abonnement Unibet Coolblue
pi_193768274
Dag,
ik ben op zoek naar een beveiligingscamera voor op onze oprit. Oprit is ongeveer 6 meter diep.
Voorkeur gaat uiteraard naar iets wat goed is, en betaalbaar. Denk hierbij aan de aliexpres varianten.

De router zit dicht bij de plaats waar ik de camera wil plaatsen. Dus als die op WiFi moet worden aangesloten dan kan dat.

Iemand tips voor een goede beveiligingscamera (prijs/kwailteit)?

Alvast bedankt.

Mvg
pi_193768617
Dahua?
Zou wel eerst even bepalen waar je data wil op slaan sd,cloud,lokale nas?. Of je WiFi moet of heb je mogelijkheid tot een kabel met PoE. Hangt die droog of niet?
:]
  woensdag 24 juni 2020 @ 15:27:32 #3
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193768963
Heb je overal gelijkmatig licht? Want wij hebben nu een camera hangen op de oprit gericht. Oprit is alleen relatief donker door ene kant huis andere kant bomen en dat vind ie niet fijn qua contrast. De straat is 1 witte vlek en de oprit kan je redelijk goed zien. Maar ideaal is het niet.

Wij hebben trouwens hikvision camera's hangen.
pi_193769091
Is er een specifieke reden voor een camera willen?

Ik bedoel het dient natuurlijk een heel algemeen nut als in een stukje (schijn)veiligheid.
Maar stel dat je als reden hebt dat er, bijvoorbeeld, geregeld iemand zomaar je oprit op komt, zijn sommige camera's weer beter dan anderen.
pi_193769346
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is er een specifieke reden voor een camera willen?

Ik bedoel het dient natuurlijk een heel algemeen nut als in een stukje (schijn)veiligheid.
Maar stel dat je als reden hebt dat er, bijvoorbeeld, geregeld iemand zomaar je oprit op komt, zijn sommige camera's weer beter dan anderen.
Ik weet niet of je het mee gekregen hebt van die viezerik in Drenthe? die staat er dankzij een oprit cam zeer mooi op
pi_193769643
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:57 schreef wootahH het volgende:
Dahua?
Zou wel eerst even bepalen waar je data wil op slaan sd,cloud,lokale nas?. Of je WiFi moet of heb je mogelijkheid tot een kabel met PoE. Hangt die droog of niet?
SD kaart is wel het makkelijkste denk ik, tenzij ze de camera eraf trekken, dan ben je het nog steeds kwijt. Cloud is ook prima (geen idee wat de kosten zijn?) Nee hangt niet droog

quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:27 schreef bleiblei het volgende:
Heb je overal gelijkmatig licht? Want wij hebben nu een camera hangen op de oprit gericht. Oprit is alleen relatief donker door ene kant huis andere kant bomen en dat vind ie niet fijn qua contrast. De straat is 1 witte vlek en de oprit kan je redelijk goed zien. Maar ideaal is het niet.

Wij hebben trouwens hikvision camera's hangen.
Uhm. Er staat wel een lantaarnpaal. Wel redelijk gelijkmatig licht denk ik. Ik zal vanavond eens kijken.

quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Is er een specifieke reden voor een camera willen?

Ik bedoel het dient natuurlijk een heel algemeen nut als in een stukje (schijn)veiligheid.
Maar stel dat je als reden hebt dat er, bijvoorbeeld, geregeld iemand zomaar je oprit op komt, zijn sommige camera's weer beter dan anderen.
De reden dat ik hier een camera wil installeren, is omdat ik een andere auto wil kopen. Blijkbaar worden de airbags nogal vaak gestolen.
Ik ben recent in mijn nieuwe woning gekomen. De vorige eigenaar had helaas de nare ervaring dat zijn airbags eruit zijn gestolen.
pi_193769735
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:54 schreef Banaanvragen het volgende:

[..]

Ik weet niet of je het mee gekregen hebt van die viezerik in Drenthe? die staat er dankzij een oprit cam zeer mooi op
Geen idee.

Doelde meer op dat sommige camera's gewoon beter geschikt zijn om iemand bijv. van dichterbij helder in HD op beeld te zetten terwijl andere meer geschikt zijn om de algemene omgeving simpelweg te filmen.
Nadeel van die laatste is vaak de kwaliteit van de beelden.
pi_193772604
Foscam hier ¤90 slaat via motion detection op de laptop op, werkt al jaren al een tierelier, begint op te nemen 20 sec voor de detectie en maakt tevens om de 2 seconden een foto.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_193775433
Een camera die op een ingestoken kaartje opslaat is natuurlijk geen veiligheid. Maar als het goed én goedkoop én waterbestendig, wordt het wel een uitdaging.

Zou toch kijken naar cloud of een NAS.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193778513
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 22:34 schreef baskick het volgende:
Een camera die op een ingestoken kaartje opslaat is natuurlijk geen veiligheid. Maar als het goed én goedkoop én waterbestendig, wordt het wel een uitdaging.

Zou toch kijken naar cloud of een NAS.
Cloud is ook prima, Kan je hier ook gewoon google drive voor gebruiken? Een NAS kan natuurlijk ook, maar dan komen er weer extra kosten bij.
pi_193778514
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 19:38 schreef halfway het volgende:
Foscam hier ¤90 slaat via motion detection op de laptop op, werkt al jaren al een tierelier, begint op te nemen 20 sec voor de detectie en maakt tevens om de 2 seconden een foto.
welke heb je precies?
pi_193781647
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 08:52 schreef Lonsje het volgende:

[..]

Cloud is ook prima, Kan je hier ook gewoon google drive voor gebruiken? Een NAS kan natuurlijk ook, maar dan komen er weer extra kosten bij.
Ja, een NAS kost geld, maar je hebt niet perse een topmodel nodig. Je mogelijkheden nemen toe, maar wel kennis nodig om te installeren. Op termijn kán je hier wel voordeliger mee uit zijn.

Voor opslaan in cloud, zie bijvoorbeeld https://www.consumentenbo(...)g-beveiligingscamera.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_193834201
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 08:52 schreef Lonsje het volgende:

[..]

Cloud is ook prima, Kan je hier ook gewoon google drive voor gebruiken? Een NAS kan natuurlijk ook, maar dan komen er weer extra kosten bij.
Die cam moet van stroom voorzien worden, dus je hebt een stopcontact in de buurt.
Daar kan je een poweradaptor (even zoeken) op aansluiten en ergens anders in je huis een oude pc neerzetten waar je die cam mee verbindt.

Het hele geval verbinden met internet zou ik niet doen; beveiliging is nog steeds ruk.

Ik heb een HD Foscam (matig tevreden over) waar je de nummerplaten op 10 meter afstand al niet meer kan zien. Ik moet erbij zeggen dat het inmiddels een ouwetje is; type F19831P.
Staat binnen naar buiten gericht op de stoep annex voordeur.

Aangesloten met poweradapter direct op een pc, zonder internet. Het wist de oude beelden niet automatisch, dus 1x per maand doe ik dat handmatig.

2 Keer al buren kunnen helpen met beelden en 1 keer is de politie langs geweest om beelden te kopiëren.
pi_193834230
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:27 schreef bleiblei het volgende:
Wij hebben trouwens hikvision camera's hangen.
Die hangen aan ons nieuwe huis ook rondom. In de woonkamer hangt een schermpje aan de muur waar die beelden op te zien zijn. Resolutie is niet je van het, weet echter nog niet of het komt door dat schermpje of door de camera's zelf.

Tegen dat ik er woon kijk ik daar ff naar en dan vervang ik het scherm of de camera's of allebei zodat we binnen ook gewoon in 4K kunnen zien wie er op het beeld staat.

Volgens mij zijn die hikvisions niet zo heel duur.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193834366
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 08:53 schreef Lonsje het volgende:

[..]

welke heb je precies?
Het gaat meer om de software.
http://www.vitamindinc.com/bwtckwfbreh/staging/
gratis voor 1 camera
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  zondag 28 juni 2020 @ 20:32:30 #16
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_193834931
quote:
7s.gif Op zondag 28 juni 2020 19:30 schreef vosss het volgende:

[..]

Die hangen aan ons nieuwe huis ook rondom. In de woonkamer hangt een schermpje aan de muur waar die beelden op te zien zijn. Resolutie is niet je van het, weet echter nog niet of het komt door dat schermpje of door de camera's zelf.

Tegen dat ik er woon kijk ik daar ff naar en dan vervang ik het scherm of de camera's of allebei zodat we binnen ook gewoon in 4K kunnen zien wie er op het beeld staat.

Volgens mij zijn die hikvisions niet zo heel duur.
Ik heb 4mp camera's, maar die zitten op een 15inch touch screen. Dus ook dat ziet er wat brak uit. Maar goed, er zit een recorder op en mocht er wat zijn kunnen we altijd terug kijken met goeie resolutie :P .
pi_193839516
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 20:32 schreef bleiblei het volgende:

[..]

Ik heb 4mp camera's, maar die zitten op een 15inch touch screen. Dus ook dat ziet er wat brak uit. Maar goed, er zit een recorder op en mocht er wat zijn kunnen we altijd terug kijken met goeie resolutie :P .
recorder zit er bij ons ook bij, maar geen idee welke resolutie die opneemt. Ik zie wel :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_194076459
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 14:28 schreef Lonsje het volgende:
Dag,
ik ben op zoek naar een beveiligingscamera voor op onze oprit. Oprit is ongeveer 6 meter diep.
Voorkeur gaat uiteraard naar iets wat goed is, en betaalbaar. Denk hierbij aan de aliexpres varianten.

De router zit dicht bij de plaats waar ik de camera wil plaatsen. Dus als die op WiFi moet worden aangesloten dan kan dat.

Iemand tips voor een goede beveiligingscamera (prijs/kwailteit)?

Alvast bedankt.

Mvg
Hier gebruiken we een camera van de action 30 euro
Is weliswaar binnencamera maar met nightview.

Nadeel geen cloud.
Sdkaart.

De achterkant hebben we dichtgeplakt met plakband en is nu voor grootste deel waterdicht.
Staat onde afdak dus niet in de regen.
Wel stopcontact nodig voor usb lader.

30 euro werkt al enkele maanden goed.
Daarvoor was het een oude telefoon.
Heeft 1 jaar gewerkt echter de connector van de usb ging defect. na 1,5 jaar.
(was gratis oud mobieltje)
een of andere app was daarvoor gebruikt alfreds security of zoiets
nadeel mobiel geen nightview

Zijn ook lampen te koop met ingebouwde camera.
Die draaj je dus gewoon in de fitting app instaleren sdkaart en cloud en klaar.
Echter tot nu toe gevonden alleen voor binnen.

verder geen ervaring mee.
  maandag 13 juli 2020 @ 22:41:27 #19
324397 Amplifier
Knallen dus
pi_194076561
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 15:27 schreef bleiblei het volgende:
Heb je overal gelijkmatig licht? Want wij hebben nu een camera hangen op de oprit gericht. Oprit is alleen relatief donker door ene kant huis andere kant bomen en dat vind ie niet fijn qua contrast. De straat is 1 witte vlek en de oprit kan je redelijk goed zien. Maar ideaal is het niet.

Wij hebben trouwens hikvision camera's hangen.
WDR of BLC aanzetten ;)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')