Halve garen aldus Ruttequote:Op zondag 21 juni 2020 23:49 schreef Toekito het volgende:
[..]
...in Den Haag liepen alleen stadionverboden en ander gespuis.
Dat lijkt me ook bijna onvermijdelijk. Iedereen die daar ronddabbert kun je niet apart gaan vragen hoe, wat, waarom.quote:Op maandag 22 juni 2020 14:23 schreef RipCity het volgende:
Onder de ruim honderd arrestanten op het Malieveld was ook Volkskrant-verslaggever Cor Speksnijder. Hij fietste rond 17 uur nietsvermoedend een eind verder, op de Koninginnegracht, werd door de politie richting Malieveld gedirigeerd en kreeg daar te horen dat hij was aangehouden.
Speksnijder is verbijsterd. ‘Ik wil hier helemaal niet zijn, ik heb er niets mee te maken. Ik sta hier nu al een uur.’
Volgens Speksnijder zijn meer mensen die niks met de demonstratie te maken hebben ‘in een fuik’ geleid. ‘Er werd niet meer gezegd dat we weg moesten, we werden juist die kant op gestuurd.’ Na een verhoor mocht Speksnijder alsnog naar huis. ‘Ik heb tegen de recherche verklaard
Wtf, nooit van deze man gehoord, tot nu dan, wat een figuur.quote:Op maandag 22 juni 2020 12:40 schreef Tourniquet het volgende:
Uiteraard was ook Erik "de gele camera" Groenendijk er bij gisteren. Ik word er al naar van als ik zijn stem hoor, maar toch fascineert me dit op een of andere manier. Wat een volslagen malloot.![]()
Demonsratie tegen zijn mantra en enige succesje in de mismanagede coronocrisis, anderhalve meter samenleving, verboden. Politie die ingrijpt tegen meningsuitingen die gewoon mogen of de demonstratie nou verboden zijn of niet. Mensen moeten weg maar kunnen nergens heen en lopen in een fuik, en dan ligt het natuurlijk aan die al dan niet imaginaire voetbalsupporters.quote:
Je krijgt zeker ook nog 1000 euro van hem? #opruttequote:Op maandag 22 juni 2020 15:19 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Demonsratie tegen zijn mantra en enige succesje in de mismanagede coronocrisis, anderhalve meter samenleving, verboden. Politie die ingrijpt tegen meningsuitingen die gewoon mogen of de demonstratie nou verboden zijn of niet. Mensen moeten weg maar kunnen nergens heen en lopen in een fuik, en dan ligt het natuurlijk aan die al dan niet imaginaire voetbalsupporters.
BLM demonstraties mochten wel doorgaan, mensen mogen opgepropt in een vliegtuig, maar de horeca in de buitenlucht mag niet eens met een meter afstand werken, wat al enorm zou schelen. Tegelijkertijd moet het ongrondwettige broddelwerkje dat dit kabinet van de noodmaatregelen heeft gemaakt permanent worden, en als je daar tegen wil protesteren wordt je van het Malieveld geknuppeld.
Er klopt hier echt iets niet.
Zoals bij gehandicapten en kinderen gebeurde?quote:Op maandag 22 juni 2020 12:20 schreef vipergts het volgende:
[..]
Het probleem is vaak dat die omstanders selectief film ze zien dat er iets aan de hand is en beginnen dan met filmen. De aanloop missen ze. Daarm moet de ME een livestream op die helmen of het waterkanon hebben. Alles wordt netjes geregistreerd en wij kunnen mooi meekijken hoe ongehoorzaam tuig klop krijgt.
Tik op de vingers gehad en loopt weer netjes in pas.quote:Op maandag 22 juni 2020 09:43 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
[..]
Die is ook flink van toon veranderd.
[..]
[..]
Ja dat is altijd zo'n fijn argument. Er liepen ook vrouwen en kinderen tussen.quote:Op maandag 22 juni 2020 16:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals bij gehandicapten en kinderen gebeurde?
Ja prima.
Ja dan zijn de beelden toch bruikbaar. Ook als de politie fouten maakt.quote:Op maandag 22 juni 2020 16:05 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zoals bij gehandicapten en kinderen gebeurde?
Ja prima.
Bron?quote:Op maandag 22 juni 2020 17:45 schreef afterburner het volgende:
Ze zijn nu beelden bij elkaar aan het vegen, want het waren niet hooligans die de eerste confrontatie aangingen, maar agenten in burger.
De media weer heerlijk aan het zwarte pieten.
twitter:ADnl twitterde op maandag 22-06-2020 om 18:02:04Politiebond luidt noodklok na rellen Den Haag: ‘We raken grip op samenleving kwijt’ https://t.co/VFiSk4VNTm reageer retweet
quote:Op maandag 22 juni 2020 16:26 schreef Caland het volgende:
[..]
Ja dat is altijd zo'n fijn argument. Er liepen ook vrouwen en kinderen tussen.
Terwijl de ME aan alle kanten belaagd wordt.
Was later toegegeven dat dit niet goed was hoor. Snap jullie vooroordelen over supporters niet zo hier in deze.quote:Op maandag 22 juni 2020 16:32 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ja dan zijn de beelden toch bruikbaar. Ook als de politie fouten maakt.
Sowieso snap ik niet wat er zo erg is als gehandicapten en kinderen betrokken zijn bij zoiets lijt mij dat je zelfs in een kapotte rolstoel voldoende tijd hebt om weg te gaan voordat de ME charges uitvoert.
Vaak zat tussen gestaan om te weten dat er eigenlijk altijd wel een punt is waar je weet dat je op moet rotten. En zo nu en dan krijgen wereldvreemden of sensatiezoekers die niet snel genoeg weg komen dan ook tikken ja.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Was later toegegeven dat dit niet goed was hoor. Snap jullie vooroordelen over supporters niet zo hier in deze.
Wereldvreemde sensatiezoekers waren toen gezinnen, gehandicapten, ouderen en gewoon voetbalsupporters die het stadion in wilde.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:16 schreef Caland het volgende:
[..]
Vaak zat tussen gestaan om te weten dat er eigenlijk altijd wel een punt is waar je weet dat je op moet rotten. En zo nu en dan krijgen wereldvreemden of sensatiezoekers die niet snel genoeg weg komen dan ook tikken ja.
Ik kan me die beelden nog wel herinneren ja, meen dat op een gegeven moment een hele stoep werd opengebroken en naar de politie werd gegooid. Maar daar lag het natuurlijk allemaal niet aan.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:18 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Wereldvreemde sensatiezoekers waren toen gezinnen, gehandicapten, ouderen en gewoon voetbalsupporters die het stadion in wilde.
Zelfs de driehoek had daarna gezegd dat het optreden niet goed was, dus ik weet niet waarom jij nu aan het wijzen bent.
https://www.parool.nl/ams(...)x-juventus~bfe4196e/quote:Op maandag 22 juni 2020 18:19 schreef Caland het volgende:
[..]
Ik kan me die beelden nog wel herinneren ja, meen dat op een gegeven moment een hele stoep werd opengebroken en naar de politie werd gegooid. Maar daar lag het natuurlijk allemaal niet aan.
https://www.parool.nl/ams(...)x-juventus~bfe4196e/quote:Toen het waterkanon was ingezet, begonnen enkele Ajaxfans met stenen en putdeksels naar de politie te gooien.
(...)
Een dag na de wedstrijd bespraken politie, justitie en de gemeente het politieoptreden. Toen al werd geconcludeerd dat dat niet goed was verlopen. Burgemeester Halsema noemde toen de inzet van een waterkanon tegen de supporters al een ‘onbedoelde provocatie’.
quote:Op maandag 22 juni 2020 18:22 schreef Red_85 het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ams(...)x-juventus~bfe4196e/
[..]
https://www.parool.nl/ams(...)x-juventus~bfe4196e/
Nou dan is het toch alleen maar goed dat de politie hun eigen optreden van begin tot eind filmt. Als het dan later bekeken wordt kunnen ze dus toegeven dat het niet goed is. Neemt niet weg dat mensen voor die tijd ruim voldoende gewaarschuwd worden om weg te gaan.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:15 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[..]
Was later toegegeven dat dit niet goed was hoor. Snap jullie vooroordelen over supporters niet zo hier in deze.
Thierry begrijpt nog niet hoe stillen te werk gaan.twitter:thierrybaudet twitterde op maandag 22-06-2020 om 18:27:48Wat is dit!? https://t.co/PcvoOlKTbt reageer retweet
Juist. En omstanders filmen opdat de politie geen beelden gaat verwijderen.quote:Op maandag 22 juni 2020 18:30 schreef vipergts het volgende:
[..]
Nou dan is het toch alleen maar goed dat de politie hun eigen optreden van begin tot eind filmt. Als het dan later bekeken wordt kunnen ze dus toegeven dat het niet goed is. Neemt niet weg dat mensen voor die tijd ruim voldoende gewaarschuwd worden om weg te gaan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |