abonnement Unibet Coolblue
pi_194561520
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 19:31 schreef fietsie het volgende:
Vandaag een variant op de Bloemkoolbom van Mele Best

Bloemkool 8 minuten voorgekookt
Gehakt gekruid zoals ik normaal de gehaktbal bij de gekookte bloemkool gekruid zou hebben.
Spek er creatief omheen gevlochten ipv het matje uit het recept.
Alvast een eerste laagje BBQ-Saus erop; ik wil het spek niet knapperig hebben.

Dan krijg je dit:

[ afbeelding ]

Vervolgens indirect gegrilld, tussen de 200 en 250 graden. Een klein uurtje.

Eerste half uur had ik een "schotje" van alufolie tussen het vuur en de bol, om m te beschermen tegen verbranding.

[ afbeelding ]

Tijdsindicaties uit een recept zijn leuk, maar ik heb mn timing gewoon laten afhangen van of iedeeen die zou mee eten ook thuis was, en even had kunnen douchen.
Er kwam een halve bol met een fijn kleurtje op tafel.

[ afbeelding ]

Doorgesneden heeft dat het volgende resultaat:

[ afbeelding ]

De bloemkool is nog lekker stevig, met een lichte bite; het weinige vet wat in het gehakt zat is door de bloemkool heen in de lekbak van de BBQ terecht gekomen, zo ook een deel van het vet van het spek.

nice!
pi_194567106
quote:
7s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 21:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Pekelen
Rotisserie kopen
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zaterdag 15 augustus 2020 @ 14:56:24 #153
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_194571034
quote:
8s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 08:35 schreef Joene het volgende:

[..]

Rotisserie kopen
Kan ook, alhoewel ik met pekelen meer resultaat heb.
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
pi_194574176
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 augustus 2020 14:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Kan ook, alhoewel ik met pekelen meer resultaat heb.
Pekelen en gewoon indirect verhitten. Misschien eerst een beetje roken. Altijd goed resultaat idd
pi_195017412
Vanavond dit.

A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_195024727
quote:
6s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:53 schreef Joene het volgende:
Vanavond dit.

[ link | afbeelding ]
Mooi stukkie, is't bips? Wat heb je er mee gedaan?

Ik kreeg gister een 1,5kg tomahawk, nog bevroren..
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_195028334
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 18:56 schreef fietsie het volgende:

[..]

Mooi stukkie, is't bips? Wat heb je er mee gedaan?

Ik kreeg gister een 1,5kg tomahawk, nog bevroren..
Ribstuk / Cote de boeuf , kortom tomahawk zonder bot.

Reverse Sear , en pittige rub (mosterdzaad , komijn , pittige paprika , chili vlokken , cayenne peper , grof zeezout , en pepermixje)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_195028348
quote:
8s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:50 schreef Joene het volgende:

[..]

Ribstuk / Cote de boeuf , kortom tomahawk zonder bot.

Reverse Sear , en pittige rub (mosterdzaad , komijn , pittige paprika , chili vlokken , cayenne peper , grof zeezout , en pepermixje)
Klinkt goed. Naar wens en tevredenheid gelukt?
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_195028950
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 21:51 schreef fietsie het volgende:

[..]

Klinkt goed. Naar wens en tevredenheid gelukt?
yep! was nagenoeg perfect , mooi korstje , vet randje goed gesmolten , garing zoals gewenst , kerntemp van 52 graden
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_195028965
quote:
8s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:20 schreef Joene het volgende:

[..]

yep! was nagenoeg perfect , mooi korstje , vet randje goed gesmolten , garing zoals gewenst , kerntemp van 52 graden
^O^ ^O^ :Y)
Probably the last sound heard before the Universe folded up like a paper hat would be someone saying What happens if I do this?
pi_195029024
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:21 schreef fietsie het volgende:

[..]

^O^ ^O^ :Y)
Vaker maken , doet niet onder voor bavette :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_195341338
Een tijd de bbq of kamado niet aangehad maar ik heb wel weer zin om de komende weken wat te gaan grillen. Ik heb nog een stuk dry-aged ribeye in de vriezer, evenals gewoon ribeye, picanha en bavette. Als het van het weekend goed weer is misschien eens een poging wagen.
pi_195359004
Bij betonnen barbecues kan je vaak spelen met de hoogte van het rooster; zijn er jullie bekend ook "mobiele" barbecues waarbij dit een beetje mogelijk is?
pi_195361327
Die ouderwetse hibachi bbq met aan de achterkant dat blokje waar je je rooster op 3 verschillende niveaus in kon steken :)

https://www.blokker.nl/p/(...)ator&utm_term=322887
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_195367174
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 11:05 schreef Gripper het volgende:
Die ouderwetse hibachi bbq met aan de achterkant dat blokje waar je je rooster op 3 verschillende niveaus in kon steken :)

https://www.blokker.nl/p/(...)ator&utm_term=322887
Niet verkeerd, bedankt voor de suggestie.

Tot op heden heb ik de kunst van het beheersen van de temperatuur in een open grill niet onder de knie. Vaak wil ik over het hele oppervlak direct grillen met "medium hitte", maar met verse kolen is het doorgaans iets te heet met een Weber Go Anywhere heb ik het idee. Of ik moet een flinke poos wachten waarna een goede hoeveelheid kolen redelijk op zijn en niet meer het hele oppervlak beslaan.

Ik hoopte zo een beetje inspiratie op te doen voor een toevoeging aan de WGA. :Y)
pi_195367485
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:20 schreef br00djekaas54321 het volgende:

[..]

Niet verkeerd, bedankt voor de suggestie.

Tot op heden heb ik de kunst van het beheersen van de temperatuur in een open grill niet onder de knie. Vaak wil ik over het hele oppervlak direct grillen met "medium hitte", maar met verse kolen is het doorgaans iets te heet met een Weber Go Anywhere heb ik het idee. Of ik moet een flinke poos wachten waarna een goede hoeveelheid kolen redelijk op zijn en niet meer het hele oppervlak beslaan.

Ik hoopte zo een beetje inspiratie op te doen voor een toevoeging aan de WGA. :Y)
Wij hebben denk ik wel 20 jaar met zo'n laag dingetje gebarbeknoeid vroeger op vakantie. Op 2 grote platte stenen natuurlijk om het gras niet te schroeien he! Feu interdit op de camping, maar BBQ-en mocht altijd, zelfs al waren er bosbranden.

Als je dan 2 roosters hebt, kun je in de linkerhelft van de bak een heet vuur maken met meer kolen, en rechts een koeler vuur met weinig kooltjes, of de uitgebrande restjes die kant op schuiven en aan de andere kant weer verse kolen bij leggen. En tevens met de hoogte van de roosters variëren inderdaad.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_195658480
quote:
0s.gif Op donderdag 1 oktober 2020 16:35 schreef Gripper het volgende:

[..]

Wij hebben denk ik wel 20 jaar met zo'n laag dingetje gebarbeknoeid vroeger op vakantie. Op 2 grote platte stenen natuurlijk om het gras niet te schroeien he! Feu interdit op de camping, maar BBQ-en mocht altijd, zelfs al waren er bosbranden.

Als je dan 2 roosters hebt, kun je in de linkerhelft van de bak een heet vuur maken met meer kolen, en rechts een koeler vuur met weinig kooltjes, of de uitgebrande restjes die kant op schuiven en aan de andere kant weer verse kolen bij leggen. En tevens met de hoogte van de roosters variëren inderdaad.
Barbecueën op de camping is iets wat ik vooralsnog niet ervaren heb, lijkt me wel sfeervol :Y)
pi_195658570
Iemand enig idee waar we terechtkunnen voor kruidenmixes/rubs zonder zout, als die überhaupt bestaan?

Groothandel, supermarkt; overal lijkt er al zout in de rubs te zitten.

Wellicht online ergens
pi_195658776
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:24 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Iemand enig idee waar we terechtkunnen voor kruidenmixes/rubs zonder zout, als die überhaupt bestaan?

Groothandel, supermarkt; overal lijkt er al zout in de rubs te zitten.

Wellicht online ergens
Ja die heb ik! No Rubbish heeft zonder zout.

https://norubbish.nl/
  donderdag 15 oktober 2020 @ 18:05:22 #170
159199 Rickocum
LOLZ! BACKWARD PWNAGE V3
pi_195659232
quote:
0s.gif Op donderdag 15 oktober 2020 17:24 schreef br00djekaas54321 het volgende:
Iemand enig idee waar we terechtkunnen voor kruidenmixes/rubs zonder zout, als die überhaupt bestaan?

Groothandel, supermarkt; overal lijkt er al zout in de rubs te zitten.

Wellicht online ergens
In Groningen ga ik vaak naar de markt, waar ze een giga kraam hebben met kruiden, ook zonder zout.

Ga ervan uit dat er vast wel wat speciaalzaken in de steden zijn waar iets soortgelijks is.
pi_195662187
Of zelf maken? Even op t potje kijken wat er in zit en dan dat alles minus het zout bij elkaar mikken.
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
pi_195725680
Gisteren heb ik soep gemaakt van de bbq: puntpaprika's, flespompoenen en bosuitjes gerookt en vervolgens met een liter groentebouillon en wat kruiden gepureerd. Was lekker!

Zaterdag met wat vrienden geborreld en voor de hapjes gezorgd, ook van de bbq. Kip honing popcorn, gamba's piri piri, biefstukspiesjes teriyaki, dat soort dingen. Was lekker!
De kamado heeft weer lekker staan roken dus.
pi_195742947
Gister hertenstoofpot in de dutchoven
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  zaterdag 24 oktober 2020 @ 13:33:22 #174
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_195823570
Gisteren voor het eerst pulled pork gemaakt van procureur, hemels _O_

Weber op juiste temperatuur houden ging perfect middels minion *O*
.
pi_195828670
Vind 't wel netjes hoelang jullie de barbecue op de gewenste temperatuur weten te houden. ^O^

Wat een kolenstarter betreft; waar hangt de rookontwikkeling het meeste van af: de kolen of vooral van de (kwantiteit) aanmakblokjes/wokkels?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')