abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_193755450
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:41 schreef fietsie het volgende:

Zat Urk ook niet tussen de toppers? Ik meen zoiets meegekregen te hebben; midden op t platteland...
Zwartewaterland (Genemuiden, Hasselt) op 1 en Urk op 2 _O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 23 juni 2020 @ 17:52:01 #252
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193755458
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:51 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Zwartewaterland (Genemuiden, Hasselt) op 1 en Urk op 2 _O-
Ahja ook al twee van die dorpen die platteland ademen...

Genemuiden (1e hit op funda waar ik op klikte):

Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193755471
Middag.

Leuke verrassing Anthrax! *O* Waardering is altijd fijn!

Het was gelukkig maar 32 graden in de auto en ik droeg gelukkig een lange, zwarte spijkerbroek ;(

Maar examen ging wel prima. Ik kon helemaal los op een vraag over methaan 8-)
Was slechts iets langer dan een uurtje bezig, het was een kort examen. Prof was ook nog zo aardig een kwartier eerder te beginnen, omdat we anders met z'n allen nog een half uur moesten wachten voor het wachten, met zo'n warm masker op onze neus.
pi_193755528
Ik heb maar weer eens de kip rozemarijn stoommaaltijd van de AH gehaald. Kapot van werk en inderdaad de loeeeeihete auto op de terugweg, de man eet elders en al te veel afgehaald deze week.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193755535
Je klinkt nog wel positief Candaasje! *O*
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193755545
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:52 schreef fietsie het volgende:

Ahja ook al twee van die dorpen die platteland ademen...
Er is alleen gekeken naar bebouwd gebied, naar tuintjes bij woningen. Dus weilanden, akkerland en bos en zo telt niet mee. https://www.groene.nl/artikel/een-tuin-is-een-aanval
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  dinsdag 23 juni 2020 @ 17:57:00 #257
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193755557
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:56 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Er is alleen gekeken naar bebouwd gebied, naar tuintjes. Dus weilanden, akkerland en bos en zo telt niet mee. https://www.groene.nl/artikel/een-tuin-is-een-aanval
Uhuh, zie mn vorige post ;)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193755575
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:57 schreef fietsie het volgende:
Uhuh, zie mn vorige post ;)
quote:
En wat is er aan de hand met Genemuiden?

Genemuiden – Gællemuun – is een oud stadje in de gemeente Zwartewaterland dat al sinds 1275 stadsrechten heeft. De oude straatjes en huizen zijn dicht op elkaar gepakt, alsof men rugdekking wilde van de kerk, met de blik gewend naar de waterwegen en de uitgestrekte weilanden. Dat is al zo groen, moet men gedacht hebben, laten we de ruimte binnen maar volbouwen. Er zijn heel wat straten waar amper één boom staat. Maar, en dat is opvallend: die stenigheid dringt ook door tot in de tuinen.

En daar komen we wellicht bij de volksaard van de Gællemuniger. Hier komen de bouwbedrijven vandaan, makers van hout en steen en tapijt. Hun werknemers wonen om de hoek, wat te zien is aan de bedrijfsbusjes voor de woonhuizen. Het zijn hardwerkende arbeiders die op mooie zomeravonden op hun eigen terras genieten van gebakken vis. De tuintjes zijn vaak klein, maar wat nog meer opvalt is dat ze vooral zijn volgebouwd met schuurtjes, overkappingen, uitbouwen en terrassen. Sommige mensen hebben gras, maar dat is dan wel kunstgras, afkomstig van de lokale kunstgrasfabriek – want ook daarin is Genemuiden groot.
:D
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193755584
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:52 schreef fietsie het volgende:

[..]

Ahja ook al twee van die dorpen die platteland ademen...

Genemuiden (1e hit op funda waar ik op klikte):

[ afbeelding ]

Sfeervol ook

Als ik dan zie wat er hier allemaal rondkruipt en vliegt O+
pi_193755595
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:58 schreef Sarabi het volgende:

Sfeervol ook

Als ik dan zie wat er hier allemaal rondkruipt en vliegt O+
Jouw dorpje was best groen :Y
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193755609
Ik snap het voor geen meter, als ik dan een saaie tuin wilde dan toch iig gewoon een lap gras...
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
pi_193755622
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:52 schreef Candaasje het volgende:
Middag.

Leuke verrassing Anthrax! *O* Waardering is altijd fijn!

Het was gelukkig maar 32 graden in de auto en ik droeg gelukkig een lange, zwarte spijkerbroek ;(

Maar examen ging wel prima. Ik kon helemaal los op een vraag over methaan 8-)
Was slechts iets langer dan een uurtje bezig, het was een kort examen. Prof was ook nog zo aardig een kwartier eerder te beginnen, omdat we anders met z'n allen nog een half uur moesten wachten voor het wachten, met zo'n warm masker op onze neus.
Je klinkt alsof je er wel vertrouwen in hebt dat je het gehaald hebt *O* En fijn dat je niet langer hoefde te wachten voor het wachten (vond dat al zo raar toen je dat omschreef een vorige keer)
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193755626
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:55 schreef DancingPhoebe het volgende:
Je klinkt nog wel positief Candaasje! *O*
Ja, ik zou gek staan kijken als ik geen voldoende heb gehaald voor dit vak :Y
Verder was het weer fijn om even op de campus te zijn.

Vanavond pizza! Of nouja, rechthoekig pizzadeeg met een berg 'toppins'. Ik weet niet of het de naam pizza mag hebben. Maar het smaakt altijd meer dan prima :9
pi_193755640
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:59 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik snap het voor geen meter, als ik dan een saaie tuin wilde dan toch iig gewoon een lap gras...
Ik snap nooit waarom mensen een huis met tuin kopen en er dan alleen bestrating in doen 8)7 Een groot terras oid snap ik wel, maar alléém stenen? Nee.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193755653
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:59 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jouw dorpje was best groen :Y
Goed om te horen :D

Nu is onze tuin wel heel erg wild en zouden de meeste mensen het niet vinden kunnen. Maar als ik dan zie hoe blij alle insecten en vogels er mee zijn, vind ik het wel best.

De insecten moeten alleen stoppen met zelfmoord in ons badje te plegen. We blijven elk uur bezig met ze er uit de vissen.
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 juni 2020 @ 18:02:50 #266
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193755673
Middag :W

Thermenmuseum was best aardig. Het enige Romeinse badhuis wat nog bewaard is in NL. Daarbij natuurlijk nog een stukje Romeinse geschiedenis in Limburg.

In het mijnmuseum had ik een privérondleiding. :+ Bevlogen verteller en toch zonde dat zo'n beetje alle Mijngebouwen gesloopt zijn.

Maaltijdsalade voor vanavond en morgen weer richting huus.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:02:53 #267
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193755674
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik snap nooit waarom mensen een huis met tuin kopen en er dan alleen bestrating in doen 8)7 Een groot terras oid snap ik wel, maar alléém stenen? Nee.
Mijn buurvrouw heb ik dat wel eens gevraagd; die gaf aan dat " in haar cultuur de tuin is om samen te komen" en dan is dat groen nergens voor nodig.
Ik weet niet zo goed of zij nu de expert in haar cultuur is... of dat ze gewoon niet van tuinieren houdt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_193755698
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:01 schreef Sarabi het volgende:

Goed om te horen :D

Nu is onze tuin wel heel erg wild en zouden de meeste mensen het niet vinden kunnen. Maar als ik dan zie hoe blij alle insecten en vogels er mee zijn, vind ik het wel best.

De insecten moeten alleen stoppen met zelfmoord in ons badje te plegen. We blijven elk uur bezig met ze er uit de vissen.
Het valt blijkbaar op als je uit één van de meest betegelde gemeenten in Nederland komt :')

Ik vond dat vorig jaar op vakantie overigens echt ultiem Zen. Met een schepnet 's morgens in de vroegte insekten uit het zwembad scheppen :+ Maar mooie groene tuin vol insekten en vogels (en egeltjes!) is super.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_193755717
Mijn schoonvader zou het liefst de tuin asfalteren ;( Nu houdt schoonmoeder dat nog een klein beetje tegen, maar een kleine border is het wel qua tuin. Hoewel ze nu op de schuur wel een sedumdak hebben. Maar dat geldt geloof ik wel voor heel de schoonfamilie; vooral veel (grijze) tegels. Brrr.

Mijn ouders houden gelukkig wel van tuinieren. (En dan niet te strak) O+
pi_193755724
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:02 schreef borisz het volgende:
Middag :W

Thermenmuseum was best aardig. Het enige Romeinse badhuis wat nog bewaard is in NL. Daarbij natuurlijk nog een stukje Romeinse geschiedenis in Limburg.

In het mijnmuseum had ik een privérondleiding. :+ Bevlogen verteller en toch zonde dat zo'n beetje alle Mijngebouwen gesloopt zijn.

Maaltijdsalade voor vanavond en morgen weer richting huus.
Goede dag, borisz! Dat mijnmuseum ben ik ook ooit geweest, was best een leuk museum. Maar je was op dat moment dus de enige bezoeker? Nog de grotten bezocht? :+
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 23 juni 2020 @ 18:07:08 #271
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_193755766
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Goede dag, borisz! Dat mijnmuseum ben ik ook ooit geweest, was best een leuk museum. Maar je was op dat moment dus de enige bezoeker? Nog de grotten bezocht? :+
Ze draaien nu in shifts. En ik zou niet de enige zijn, maar twee anderen zijn niet komen opdagen. :P

We komt trouwens een hypermodern mijnmuseum gaat najaar 2021 open.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_193755783
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:02 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mijn buurvrouw heb ik dat wel eens gevraagd; die gaf aan dat " in haar cultuur de tuin is om samen te komen" en dan is dat groen nergens voor nodig.
Ik weet niet zo goed of zij nu de expert in haar cultuur is... of dat ze gewoon niet van tuinieren houdt.
Weet niet welke cultuur dat ik maar ik begrijp van de cultuur waar me omga er een paar redenen zijn. Status (want sommige steensoorten zijn natuurlijk schreeuwend duur), gemak (je veegt het aan) koelte (je gooit er water overheen en het koelt af), ruimte en dan natuurlijk, in die bloedhitte groeit er niet zoveel naast onvruchtbare grond
We have far more in common than that which devides us..
pi_193755810
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:04 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Het valt blijkbaar op als je uit één van de meest betegelde gemeenten in Nederland komt :')

Ik vond dat vorig jaar op vakantie overigens echt ultiem Zen. Met een schepnet 's morgens in de vroegte insekten uit het zwembad scheppen :+ Maar mooie groene tuin vol insekten en vogels (en egeltjes!) is super.
Egels zie je hier minder. Heb er pas 2 gezien in 5 jaar tijd. Wel jammer, lijkt me wel gezellig als ze door de bladeren schuifelen als we in de avond bij de vuurkorf zitten.
pi_193755811
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Weet niet welke cultuur dat ik maar ik begrijp van de cultuur waar me omga er een paar redenen zijn. Status (want sommige steensoorten zijn natuurlijk schreeuwend duur), gemak (je veegt het aan) koelte (je gooit er water overheen en het koelt af), ruimte en dan natuurlijk, in die bloedhitte groeit er niet zoveel naast onvruchtbare grond
Maar stenen warmen juist enorm op. Groen koelt echt veel beter af :Y
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:08:42 #275
84152 fietsie
Don't Panic.
pi_193755813
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:07 schreef Kaatje1 het volgende:

[..]

Weet niet welke cultuur dat ik maar ik begrijp van de cultuur waar me omga er een paar redenen zijn. Status (want sommige steensoorten zijn natuurlijk schreeuwend duur), gemak (je veegt het aan) koelte (je gooit er water overheen en het koelt af), ruimte en dan natuurlijk, in die bloedhitte groeit er niet zoveel naast onvruchtbare grond
Steen koelt af? Het is aan die kant van onze tuin altijd een paar graden warmer, omdat die enorme steenmassa een grote oven vormt.
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')