abonnement Unibet Coolblue
pi_193749317
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:21 schreef spectrumanalyser het volgende:
als je 't mij vraagt zal 't met Marokkanen nooit tot verbetering gaan komen.
de haat tegen de politie is ongekend groot. de afkeer tot de Nederlandse normen en waarden.
het ontbreken van opvoeding, op straat laten staan van je eigen kind. tot midden in de nacht laten zwerven.

Eén voorbeeld van "een Marokkaan" en het is weer "Alle Marokkanen" Wat heeft dit incident met VI te maken. VI is een talkshow. Sommige voetballers willen daar niet meer komen kletsen en sommige bedrijven willen daar niet meer adverteren. Tot zover is alles mooi. Maar het is VI zelf die deze uitzending organiseert en mensen uitnodigt.
Er is een talkshow. Punt. Voetballers mogen zelf weten of ze daar aanschuiven of niet. Bedrijven mogen zelf weten of ze deze talkshow sponsoren of niet. Waarom moeten die zich verantwoorden? Waarom heet dat "boycotten"?
Ik heb dit jaar IJsland geboycot als vakantieland. En ik boycot Dreft al jaren als afwasmiddel. En ik heb mijn leven lang Black en Decker beboycot als klopboormachine. En zo boycot ik heel wat af. Wat maakt VI zo bijzonder dat ieder bedrijf of iedere voetballer zich moet verantwoorden als ie daaraan niet meedoet?

Het ging over VI en het feit dat voetballers daar niet meer willen komen (toch hun eigen keuze) en dat bedrijven daar niet meer willen adverteren (toch hun eigen keuze). Wat is nu het probleem. VI wil zelf dit charme-offensief organiseren en hebben zelf die donkere lieden uitgenodigd. En die doen hun zegje. Waarom moet er sprake zijn van "gelijk hebben". Uiteindelijk moeten we toch samen met elkaar door. Weet jij nog wie bij de Hoekse en Kabeljauwse Twisten gelijk had?

Want het ging toch over VI en niet om een incident met een auto?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193749355
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:59 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

Eén voorbeeld van "een Marokkaan" en het is weer "Alle Marokkanen" Wat heeft dit incident met VI te maken. VI is een talkshow. Sommige voetballers willen daar niet meer komen kletsen en sommige bedrijven willen daar niet meer adverteren. Tot zover is alles mooi. Maar het is VI zelf die deze uitzending organiseert en mensen uitnodigt.
Er is een talkshow. Punt. Voetballers mogen zelf weten of ze daar aanschuiven of niet. Bedrijven mogen zelf weten of ze deze talkshow sponsoren of niet. Waarom moeten die zich verantwoorden? Waarom heet dat "boycotten"?
Ik heb dit jaar IJsland geboycot als vakantieland. En ik boycot Dreft al jaren als afwasmiddel. En ik heb mijn leven lang Black en Decker beboycot als klopboormachine. En zo boycot ik heel wat af. Wat maakt VI zo bijzonder dat ieder bedrijf of iedere voetballer zich moet verantwoorden als ie daaraan niet meedoet?

Het ging over VI en het feit dat voetballers daar niet meer willen komen (toch hun eigen keuze) en dat bedrijven daar niet meer willen adverteren (toch hun eigen keuze). Wat is nu het probleem. VI wil zelf dit charme-offensief organiseren en hebben zelf die donkere lieden uitgenodigd. En die doen hun zegje. Waarom moet er sprake zijn van "gelijk hebben". Uiteindelijk moeten we toch samen met elkaar door. Weet jij nog wie bij de Hoekse en Kabeljauwse Twisten gelijk had?

Want het ging toch over VI en niet om een incident met een auto?
Je gaat geen publiek statement uitgeven omdat je Dreft, IJsland of B&D 'boycot'. En zij wel. Dat is het verschil tussen boycotten en simpelweg negeren: je doet het met een reden en koppelt daar een statement aan.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_193749364
VI was een voetbalprogramma. Men kreeg op slot meer tijd en om de tijd op te vullen ging men over van alles en nog wat lullen.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193749396
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:03 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

Je gaat geen publiek statement uitgeven omdat je Dreft, IJsland of B&D 'boycot'. En zij wel. Dat is het verschil tussen boycotten en simpelweg negeren: je doet het met een reden en koppelt daar een statement aan.
En je hebt zelf de keuze om dat een "statement" te vinden of niet. Waarom maken we het belangrijker dan het is?
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193749460
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

En je hebt zelf de keuze om dat een "statement" te vinden of niet. Waarom maken we het belangrijker dan het is?
Wellicht omdat de boycot toch een bommetje legt onder onze normen en waarden.
pi_193749479
Juist ook de donkere Nederlanders die nu trainer zijn, zijn vaak het beste geïntegreerd en hebben de verstandigste teksten over dit onderwerp. Henk Fräser:

quote:
Toch is de in Paramaribo geboren coach niet iemand die zich louter bezighoudt met een balletje binnen- of buitenkant paal. Als een van de weinige trainers durft hij zich echt maatschappijkritisch te uiten. Bijvoorbeeld over de toon van het huidige racismedebat, dat hij na zijn ziekbed nadrukkelijk volgde. ,,Weet je wat het is?”, zegt Fraser. ,,Discriminatie mag niet. Ik denk dat ieder normaal denkend mens zo redeneert. Alleen: je kunt ook te ver doorslaan. Ik zie mensen op televisie verschijnen die zich werkelijk overal gekwetst over voelen. Ze zijn slachtoffer van dit, van dat, van zus en zo. Ik kan niet tegen dat gejank. Tegen die extremelingen aan de andere kant van het racismedebat evenmin, trouwens. Juist ook omdat het averechts werkt, dat gebrek aan nuance. In plaats van begrip, kweken ze ergernis. Die kleine groep idioten verpest het voor de rest.

,,Begrijp me niet verkeerd, hè. Ook ik heb meegemaakt dat ik als tiener voor een nachttent stond en dat de portier me weigerde, terwijl mijn blanke rijgenoot wel binnenkwam. Maar denk je dat ik mijn trots op zo’n moment liet krenken door zulke zielige types? Je moet je nooit als slachtoffer willen gedragen. Ik probeerde altijd boven domheid te staan. Ik dacht altijd: ik kom er tóch wel in dit leven.

,,Misschien heb ik makkelijk praten, hoor. Ik kon aardig voetballen, heb nooit hoeven solliciteren voor een baan, en ik weet dus ook niet hoe het is om op basis van je kleur of achternaam afgewezen te worden. Wat voor mij wel vaststaat, is dat zo’n portier niet symbool staat voor Nederland: 95 procent van de mensen is geen racist.”
pi_193749504
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:06 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

En je hebt zelf de keuze om dat een "statement" te vinden of niet. Waarom maken we het belangrijker dan het is?
Door de acties van de Arie Boomsma's van deze wereld is er dermate veel druk op adverteerders ontstaan dat ze zich teruggetrokken hebben en is de toekomst van het programma op losse schroeven komen te staan. Dat is het monddood maken van mensen met een afwijkende mening. Gevaarlijke tendens lijkt me. De 'deugers' in dit land hebben dermate veel power dat ze de programmering op de nationale televisie kunnen bepalen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:19:21 #33
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_193749540
Derksen wil ermee stoppen

telegraaf twitterde op dinsdag 23-06-2020 om 11:17:49 ’Ik heb in tweeëntwintig jaar tijd nog nooit zo’n k*tshow gemaakt. Het leek wel of onze Wilfred Nederland wilde redden.’ https://t.co/cnGNKl8Tiu reageer retweet
Zoals verwacht.

Iemand die het hele stuk heeft?
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_193749549
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:19 schreef Caland het volgende:
Derksen wil ermee stoppen

telegraaf twitterde op dinsdag 23-06-2020 om 11:17:49 ’Ik heb in tweeëntwintig jaar tijd nog nooit zo’n k*tshow gemaakt. Het leek wel of onze Wilfred Nederland wilde redden.’ https://t.co/cnGNKl8Tiu reageer retweet
Zoals verwacht.

Iemand die het hele stuk heeft?
Ben ook benieuwd ja.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:20:30 #35
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_193749555
Inderdaad zoals verwacht. Ben ook benieuwd naar het hele stuk.
En snap Derksen volledig.

Je zag ook aan Gijp dat hij een aantal keer reageerde op Genee en daarmee liet blijken dat hij het te gek maakte.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_193749558
quote:
11s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:19 schreef Caland het volgende:
Derksen wil ermee stoppen

telegraaf twitterde op dinsdag 23-06-2020 om 11:17:49 ’Ik heb in tweeëntwintig jaar tijd nog nooit zo’n k*tshow gemaakt. Het leek wel of onze Wilfred Nederland wilde redden.’ https://t.co/cnGNKl8Tiu reageer retweet
Zoals verwacht.

Iemand die het hele stuk heeft?
„Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd al met heel weinig plezier naar de uitzending kwam”, lucht Derksen zijn hart. „Daar heb ik ook geen geheim van gemaakt. Als je dan een avond als gisteren hebt, dan helpt dat niet. Ik ben heel erg boos geworden om de uitzending. Ik vond het de slechtste die we ooit gemaakt hebben. De hele show kreeg een totaal andere sfeer, vond ik, en dat is Gijp volkomen met me eens.”

Derksen en René van der Gijp voelen zich, volgens de ’bromsnor’, overvallen door Genee en de eindredacteur. Zij zetten advocate Natacha Harlequin en ex-voetballer Dries Boussatta aan tafel. Derksen: „Normaal zitten de gasten aan een extra tafel, nu zaten we ineens met zijn allen. Het leek wel of onze Wilfred Nederland wilde redden en in één uur de oorlog tussen beide kampen op social media wilde oplossen.”

BEKIJK OOK:

Strafpleiter Natacha Harlequin: ’de samenleving is goed voor mij geweest’
Judas
Op diezelfde sociale media kreeg presentator Genee er tijdens de uitzending flink van langs. Zo werd gegrapt dat hij prima Judas kan spelen in The passion volgend jaar, omdat hij zijn collega een ’heel messenblok’ in zijn rug stak. Derksen: „Wilfred doet al jaren zijn best om ons de meest vreselijke dingen te laten zeggen. Dat lokt hij uit. Nu werden we geconfronteerd met een presentator die ons kwalijk nam dat we rare dingen zeiden.”

Toch zou het optreden van Genee voor hem zeker niet de reden zijn om te stoppen met het programma. „Ik ben zo van de tafel naar mijn auto gelopen, maar mijn woede trekt met een paar dagen wel weg. Daar ben ik professioneel genoeg voor. Tegelijkertijd doe ik al tweeëntwintig jaar hetzelfde kunstje. Ik ga deze zomer eens goed overdenken of ik de laatste twee jaar van mijn contract bij Talpa wel wil uitdienen.”

Mocht hij stoppen met het programma, dan gaat hij ook geen nieuw programma meer maken. „Ik wil daar niet over uitwijden, maar we hadden een aanbieding van Talpa voor iets nieuws. Ik had daar wel oren naar, maar Wilfred en Gijp niet. Prima, we leven ten slotte in een democratie.”

BEKIJK OOK:

De racismeboodschap van Oranje hoort in VI
’Wim Kieft opvolger’
Veronica inside kan wat hem betreft wel gewoon door zonder hem. „Ik ben niet zo pretentieus om te denken dat het dan in elkaar zou storten. Wim Kieft vertelde dat hij in zijn contract heeft staan dat hij mij opvolgt als ik ooit wegga. Dat lijkt me ook prima. Ik bedoel, ik heb toch ook niet het eeuwige leven, hè?”

Maandagavond weigerde Derksen excuses te maken voor zijn bijzonder slecht gevallen grap van een week eerder over rapper Akwasi. Heeft de discussie in ieder geval nog íéts opgeleverd? Derksen, sarcastisch: „We hebben van die mevrouw (Natacha Harlequin, red.) geleerd dat we ook al geen ’bruin’ meer mogen zeggen. Dat is dan duidelijk, maar daar hadden we wat mij betreft de show niet voor op zijn kop hoeven zetten.”
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_193749562
Beter rijdt Wilfred opnieuw naar Grollo.

Johan ging speciaal voor wilfriet mee naar Veronica en doet alles voor hem en werd nu gewoon met dolk in rug gestoken door ‘m.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_193749564
dus toch discriminatie in dit land, leeftijdsdiscriminatie
pi_193749568
Maw soep niet zo heet gegeten. Straks een zomer overheen. Directeurtje gaat praten
Het beste adres voor al uw primeurs!
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:21:48 #40
470661 maxi-mus
are you not entertained?
pi_193749570
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:20 schreef Scorpion_17 het volgende:

[..]

„Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd al met heel weinig plezier naar de uitzending kwam”, lucht Derksen zijn hart. „Daar heb ik ook geen geheim van gemaakt. Als je dan een avond als gisteren hebt, dan helpt dat niet. Ik ben heel erg boos geworden om de uitzending. Ik vond het de slechtste die we ooit gemaakt hebben. De hele show kreeg een totaal andere sfeer, vond ik, en dat is Gijp volkomen met me eens.”

Derksen en René van der Gijp voelen zich, volgens de ’bromsnor’, overvallen door Genee en de eindredacteur. Zij zetten advocate Natacha Harlequin en ex-voetballer Dries Boussatta aan tafel. Derksen: „Normaal zitten de gasten aan een extra tafel, nu zaten we ineens met zijn allen. Het leek wel of onze Wilfred Nederland wilde redden en in één uur de oorlog tussen beide kampen op social media wilde oplossen.”

BEKIJK OOK:

Strafpleiter Natacha Harlequin: ’de samenleving is goed voor mij geweest’
Judas
Op diezelfde sociale media kreeg presentator Genee er tijdens de uitzending flink van langs. Zo werd gegrapt dat hij prima Judas kan spelen in The passion volgend jaar, omdat hij zijn collega een ’heel messenblok’ in zijn rug stak. Derksen: „Wilfred doet al jaren zijn best om ons de meest vreselijke dingen te laten zeggen. Dat lokt hij uit. Nu werden we geconfronteerd met een presentator die ons kwalijk nam dat we rare dingen zeiden.”

Toch zou het optreden van Genee voor hem zeker niet de reden zijn om te stoppen met het programma. „Ik ben zo van de tafel naar mijn auto gelopen, maar mijn woede trekt met een paar dagen wel weg. Daar ben ik professioneel genoeg voor. Tegelijkertijd doe ik al tweeëntwintig jaar hetzelfde kunstje. Ik ga deze zomer eens goed overdenken of ik de laatste twee jaar van mijn contract bij Talpa wel wil uitdienen.”

Mocht hij stoppen met het programma, dan gaat hij ook geen nieuw programma meer maken. „Ik wil daar niet over uitwijden, maar we hadden een aanbieding van Talpa voor iets nieuws. Ik had daar wel oren naar, maar Wilfred en Gijp niet. Prima, we leven ten slotte in een democratie.”

BEKIJK OOK:

De racismeboodschap van Oranje hoort in VI
’Wim Kieft opvolger’
Veronica inside kan wat hem betreft wel gewoon door zonder hem. „Ik ben niet zo pretentieus om te denken dat het dan in elkaar zou storten. Wim Kieft vertelde dat hij in zijn contract heeft staan dat hij mij opvolgt als ik ooit wegga. Dat lijkt me ook prima. Ik bedoel, ik heb toch ook niet het eeuwige leven, hè?”

Maandagavond weigerde Derksen excuses te maken voor zijn bijzonder slecht gevallen grap van een week eerder over rapper Akwasi. Heeft de discussie in ieder geval nog íéts opgeleverd? Derksen, sarcastisch: „We hebben van die mevrouw (Natacha Harlequin, red.) geleerd dat we ook al geen ’bruin’ meer mogen zeggen. Dat is dan duidelijk, maar daar hadden we wat mij betreft de show niet voor op zijn kop hoeven zetten.”
Maar @ChevyCaprice heeft hier de hele avond zitten verkondigen dat Derksen helemaal niet boos was en dat wij er allemaal niks van snapten.
pi_193749573
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:15 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Door de acties van de Arie Boomsma's van deze wereld is er dermate veel druk op adverteerders ontstaan dat ze zich teruggetrokken hebben en is de toekomst van het programma op losse schroeven komen te staan. Dat is het monddood maken van mensen met een afwijkende mening. Gevaarlijke tendens lijkt me. De 'deugers' in dit land hebben dermate veel power dat ze de programmering op de nationale televisie kunnen bepalen.
En wie maakt die "acties van de Arie Boomsma's" dan zo succesvol?
Als tante Annie uit Roelofarendsveen oproept om het molenpaadje te boycotten voor iedereen die daar zondagsmiddags loopt te nordic-walken is het ook een keuze van de media om daar aandacht aan te besteden of niet.
Dan is het geen gevaarlijke tendens.

VI is een talkshow. Een beetje slap kletsen. Sommigen vinden dat leuk. Die schuiven aan. Velen kijken er naar. Bedrijven willen graag adverteren zolang zij het ook leuk vinden en mensen leuk vinden die dit leuk vinden en het leuk vinden om hun producten te kopen.
Op een moment dat sommige mensen en bedrijven het minder leuk vinden (oa Arie Boomsma) dan wordt het allemaal wat minder. Big deal...
o jee, een boycot. Ik heb vorige week Albert Heijn geboycot...
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_193749580
Ik blijf het wel oprecht een moeilijk ding vinden hoor. Even mijn simplistische benadering:

racisme = neerbuigend doen over een bevolkingsgroep. Hen als minderwaardig beschouwen.

Dat lijkt mij dus al geen kwestie van JA, dat is zo of NEE, dat is niet zo. Dat is een grijs gebied. Hoe bedoel je wat je zegt? Hatelijk? Als constatering? Als grapje? Het is een onderwerp wat zó hypergevoelig ligt, dat er helemaal geen nuance meer is. Ik vind oprecht dat grapjes altijd gemaakt moeten kunnen worden, maar het is al gauw racisme en als dát op tafel ligt, is er geen land meer te bezeilen.

Die discussie verdient wat adem, wat lucht. Krijgt het nauwelijks. Ik vond het een goede uitzending gisteren inhoudelijk, maar wel een waar de spanning constant voelbaar was.
pi_193749591
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:21 schreef maxi-mus het volgende:

[..]

Maar @:chevycaprice heeft hier de hele avond zitten verkondigen dat Derksen helemaal niet boos was en dat wij er allemaal niks van snapten.
Dus zo erg gecoordineerd tussen Derksen en Genee als sommigen hier beweren was deze uitzending ook weer niet.
Het beste adres voor al uw primeurs!
pi_193749594
Ik heb alle begrip voor het standpunt van de heer Derksen. Ik vind dat hij zich nog kranig geweerd heeft tijdens de uitzending. Als ik dan nu lees dat ze dit niet van tevoren doorgesproken hebben maar dat hij is overvallen door Genee dan zakt mijn broek werkelijk van mijn reet af. Natuurlijk heb je er dan geen zin meer in.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_193749613
Fijn dat Johan inmiddels ook lijkt in te zien dat stoppen de meest reële optie is :) .
blablablabla
pi_193749621
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:21 schreef Twentsche_Ros het volgende:

[..]

En wie maakt die "acties van de Arie Boomsma's" dan zo succesvol?
Als tante Annie uit Roelofarendsveen oproept om het molenpaadje te boycotten voor iedereen die daar zondagsmiddags loopt te nordic-walken is het ook een keuze van de media om daar aandacht aan te besteden of niet.
Dan is het geen gevaarlijke tendens.
Commercieel medewerkertjes bij die bedrijven worden blijkbaar zenuwachtig als BN'ers een hetze ontketenen.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:27:00 #47
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193749628
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 11:25 schreef Elan het volgende:
Fijn dat Johan inmiddels ook lijkt in te zien dat stoppen de meest reële optie is :) .
ik zou het jammer vinden als hij dat op deze manier doet, stoppen is prima maar dan wel op z'n eigen moment
pi_193749629
Stoppen voelt voor mij wel een beetje als capituleren.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 11:27:27 #49
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_193749635
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 10:47 schreef Lindgren. het volgende:

[..]

Vind het opvallend dat weinig mensen door lijken te hebben dat dit gewoon een rol is die hij heeft moeten innemen. Ze zijn zelfs nog naar Grollo gereden om het script door te nemen. Genee is vanuit de redactie naar voren geduwd om de klappen op te vangen, maar kiest daarmee wel 'partij' voor de andere kant. Is gewoon zieltjes winnen. Volgens mij gewoon heel bewust en Johan zal er ook wel van hebben geweten.
Dan kan deze ook wel de prullenbak in. Niet geacteerd dus. Wilfred _O- _O- _O-
hallo dus dit noemen ze nou twitter
pi_193749640
Directeurtje moet zijn geld gaan waarmaken deze zomer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')