abonnement Unibet Coolblue
pi_193748107
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:20 schreef Caland het volgende:
1.7 miljoen kijkers.
wat :D
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:53:34 #252
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193748128
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:07 schreef Jemoederniet het volgende:
Wat een betutteling was dat.
Johan zat daar maar als een klein kind dat terechtgewezen moest worden.
Echt heel sterk verweer had hij jammer genoeg niet.
Maar je mag in Nederland gewoon harde grappen maken en andere mensen kwetsen.
Had jezelf toch vergeleken met cabaretiers die ook keiharde grappen maken.
Had herinnerd aan hoe we met z'n allen stonden te janken met #jesuischarlie omdat de vrijheid van meningsuiting het hoogste goed zou zijn.
Had "woordkunstenaar" Akwasi nog even verder erbij betrokken met zijn slavenhandelarenafkomst en zijn agressieve uitspraken.
Had die Harlequin er nog even flink op gewezen dat zij tot haar twintigste nog nooit racistisch was bejegend maar door haar huidskleur zich heel goed kan invoelen met kinderen die wel iets vervelends hebben meegemaakt.
Beetje slappe hap. Gemiste kans.
Johan is denk ik toch een beetje onder de druk bezweken. Is toch ook al een oude man. Als je ook de zenuwen bij Genee zag.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
  dinsdag 23 juni 2020 @ 08:55:24 #253
483336 Kamover
Ik adviseer u
pi_193748152
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 00:13 schreef RipCity het volgende:
idd. VI is de uiteindelijke morele winnaar. Boussatta hielp ze eigenlijk gewoon met zn wangedrag.

En denk dat heel wat Nederlanders weer klaar zijn met NL elftal (voor even :P )
Hangt denk ik samen met Qatar. Laten ze zien dat ze echt ergens voor staan of stappen ze alleen op een hypetrain? Als het alleen de hypetrain is, denk ik dat er veel afhaken.
Waar verstand zit groeit geen haar, daarom adviseer ik u een kamover;"best of both worlds".
pi_193748170
quote:
10s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:20 schreef Caland het volgende:
1.7 miljoen kijkers.
Hadden ze nu maar reclame gemaakt. :P
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_193748171
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:51 schreef Kamover het volgende:

[..]

Inderdaad, als een woordje blank al kwetst ben je echt van het padje aan het raken. Straks moeten we overal disclaimers bij gaan geven.
Eens. En het staat je als neger ook echt volledig vrij om niet te kijken.
pi_193748174
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 01:24 schreef Omega het volgende:

[..]

Wilfred gaf vorige week tijdens de uitzending al aan dat de grap misschien niet helemaal op het juiste moment was. Dus denk echt dat Wilfred het toen al te ver vond gaan.
Ikzelf moest wel (glim)lachen om die grap. Denk ook echt dat Johan ook de grap had gemaakt als Akwasi wit zou zijn geweest. Maar soms moet je beseffen dat je op TV bent en dit juist op dit moment een gevoelig onderwerp is.
Dit dus. Ik denk nog steeds dat Johan prima snapt dat deze grap onnodig mensen kwetst op een uiterst ongelukkig moment. Anderzijds heeft hij de vrijheid van meningsuiting hoog zitten en wil hier niet op afdingen. Dit is zijn goed recht en hiervoor is zeker ook wat te zeggen.

Ik zie een man die hartstikke in staat is empathisch te zijn maar bewust kiest, wellicht met enige pijn in de buik, om dit niet te doen voor het grotere goed. Zelf vind ik het erg lastig om te moeten kiezen, daarom hulde voor Natacha dat ze op een geduldige manier toch nog wat beweging wist te bewerkstelligen :).
pi_193748186
Gijpie is altijd gek op praatprogramma's zoals Jimek en Pauw, maar zodra hij zelf in een dergelijke situatie terecht komt dan slaat hij blijkbaar helemaal op tilt en zegt hij dat het hem allemaal niks kan schelen en dat de ander gelijk heeft. Dat is wel een beetje teleurstellend.

Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet welk punt die zwarte mevrouw precies probeerde te maken. Ze zegt dat het oké is om grappen te maken over huidskleur, maar blijkbaar niet als de ander zich gekwetst voelt? Is dat de kern van haar onsamenhangende betoog? Dus voordat Johan een grap maakt moet hij in het vervolg eerst het leidend voorwerp van de grap opbellen ofzo?

Ze vroeg ook tot drie keer toe wat Johan zijn intentie was toen hij de grap maakte. Net alsof Johan die grap thuis voor de spiegel ingestudeerd had als ware hij een cabaretier. Totaal wereldvreemd die vrouw.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_193748222
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:58 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Gijpie is altijd gek op praatprogramma's zoals Jimek en Pauw, maar zodra hij zelf in een dergelijke situatie terecht komt dan slaat hij blijkbaar helemaal op tilt en zegt hij dat het hem allemaal niks kan schelen en dat de ander gelijk heeft. Dat is wel een beetje teleurstellend.

Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet welk punt die zwarte mevrouw precies probeerde te maken. Ze zegt dat het oké is om grappen te maken over huidskleur, maar blijkbaar niet als de ander zich gekwetst voelt? Is dat de kern van haar onsamenhangende betoog? Dus voordat Johan een grap maakt moet hij in het vervolg eerst het leidend voorwerp van de grap opbellen ofzo?

Ze vroeg ook tot drie keer toe wat Johan zijn intentie was toen hij de grap maakte. Net alsof Johan die grap thuis voor de spiegel ingestudeerd had als ware hij een cabaretier. Totaal wereldvreemd die vrouw.
Mevrouw wilde vooral betogen dat negers zich snel gekwetst voelen en dat je daar als blanke Nederlander absoluut rekening mee moet houden!

Die boodschap was wel duidelijk.
pi_193748242
Gemist kans..... Dat ze Dries Boussatta, de 'zelfingenomen Marrokaanse gek', niet vroegen hoe hij aankijkt tegen de massale homo- en jodenhaat van de Marokkaanse jongeren in Amsterdam. Ze hem niet vroegen hoe hij denkt over dat vrouwen uitgemaakt worden door Kankerhoer door de Marrokaanse jongeren. Of dat 1 op de 3 Marrokaanse jongeren in aanraking komt met de politie voor hun 26e. Nee, in plaats daarvan vertelde hij over de bank met donkere spelers, dat dat racisme was. Tja...

En dan Johan als een grapje aan de schandpaal ophangen en hem vertelen dat hij steeds zo negatief is. Manolev. Ken je die nog? Werd ook elke uitzending belachelijk gemaakt. Dat is Satire. Die was ook niet zwart.

Nee Dries, dit was geen sterk optreden. Eigenlijk was de hele uitzending geen sterk optreden. Dieptepunt wat mij betreft was Genee die continue Johan, zijn vertrouwde tafelheer, aanviel. Alsof hij een opdracht van Johan had meegekregen.

De advocaat die er iets van probeerde te maken denkt dat ze bij een verhoor zat en sprak over intentie , beweegredenen en zelfs aantekeningen maakte tijdens de gesprekken. Tja, kansloos eigenlijk. Betoogde dat je maar "empathie" moest tonen. Waarom? Kunnen we dan niet meer tegen een stootje? Empathie voor iemand die oproept tot geweld en zegt dat hij Zwarte Piet wel even neertrapt als hij die ziet in november? Jammer, daar ging niemand op in. Zo'n gekkie.

En dan nog Johan. Die arme man van 70. Maakt een grapje in de heat in the moment en moet daar ruim over analseren. Hij liet zich helaas verleiden een aantal keer inhoudelijk in te gaan om de discussie (o.a. die voetbalclubs van 5 jaar geleden). Dat moet hij niet doen

Een grap moet je niet uitleggen....... Ze hadden moeten zeggen: Geen excuses, en door. Dan had VI in zijn format in zijn waarde gebleven. Nu is het over....

Als ik Twitter en mijn eigen vrienden- en familiekring moet geloven is het gat tussen Zwart en Wit eigenlijk alleen maar toegenomen door deze uitzending. Iedereen voelde de ongemakkelijkheid en frustratie. Zonde. Een gemiste kans....
Love is in the air!
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:09:41 #260
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193748265
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:06 schreef Landgeld het volgende:
Gemist kans. Dat ze Dries Boussatta niet vroegen hoe hij aankijkt tegen de homo- en jodenhaat van de Marokkaanse jongeren in Amsterdam. Ze hem niet vroegen hoe hij denkt over dat vrouwen uitgemaakt worden door Kankerhoer door de Marrokaanse jongeren. Of dat 1 op de 3 Marrokaanse jongeren in aanraking komt met de politie voor hun 26e.

En dan Johan als een grapje aan de schandpaal ophangen en hem vertelen dat hij steeds zo negatief is. Manlove. Ken je die nog? Werd ook elke uitzending belachelijk gemaakt. Dat is Satire. Die was ook niet zwart.

Nee Dries, dit was geen sterk optreden. Eigenlijk was de hele uitzending geen sterk optreden. Dieptepunt wat mij betreft was Genee die continue Johan, zijn vertrouwde tafelheer, aanviel. Alsof hij een opdracht van Johan had meegekregen.

De advocaat die er iets van probeerde te maken denkt dat ze bij een verhoor zat en sprak over intentie , beweegredenen en zelfs aantekeningen maakte tijdens de gesprekken. Tja, kansloos eigenlijk.

En dan nog Johan. Die arme man van 70. Maakt een grapje in de heat in the moment en moet daar ruim over analseren.
vond ik ook wel vreemd dat ze Dries hebben uitgenodigd, dat is een verbitterde man, maar 1 op de 3 van de Marokkaanse jongeren? moet niet dat jongens zijn al is dat nog absurd veel.
pi_193748272
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:09 schreef Tarado het volgende:

[..]

vond ik ook wel vreemd dat ze Dries hebben uitgenodigd, dat is een verbitterde man, maar 1 op de 3 van de Marokkaanse jongeren? moet niet dat jongens zijn al is dat nog absurd veel.
60 procent van de Marokkanen is voor hun 23e in contact gekomen met de politie. Dit zijn inderdaad jongens.

Daar hoor je Dries niet over. Die wel begon over "feiten". Het is gewoon een mega-probleem in Nederland. Al ging de discussie daar niet over. En dat hoeft m.i. ook niet.
Love is in the air!
pi_193748286
Zit even de statistieken van Dries Boussatta terug te kijken. Voor een aanvaller scoorde deze man destijds wel heel bizar weinig. :D Als hij daadwerkelijk het beste contract heeft gekregen destijds dan zal er eerder sprake zijn geweest van positieve discriminatie.
pi_193748293
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:12 schreef Generationalpha het volgende:
Zit even de statistieken van Dries Boussatta terug te kijken. Voor een aanvaller scoorde deze man destijds wel heel bizar weinig. :D Als hij daadwerkelijk het beste contract heeft gekregen destijds dan zal er eerder sprake zijn geweest van positieve discriminatie.
Inderdaad. Driesje speelde weer een slachtoffertje. "Ze willen ons wat maken, als ze over ons praten". Al jarenlang zo. Maar kijk naar de cijfers

:r
Love is in the air!
pi_193748323
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Misschien moeten 'we' het 'Nederlands' elftal gewoon boycotten. Persoonlijk heb ik in ieder geval niets meer met die bus vol miljonairs. Virgil, Gini, Memphis, Quincy Promes, hou op met me man.
Eens. Gare lui ook allemaal. Toevallig donker. Over het paard getilde miljonairs...
Love is in the air!
pi_193748326
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:13 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Inderdaad. Driesje speelde weer een slachtoffertje. "Ze willen ons wat maken, als ze over ons praten". Al jarenlang zo. Maar kijk naar de cijfers

:r
Het is een wonder dat deze jongen ooit het Oranje-shirt heeft aan mogen doen.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:17:17 #266
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193748333
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:13 schreef Landgeld het volgende:

[..]

Inderdaad. Driesje speelde weer een slachtoffertje. "Ze willen ons wat maken, als ze over ons praten". Al jarenlang zo. Maar kijk naar de cijfers

:r
toch doet hij het zelf niet slecht zakelijk gezien, kom hem wel eens tegen in de sportschool waar hij ook een aandeel in heeft meen ik, gewoon een rustige aardige man verder dus hij zal zich er wel voor opgeladen hebben.
pi_193748339
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:12 schreef Generationalpha het volgende:
Zit even de statistieken van Dries Boussatta terug te kijken. Voor een aanvaller scoorde deze man destijds wel heel bizar weinig. :D Als hij daadwerkelijk het beste contract heeft gekregen destijds dan zal er eerder sprake zijn geweest van positieve discriminatie.
Hij toonde gisteren ook weer aan waarom werkgevers huiverig zijn voor etnische minderheden. Meneer Boussatta vatte het als racisme op omdat hij op de reservebank kwam te zitten. Dat is toch absurd? Als je marokkaantjes, negers of andere etnische minderheden binnen je organisatie hebt dan moet je op eieren lopen, je woorden zorgvuldig afwegen en ze met fluwelen handschoenen aanpakken anders kun je in de problemen komen. Daar hebben veel werkgevers geen zin in.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_193748350
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Hij toonde gisteren ook weer aan waarom werkgevers huiverig zijn voor etnische minderheden. Meneer Boussatta vatte het als racisme op omdat hij op de reservebank kwam te zitten. Dat is toch absurd? Als je marokkaantjes, negers of andere etnische minderheden binnen je organisatie hebt dan moet je op eieren lopen, je woorden zorgvuldig afwegen en ze met fluwelen handschoenen aanpakken anders kun je in de problemen komen. Daar hebben veel werkgevers geen zin in.
Speelde ook altijd in Oranje als een Seedorf of Davids op de bank werd gezet. Lag altijd aan de trainer. Doodvermoeiend.
pi_193748358
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 08:07 schreef Jemoederniet het volgende:
Wat een betutteling was dat.
Johan zat daar maar als een klein kind dat terechtgewezen moest worden.
Echt heel sterk verweer had hij jammer genoeg niet.
Maar je mag in Nederland gewoon harde grappen maken en andere mensen kwetsen.
Had jezelf toch vergeleken met cabaretiers die ook keiharde grappen maken.
Had herinnerd aan hoe we met z'n allen stonden te janken met #jesuischarlie omdat de vrijheid van meningsuiting het hoogste goed zou zijn.
Had "woordkunstenaar" Akwasi nog even verder erbij betrokken met zijn slavenhandelarenafkomst en zijn agressieve uitspraken.
Had die Harlequin er nog even flink op gewezen dat zij tot haar twintigste nog nooit racistisch was bejegend maar door haar huidskleur zich heel goed kan invoelen met kinderen die wel iets vervelends hebben meegemaakt.
Beetje slappe hap. Gemiste kans.
Helemaal eens. Ik vond Johan ook niet sterk. Vond ik hem trouwens ook niet tijdens de homo-discussie. Soms had hij een kleine oplevering , maar dat kakte snel in. En liet zich verleiden door op inhoud de discussie in te gaan. Dat had hij niet moeten doen. Blijf weg van de inhoud - dan kan je wel over 100 situaties een discussie hebben, en daar ging het niet over. Wilfred had hem hier overigens wel mogen bijstaan.

Johan is soms enorm scherp op de tong, maar ik merk dat naarmate hij ouder wordt toch minder assertief wordt. Hij had er wel wat harder in mogen gaan.

En had dan ook Dries nog even teruggekopt op zijn "feiten ", over de Marrokaanse jeugd die overal overlast veroorzaakt en oververtegenwoordigd zijn in de criminaliteit-statistieken.

En Akwasie, die op zijn uitspraken.

Inderdaad, een gemiste kans.
Love is in the air!
pi_193748365
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 23:05 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Misschien moeten 'we' het 'Nederlands' elftal gewoon boycotten. Persoonlijk heb ik in ieder geval niets meer met die bus vol miljonairs. Virgil, Gini, Memphis, Quincy Promes, hou op met me man.
Ik vind dat er ook wel buitengewoon veel onsympathieke voetballers rondlopen nu.

In 2010 vond ik alleen Van Persie een arrogante zak. Maar nu is het een heel rijtje arrogante zeikerds.
pi_193748369
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Hij toonde gisteren ook weer aan waarom werkgevers huiverig zijn voor etnische minderheden. Meneer Boussatta vatte het als racisme op omdat hij op de reservebank kwam te zitten. Dat is toch absurd? Als je marokkaantjes, negers of andere etnische minderheden binnen je organisatie hebt dan moet je op eieren lopen, je woorden zorgvuldig afwegen en ze met fluwelen handschoenen aanpakken anders kun je in de problemen komen. Daar hebben veel werkgevers geen zin in.
Klopt - ze spelen altijd slachtofferrol. Dit maakt het alleen maar erger.
Love is in the air!
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:21:33 #272
168804 Buitendam
Commissaris.
pi_193748374
1.7 miljoen kijkers. Weggelopen adverteerders vanaf nu trouwens nooit meer reclametijd gunnen. Want die hypocrieten komen nu met hangende pootjes terug.
Dit, dus.
pi_193748379
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:18 schreef Generationalpha het volgende:

[..]

Speelde ook altijd in Oranje als een Seedorf of Davids op de bank werd gezet. Lag altijd aan de trainer. Doodvermoeiend.
We hebben geluk dat WeghorstGOD blank is. Scheelt weer een hoop gezeik.

Babel ipv Weghorst :')
  dinsdag 23 juni 2020 @ 09:22:29 #274
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193748384
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 09:17 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Hij toonde gisteren ook weer aan waarom werkgevers huiverig zijn voor etnische minderheden. Meneer Boussatta vatte het als racisme op omdat hij op de reservebank kwam te zitten. Dat is toch absurd? Als je marokkaantjes, negers of andere etnische minderheden binnen je organisatie hebt dan moet je op eieren lopen, je woorden zorgvuldig afwegen en ze met fluwelen handschoenen aanpakken anders kun je in de problemen komen. Daar hebben veel werkgevers geen zin in.
ik heb geen ervaring met Marokkaanse mannen als werknemer maar wel vrij vaak Marokkaanse vrouwen gehad en die functioneren prima, maar net als met de donkere mensen lijken de vrouwen sneller te assimileren en te weten wat nodig is om verder te komen
pi_193748396
Ik vind dat Johan het best goed gedaan heeft. Er had zeker meer ingezeten maar aan de andere kant had hij zich er ook makkelijk vanaf kunnen maken door zijn excuses aan te bieden. Dat heeft hij gelukkig niet gedaan. Best knap om je rug recht te houden als het halve land over je heen buitelt. Ik zou daar geeneens zin in hebben als ik in zijn financiële positie zat.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')