abonnement Unibet Coolblue
  maandag 22 juni 2020 @ 09:54:07 #1
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_193734004
Hi all,

Ik twijfel zelf of dit classificeert als een verborgen gebrek, maar misschien dat jullie me verder kunnen helpen :)

Vorige week maandag sleutels gekregen van ons nieuwe huis. Afgelopen weekend al veel geklust en schoongemaakt, waaronder de keuken. Hierbij kwamen we erachter dat een van de keukenkastjes, hangend boven het aanrecht, niet fatsoenlijk vast zit. Het kastje zit enkel rechtsboven aan de muur vastgemaakt, en leunde verder op wat tegelrandjes. Hierdoor kwamen we er pas achter toen het kastje goed werd schoongemaakt, van dit randje afkwam en daardoor wat naar beneden zakte.

Voor nu hangt dit kastje nog stevig, maar dat komt vooral omdat er niks in zit :+
We durven er geen borden of glazen oid in te gaan zetten, aangezien we niet weten of het kastje het kan houden als die zwaar belast wordt.

Classificeert dit nu als een verborgen gebrek of niet? Ik twijfel zelf heel erg, we hadden het in theorie al kunnen zien, maar ik weet zelf niet hoever je onderzoeksplicht gaat. Kan iemand me verder helpen?

P.S. Gezien dit meer slaat op recht dan wonen, heb ik gekozen voor WGR i.p.v. K&W. Mocht een mod dit willen verplaatsen, ga je gang :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_193734017
Is zelf vastmaken geen optie?
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193734031
Ik kan me niet voorstellen hoe dit een verborgen gebrek kan zijn. Je hoeft er geen muur voor uit te breken of vloer voor open te halen. Je had alleen een keukenkastje vast hoeven pakken of open hoeven maken om dit te weten.
pi_193734038
Boor gewoon een gat en hang dat kastje op, doe niet zo moeilijk man met je recht :')

15 minuten klaar, is minder werk dan dit topic openen, uitzoeken hoe het zit en de oud bewonder achtervolgen etc
  maandag 22 juni 2020 @ 09:59:07 #5
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_193734051
Ik kreeg verborgen gebrek alleen maar te horen van mijn schoonouders :D

Heb zelf twee linkerhanden, maar vond het ook nogal overdreven om hiermee nog naar de makelaar te gaan. Maar wilde graag feedback van anderen :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_193734103
Dit had je zelf makkelijk kunnen ontdekken door alles goed na te lopen. Dit heb je verzuimt. Dit is geen verborgen gebrek.
No bitch to me
  maandag 22 juni 2020 @ 10:16:43 #7
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_193734233
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 09:58 schreef Banaanvragen het volgende:
Boor gewoon een gat en hang dat kastje op, doe niet zo moeilijk man met je recht :')

15 minuten klaar, is minder werk dan dit topic openen, uitzoeken hoe het zit en de oud bewonder achtervolgen etc
Dit dus _O- Onvoorstelbaar dat iemand hier een juridische kwestie van wil maken.

TS check even of de toiletbril wel goed vast zit, anders kan je dat ook gelijk bij de rechter neerleggen.
pi_193734265
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 10:16 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Dit dus _O- Onvoorstelbaar dat iemand hier een juridische kwestie van wil maken.

TS check even of de toiletbril wel goed vast zit, anders kan je dat ook gelijk bij de rechter neerleggen.
Europese raad voor de rechten van een mens voor een scheve dakpan _O_
  Moderator maandag 22 juni 2020 @ 10:34:03 #9
447051 crew  Peejtur
pi_193734423
Dit lijkt mij zeker geen verborgen gebrek. Had je kunnen zien.

Maar lijkt me ook niet moeilijk op te lossen :N
  maandag 22 juni 2020 @ 10:41:47 #10
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_193734503
Leuk dat iedereen mij zo aanvalt ook O+ Terwijl ik zelf ook al aangeef dat we dit hadden kunnen zien.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_193734585
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2020 10:41 schreef KaBuf het volgende:
Leuk dat iedereen mij zo aanvalt ook O+ Terwijl ik zelf ook al aangeef dat we dit hadden kunnen zien.
Ja, jij opent er toch een topic over? In de zelfde tijd had je dat kastje kunnen ophangen. En twee linkerhanden zijn daarbij echt geen enkel probleem.
pi_193734614
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2020 10:41 schreef KaBuf het volgende:
Leuk dat iedereen mij zo aanvalt ook O+ Terwijl ik zelf ook al aangeef dat we dit hadden kunnen zien.
Vindt je het heel gek, je opent een topic over hoe jij je recht kan halen, later draai je bij en zeg je dat je 2 linker handen hebt.....
pi_193734666
En stel dat het een verborgen gebrek was. Wat dan?
pi_193734672
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2020 09:59 schreef KaBuf het volgende:
Ik kreeg verborgen gebrek alleen maar te horen van mijn schoonouders :D

Heb zelf twee linkerhanden, maar vond het ook nogal overdreven om hiermee nog naar de makelaar te gaan. Maar wilde graag feedback van anderen :)
Met 2 linker handschoenen kan je ook het kastje vastzetten
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193734792
Dit is geen verborgen gebrek, omdat het iets is wat in principe makkelijk ontdekt had kunnen worden.

Een verborgen gebrek is iets wat in eerste instantie niet zichtbaar was en later opeens wel waar je dan van kan vermoeden dat de verkoper er vanaf had kunnen weten. (maar dat is ook niet altijd zo heel eenvoudig te bewijzen natuurlijk)
pi_193734830
Om dit succesvol voor een rechter te brengen moet je kunnen aantonen dat de verkopers dit issue kenden, hadden moeten melden en dat niet gedaan hebben.

En wat is de schade uiteindelijk? Je kunt zelf het kastje vastzetten, en met twee linker handen kun je ook iemand inhuren. De schade is dan maximaal 1 uurtje een klusjesman? Ook dit is te laag om hiervoor terug naar de verkopers te stappen, gok ik. De kosten overstijgen ruim het belang.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
  maandag 22 juni 2020 @ 11:16:09 #17
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193734880
TS heeft het helemaal niet over voor de rechter brengen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_193734918
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:16 schreef Lienekien het volgende:
TS heeft het helemaal niet over voor de rechter brengen.
As, ff overheen gelezen. Maar de kwalificatie ‘verborgen gebrek’ heeft wel degelijk het element inzicht dat de verkopers van dit gebrek moesten weten, km hier een beroep op te kunnen doen.
Never assume that loud is strong and quiet is weak.
It’s the lion’s silence that signals danger not his roar.
pi_193734995
Artikel 7:17 lid 2 BW:
quote:
Een zaak beantwoordt niet aan de overeenkomst indien zij, mede gelet op de aard van de zaak en de mededelingen die de verkoper over de zaak heeft gedaan, niet de eigenschappen bezit die de koper op grond van de overeenkomst mocht verwachten. De koper mag verwachten dat de zaak de eigenschappen bezit die voor een normaal gebruik daarvan nodig zijn en waarvan hij de aanwezigheid niet behoefde te betwijfelen, alsmede de eigenschappen die nodig zijn voor een bijzonder gebruik dat bij de overeenkomst is voorzien.
Je kunt het huis (en de keuken) gewoon gebruiken :Y Dus nee, geen verborgen gebrek :N

En als het een gebrek was, had je een onderzoekdplicht, artikel 7:17 lid 5 BW:
quote:
De koper kan zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer hem dit ten tijde van het sluiten van de overeenkomst bekend was of redelijkerwijs bekend kon zijn. Ook kan de koper zich er niet op beroepen dat de zaak niet aan de overeenkomst beantwoordt wanneer dit te wijten is aan gebreken of ongeschiktheid van grondstoffen afkomstig van de koper, tenzij de verkoper hem voor deze gebreken of ongeschiktheid had moeten waarschuwen.
Je had zonder schade te maken de kastjes kunnen openen om te checken of ze links en rechts vastgeschroefd waren. Dat niemand dat doet, doet daar niets aan af.

Anderzijds: de verkoper had het wellicht redelijkerwijs kunnen weten.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 22 juni 2020 @ 11:31:44 #20
106942 Eix
Stranded here on planet earth
pi_193735003
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2020 09:59 schreef KaBuf het volgende:
Heb zelf twee linkerhanden, maar vond het ook nogal overdreven om hiermee nog naar de makelaar te gaan. Maar wilde graag feedback van anderen :)
Is de rest van je woning dan letterlijk 'instapklaar', of hoe moet ik dit zien?

Ik ben namelijk nog nooit in mijn leven verhuisd zonder even met de boormachine in handen te staan. En ik ben ook niet echt het klustype. Maar je zult neem ik aan toch ook zaken als gordijnen willen ophangen? :?
Most people keep their brains
Between their legs
(Don't you find ?)
  maandag 22 juni 2020 @ 11:36:48 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193735050
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:21 schreef Essebes het volgende:

[..]

As, ff overheen gelezen. Maar de kwalificatie ‘verborgen gebrek’ heeft wel degelijk het element inzicht dat de verkopers van dit gebrek moesten weten, km hier een beroep op te kunnen doen.
Is het een verborgen gebrek was vraag 1. Vraag 2 zou dan zijn: wat doe ik ermee? Hij noemt later de makelaar, dus ik denk dat hij dan als eerste daar aan had willen kloppen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_193735083
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:07 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Dit is geen verborgen gebrek, omdat het iets is wat in principe makkelijk ontdekt had kunnen worden.

Een verborgen gebrek is iets wat in eerste instantie niet zichtbaar was en later opeens wel waar je dan van kan vermoeden dat de verkoper er vanaf had kunnen weten. (maar dat is ook niet altijd zo heel eenvoudig te bewijzen natuurlijk)
Nee nee nee.

Dat is niet waar.

Een verborgen gebrek is een gebrek dat a) niet zichtbaar is tijdens inspectie en b) zodanig dat je je onroerend goed niet op een normale manier kan gebruiken. De verkoper hoeft er niks van af te weten. Sterker nog: als hij wel er van wist, had hij dit moeten melden (meldplicht).

[ Bericht 8% gewijzigd door skrn op 22-06-2020 11:44:36 ]
pi_193735103
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 11:31 schreef Eix het volgende:

[..]

Is de rest van je woning dan letterlijk 'instapklaar', of hoe moet ik dit zien?

Ik ben namelijk nog nooit in mijn leven verhuisd zonder even met de boormachine in handen te staan. En ik ben ook niet echt het klustype. Maar je zult neem ik aan toch ook zaken als gordijnen willen ophangen? :?
Wist je dat er mensen bestaan die je geld kan betalen zodat ze vervelende klusjes voor je uitvoeren?
  maandag 22 juni 2020 @ 13:23:38 #24
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_193736229
Die liefde O+

In de OP vraag niet meer, niet minder dan of dit een verborgen gebrek is. Dingen als rechter of wat dan ook noem ik compleet niet.
Mijn schoonouders gaven aan dat dit mogelijk een verborgen gebrek kon zijn en dat we hierover navraag konden doen bij de makelijk.

Schoonvader is zelf vrij handig maar snapte niet hoe het kastje nu wel ophing, en durfde het er dus ook niet af te halen.
Maar zeker, ik heb ook al een klsujesman gecontact en ga vanavond foto's maken zodat hij mij kan helpen.

Dit is gewoon de eerste keer dat ik een huis koop en nieuwsgierig ben naar dat soort zaken. Ik heb nog geen advocaat die de verkopers aanklaagt, wees gerust. :)
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 22 juni 2020 @ 13:28:34 #25
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_193736292
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:23 schreef KaBuf het volgende:
Schoonvader is zelf vrij handig maar snapte niet hoe het kastje nu wel ophing, en durfde het er dus ook niet af te halen.
Als er aan de binnenkant in de bovenste hoeken niets te zien is qua bevestiging zou je het kastje eens kunnen proberen op te tillen. Misschien dat er gewoon een lat achter zit die weer in een afgeschuinde lat in het kastje grijpt. Dan kan je hem er gewoon aflichten.

pi_193736432
Ik weet niet zeker of TS helemaal kansloos is, eerlijk gezegd. Het is een gebrek dat gemeld had mogen worden, en het gebrek is duidelijk ook ontstaan door de koper. Dit kan immers bewezen worden omdat het kastje gewoon niet goed vaststaat. En je gaat als koper niet zomaar aan kastjes lopen hengsten, toch?

Als de keuken echt fonkelnieuw is, zou je nog best een zaak kunnen hebben. Maar om het hier nu een zaak van te maken ...

Heb je een rechtsbijstandsverzekering, TS? Proberen kan altijd, en zij zouden je kunnen adviseren.
  maandag 22 juni 2020 @ 14:10:57 #28
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_193736866
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:39 schreef skrn het volgende:
Ik weet niet zeker of TS helemaal kansloos is, eerlijk gezegd. Het is een gebrek dat gemeld had mogen worden, en het gebrek is duidelijk ook ontstaan door de koper. Dit kan immers bewezen worden omdat het kastje gewoon niet goed vaststaat. En je gaat als koper niet zomaar aan kastjes lopen hengsten, toch?

Als de keuken echt fonkelnieuw is, zou je nog best een zaak kunnen hebben. Maar om het hier nu een zaak van te maken ...

Heb je een rechtsbijstandsverzekering, TS? Proberen kan altijd, en zij zouden je kunnen adviseren.
Ah kom op. Kwestie van even vastzetten.
pi_193737154
Als het huis werd gepresenteerd als klaar voor bewonen en je komt een heel scala van dergelijk onvolkomenheden tegen dan zou het de moeite zijn maar als het om een of twee van die klusjes gaat kan je dat vlotter zelf oplossen of op laten lossen door een handig familielid of kennis.
  maandag 22 juni 2020 @ 14:35:12 #30
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_193737180
Ik zou het duurste klusbedrijf dat je kent met spoed laten komen en alle kosten verhalen op de vorige bewoners!! Dit is gewoon oplichting!!1!
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  maandag 22 juni 2020 @ 14:36:11 #31
487645 SimonedeBeauvoir
Sicker than your average
pi_193737188
Ohja en in de tijd dat je dit topic typte had je ook het kastje op kunnen hangen nou groetjes
Once we've both said our goodbyes
Let's just let it go
Let me let you go
  maandag 22 juni 2020 @ 14:36:36 #32
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_193737192
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:36 schreef SimonedeBeauvoir het volgende:
Ohja en in de tijd dat je dit topic typte had je ook het kastje op kunnen hangen nou groetjes
Groetjes terug!
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
  maandag 22 juni 2020 @ 14:37:52 #33
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_193737208
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:39 schreef skrn het volgende:
Ik weet niet zeker of TS helemaal kansloos is, eerlijk gezegd. Het is een gebrek dat gemeld had mogen worden, en het gebrek is duidelijk ook ontstaan door de koper. Dit kan immers bewezen worden omdat het kastje gewoon niet goed vaststaat. En je gaat als koper niet zomaar aan kastjes lopen hengsten, toch?

Als de keuken echt fonkelnieuw is, zou je nog best een zaak kunnen hebben. Maar om het hier nu een zaak van te maken ...

Heb je een rechtsbijstandsverzekering, TS? Proberen kan altijd, en zij zouden je kunnen adviseren.
Keuken uit 2012, dus ergens ook vreemd dat de verkopers of de bewoners daarvoor er niks mee hebben gedaan.
Ja heb ik wel, maar denk wel dat dat wat overdreven is.
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_193737311
Niet netjes en ook raar voor een keuken uit 2012. Maar voor een verborgen gebrek vind ik het; zelfs als het volgens de regeltjes misschien zou kunnen echt te licht. Zou er geen punt van maken en gewoon (laten) repareren. Kost je minder stress en gedoe en waarschijnlijk ook geld dan als je er wel achteraan gaat.

Verborgen gebreken gaat voor mij meer over een dak dat rot is, of riolering die vervangen moet worden, een garage vol asbest. Of een vochtprobleem dat al even speelt.
Whatever...
pi_193737376
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2020 13:23 schreef KaBuf het volgende:
nieuwsgierig
Mee eens TS.

Het gaat erover of je in je recht staat.
  maandag 22 juni 2020 @ 14:53:35 #36
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_193737421
Trouwens wel beschamend Hollands dit hoor, net een huis gekocht van misschien ¤150.000 en dan kijken of je een klusje van ¤50 kunt verhalen op de verkoper ;(
pi_193737593
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 14:53 schreef Woelwater het volgende:
Trouwens wel beschamend Hollands dit hoor, net een huis gekocht van misschien ¤150.000 en dan kijken of je een klusje van ¤50 kunt verhalen op de verkoper ;(
¤150.000 euro waar dan?
  maandag 22 juni 2020 @ 15:24:22 #38
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_193737842
quote:
14s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:06 schreef skrn het volgende:

[..]

¤150.000 euro waar dan?
Misschien.. Maar dan nog, het gaat om een fakking kastje wat niet helemaal goed vast zit.. Dat je het überhaupt al overweegt om zoiets aan te kaarten bij de verkoper is al een grote :') waard.
Een Miep bellen van de rechtsbijstandsverzekering, een onafhankelijke deskundige erbij halen om aan te tonen dat het gebrek al voor de verkoop aanwezig was kost al het veelvoud aan het even vast laten zetten van dat kastje.
pi_193738301
quote:
0s.gif Op maandag 22 juni 2020 15:24 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Misschien.. Maar dan nog, het gaat om een fakking kastje wat niet helemaal goed vast zit.. Dat je het überhaupt al overweegt om zoiets aan te kaarten bij de verkoper is al een grote :') waard.
Een Miep bellen van de rechtsbijstandsverzekering, een onafhankelijke deskundige erbij halen om aan te tonen dat het gebrek al voor de verkoop aanwezig was kost al het veelvoud aan het even vast laten zetten van dat kastje.
Wat is er mis om op een forum als dit dat soort vragen te stellen? TS geeft meermaals aan dat gewoon nieuwsgierig is hoe het juridisch zit, niet dat hij ook zijn gelijk wil gaan behalen.
Kleine geheimen dienen beschermd te worden.
Grote geheimen worden beschermd door publiek ongeloof.
pi_193829729
quote:
1s.gif Op maandag 22 juni 2020 16:01 schreef ender_xenocide het volgende:

[..]

Wat is er mis om op een forum als dit dat soort vragen te stellen? TS geeft meermaals aan dat gewoon nieuwsgierig is hoe het juridisch zit, niet dat hij ook zijn gelijk wil gaan behalen.
Ja nadat mensen zeggen dat het onzinnig is, dan schuift hij het ineens op z'n schoonouders af :') 'Nieuwsgierig hoe dit juridisch zit' is natuurlijk onzin als je er niks mee wilt doen.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 28-06-2020 13:52:50 ]
  zondag 28 juni 2020 @ 14:54:19 #41
304004 KaBuf
#teamfriet
pi_193830838
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 13:52 schreef Granqvist het volgende:

[..]

Ja nadat mensen zeggen dat het onzinnig is, dan schuift hij het ineens op z'n schoonouders af :') 'Nieuwsgierig hoe dit juridisch zit' is natuurlijk onzin als je er niks mee wilt doen.
Ja leuk. Er is ook gezegd dat ik er in theorie iets mee kan doen, maar dat betekent niet dat ik morgen al naar de rechtbank ga. :')
Please consider the environment before printing this post.
Op zaterdag 27 mei 2017 00:36 schreef d4v1d het volgende:
Kabuf is af en toe best een prima kerel.
pi_193831275
Die zure reacties hier _O-

Vind het best een interessante vraag. Ok, een keukenkastje is misschien niet zo spannend maar wat als ook de kraan niet lekker werkt, de deur niet goed op slot gaat, het raam niet goed sluit etc. Zijn er mensen die dit allemaal nalopen?
pi_193831776
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 15:35 schreef GS-Raw het volgende:
Die zure reacties hier _O-

Vind het best een interessante vraag. Ok, een keukenkastje is misschien niet zo spannend maar wat als ook de kraan niet lekker werkt, de deur niet goed op slot gaat, het raam niet goed sluit etc. Zijn er mensen die dit allemaal nalopen?
Daar heb je normaal de bouwkundige keuring voor ;-) Of je doet het inderdaad, allemaal, zelf.
pi_193831986
quote:
2s.gif Op maandag 22 juni 2020 09:59 schreef KaBuf het volgende:
Ik kreeg verborgen gebrek alleen maar te horen van mijn schoonouders :D

Heb zelf twee linkerhanden, maar vond het ook nogal overdreven om hiermee nog naar de makelaar te gaan. Maar wilde graag feedback van anderen :)
Nooit naar familie of vrienden luisteren, die roepen vak mar wat zonder er echt wat van te weten.
pi_193833436
Een verborgen gebrek is m.i. een gebrek dat verborgen is door de verkoper en redelijkerwijs niet kan worden onderzocht door de koper (die heeft onderzoeksplicht).

Met andere woorden: de verkoper wist er vanaf, maar heeft het bewust niet gemeld of bewust verhuld - en het was niet zichtbaar voor de koper.

Ik vind dit dus echt een twijfelgeval. Wellicht had je dit als koper kunnen (of moeten?) controleren bij de eindinspectie? Aan de andere kant zou je er redelijkerwijs vanuit moeten kunnen gaan dat een redelijk jonge keuken goed gemonteerd is.

Vanuit praktisch oogpunt is de vraag echter of het de moeite waard is voor zoiets kleins. Ik zou het niet doen denk ik.
*******
  Moderator / Kerstkaart terrorist zondag 28 juni 2020 @ 20:28:34 #46
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_193834886
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 18:31 schreef sopzeep het volgende:
Een verborgen gebrek is m.i. een gebrek dat verborgen is door de verkoper en redelijkerwijs niet kan worden onderzocht door de koper (die heeft onderzoeksplicht).

Met andere woorden: de verkoper wist er vanaf, maar heeft het bewust niet gemeld of bewust verhuld - en het was niet zichtbaar voor de koper.

Ik vind dit dus echt een twijfelgeval. Wellicht had je dit als koper kunnen (of moeten?) controleren bij de eindinspectie? Aan de andere kant zou je er redelijkerwijs vanuit moeten kunnen gaan dat een redelijk jonge keuken goed gemonteerd is.
Ik vind dit inderdaad ook, want in hoeverre ga je een nieuwe keuken onderzoeken. Moet je op alle kastjes op de bodem drukken om te weten of het aan de achterzijde wel vast zit?
Bij mijn keukenkastjes zitten geen schroeven zichtbaar tegen de achterzijde dus zo zou ik dit niet kunnen weten.
En bij die van mij zit er ook een tegellaag die tot de onderkant van de kastjes komt.

quote:
Vanuit praktisch oogpunt is de vraag echter of het de moeite waard is voor zoiets kleins. Ik zou het niet doen denk ik.
Maar dit is dan dus weer niet de vraag van TS.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
  dinsdag 30 juni 2020 @ 12:02:34 #47
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_193857103
Is geen verborgen gebrek. Had je zelf makkelijk kunnen ontdekken tijdens de inspectie.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  dinsdag 30 juni 2020 @ 12:05:00 #48
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_193857130
quote:
0s.gif Op zondag 28 juni 2020 15:35 schreef GS-Raw het volgende:
Die zure reacties hier _O-

Vind het best een interessante vraag. Ok, een keukenkastje is misschien niet zo spannend maar wat als ook de kraan niet lekker werkt, de deur niet goed op slot gaat, het raam niet goed sluit etc. Zijn er mensen die dit allemaal nalopen?
Daar is de inspectie voor voordat je naar de notaris gaat.

Dat veel makelaars daar een broertje dood aan hebben is wel een kwalijke zaak.
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_193858102
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 12:05 schreef fathank het volgende:

[..]

Daar is de inspectie voor voordat je naar de notaris gaat.

Dat veel makelaars daar een broertje dood aan hebben is wel een kwalijke zaak.
Welk deel van de huizenkoper controleert daadwerkelijk hoe de keukenkastjes precies bevestigd zijn, denk je? :+

Ik snap je punt overigens wel :)
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  Eindredactie Games woensdag 1 juli 2020 @ 07:47:55 #50
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_193868272
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juni 2020 13:09 schreef baskick het volgende:

[..]

Welk deel van de huizenkoper controleert daadwerkelijk hoe de keukenkastjes precies bevestigd zijn, denk je? :+

Ik snap je punt overigens wel :)
De inspecteur van VEH controleerde het wel :)
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')