abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 maandag 22 juni 2020 @ 16:37:08 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193738748
quote:
Zuid-Korea bevestigt “tweede golf” corona-uitbraak



Het Zuid-Koreaanse Centrum voor Ziektecontrole en Preventie meent dat het land in een tweede golf van coronabesmettingen zit. Tussen 30 april en 11 juni is de R0-factor, die aangeeft hoeveel anderen een besmet persoon aansteekt, opgelopen naar bijna 1,8. Elke waarde boven de 1 geeft een uitbraak aan.

Het hoofd van het Centrum voor Ziektecontrole, Jung Eun-kyeong, meent dat de eerste golf duurde tot en met april. Toen daalde het aantal besmettingen tot twee nieuwe gevallen op 29 april. Sinds mei steeg het aantal nieuwe besmettingen weer, vooral in de hoofdstad Seoel en de directe omgeving, waar de helft van de Zuid-Koreaanse bevolking woont.

De jongste 24 uur telde het land 17 nieuwe besmettingen. Ook al is dat de kleine stijging sinds bijna een maand, is het nog te hoog voor dokter Jung Eun-kyeong, waardoor ze meent dat het land in een tweede golf besmettingen is beland. Ze verwacht dat het aantal besmettingen zal blijven stijgen. De gezondheidsautoriteiten in het land gingen er van uit dat die pas voor de herfst of voor de winter zou zijn, maar dat blijkt een verkeerde inschatting.

Opnieuw lockdown
Door de stijging in het aantal besmettingen heeft Daejeon, in het zuiden van de hoofdstad, opnieuw lockdownmaatregelen opgelegd. Zo worden publieke plaatsen als musea en bibliotheken weer gesloten.

Eerder had de burgemeester van de Zuid-Koreaanse hoofdstad Seoel al gezegd dat hij vreest dat de hoofdstad terug strikte regels zou opleggen. Als het aantal dagelijkse besmettingen de komende drie dagen niet onder de dertig blijft, wil burgemeester Park Won-soon weer strengere afstandsmaatregelen opleggen.

https://www.hln.be/nieuws(...)a-uitbraak~a286c068/
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_193738832
Ik zie een tweede golf zo niet zitten he.

Een tweede Europese lockdown komt echt niet goed ben ik bang.
pi_193738840
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:44 schreef mosred het volgende:

Een tweede Europese lockdown komt echt niet goed ben ik bang.
Want?
pi_193739023
17 nieuwe besmettingen :')
Laten we eerst maar eens afwachten. Verstandig om aanhalingstekens in de titel te gebruiken
I'll give you something to do
pi_193739091
quote:
4s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:44 schreef Leonos het volgende:

[..]

Want?
Veel mensen zijn corona moe en zullen zich er niet meer aan gaan houden + opnieuw een enorme klap voor de economie.
pi_193739114
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:58 schreef galantis het volgende:
17 nieuwe besmettingen :')
Laten we eerst maar eens afwachten. Verstandig om aanhalingstekens in de titel te gebruiken
Mwah, met een r0 van 1.8 kan het vrij hard gaan natuurlijk. Maargoed, hopen dat het allemaal meevalt.
pi_193739119
Ten opzichte van de situatie daar is het een tweede opleving wellicht, maar als we dit ook in Europa een 'tweede golf' gaan noemen dan is de situatie bij slachterij Tönnies inmiddels de gigantische holocausttsunami des doodsch
pi_193739172
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:04 schreef belanov het volgende:
Ten opzichte van de situatie daar is het een tweede opleving wellicht, maar als we dit ook in Europa een 'tweede golf' gaan noemen dan is de situatie bij slachterij Tönnies inmiddels de gigantische holocausttsunami des doodsch
Met het (denk ik, geen idee of het in zk ook om clusters gaat) verschil dat het in dld om lokale uitbraken gaat die je relatief goed zou kunnen containen.
pi_193739302
Wat een paniekzaaierij met 17 nieuwe besmettingen.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193739312
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:04 schreef trustychords het volgende:

[..]

Mwah, met een r0 van 1.8 kan het vrij hard gaan natuurlijk. Maargoed, hopen dat het allemaal meevalt.
Die R is slechts een inschatting. Wil nog niet zeggen dat het echt zo is. Paniekzaaierij ten top.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193739737
quote:
4s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:44 schreef Leonos het volgende:

[..]

Want?
De klap voor de meeste bedrijven (en vooral haar werknemers) moet nog komen.

Laat staan een tweede golf
pi_193809284
quote:
Zuid-Korea: tweede golf
Is in Zuid-Korea de eerste golf nog aan het na-ijlen, of is de tweede begonnen? Na de eerste piek in februari had Zuid-Korea de epidemie aardig onder controle, maar de afgelopen weken begon het aantal bevestigde besmettingen weer op te lopen. Het is een tweede golf, stelde Jung Eun-kyeong van het Koreaanse onderzoeksinstituut voor volksgezondheid. Volgens Jung is de tweede golf begonnen met een vakantieperiode begin mei, toen het virus zich heeft verspreid.

De eerste nieuwe gevallen werden gelinkt aan een uitgaansgebied in Seoul, maar inmiddels zijn nieuwe uitbraken getraceerd naar warenhuizen en kantoorgebouwen in en rond de hoofdstad. Ook zijn zeventien bemanningsleden van twee Russische schepen die in een haven in Zuid-Korea liggen, positief getest.

Rond Seoul zijn de maatregelen aangescherpt: publieke gebouwen zoals musea en bibliotheken zijn gesloten. Als het aantal besmettingen niet afneemt, worden de regels mogelijk in heel het land aangescherpt.

Desondanks blijven de aantallen positieve testen laag: elke dag worden er enkele tientallen nieuwe patiënten ontdekt. Sinds begin mei zit daar ook nauwelijks groei in. Dat was heel anders tijdens de eerste golf, toen het aantal binnen twee dagen kon verdubbelen en er op het hoogtepunt bijna duizend besmettingen op één dag werden gevonden.

Bovendien, ter vergelijking: in Nederland werden de afgelopen week 394 nieuwe coronapatiënten ontdekt. Méér dan in Zuid-Korea – daar waren het er 296.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)zilie-india-a4004267
pi_193811889
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:44 schreef mosred het volgende:
Ik zie een tweede golf zo niet zitten he.

Een tweede Europese lockdown komt echt niet goed ben ik bang.
Dan kan je de economie wel helemaal afschrijven. Ik denk dat er dan wel veel meer ongeregeldheden uit breken, aangezien voor mensen onder de 40 een relatief mild virusje is.

Verder denk ik dat dit nieuwsbericht een beetje opgeklopt is, zal nog wel meevallen.
pi_193816957
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wat een paniekzaaierij met 17 nieuwe besmettingen.
Eens, maar als je tactiek is om iedere uitbraak de kop in te drukken, kun je wellicht niet anders dan bij iedere toename gelijk weer een gedeeltelijke sluiting af te kondigen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
  zaterdag 27 juni 2020 @ 17:14:49 #15
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_193816967
quote:
4s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:44 schreef Leonos het volgende:

[..]

Want?
Geen hond zich daar aan gaat houden.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 30 juni 2020 @ 16:15:16 #16
278505 naaktslakkenverkrachter
Legt er geen zout op
pi_193860500
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 juni 2020 17:14 schreef PzKpfw het volgende:

[..]

Geen hond zich daar aan gaat houden.
Moge de Oud-Hollandse nuchterheid, waar we vroeger zo trots op waren, zegevieren! *O*
For he who has eyes to see, let him see. And he who has ears to hear, let him hear.
  dinsdag 30 juni 2020 @ 16:21:12 #17
241690 kibo
Semper Fidelis
pi_193860571
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 16:15 schreef naaktslakkenverkrachter het volgende:

[..]

Moge de Oud-Hollandse nuchterheid, waar we vroeger zo trots op waren, zegevieren! *O*
Die Oud-Hollandse nuchterheid is aan het afkalven.
Zie o.a. de racisme histerie.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 30 juni 2020 @ 16:46:59 #18
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_193860915
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 16:21 schreef kibo het volgende:

[..]

Die Oud-Hollandse nuchterheid is aan het afkalven.
Zie o.a. de racisme histerie.
Buiten de A10 echt totaal nog niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_193866200
En het gaat er vooral om hoeveel er in het ziekenhuis belanden
pi_193873901
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 17:19 schreef DeVerzamelaar het volgende:
Wat een paniekzaaierij met 17 nieuwe besmettingen.
Dejavu wel zeg. Dit zeiden mensen ook voor de eerste uitbraak en binnen no time was het de pan uit geëscaleerd. :D

Niet dat ik voor een lockdown of weer totale paniek ben, maar doe niet zo naïef.
pi_193873933
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:21 schreef Azula het volgende:

[..]

Dejavu wel zeg. Dit zeiden mensen ook voor de eerste uitbraak en binnen no time was het de pan uit geëscaleerd. :D

Niet dat ik voor een lockdown of weer totale paniek ben, maar doe niet zo naïef.
Dit een tweede golf noemen is echt inspelen op de angst van de bevolking. Walgelijke journalistiek, daar doel ik op.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
  woensdag 1 juli 2020 @ 14:26:51 #22
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193873997
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:21 schreef Azula het volgende:

[..]

Dejavu wel zeg. Dit zeiden mensen ook voor de eerste uitbraak en binnen no time was het de pan uit geëscaleerd. :D

Niet dat ik voor een lockdown of weer totale paniek ben, maar doe niet zo naïef.
Juist daarom moet je dit soort lokale uitbraakjes snel de kop indrukken door deugdelijk track-and-trace-werk en isolering. Om te voorkomen dat je weer op grotere schaal van alles dicht moet gooien.

Hopelijk is dat in Nederland nu ook eens op orde.
pi_193874089
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:23 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Dit een tweede golf noemen is echt inspelen op de angst van de bevolking. Walgelijke journalistiek, daar doel ik op.
Aha. Ja als het bij 17 zou blijven dan is dat mooi, maar dat blijft het niet.

Angst (of in dit geval voorzichtigheid) is niet altijd een slechte raadgever. Je zwartkijken op journalistieke titels ipv de werkelijke inhoud wel.
pi_193874248
quote:
0s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:31 schreef Azula het volgende:

[..]

Aha. Ja als het bij 17 zou blijven dan is dat mooi, maar dat blijft het niet.

Angst (of in dit geval voorzichtigheid) is niet altijd een slechte raadgever. Je zwartkijken op journalistieke titels ipv de werkelijke inhoud wel.
Een afwijkende misleidende titel zorgt er voor dat je al met een andere bril het verhaal in gaat. Veel lezen ook niet het hele stuk. Het genereert clicks.
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193874388
quote:
1s.gif Op woensdag 1 juli 2020 14:41 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Een afwijkende misleidende titel zorgt er voor dat je al met een andere bril het verhaal in gaat. Veel lezen ook niet het hele stuk. Het genereert clicks.
En daar komt het verschil tussen de mensen die zelf vinden dat ze kritisch kijken en super woke zijn en mensen die werkelijk kritisch kijken mooi naar het oppervlak drijven.

Als je je laat ‘misleiden’ door een titel behoor je tot de eerste groep.

Maar ja stay woke word wakker deel hoax. Helemaal mooi.
pi_193874528
Daarnaast je bent je bewust van de clicks en schreeuwende titels met een bepaald doel en alles en toch laat je je verleiden om op dat eerste honk te blijven hangen.

‘ deze titel! Ze boezemen angst in oh nooo! Bad!’

I.p.v. dat je de afgelopen periode onder de loep neemt en je beseft dat de eerste golf ook op deze manier begon en je precies zo reageert als iedereen deed op de eerste golf.

Heb je er niet van geleerd? We hebben allemaal hetzelfde ervaren en toch kiezen mensen ervoor met man en macht wederom de hakken in het zand te gooien. :D

Inb4 weer wc papier hoardende mensen want in plaats van een andere strategie te hanteren gebaseerd op de afgelopen ervaringen, gaan mensen er gewoon weer precies hetzelfde mee om. _O-
pi_194661196
Dagelijks aantal besmettingen Zuid-Korea boven de 300
Voor het eerst sinds begin maart is in Zuid-Korea het aantal geregistreerde infecties uitgekomen boven de 300. In het afgelopen etmaal kwamen er 315 nieuwe gevallen bij. Volgens het ministerie van Volksgezondheid stijgen de besmettingen in elke provincie van het land.

De meeste besmettingen zijn te herleiden naar een grote protestactie tegen de regering, afgelopen zaterdag in Seoul. Duizenden mensen uit het hele land kwamen toen met bussen naar de stad. Volgens de minister van Volksgezondheid is dat de katalysator geweest voor een nieuwe uitbraak.

15.000 mensen die die bijeenkomst hebben bezocht, zijn inmiddels getraceerd en hebben de opdracht gekregen zich onmiddellijk te laten testen.

Bron NOS
pi_194664277
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 augustus 2020 12:03 schreef Za het volgende:
Dagelijks aantal besmettingen Zuid-Korea boven de 300
Voor het eerst sinds begin maart is in Zuid-Korea het aantal geregistreerde infecties uitgekomen boven de 300. In het afgelopen etmaal kwamen er 315 nieuwe gevallen bij. Volgens het ministerie van Volksgezondheid stijgen de besmettingen in elke provincie van het land.

De meeste besmettingen zijn te herleiden naar een grote protestactie tegen de regering, afgelopen zaterdag in Seoul. Duizenden mensen uit het hele land kwamen toen met bussen naar de stad. Volgens de minister van Volksgezondheid is dat de katalysator geweest voor een nieuwe uitbraak.

15.000 mensen die die bijeenkomst hebben bezocht, zijn inmiddels getraceerd en hebben de opdracht gekregen zich onmiddellijk te laten testen.

Bron NOS
I sense BNW stuff in here....!
Je bent wel cool, maar dat komt doordat je in mijn schaduw staat
pi_194685504
Via google translate:https://translate.google.(...)&prev=search&pto=aue

56 nieuwe gevallen in een vestiging van Starbucks, nadat een vrouw 2 uur op de tweede verdieping verbleef.

Opvallend is dat geen enkele medewerker besmet is geraakt. Medewerkers droegen namelijk KF94 maskers en handschoenen. Mogelijk heeft airconditioning toch een aandeel in deze brandhaard gehad, door de verspreiding van aerosolen in een ruimte met een te lage luchtvochtigheid.

De situatie in Zuid-Korea begint nu aanzienlijk op te vallen door de toename van nieuwe gevallen. Het testen is dan ook weer behoorlijk op gang gekomen, want voor het eerst in 3 maanden zitten ze weer boven de 100.000 testen in een week. Voorgaande weken was dit geleidelijk verminderd van 90.000 naar circa 50.000 testen per week. Positiviteit van het totale aantal testen is nu 1,95% met 1963 nieuwe gevallen deze week

[ Bericht 12% gewijzigd door Mr.Silencer op 23-08-2020 10:49:25 ]
pi_196430780
quote:
5 UUR GELEDEN
Zuid-Korea meet piek in aantal coronagevallen

Het aantal nieuwe besmettingen in Zuid-Korea lag sinds maart niet zo hoog als nu. Vandaag meldt het land 583 nieuwe gevallen en er wordt rekening mee gehouden dat er tot begin december dagelijks 400 tot 600 besmettingen worden geregistreerd. Bijna driekwart van de besmettingen waren in en rond de hoofdstad Seoul.

In reactie op de snelle stijging van het aantal gevallen heeft Zuid-Korea deze week striktere afstandsregels ingevoerd. Die waren een maand eerder nog versoepeld. Inmiddels is de inschatting van Zuid-Koreaanse deskundigen dat dat te vroeg is gedaan.

"De versoepeling is gedaan in verband met economische zorgen en een groeiend gevoel van vermoeidheid, maar het was te vroeg", zegt hoogleraar Kim Woo-joo van het Korea University Guro Hospital tegen persbureau Reuters. Volgens hem heeft de versoepeling bovendien geleid tot zelfgenoegzaamheid bij de bevolking.

Sinds het begin van de wereldwijde uitbraak heeft Zuid-Korea 32.318 coronabesmettingen geteld. 515 mensen zijn er aan het virus overleden.
https://nos.nl/liveblog/2(...)en-blijven-open.html
  dinsdag 15 december 2020 @ 16:52:21 #31
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_196777840
In Seoel nog maar 1 IC-bed vrij. Lockdown lijkt onvermijdelijk te worden:
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-hnk/index.html
  donderdag 17 december 2020 @ 02:07:12 #33
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196777888
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 01:55 schreef Tourniquet het volgende:
In Seoel nog maar 1 IC-bed vrij. Lockdown lijkt onvermijdelijk te worden:
https://edition.cnn.com/2(...)-intl-hnk/index.html
Ik vind het wel bizar. Tijd in ZK gewoond en mensen gaan 6 keer per jaar (gemiddeld) naar het ziekenhuis daar. Healthcare is daar ontzettend belangrijk. En dan bij een paar honderd gevallen op een stad van 25 miljoen geen IC bedden meer?

Edit: maar 78 IC bedden? Het artikel praat denk ik over Seoul, als in de stad zelf en niet omliggende wijken, maar dan alsnog 8 miljoen mensen.

Zal morgen eens even wat meer informatie opzoeken. Verbaast me zeer.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196777924
quote:
2s.gif Op donderdag 17 december 2020 02:07 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Ik vind het wel bizar. Tijd in ZK gewoond en mensen gaan 6 keer per jaar (gemiddeld) naar het ziekenhuis daar. Healthcare is daar ontzettend belangrijk. En dan bij een paar honderd gevallen op een stad van 25 miljoen geen IC bedden meer?

Edit: maar 78 IC bedden? Het artikel praat denk ik over Seoul, als in de stad zelf en niet omliggende wijken, maar dan alsnog 8 miljoen mensen.

Zal morgen eens even wat meer informatie opzoeken. Verbaast me zeer.
Ja dat verbaast me ook. Volgens dit artikel heeft heel ZK 511 IC-bedden (op bijna 52 miljoen inwoners!):
https://www.reuters.com/a(...)hkorea-idUSKBN25U14N

Al verschilt de definitie van een IC-bed natuurlijk wel wat van land tot land.
  donderdag 17 december 2020 @ 02:26:55 #35
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196777959
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 02:16 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ja dat verbaast me ook. Volgens dit artikel heeft heel ZK 511 IC-bedden (op bijna 52 miljoen inwoners!):
https://www.reuters.com/a(...)hkorea-idUSKBN25U14N

Al verschilt de definitie van een IC-bed natuurlijk wel wat van land tot land.
Lijkt me dan dat IC bedden daar heel goed zijn ofzo. Moest een keer naar de dokter daar. vier X-rays, gesprek met dokter en medicijnen voor.... 30 euro zonder verzekering. Je kan ook gewoon elk ziekenhuis inlopen. Geen huisartsen systeem.

Daarom echt verbaast dat ze zo weinig IC bedden hebben.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
pi_196780905
In Tokyo beginnen de ziekenhuizen ook vol te stromen: https://japantoday.com/ca(...)us-cases-soar-to-822

En zeggen ze dat er niks anders opzit dan het aantal patiënten te beperken, oftewel: maatregelen.

Ben benieuwd welke dominosteentjes van landen die het 'zo goed doen' nog gaan omvallen. Denk dat Taiwan en Nieuw-Zeeland wel de 'last men standing' zullen zijn.
pi_196783417
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 02:16 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ja dat verbaast me ook. Volgens dit artikel heeft heel ZK 511 IC-bedden (op bijna 52 miljoen inwoners!):
https://www.reuters.com/a(...)hkorea-idUSKBN25U14N

Al verschilt de definitie van een IC-bed natuurlijk wel wat van land tot land.
Als dat klopt kan ik me de extra maatregelen (in juni) begrijpen .
Maar misschien ook inderdaad een verschillende definitie van een IC bed.

Deze laatste week hebben ze in Zuid-Korea een paar behoorlijke uitschieters als het op nieuwe gevallen aankomt. Zelfs in de eerste golf was daar minder sprake van.

Ik wou eigenlijk ook Nederland in een relatieve verhouding erbij zetten, maar dan verdwijnt Z-K alsnog in een niet bezienswaardige lijn. :')




Wat me opvalt is dat ze de afgelopen 3 weken pas weer boven het niveau van de vorige piek volop aan het testen zijn.

Ook zie ik dat toen ze 2x onder de 1000 geteste mensen (per miljoen inwoners) kwamen de verspreiding weer toenam.

Geniepige situatie

[ Bericht 1% gewijzigd door Mr.Silencer op 17-12-2020 13:52:32 ]
  zaterdag 19 december 2020 @ 13:57:34 #38
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_196820332
quote:
1s.gif Op donderdag 17 december 2020 02:16 schreef Tourniquet het volgende:

[..]

Ja dat verbaast me ook. Volgens dit artikel heeft heel ZK 511 IC-bedden (op bijna 52 miljoen inwoners!):
https://www.reuters.com/a(...)hkorea-idUSKBN25U14N

Al verschilt de definitie van een IC-bed natuurlijk wel wat van land tot land.
Ik heb me nog een beetje in zitten lezen, en van wat ik begrijp werd tot onlangs vrijwel elk persoon met covid opgenomen in het ziekenhuis of een soort treatment center. Zelfs mensen zonder symptomen! Nu is dat wel losgelaten geloof ik, omdat je dat natuurlijk niet kan blijven doen bij hoge aantallen.

Toch vind ik het raar. Er zijn inmiddels 6 mensen gestorven omdat ze aan het wachten waren op een IC bed. Maar ondertussen stop je ziekenhuizen vol met mensen die nauwelijks symptomen hebben.

Tweede punt: waarom er zo weinig IC bedden zijn. Vrijwel alle ziekenhuizen zijn private bedrijven. De overheid heeft gevraagd aan ziekenhuizen om plek te maken voor IC bedden op vrijwillige basis. Natuurlijk is er bijna geen enkel ziekenhuis die daarop in gaat. Puur kapitalisme.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')