abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 21 juni 2020 @ 09:30:30 #26
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193720701
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 09:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Kleertjes kopen is heel leuk! Ik heb me alleen nu wel bij de tweede ingehouden, baby's groeien zo snel. Ik vind het daarom ook zonde om veel te kopen. Ik heb zelf wat gekocht (de nodige dingetjes eigenlijk) en ik heb wat gekregen.
Ik kon me gisteren bij de HEMA niet inhouden. Zo'n pakketje met rompertje, boxpakje, muts, vestje en truitje gekocht O+ .

Ik zag nog een supercute kort broekje in maat 50 maar vond ik wat riskant voor UD half september.

Ik heb wel wat oude spulletjes die mijn man ook al droeg als baby :D . Ik heb nu al een doos waar ik later wat van mijn zoon z'n spullen in kan bewaren.
Resistance is futile.
pi_193720716
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 09:30 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik kon me gisteren bij de HEMA niet inhouden. Zo'n pakketje met rompertje, boxpakje, muts, vestje en truitje gekocht O+ .

Ik zag nog een supercute kort broekje in maat 50 maar vond ik wat riskant voor UD half september.

Ik heb wel wat oude spulletjes die mijn man ook al droeg als baby :D . Ik heb nu al een doos waar ik later wat van mijn zoon z'n spullen in kan bewaren.
De Hema heeft ook hele leuke kleding, vooral voor meisjes O+ Ik vind wat betreft kinderkleding de HEMA een verademing vergeleken met kinderkleding van van Primark of C&A met hun goedkoop uitziende Disney/Nickelodeon meuk.
  zondag 21 juni 2020 @ 09:33:24 #28
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193720721
Heeft iemand hier ervaring met hypnobirthing?

Lijkt me mooi maar geen tijd voor een full blown cursus (plus, da's 300 euro die ik nu eerst moet besteden aan de verbouwing), dus ik zoek naar goede podcasts en YouTube kanalen enzo.

M'n wederhelft is daar trouwens allergisch voor want die denkt gelijk aan zweefteven enzo.
Resistance is futile.
  zondag 21 juni 2020 @ 09:33:44 #29
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193720723
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 09:32 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

De Hema heeft ook hele leuke kleding, vooral voor meisjes O+
Klopt }:|
Resistance is futile.
pi_193720824
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 09:33 schreef Seven. het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met hypnobirthing?

Lijkt me mooi maar geen tijd voor een full blown cursus (plus, da's 300 euro die ik nu eerst moet besteden aan de verbouwing), dus ik zoek naar goede podcasts en YouTube kanalen enzo.

M'n wederhelft is daar trouwens allergisch voor want die denkt gelijk aan zweefteven enzo.
Ik heb bij mijn eerste zwangerschap Hypnobirthing gevolgd. Kreeg een deel vergoed door de verzekering dus dat scheelde :P De bijeenkomsten zelf vond ik wel ontspannend enzo, maar tijdens de bevalling heb ik er 0,0 aan gehad. We hadden audio gekregen met van die scripts over bergwandelingen enzo en ik dacht alleen maar flikker op met je berg :'). Dus het paste uiteindelijk niet zo goed bij mij.

Ik vind kleding met Disney dingen erop juist leuk :@
pi_193721087


Ik heb als vaderdagcadeautje de naam gekregen. :9 (Uiteraard ligt de naam nog onder nu O-) )
Dus ik denk dat we uit de naam zijn! O+
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 10:31:16 #32
382129 crew  Donna
pi_193721141
Wij hebben nog niks gekocht voor de baby :@
  zondag 21 juni 2020 @ 10:32:23 #33
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193721155
quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 09:33 schreef Seven. het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met hypnobirthing?

Lijkt me mooi maar geen tijd voor een full blown cursus (plus, da's 300 euro die ik nu eerst moet besteden aan de verbouwing), dus ik zoek naar goede podcasts en YouTube kanalen enzo.

M'n wederhelft is daar trouwens allergisch voor want die denkt gelijk aan zweefteven enzo.
Ik had bij U. ook filmpjes bekeken, had geen volle cursus gehad. En ik heb er wel veel aan gehad! Het heeft niks te maken met “zweverigheid”. Het helpt je om tot je zelf te keren tijdens de bevalling.

Uiteindelijk ben jij degene die gaat bevallen, dus doe vooral wat goed voelt voor jou. :)

En als je wat vindt, stuur vooral linkjes door. :P
Protège moi de mes désirs.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:32:47 #34
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193721166
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:25 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb als vaderdagcadeautje de naam gekregen. :9 (Uiteraard ligt de naam nog onder nu O-) )
Dus ik denk dat we uit de naam zijn! O+
Wat een leuk cadeau!
Protège moi de mes désirs.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:39:23 #35
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_193721231
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 07:25 schreef Peejtur het volgende:

[..]

Hoe kunnen ze dat zien?
Geen idee hoe ze het deden. Mijn scan was intern (niet via de buik), want onder 10 weken. Hij keek ook naar mijn eierstokken. Ik was vol emotie naar ukkie aan het kijken, dus vroeg niet exact het hoe of wat! :D :@
  zondag 21 juni 2020 @ 10:47:38 #36
149959 SQ
snelle trees
pi_193721295
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:31 schreef Donna het volgende:
Wij hebben nog niks gekocht voor de baby :@
Tijd zat nog, toch? ;) willen jullie het geslacht weten? Want dan maakt het shoppen veel makkelijker.

Ik heb nu zes rompers gekocht, 5 pakjes in maat 50/56, heel veel sokjes (mijn achilleshiel, maar ik heb ook vooral enkele sokken over van de vorigen) en mijn dochter heeft een knuffeltje gekocht. Oh ja, en een derdehands newbornset voor de kinderstoel :')

Ik ga mijn best doen om er qua kleding nu niets meer bij te kopen. Dan resteert er nog:
- een badje
- een cosleeper
- een thermometer
- mini luiers

En ik ga voor deze baby nog wel een eigen dekentje en mutsje haken :)
disclaimer
  zondag 21 juni 2020 @ 10:48:23 #37
149959 SQ
snelle trees
pi_193721301
En een naam voor NJ! *O*
disclaimer
  zondag 21 juni 2020 @ 10:54:10 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_193721351
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 09:50 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Ik heb bij mijn eerste zwangerschap Hypnobirthing gevolgd. Kreeg een deel vergoed door de verzekering dus dat scheelde :P De bijeenkomsten zelf vond ik wel ontspannend enzo, maar tijdens de bevalling heb ik er 0,0 aan gehad. We hadden audio gekregen met van die scripts over bergwandelingen enzo en ik dacht alleen maar flikker op met je berg :'). Dus het paste uiteindelijk niet zo goed bij mij.

Ik vind kleding met Disney dingen erop juist leuk :@
Haha, het is ook heel persoonlijk natuurlijk. Ik heb iets tegen bergen :+ , ik voel heel nietig en machteloos als ik onderaan sta en zo'n gevoel van 'god mag weten wat er naar beneden komt'.

Groene heuvels daarentegen O+ , dat zijn wel gedachten waarop ik kan relaxen. Zo'n script kán werken maar het beste is als je de details (omgeving) zelf in kan vullen.
Resistance is futile.
  zondag 21 juni 2020 @ 10:56:40 #39
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_193721381
Ik heb ook nog amper wat gekocht. Alles in de winkels is nu ook korte mouw.. onhandig voor een novemberbaby.

Ik heb:
- een wollen deken
- een broekje (50)
- een pakje (50)
- een paar pakjes cadeau gekregen (56)
- een nieuwe autostoel. Heb er gelijk 2 gehaald. Vind dat mooier dan twee verschillende stoelen straks


Wat ik nog moet halen:
- meer kleertjes/rompers
- dezelfde eettafelstoel als die we voor U. hebben
- ben nog aan het kijken voor een nieuwe kinderwagen. Twijfel nog.
- roze draagdoeken O+
- een nieuwe kledingkast voor U. zodat we kunnen doorschuiven.

De rest hebben we nog van U.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 11:00:41 #40
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193721419
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 22:49 schreef Bienelientjee het volgende:
Scan gehad (8+5 vandaag)! O+ Alles is goed!

Hartje klopte mooi! Ukkie was zelfs een heel klein beetje aan het bewegen! O+ Ze konden zelfs zien vanuit welke eierstok het eitje is gekomen! (Links!) :D
Gefeliciteerd! Wanneer ben je uitgerekend?

Misschien is de eierstok waar het eitje vandaan komt nog wat vergroot? Anders zou ik ook niet weten hoe ze dat kunnen zien :o
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 22:54 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Fijn, gefeliciteerd!

@:majo: leuk! Zijn alle kleertjes in dezelfde maat? :P

@:seven. Borstvoeding bestaat voor het grootste deel uit kennis. ;) Ik heb nooit gehoord dat iemand geen gaatjes heeft in haar tepel. :P Probeer je vooral goed in te lezen Heb je fb? Ik vind de groepen Borstvoedingsforum en Borstvoedingsorganisatie La Leche League erg waardevol. Nogsteeds. En hou het nummer van een goede lactatiekundige IBCLC bij de hand. :)
Nee de kleertjes gaan van 0 tot 4 jaar dus dat scheelt ;) de kleertjes die ik cadeau kreeg van die vriendin zijn allemaal newborn :)
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 00:07 schreef SQ het volgende:

[..]

Dus je had zestien!!!! tassen babykleertjes gekregen? :o omg! Dat is echt banaal veel. Waarom kopen mensen zo veel :') ;(
Niet alleen babykleding maar van 0 tot 4 jaar. En ook heel veel slaapzakken. Daarvan vroeg ik me wel af, hoeveel heb je daarvan nodig :? Er zaten er wel 12 bij ofzo.

quote:
7s.gif Op zondag 21 juni 2020 09:16 schreef Seven. het volgende:

[..]

16 tassen :+

Hoe ver zijn jullie met de babykamer?
Niet :@ Nog steeds aan het opruimen dus. We moeten er nu wel iets meer vaart achter gaan zetten, anders raak ik serieus in de stress.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 10:25 schreef NicolasJoy het volgende:
[ afbeelding ]

Ik heb als vaderdagcadeautje de naam gekregen. :9 (Uiteraard ligt de naam nog onder nu O-) )
Dus ik denk dat we uit de naam zijn! O+
Wat een ontzettend tof cadeau O+
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
pi_193721441
@NicolasJoy de naam voor vaderdag, hoe leuk!

Ik heb zelf wat kleertjes gekocht in de kleinste 2 maten en beddegoed voor de co-sleeper, spul voor het ledikantje komt later wel. Laatst in de rabbit hole gevallen op youtube die nursery organiser videos heet en je zou spontaan stress krijgen van de hoeveelheid spullen die mensen dan al aangeschaft hebben. Bij meer dan de helft denk ik dat het dan misschien handiger is even te kijken als de baby er is. Vraag me dit bijvoorbeeld ook af voor slaapzakjes en van die swaddle dingen, is dit nou echt direct nodig? Wel natuurlijk een autostoeltje en kinderwagen geregeld, maar ik krijg het zelf Spaans benauwd van drie lades vol met kleren en 5 soorten speentjes en teethers.
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 11:02:32 #42
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193721443
Het nadeel van zoveel krijgen is wel dat ik minder kan shoppen :') Nou vind ik dat niet erg met slaapzakken, babybadje etc maar kleertjes zijn zo leuk! Mijn hormonen :@ :')
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 21 juni 2020 @ 11:18:56 #43
149959 SQ
snelle trees
pi_193721643
Oh ik heb ook wel 12 slaapzakken hoor. 3 in elke maat en dan zomer/winter :P

Slaapzakken _O_
disclaimer
  zondag 21 juni 2020 @ 11:28:13 #44
149959 SQ
snelle trees
pi_193721734
Hey maar MaJo, het feit dat je veel hebt gekregen betekent niet dat je niet mag shoppen hoor. Je hebt zes jaar op dit moment gewacht. Laat je gaan. Het is oké!
:*
disclaimer
pi_193721798
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 11:00 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gefeliciteerd! Wanneer ben je uitgerekend?

Misschien is de eierstok waar het eitje vandaan komt nog wat vergroot? Anders zou ik ook niet weten hoe ze dat kunnen zien :o
Na bevruchting blijft het omhulsel van het ei in stand, dat geeft de hormonen af die de zwangerschap in stand houden. Dit is het 'gele lichaam'. Dat kan zich vullen met vocht en vormt dan een cyste die op de echo te zien is. Deze zit dan aan de kant van de eierstok waar de eisprong heeft plaatsgevonden. :)
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_193721892
Wij hebben de vorige keer ook heel veel kleren gekregen. Ik vind dat juist een goed excuus om (zeker in de wat grotere maten) wat meer geld uit te geven voor wat leuke aanvullingen. De basis hebben we steeds wel, dus vind ik het niet zo erg om dan wat duurdere kleren uit te zoeken als aanvulling. En zeker voor de opvang vind ik het super handig die vele gekregen spulletjes. Het is veel minder vervelend als hij een tweedehands gekregen broek stuk maakt daar ipv een gloednieuwe name it broek van ¤25,-. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_193722037
Haha die tepelverhalen :D hier ook ingetrokken tepel en de andere kant wel redelijk normaal maar ook spul erin. Altijd al gehad. Dat spul ging weg nadat het voeden goed ging en tepel er uit was getrokken. Net als de navel zeg maar. Daar kan prut in zitten maar bij dikke buik is de navel vanzelf eruit en schoon :X lekker verhaal dit hahaha. Oh ja en bij mij was de truc, kort kolven, tepel eruit en meteen aanleggen ipv tepelhoedjes. Vond dat ondingen.

Aankopen doen. Best leuk maar ben er niet ontzettend gevoelig voor. Hebben voornamelijk oude niet zachte rompers. Heb er nu toch eentje ( :P ) gekocht met stretch in50/56 maar verder denk ik van kan zo wel mee toe. Heb 2 echt nieuwe setjes, eentje in 50 en eentje 56 en daar blijft het vermoed ik bij. Oh ja tijdje terug heb ik wel ingeslagen wat betreft hydrofiele slaapzakken en doeken met motiefje (had ik nooit) en ook xxl doeken om in te bakeren eventueel, en eerste hapjes bordjes van siliconen ofzoiets. Qua inkopen hoeven we geloof ik niks meer. Babyfoon is ook aangekomen dat was het laatste dacht ik. Slaapzakken heb ik ook veel van, elke maat wel 2 en in zomer die hydrofiele slaapzakken geniaal. Benieuwd of de baby meteen al in de nieuwste hydrofiele past, zou vanaf 0 maanden moeten zijn...
  Moderator zondag 21 juni 2020 @ 11:59:07 #48
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_193722082
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 11:28 schreef SQ het volgende:
Hey maar MaJo, het feit dat je veel hebt gekregen betekent niet dat je niet mag shoppen hoor. Je hebt zes jaar op dit moment gewacht. Laat je gaan. Het is oké!
:*
Dat is ook zo! Maar mijn man raakt een beetje in de stress van al die spullen _O- maar als ik wil shoppen doe ik dat gewoon, dat snapt hij ook :)

Ok meiden ik ben een sukkel :@ ik heb al een paar dagen wat last van mijn blaas maar ik heb niet genoeg gedronken. Nu heb ik erg last van mijn zij en moet ik naar het ziekenhuis komen met verdenking op nierbekkenontsteking. Man boos en ook een preek van het ziekenhuis dat ik écht veel moet drinken, vooral gezien mijn voorgeschiedenis. Maar ik heb gewoon nauwelijks dorst :@
30 maart - We are Scientists | 26 mei - Froukje | 12 juni - Calexico | 27 augustus - Wilco
  zondag 21 juni 2020 @ 12:22:14 #49
149959 SQ
snelle trees
pi_193722315
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 11:45 schreef Nanuke het volgende:
Wij hebben de vorige keer ook heel veel kleren gekregen. Ik vind dat juist een goed excuus om (zeker in de wat grotere maten) wat meer geld uit te geven voor wat leuke aanvullingen. De basis hebben we steeds wel, dus vind ik het niet zo erg om dan wat duurdere kleren uit te zoeken als aanvulling. En zeker voor de opvang vind ik het super handig die vele gekregen spulletjes. Het is veel minder vervelend als hij een tweedehands gekregen broek stuk maakt daar ipv een gloednieuwe name it broek van ¤25,-. :+
ik lees dit soort dingen altijd met verbazing.
Mijn kinderen komen dus significant schoner terug van de opvang dan als ze een uur in de tuin spelen. Als ze al iets kapot vallen gebeurt dat altijd hier. Na een dag opvang kan ik prima het bad skippen, na een dag thuis echt niet :D
Noud zit as we speak in zijn luier in een kuil zwart zand te scheppen :9
De mooie kleren zijn hier dus voor de opvang en school, de oude meuk dragen we thuis :')
disclaimer
  zondag 21 juni 2020 @ 12:28:31 #50
149959 SQ
snelle trees
pi_193722378
ai majo. Hopelijk valt het mee! :*

Babyfoon moeten we trouwens ook nog, van deze is de accu dood.
Kijk, het lijstje groeit!
disclaimer
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')