abonnement Unibet Coolblue
pi_193762078
2 jaar geleden:

Arie Boomsma noemt VI-mannen ‘zwakke tv-makers’


Arie Boomsma is niet te spreken over Wilfred Genee, René van der Gijp en Johan Derksen. De gespierde presentator wordt zo nu en dan zelfs agressief van de voetbalkenners. Hij noemt ze ‘zwakke tv-makers’ en het liefst verkoopt hij ze een draai om de oren.
Arie Boomsma stond centraal in het programma Spotlight op YouTube-kanaal #FIRST. Daar werd hij geconfronteerd met harde uitspraken van Johan Derksen over de tv-show Uit de kast, waarin jongeren vertellen dat ze homoseksueel zijn. “Soms denk ik natuurlijk ook gewoon: je moet erheen en die jongens klappen, weet je wel. Dat is mijn eerste gedachte weleens, hoor.”

Verbaal gevecht
Ondanks de agressieve gedachtes zou Arie hen nooit een tik op de neus verkopen. Hij gaat het gevecht liever verbaal aan. “Ik zou heel graag live met die jongens in debat gaan en ze alle hoeken van de studio laten zien”, aldus Arie.

'Zwakke tv-makers'
De eerste verbale vuistslag is al een feit. “Als je zo’n man in het echt tegenkomt is het altijd: ‘Ja ja ja, ging een beetje te ver, dat moet je begrijpen.’ Dan zijn ze een beetje bangig. Ze zullen nooit iets zeggen in dat programma waar hun doelgroep het niet mee eens is. Ze pakken liever homo’s, transgenders, Sylvana Simons, weet je wel. Mensen die toch al veel klappen krijgen, daar pissen zij graag overheen. Ik vind het heel zwakke tv-makers.”

Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 24 juni 2020 @ 02:45:41 #277
240618 Micson
The lonely stoner
pi_193762936
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 22:49 schreef Immerdebestebob het volgende:
[ afbeelding ] Op dinsdag 23 juni 2020 21:26 schreef ikbenrond het volgende:
Herman van der Zandt als presentator

Sierd de Vos en Marcel van Roosmalen als gasten. Nog eentje erbij
Raffie of Kenneth Perez wat mij betreft.
[/quote]
Ik zat vorig jaar bij Met het Mes op Tafel. Naar ventje in het echt die Herman. Is er een beetje te veel in gaan geloven.

Kenneth erbij aan tafel kan ik alleen maar toejuichen.
pi_193763353
Wat laat (met name) Johan zich kennen zeg :') Grootste bek van allemaal, alles moet maar gezegd kunnen worden en nu probeert Genee af en toe wat nuance aan te brengen ("Maar Johan, we hebben toch een probleem als zoveel mensen er last van hebben?") en dan is meneertje gepikeerd en voelt hij zich in een hinderlaag gelokt.

Zwak, zwak, zwak. Maar dat wisten we al. Als zure, wereldvreemde beroepszeiker continu roepen dat hij "gewoon z'n mening geeft", maar ondertussen niet de minste empathie voor andere meningen op kunnen brengen. Heel matig.
pi_193763408
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:17 schreef Bugno3 het volgende:
Wat laat (met name) Johan zich kennen zeg :') Grootste bek van allemaal, alles moet maar gezegd kunnen worden en nu probeert Genee af en toe wat nuance aan te brengen ("Maar Johan, we hebben toch een probleem als zoveel mensen er last van hebben?") en dan is meneertje gepikeerd en voelt hij zich in een hinderlaag gelokt.
:') Kansloos , als je het nooit kijkt, reageer dan niet.
Love is in the air!
pi_193763444
JD heeft 20 jaar lang iedereen de maat genomen. En nu hebben al die mensen een stok gevonden om hem te slaan. Erg sneu allemaal. Ben het helemaal eens wat Prem bij Powned verwoorde, VI is 1 van de laatste programma's waar alles besproken kon worden.
  woensdag 24 juni 2020 @ 07:35:16 #281
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193763456
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 23:04 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

maar VI doet helemaal niet aan serieus doorvragen
Hij heeft wel dat irritante dat Genee ook heeft. En als hij nou voor de uitzending twee baco’s achterover slaat is hij wat minder serieus en gaat hij ook slechte grappen maken.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_193763461
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:27 schreef Landgeld het volgende:

[..]

:') Kansloos , als je het nooit kijkt, reageer dan niet.
Obvious trol is dat
pi_193763486
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:36 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Obvious trol is dat
Jep..... ;)
Love is in the air!
  woensdag 24 juni 2020 @ 07:41:17 #284
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193763514
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:17 schreef Bugno3 het volgende:
Wat laat (met name) Johan zich kennen zeg :') Grootste bek van allemaal, alles moet maar gezegd kunnen worden en nu probeert Genee af en toe wat nuance aan te brengen ("Maar Johan, we hebben toch een probleem als zoveel mensen er last van hebben?") en dan is meneertje gepikeerd en voelt hij zich in een hinderlaag gelokt.

Zwak, zwak, zwak. Maar dat wisten we al. Als zure, wereldvreemde beroepszeiker continu roepen dat hij "gewoon z'n mening geeft", maar ondertussen niet de minste empathie voor andere meningen op kunnen brengen. Heel matig.
Arie boomsma heeft het topic gevonden
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  Miss 200.000.000! woensdag 24 juni 2020 @ 07:44:32 #285
367000 roos94
pi_193763538
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:17 schreef Bugno3 het volgende:
Wat laat (met name) Johan zich kennen zeg :') Grootste bek van allemaal, alles moet maar gezegd kunnen worden en nu probeert Genee af en toe wat nuance aan te brengen ("Maar Johan, we hebben toch een probleem als zoveel mensen er last van hebben?") en dan is meneertje gepikeerd en voelt hij zich in een hinderlaag gelokt.

Zwak, zwak, zwak. Maar dat wisten we al. Als zure, wereldvreemde beroepszeiker continu roepen dat hij "gewoon z'n mening geeft", maar ondertussen niet de minste empathie voor andere meningen op kunnen brengen. Heel matig.
Wilfred heeft een account aangemaakt.
pi_193763612
Komt het nog goed met VI? Achter schermen loopt onderlinge spanning hoog op
De ongewoonste uitzending ooit van Veronica Inside trok een recordaantal kijkers: 1,7 miljoen. De aflevering waarin uitzonderlijk weinig gelachen werd, kan zomaar het einde inleiden van het populaire programma. Johan Derksen en René van der Gijp hebben er geen zin meer in. Helpt VI zichzelf om zeep?


Alleen het begin van Veronica Inside deed maandagavond gewoon aan. Presentator Wilfred Genee die even met Johan Derksen apart aftrapt voordat de muziek losbarst en ze aan tafel gaan. De aankondiging dat hij geen spijt zou betuigen en niet door het stof zou gaan was ook helemaal in de lijn van Derksen.

Geen kijker kon zien wat zich kort daarvoor had afgespeeld. Vlak voor de uitzending was het hommeles binnen het vaste trio Genee, Derksen en René van der Gijp. ,,Het escaleerde volledig’’, zei Genee daar gistermiddag over in zijn radio-uitzending.

De mannen hadden hoog oplopende ruzie over de manier waarop VI zou worden ingevuld. Derksen voelde zich na alle ophef over zijn ongepaste Akwasi-grap in de hoek gedreven, kon zich niet vinden in zijn plaats aan tafel (‘Ik zat niet eens op mijn eigen plek’) en werd naar eigen zeggen pas vlak voor de uitzending geconfronteerd met de aanwezigheid van oud-voetballer Dries Boussatta, die hem niet goedgezind was. Bij Van der Gijp schoot dat net zo in het verkeerde keelgat. Hij verliet net als Derksen direct na afloop woedend de studio.

Derksen en Van der Gijp voelden zich naast Boussatta, sidekick Wim Kieft en strafpleiter Natacha Harlequin gast in hun eigen talkshow, waarin Genee ze voor het recordaantal van 1,7 miljoen kijkers het vuur na aan de schenen legde over de rol van VI in het racismedebat.

Kutshow
,,Het was een enorme kutshow’’, zo keek Derksen een dag later zelf terug op Veronica Inside, dat nog één uitzending te gaan heeft (maandag) voor de zomerstop. Maar achter de schermen, zo erkende Genee gistermiddag ook in zijn gelijknamige radioprogramma, houdt het team er rekening mee dat er geen aflevering meer komt. Dat ligt vooral aan de verhoudingen tussen hem en zijn twee collega’s, die Genee verwijten dat hij afstand nam van zijn ‘teamgenoten’. ,,Hij is een presentator die er het hele jaar alles aan doet om ons gekke dingen te laten zeggen en ons nu kwalijk nam dat we gekke dingen zeiden. Dat is Gijp met me eens’’, aldus Derksen.

Hij was zo verbolgen dat hij serieus overweegt te stoppen met het programma dat hij al zo’n twintig jaar maakt. ,,Ik heb het nu helemaal gehad. Maar ik ga er vanuit dat de woede deze zomer nog wel zakt.” Talpa, het bedrijf waar de zender Veronica toe behoort, zegt ervan uit te gaan dat het trio ook in de toekomst gewoon aanschuift, conform het contract.

Directeur Marco Louwerens, die in het verleden bij RTL onder het koosnaampje ‘directeurtje’ vaker VI-rellen moest sussen, belde gisteren met Derksen om hem te kalmeren. Dat lukte deels. Of René van der Gijp zich ook tot bedaren laat brengen, is zeer de vraag. De analyticus haalde gisteravond bij RTL Boulevard hard uit tegen Genee. ,,Dit komt nooit meer goed. Als je je collega’s zo in de steek laat, dat is heel slecht. Ik heb Wilfred per app laten weten dat dit absoluut niet kan. Wat ons (Van der Gijp en Derksen, red.) betreft was dit de laatste uitzending’’, doelde Van der Gijp op dit seizoen. ,,Na de zomer moeten we maar bij elkaar gaan zitten met John de Mol erbij, om te kijken of dit een hindernis is die te accepteren is.’’

We hadden een presenta­tor die er het hele jaar alles aan doet om ons gekke dingen te laten zeggen en ons nu kwalijk nam dat we gekke dingen zeiden
Johan Derksen
De botsing over de invulling van de uitzending van maandagavond staat niet op zichzelf. Op de achtergrond speelt meer. Zo had Talpa recent plannen voor een ander programma rond het VI-trio, waar Derksen als enige in mee wilde. Hoewel niemand dat wil bevestigen, zou het zijn gegaan om een dagelijkse talkshow op SBS 6. Derksen sprak van ‘een geschenk uit de hemel’, dat Van der Gijp en Genee op hun beurt echter niet zagen zitten.

Van der Gijp en Derksen vinden dat de uitzending van VI maandag een reguliere had moeten zijn, zonder speciale gasten. Derksen: ,,Wilfred had een missie. Hij heeft, geloof ik, iedereen met een bruin kleurtje gebeld om aan te schuiven. Zelfs Humberto Tan! Wat moet die bij ons? De enige die ik er wel bij wilde, was die jongen van de KNVB die gaat over discriminatie (Houssin Bezzai, red.), maar die, begreep ik, kreeg geen toestemming van de KNVB. Ik vond het een grote circusvoorstelling waarmee we onze doelgroep absoluut geen plezier hebben gedaan.”

Dat laatste beaamt Özcan Akyol, die Derksen zaterdag in zijn column in deze krant aansprak op zijn verantwoordelijkheid. Hij is ook een vaste kijker naar het programma. ,,Ze hadden hier geen gasten voor nodig, dit kwam heel tegennatuurlijk over. Wilfred Genee vroeg mij zaterdag ook of ik wilde komen, maar ik heb bedankt. Dit moesten ze zelf oplossen. Het is onzinnig om te denken dat je in vijf kwartier mensen allerlei inzichten kunt brengen. Alsof je een ongelovig jongetje naar de kerk stuurt en zegt: vanaf nu moet je geloven. Johan Derksen is geen racist en hij is ook niet homofoob. Ik denk dat hij zich er echt niet van bewust is dat zijn uitlatingen wel munitie zijn voor mensen die wél racistisch zijn.’’

Genee liet gisteren weten dat hij geen behoefte had verder in te gaan op de kwestie. In zijn radiouitzending ’s middags bij Veronica kon hij er niet om heen. Hij voelde zich zelf ook niet gelukkig met zijn rol. ,,Ik kwam in een spagaat, aan de ene kant ben ik onderdeel van het team en medeverantwoordelijk, aan de andere kant wilde ik er als presentator eerlijk en hard in. Ik sprak Jeroen Pauw er later over, hij zei dat ik als gast aan tafel had moeten plaatsnemen, met een andere presentator. Misschien had hij daar gelijk in.’’

Talpa stelt ook na de zomer door te gaan met het programma, maar kan het trio van VI voor de zoveelste keer een onderling conflict overleven? En wat doen bijvoorbeeld de adverteerders en sponsors die recent afhaakten? Mediastrateeg Evert Bronkhorst schat in dat dat laatste op termijn opgelost moet kunnen worden. ,,Maandag zal een aantal bedrijven zeker nog niet adverteren, maar als het straks augustus is, wie weet hoe ze er dan in staan? Gilette trok zich terug na de rel rond Van der Gijp die zich verkleedde als vrouw (een parodie op een journalist die zich liet transformeren, red.), maar keerde terug zonder dat iemand dat in de gaten had. Dat geeft aan dat het ook een beetje de waan van de dag is.’’
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193763649
Apart dat Derksen een dagelijkse talkshow wel zag zitten. Lijkt me sterk...
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193763737
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 00:17 schreef RipCity het volgende:
2 jaar geleden:

Arie Boomsma noemt VI-mannen ‘zwakke tv-makers’


Arie Boomsma is niet te spreken over Wilfred Genee, René van der Gijp en Johan Derksen. De gespierde presentator wordt zo nu en dan zelfs agressief van de voetbalkenners. Hij noemt ze ‘zwakke tv-makers’ en het liefst verkoopt hij ze een draai om de oren.
Arie Boomsma stond centraal in het programma Spotlight op YouTube-kanaal #FIRST. Daar werd hij geconfronteerd met harde uitspraken van Johan Derksen over de tv-show Uit de kast, waarin jongeren vertellen dat ze homoseksueel zijn. “Soms denk ik natuurlijk ook gewoon: je moet erheen en die jongens klappen, weet je wel. Dat is mijn eerste gedachte weleens, hoor.”

Verbaal gevecht
Ondanks de agressieve gedachtes zou Arie hen nooit een tik op de neus verkopen. Hij gaat het gevecht liever verbaal aan. “Ik zou heel graag live met die jongens in debat gaan en ze alle hoeken van de studio laten zien”, aldus Arie.

'Zwakke tv-makers'
De eerste verbale vuistslag is al een feit. “Als je zo’n man in het echt tegenkomt is het altijd: ‘Ja ja ja, ging een beetje te ver, dat moet je begrijpen.’ Dan zijn ze een beetje bangig. Ze zullen nooit iets zeggen in dat programma waar hun doelgroep het niet mee eens is. Ze pakken liever homo’s, transgenders, Sylvana Simons, weet je wel. Mensen die toch al veel klappen krijgen, daar pissen zij graag overheen. Ik vind het heel zwakke tv-makers.”

Met 2 Marokkanen het homohaatprobleem bespreken. :')
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:10:51 #289
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_193763749
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 00:09 schreef MakkieR het volgende:
Moet Genee niet plaats maken voor een nieuwe presentator en zo ja welke presentator zien jullie daar graag zitten.

Zou het wel tof vinden als Theo Maasen de nieuwe presentator wordt, die gozer heeft echt schijt aan alles, en die weet tenminste hoe je een keiharde grap moet maken ;)
Gewoon vriend van de show Marcel _O_
Rini dankjewel.
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:18:15 #290
466281 WismutVeilchen83
Gelderlander is ook schuld!
pi_193763800
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 23:30 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Arie zou ook eens een paar tikken moeten krijgen. Wel erg typisch voorbeeld voor iemand die er te veel in is gaan geloven. Derksen gaat toch ook niet mensen opbellen om niet naar zijn sportschool te gaan :D :')
Volgens Boomsma zijn we de mannen niet racistisch. Hij geloofde Johan. Maar de kijkers, het racistische trollenleger, wel.
Rini dankjewel.
pi_193763809
Ik vraag me af: kennelijk is kieft de beoogd opvolger van derksen maar wie moet gijp gaan opvolgen?? Dat lijkt me nogal een moeilijke kwestie.
speak only if it improves the silence.
pi_193763822
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:19 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me af: kennelijk is kieft de beoogd opvolger van derksen maar wie moet gijp gaan opvolgen?? Dat lijkt me nogal een moeilijke kwestie.
Die ene uit Apeldoorn. Andy nogwat
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:21:19 #293
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_193763824
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:19 schreef TjjWester het volgende:
Ik vraag me af: kennelijk is kieft de beoogd opvolger van derksen maar wie moet gijp gaan opvolgen?? Dat lijkt me nogal een moeilijke kwestie.
Je hoeft niet op 1 op 1 te vervangen natuurlijk.
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:23:11 #294
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_193763837
Vertrek van Gijp en Derksen is gewoon einde programma.

Ik kijk dan niet meer in ieder geval.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:26:35 #295
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193763858
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:23 schreef Caland het volgende:
Vertrek van Gijp en Derksen is gewoon einde programma.

Ik kijk dan niet meer in ieder geval.
Hansie hansie in plaats van Gijp. Kieft voor Derksen.

En dan af en toe van der Meijde erbij, zoals de rol van Hansie nu.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_193763898
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 07:17 schreef Bugno3 het volgende:
Wat laat (met name) Johan zich kennen zeg :') Grootste bek van allemaal, alles moet maar gezegd kunnen worden en nu probeert Genee af en toe wat nuance aan te brengen ("Maar Johan, we hebben toch een probleem als zoveel mensen er last van hebben?") en dan is meneertje gepikeerd en voelt hij zich in een hinderlaag gelokt.

Zwak, zwak, zwak. Maar dat wisten we al. Als zure, wereldvreemde beroepszeiker continu roepen dat hij "gewoon z'n mening geeft", maar ondertussen niet de minste empathie voor andere meningen op kunnen brengen. Heel matig.
Er zijn weinig mensen die überhaupt durven aan te schuiven aan een programma waarvan je weet dat alles op jouw gericht is zonder enige voorbereiding, geloof me. 99% van de beroemdheden had geweigerd en de andere 1% had huilend zijn of haar excuses aangeboden. Ik vond het dapper van Derksen.
Facts don't care about your feelings
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:34:36 #297
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_193763914
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 23:21 schreef Mani89 het volgende:

[..]

Welkom terug Zuidgrensie.
👊👌
pi_193763946
Ik heb het idee dat deze opmerking de spijker op de kop is

Johan Derksen is geen racist en hij is ook niet homofoob. Ik denk dat hij zich er echt niet van bewust is dat zijn uitlatingen wel munitie zijn voor mensen die wél racistisch zijn.’’
Honey ! Take me drunk, i am home !
  woensdag 24 juni 2020 @ 08:39:41 #299
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_193763963
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:26 schreef Kamover het volgende:

[..]

Hansie hansie in plaats van Gijp. Kieft voor Derksen.

En dan af en toe van der Meijde erbij, zoals de rol van Hansie nu.
Dit programma wordt goed bekeken omdat er een mooie dynamiek is tussen de 3. Hooguit Genee is daarin vervangbaar. Haal je één van die anderen weg kan je er beter mee stoppen
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_193763975
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 08:37 schreef LangeTabbetje het volgende:
Ik heb het idee dat deze opmerking de spijker op de kop is

Johan Derksen is geen racist en hij is ook niet homofoob. Ik denk dat hij zich er echt niet van bewust is dat zijn uitlatingen wel munitie zijn voor mensen die wél racistisch zijn.’’
Het punt is dat het woord racist te pas en te onpas gebruikt wordt. Niemand weet zeker of hij geen racist of homofoob is, het zou best kunnen. Beetje hetzelfde dat als je niet zo sociaal bent, iemand je een autist noemt. En verder heeft iedereen vooroordelen, ongeacht huidskleur. Het gaat om die mensen die overal over moeten janken tegenwoordig waar ik kotsmisselijk van word.
Facts don't care about your feelings
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')