abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7965293
Laatst was ik nog bij mijn tandarts voor een halfjaarscontrole. Op zich nix mis mee. Totdat mijn tandarts een gaatje zag die gevuld moest worden. Ik heb ermee ingestemd. Voorbereiding ging goed totdat hij vroeg of ik een verdoving wilde... nou ja... dacht ik... Ik vroeg of het pijn gaat doen zo'n vulling. Hij zei dat het wel wat zeer kon gaan doen. Keus was toen wel snel gemaakt... Als er iets is waar ik allergisch voor ben dan is het wel die pijn bij de tandarts enzo...

Wat ik niet snap, waarom zou je niet voor een verdoving kiezen?
Voel je je soms beter als je het zonder verdoving kan?

zaterdag 18 januari 2003 @ 01:35:08 #2
17887 LazySod
Living Chaos, Living Life
pi_7965329
Vroeger wilde ik me nooit laten verdoven. Weet niet meer waarom. Op een gegeven moment ben ik me laten verdoven. Werkt ook voor de tandarts makkelijker - dan kan hij rustig doorboren/wroeten/pulken zonder dat ik constant lig te grommen en kreunen.

Kan me iets voorstellen bij mensen die angst hebben voor naalden en injecties enzo als reden om je niet te laten verdoven, maar ik zie zelf het nut van de verdoving wel.

† In Memoriam † zaterdag 18 januari 2003 @ 01:37:29 #3
7074 moussy
kuttekop
pi_7965370
Mijn tandarts doet niks meer zonder verdoving, ja ja behalve kijken :p , uit zelfbescherming. Hij is nml al een aantal keer gegrepen door een patiënt die geen verdoving wilde.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_7965411
Ik vind met verdoving veel erger omdat je dan aan halve dag met een lamme wang loopt, zodat bijvoorbeeld alles wat je drinkt zo je mond weer uitstroomt. Zwaar irritant. Bovendien voelt zo'n prik ook niet lekker.

Dan maar even door die pijn heen bijten.

Please, find my happy place!
pi_7965425
Ik heb zo'n verdoving maar genomen. In begin dacht ik van dat het spuiten van die verdoving wel pijn doet maar het viel hartstikkuh mee. Je voelt er nauwelijks wat van. Het voelt alsof je even een koud staafje tegen je tandvlees hebt. Het doet niet pijn, steekt niet ofzo. Daarna heb je je verdoving en gaat de tandarts aan de slag. Ik wil altijd wel die verdoving
pi_7965436
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 01:33 schreef Max3 het volgende:
Het bespaart geld verder kan ik ook niet veel bedenken. En als het heel erg wordt kan je zelfs nog achter het mondkapje van het ziekenhuis belanden en word je onder narcose behandeld als je doordraait van naalden

[Dit bericht is gewijzigd door GHansie op 18-01-2003 01:43]

Don't think you are. Know you are.
pi_7965469
Voor een gaatje???
Kijk gaat ie mijn mond verbouwen dan wel graag (trekken ed)
Maar voor gaatjes heb ik nog nooit een verdoving gevraagd.
  zaterdag 18 januari 2003 @ 01:54:24 #8
20862 Spandexus
Merkbaar rekbaar
pi_7965637
Mijn ervaring is, dat het zetten van de verdoving pijnlijker is dan het vullen zelf. Daarnaast heb ik het gevoel, dat de verdoving maar gedeeltelijk werkt. Je gezicht is halfzijdig verlamd en dat is het. Het nare gevoel/pijn is identiek aan niet verdoven. Ik laat me dus nooit verdoven voor een vulling.
It's a jeepthing....you wouldn't understand
  zaterdag 18 januari 2003 @ 01:58:51 #9
41910 onetouch
koekeroekus...
pi_7965700
in mijn bek gebeurt nix zonder verdoving

hij mag kijken en wat pielen met dat haakje van 'm, maar wordt er geboord of meer dan zet maar een spuit en ga je gang... drug-addict

pi_7966057
Of het nou meer of minder kost, als je een beetje goed verzekerd ben dan wordt je verdoving ook nog vergoed.
pi_7966105
Ik heb 2 kleine gaatjes en daarvoor werd ik niet verdoofd. Ik vind het gewoon een klote gevoel als hij gaat lopen boren. Het doet niet echt pijn, maar het is gewoon supervervelend gevoel. verdoving is natuurlijk op dat moment prettiger
pi_7966278
Was gister nog naar de TA.
Had een gaatje, maar dat wist ik.
Ik word nooit gevraagd of ik verdoofd wil worden. Word dus ook niet verdoofd voor het boren.
Dat is voor mietjes

Tis wel een irri gevoel zeg.
Zo irri dat ik mijn hand omhoog duwde en die boor bijna vaster in mijn kies heb geduwd.

Gelukkig heb ik een snelle TA.

pi_7966348
Zelf neem ik ook nooit een verdoving. Zelf denk ik heel nuchter over dingen en zo ook bij pijn. Ik bedenk mij dat het gewoon prikkels zijn die naar je hersenen gaan, die je net zo makkelijk kan negeren... Ik moet zeggen dat een verdoving zetten wel leuk is, maar boren net zo veel
  zaterdag 18 januari 2003 @ 04:17:55 #14
30039 vinnie81
Italia Championi
pi_7966707
Ik hou er zowiezo niet van als er iets in mijn mond gebeurd...
Tijdje geleden 2 verstandskiezen laten trekken.
Nou de eerste geen problemen. Kom ik 2 weken later terug voor de andere is mijn eigen kaakchirurg afwezig dus krijg zijn partner..
GODVER.. totaal 5 verdovings injecties gekregen.. Die tang heeft, weet niet hoe lang in mijn mond gezeten om dat ding, dat hij al stom genoeg had afgebroken.
Dus eerst was de rechterkant van mijn face GEHEEL verlamd voor anderhalve dag.. daarna kon ik en dit zweer ik, mijn tanden een hele maand niet van elkaar krijgen. Ja, net genoeg voor een rietje. Heb toen elke dag zitten wrikken met van die houten spatels.. telkens weer 1 erbij en dan van boven naar beneden.. Niet fijn...

Dus toen kreeg ik een gaatje en moest toch even slikken toen de tandarts wilde verdoven.. Maar toch alles goed gegaan

zaterdag 18 januari 2003 @ 05:10:09 #15
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_7966841
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 01:33 schreef Max3 het volgende:
Laatst was ik nog bij mijn tandarts voor een halfjaarscontrole. Op zich nix mis mee. Totdat mijn tandarts een gaatje zag die gevuld moest worden. Ik heb ermee ingestemd. Voorbereiding ging goed totdat hij vroeg of ik een verdoving wilde... nou ja... dacht ik... Ik vroeg of het pijn gaat doen zo'n vulling. Hij zei dat het wel wat zeer kon gaan doen. Keus was toen wel snel gemaakt... Als er iets is waar ik allergisch voor ben dan is het wel die pijn bij de tandarts enzo...

omdat mijn tandarts er niet om vraagt en gaatjes vullen altijd zonder verdoving doet
To infinity…and beyond!
pi_7967069
Ik hoef nooit een verdoving, zeker niet bij het vullen van een simpel gaatje. De prik doet meer pijn dan het boren.
pi_7969282
verdoving opzich is niets mis mee, maar ik lig liever even 30 sec in pijn als m'n tandarts op de wortel boort, dan dat ik weer een hele dag met een bek als een schoenzool rondloop.
teach them how to fish, not catch the damn things for them. -> www.google.nl
pi_7969667
Nee hoor, mijn tandarts lacht me bijna uit als ik een verdoving voor een pietepeuterig gaatje vraag
Hij is er echt eentje van het soort: je niet aanstellen als het niet nodig is.

Waarom ik naar deze tandarts ga? Toen ik nog studeerde was hij mijn tandarts, prima ervaringen mee gehad. Toen ging ik verhuizen en dacht dus maar een andere tandarts te zoeken. En dat lukte. Maar oeioeioei, wat een type. Echte angst-tandarts ("weet je zeker dat je geen verdoving wilt, het kan wel een beetje pijn doen hoor"). Echt stikzenuwachtig werd ik er van, zelfs als hij nog niks had gedaan. En dan die verdoving, twee vreselijke pijnlijke spuiten, de halve dag geen gevoel op die plek, lekker kwijlen en het niet doorhebben , nee hoor, ik had er meer last van dan bij die oude tandarts.
Geen verdoving voor mij dus, althans bij de standaard kleine gaatjes.

En toen ben ik maar weer teruggegaan. Geen gezeur, tenzij het echt pijn doet dus.

Moderator / Miss SHO zaterdag 18 januari 2003 @ 13:31:49 #19
22592 crew  Ole
pi_7969771
De één is nou eenmaal gevoeliger dan de ander als het om boren gaat..

Bij mij wordt er alleen geboord met verdoving!!!

Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_7969784
Ik vond de prik van de verdoving erger dan de pijn van het boren..
Vandaar voor mij geen verdoving. (1 keer gebeurt ..)
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_7969803
sommige mensen kunnen niet tegen de steek van de naald, andere mensen kunnen niet tegen de verdoving zelf, die mensen zullen dus zonder verdoving kiezen...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_7970034
Vroeger toen ik nog klein was kreeg ik nooit een verdoving. Het deed nooit pijn, het was alleen een rotgevoel als ie met die zware boormachine aan het werk ging. Dat trilde door m'n hele lijf heen. Ineens kreeg ik bij ieder gaatje een verdoving zonder te vragen. Totaal zinloos want die zware 2000 watt supercharged boormachine liet nog steeds heel m'n lichaam trillen.

Tot ik een keer niet al te lekker was voordat ik bij de tandarts kwam. Na het geven van de verdoving zat ik in de wachtkamer te wachten tot die verdoving ging werken en werd ik me daar toch duizelig en misselijk... Even naar buiten en toen ging het wel weer. Sinds dien geen verdoving meer gekregen voor gaatjes vullen.

Op 1 uitzondering na dan. Vorig jaar was er een stuk vulling op een vervelende manier afgebroken en hij weigerde me te helpen zonder verdoving. En gelijk had hij. Zelfs met verdoving was het erg gevoelig.

Ik ben gister voor een extra grondige controle langsgeweest. Hij kon niets vinden, maar heeft voor de zekerheid toch 2 foto's gemaakt. Maandag de uitslag en met een beetje geluk kan ik gerust een jaar op reis zonder problemen

pi_7970305
Ghe... Ik ben vorige week nog naar de tandarts geweest; ik had nog een melkkies zitten die iets van 3 jaar geleden in 3'en is gebroken (en ja ik was echt gruwelijk laat met wisselen...) en daar ben ik 1 stuk zomaar kwijt geraakt.. Die andere twee stukken zijn vast komen te groeien in me tandvlees. En vorige week vond de tandarts het wel nodig om ze er ein-de-lijk uit te halen (en ik ook, aangezien ze er toch niet zomaar uit zouden komen). Maar dat heeft hij ook zonder verdoving gedaan.

nadat die stukken eruit waren vond hij toch wel dat ze erg vast zaten en had hij een verdoving misschien toch wel op z'n plaats gevonden.. En be-dankt

Maar ik ben toch wel blij dat hij ze er zo heeft uitgehaald; ik haat verdovingsprikken (heb al eens een hoektand moeten laten trekken..).

pi_7970322
Ik neem nooit een verdoving, had 2 gaatjes, en eentje moest later nog bijgewerkt worden, ook zonder verdoving. Ik vind die pijn niet zo erg en het is maar 5 min ofzo.
To challenge me is to respect chaos, and to respect death!
pi_7970342
'k doe wel altijd verdoving...
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')