Maar was dat protocol niet opgesteld vóórdat de regering met versoepelingen aan kwam zetten? Eerst zou het per 1 juli toch geopend mogen worden met max 100 man, toch? En dat hebben ze nu laten varen. Of hebben ze daarna een nieuw protocol gemaakt (sinds afgelopen week)?quote:Op maandag 29 juni 2020 08:35 schreef JanGroen het volgende:
Erg vreemd: in het protocol staat dat er gereserveerd moet worden zodat de toestroom geregeld is (maximum aantal bezoekers tegelijk).
Verder mogen de douches en kleedkamers open, mits ook daar de 1,5 meter gewaarborgd kan worden. Heb je dus een kleine kleedruimte met maar 1 douche, dan kun je er dus inderdaad verstandig aan doen om deze gesloten te houden.
Hoop dat het niet achterhaald is. Sportscholen zijn potentiële brandhaarden. Hoe minder mensen hoe beter. Anders vrees ik dat ze snel weer op slot moeten.quote:Op maandag 29 juni 2020 11:18 schreef josja het volgende:
Is die 50% bezetting inmiddels niet achterhaald voor de fitness? Voor zover ik weet gaat het alleen nog om die 1.5 meter. Ik draai mijn groepslessen wel met minder mensen ivm zaalgrootte.
Ik weet het niet, kan zelf niks terugvinden over maximaal aantal mensen. Maak me er verder ook niet druk om, afstand houden, extra schoonmaakrondes, komt vast wel goed. Gok er ook een beetje op dat een flink aantal mensen het toch nog niet aandurft. Zag ik al bij de buitenlessen die ik gaf. Ik heb er zin in in ieder geval, eindelijk weer fatsoenlijk trainen.quote:Op maandag 29 juni 2020 11:57 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Hoop dat het niet achterhaald is. Sportscholen zijn potentiële brandhaarden. Hoe minder mensen hoe beter. Anders vrees ik dat ze snel weer op slot moeten.
Vrees een beetje dat al die maatregelen een wassen neus zullen blijken. Vele sportscholen lijken nu al niets te gaan doen aan het verbeteren van de ventilatie. Ik moet het nog maar zien of ze actief gaan schoonmaken en ingrijpen wanneer het te druk is/mensen zich niet aan de 1.5 meter houden. Dat zie ik het luie personeel bij mijn sportschool niet zo snel doen.quote:Op maandag 29 juni 2020 12:04 schreef josja het volgende:
[..]
Ik weet het niet, kan zelf niks terugvinden over maximaal aantal mensen. Maak me er verder ook niet druk om, afstand houden, extra schoonmaakrondes, komt vast wel goed. Gok er ook een beetje op dat een flink aantal mensen het toch nog niet aandurft. Zag ik al bij de buitenlessen die ik gaf. Ik heb er zin in in ieder geval, eindelijk weer fatsoenlijk trainen.
Hehe ik gok maar zo dat er nu wel wat extra op het luie personeel wordt geletquote:Op maandag 29 juni 2020 12:13 schreef Jaeger85 het volgende:
[..]
Vrees een beetje dat al die maatregelen een wassen neus zullen blijken. Vele sportscholen lijken nu al niets te gaan doen aan het verbeteren van de ventilatie. Ik moet het nog maar zien of ze actief gaan schoonmaken en ingrijpen wanneer het te druk is/mensen zich niet aan de 1.5 meter houden. Dat zie ik het luie personeel bij mijn sportschool niet zo snel doen.
Top, zo hoort het. Basic fit!!quote:Op maandag 29 juni 2020 12:32 schreef Luke83 het volgende:
Ik vind het ook erg vreemd. Mijn sportschool is niet overdreven groot,en vergeleken met bijvoorbeeld een Basic Fit zelfs klein. Toch is er geen reserveringssysteem, geen maximumduur, douches/toiletten zijn open. Ik wil graag weer sporten, maar ik kijk het nog wel een paar weken aan, blijf wel buiten hardlopen nog...
Ik blijf voorlopig nog wel even thuis sporten.quote:Op maandag 29 juni 2020 16:58 schreef JanGroen het volgende:
Ik werk als groepslesinstructeur bij Basic-Fit en ik moet eerlijk zeggen dat ik vrees dat de sportscholen niet lang open zullen blijven.
De rol van ventilatie (of eigenlijk gebrek daaraan) en het aircogebruik zijn bij de verspreiding van het virus nog onbekend. Dat staat zo letterlijk in het protocol voor de binnensport branche.
De sportscholen zijn bijna 4 maanden dicht geweest omdat de ventilatie een groot probleem was. En ineens kunnen de sportscholen per 1 juli open en speelt heel het ventilatieverhaal geen enkele rol meer. Het RIVM stelt letterlijk dat de al aanwezige ventilatie (bouwbesluit) voldoende is (terwijl het RIVM altijd heeft gehandeld met "better save than sorry").
Het RIVM baseert zich hierbij op onderzoeken, waarbij zij stellen dat het niet uitgesloten is dat het virus ook op andere manieren overgedragen kan zijn dan via ventilatiesystemen. Dus: ze zeggen niet dat het virus niet verspreid kan worden via de ventilatie, maar ze zeggen dat uit de onderzoeken niet is gebleken dat andere manieren van besmetting uitgesloten zijn. Een hele vreemde wending in het gedachtepatroon.
Maar goed: ik geef dus groepsles en Basic-Fit heeft naar de airco's laten kijken. Letterlijk naar laten kijken. Of ze goed onderhouden zijn en goed functioneren is helemaal niet beoordeeld. Ze denken dat er met 20 minuten ventileren (zonder ramen) tussen de lessen in genoeg frisse lucht in een zaal is om daar met 20 personen te sporten. Ik vrees dat het niet lang goed kan gaan. De zalen worden al snel bedompt en klam en benauwd met groepslessen. De airco's trekken het in normale tijden al niet. Zeker niet in de zomer.
Wel vervelend als alle sportscholen dan straks de dupe worden van de globogyms die hun zaken niet op orde hebben en laks zijn met dingen als ventilatie.quote:Op maandag 29 juni 2020 16:58 schreef JanGroen het volgende:
Ik werk als groepslesinstructeur bij Basic-Fit en ik moet eerlijk zeggen dat ik vrees dat de sportscholen niet lang open zullen blijven.
De rol van ventilatie (of eigenlijk gebrek daaraan) en het aircogebruik zijn bij de verspreiding van het virus nog onbekend. Dat staat zo letterlijk in het protocol voor de binnensport branche.
De sportscholen zijn bijna 4 maanden dicht geweest omdat de ventilatie een groot probleem was. En ineens kunnen de sportscholen per 1 juli open en speelt heel het ventilatieverhaal geen enkele rol meer. Het RIVM stelt letterlijk dat de al aanwezige ventilatie (bouwbesluit) voldoende is (terwijl het RIVM altijd heeft gehandeld met "better save than sorry").
Het RIVM baseert zich hierbij op onderzoeken, waarbij zij stellen dat het niet uitgesloten is dat het virus ook op andere manieren overgedragen kan zijn dan via ventilatiesystemen. Dus: ze zeggen niet dat het virus niet verspreid kan worden via de ventilatie, maar ze zeggen dat uit de onderzoeken niet is gebleken dat andere manieren van besmetting uitgesloten zijn. Een hele vreemde wending in het gedachtepatroon.
Maar goed: ik geef dus groepsles en Basic-Fit heeft naar de airco's laten kijken. Letterlijk naar laten kijken. Of ze goed onderhouden zijn en goed functioneren is helemaal niet beoordeeld. Ze denken dat er met 20 minuten ventileren (zonder ramen) tussen de lessen in genoeg frisse lucht in een zaal is om daar met 20 personen te sporten. Ik vrees dat het niet lang goed kan gaan. De zalen worden al snel bedompt en klam en benauwd met groepslessen. De airco's trekken het in normale tijden al niet. Zeker niet in de zomer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |