Ik heb besloten om lenzen te nemen (na 2 brillen in 2 4 jaar versleten te hebben ). Pearle is over het algemeen vrij duur met die spullen, jaja, ik weet dat je maar 2 ogen hebt.
Het moet wel een beetje betaalbaar blijven he.
Ik heb veel goede ervaringen gehoord over Specsavers. Voor ¤ 13 p/m heb ik al zachte maandlenzen inclusief vloeistof en nazorg. Dat klinkt heel goedkoop, maar verkopen ze daar kwaliteitsproducten of kwantiteitsproducten?
Hier in Nijmegen ken ik maar 3 'bekende' opticiens: Pearle, Specsavers en Hans Anders.
Ik heb teveel slechte dingen over Hans Anders gehoord, dus daar begin ik maar niet eens aan.
=edit= typo
[Dit bericht is gewijzigd door ComputerFreakz.Net op 18-01-2003 01:04]
[Dit bericht is gewijzigd door Ghettobob op 18-01-2003 01:04]
Ik heb zelf Acuevue lenzen en die hoef je dus de hele week niet uit te doen, na die week dagje rust, en dag erna weer nieuwe in. Werkt perfect, heb niet eens t idee dat ik lenzen heb
Die winkel ken ik verder niet..
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 00:58 schreef Atreidez het volgende:
Aangezien je al 2 brillen verslijt in 2 jaar, zou ik maar weggooilenzen nemen
Uiteindelijk me glazen gewoon weer bij een goede opticien gekocht.
Weet iemand toevallig of ik m'n lenzen dan ook meekrijg?
maar ik weet niet hoe het werkt bij iemand die nog nooit lenzen heeft gehad, en dus ook moet leren om ze in te zetten.
quote:Als je een beetje gangbare sterkte hebt, hebben ze ze meestal wel op voorraad.
Op zaterdag 18 januari 2003 15:29 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:
Weet iemand toevallig of ik m'n lenzen dan ook meekrijg?![]()
quote:-1,5 & -1,25
Op zaterdag 18 januari 2003 16:15 schreef Thresspasser het volgende:[..]
Als je een beetje gangbare sterkte hebt, hebben ze ze meestal wel op voorraad.
quote:Ik heb zelf maandlenzen van Specsavers -- bevallen prima.
Op zaterdag 18 januari 2003 15:29 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:
Ik ben net bij Specsavers geweest, heb een afspraak gemaakt voor een lenzenmeting: dinsdag 21 januari 17.00 uWeet iemand toevallig of ik m'n lenzen dan ook meekrijg?
![]()
Conclusie: so far (= ± 4 maanden) voor mij, Specsavers -->
ik kocht een zelfde montuur incl glazen bij specs voor 100 euro en bij de opticien was ik 300 euro kwijt... verschil... geen idee
sterkte was bij beide het zelfde... net als de glas leverancier.
Lenzen... precies het zelfde... alles bleef het zelfde alleen de prijs. bovendien heb ik me laten vertellen dat de lenzen gewoon van een geronomeerd merk zijn dus bausch en lomb ofzo. Moet trouwens zeggen dat de daglenzen ook in de zelfde verpakking zitten als de bausch en lomb dingen.
voor mij dus specsavers.
quote:Hmm...volgens mij heb ik rechts ook een cilinder...
Daarnaast zit in een van de twee lenzen (rechts) een cilinder (?) waardoor ik niet ¤13 maar ¤16,50 per maand betaal (de helft van ¤13 voor links + de helft van ¤20 voor rechts).
Ben blij dat er veel mensen zijn met goede ervaringen bij Specsavers.
quote:Hou er wel rekening mee dat lenzen bijna nooit vanaf het begin fijn zitten. De eerste week kun je er best wat last van hebben, en het inzetten is de eerste paar keer echt een ramp (is hieronder ergens nog een topic over). Dus niet laten ontmoedigen als je je niet gelijk in de hemel voelt. Overigens is het zicht wel veel "echter" dan met een bril vind ik, bij een bril ben je je altijd bewust dat je door die glaasjes heenkijkt, met lenzen zie je opeens gewoon alles, da's wel heerlijk.
Op zondag 19 januari 2003 00:00 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:
Ik kan niet w88 tot dinsdag!![]()
maw: het zit wel goed, xie nu nog niet echt superscherp, maar dat is normaal (zeggen ze ).
quote:Nou, ik heb in het begin mooi lopen klooien, maargoed heb ze inmiddels al weer twee jaar. Sinds vandaag over op 1 lens, omdat de linker niet meer nodig was.
Op woensdag 22 januari 2003 17:22 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:
Gisteren had ik dus een lenzenmeting, leuk...ik d8: 'Mooi, ik kan de lenzen meteen meenemen.', maar nee hoor, ik mocht ze pas vandaag ophalen...
(niet dat ik het erg vind hoor
). Ze zitten goed, ik het inzetten van de lenzen ging GOED.
Het uitdoen van de lenzen ook.
De opticien zei dat ik een 'natuurtalent' ben...![]()
maw: het zit wel goed, xie nu nog niet echt superscherp, maar dat is normaal (zeggen ze
).
Ik heb trouwens Bausch & Lomb. Wat mij betreft prefecte lenzen! En dat wazig zien is met een weekje over.
Veel plezier ermee!!
Is het echt normaal dat ik nog niet alles haarscherp zie (eik zie ik wel alles haarscherp, maar ook wazig (afwisselend dus))...
Woensdag ben ik begonnen met lenzen... (4 uur->8 uur->10 uur->vandaag 12 uur)
ik heb dus zelf hele slechte ervaringen met die Bausch en Lomb lenzen, die kon ik maar drie weken in voordat ik problemen kreeg. En Johnson maximaal een maand. Deze van specsavers heb ik weleens drie maanden gedragen, en daarna zagen mijn ogen er volgens de opticien nog prima uit (hoewel ik wel op mijn flikker kreeg, logisch anders verkoopt hij er te weinig). Maar het is dus echt heel persoonlijk. (Natuurlijk helemaal een giller als blijkt dat die lenzen van specsavers gewoon B&L zijn, want als het goed is zijn ze van een a-merk, dus waarschijnlijk Bausch of Johnson)
Dit is wat je noemt klantvriendelijk.
quote:Hmm..vaag
Op maandag 10 februari 2003 21:18 schreef CvB het volgende:
Ik heb ook geprobeerd lenzen te nemen bij Specsavers, kreeg die dingen er alleen niet in...Heb daar bij elkaar wel een uur of vier gezeten, steeds in sessies van een uur. Op het laatst hebben ze me weggewerkt, ze waren het blijkbaar zat.
quote:Ehmm...op de verpakking staat Easyvision Specsavers.
Op maandag 10 februari 2003 18:44 schreef Dr_Crouton het volgende:
Heeft Specsavers ook daglenzen van Johnsonn & Johnsonn? M'n leverancier is in een jaar tijd verschrikkelijk duur geworden met die merk lenzen terwijl het de enige is die makkelijk in te zetten is en comfortabel zit (vergeleken met Focus Daylies van Ciba Vision).
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |