abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_7964386
Hi,

Ik heb besloten om lenzen te nemen (na 2 brillen in 2 4 jaar versleten te hebben ). Pearle is over het algemeen vrij duur met die spullen, jaja, ik weet dat je maar 2 ogen hebt.
Het moet wel een beetje betaalbaar blijven he.
Ik heb veel goede ervaringen gehoord over Specsavers. Voor ¤ 13 p/m heb ik al zachte maandlenzen inclusief vloeistof en nazorg. Dat klinkt heel goedkoop, maar verkopen ze daar kwaliteitsproducten of kwantiteitsproducten?

Hier in Nijmegen ken ik maar 3 'bekende' opticiens: Pearle, Specsavers en Hans Anders.

Ik heb teveel slechte dingen over Hans Anders gehoord, dus daar begin ik maar niet eens aan.

=edit= typo

[Dit bericht is gewijzigd door ComputerFreakz.Net op 18-01-2003 01:04]

[url=http://www.fok.nl]Fok![/url]
  zaterdag 18 januari 2003 @ 00:54:54 #2
24672 Ghettobob
Get rich, or die trying
pi_7964452
ga naar Visser contactlenzen (in nijmegen), ik werk bij een grote lenzenmaatschappij, dat zijn goede mensen....
verder als je dan perse goedkoop wilt....laat lenzen aanpassen, vraag om een proefpaar, en bestel die vervolgens bij een van de "grote" jongens...

[Dit bericht is gewijzigd door Ghettobob op 18-01-2003 01:04]

Remind yourself: Nobody's build like you, you designed yourself...
pi_7964526
Ik heb eerst jaarlenzen gehad (zacht) via het ziekenhuis, werkte aardig.
Daarna goedkope lenzen van Hans Anders, continue zere ogen, hooikoorts, tranenden, rode ogen (écht rood!) etc...
Ik naar een andere opticien, bleken de lenzen amper lucht door te laten. Enorme vaatingroei.
heb nieuwe lenzen van Bausch en Lumb gekregen, veel beter.
Omdat ik echter nog steeds last van vaatingroei had ben ik uiteindelijk via maandlenzen naar daglenzen gegaan. Ook van Bausch en Lumb.
Heb ze nu nog, echt perfect! Kost me alleen ¤ 200.00 per half jaar, maar dat heb ik wel voor mijn ogen over! Daar bespaar ik echt nooit weer op!
pi_7964544
Aangezien je al 2 brillen verslijt in 2 jaar, zou ik maar weggooilenzen nemen

Ik heb zelf Acuevue lenzen en die hoef je dus de hele week niet uit te doen, na die week dagje rust, en dag erna weer nieuwe in. Werkt perfect, heb niet eens t idee dat ik lenzen heb

Die winkel ken ik verder niet..

Where facts are few, experts are many.
pi_7964743
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 00:58 schreef Atreidez het volgende:
Aangezien je al 2 brillen verslijt in 2 jaar, zou ik maar weggooilenzen nemen
Ik heb twee brillen in 4 jaar versleten...
Flinke typo dus
  zaterdag 18 januari 2003 @ 01:29:03 #6
27636 bigwig
No pain, no gain
pi_7965217
Heb hele slechte ervaring met die winkel. Niet met lenzen wel met het opmeten van een bril. Had nl. nieuwe glazen nodig en dacht laat ik daar eens heen gaan. Is een stuk goedkoper. Vertrouwde alleen de uitkomst van zijn metingen niet en ben toen toch nog maar effe voor de zekerheid naar me eigen dure opticien gegaan.
Klopte dus echt geen moer van wat ie had opgemeten!!!

Uiteindelijk me glazen gewoon weer bij een goede opticien gekocht.

pi_7965875
Hele goeie ervaringen juist, en ook de consumentenbond is erg enthousiast over ze. Zie verder mijn reactie in dat andere topic over lenzen ("beginnen met lenzen" oid)
mooi he, alles
pi_7971211
Ik ben net bij Specsavers geweest, heb een afspraak gemaakt voor een lenzenmeting: dinsdag 21 januari 17.00 u

Weet iemand toevallig of ik m'n lenzen dan ook meekrijg?

pi_7971654
yep, in principe wel.
Het eerste setje, dan moet je na twee weken terugkomen en als alles dan goed is en het bevalt, krijg je de hele lading voor het komende half jaar mee.

maar ik weet niet hoe het werkt bij iemand die nog nooit lenzen heeft gehad, en dus ook moet leren om ze in te zetten.

mooi he, alles
pi_7971764
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 15:29 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:
Als je een beetje gangbare sterkte hebt, hebben ze ze meestal wel op voorraad.
pi_7971950
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 16:15 schreef Thresspasser het volgende:

[..]

Als je een beetje gangbare sterkte hebt, hebben ze ze meestal wel op voorraad.

-1,5 & -1,25
pi_7972456
quote:
Op zaterdag 18 januari 2003 15:29 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:
Ik ben net bij Specsavers geweest, heb een afspraak gemaakt voor een lenzenmeting: dinsdag 21 januari 17.00 u

Ik heb zelf maandlenzen van Specsavers -- bevallen prima.
Na het opmeten had ik ze gelijk mee kunnen nemen, ware het niet dat mijn oogbolling wat sterker was dan "normaal" (lees: de oogbol is iets kleiner in doorsnede dan gemiddeld) waardoor ze speciaal besteld moesten worden (kwamen vanuit Engeland).
Daarnaast zit in een van de twee lenzen (rechts) een cilinder (?) waardoor ik niet ¤13 maar ¤16,50 per maand betaal (de helft van ¤13 voor links + de helft van ¤20 voor rechts).

Conclusie: so far (= ± 4 maanden) voor mij, Specsavers -->

Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  zaterdag 18 januari 2003 @ 17:40:21 #13
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_7973022
Specsavers is voor mij ook de Opticiën geworden. Gewoon ontzettend geschrokken van de prijzen die mijn eigen opticiën rekende voor lenzen, vloeistof en brillen.

ik kocht een zelfde montuur incl glazen bij specs voor 100 euro en bij de opticien was ik 300 euro kwijt... verschil... geen idee
sterkte was bij beide het zelfde... net als de glas leverancier.

Lenzen... precies het zelfde... alles bleef het zelfde alleen de prijs. bovendien heb ik me laten vertellen dat de lenzen gewoon van een geronomeerd merk zijn dus bausch en lomb ofzo. Moet trouwens zeggen dat de daglenzen ook in de zelfde verpakking zitten als de bausch en lomb dingen.

voor mij dus specsavers.

pi_7975227
quote:
Daarnaast zit in een van de twee lenzen (rechts) een cilinder (?) waardoor ik niet ¤13 maar ¤16,50 per maand betaal (de helft van ¤13 voor links + de helft van ¤20 voor rechts).
Hmm...volgens mij heb ik rechts ook een cilinder...
¤ 3,50 meer is niet erg hoor.

Ben blij dat er veel mensen zijn met goede ervaringen bij Specsavers.

pi_7976393
Vandaag nog een prima bril gekocht bij Specsavers!
Maar of die echt zo prima is als nu lijkt kan ik natuurlijk pas over een aantal maanden vertellen!
en aan bakboord zwemmen haaien......
pi_7979517
Ik kan niet w88 tot dinsdag!

pi_7985795
Mijn vader heeft daar z'n bril vandaan en die bevalt hem heel goed. Hij had er vorige keer 1 van Hans Anders en die begon na 2 jaar al heel lelijk te worden, net alsof het uitgebeten was op bepaalde plekken. Hij heeft hem nu net een jaar, dus over hoe lang ze meegaan kan ik nog niets zeggen.
May you never steal, lie or cheat. But if you have to steal, then steal away my sorrows. If you have to lie, then lie with me all the nights of our life. If you have to cheat, then cheat death because I don't want to live a day without you
  zondag 19 januari 2003 @ 14:25:21 #18
21715 moonglade
just a glimmer in on the water
pi_7986148
specsavers schijnt echt goed te zijn....
zij testen de meeste dingen (oogboldruk en dat soort zooi)
ik laat me altijd daar meten, en koop vervolgens kruidvat lenzen
mja, ik heb ook redelijke eeltlaag op mijn oog, kruidvat is k*t om mee te beginnen....
ik ben niet nieuwsgierig, ik wil alleen alles van je weten
  zondag 19 januari 2003 @ 16:00:06 #19
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_7987875
Ik vind de service erg goed, beter dan Pearle en stukken beter dan HAns Anders. De lenzen zelf vind ik iets minder, ik ben Bausch en Lomb gewend en deze zijn toch van een iets mindere kwaliteit. Het is moeilijk te omschrijven ,waar je dat aan merkt maar B& L lenzen kan ik als het nodig is met gemak dragen ook al is het erg laat, sta ik in een rokerige ruimte en ben ik erg vermoeid (en als je in de horeca werkt is dat nog wel eens). Met de lenzen van Specsavers is dat toch wat minder, die gaan wat eerder irriteren.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
pi_7991973
quote:
Op zondag 19 januari 2003 00:00 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:
Ik kan niet w88 tot dinsdag!

Hou er wel rekening mee dat lenzen bijna nooit vanaf het begin fijn zitten. De eerste week kun je er best wat last van hebben, en het inzetten is de eerste paar keer echt een ramp (is hieronder ergens nog een topic over). Dus niet laten ontmoedigen als je je niet gelijk in de hemel voelt. Overigens is het zicht wel veel "echter" dan met een bril vind ik, bij een bril ben je je altijd bewust dat je door die glaasjes heenkijkt, met lenzen zie je opeens gewoon alles, da's wel heerlijk.
mooi he, alles
pi_8027377
Ik ga zometeen naar Specsavers.
Ik hoop dat ik m'n lenzen meem kan krijgen.
Ik hou jullie op de hoogte.

pi_8050788
Gisteren had ik dus een lenzenmeting, leuk...ik d8: 'Mooi, ik kan de lenzen meteen meenemen. ', maar nee hoor, ik mocht ze pas vandaag ophalen... (niet dat ik het erg vind hoor ). Ze zitten goed, ik het inzetten van de lenzen ging GOED.
Het uitdoen van de lenzen ook.
De opticien zei dat ik een 'natuurtalent' ben...

maw: het zit wel goed, xie nu nog niet echt superscherp, maar dat is normaal (zeggen ze ).

pi_8051173
quote:
Op woensdag 22 januari 2003 17:22 schreef ComputerFreakz.Net het volgende:
Gisteren had ik dus een lenzenmeting, leuk...ik d8: 'Mooi, ik kan de lenzen meteen meenemen. ', maar nee hoor, ik mocht ze pas vandaag ophalen... (niet dat ik het erg vind hoor ). Ze zitten goed, ik het inzetten van de lenzen ging GOED.
Het uitdoen van de lenzen ook.
De opticien zei dat ik een 'natuurtalent' ben...

maw: het zit wel goed, xie nu nog niet echt superscherp, maar dat is normaal (zeggen ze ).

Nou, ik heb in het begin mooi lopen klooien, maargoed heb ze inmiddels al weer twee jaar. Sinds vandaag over op 1 lens, omdat de linker niet meer nodig was.

Ik heb trouwens Bausch & Lomb. Wat mij betreft prefecte lenzen! En dat wazig zien is met een weekje over.

Veel plezier ermee!!

pi_8051660
Ik zit bij Federmann Beetje sjieke zaak maar ik ben wel een beetje zuinig op mn ogen Ik heb via hun lenzen van Johnsonn & Johnsonn. Bevalt mij al 3 jaar prima!
pi_8104193
Ik zie nog niet alles haarscherp...
Ben ook nog niet bij de opticien geweest...

Is het echt normaal dat ik nog niet alles haarscherp zie (eik zie ik wel alles haarscherp, maar ook wazig (afwisselend dus))...
Woensdag ben ik begonnen met lenzen... (4 uur->8 uur->10 uur->vandaag 12 uur)

pi_8104782
Yup, da's heel normaal. Een beetje knipperen kan helpen om dat waasje er weer af te krijgen, als dat niet helpt even zachtjes je ooghoek opzij trekken (net of je wilt doen of je chinees bent) en even knipperen. Vaak lost dat het probleem op. Nvvt leer je je vanzelf aan om wat vaker te knipperen en gaat dat probleem weg.

ik heb dus zelf hele slechte ervaringen met die Bausch en Lomb lenzen, die kon ik maar drie weken in voordat ik problemen kreeg. En Johnson maximaal een maand. Deze van specsavers heb ik weleens drie maanden gedragen, en daarna zagen mijn ogen er volgens de opticien nog prima uit (hoewel ik wel op mijn flikker kreeg, logisch anders verkoopt hij er te weinig). Maar het is dus echt heel persoonlijk. (Natuurlijk helemaal een giller als blijkt dat die lenzen van specsavers gewoon B&L zijn, want als het goed is zijn ze van een a-merk, dus waarschijnlijk Bausch of Johnson)

mooi he, alles
pi_8104824
Als ik even knipper, zie ik weer goed, maar das wel irritant... (voorlopig). Het zal wel wennen.
pi_8391003
Jazekers. Specsavers is toppie.
Een van m'n lenzen was vanochtend gescheurd. ()
Ik ben net bij Specsavers geweest, heb ff wat verteld (nog geen 15 sec ), en ik kreeg meteen een nieuwe lens (GRATIS!).

Dit is wat je noemt klantvriendelijk.

maandag 10 februari 2003 @ 18:44:15 #29
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_8394098
Heeft Specsavers ook daglenzen van Johnsonn & Johnsonn? M'n leverancier is in een jaar tijd verschrikkelijk duur geworden met die merk lenzen terwijl het de enige is die makkelijk in te zetten is en comfortabel zit (vergeleken met Focus Daylies van Ciba Vision).
The Internets, I needs it..
  maandag 10 februari 2003 @ 19:31:01 #30
5898 Taigurrr
*Diva by looks, geek by heart*
pi_8395170
Overgestapt van pearl naar specsaver. Zit er nu ruim 2,5 jaar. Heb maandlenzen en no complaints! doen dus zou ik zeggen.
  maandag 10 februari 2003 @ 21:18:45 #31
42381 CvB
handles your hunger better
pi_8398057
Ik heb ook geprobeerd lenzen te nemen bij Specsavers, kreeg die dingen er alleen niet in...Heb daar bij elkaar wel een uur of vier gezeten, steeds in sessies van een uur. Op het laatst hebben ze me weggewerkt, ze waren het blijkbaar zat.
Vind ik
pi_8399912
quote:
Op maandag 10 februari 2003 21:18 schreef CvB het volgende:
Ik heb ook geprobeerd lenzen te nemen bij Specsavers, kreeg die dingen er alleen niet in...Heb daar bij elkaar wel een uur of vier gezeten, steeds in sessies van een uur. Op het laatst hebben ze me weggewerkt, ze waren het blijkbaar zat.
Hmm..vaag
Het in en uitdoen van de lenzo is zo iZi.
De lenzen zitten heel erg goed. Ik kan ze er gewoon 18 uur in houden.
Ik heb niet eens een bril erbij gekocht (vond ik een nutteloze uitgave ).
quote:
Op maandag 10 februari 2003 18:44 schreef Dr_Crouton het volgende:
Heeft Specsavers ook daglenzen van Johnsonn & Johnsonn? M'n leverancier is in een jaar tijd verschrikkelijk duur geworden met die merk lenzen terwijl het de enige is die makkelijk in te zetten is en comfortabel zit (vergeleken met Focus Daylies van Ciba Vision).
Ehmm...op de verpakking staat Easyvision Specsavers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')