abonnement Unibet Coolblue
pi_193825921
Ik zie het kwaad niet in één keer persoonlijk langsgaan, mits je kalm blijft.
pi_193826450
Weet je zeker dat hij daadwerkelijk een bewindvoerder heeft ? Ik vind het namelijk apart dat hij de eerste keer contant betaald. Iemand die onder bewind staat kan niet zomaar zonder overleg even een maand geld aan boodschappen uit de mouw schudden.

Verder zou ik een gesprek met de ouderenbond aangaan.
  zondag 28 juni 2020 @ 09:55:54 #53
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_193826777
Als je onder bewind staat dan krijg je volgens mij een paar tientjes leefgeld per week? Hij lult waarschijnlijk uit z'n nek en maakt misbruik van jullie goedgelovigheid.
  Moderator zondag 28 juni 2020 @ 11:33:24 #54
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193827689
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 08:59 schreef 01100101 het volgende:
Weet je zeker dat hij daadwerkelijk een bewindvoerder heeft ? Ik vind het namelijk apart dat hij de eerste keer contant betaald. Iemand die onder bewind staat kan niet zomaar zonder overleg even een maand geld aan boodschappen uit de mouw schudden.

Verder zou ik een gesprek met de ouderenbond aangaan.
Soms krijg je ook geld per maand. Mijn cliënten in het verleden wel in ieder geval.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_193828238
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:33 schreef Rene het volgende:

[..]

Soms krijg je ook geld per maand. Mijn cliënten in het verleden wel in ieder geval.
Zou dat dan ook voor de man in de OP van toepassing kunnen zijn ? Hij vertelt TS dat hij niet in staat is zijn financiën op orde te houden door zijn zeer broze gezondheid, maar hij zou dan alsnog de financiën voor het grootste deel zelf in handen houden/nemen.
  Moderator zondag 28 juni 2020 @ 12:14:13 #56
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_193828280
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 12:11 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Zou dat dan ook voor de man in de OP van toepassing kunnen zijn ? Hij vertelt TS dat hij niet in staat is zijn financiën op orde te houden door zijn zeer broze gezondheid, maar hij zou dan alsnog de financiën voor het grootste deel zelf in handen houden/nemen.
Client afhankelijk. Eigenlijk. Vergt veel maatwerk.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_194386693
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 08:59 schreef 01100101 het volgende:
Weet je zeker dat hij daadwerkelijk een bewindvoerder heeft ? Ik vind het namelijk apart dat hij de eerste keer contant betaald. Iemand die onder bewind staat kan niet zomaar zonder overleg even een maand geld aan boodschappen uit de mouw schudden.

Verder zou ik een gesprek met de ouderenbond aangaan.
Wegens mn eigen vakantie lag het allemaal even stil, maar ik heb toch maar eens die bond gebeld. Daar is meneer niet als lid bij aangesloten. Verrassend....

Heb m net nog bericht gestuurd wat de status is, en dat we best kunnen overleggen over betalen in termijnen als dat misschien het probleem is, maar dat dit wel de laatste "normale" reminder was.

Zit me te bezinnen op de wijkagent eens bellen als vervolgstap, of kan ik beter meteen een incassobureau inschakelen?
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 3 augustus 2020 @ 16:36:35 #58
491050 Scheepskok
Beste soepkoker van Ulanda
pi_194386786
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 16:30 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wegens mn eigen vakantie lag het allemaal even stil, maar ik heb toch maar eens die bond gebeld. Daar is meneer niet als lid bij aangesloten. Verrassend....

Heb m net nog bericht gestuurd wat de status is, en dat we best kunnen overleggen over betalen in termijnen als dat misschien het probleem is, maar dat dit wel de laatste "normale" reminder was.

Zit me te bezinnen op de wijkagent eens bellen als vervolgstap, of kan ik beter meteen een incassobureau inschakelen?
Een wijkagent kan weinig doen, een incassobureau kost geld en moet je je dossier wel compleet hebben.
Begin met een aangetekende brief waarin je dreigt met een incassobureau. Dan zal hij wel schrikken, neem ik aan.
Praat over de hel en je komt er.
  maandag 3 augustus 2020 @ 17:01:48 #59
338319 ZarB
Piña colada
pi_194387157
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 11:33 schreef Rene het volgende:

[..]

Soms krijg je ook geld per maand. Mijn cliënten in het verleden wel in ieder geval.
Dat leefgeld had hij dan sowieso van zijn leefgeldrekening moeten halen en dus pinnen. Dat lijkt me vrij onmogelijk als hij al maanden niet buiten was geweest.

Ik denk dat zowel het hele bewindvoeringverhaal als het verhaal rondom zijn malaise dikke bullshit is om goedgelovige weldoeners zoals TS op te lichten.

Oude mensen kunnen dat ook. Is geen leeftijd aan verbonden. En hoeft ook helemaal niks te maken te hebben met dementie of andere psychische problemen. Gewoon een oude asociale oplichter.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  maandag 3 augustus 2020 @ 17:04:23 #60
338319 ZarB
Piña colada
pi_194387192
Ik denk trouwens dat alle energie die je erin gaat stoppen vrij weinig gaat opleveren. Laat die man lekker in zijn sop gaar koken en doe voortaan beter research als je zulke constructies aan wilt gaan.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_194387273
Nee ho, de malaise is real. Ik ben 2x bij m binnen geweest om wat spullen over te dragen. Hele keuken vol medicijnen, kortademig en ziekig uitziende kerel, obees en toch lekker de hele dag door paffen met de ramen potdicht.
Hij heeft ook thuishulp. Dus dat is allemaal wel serieus enzo.

Nou ja, de vorderingen volgen hier wel weer. Denk dat het inderdaad eerst die ingebrekestelling maar gaat worden. Daarna contact opnemen met een incassobureau of ze dit voor me willen uitvoeren.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_194387943
Ik zou het ook laten zitten en het niet eens als leergeld zien omdat ik het een volgende keer weer precies zo zou doen. Soms wordt je vertrouwen beschaamd maar is het je meer waard om geen wantrouwend mens te worden.

Dat je serieus overweegt om een incassobureau achter een zielige oude man aan te sturen vind ik best schokkend.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  maandag 3 augustus 2020 @ 19:11:38 #63
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_194388990
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:59 schreef Claudia_x het volgende:
Dat je serieus overweegt om een incassobureau achter een zielige oude man aan te sturen vind ik best schokkend.
Zielige oude man? Hij heeft met opzet misbruik van TS gemaakt en doet het waarschijnlijk gewoon weer opnieuw bij een ander als er geen consequenties aan vasthangen :{w Ik zou er ook wat mee doen, niet om het geld maar uit principe.
  maandag 3 augustus 2020 @ 19:15:39 #64
338319 ZarB
Piña colada
pi_194389040
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou het ook laten zitten en het niet eens als leergeld zien omdat ik het een volgende keer weer precies zo zou doen. Soms wordt je vertrouwen beschaamd maar is het je meer waard om geen wantrouwend mens te worden.

Dat je serieus overweegt om een incassobureau achter een zielige oude man aan te sturen vind ik best schokkend.
Waarom zou die man zielig zijn? Die 20 jarige oplichtertjes die je bij opsporing verzocht ziet kunnen ook net zo goed 80 zijn hoor :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_194391171
Ja, een zielige oude man. Dat zegt TS zelf in de OP: ziek, kwetsbaar, slecht ter been, angstig. Er zit of een schrijnend verhaal achter of de beste man is een oplichter en daarmee nog sneuer. In het eerste geval zou ik me ontzettend rot voelen als ik hem nog verder in de put zou helpen. In het tweede geval zou ik er geen seconde meer van m'n energie in steken.

Je kunt uit principe je recht halen - absoluut. Ik heb nog een ander belangrijk principe: pick your battles. Je hebt een veel aangenamer leven als je je niet om elk onrecht, groot of klein, drukmaakt.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Redactie Frontpage maandag 3 augustus 2020 @ 21:36:26 #66
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_194391291
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 17:59 schreef Claudia_x het volgende:
Ik zou het ook laten zitten en het niet eens als leergeld zien omdat ik het een volgende keer weer precies zo zou doen. Soms wordt je vertrouwen beschaamd maar is het je meer waard om geen wantrouwend mens te worden.

Dat je serieus overweegt om een incassobureau achter een zielige oude man aan te sturen vind ik best schokkend.
Zielig en oud? Oud misschien, maar alles behalve zielig. Wanneer zo'n knurft misbruik maakt van mensen die hem willen helpen dan verdient hij dit gewoon.

Ik zou er ook werk van maken, ook al is het resultaat nog steeds dat je van een kale kip niet kan plukken. Laat het hem maar voelen.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_194391363
@Gripper tering zeg wat een klootzak. Snap dat het een principe ding is. Doe je eens iets voor een ander, kon van mij de tering krijgen met zijn boodschappen.

Misschien die huishoudelijke hulp eens aanspreken?
Maar ik kan 't mis hebben...
  maandag 3 augustus 2020 @ 21:55:49 #68
338319 ZarB
Piña colada
pi_194391486
quote:
0s.gif Op maandag 3 augustus 2020 21:26 schreef Claudia_x het volgende:
Ja, een zielige oude man. Dat zegt TS zelf in de OP: ziek, kwetsbaar, slecht ter been, angstig. Er zit of een schrijnend verhaal achter of de beste man is een oplichter en daarmee nog sneuer. In het eerste geval zou ik me ontzettend rot voelen als ik hem nog verder in de put zou helpen. In het tweede geval zou ik er geen seconde meer van m'n energie in steken.

Je kunt uit principe je recht halen - absoluut. Ik heb nog een ander belangrijk principe: pick your battles. Je hebt een veel aangenamer leven als je je niet om elk onrecht, groot of klein, drukmaakt.
Ziek zijn kan verzonnen zijn, bang voor corona ook etc etc etc. De bewindvoerder is tenslotte ook verzonnen en die ouderenbond ook.

Echt, als ts er geen leeftijd bij had gezet en geen omschrijving van die man (zoals hij zichzelf omschrijft waarschijnlijk) had niemand hier het woord "zielig" genoemd. Slecht ter been hoeft overigens niks met je mentale staat te doen.
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')