijk DVD's als cadeau krijg, (die dingen zijn niet zo goedkoop) en mijn Avondjes uit worden ook al gesponsord.

Gisteravond was de vraag of ik meeging naar een discotheek. Als ik dan zeg...
'helaas, daar heb ik geen geld meer voor'
dan is het van
'dat is geen probleem, dat weet je toch?'
'Maar jij bent toch niet mijn geldboom, mijn geldschieter?
Als ik wilt dat jij meegaat en bij me bent, dan betaal ik dat als dat moet

Nu is het zo dat ze wel geld heeft door veel werken en efficient daarmee omgaan, maar de toegang is 7 euro, de drankjes zijn duur (ik drink graag ) en dat iedere week..

Hoe maak ik haar duidelijk dat dat zo niet werkt
of maak ik er een probleem van terwijl het normaal is?

[Dit bericht is gewijzigd door Snoozle op 18-01-2003 11:39]

[url=http://www.aimoo.com/forum/freeboard.cfm?id=407396]Cker een bezoekje waard!![/url]
pi_7968211
Ik ben ook vaak geneigd om dat bij m'n vriend te doen, zodat we tenminste samen ergens heen kunnen. Aan de ene kant vind ik het niet zo slecht, als je daardoor tenminste samen kunt zijn, maar aan de andere kant is dat niet waarom je een relatie hebt als het goed is. En als ze ooit een rare bui krijgt en alles terugvraagt, ben jij de lul
Are you pondering what I'm pondering?
pi_7968216
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:37 schreef Snoozle het volgende:

We zijn nu anderehalve maand samen, wat ik dus opzich eigenlijk helemaal niet lang vind, en dan doet zich het volgende probleem voor.

Het is zo dat ik sinds 3 weken opmezelf woon, en daarom af en toe wat dingen moet laten om financieel rond te komen. Natuurlijk vind ik het dan niet erg wanneer zij een keer wat lekkers meeneemt wanneer ze langskomt, wat ze dan hier achterlaat, op haar kosten dus. Daar is niets mis mee.

Maar het gaat nu zelfs zo ver, dat ik gelijk DVD's als cadeau krijg, (die dingen zijn niet zo goedkoop) en mijn Avondjes uit worden ook al gesponsord.

dan is het van

Nu is het zo dat ze wel gel dheeft door veel werken en efficient daarmee omgaan, maar de toegang is 7 euro, de drankjes zijn duur (ik drink graag ) en dat iedere week..

Als ik echt gek ben van een jongen, dan ben ik ook zo..
Ik vind dat geld dan geen belemmering moet zijn.... als we samen leuke dingen willen gaan doen ofzo..
Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_7968234
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:39 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik ben ook vaak geneigd om dat bij m'n vriend te doen, zodat we tenminste samen ergens heen kunnen. Aan de ene kant vind ik het niet zo slecht, als je daardoor tenminste samen kunt zijn, maar aan de andere kant is dat niet waarom je een relatie hebt als het goed is. En als ze ooit een rare bui krijgt en alles terugvraagt, ben jij de lul
nou daarom juist, er komt een moment dat ze volgens mij stilzwijgend iets terug verwacht?
[url=http://www.aimoo.com/forum/freeboard.cfm?id=407396]Cker een bezoekje waard!![/url]
pi_7968247
Het lijkt mij ideaal

Ze verwacht natuurlijk wel iets terug van jouw kant (sex).
Zo werken die dingen nu eenmaal

pi_7968253
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:39 schreef Qarinx het volgende:

[..]

Als ik echt gek ben van een jongen, dan ben ik ook zo..
Ik vind dat geld dan geen belemmering moet zijn.... als we samen leuke dingen willen gaan doen ofzo..

Precies, dat heb ik ook... Als ik het kan betalen, en als ik daardoor bij hem kan zijn en iets leuks met hem kan doen, zie ik geen reden om dat niet te doen.
Maar hij wil het niet altijd aannemen omdat hij het niet eerlijk vindt, dus misschien is het toch niet zo goed?
Ik zie zelf het probleem niet zo, want je geeft het toch vrijwillig uit, hij vraagt er niet eens om...
pi_7968262
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:41 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Precies, dat heb ik ook... Als ik het kan betalen, en als ik daardoor bij hem kan zijn en iets leuks met hem kan doen, zie ik geen reden om dat niet te doen.
Maar hij wil het niet altijd aannemen omdat hij het niet eerlijk vindt, dus misschien is het toch niet zo goed?
Ik zie zelf het probleem niet zo, want je geeft het toch vrijwillig uit, hij vraagt er niet eens om...

dat dus onderandere.............
pi_7968269
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:40 schreef Snoozle het volgende:

[..]

nou daarom juist, er komt een moment dat ze volgens mij stilzwijgend iets terug verwacht?

Wat ze ervoor terugkrijgt is juist dat leuke avondje met jou terwijl jullie anders misschien niet bij elkaar zouden zijn, of thuis op de bank zouden moeten hangen door geldgebrek. Dat vindt ze misschien niet nodig, omdat ze het toch kan betalen...
pi_7968285
Ik zou het nooit aan nemen. Als ik jou was zou ik wat harder/vaker gaan werken, zodat je niet in die situatie zit. T'is een beetje een omgekeerde wereld als ze voor jou moet betalen he?
......
pi_7968292
tja ik weet het niet hoor. Het gaat me erom dat ze hard werkt voor dat geld, en dat ze het behoorlijk veel aan mij uitgeeft... dat toch niet eerlijk.......

ik zal de komende tijd nooooooooit zoiets terug kunnen doen....
En sex ervoor terug
?

dat vind ik een appart iets, maar goed....

zaterdag 18 januari 2003 @ 11:44:47 #11
33679 Ella
Je bent uniek in de wereld
pi_7968296
Gewoon eens een goed gesprek beginnen..das beter dan zo rond te blijven tobben
And If you ever left me, I hope I never wake up
www.longziekte.web-log.nl
pi_7968305
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:44 schreef kariem112 het volgende:
Ik zou het nooit aan nemen. Als ik jou was zou ik wat harder/vaker gaan werken, zodat je niet in die situatie zit. T'is een beetje een omgekeerde wereld als ze voor jou moet betalen he?
pardon, ik werk me kapot....
pi_7968332
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:44 schreef Snoozle het volgende:
tja ik weet het niet hoor. Het gaat me erom dat ze hard werkt voor dat geld, en dat ze het behoorlijk veel aan mij uitgeeft... dat toch niet eerlijk.......

Maar dat weet ze toch? Ze weet wat je terug kunt geven, en blijkbaar vindt zij dat genoeg.
pi_7968335
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:44 schreef Ella het volgende:
Gewoon eens een goed gesprek beginnen..das beter dan zo rond te blijven tobben
dat probeer ik iedere keer, maar dat sluit het met de zin....
ik wil dat je bij me bent, dan betaal ik dat
pi_7968340
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:46 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Maar dat weet ze toch? Ze weet wat je terug kunt geven, en blijkbaar vindt zij dat genoeg.

maar ik vinnut niet eerlijk
pi_7968362
Ik zou ook huiverig zijn als mijn vriendin alles voor zou schieten... Dan heb ik het gevoel dat ik van haar leef en dat geld verschuldigd ben...
.
pi_7968371
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:44 schreef Snoozle het volgende:

En sex ervoor terug
?

Wat is er niet eerlijk aan? Als jij geld over zou houden, zou je dat geld ook niet aan haar besteden zoals zij nu voor jou doet?
Elke overeenkomst tussen jouw realiteit en de mijne berust op zuiver toeval
  zaterdag 18 januari 2003 @ 11:49:17 #18
33679 Ella
Je bent uniek in de wereld
pi_7968376
Ja in je relatie moet wel een balans zitten anders gaat t op den duur toch verkeerd..
And If you ever left me, I hope I never wake up
www.longziekte.web-log.nl
pi_7968380
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:49 schreef thoth het volgende:

[..]

Wat is er niet eerlijk aan? Als jij geld over zou houden, zou je dat geld ook niet aan haar besteden zoals zij nu voor jou doet?

zoveel? en zovaak?
pi_7968387
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:48 schreef Tackleberry het volgende:
Ik zou ook huiverig zijn als mijn vriendin alles voor zou schieten... Dan heb ik het gevoel dat ik van haar leef en dat geld verschuldigd ben...
pi_7968400
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:45 schreef Snoozle het volgende:

[..]

pardon, ik werk me kapot....

niet hard genoeg dus... als je je eigen vriendin niet kan onderhouden

<<leuk icoontje toegevoegd>>

[Dit bericht is gewijzigd door kariem112 op 18-01-2003 11:55]

......
  zaterdag 18 januari 2003 @ 11:52:55 #22
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_7968419
meestal is het andersom en moet de jongen alles betalen, dus wees maar blij met zo'n vriendin!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_7968425
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:51 schreef kariem112 het volgende:

[..]

dit probleem is totaal niet aan de orde, ik kan mijn vriendin prima onderouden, lees even aub wat het probleem is. Ik ga hier verder niet op in.
pi_7968433
Tering...mazzelaar!!! .
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
pi_7968435
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:49 schreef Snoozle het volgende:

[..]

zoveel? en zovaak?

Misschien. Maar als het je echt dwarszit dan kan je het haar beter vertellen.
pi_7968451
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:51 schreef kariem112 het volgende:

[..]

Wat is dit voor prehistorische (ik zou bijna zeggen achterlijke) opvatting? .
pi_7968457
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:47 schreef Snoozle het volgende:

[..]

maar ik vinnut niet eerlijk

Tja, als je het echt niet wilt, dan moet je het niet aannemen... Dat is jouw keuze.
Ik kan je alleen zeggen dat ik uit eigen ervaring weet dat ik het niet altijd even leuk vind als hij het niet aanneemt. Als hij bijv. niet wil dat ik iets te eten voor hem koop als we ergens zijn, vind ik dat gewoon vervelend omdat ik ook niet in m'n eentje wil gaan zitten eten, dus dan ook maar niks pak, terwijl ik eigenlijk wel wat had gewild. Tis maar een voorbeeld
En als jij nou niet wilt dat ze entree voor je betaalt, zadel je haar op met óf een avondje stappen terwijl jij in je eentje thuis zit, of een avondje met jou op de bank terwijl ze eigenlijk had willen stappen.
Ik wil niet zeggen dat jij nou de bad guy bent ofzo, maar bekijk het eens van haar kant, ze heeft waarschijnlijk een goede reden om die dingen voor jou te betalen.
pi_7968472
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:54 schreef thoth het volgende:

[..]

Misschien. Maar als het je echt dwarszit dan kan je het haar beter vertellen.

quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:46 schreef Snoozle het volgende:

[..]

dat probeer ik iedere keer, maar dat sluit het met de zin....
ik wil dat je bij me bent, dan betaal ik dat

zaterdag 18 januari 2003 @ 11:56:55 #29
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_7968478
De meeste meisjes verwachten dat je alles voor haar betaalt en ook voor haar vriendinnen. Dat meisjes zelf dingen betalen zie je hoogst zelden! Bovendien willen ze goud.. (zilver nemen dames geen genoegen doorgaans) Geen goud, een boze vrouw, zo werkt het doorgaans.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_7968480
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:53 schreef Snoozle het volgende:

[..]

dit probleem is totaal niet aan de orde, ik kan mijn vriendin prima onderouden, lees even aub wat het probleem is. Ik ga hier verder niet op in.

ik heb gelezen wat het probleem is, maar als je op jezelf gaat wonen moet je meer geld hebben. Punt.
......
pi_7968493
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:54 schreef Pjederdy het volgende:

[..]

Wat is dit voor prehistorische (ik zou bijna zeggen achterlijke) opvatting? .

hoezo?? ik vind het heel normaal als je voor je vriendin betaald....
......
pi_7968501
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
De meeste meisjes verwachten dat je alles voor haar betaalt en ook voor haar vriendinnen. Dat meisjes zelf dingen betalen zie je hoogst zelden! Bovendien willen ze goud.. (zilver nemen dames geen genoegen doorgaans) Geen goud, een boze vrouw, zo werkt het doorgaans.
Ik kan je geruststellen, dat valt best mee tegenwoordig
Meiden zijn geëmancipeerd en betalen vaak gewoon voor zichzelf, of zelfs voor de jongen. Om de beurt betalen is heel normaal.
En goud vind ik lelijk, doe mij maar zilver
pi_7968513
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:57 schreef kariem112 het volgende:

[..]

Waarom zou een jongen altijd alles voor zijn vriendin moeten betalen
dat is echt onzin..
pi_7968523
quote:

[..]

Het is soms wel leuk en galant enzo, maar het moet niet...
In een relatie ben je elkaars gelijke, dus is het net zo normaal als het meisje voor de jongen betaalt, als andersom.
pi_7968526
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:56 schreef kariem112 het volgende:

[..]

ik heb gelezen wat het probleem is, maar als je op jezelf gaat wonen moet je meer geld hebben. Punt.

Ik heb ZAT geld, maar niet om nu nog iedere zaterdag over de Bar te smijten, rot toch es op!
pi_7968546
Elke man heeft wel eens een vriendin die hij financieel sponsort bij het uitgaan een bij etentjes e.d.

Maar zodra het een keer andersom is lijkt het ineens "niet eerlijk" en alsof je "van haar geld leeft".

De man meet dus zelf met twee maten en hij voelt zich in zijn trots gekrenkt. Da's prima en als je daar niet mee kunt omgaan moet je haar dat duidelijk maken.

Maar als je het objectief wilt bekijken moet je je bedenken dat zij zich er net zo goed onder voelt jou te sponsoren als jij je zou voelen wanneer je haar zou sponsoren. Voor beide is het haast iets vanzelfsprekends, alleen zie jij dat van haar niet zo...

[edit]Zolang je laat merken (en dat heb je duidelijk gedaan) dat je het niet for granted neemt, zal zij zich absoluut niet gebruikt voelen. Ik denk juist dat ze blij is dat ze iemand waar ze van houd kan helpen[/edit]

[Dit bericht is gewijzigd door RickN op 18-01-2003 12:05]

pi_7968548
Dan is er niets niets aan de hand. Ze vind bij jou zijn belangrijker dan geld. Goed voor d´r. Ook leuk voor jou alleen moet je er geen probleem van maken.
pi_7968553
quote:

[..]

Dat is heel iets anders dan haar kunnen onderhouden.
Bovendien is dat een achterhaald concept, dat de man de vrouw zou moeten kunnen onderhouden. Zo liggen de verhoudingen tegenwoordig niet meer.
pi_7968572
`langzamerhad lees ik dus dat ik er niet zo'n probleem van moet maken?
pi_7968587
Maar zoals gezegd, ze verwacht wel compensatie terug in de vorm van sex
pi_7968599
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 12:01 schreef RickN het volgende:
Elke man heeft wel eens een vriendin die hij financieel sponsort bij het uitgaan een bij etentjes e.d.

Maar zodra het een keer andersom is lijkt het ineens "niet eerlijk" en alsof je "van haar geld leeft".

De man meet dus zelf met twee maten en hij voelt zich in zijn trots gekrenkt. Da's prima en als je daar niet mee kunt omgaan moet je haar dat duidelijk maken.

Maar als je het objectief wilt bekijken moet je je bedenken dat zij zich er net zo goed onder voelt jou te sponsoren als jij je zou voelen wanneer je haar zou sponsoren. Voor beide is het haast iets vanzelfsprekends, alleen zie jij dat van haar niet zo...

Zo heb ik het iig nooit bekeken. Bovendien gaat het hier niet om ooit eens een etentje. Het gaat hier om een vaak voorkomend iets.
.
pi_7968605
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 12:00 schreef Snoozle het volgende:

[..]

Ik heb ZAT geld, maar niet om nu nog iedere zaterdag over de Bar te smijten

Zeg dan tegen haar dat je niet wil dat er zoveel geld wordt uitgegeven aan uitgaan. Niet van jou en niet van haar. Dat is wel zo fair.

En stel haar voor om iets te gaan doen wat niet zoveel geld kost.

pi_7968614
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 12:02 schreef Snoozle het volgende:
`langzamerhad lees ik dus dat ik er niet zo'n probleem van moet maken?
er een probleem van maken is een groot woord, maar je hebt in ieder geval verteld hoe jij je er bij voelt. Dat is belangrijk (vind ik)
.
pi_7968615
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 12:00 schreef Snoozle het volgende:

[..]

Ik heb ZAT geld, maar niet om nu nog iedere zaterdag over de Bar te smijten, rot toch es op!

heb je een imago probleem of zo?? Ik geef je alleen een tip. Schijnbaar voel je je niet goed onder het feit dat ze voor je betaald. Doe er dan wat aan.
......
pi_7968618
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 12:03 schreef Aernout het volgende:
Maar zoals gezegd, ze verwacht wel compensatie terug in de vorm van sex
Dat zou jij doen als je haar was?
pi_7968620
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 12:04 schreef Pjederdy het volgende:

[..]

Zeg dan tegen haar dat je niet wil dat er zoveel geld wordt uitgegeven aan uitgaan. Niet van jou en niet van haar. Dat is wel zo fair.

En stel haar voor om iets te gaan doen wat niet zoveel geld kost.

nuttige tip
  zaterdag 18 januari 2003 @ 12:09:43 #47
8669 Qarinx
Fashionista!
pi_7968702
Ik snap niet dat men zich altijd schuldig voelt wanneer een ander iets aanbiedt... Als ik iemand iets aanbied, dan doe ik dat omdat ik dat wil en kan... als dat niet het geval zou zijn, dan zou ik het niet aanbieden.. as simple as that...

Ik merk het ook vaak genoeg met vriendinnen, als ik bijv. aanbied ze op te halen met de auto wanneer het erg regent of zodat ze niet door het donker langs enge wegen hoeven te fietsen, dat ze zich dan schuldig voelen om het aanbod aan te nemen.... Ik snap dat echt niet.. als ik het vervelend zou vinden, dan had ik het niet aangeboden..

Overigens is het in mijn relatie (gelukkig) gewoon zo dat degene die op dat moment geld heeft, betaalt....

[Dit bericht is gewijzigd door Qarinx op 18-01-2003 12:11]

Brave meisjes komen in de hemel, brutale overal...
pi_7968707
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 12:04 schreef Snoozle het volgende:

[..]

nuttige tip

Ach, ik heb soms zo m'n momenten .

Ik denk ook dat dat het probleem is, niet zozeer WIE het betaald, maar meer DAT er zoveel wordt uitgegeven. Vertel haar dat je je er ongemakkelijk bij voelt als zij dat doet voor jou, terwijl jij het niet voor haar of voor jezelf zou doen.

pi_7968713
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 12:09 schreef Qarinx het volgende:
Ik snap niet dat men zich altijd schuldig voelt wanneer een ander iets aanbiedt... Als ik iemand iets aanbied, dan doe ik dat omdat ik dat wil en kan... als dat niet het geval zou zijn, dan zou ik het niet aanbieden.. as simple as that...

Ik merk het ook vaak genoeg met vriendinnen, als ik bijv. aanbied ze op te halen met de auto wanneer het erg regent of zodat ze niet door het donker langs enge wegen hoeven te fietsen, dat ze zich dan schuldig voelen om het aanbod aan te nemen.... Ik snap dat echt niet.. als ik het vervelend zou vinden, dan had ik het niet aangeboden..

Jij zou er totaal geen problemen mee hebben als iemand elke week alles voor je betaalt?

Kijk, ik snap de gevoelens wel van beide kanten, maar toch vind ik het vreemd als zij veel / alles voor me zou betalen.

[Dit bericht is gewijzigd door Tackleberry op 18-01-2003 12:11]

.
pi_7968722
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:59 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Het is soms wel leuk en galant enzo, maar het moet niet...
In een relatie ben je elkaars gelijke, dus is het net zo normaal als het meisje voor de jongen betaalt, als andersom.

Klopt... het MOET niet, maar als hij zich er niet goed over voelt, moet ie meer geld gaan verdienen of moet ie het weigeren.
......
pi_7968771
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 12:10 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

Jij zou er totaal geen problemen mee hebben als iemand elke week alles voor je betaalt?

Kijk, ik snap de gevoelens wel van beide kanten, maar toch vind ik het vreemd als zij veel / alles voor me zou betalen.

Als die persoon weet dat ik het niet terug kan betalen en dat dus ook niet zal doen niet nee. Redenerend vanuit mijn eigen situatie verwacht ik dat zij zou stoppen met het aanbieden zodra ze vind dat ze het terug behoort te krijgen.

Kun je je voorstellen dat jij je er prettig onder zou voelen veel/alles voor haar te betalen?

pi_7968805
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 12:13 schreef RickN het volgende:

[..]

Als die persoon weet dat ik het niet terug kan betalen en dat dus ook niet zal doen niet nee. Redenerend vanuit mijn eigen situatie verwacht ik dat zij zou stoppen met het aanbieden zodra ze vind dat ze het terug behoort te krijgen.

Precies... Ze weet dat je het niet terug kunt betalen, dus ze weet dat ze het nooit terug zal krijgen. Als ze daar een probleem mee had, zou ze het niet aanbieden.
pi_7968818
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 12:10 schreef Tackleberry het volgende:

[..]

this man has a point!
......
pi_7968828
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 12:13 schreef RickN het volgende:

Kun je je voorstellen dat jij je er prettig onder zou voelen veel/alles voor haar te betalen?

Aan de ene kant begrijp ik waarom iemand zou betalen, je wil immers samen dingen doen. Maar aan de andere kant is het vreemd dat de één voor de andere opdraait. (figuurlijk)
.
pi_7968837
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 12:01 schreef Pjederdy het volgende:

[..]

Dat is heel iets anders dan haar kunnen onderhouden.
Bovendien is dat een achterhaald concept, dat de man de vrouw zou moeten kunnen onderhouden. Zo liggen de verhoudingen tegenwoordig niet meer.

je hebt gelijk, ik heb het verkeerde woord gebruikt. Met onderhouden bedoelde ik uitgaan en uit eten gaan en zo. Je weet wel, die leuke dingen en zo..
......
pi_7968881
Als ik iemand iets aanbied weet ik dat ik het niet altijd zal terug krijgen, maar bij sommige mensen (b.v. je vriendin) of in sommige omstandigheden (leuke meid) is dat geen probleem, daar kies ik dat toch bewust voor?

Ik kan me er b.v. behoorlijk aan ergeren als ik een meid iets te drinken aanbied en ze bestelt bier, terwijl ik haar de rest van de avond breezer ( ) zie drinken. Kom op mens! Ik vraag wat je wil drinken, niet of je een biertje wilt! Misplaatste bescheidenheid vind ik dat.

pi_7968909
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 12:20 schreef RickN het volgende:

Ik kan me er b.v. behoorlijk aan ergeren als ik een meid iets te drinken aanbied en ze bestelt bier, terwijl ik haar de rest van de avond breezer ( ) zie drinken. Kom op mens! Ik vraag wat je wil drinken, niet of je een biertje wilt! Misplaatste bescheidenheid vind ik dat.

haha, dit ken ik, maar vaak genoeg als je dan gewoon zegt Baco! dan wordt je aangekeken van 'nu hoor je bier te zeggen!' maar goed, ontopic
pi_7969275
je moet dr gewoon financieel uitbuiten, gewoon al het geld wat je zelf hebt op een spaarrekening rammen, en uitgaan van haar geld

vrouwen willen emancipatie? dan krijgen ze die ook

ja
pi_7969320
ik snap het niet helemaal hoor... eerst zeg je dat je niet zoveel geld hebt en daarna zeg je dat je zat geld hebt, maar het niet uit wil geven aan drank.

Laat haar eens een keer een avondje voelen wat jij voelt. Ga met haar uit en betaal alles. Dan begrijpt ze misschien wat je bedoelt.

now get busy! am i paranoid? YES you're paranoid!
pi_7970033
mijn ex wilde alles voor me betalen terwijl ik zelf ook geld had, was niet altijd fijn.Als de jongen waar ik gek op ben niet veel geld heeft, dan zou ik er ook geen probleem van maken, het gaat erom dat je samen gelukkig bent en geld moet niet zo'n rol spelen. Ik heb best veel over voor mijn geliefde.Maar als hij er misbruik van maakt, dan is dat een ander verhaal.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_7972848
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:58 schreef Mini_rulez het volgende:

[..]

Ik kan je geruststellen, dat valt best mee tegenwoordig
Meiden zijn geëmancipeerd en betalen vaak gewoon voor zichzelf, of zelfs voor de jongen. Om de beurt betalen is heel normaal.
En goud vind ik lelijk, doe mij maar zilver

helemaal mee eens!

En je kunt toch alleen gebruik maken van bijvoorbeeld de toegang van die discotheek? je hoeft dan toch niet meteen zo veel geld op te drinken? voel je je mindr schuldig maar ben je toch lekker samen.
En overigens, ik zou het ook betalen als ik het kon. Al is het alleen maar om lekker samen te kunnen zijn en wat leuks te doen. Ik neem aan dat men tegenwoordig als men iets aan biedt dat vrijwillig is. je kiest er toch zelf voor om geld voor iemand anders uit te geven? dat geld is waarschijnlijk voor die persoon veel minder waard dan hetgeen van hij/zij ervoor terug krijgt, zoals bijvoorbeeld een avond samen stappen!

Love is Love, Love is You, I Love Love, so I Love You....
pi_7972943
Ik zou gewoon een middenweg zoeken. Ik kan me van jou namelijk best voorstellen dat je je er ongemakkelijk bij voelt dat je vriendin alles betaalt en ik kan me van haar best voorstellen dat ze het niet leuk vindt om nooit meer dingen die ze leuk vindt met jou samen te kunnen doen, terwijl zij het wel gewoon kan betalen.

Wissel het gewoon een beetje af. Blijf de ene keer thuis of doe dus samen iets thuis, ga de andere keer gewoon mee en accepteer het van haar. Probeer ook zelf een beetje geld opzij te leggen zodat je af en toe ook voor jezelf kunt betalen en doe niet te duur als je uitgaat, als je je er niet prettig bij voelt dat zij betaalt.

En als ze een cadeautje voor je koopt, tja je hebt er niet om gevraagd en je hebt al aangegeven dat het niet hoeft, doet ze het dan toch, dat is dan haar eigen keuze. Dan zou ik het gewoon accepteren.

In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
pi_7973052
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 12:54 schreef MrWilliams het volgende:
ik snap het niet helemaal hoor... eerst zeg je dat je niet zoveel geld hebt en daarna zeg je dat je zat geld hebt, maar het niet uit wil geven aan drank.

Laat haar eens een keer een avondje voelen wat jij voelt. Ga met haar uit en betaal alles. Dan begrijpt ze misschien wat je bedoelt.

dat zei ik omdat een cker persoon beweerde dat ik, een sloeber was, en dat wanneer ik geen geld had, nooi op mezelf had moeten gaan wonen. Ik heb wel geld, maar niet om te stappen
pi_7973079
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 17:34 schreef Angeles het volgende:
Ik zou gewoon een middenweg zoeken. Ik kan me van jou namelijk best voorstellen dat je je er ongemakkelijk bij voelt dat je vriendin alles betaalt en ik kan me van haar best voorstellen dat ze het niet leuk vindt om nooit meer dingen die ze leuk vindt met jou samen te kunnen doen, terwijl zij het wel gewoon kan betalen.

Wissel het gewoon een beetje af. Blijf de ene keer thuis of doe dus samen iets thuis, ga de andere keer gewoon mee en accepteer het van haar. Probeer ook zelf een beetje geld opzij te leggen zodat je af en toe ook voor jezelf kunt betalen en doe niet te duur als je uitgaat, als je je er niet prettig bij voelt dat zij betaalt.

En als ze een cadeautje voor je koopt, tja je hebt er niet om gevraagd en je hebt al aangegeven dat het niet hoeft, doet ze het dan toch, dat is dan haar eigen keuze. Dan zou ik het gewoon accepteren.

pi_7979850
Zoals ik altijd tegen haar zei:
"Zolang ik het geld heb, wil ik altijd voor je betalen als je zelf een beetje krap zit op bepaalde momenten. Is het op, dan hebben we pech... "

In een relatie is het geven en nemen.
Ik merk op dat je haar niet het idee wil geven dat je van haar profiteert.
Probeer dan situaties te vermijden. Zit je krap, huur dan een videootje en maak er een gezellige avond van thuis op de bank.

Suc6!

pi_7990765
Mensen, waar we hiermee te maken hebben is: rolpatronen. In de huidige maatschappij, jawel - nog steeds, is het zo dat de man de financiële verantwoordelijkheid geacht wordt te dragen.

Deze 'normen' neem je, onderbewust sowieso, toch mee in het beoordelen van een situatie als van de topicstarter. Ondergetekende wilde ook altijd betalen als hij iets ging doen met z'n vriendin (uit eten of iets dergelijks).

En, topicstarter, ik zou NIET in je situatie willen zitten. Maak je vriendin duidelijk dat je het ECHT vindt en laat haar begrijpen dat je je, en daar raad ik nu dus naar, in je 'mannelijkheid' voelt aangetast. Want daar, denk ik toch wel, is sprake van.

[Dit bericht is gewijzigd door krullebol op 19-01-2003 18:39]

zondag 19 januari 2003 @ 18:39:08 #67
34730 GlennM
Glenn the Man!!
pi_7990779
quote:

dan is het van

Nu is het zo dat ze wel geld heeft door veel werken en efficient daarmee omgaan, maar de toegang is 7 euro, de drankjes zijn duur (ik drink graag ) en dat iedere week..

Als je er problemen mee hebt dan wil ik haar wel overnemen.
Glenn the Man!!
pi_7993591
Ik vind het raar dat er hier vrij veel denken dat je nog altijd evenveel geld kan uitgeven wanneer je alleen woont als toen je nog bij je ouders of zo zou wonen.

Het is NORMAAL dat je dan meer op je geld moet letten en als er bij zitten die iets anders denken dan zijn het belachelijke klootzakjes die waarschijnlijk van thuis nog altijd veel geld krijgen.

Would You Try And Stay For The Rest Of Your Days?
pi_7998930
Mee eens dat je het niet fijn vindt. Als ik zelf vreselijk verliefd op iemand ben dan ben ik ook zo dat ik dan alles wil betalen, en lullig maar ja, over het algemeen heb ik ook veel meer geld. Toch is het niet goed want het doet iets met de gelijkwaardigheid in de relatie, ik weet ook niet precies wat, maar het schept op 1 of andere manier een afstand. Bij mijn huidige vriendje probeer ik het ook in de perken te houden.
en haalt het maar net!
pi_7999083
Nevermind ook eigenlijk.
In deze tijd. Mag ik gewoon eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo gelukkig ben geweest als nu?
  maandag 20 januari 2003 @ 01:18:40 #71
18875 BDisOKE
Spend some quality time...
pi_7999129
Het is wel tof dat ze het voor je wil doen!
Maar misschien kan je een tussenweg vinden, ipv uit gaan en veeel (duur) zuipen een flesje wijn halen en een dvdtje huren (ipv kopen) en er samen een gezellige avond van maken.
Betaalt zij de wijn, huur jij de DVD!
Die 4/5 euro kan er wel vanaf toch?
with a demon of mine...
BDisOKE.nl mijn werk
Mijn games...
  maandag 20 januari 2003 @ 01:26:48 #72
16701 scanman01
Today's a good day
pi_7999246
quote:
Het wordt tijd dat de rollen een keer worden omgedraaid. Het is al eeuwen andersom geweest volgens mij. Hoog tijd dat de dames eens gaan dokken!
My soul is painted like the wings of butterflies
  maandag 20 januari 2003 @ 01:52:24 #73
16848 bankrupcy
Bot omdat het mot
pi_7999550
Er komt een dag waarop ze zegt: En al die dingen die ik voor jou heb betaald!!!
Mijn advies: tijdens een goed gesprek duidelijk maken dat je niets tegen cadeaus hebt, maar dat het geen gewoonte moet worden.
Oftewel: het geld weigeren, tenzij er een bijzondere reden is om het toch aan te nemen.
pi_8003686
Ik zie het probleem niet zo. De ene periode heeft de een meer, de andere periode de ander. Als ik zat geld heb en mijn vriend niet, dan deel ik het graag met hem. En andersom ook hoop ik.
Frankly my dear, I don't give a damn. Smike. O+.
pi_8004182
Ok niet iedereen ziet het probleem hier, maar ik kan me voorstellen dat je een soort van schuld gevoel opbouwd omdat zij alleen maar alles betaald. Al maakt het haar niet uit... gewoon het idee voor jezelf. Al heeft ze miljoenen, gewoon het IDEE op je eigen geweten. Ik zou het ook niet kunnen!
Lambo of Rekt
pi_8004264
quote:
Op maandag 20 januari 2003 12:39 schreef EggsTC het volgende:
Ok niet iedereen ziet het probleem hier, maar ik kan me voorstellen dat je een soort van schuld gevoel opbouwd omdat zij alleen maar alles betaald. Al maakt het haar niet uit... gewoon het idee voor jezelf. Al heeft ze miljoenen, gewoon het IDEE op je eigen geweten. Ik zou het ook niet kunnen!
Ligt eraan hoe je relatie is denk ik en hoe de toekomstperspectieven zijn. Als jij binnen een half jaar of zo wel meer geld hebt, weet je dat je het ook terug kunt doen. Het gaat er mij om dat je alle twee er zo over denkt, dat geld geen issue is van wie het ook komt.
pi_8004306
quote:
Op maandag 20 januari 2003 12:44 schreef Ripley het volgende:

[..]

Ligt eraan hoe je relatie is denk ik en hoe de toekomstperspectieven zijn. Als jij binnen een half jaar of zo wel meer geld hebt, weet je dat je het ook terug kunt doen. Het gaat er mij om dat je alle twee er zo over denkt, dat geld geen issue is van wie het ook komt.

Daar benk het mee eens, een relatie moet niet gebaseerd zijn op geld, maar ik kan ook begrijpen dat hij er geen goed gevoel bij heeft.
Lambo of Rekt
pi_8004512
Iemand die ik pas anderhalve maand ken daar van wil ik niet dat hij van alles betaalt, omdat ik het niet kan.

Een etentje of een biertje pakken, okay, dat kan ik terugdoen namelijk, maar geen dure cadeaus of reisjes of wat dan ook.

Daarvoor vind ik die anderhalve maand dan veels te kort nog.

Heb meerdere malen de reactie gehoord in mijn omgeving en gelezen hier als het uit is "ik betaalde godverdomme alles voor haar"....

Dus blijkbaar is geld geen issue zolang alles goed gaat, maar als het fout gaat krijg je dat 9 van de 10 keer in je gezicht gesmeten als verwijt.

En zoals ik al zei bij zo'n prille relatie nog, pas ik daar nog even voor.

[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_8004778
quote:
Op maandag 20 januari 2003 12:57 schreef milagro het volgende:
Iemand die ik pas anderhalve maand ken daar van wil ik niet dat hij van alles betaalt, omdat ik het niet kan.

Een etentje of een biertje pakken, okay, dat kan ik terugdoen namelijk, maar geen dure cadeaus of reisjes of wat dan ook.

Daarvoor vind ik die anderhalve maand dan veels te kort nog.

Heb meerdere malen de reactie gehoord in mijn omgeving en gelezen hier als het uit is "ik betaalde godverdomme alles voor haar"....

Dus blijkbaar is geld geen issue zolang alles goed gaat, maar als het fout gaat krijg je dat 9 van de 10 keer in je gezicht gesmeten als verwijt.

En zoals ik al zei bij zo'n prille relatie nog, pas ik daar nog even voor.

Dat is wel weer waar. Ik rekende even vanaf mijn laatste relatie, maar spreek dan ook vanaf dat we 1 jaar oid samen waren. Na zo'n korte periode liggen d everhoudingen wel wat anders.

Ik maak wel grapjes over het feit dat mijn ex'hele garderobe en halve CD-collectie en weet ik veel wat uit mijn portemonnen komen, maar dat is eigenlijk vooral als tegenwicht voor mensen die denken dat vrouwen altijd profiteren van mannen. Verder kan het me eigenlijk niet interesseren.

pi_8004831
quote:

dan is het van

Het is zo normaal als je het zelf vind. Wil je het niet, dan moet je sterk in je schoenen staan en nee durven te zeggen. Maak er anders een romantisch filmavondje van met zijn 2en. Dan ben je ook bij mekaar en is ook leuk (beetje kaarsjes aan en dergelijk)
pi_8004912
quote:
Maandag 20 jan, 2003 zei ripley zoiets :
Dat is wel weer waar. Ik rekende even vanaf mijn laatste relatie, maar spreek dan ook vanaf dat we 1 jaar oid samen waren. Na zo'n korte periode liggen d everhoudingen wel wat anders.
Ik maak wel grapjes over het feit dat mijn ex'hele garderobe en halve CD-collectie en weet ik veel wat uit mijn portemonnen komen, maar dat is eigenlijk vooral als tegenwicht voor mensen die denken dat vrouwen altijd profiteren van mannen. Verder kan het me eigenlijk niet interesseren.
Het woord "profiteren" vind ik dat je niet echt kan gebruiken. Meer iets van "op de zak teren". Ik vind zelf dat het ongeveer gelijk verdeeld moet zijn. Je moet hier ook gewoon goede afspraken over maken zodat er geen verwarring ontstaat, maar waar praten we eigenlijk over.. in een relatie is je partner onbetaalbaar!
Lambo of Rekt
pi_8015729
quote:
Op maandag 20 januari 2003 13:21 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Het woord "profiteren" vind ik dat je niet echt kan gebruiken. Meer iets van "op de zak teren". Ik vind zelf dat het ongeveer gelijk verdeeld moet zijn. Je moet hier ook gewoon goede afspraken over maken zodat er geen verwarring ontstaat, maar waar praten we eigenlijk over.. in een relatie is je partner onbetaalbaar!

Mooi gezegd
Heb er geen andere woorden voor.
Doe in iedergeval wat je denkt dat het beste is..dan komt het goed
pi_8015779
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 11:41 schreef Aernout het volgende:
Het lijkt mij ideaal

Ze verwacht natuurlijk wel iets terug van jouw kant (sex).
Zo werken die dingen nu eenmaal

Dus je krijgt geld en sex? Doe mij er ook zo eentje!
pi_8016140
quote:
Op maandag 20 januari 2003 22:34 schreef PsychoDude_666 het volgende:

[..]

Dus je krijgt geld en sex? Doe mij er ook zo eentje!

Okeej dus je wilt zeggen dat je eigenlijk een beetje voor hoer gaat spelen?
Vind dat je hier niet van die domme grapjes over moet maken want hier is duidelijk liefde in het spel...en niet geld en sex.
Niet alle vrouwen zijn zoals mannen en als een meisje vaak iets voor je betaalt wil dat niet meteen zeggen dat zij daar sex voor terug wil!! Liefde bestaat ook nog en dat moet je niet vergeten...liefde gaat denk ik in dit geval boven sex
pi_8038604
Ik ben er ondertussen een beetje achter.......
Ze is ontzettend bang me kwijt te raken.
een topic wat ik vond:
je hebt een vriendin, en ineens ben je populair!!

is dus bij mij ook het geval..
waar ik zelf ook nooit last van had, en nu dus ineens wel is dat ik nu ineens niet alleen bij haar populair ben (weer zeur ik om )
Ze heeft dus toegegeven dat ze daarom Enorm jaloers is, en met een machtsmiddel dat zij heeft, geld dus mij bij haar probeert te houden.....

that's the issue. Nou en ik heb haar natuurlijk wel even verteld dat dat niet nodig is enzo...

pi_8042604
Ik dwing mijn vriendin het zo te doen...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')