abonnement Unibet Coolblue
  maandag 29 juni 2020 @ 10:56:19 #176
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193842023
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

www.denederlandsegrondwet.nl is dan ook een opinierende website. Het verdrag van Lissabon, de EU grondwet in een andere verpakking om de referendumuitslag aan de laars te lappen, hoefde niet met een gekwalificeerde meerderheid te worden aangenomen omdat dat dat verdrag geen grondwettelijke implicaties had volgens de Raad van State.

Dus waarom zou dat verdrag opzeggen dan wel grondwettelijke implicaties hebben? Zelfs zodanig dat de grondwet zou moeten worden gewijzigd? Het lijkt erop dat een van EUfielen van die website in al zijn duidingsdrang heeft zitten dagdromen. Daarnaast is er de uittredingsclausule van art 50 en internationale verdragen gaan boven de grondwet. Nederland kan gewoon met een eenvoudige meerderheid uit de EU zoals het zich ook met een eenvoudige meerderheid in deze EU heeft laten rommelen.
Ah, even het advies opgezocht en je kunt wel eens gelijk hebben dat zij bij die site de boel wat al te vrijelijk geinterpreteerd hebben. Volgens mij lezen ze hierin ten onrechte dat een grondwetswijziging noodzakelijk is voor uittreding:

quote:
3. Noodzaak van een procedurele bepaling in de Grondwet
De initiatiefnemers stellen voorts voor een bepaling in de Grondwet op te nemen, die regelt dat een eventueel besluit tot terugtrekking van Nederland uit de EU weloverwogen en voldoende democratisch gelegitimeerd wordt genomen. Zij houdt in dat over het opzeggen van het lidmaatschap van de EU geen besluit wordt genomen zonder voorafgaande goedkeuring bij wet en dat de bestaande grondwetsherzieningsprocedure daarop van overeenkomstige toepassing is. Zoals hiervóór in punt 2 besproken, zijn de initiatiefnemers van mening dat de voorgestelde bepaling over het EU-lidmaatschap normatief is, maar omdat daar - zo stellen zij - ook anders over kan worden gedacht, dient de Grondwet geen onduidelijkheid te laten bestaan over de vraag welke procedure moet worden toegepast. (zie noot 23)

Hiervóór heeft de Afdeling aangegeven dat de voorgestelde bepaling over het EU-lidmaatschap moet worden geïnterpreteerd als een normatieve bepaling. Dat betekent dat, als de bepaling in de Grondwet is opgenomen, het lidmaatschap niet kan worden opgezegd zonder voorafgaande wijziging van de Grondwet. In dat geval is de voorgestelde procedurele bepaling overbodig en kan deze worden geschrapt. (zie noot 24)
Dit gaat dus over een procedurele bijbepaling die niet nodig zou zijn wanneer het voorstel van Verhoeven en Jetten zou worden aangenomen.

Overigens steigert de RvS juist niet zozeer omdat de wetsbepaling overbodig zou zijn, maar omdat de motivering van Jetten en Verhoeven (en daarmee de wet zelf in teleologische zin) een te politiek karakter heeft:

quote:
Voorts is de vraag in hoeverre de wijziging past bij het normatieve karakter van de Grondwet. De Afdeling is van oordeel dat deze vraag bevestigend moet worden beantwoord. Volgens de toelichting is de voorgestelde bepaling over het EU-lidmaatschap niet alleen declaratoir, maar ook normatief. De initiatiefnemers merken vervolgens op dat over dit laatste ook anders kan worden gedacht. (zie noot 19) Het Nederlandse lidmaatschap van de Unie is echter niet vrijblijvend. De Unie is blijkens de verdragen van de EU gebaseerd op de waarden van menselijke waardigheid, vrijheid, democratie, gelijkheid, de rechtsstaat en eerbiediging van de mensenrechten. (zie noot 20) Het lidmaatschap van de Unie brengt voor de lidstaten de verplichting mee deze waarden actief te beschermen en te handhaven. (zie noot 21) Voorts brengt dit lidmaatschap met zich dat op uiteenlopende beleidsterreinen Europese rechtsnormen gelden die in de dagelijkse praktijk van de Nederlandse rechtsorde worden toegepast en gehandhaafd. Gelet op deze omstandigheden is regeling in de Grondwet van het lidmaatschap van de Unie normatief van karakter. Dat de initiatiefnemers de voorgestelde bepaling feitelijk hebben geformuleerd (zij bevat geen normerend werkwoord, zoals "dient", "moet" of "behoort") doet daaraan geen afbreuk; dit heeft de voorgestelde bepaling gemeen met andere bepalingen in de Grondwet, die eveneens een normatieve strekking hebben.
Toch een vrij pijnlijke miskleun van denederlandsegrondwet.nl dan, maar ik ben geen jurist dus kan het mis hebben.

https://www.raadvanstate.(...)se%20unie%20grondwet

[ Bericht 0% gewijzigd door -XOR- op 29-06-2020 11:03:47 ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_193842048
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:11 schreef -XOR- het volgende:
Voor een uittreding uit de EU is overigens een grondwetswijziging nodig, dus hoe wil je dat via een bindend referendum voor elkaar krijgen?
Voor dat referendum moet je ook eerst die grondwet wijzigen. Kan je als het meezit in 2030 fldat referendum houden.
pi_193842115
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 09:41 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het is bij de gemiddelde Nexit voorstander nog niet bepaald doorgedrongen. Want Rotterdamse haven, Schiphol of de klassieker voor de EU handelden we ook!!
Die blijven dat inderdaad gewoon roeptoeteren.
pi_193842461
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 10:56 schreef -XOR- het volgende:

Toch een vrij pijnlijke miskleun van denederlandsegrondwet.nl dan, maar ik ben geen jurist dus kan het mis hebben.

denederlandsgrondwet.nl is in zijn geheel een pijnijke miskleun, die vol staat met pijnlijke miskleunen. Staatspropaganda in het verlengde van het onnozele 'we moeten ons allemaal aan de grondwet houden' geblaat van een jaar of 10 geleden. Je zoekt bijv een grondwetsartikel of de integrale tekst van de grondwet en je krijgt 'duiders' te lezen die van die grondwet iets maken wat het niet is maar wat wel in hun straatje past.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_193842487
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 11:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

denederlandsgrondwet.nl is in zijn geheel een pijnijke miskleun, die vol staat met pijnlijke miskleunen. Staatspropaganda in het verlengde van het onnozele 'we moeten ons allemaal aan de grondwet houden' geblaat van een jaar of 10 geleden. Je zoekt bijv een grondwetsartikel of de integrale tekst van de grondwet en je krijgt 'duiders' te lezen die van die grondwet iets maken wat het niet is maar wat wel in hun straatje past.
Een beetje zoals jij regelmatig roept dat dingen ongrondwettelijk zouden zijn dus.
Of is dat plots weer heel anders?
pi_193843205
quote:
0s.gif Op maandag 29 juni 2020 11:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Je zoekt bijv een grondwetsartikel of de integrale tekst van de grondwet en je krijgt 'duiders' te lezen die van die grondwet iets maken wat het niet is maar wat wel in hun straatje past.
Je kunt ook de letterlijke tekst vinden.
En prima toch om verschillende duidingen te lezen, naast elkaar leggen en zo beter geinformeerd een mening te vormen.

Verder is het mal om lappen tekst van de grondwet pijnlijk te vinden.
Men kan er niet mee eens zijn, of een andere formulering prefereren.
Maar 'pijnlijk' ?
pi_193855571
Dit is gelul van een dronken aardbei, zegt Huub Stapel. Zie de film

BeauRTL twitterde op maandag 29-06-2020 om 22:45:53 "Ik verzet me echt tegen het idee dat de universiteiten, de journalistiek, de architectuur of de kunstsector door links worden geïnfiltreerd", zegt @HuubWStapel aan tafel bij #BEAU. https://t.co/9nGN7G2fRa reageer retweet
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 30 juni 2020 @ 11:45:18 #183
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193856887
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:13 schreef Bluesdude het volgende:
Dit is gelul van een dronken aardbei, zegt Huub Stapel. Zie de film

BeauRTL twitterde op maandag 29-06-2020 om 22:45:53 "Ik verzet me echt tegen het idee dat de universiteiten, de journalistiek, de architectuur of de kunstsector door links worden geïnfiltreerd", zegt @:HuubWStapel aan tafel bij #BEAU. https://t.co/9nGN7G2fRa reageer retweet
die architectuur ook :') waarom vraagt nou niemand eens door, hoe Baudet dat voor zich ziet. Alleen laagbouw, waar laten we alle mensen?
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_193856944
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:45 schreef rubbereend het volgende:

[..]

die architectuur ook :') waarom vraagt nou niemand eens door, hoe Baudet dat voor zich ziet. Alleen laagbouw, waar laten we alle mensen?
Baudet bedoelt vooral gevels met meer tierelantijntjes zoals in vroegere eeuwen. Dat dit nu minder is ziet hij als cultuurondermijnend
Het zal wel zijn dat hij de gevelhoogte dan ook ziet als maximaal wat men in vroegere tijden deed .
Meer tierelantijntjes , minder hoogte... zijn geen rare wensen. Maar Baudet maakt er een politiek punt van: Samenleving kapotmakend, cultuurmarxistische elites., aldus deze mauwkous.

Zijn speech van 20 maart 2019 :
quote:
we worden ondermijnd door onze universiteiten onze journalisten door de mensen die onze kunstsubsidies ontvangen en die onze gebouwen ontwerpen en bovenal worden we ondermijnd door onze bestuurders
pi_193857052
Baudet baalt gewoon van het feit dat de tijd van het neoclassicisme over is. Die nepzuilen, dat doen alsof je in de oudheid leeft. Daar houdt hij van.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 30 juni 2020 @ 12:03:40 #186
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193857115
Heel wat beter dan dat kille minimalisme van het machinetijdperk. Dat is dan één van de vrij weinige dingen die in zijn voordeel spreken.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 30 juni 2020 @ 12:15:54 #187
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193857338
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:50 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Baudet bedoelt vooral gevels met meer tierelantijntjes zoals in vroegere eeuwen. Dat dit nu minder is ziet hij als cultuurondermijnend
Het zal wel zijn dat hij de gevelhoogte dan ook ziet als maximaal wat men in vroegere tijden deed .
Meer tierelantijntjes , minder hoogte... zijn geen rare wensen. Maar Baudet maakt er een politiek punt van: Samenleving kapotmakend, cultuurmarxistische elites., aldus deze mauwkous.

Zijn speech van 20 maart 2019 :
[..]

ja die speech, waarom heeft hij nog geen aangifte gedaan? Ondermijning is strafbaar
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 30 juni 2020 @ 13:05:47 #188
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193858056
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 11:45 schreef rubbereend het volgende:

[..]

die architectuur ook :') waarom vraagt nou niemand eens door, hoe Baudet dat voor zich ziet. Alleen laagbouw, waar laten we alle mensen?
Die zal alle moderne architecten wel kinders van Le Corbusier vinden.
We have always been at war with Eastasia.
pi_193859039
De liefde van Baudet voor Omtzigt zal wel over zijn
rik_rutten twitterde op dinsdag 30-06-2020 om 11:33:05 Blijft opmerkelijk: Thierry Baudet die gisteren het debat in de Tweede Kamer over de staat van de Europese Unie oversloeg, om een live-uitzending van het FVD Journaal te maken — over de staat van de EU.

Renske Leijten en Pieter Omtzigt waren not amused https://t.co/UIR6EgVTiV reageer retweet
FvD is wel in de kamer gekomen met een primaire verkiezingsbelofte van ... wij stellen het falen van de EU aan de kaak.
En nu zijn ze afwezig bij dit debat over functioneren van de EU
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 30 juni 2020 @ 14:30:44 #190
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_193859076
CDA en D66 profiteren van lijsttrekkersverkiezingen in laatste peiling

FVD weer een kwart van de achterban ingeleverd, nu achtste partij van het land, in maart 2019 nog de grootste.... Bij elke andere partij zou de kritiek op de leider enorm zijn
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 30 juni 2020 @ 14:35:08 #191
473366 AllesKaputt
pelotonvulling
pi_193859150
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:30 schreef rubbereend het volgende:
CDA en D66 profiteren van lijsttrekkersverkiezingen in laatste peiling

FVD weer een kwart van de achterban ingeleverd, nu achtste partij van het land, in maart 2019 nog de grootste.... Bij elke andere partij zou de kritiek op de leider enorm zijn
Nou ja, ze hebben nu 2 zeteltjes. Maar ik ben benieuwd of ze de dubbele cijfers in de peilingen ooit nog een keer kunnen halen, lijkt me niet. Aan de andere kant, het is geen genocide ofzo.
pi_193859224
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:30 schreef rubbereend het volgende:
CDA en D66 profiteren van lijsttrekkersverkiezingen in laatste peiling

FVD weer een kwart van de achterban ingeleverd, nu achtste partij van het land, in maart 2019 nog de grootste.... Bij elke andere partij zou de kritiek op de leider enorm zijn
Het heeft te maken met de corona-crisis, waarin Rutte ineens uitblonk als verbindend leider.
Ook op mij maakte hij indruk. En zo snoept de VVD veel stemmen weg bij FvD, vooral van de twijfelaars die het laatste jaar meer twijfelen aan Baudet met zijn capriolen.
Baudets laatste pr--offensief met een verering van roofmoordenaar JP Coen bij het standbeeld te Hoorn heeft kennelijk niet veel indruk gemaakt op zijn twijfelende mogelijke kiezers.
Evenmin zijn standpunt dat die anderhalvemeter niet meer hoeft
pi_193859719
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 14:30 schreef rubbereend het volgende:
CDA en D66 profiteren van lijsttrekkersverkiezingen in laatste peiling

FVD weer een kwart van de achterban ingeleverd, nu achtste partij van het land, in maart 2019 nog de grootste.... Bij elke andere partij zou de kritiek op de leider enorm zijn
Roemer kreeg in elk geval wel kritiek na zo'n virtuele daling.

Huidige kabinet gaat van 75 naar 77 en zou dus gewoon door kunnen gaan...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 30 juni 2020 @ 19:49:53 #194
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_193863467
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 10:13 schreef Bluesdude het volgende:
Dit is gelul van een dronken aardbei, zegt Huub Stapel. Zie de film

BeauRTL twitterde op maandag 29-06-2020 om 22:45:53 "Ik verzet me echt tegen het idee dat de universiteiten, de journalistiek, de architectuur of de kunstsector door links worden geïnfiltreerd", zegt @:HuubWStapel aan tafel bij #BEAU. https://t.co/9nGN7G2fRa reageer retweet
Baudet moet niet zeuren. Het is dat Nederland geen geld had, maar halverwege de negentiende eeuw wilde het kartel het Binnenhof grotendeels platgooien. Daar denkt het kartel tegenwoordig heel anders over.
pi_193886223
Er is ook weer nieuws over Sjerries' ziekelijk agressieve beveiligertjes:

quote:
DEN BOSCH - De mishandeling van een Bossche demonstrant door twee beveiligers van Thierry Baudet krijgt nu toch een staartje. De politie doet onderzoek naar het incident, GroenLinks stelt vragen aan twee ministers en het slachtoffer overweegt de beveiligers zelf voor de rechter te slepen in een civiele procedure. De demonstrant, Jasper van den Elshout, heeft nog altijd last van de hardhandige manier waarop de mannen een eind maakten aan zijn protest.

Het incident gebeurde tijdens een campagnedag van Forum voor Democratie, op zaterdag 6 juni in Den Bosch. Baudet trok met partijgenoten door de stad om kranten uit te delen. Van den Elshout stond met een kartonnen doos voor ‘oud papier’ op de Parade, zodat mensen daar hun krant meteen in konden doen. Als protest tegen de ‘polariserende boodschap’ van Forum. Beveiligers van Baudet sleurden de demonstrant van het plein, trokken hem omver en drukten hem een kwartier tot twintig minuten tegen de grond, terwijl Van den Elshout op zijn knieën zat.

De Bossche videokunstenaar hield onder meer een ‘verrotte schouder’ en pijnlijke knie over aan het incident. Hij is aan de beterende hand, maar: ,,Mijn knie kraakt nog en ik kan nog niet al mijn yoga-oefeningetjes weer doen.”

Fysiek geweld
Van den Elshout deed aangifte. De politie en Forum voor Democratie wilden destijds al niks zeggen over de gebeurtenis. Het Brabants Dagblad schreef over de mishandeling, maar verder bleef het wekenlang stil. Daar komt verandering in. GroenLinks eist nu alsnog opheldering van ministers Ollongren (Binnenlandse Zaken) en Grapperhaus (Justitie). De partij noemt het zelf ‘onacceptabel’ dat particuliere beveiligers fysiek geweld gebruikten om een demonstratie onmogelijk te maken.

‘Uitlokking, treitering’
Ook Baudet heeft na dik drie weken iets gezegd over het incident, in talkshow BEAU. De voorman van Forum stelt dat de demonstrant zich ‘veel vervelender gedragen’ heeft dan die zelf zegt. ,,Hij wilde echt naar mij toelopen en niet vertellen wat er in die doos zat, toen is hem vijfentwintig keer gevraagd om weg te gaan.” Baudet spreekt van ‘enorme uitlokking, treitering enzovoorts’.

Van grote agressie bij ‘onze beveiligers’ was volgens de politicus geen sprake. ,,Maar we zullen het zien, het recht zal zijn beloop hebben.” Door de dreigende rechtszaak wilde Baudet niet al te veel zeggen, aan tafel bij BEAU.

‘Heel slap’
Van den Elshout vindt de reactie van Baudet ‘heel slap’. ,,Ik had wel meer verwacht, hij had drie weken om het verhaal te spinnen. Maar ik heb gewoon getuigen.” Onder hen ANP-fotograaf Rob Engelaar en Bosschenaar Michelle Stakenburg. Zij bevestigen de lezing van Van den Elshout, die ze op dat moment allebei niet kenden.

,,Na het uitdelen van de kranten, wilde Baudet op de Parade nog een filmpje opnemen. Die kunstenaar ging een beetje provocerend in beeld staan. Op twintig, dertig meter van Baudet”, aldus Engelaar. ,,Je kan dat makkelijk oplossen door de camera een paar graden te draaien. Het plein is niet van hun. Maar in plaats daarvan grepen ze hem bij zijn kraag, werkten ze hem het plein af en drukten ze hem aan de zijkant van de Parade voor een deur op de grond, langs een café.”

Dat gebeurde recht voor de neus van Stakenburg, die in de serre van grand café Silva Ducis zat voor een lunch. ,,Ze zaten met twee man erop. Ik dacht wat is dít nou weer en heb een stukje gefilmd.” Op de beelden is te zien hoe de mannen bij de demonstrant staan. Hoe lang het precies duurde? De Bossche denkt twintig minuten. ,,Ik moest nog bestellen toen ze er zaten en had mijn lunch op voordat ze weg waren.”
https://www.bd.nl/brabant(...)g-gevraagd~ac35a702/


[ Bericht 1% gewijzigd door xpompompomx op 02-07-2020 11:00:28 ]
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193886320
Enorme uitlokking door een ongewassen yoga-hippie met een lege kartonnen doos. Klinkt wel geloofwaardig :’).
pi_193886349
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:53 schreef KareldeStoute het volgende:
Enorme uitlokking door een ongewassen yoga-hippie met een lege kartonnen doos. Klinkt wel geloofwaardig :’).
wat zeg je me nou.... is Baudet ongewassen....? Nou moe.... wat een roddel van je.
Hij op zich al ongeloofwaardig regelmatig. Jouw leugentje is echt niet nodig.
pi_193886390
quote:
1s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:53 schreef KareldeStoute het volgende:
Enorme uitlokking door een ongewassen yoga-hippie met een lege kartonnen doos. Klinkt wel geloofwaardig :’).
Kun je nagaan wat die Baudet eigenlijk voor een enorme snowflake is :D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193886396
quote:
0s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

wat zeg je me nou.... is Baudet ongewassen....? Nou moe.... wat een roddel van je.
Hij op zich al ongeloofwaardig regelmatig. Jouw leugentje is echt niet nodig.
Hij had het kunnen zijn natuurlijk.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_193886613
quote:
2s.gif Op donderdag 2 juli 2020 10:59 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

Kun je nagaan wat die Baudet eigenlijk voor een enorme snowflake is :D
Gelukkig had hij drie beveiligers die voor hem graag zo'n hippie hardhandig verwijderen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')