abonnement Unibet Coolblue
pi_193787394
Hier ging het heel simpel. T.'s klas bestaat uit 7 kindjes, dus die blijven bij elkaar in groep 4. Ze vormen met groepen 5 en 6 een combiklas.
Ja, het is een hele kleine school :D.
  donderdag 25 juni 2020 @ 19:52:25 #102
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193787963
Hier mailen ze het altijd pas een week of twee voor de vakantie rond.
Voorkeuren hebben ze nog nooit naar gevraagd. Leerkrachten zijn wat mij betreft ook prima instaat daar een weloverwogen keuze in te maken.

Ze hebben vanaf dit schooljaar beloofd dat ze alle 33 bij elkaar blijven dus ik verwacht eigenlijk niks bijzonders meer de komende 3 jaar. Gewoon de hele klas die doorschuift naar 6 naar 7 en naar 8.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_193788111
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 18:22 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Hier niet :N

Net als bij Deepfreeze hebben wij alleen een grote omstelling aan het begin van groep 3 en groep 5. Van alle bouwen zijn er drie klassen, dus negen in totaal. Gemiddeld stromen er ieder jaar zo'n 8-9 kinderen uit en die worden in het algemeen in groepjes van twee of drie verdeeld over de volgende drie groepen. Doorgaans kunnen de leerkrachten uitstekend inschatten welke kinderen bevriend zijn met wie (en omdat de klassen ieder jaar wisselen kennen zijn elkaar eigenlijk allemaal wel). Enige wat er verder nog kan wisselen zijn de leerkrachten maar over het algemeen zijn die ook wel redelijk honkvast en houden ze meestal hun eigen klas.
Hebben jullie dan ook doorschuifdag voor het eind van het schooljaar? Hier was dat vorige week.
pi_193788417
Hier wisselt het elk jaar qua klassen en sinds dit jaar is alles combi klas (terwijl er per leerjaar altijd minstens 1 volle klas te maken is, zou mijn voorkeur zijn klas van eigen leerjaar tenzij niet anders kan, dan combi klas)

Vanaf dit jaar dus groep 1-2, 3-4, 5-6 en 7-8
Wel een hele mail met waarom dit zo gedaan is hoor. Ook dat kinderen dan altijd een keer de jongste of de oudste zijn.

Mijn kinderen zijn overigens prima tevreden met de groepsindeling (op een enkel kindje na wat dan minder leuk zou zijn maar behalve dat ze dat even benoemen is dat geen issue). Ze zitten beiden bij wat bekende vriendjes/vriendinnetjes in de klas.
Vriendinnetje van de jongste baalde wel, die was bij geen van haar vriendinnen ingedeeld (ook dat komt wel weer natuurlijk. Maar voor nu even minder leuk)

Hier hebben ze normaal ook wel een wisselochtend dat ze een ochtend kennis maken met de nieuwe klas en leerkracht. Heb er nu eigenlijk nog niks van gehoord. Maar goed, tot gisteren was ook nog de boodschap om klassen zo min mogelijk te mengen en dus gespreid pauzeren. Kan me voorstellen dat dit er dan helemaal niet in zit
pi_193788597
Hier worden 3 groepen 3 verdeeld over 2x groep 4 en 1x groep 3/4 Ik ben ook niet helemaal blij met de verdeling. De leerkracht gaf ook aan dat sac wel pech had met de verdeling.
  donderdag 25 juni 2020 @ 20:44:33 #106
129664 mousemicky
zeg maar MM...
pi_193788728
Hier blijven alle klassen gelijk (2 of 3 per leerjaar), ze schuiven gewoon een jaar op, behalve de groepen 6, die worden heringedeeld. Die klassen blijken al een paar jaar niet te lopen, paar jaar geleden ook externe begeleiding op gezeten, maar dat heeft dus nog niet genoeg geholpen. Ik ben benieuwd of deze nieuwe shuffle dan wel de oplossing brengt.

Voor J en F verandert er weinig. Groep 3b wordt groep 4b, en de juffen verhuizen toevallig mee dit jaar, F gaat naar groep 2 bij dezelfde juf, en dat vinden ze beiden heel fijn. Doorschuifochtend is er wel, maar betekent voor beide dus geen verandering...
pi_193788736
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:04 schreef Deepfreeze het volgende:

[..]

Hebben jullie dan ook doorschuifdag voor het eind van het schooljaar? Hier was dat vorige week.
Wij hebben wisselochtenden inderdaad, maar dat is wat meer verspreid en dan draaien ze vast mee in de volgende bouw. Ik weet niet of wanneer precies, mijnes gaat nu naar groep 5 dus voor hem even niet actueel. En er is een uitzwaairitueel vlak voor de zomervakantie, voor de bouwverlaters.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_193788915
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:52 schreef laziness het volgende:
Hier mailen ze het altijd pas een week of twee voor de vakantie rond.
Voorkeuren hebben ze nog nooit naar gevraagd. Leerkrachten zijn wat mij betreft ook prima instaat daar een weloverwogen keuze in te maken.

Ze hebben vanaf dit schooljaar beloofd dat ze alle 33 bij elkaar blijven dus ik verwacht eigenlijk niks bijzonders meer de komende 3 jaar. Gewoon de hele klas die doorschuift naar 6 naar 7 en naar 8.
Das hier ook,maar ze hoeven hier nog maar 1 week. T gaat snel.

Ik ben wel blij met t klasje van de jongste. Hij zit bij zijn vriendinnetje en vriendjes en zijn pestkoppen zitten in de andere klas.

T was hier voor t eerst dat er voorkeur gevraagd werd. Nog niet eerder meegemaakt. Ik heb naast bij wie graag wel in de klas, ook ingevuld bij wie niet. Dat was voor jongste iets belangrijker.
*poef* nu is het weg
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:28:17 #109
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193789537
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:52 schreef laziness het volgende:
Hier mailen ze het altijd pas een week of twee voor de vakantie rond.
Voorkeuren hebben ze nog nooit naar gevraagd. Leerkrachten zijn wat mij betreft ook prima instaat daar een weloverwogen keuze in te maken.

Ze hebben vanaf dit schooljaar beloofd dat ze alle 33 bij elkaar blijven dus ik verwacht eigenlijk niks bijzonders meer de komende 3 jaar. Gewoon de hele klas die doorschuift naar 6 naar 7 en naar 8.
33? WoW!
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:32:04 #110
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193789637
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:35 schreef F_r het volgende:
Hier worden 3 groepen 3 verdeeld over 2x groep 4 en 1x groep 3/4 Ik ben ook niet helemaal blij met de verdeling. De leerkracht gaf ook aan dat sac wel pech had met de verdeling.
Serieus? Ja je dochter heeft pech? Fijne leerkracht.
pi_193789754
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:32 schreef amaranta het volgende:

[..]

Serieus? Ja je dochter heeft pech? Fijne leerkracht.
Het sloeg op de voorkeuren die ze doorgegeven had.
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:51:34 #112
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193790042
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:28 schreef amaranta het volgende:

[..]

33? WoW!
Het waren er ooit 39 en ik had de hoop opgegeven dat het één klas zou worden maar verhuizingen etc maakte dat het afnam en toen hebben ze er dit jaar met 33 één klas van gemaakt.
Ze zitten zoveel op het leerplein met surveillance daar en groepsdoorbrekend in andere klassen voor vakken dat het zich goed verspreid.
Ik vind het er ook veel maar geen combi vind ik toch ook wel heel fijn.
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:53:19 #113
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_193790077
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:54 schreef kaatjejannie het volgende:

[..]

Das hier ook,maar ze hoeven hier nog maar 1 week. T gaat snel.
Oh ja :+
Hier moeten we er nog 3 dus het was me even ontgaan dat de rest van het land daar al is aangeland :P
Ik heb je lief mijn hele leven
  donderdag 25 juni 2020 @ 22:09:02 #114
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193790428
Hier een klas van 31, en ik geloof niet dat de B-groep kleiner is :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193790626
Jongste zit nu in een groep van 31, en gaat naar een groep van 17. Maar dat waren er dus 19.
Oudste zit nu nog in een groep van 30. Geen idee hoe dat op r nieuwe school gaat. Dat werkt toch helemaal anders daar. Met stamgroepen oid. Ze heeft as woensdag introductie dag. Ze was al teleurgesteld dat dr nieuwe laptop nog niet mee hoeft :D
*poef* nu is het weg
pi_193791709
B zit nu in een klas van 31 en gaat naar een groep 3 van 21 kinderen, luxe!
Mijn vriendin staat voor 30 kinderen en vorig jaar 32 kinderen.
Komend schooljaar gaat ze mee met haar klas en dat blijven er 30.
pi_193792095
Bij ons zijn er 5 kleuterklassen en de groep 2 kindjes worden verdeeld over 3 groep 3 klassen
De juf heeft aan alle kindjes apart gevraagd bij welke 3 kindjes ze in de klas zouden willen
Op basis hiervan wordt de indeling gemaakt
Krijgen we 1 juli te horen, best spannend :D
Al weet ik wel zeker dat ze bij haar beste vriendinnetje zit, die 2 gaat de juf echt niet uit elkaar halen :P

Wij waren vandaag in Avifauna, met nog 20 andere mensen ofzo
Waarvan 2 kindjes die ze van school kent, lang leve de studiedag :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 00:23:21 #118
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_193792837
@Phaidra beterschap voor je poes!
***
  vrijdag 26 juni 2020 @ 06:45:35 #119
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_193795612
Hier steeds maar 1 klas per leerjaar dus de volledige groep 3 wordt volgend jaar groep 4. Weet nog niet of daar nog kinderen bijkomen. Voor groep 4 weet ik nog niet wat er nog bij komt of afgaat.

Nog 2 weken tot de zomervakantie. Vandaag ook rapporten mee. Dit keer voelt het toch ook een beetje als onze verdienste :D
  vrijdag 26 juni 2020 @ 07:42:36 #120
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193795814
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 06:45 schreef Kyara het volgende:
Hier steeds maar 1 klas per leerjaar dus de volledige groep 3 wordt volgend jaar groep 4. Weet nog niet of daar nog kinderen bijkomen. Voor groep 4 weet ik nog niet wat er nog bij komt of afgaat.

Nog 2 weken tot de zomervakantie. Vandaag ook rapporten mee. Dit keer voelt het toch ook een beetje als onze verdienste :D
Op mijn werk ook vandaag. Maar er zullen geen cijfers in staan. Enkel een kort verslagje van de afgelopen periode.

We hebben ook geen Cito’s afgenomen.
pi_193795815
Bij ons mag je bij de overgang naar groep 2, 2 voorkeuren invullen qua vriendje/vriendinnetje. Verder blijft de klas meestal hetzelfde de rest van de basisschool. Bij oudste hebben ze een jeer van 2 klassen 3 gemaakt, naar groep 6. Toen mochten ze weer voorkeur opgeven.

Vandaag horen we welke leerkracht de jongste na de vakantie krijgt. Ik hoop 1 niet, maar zou me niks verbazen als hij het wel wordt.
Volgende week gaan ze een uurtje kennismaken met de nieuwe leerkracht.
En dan volgende week vrijdag vakantie!

Geen rapporten heeft school aangegeven, wordt een of ander tekstje geloof ik.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_193796130
Hier wel rapport, maar zonder punten. Het gaat dit jaar vooral om het welbevinden, betrokkenheid en het leerproces. Er zijn hier we Cito’s afgenomen en die resultaten komen wel in het rapport geloof ik.

Dit laatste hebben ze wel een goed uitleg bij gegeven dat zit toch hebben gedaan juist om te kijken wat de voortgang geweest is zodat hier volgend schooljaar op ingesprongen kan worden indien nodig. Juist omdat de juf er minder van meegekregen heeft de laatste paar maanden. Dus met die uitleg vind ik het een hele logische keuze dat ze het wel gedaan hebben.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 08:49:03 #123
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193796175
Wij gaan trouwens sowieso stoppen met het afnemen van Cito’s. We gaan toetsen met de toetsen van een andere instelling.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_193796364
Nou, de koelmatten gaan terug hoor. Ik weet vannacht badend in het zweet wakker. Ze zijn na een paar uur uitgewerkt en dan lig je dus op plastic (ook al zit er een hoeslaken tussen).

Ik ga nu gewoon alsnog een mobiele airco kopen, ik slaap zo ontzettend slecht in hitte en het was op de gehele bovenverdieping 30 graden vannacht.....Wij slapen allemaal direct onder het dak en met ook nog eens amper geïsoleerde muren komt de warmte dus volledig naar binnen. We gaan 1 wat krachtigere kopen zodat met de deuren open de kamers van de kinderen ook mee kunnen profiteren.

Maar vanmiddag ga ik zwemmen met B, lekker naar de M'veense Plassen. Voor het eerst sinds hij zijn zwemdiploma heeft *O*
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:15:09 #125
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_193796404
Wij gaan voor een ventilator. Mijn man wil eigenlijk een plafond ventilator. Maar dat zie ik zelf niet zo zitten. Iemand een tip voor een hele stille ventilator. Een staande.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')