abonnement Unibet Coolblue
pi_193792210
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 23:18 schreef archito het volgende:

[..]

Ik heb bij ons jaren 30 huis ook veel zelf gedaan (en nog steeds), inderdaad een hele ervaring! Misschien kan ik je toch verleiden een keer 1 topic te maken waarin je in 1 keer in het kort je verhaal doet met voor en na foto's?😁 Ik ben echt nieuwsgierig!
Oeh ja nou trigger je mij wel ja :s)
Heb jij een topic gemaakt voor je jaren 30 huis? Ben ook wel heel benieuwd naar jouw kluservaringen!
Alius aliud dicit
pi_193792553
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 23:25 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Oeh ja nou trigger je mij wel ja :s)
Heb jij een topic gemaakt voor je jaren 30 huis? Ben ook wel heel benieuwd naar jouw kluservaringen!
Haha nice! Je zou veel mensen erg blij maken op dit subforum. ;)

Mijn topic is hier te vinden:
K&W / Archito's jaren 30 project(je)

Als je snel een overzicht wil kijken kun je beter de OP van het tweede topic bekijken met de foto's, ik kan soms nogal langdradige posts maken. :P
pi_193792577
Leuk ik ga kijken!! Thanx @archito
Alius aliud dicit
pi_193795467
Nog zeker niet. Maar wat helpt is om zo af en toe de huizen in de gaten te houden. Ook als je het nu nog niet kunt betalen. Dan maak je het wat tastbaarder :)
pi_193795676
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:31 schreef Mrmime het volgende:
Yes. Twee jaar terug grote (600 m3)vrijstaande jaren 30 woning gekocht in de binnenstad voor ¤389.000. Wel een opknapper van boven tot onder, alles, maar dan ook alles moest aangepakt worden en we zijn nog steeds niet klaar. We steken er om en nabij ¤100.000 in.
We doen nagenoeg alles zelf behalve elektriciteit. Maar alles Dus naar eigen smaak en echt het jaren 30 gevoel. Klus voor klus pakken we het aan, superleuk.
Ik herken dat, tot grote vreugde overigens. Vooral het jezelf inschakelen als creatieve en inventieve bedenker en uitvoerder. Bij mij gaat het verder dan alleen een bouwtechnisch project, namelijk het geheel, gebouw en grondgrootte implementeren in de natuur. Zoals dit voorbeeld, groen en rose als een kleuren compositie.

Verder heb ik hier een stuk of 10 art projects geplaatst in de kleuren blauw (rationele kleur) en rood (emotionele kleur). Deze art projects heb ik zelf gemaakt.





[ Bericht 12% gewijzigd door cempexo op 26-06-2020 08:18:26 ]
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193796073
Leuk die verhalen! Toch veel mensen die concessies hebben moeten doen en ik denk dat wij daar uiteindelijk ook aan moeten geloven.

Hebben de meeste van jullie het huis via de nette weg (komt op Funda, kijken en bieden) of via tussenwegen (kennis is de makelaar, vrienden verkopen het huis, briefjes in de deur)?

Overigens, wat vinden jullie van de briefjes die mensen in de deur doen met: Wat woon je mooi! Als je ooit besluit te verkopen willen wij het graag overnemen!
pi_193796184
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:34 schreef Nick het volgende:
Leuk die verhalen! Toch veel mensen die concessies hebben moeten doen en ik denk dat wij daar uiteindelijk ook aan moeten geloven.

Hebben de meeste van jullie het huis via de nette weg (komt op Funda, kijken en bieden) of via tussenwegen (kennis is de makelaar, vrienden verkopen het huis, briefjes in de deur)?

Overigens, wat vinden jullie van de briefjes die mensen in de deur doen met: Wat woon je mooi! Als je ooit besluit te verkopen willen wij het graag overnemen!
Even een kennismaking gesprek voeren zonder een transactiedoel, wel wat serieuze vragen stellen, zoals een wat is je het waard om dit huis aan jou te verkopen? Derhalve de serieuze interesse gaan meten.

Daarna evt doorgeven aan de tzt makelaar.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_193796330
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:34 schreef Nick het volgende:
Leuk die verhalen! Toch veel mensen die concessies hebben moeten doen en ik denk dat wij daar uiteindelijk ook aan moeten geloven.

Hebben de meeste van jullie het huis via de nette weg (komt op Funda, kijken en bieden) of via tussenwegen (kennis is de makelaar, vrienden verkopen het huis, briefjes in de deur)?

Overigens, wat vinden jullie van de briefjes die mensen in de deur doen met: Wat woon je mooi! Als je ooit besluit te verkopen willen wij het graag overnemen!
Wij hadden geluk met de verkoper dat ze open stonden voor onderhandeling zonder meerdere biedingen (was in januari 2018). 's ochtends toen we de woning op Funda zagen direct de makelaar gebeld en gezorgd dat we de eerste kijkers waren. Ik was doodziek dus mijn vriendin is met haar vader gaan kijken. 's middags een bod gedaan met als voorwaarde dat ik de volgende dag nog kon bezichtigen. Volgende ochtend gaan kijken, tegenbod gekregen en 's middags de deal beklonken. Het kan snel gaan. :P
pi_193796382
Ik heb geen droomhuis. Althans niet wat ik kan betalen.

De enige eisen die ik stel aan een huis zijn dat er minimaal 2 auto's op de oprit kunnen, er een bad in zit, minimaal 120m2 groot is en dat het in een rustige nette buurt ligt.

Dat hebben we nu en het nieuwe huis wat we gekocht hebben heeft dat ook.

Wat dat aan gaat ben ik snel tevreden :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193796385
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:34 schreef Nick het volgende:
Hebben de meeste van jullie het huis via de nette weg (komt op Funda, kijken en bieden) of via tussenwegen (kennis is de makelaar, vrienden verkopen het huis, briefjes in de deur)?

Overigens, wat vinden jullie van de briefjes die mensen in de deur doen met: Wat woon je mooi! Als je ooit besluit te verkopen willen wij het graag overnemen!
Eerste huis: bestond nog geen internet en/of Funda

Tweede huis: via Funda en een AZC in de buurt. Eerst AZC gevonden en toen zag ik het huis (spotgoedkoop, want AZC) te koop staan.

[ Bericht 16% gewijzigd door blomke op 27-06-2020 11:50:17 ]
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193796392
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:11 schreef vosss het volgende:
dat er minimaal 2 auto's op de oprit kunnen, er een bad in zit,
En als je ze op een parkeerterrein kunt zetten?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193796407
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:12 schreef blomke het volgende:

[..]

En als je ze op een parkeerterrein kunt zetten?
Dan hoef ik het huis niet. Heb ik gehad vroeger en dat is kut. Ik wil gewoon eigen parkeergelegenheid hebben.

Huis wat we nu nog hebben passen 3 auto's op de oprit, nieuwe huis zijn dat er 5, al staan er dan 2 niet op eigen grond, maar wel in het verlengde van de oprit, waar dus niemand anders parkeert omdat ik anders de oprit niet af kan.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193796426
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:31 schreef Mrmime het volgende:

We doen nagenoeg alles zelf behalve elektriciteit.
Waarom geen elektriciteit? Leuk om te doen, eenvoudig en resultaat voor decennia.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193796480
Wij hadden een ander huis in de straat bezichtigd en bij de tweede bezichtiging kregen we aan het eind te horen dat het huis al verkocht was. Beetje vreemde makelaar was dat, maar hij belde een week of wat later op dat hij gehoord had dat er verderop in de straat ook een woning te koop zou komen en of hij voor een redelijk bedrag no cure, no pay, onze aankoopmakelaar mocht worden. Ja hoor, prima, dus hij zou regelen dat we ergens na oud en nieuw de eerste kijkers zouden worden voordat het op funda kwam. Paar dagen voor kerst kijk ik op funda, staat dat huis erop. Ok, paniek, wat is dit? Vervolgens zelf naar de verkoopmakelaar gebeld dat we als eerste wilden gaan kijken, eind vd werkdag zelfs nog even daar op kantoor langsgegaan om echt een afspraak te maken en te benadrukken dat we serieuze interesse hadden. Vervolgens met een ons bekende aankoopmakelaar een dag of wat later gaan kijken en meteen een bod uitgebracht met als voorwaarde dat er geen verdere bezichtigingen zouden komen en dat het snel in orde gemaakt ging worden. Tegenbod gekregen en toen zijn we in het midden uitgekomen en dat lag uiteindelijk nog net onder de redelijk scherpe vraagprijs. En daarna dus de andere makelaar afgebeld :W
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:39:07 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193796662
Droomhuis gaat wel ver, maar we wonen nu bijna tien jaar in het type huis waar ik wel al heel lang enthousiast over was. En, zeker niet onbelangrijk, in een buurt die me ook erg aansprak.

Heel sfeervol huis, knusse buurt, ideaal gelegen in de stad.

Maar ik ben echt niet blind voor de compromissen die maken dat het de term ‘droomhuis’ niet krijgt: met name de beperkte ruimte. En parkeren voor de deur kan meestal niet (al heb ik daar zelf minder last van dan mijn man).

Toch wonen we hier met veel plezier en zouden we het hooguit verruilen voor iets gelijkvloers als blijkt dat we echt oud gaan worden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_193796976
Droomhuis niet maar kunnen we het beter treffen? Nee. We hebben nu een groot vrijstaand huis met een meer dan ruime voortuin en een achtertuin met alleen maar landerijen als uitzicht :)
En dat voor een hypotheek van net 100k.
pi_193797020
Op zich niet onhaalbare eisen voor mijn droomhuis, heb het voordeel dat ik na jaren in de stad gewoond te hebben liever wat meer landelijk woon dat maakt het een hoop betaalbaarder. Maar vooralsnog zal het nog wel een jaar of 20 duren verwacht ik voor het zo ver is. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:07:12 #43
410477 Fietsertje70
als vlinders wespen worden :-)
pi_193797042
Droomhuis hangt ook wel heel erg samen met de levensfase waarin je zit. Wij wonen tegen het centrum aan, was een bewuste keus. We wonen hier al 25 jaar heel prettig. Als we kinderen hadden gekregen was het absoluut ongeschikt geweest.
En over een jaar of 5 gaan we buiten wonen, rust en ruimte.
pi_193797178
Ik woon in een tussenhuis in het zuiden. Het wonen in t zuiden was voor mij een pre en daarbij de huisindeling is echt fantastisch tuin groot genoeg van boven tot onder helemaal opgeknapt alleen het dak moet nog :+ maar dat komt ook wel.


Ja het is mijn droomhuis leuke buurt leuke buren. _O_
pi_193797293
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:15 schreef vosss het volgende:
Huis wat we nu nog hebben passen 3 auto's op de oprit, nieuwe huis zijn dat er 5, al staan er dan 2 niet op eigen grond, maar wel in het verlengde van de oprit, waar dus niemand anders parkeert omdat ik anders de oprit niet af kan.
Wij kunnen vijf auto's kwijt, toch parkeer ik aan de overkant (mijn partner op eigen terrein btw). M'n ideaal is een grote bollenschuur waar je auto's in kwijt kunt en kan lassen. Over droomhuis gesproken… droomschuur….
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 12:47:26 #46
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193799420
Ja, dit is wel mijn droomhuis ja. Alles gelijkvloers (appartement), ruim (160 m2) op historische grond. Dit huis is mijn toevluchtsoord waar ik weer bijkom van alle indrukken. En waar ik me staande kan houden als ik het moeilijk heb.
pi_193800235
Eigen huis, garage met oprit en afbetaald.
Droomhuis? nee, maar meer heb ik niet nodig.
pi_193801559
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:23 schreef blomke het volgende:

[..]

Wij kunnen vijf auto's kwijt, toch parkeer ik aan de overkant (mijn partner op eigen terrein btw). M'n ideaal is een grote bollenschuur waar je auto's in kwijt kunt en kan lassen. Over droomhuis gesproken… droomschuur….
Kun je toch realiseren enorm waterrad eronder maken. _O_
pi_193802426
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:07 schreef Fietsertje70 het volgende:
Droomhuis hangt ook wel heel erg samen met de levensfase waarin je zit. Wij wonen tegen het centrum aan, was een bewuste keus. We wonen hier al 25 jaar heel prettig. Als we kinderen hadden gekregen was het absoluut ongeschikt geweest.
En over een jaar of 5 gaan we buiten wonen, rust en ruimte.
Eens, dat maakt het ook lastig. Hoe ver kijk je vooruit en hoeveel lever je daarvoor nu in..
pi_193812822
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:34 schreef Nick het volgende:
Leuk die verhalen! Toch veel mensen die concessies hebben moeten doen en ik denk dat wij daar uiteindelijk ook aan moeten geloven.
Je doet altijd concessies. Zelfs als je een stuk grond koopt en een huis laat bouwen ben je beperkt door het budget je dat je hebt. Uiteindelijk wil je altijd meer, luxer, ruimer of mooier. De kunst is om én ambitieus te zijn én te kunnen genieten van wat je hebt bereikt.

Ik ben zelf altijd blij geweest met de huizen waarin ik heb gewoond. Op hun eigen manier waren het droomhuizen. Ik heb bijvoorbeeld in het centrum van Haarlem gewoond in een eenkamerappartement aan een hofje, een bovenwoning uit de twintiger jaren in Amsterdam, een mooi en modern appartementencomplex in Amsterdam in de buurt van het water en een nieuwbouwwoning in Amsterdam met een tuin en meer rust en ruimte.

Elke stap was zinnig. De nieuwbouwwoning was het eerste huis dat we kochten en we hadden er gerust ons hele leven kunnen wonen. Maar op den duur merkten we dat we de stad te druk vonden worden en kregen we behoefte aan meer ruimte en vrijheid. Nu wonen we op een plek die ons het vakantiegevoel geeft én dichtbij ons werk is én dichtbij onze familie én op een steenworp afstand van de hoofdstad. We hadden deze woning overigens niet kunnen kopen zonder de stap naar de nieuwbouwwoning te maken. Die woning is in de periode dat we er woonden in waarde verdubbeld.

quote:
Hebben de meeste van jullie het huis via de nette weg (komt op Funda, kijken en bieden) of via tussenwegen (kennis is de makelaar, vrienden verkopen het huis, briefjes in de deur)?
Wij zochten en verkochten in het meest overspannen deel van Nederland en hebben beide gewoon via Funda gedaan.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')