abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:19:11 #151
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193789330
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:17 schreef capricia het volgende:

[..]

Typisch een dossier voor Omzigt. _O-
Klopt!
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_193789602
JTReinders twitterde op donderdag 25-06-2020 om 19:03:26 @RTLnieuws @ForzaFran Ik weet niet of daar zijn kracht ligt. Het CDA zou hem moeten koesteren als luis in de pels.
Hij is zeker een stemmentrekker, maar ik zie hem liever als een onafhankelijk kamerlid die toevallig lid is van een bepaalde fractie. reageer retweet
Dit is ook één van mijn bedenkingen. En een terechte, denk ik.
Somebody that I used to know
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:34:25 #153
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193789686
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:18 schreef trein2000 het volgende:
Maar daar Omtzigt electoraal een succes kan worden lijkt me duidelijk. Is er iemand die zegt heeft op zijn populariteit binnen het CDA? Dat is toch stap 1.
Ik vraag me dat toch af. Omtzigt is populair in onder mensen die de politiek goed volgen. Maar als ik op mijn werk in de pauze de naam Omtzigt laat vallen zullen de meesten me vragend aankijken. Dus om de gemiddelde burger aan te spreken zal hij toch enig charisma moeten hebben. En dat is niet zo sterk.
pi_193789731
wel bijzonder dat Omtzigt zichzelf kandidaat heeft gesteld, het maakt de race wel een stuk spannender. Maar mijn gevoel zegt me ook dat de jonge het nog steeds gaat winnen. dat is toch meer een leider die boven de partijen kan staan. terwijl Omzigt toch meer een dossier pitbull is die zich gaat vastvreten in een bepaald dossier. maar als fractievoorzitter of als minister kan dat eigenlijk niet.

ook vraag ik me af hoe de andere partijen op CDA leider Omtzigt zal reageren. iets zegt me dat de kans dat het CDA dan in de regering komt een stuk kleiner wordt. ik kan me zomaar voorstellen dat hij met de manier waarop hij zich opstelt niet altijd vrienden heeft gemaakt.
Words are, of course, the most powerful drug used by mankind.
- Rudyard Kipling
pi_193789807
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:36 schreef DestroyerPiet het volgende:
wel bijzonder dat Omtzigt zichzelf kandidaat heeft gesteld, het maakt de race wel een stuk spannender. Maar mijn gevoel zegt me ook dat de jonge het nog steeds gaat winnen. dat is toch meer een leider die boven de partijen kan staan. terwijl Omzigt toch meer een dossier pitbull is die zich gaat vastvreten in een bepaald dossier. maar als fractievoorzitter of als minister kan dat eigenlijk niet.

ook vraag ik me af hoe de andere partijen op CDA leider Omtzigt zal reageren. iets zegt me dat de kans dat het CDA dan in de regering komt een stuk kleiner wordt. ik kan me zomaar voorstellen dat hij met de manier waarop hij zich opstelt niet altijd vrienden heeft gemaakt.
Kabinet zonder CDA is vrijwel uitgesloten, VVD gaat niet zonder CDA regeren met GL, D66 en PVDA.
pi_193789853
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:13 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Dat gelukkig wel voor De Jonge. Want veel mensen buiten het CDA zien hem nu als 'minister corona' met zijn aparte schoenen. :{
Men ziet hem eerder als iemand die mee vaardig het land door de coronacrisis heeft gestuurd, waarom denk je dat Rutte zo goed scoort?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_193789873
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:34 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vraag me dat toch af. Omtzigt is populair in onder mensen die de politiek goed volgen. Maar als ik op mijn werk in de pauze de naam Omtzigt laat vallen zullen de meesten me vragend aankijken. Dus om de gemiddelde burger aan te spreken zal hij toch enig charisma moeten hebben. En dat is niet zo sterk.
Dan volgen die het nieuws wel erg slecht. Die kennen dan misschien de naam Hoekstra ook wel niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:45:37 #158
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193789923
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:42 schreef Hanca het volgende:

[..]

Men ziet hem eerder als iemand die mee vaardig het land door de coronacrisis heeft gestuurd, waarom denk je dat Rutte zo goed scoort?
Dat dan weer ook, hangt ervan af aan wie je het vraagt. Hugo de Jonge kan ook echt het CDA flink doen stijgen maar hem benoemen is wellicht wat meer risicovol. Aan de andere kant is hij nu bij het brede publiek verreweg het bekendste, en dat kan ook interesse en mogelijk stemmen krijgen.

Als er lijsttrekkersverkiezingen zouden komen (dat weten we nog niet, maar ben wel lid), moet ik er wel nog goed over nadenken.
Check my youtube channel with the best music and road movies: http://www.youtube.com/user/StarmanFR
pi_193789964
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:39 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Kabinet zonder CDA is vrijwel uitgesloten, VVD gaat niet zonder CDA regeren met GL, D66 en PVDA.
Kabinet zonder CDA is wel moeilijk maar uitgesloten is het zeker niet. En er is natuurlijk een reden dat Omtzigt in 2012 door het bestuur niet op de lijst is gezet (later door een leden actie toch op de lijst gekomen)

ik zie in hem gewoon niet echt een samenwerken maar meer iemand die zich helemaal vastbijt in zijn eigen gelijk en mening, en dat is prima voor de rol zoals hij die nu heeft maar geen goede eigenschap voor een fractie leider of eventueel premier
- Rudyard Kipling
pi_193790002
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:45 schreef StarmanFR het volgende:

[..]
Als er lijsttrekkersverkiezingen zouden komen (dat weten we nog niet, maar ben wel lid), moet ik er wel nog goed over nadenken.
Je kunt stemmen tussen 6 en 9 juli. Die verkiezingen komen er.

https://www.cda.nl/tk2021-1/lijsttrekker-tweede-kamer

Je gaat een stemcode krijgen. Er zijn blijkbaar mogelijk meerdere stemrondes, dat is wel interessant.

quote:
Op 6 juli is dan definitief bekend hoeveel kandidaten meedoen met de lijsttrekkersverkiezing. Vanaf 18:00 uur is het mogelijk om te stemmen tot uiterlijk 9 juli (12:00 uur). Indien nodig vindt nog een tweede stemronde plaats van 9 juli vanaf 18:00 uur tot 13 juli om 12:00 uur.
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:49:47 #161
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193790007
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dan volgen die het nieuws wel erg slecht. Die kennen dan misschien de naam Hoekstra ook wel niet.
Omtzigt is een heel goed kamerlid maar hoe populair/bekend is bij mensen die de politiek nauwelijks of in ieder geval minder volgen? Dat weet ik niet, maar dat Wopke zich meteen richtte jegens Zuid-Europa doet het ook bij a-politieke mensen goed. Niet iedereen is geïnteresseerd in de politiek maar wel in de 'centjes die naar Zuid-Europa verdwijnen' aldus sommige mensen die alleen of vooral hiernaar kijken. :D
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:53:36 #162
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193790087
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:49 schreef Hanca het volgende:

[..]

Je kunt stemmen tussen 6 en 9 juli. Die verkiezingen komen er.

Je gaat een stemcode krijgen. Er zijn blijkbaar mogelijk meerdere stemrondes, dat is wel interessant.
[..]

Aha. Ik ben dan gedurende die tijd 2 weken op vakantie. Maar ik krijg regelmatig mails van het CDA en neem dan mijn laptop mee. ;) Ik had al zoiets gelezen maar wist niet precies welke datum, bedankt.
pi_193790111
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:49 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Omtzigt is een heel goed kamerlid maar hoe populair/bekend is bij mensen die de politiek nauwelijks of in ieder geval minder volgen? Dat weet ik niet, maar dat Wopke zich meteen richtte jegens Zuid-Europa doet het ook bij a-politieke mensen goed. Niet iedereen is geïnteresseerd in de politiek maar wel in de 'centjes die naar Zuid-Europa verdwijnen' aldus sommige mensen die alleen of vooral hiernaar kijken. :D
Omtzigt heeft nu toch al wel tientallen keren het journaal, alle kranten en de voorpagina van nos.nl gehaald.
  donderdag 25 juni 2020 @ 21:58:45 #164
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193790216
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:43 schreef Hanca het volgende:

[..]

Hoekstra heeft wel wat meer prime time tv als schatkistbewaarder. Maar de bekendheid van kamerleden buiten fractieleiders is meestal vrij dramatisch.

Omtzigt is vooral een dossiervreter die veel aandacht krijgt in rubrieken die gelezen/bekeken worden door politiek liefhebbers. Maar of hij nou echt een bekende Nederlander is vraag ik me af.
  donderdag 25 juni 2020 @ 22:00:17 #165
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193790248
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Omtzigt heeft nu toch al wel tientallen keren het journaal, alle kranten en de voorpagina van nos.nl gehaald.
Wel over specifieke onderwerpen. Maar dat hij een van de bekendere kamer leden is ben ik met je eens.
pi_193790321
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hoekstra heeft wel wat meer prime time tv als schatkistbewaarder. Maar de bekendheid van kamerleden buiten fractieleiders is meestal vrij dramatisch.

Omtzigt is vooral een dossiervreter die veel aandacht krijgt in rubrieken die gelezen/bekeken worden door politiek liefhebbers. Maar of hij nou echt een bekende Nederlander is vraag ik me af.
Ik denk dat Omtzigt veel bekender is dan Heerma.
pi_193790468
Ik kom dit draadje even volgen.

Het nieuws dat Omtzigt zich kandidaat stelt vind ik interessant en ben zeer benieuwd waar de CDA-leden voor gaan.

Ik zou (als partijloze, niet zwevende kiezer) wel overwegen om op hem te stemmen.
pi_193790612
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:03 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik denk dat Omtzigt veel bekender is dan Heerma.
Dat denk ik ook. Omtzigt heeft als imago dat ie zich bekommerd om de burger en is heel benaderbaar. Ik ben heel benieuwd naar de stemming.
Alius aliud dicit
pi_193790695
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:49 schreef Mrmime het volgende:
Een nuchtere intelligente tukker die wars is van window dressing en koerst op inhoud. Ik word daar wel enthousiast van ja. Ik denk oprecht dat sowieso nagenoeg héél Twente op hem stemt :Y
Ik zou dat wel mooi vinden en hij zou het meer dan verdienen ondanks dat het CDA mijn partij niet is.
  donderdag 25 juni 2020 @ 22:35:19 #170
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193790976
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 19:28 schreef rubbereend het volgende:
geweldig, Haagse Bronnen podcast over CDA leiderschapswisselingen was een genot. Het loopt namelijk altijd helemaal anders dan gepland en vaak ook niet zoals de leiding wil.

Omtzigt is echt een gamechanger in deze strijd
Goeie tip

Veel geleerd over het CDA
pi_193791350
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 21:08 schreef StarmanFR het volgende:

[..]

Behalve GroenLinks dan en misschien de PvdA..
Ook die zijn niet voor een soepel beleid. Misschien wat van die idiote dingen die er nu in zitten er uit halen. Maar meer ook echt niet.
pi_193791961
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:23 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik zou dat wel mooi vinden en hij zou het meer dan verdienen ondanks dat het CDA mijn partij niet is.
Ik ook. Ben heel benieuwd. Het is inderdaad meer dan verdiend, alhoewel ik me blijf afvragen hoe senang hij is in de rol van leider. Maar als ik hem vergelijk met Buma of Balkenende of Verhaeghen is Omtzigt meer dan flitsend genoeg :s)
Alius aliud dicit
pi_193796211
Interessant interview met Omtzigt:

https://www.nrc.nl/nieuws(...)t=&utm_term=20200626

(En gelijk ook een stuk inhoudelijker dan bijvoorbeeld Kaag bij D66, dat valt op)
  vrijdag 26 juni 2020 @ 08:56:07 #174
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193796238
Vier kandidaten and counting.. Het belooft een mooie show te worden :') Ik zou een kandidaat van kaliber nog wel waarderen. Omzicht is een koning in de kamer, maar heeft los van het dossiertijger zijn niet echt een profiel.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_193796273
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 08:56 schreef AgLarrr het volgende:
Vier kandidaten and counting.. Het belooft een mooie show te worden :') Ik zou een kandidaat van kaliber nog wel waarderen. Omzicht is een koning in de kamer, maar heeft los van het dossiertijger zijn niet echt een profiel.
Meer namen zou ik niet verwachten, de inschrijving is gesloten.

Al kan het volgens de procedure dan weer straks wel: vandaag maakt het partijbestuur een (evt meervoudige) voordracht bekend, daarna kun je je als tegenkandidaat nog kandidaat stellen als je genoeg handtekeningen hebt.

vrijdag 26 juni 2020 @ 09:13:02 #176
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193796395
Nou er heeft zich ook nog ene André Reumkens uit Hulsberg gemeld
https://www.limburger.nl/(...)elijke-lijst-trekken

Al zal die wel niet de debatronde gaan halen
pi_193796436
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:13 schreef Hexagon het volgende:
Nou er heeft zich ook nog ene André Reumkens uit Hulsberg gemeld
https://www.limburger.nl/(...)elijke-lijst-trekken

Al zal die wel niet de debatronde gaan halen
Lijkt er een beetje op dat die bij de verkeerde partij zit, met zijn basisinkomen.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:26:37 #178
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193796541
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:17 schreef Hanca het volgende:

[..]

Lijkt er een beetje op dat die bij de verkeerde partij zit, met zijn basisinkomen.
En nóg een Limburger. Waar blijven de Noorderlingen..?

pi_193796577
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:26 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

En nóg een Limburger. Waar blijven de Noorderlingen..?
Traditioneel is CDA natuurlijk groot in het zuiden, als voornamelijk katholieke partij. Maar idd, in bijvoorbeeld Friesland wonnen ze de laatste verkiezingen toch ook heel veel gebieden: https://nos.nl/data/image/2019/03/23/538916/2160x2880a.jpg
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:38:58 #180
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193796661
Het is dat ik nooit op een religieuze partij zou stemmen, want dat strookt imho niet met de scheiding tussen kerk en staat, maar als ik dat wel zou doen zou Pieter Omtzigt waarschijnlijk mijn stem krijgen.

Overigens denk ik niet dat hij geschikt is als lijsttrekker, want teveel een vasthoudende bijter, en niet flexibel genoeg om lijsttrekker te kunnen zijn (hij buigt niet), maar ik vind het wel weer typisch Omtzigt om zich hier ook weer in te storten.

Hoewel ik wel verwacht dat alle verdere kandidaten alleen maar stemmen van Mona Keijzer afsnoepen en dat de overwinning van Hugo de Jonge nog duidelijker maakt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_193796716
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:38 schreef Leandra het volgende:
Het is dat ik nooit op een religieuze partij zou stemmen, want dat strookt imho niet met de scheiding tussen kerk en staat, maar als ik dat wel zou doen zou Pieter Omtzigt waarschijnlijk mijn stem krijgen.

Overigens denk ik niet dat hij geschikt is als lijsttrekker, want teveel een vasthoudende bijter, en niet flexibel genoeg om lijsttrekker te kunnen zijn (hij buigt niet), maar ik vind het wel weer typisch Omtzigt om zich hier ook weer in te storten.

Hoewel ik wel verwacht dat alle verdere kandidaten alleen maar stemmen van Mona Keijzer afsnoepen en dat de overwinning van Hugo de Jonge nog duidelijker maakt.
Zijn falen bij mh17 heeft hij erkent en nu houdt hij zich stil op dat onderwerp, dus hij kan het wel (niet vasthoudend zijn en doorbijten)
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:48:03 #182
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193796785
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Het is ook een atypische CDA'er. Geen volgzame jaknikker en een beetje een soort figuur uit een tv-serie.
Ja, maar wel uit TBBT :D :')
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 26 juni 2020 @ 09:50:48 #183
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193796816
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 20:49 schreef rubbereend het volgende:

[..]

als Hoekstra de stap had durven zetten dan had het tussen De Jonge en Hoekstra gegaan en dan waren de anderen nooit gekomen.

Het CDA bestuur heeft gewoon te weinig druk uitgeoefend en gegokt dat het wel goed zou lopen
Dat denk ik ook, maar dan was de kans wel dat Hoekstra het zou afleggen tegen het charisma van de Jonge, en dan kun je niet als een soort van verliezer blijven wachten tot je wel aan de beurt bent.
Nu is hij geen verliezer en kan hij alsnog de volgende kroonprins worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_193796881
quote:
Ziet u zichzelf als premier?

„Dat was een vraag die ik net vergeten was in mijn opsomming. Maar ik heb even naar de peilingen gekeken, en op basis daarvan kan het CDA geen enkele aanspraak maken op het premierschap.”
Haha held :D
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 juni 2020 @ 09:54:44 #185
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193796891
Om 17u worden de kandidaten bekendgemaakt.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_193796921
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juni 2020 22:11 schreef FYazz het volgende:
Ik kom dit draadje even volgen.

Het nieuws dat Omtzigt zich kandidaat stelt vind ik interessant en ben zeer benieuwd waar de CDA-leden voor gaan.

Ik zou (als partijloze, niet zwevende kiezer) wel overwegen om op hem te stemmen.
Misschien ja, als hij gekozen word door zijn partij is hij voor mij een hele goeie kandidaat om op te stemmen
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:05:48 #187
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193797027
Lijkt me niet dat het bestuur een van de haagse kandidaten kan weigeren om Tofik Dibi-taferelen te voorkomen
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:07:33 #188
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193797049
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:54 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Haha held :D
Vooral strategische sukkel. Als hij meteen nederig gaat doen naar premier Rutte IV dan is dat een selffulfilling prophecy.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:13:32 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193797129
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Vooral strategische sukkel. Als hij meteen nederig gaat doen naar premier Rutte IV dan is dat een selffulfilling prophecy.
Nah, beetje realisme ben ik niet vies van.
Kaag die net doet alsof een premierschap erin zit kan ik niet zoveel mee, van Baudet vind ik het zinspelen daarop ook ronduit lachwekkend.

Dan heb ik veel meer waardering voor zo'n down to earth opmerking waaruit blijkt dat hij de werkelijkheid niet uit het oog verloren is, en hij niet doet alsof een partijleiderschap synoniem is voor het premierschap.

Second thought: dat zou gelijk wel eens de reden kunnen zijn dat Hoekstra niet in de strijd van deze ronde is gestapt, het zou me niet verbazen als die over een jaar of 10 wel premier wil worden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:14:14 #190
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193797140
Omtzigt is een prima kamerlid, eentje die zijn rol als controleur beter verstaat dan de meesten, maar uiteindelijk stemt ie ook altijd met de partijlijn mee. Verder vraag ik me af wat zijn visie is buiten zijn standaardthema's om.
Dat veel mensen nu opeens suggereren op het CDA te willen stemmen met Omtzigt als lijsttrekker, geeft vooral aan dat de inhoud ze weinig interesseert en het vooral om de vorm te doen is.
Antifa
pi_193797476
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:07 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Mwah,

Laten we wel zijn, je kunt net zoals Asscher, Klaver en Kaag en de Jonge gaan roepen dat je premier gaat worden, maar die kans is gewoon niet heel erg groot.

Dan vind ik het veel beter dat je realistisch blijft en beseft dat dat moment waarschijnlijk niet zal komen.
pi_193797540
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:38 schreef Jantje2k het volgende:
Laten we wel zijn, je kunt net zoals Asscher, Klaver en Kaag en de Jonge gaan roepen dat je premier gaat worden, maar die kans is gewoon niet heel erg groot.
als je de ambitie niet hebt dan wordt je nooit premier. Als mensen klaar zijn met rutte dan zullen ze dus niet op Omzigt stemmen want hij wil het niet worden.
- Rudyard Kipling
pi_193797553
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:44 schreef DestroyerPiet het volgende:

[..]

als je de ambitie niet hebt dan wordt je nooit premier. Als mensen klaar zijn met rutte dan zullen ze dus niet op Omzigt stemmen want hij wil het niet worden.
Hij zegt niet dat hij het niet wil worden, maar dat de kans daarop nihil is als je naar de peilingen kijkt.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 10:46:48 #194
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193797564
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:38 schreef Jantje2k het volgende:

[..]

Mwah,

Dan vind ik het veel beter dat je realistisch blijft en beseft dat dat moment waarschijnlijk niet zal komen.
Met zo'n laffe, nederige opstelling gooi je het Rutte natuurlijk gewoon in zijn schoot. Terwijl er wel vreemdere verschuivingen hebben plaatsgevonden bij eerdere verkiezingen.

Het CDA zou in staat moeten zijn de premierspost te claimen. Niks minder.
pi_193797673
ook heb je dan niet heel veel vertrouwen in je eigen kunnen.

de leider van het CDA zou zichzelf moeten vertrouwen dat hij/zij in staat is om het CDA weer het grootste te maken.

Als je uitgaat van de huidige peilingen dan kun je net zo goed geen lijsttrekker worden.
- Rudyard Kipling
pi_193797786
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:14 schreef VoMy het volgende:
Omtzigt is een prima kamerlid, eentje die zijn rol als controleur beter verstaat dan de meesten, maar uiteindelijk stemt ie ook altijd met de partijlijn mee. Verder vraag ik me af wat zijn visie is buiten zijn standaardthema's om.
Dat veel mensen nu opeens suggereren op het CDA te willen stemmen met Omtzigt als lijsttrekker, geeft vooral aan dat de inhoud ze weinig interesseert en het vooral om de vorm te doen is.
Ik vind het vooral opvallend dat al die mensen wel op Omtzigt de lijsttrekker en blijkbaar niet op Omtzigt het kamerlid willen stemmen. Wat is het verschil?
pi_193797827
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:46 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Met zo'n laffe, nederige opstelling gooi je het Rutte natuurlijk gewoon in zijn schoot. Terwijl er wel vreemdere verschuivingen hebben plaatsgevonden bij eerdere verkiezingen.

Het CDA zou in staat moeten zijn de premierspost te claimen. Niks minder.
Onzin. Omzigt reageert gewoon op een handige en eerlijke manier op de vraag. Tegen de tijd dat het relevant wordt (CDA die VVD nadert in de peilingen) zich echt wel uitspreken. Maar realistisch gezien is de kans dat CDA de grootste wordt gewoon erg klein (al is die inderdaad groter dan bij bijvoorbeeld D66, waar ik dat gehamer van Kaag op een vrouwelijke premier zonder verdere inhoud lachwekkend begin te vinden, elk interview doet ze dat weer).
pi_193798102
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 11:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ik vind het vooral opvallend dat al die mensen wel op Omtzigt de lijsttrekker en blijkbaar niet op Omtzigt het kamerlid willen stemmen. Wat is het verschil?
Mja, het zijn toch twee verschillende rollen. De rol van kamerlid (zoals Omtzigt hem invult) is er een van jezelf vastbijten in een dossier met veel inhoudelijke kennis, terwijl de rol van lijsttrekker toch vooral het winnen van een populariteitswedstrijdje is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  vrijdag 26 juni 2020 @ 11:27:56 #199
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193798106
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 11:06 schreef Hanca het volgende:

[..]

Dat is dus omdat die blijkbaar denken dat degene die 'leider' is, ook alles te zeggen heeft. Ze pakken het beeld van een Trump, een Boris Johnson, die ministers en beleidsplannen kunnen vervangen alsof het gordijnen zijn, en plakken dat op de Nederlandse partijstructuur. Tsja.

Het is mij niet duidelijk wat het CDA onder Omtzigt anders zou doen dan wat ze nu doen, of wat ze onder De Jonge zouden doen. Stel, ze gaan het kabinet in, met Omtzigt niet als premier, dan wordt ie dus (?) fractievoorzitter, en dan mag hij op de belangrijke punten het kabinetsbeleid gaan verdedigen. Gegarandeerde teleurstelling voor iedereen die dacht op een dwars, eigengereid figuur te stemmen.
Antifa
pi_193798132
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 11:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Dat is dus omdat die blijkbaar denken dat degene die 'leider' is, ook alles te zeggen heeft. Ze pakken het beeld van een Trump, een Boris Johnson, die ministers en beleidsplannen kunnen vervangen alsof het gordijnen zijn, en plakken dat op de Nederlandse partijstructuur. Tsja.

Het is mij niet duidelijk wat het CDA onder Omtzigt anders zou doen dan wat ze nu doen, of wat ze onder De Jonge zouden doen. Stel, ze gaan het kabinet in, met Omtzigt niet als premier, dan wordt ie dus (?) lijsttrekker, en dan mag hij op de belangrijke punten het kabinetsbeleid gaan verdedigen. Gegarandeerde teleurstelling voor iedereen die dacht op een dwars, eigengereid figuur te stemmen.
Ja, ik denk dat Omtzigt de fractievoorzitter minder effectief is dan Omtzigt het kamerlid. Als fractievoorzitter ga je geen uren en uren je vastbijten in een dossier, ga je geen ministers tot het uiterste drijven. Dat gaat gewoon niet.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 11:49:59 #201
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193798498
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 09:38 schreef Leandra het volgende:
Volledige sidetrack maar stemmen vanuit religieuze overtuiging is op geen enkele wijze in strijd met de scheiding van kerk en staat.

vrijdag 26 juni 2020 @ 13:03:23 #202
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_193799624
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 11:49 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Volledige sidetrack maar stemmen vanuit religieuze overtuiging is op geen enkele wijze in strijd met de scheiding van kerk en staat.
Stemmen op een religieuze partij is dat voor mij wel.
Ik stem dan ook niet met een religieuze overtuiging.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_193799881
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 13:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar dan snap je het principe "scheiding tussen kerk en staat" niet echt. Religieuze partijen of kamerleden die standpunten hebben uit een religieuze overtuiging hebben daar niks mee te maken.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 13:50:23 #204
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_193800380
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 13:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 13:20 schreef Hanca het volgende:

[..]

Maar dan snap je het principe "scheiding tussen kerk en staat" niet echt. Religieuze partijen of kamerleden die standpunten hebben uit een religieuze overtuiging hebben daar niks mee te maken.
Precies. Het geloof(!) in de vrije markt en de onzichtbare hand is filosofisch gezien ook een religieuze overtuiging. En zo zijn er nog wel wat ideologische concepten die je als religieus aan kunt duiden. Daarmee sluit je eigenlijk stemmen op basis van een overtuiging gewoon uit.

pi_193801036
Wisten jullie trouwens al dat Omtzigt een dossiervreter is?
  vrijdag 26 juni 2020 @ 14:40:42 #206
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193801159
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 11:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Mja, het zijn toch twee verschillende rollen. De rol van kamerlid (zoals Omtzigt hem invult) is er een van jezelf vastbijten in een dossier met veel inhoudelijke kennis, terwijl de rol van lijsttrekker toch vooral het winnen van een populariteitswedstrijdje is.
Dit.

Er is bovendien ook helemaal niets mis mee om een uitstekend kamerlid en dossiervreter te zijn maar enigszins charisma te missen.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_193801195
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 11:27 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is mij niet duidelijk wat het CDA onder Omtzigt anders zou doen dan wat ze nu doen, of wat ze onder De Jonge zouden doen. Stel, ze gaan het kabinet in, met Omtzigt niet als premier, dan wordt ie dus (?) fractievoorzitter, en dan mag hij op de belangrijke punten het kabinetsbeleid gaan verdedigen. Gegarandeerde teleurstelling voor iedereen die dacht op een dwars, eigengereid figuur te stemmen.
Je vult m.i. enorm in wat andere stemmers denken en voor mij klopt dit geheel niet. Echt werkelijk geen moment is Trump, Johnson of hun manier van politiek bedrijven in mijn hoofd opgekomen.

Voor mij betekent het simpelweg een koerswijziging van het CDA als de leden voor Omtzigt gaan. Ik vind dat wel interessant (wat niet direct maakt dat ik daar dan op stem).

Daarnaast zie ik in Omtzigt niet perse een premier, omdat hij dan nog meer de inhoud moet loslaten. Ik zie in hem wel een goede kritische minister op bijv. Sociale Zaken en Werkgelegenheid.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 14:46:05 #208
213473 StarmanFR
Morandi fan
pi_193801242
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 13:50 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

[..]

Precies. Het geloof(!) in de vrije markt en de onzichtbare hand is filosofisch gezien ook een religieuze overtuiging. En zo zijn er nog wel wat ideologische concepten die je als religieus aan kunt duiden. Daarmee sluit je eigenlijk stemmen op basis van een overtuiging gewoon uit.
klopt ja, ik heb het idee dat de meeste mensen die dit zeggen vooral niet meer geloof in de samenleving willen. Want iedereen probeert in de regering te komen en zijn standpunten 'op te laten dringen'. Want ik kan precies hetzelfde zeggen over de SP, GroenLinks en de PvdA.
pi_193801737
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 10:14 schreef VoMy het volgende:
Het geeft denk ik vooral aan dat mensen snakken naar een politicus die integer is en er echt zit omdat het een roeping is. Die je ook kunt vertrouwen. Dat soort politici zijn nogal heel erg schaars geworden(van links tot rechts). Buiten Omtzigt misschien nog een enkeling maar ik denk dat ze op 2 handen te tellen zijn.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_193801817
TijsvandenBrink twitterde op donderdag 25-06-2020 om 20:25:49 Toch even benieuwd hoor. Als jij CDA-lid was, op wie zou je dan stemmen? reageer retweet
:D
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 15:32:20 #211
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_193801946
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 14:43 schreef FYazz het volgende:

[..]

Je vult m.i. enorm in wat andere stemmers denken en voor mij klopt dit geheel niet. Echt werkelijk geen moment is Trump, Johnson of hun manier van politiek bedrijven in mijn hoofd opgekomen.

Voor mij betekent het simpelweg een koerswijziging van het CDA als de leden voor Omtzigt gaan. Ik vind dat wel interessant (wat niet direct maakt dat ik daar dan op stem).

Welke koers wordt er dan gewijzigd? Wat is nu typisch Omtzigt, welke speerpunten komen er in het partijprogramma naar voren als hij lijsttrekker wordt ipv De Jonge?
Antifa
pi_193802063
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 15:32 schreef VoMy het volgende:

[..]

Welke koers wordt er dan gewijzigd? Wat is nu typisch Omtzigt, welke speerpunten komen er in het partijprogramma naar voren als hij lijsttrekker wordt ipv De Jonge?
Een lijsttrekker heeft natuurlijk ook invloed buiten het programma om. Van een lijsttrekker weet je zeker dat hij/zij aan de onderhandelingstafel zit bij coalitiebesprekingen, bijvoorbeeld. Een lijsttrekker regels de compromissen. Wat dat betreft zijn accenten wat de lijsttrekker belangrijk vindt wel belangrijk. En bij Omtzigt is dat duidelijk meer de mensen dan de grote bedrijven, bijvoorbeeld. Vooral de mensen die afhankelijk zijn van de overheid.
pi_193802361
Maar politiek draait toch ook vooral om vertrouwen? Omtzigt heeft bewezen dat ie te vertrouwen is. Op basis waarvan zouden we bijv. Hugo de Jonge moeten vertrouwen? Lijkt vooral zichzelf heel interessant te vinden.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 16:04:10 #214
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193802369
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 15:19 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Het geeft denk ik vooral aan dat mensen snakken naar een politicus die integer is en er echt zit omdat het een roeping is. Die je ook kunt vertrouwen. Dat soort politici zijn nogal heel erg schaars geworden(van links tot rechts). Buiten Omtzigt misschien nog een enkeling maar ik denk dat ze op 2 handen te tellen zijn.
Dat is erg negatief. De meeste politici in de kamer zij gewoon integer.

Alleen Omtzigt heeft wel meer talent dan de gemiddelde politicus waar het gaat om dossiervreter zijn. En een bepaald type karakter dat er bij past.

Sowieso heb je een mix nodig. Een kamer met 150 Pieter Omtzigten zou de bestuurbaarheid van ons land niet echt ten goede komen.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 26 juni 2020 @ 17:18:19 #215
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193803597
De vier zijn kandidaat. Pech voor André
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_193803820
"Wees wijzer, kies Keijzer"... kan het nog suffer? En ze had al zo'n suf "lieve Mona" imago...
pi_193803987
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 16:04 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is erg negatief. De meeste politici in de kamer zij gewoon integer.

Alleen Omtzigt heeft wel meer talent dan de gemiddelde politicus waar het gaat om dossiervreter zijn. En een bepaald type karakter dat er bij past.

Sowieso heb je een mix nodig. Een kamer met 150 Pieter Omtzigten zou de bestuurbaarheid van ons land niet echt ten goede komen.
Nouja, het gros zit er vooral om braaf te doen wat van de partij verwacht word. Niet te moeilijk doen en lekker meegaan met de stroming.

Omtzigt is wat dat betreft wel een uitzondering op de regel waar we er naar mijn mening veel te weinig van hebben.
pi_193804060
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:32 schreef Hanca het volgende:
"Wees wijzer, kies Keijzer"... kan het nog suffer? En ze had al zo'n suf "lieve Mona" imago...
Och jeetje dat is wel heel truttig ja
Alius aliud dicit
  vrijdag 26 juni 2020 @ 17:52:50 #219
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193804174
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:46 schreef Mrmime het volgende:

[..]

Och jeetje dat is wel heel truttig ja
Je moet natuurlijk wel bij jezelf blijven :7
pi_193804504
HuGO!
gvd |:)
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_193804912
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:43 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Nouja, het gros zit er vooral om braaf te doen wat van de partij verwacht word. Niet te moeilijk doen en lekker meegaan met de stroming.

Je volgt weinig debatten, of wel? De meesten zijn continue bezig met dingen aangeven waar mensen tegen aan lopen die de kamerleden dan vervolgens mailen e.d. Ze zijn gewoon hard aan het werk om te proberen wetten beter te maken en problemen aan te pakken.

Dat ze qua stemgedrag met de partijlijn mee stemmen zegt dan vervolgens niets.
  vrijdag 26 juni 2020 @ 20:46:27 #222
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193806506
Die Reumkens gaat nog even door met zichzelf belachelijk maken
https://www.limburger.nl/(...)ng-lijsttrekkerschap
  vrijdag 26 juni 2020 @ 21:16:41 #223
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_193806963
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 17:32 schreef Hanca het volgende:
Liever een klaplong van de corona dan de verkiezingen in met Mona.
Il mondo apre le porte
Pace totalitaria
Solo l'odore della morte.
pi_193807000
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 juni 2020 20:46 schreef Hexagon het volgende:
Die Reumkens gaat nog even door met zichzelf belachelijk maken
https://www.limburger.nl/(...)ng-lijsttrekkerschap
Ah joh laat die man
  Moderator vrijdag 26 juni 2020 @ 21:23:17 #225
351614 crew  ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_193807071
Die slogans. :D :') Hollandse kneuterigheid in volle glorie. _O_
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')