abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  zaterdag 20 juni 2020 @ 16:55:44 #1
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193713068
Een aantal mensen die tot deze week onwetend waren, hebben nu ook kennis kunnen maken met onze volgende culturele verrijking afkomstig uit de VS: Cancel Culture.

Samengevat: Als je invloed groot genoeg is, kun je je mening ergens doorheen drukken, los van de feiten. Want gevoelens (gefingeerd of niet) zijn belangrijker dan feiten en wetten. Dit doe je door en masse de persoon of het bedrijf aan te vallen via de (social) media met als doel deze persoon of dit bedrijf te ruïneren.

Nou volgde ik media in de VS wel redelijk, als het ging om dingen waar ik ooit interesse in had. Zoals stripboeken. Daar laaide deze week de Cancel Culture weer op (niet slim, aangezien de hele industrie op sterven na dood is) toen een vrouw screenshots deelde uit haar email waaruit bleek dat Warren Ellis (schrijver van onder andere Hellblazer, Transmetropolitan, Authority en Planetary) haar aantrekkelijk vond. Hij zou vrouwen die in de stripindustrie wilden werken onder zijn vleugel nemen en van daaruit hun vertrouwen winnen, met ze naar bed gaan, en ze dumpen. Uiteraard waren alle usual suspects er als de kippen bij om moord en brand te schreeuwen en riepen overal om een boycot.

Zelf publiceerde hij daarna een statement op zijn twitter waarin hij zijn excuses aanbood voor zijn gedrag. De dag erna werd zijn nog te publiceren werk stop gezet door DC. CANCELLED
Ik kan zo nog 10 voorbeelden noemen, maar deze is het meest recent.

Nou vind ik dit een lastige situatie. Bedrijven doen natuurlijk hun best om geld te verdienen en willen daarbij een zo'n breed mogelijk publiek aanspreken om zoveel mogelijk producten of diensten te verkopen. Hierdoor reageren ze vaak snel, onnadenkend en extreem, in een poging om de boze menigte te vriend te houden. Voor sommige bedrijven is het namelijk een geval van voortbestaan of failliet.
Aan de andere kant denk ik dat je als bedrijf (in dit geval DC, of parentcompany Warner) ook de verantwoordelijkheid om op te komen voor je werknemers. Als je je zo laat pesten door een groepje, dan moet je eigenlijk maar gewoon stoppen met je bedrijf want iemand die hard kan roepen bepaalt wat jij wel en niet mag doen.

Die hele "mob-mentality" vind ik verschrikkelijk. Mensen zoeken met invloed om je dingen te herhalen en zoveel mogelijk mensen op te hitsen tegen iemand, is gewoon walgelijk. Het is pestgedrag en je probeert bewust iemand zijn carrière om zeep te helpen en misschien wel meer. (zie Akwasi)
Toch ben ik zelf ook bezig met het mijden van bepaalde bedrijven en mensen. Zo weiger ik pertinent nog geld uit te geven aan iets van Marvel, aangezien ze de laatste pakweg 10 jaar zijn veranderd in een pestkop en propagandamachine dat alleen maar regressief links tuig aanneemt. Ik zou het geweldig vinden als meer mensen dat zouden doen (en gezien de verkoopcijfers, doen ze dit ook met tienduizenden), maar ik zie mezelf niet een twitteraccount aanmaken om te roepen om een boycot. Ik zie mezelf niet met de eigenaar van de stripwinkel praten om te eisen dat hij geen Marvel meer op zijn plank zet.
Ik heb wel een zeer groot deel van mijn collectie weg gedaan tegen dumpprijzen en doe tegenwoordig eerst onderzoek naar een schrijver, tekenaar of uitgever voordat ik iets koop.

In het kort: De Cancel Culture is overgewaaid naar ons. Hoe staan wij hier in, en hoe gaan wij hier zelf mee om?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:01:15 #2
129292 LXIV
misdunker
pi_193713134
Kijk geen tv, heb geen Twitter, kom niet i Amsterdam. Dan bestaat die hele cancel-cultuur niet
Gott strafe das treulose Italien!
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:04:24 #3
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193713168
Tot een paar jaar geleden dacht ik dat dit soort ongein hier geen voet aan de grond kon krijgen omdat ik dacht dat de Nederlander daar te nuchter voor was. Ik heb me helaas ernstig vergist.
pi_193713179
Nou ja hoe we hiermee omgaan is wel duidelijk. We laten het gewoon gebeuren en klaar.
The only thing I can really speculate on, is the very existence of my life with or without my wife in terms of the human relationships, the juxtaposition of one person to another. The form, the content.
pi_193713190
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:01 schreef LXIV het volgende:
Kijk geen tv, heb geen Twitter, kom niet i Amsterdam. Dan bestaat die hele cancel-cultuur niet
Ons Sinterklaasfeest wordt anders aardig gecanceld. Gok dit jaar voor het laatst zwarte piet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193713222
quote:
5s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
Die hele "mob-mentality" vind ik verschrikkelijk.
Ja, ik ook. Narigheid.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:13:28 #7
471590 Oostwoud
Hyperborea will rise again
pi_193713249
Ander verhaal, maar ik doe producten, diensten of uitingen van bedrijven, organisaties en individuen die pro-diversiteit, pro-multicultuur, pro-globalisme, pro-SJW, pro-deugen of anderzijds hieraan gelieerd zijn waar mogelijk al jaren in de ban. Hetzelfde geldt uiteraard voor bedrijven, organisaties en individuen die zich actief bezig houden met het bestrijden van zelfbehoud van volk, cultuur en land. Dit zijn echter persoonlijke overwegingen en opvattingen.

Gaat het echter over werkgevers of werknemers bellen ter broodroof, campagnes opzetten tegen een bedrijf, organisatie of individu die ik veracht, een proces aandoen, intimidatie, geweldpleging dan beoordeel ik dat als een vrij sneue verspilling van tijd, naast dat het in sommige gevallen strafbaar is, om nog maar te zwijgen van het morele aspect.

De 'cancel culture'-geest gaat helaas niet meer terug in de fles. We zien het nu bij VI, niet alleen worden adverteerders opgeroepen om zich niet meer te associëren met het programma, ook het verdere leven van Johan Derksen moet kapot gemaakt worden, zoals 'zijn' bluesfestival. Dit zullen we spijtig genoeg bij nog meer mensen mee gaan maken en echt niet alleen lieden die met hun hoofd in de media verschijnen.

Wat je krijgt is een zeer benauwde samenleving waarin iedereen op zijn tenen loopt om elkaar maar niet te kwetsen, waar de lach is verdwenen en volop censuur leidend tot een vlakke, steriele, prikkelarme maatschappij (van een samenleving mag je zeker niet meer spreken). Amerikanen kennen een procescultuur, in Nederland zullen we continu op respect, gekwetstheid en schuldgevoelens hameren.

Het is het resultaat van jaren ontworteling, cultuurmarxistische indoctrinatie en een onzalige alliantie van het multinationale grootkapitaal en de regressieve dwaallichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oostwoud op 20-06-2020 17:23:20 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:18:53 #8
471590 Oostwoud
Hyperborea will rise again
pi_193713292
quote:
Ook dit helpt enorm.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:19:44 #9
129292 LXIV
misdunker
pi_193713299
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Ons Sinterklaasfeest wordt anders aardig gecanceld. Gok dit jaar voor het laatst zwarte piet.
Dat bepalen we toch zelf?
pi_193713302
Aan de ene kant plaats je vraagtekens bij de trend van de mob-culture om een hetze tegen een bedrijf te voeren waarna er actie ondernomen wordt en aan de andere kant doe je zelf wel vooronderzoek voordat je een aankoop doet. Dat is dan toch hetzelfde laken een pak, alleen de toon is anders? Onder de streep is het resultaat dat er minder inkomsten gaan naar een bedrijf wiens boodschap of ideologie niet strookt met jouw opvattingen.
Dun smeren geld verdienen.
pi_193713308
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat bepalen we toch zelf?
Dat meent de EU voor ons te moeten bepalen. Zie dat andere topic.
vosss is de naam,
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:20:42 #12
129292 LXIV
misdunker
pi_193713312
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:04 schreef AchJa het volgende:
Tot een paar jaar geleden dacht ik dat dit soort ongein hier geen voet aan de grond kon krijgen omdat ik dacht dat de Nederlander daar te nuchter voor was. Ik heb me helaas ernstig vergist.
Het is echt maar een groepje van een 1500 man ofzo dat de trom slaat.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:24:27 #13
129292 LXIV
misdunker
pi_193713349
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat meent de EU voor ons te moeten bepalen. Zie dat andere topic.
Maar jij kunt met jouw buurtvereniging/familie/collega’s Sinterklaas toch vieren met pikzwarte pieten als je dat wil? Wie stopt je dan?
pi_193713428
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar jij kunt met jouw buurtvereniging/familie/collega’s Sinterklaas toch vieren met pikzwarte pieten als je dat wil? Wie stopt je dan?
Ik vier geen Sinterklaas want ik geloof daar helemaal niet meer in :@ :@!
vosss is de naam,
pi_193713466
Ik ben bekend met het fenomeen, want ik kijk graag naar stand-up comedy waaronder van veel Amerikanen.

Maar overgewaaid naar Nederland? Om dat hele Johan Derksen gedoe? Was/is dat dan zo'n online hetze om hem ontslagen te krijgen oid?
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:35:55 #16
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193713480
quote:
Het scheelt wel natuurlijk in hoe je dagelijks in het leven staat. Maar leven met oogkleppen op zorgt er niet voor dat het leven in Nederland fijner wordt. Want dit gaat nog een stuk erger worden de komende jaren.
pi_193713543
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je krijgt er alleen geen subsidie meer voor terwijl je dat wel krijgt als je geen zwarte pieten gebruikt.
En er zijn meerdere groepen die niets anders doen dan speuren naar verenigingen en groepen die zwarte pieten gebruiken om die vervolgens online zwart te maken.

En nog wel meer geintjes. Die vrijheid is dus een schijnvrijheid.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:47:25 #18
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193713589
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:13 schreef Oostwoud het volgende:
Ander verhaal, maar ik doe producten, diensten of uitingen van bedrijven, organisaties en individuen die pro-diversiteit, pro-multicultuur, pro-globalisme, pro-SJW, pro-deugen of anderzijds hieraan gelieerd zijn waar mogelijk al jaren in de ban. Hetzelfde geldt uiteraard voor bedrijven, organisaties en individuen die zich actief bezig houden met het bestrijden van zelfbehoud van volk, cultuur en land. Dit zijn echter persoonlijke overwegingen en opvattingen.

Gaat het echter over werkgevers of werknemers bellen ter broodroof, campagnes opzetten tegen een bedrijf, organisatie of individu die ik veracht, een proces aandoen, intimidatie, geweldpleging dan beoordeel ik dat als een vrij sneue verspilling van tijd, naast dat het in sommige gevallen strafbaar is, om nog maar te zwijgen van het morele aspect.

De 'cancel culture'-geest gaat helaas niet meer terug in de fles. We zien het nu bij VI, niet alleen worden adverteerders opgeroepen om zich niet meer te associëren met het programma, ook het verdere leven van Johan Derksen moet kapot gemaakt worden, zoals 'zijn' bluesfestival. Dit zullen we spijtig genoeg bij nog meer mensen mee gaan maken en echt niet alleen lieden die met hun hoofd in de media verschijnen.

Wat je krijgt is een zeer benauwde samenleving waarin iedereen op zijn tenen loopt om elkaar maar niet te kwetsen, waar de lach is verdwenen en volop censuur leidend tot een vlakke, steriele, prikkelarme maatschappij (van een samenleving mag je zeker niet meer spreken). Amerikanen kennen een procescultuur, in Nederland zullen we continu op respect, gekwetstheid en schuldgevoelens hameren.

Het is het resultaat van jaren ontworteling, cultuurmarxistische indoctrinatie en een onzalige alliantie van het multinationale grootkapitaal en de regressieve dwaallichten.
Misschien een interessante zaak voor jou: Meyer vs Waid.
In een paar zinnen: Meyer is een youtuber die kritiek had op uitgevers en schrijvers omdat ze strips verneukten om een paar SJW's te paaien. Er werd digitaal jacht op hem gemaakt, en uiteindelijk kwam het zwaktebod: Moet je zelf maar wat schrijven.
Vervolgens kwam Meyer met een script en een tekenaar, maar werd geweigerd bij uitgevers. Dit bleek later te zijn onder druk van Mark Waid (een werknemer van Marvel). Er zijn chats geleaked waarin er wordt besproken hoe ze winkels en uitgevers kapot willen maken die zijn boek willen uitgeven of verkopen. Daarna wordt er geleaked dat een uitgever zelfs persoonlijk bedreigd werd omdat hij bijna een akkoord had met Meyer, en deze uitgever (Antarctic Press) trekt zich terug. Meyer richt eigen uitgeverij op, publiceert via crowdfunding, en verkoopt een boek of 25-30 duizend. Dit zou voor Antarctic Press het meest verkochte boek ooit zijn.

Nu rechtszaak.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:49:04 #19
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193713604
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:19 schreef Scuidward het volgende:
Aan de ene kant plaats je vraagtekens bij de trend van de mob-culture om een hetze tegen een bedrijf te voeren waarna er actie ondernomen wordt en aan de andere kant doe je zelf wel vooronderzoek voordat je een aankoop doet. Dat is dan toch hetzelfde laken een pak, alleen de toon is anders? Onder de streep is het resultaat dat er minder inkomsten gaan naar een bedrijf wiens boodschap of ideologie niet strookt met jouw opvattingen.
Is zelf besluiten om iets niet te kopen hetzelfde als mensen ophitsen?
Ik eet bijvoorbeeld geen vis. Is dat hetzelfde als op de markt staan en mensen fysiek weg te houden bij de viskraam?
pi_193713688
Misschien moest dat hele sinterklaasfeest maar gewoon afgeschaft worden, de hele sfeer er omheen is nu toch voorgoed verziekt en dat zal alleen maar toenemen naarmate beide kampen hun hakken steeds steviger in het zand zetten. Het is gewoon wachten tot er slachoffers gaan vallen, en is het dat allemaal wel waard? Sinterklaas bestaat sowieso bij de gratie van leugens, dus daar kan dan nog wel wat aan vastgeklonken worden. Vertel de kinderen maar dat de stoomboot in een storm met man en muis is vergaan en dat Sint en alle pieten verdronken zijn. De kerstman neemt vanaf nu de honneurs waar dus de kadootjes zullen er niet minder om worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193713812
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:59 schreef Hathor het volgende:
Misschien moest dat hele sinterklaasfeest maar gewoon afgeschaft worden, de hele sfeer er omheen is nu toch voorgoed verziekt en dat zal alleen maar toenemen naarmate beide kampen hun hakken steeds steviger in het zand zetten. Het is gewoon wachten tot er slachoffers gaan vallen, en is het dat allemaal wel waard? Sinterklaas bestaat sowieso bij de gratie van leugens, dus daar kan dan nog wel wat aan vastgeklonken worden. Vertel de kinderen maar dat de stoomboot in een storm met man en muis is vergaan en dat Sint en alle pieten verdronken zijn. De kerstman neemt vanaf nu de honneurs waar dus de kadootjes zullen er niet minder om worden.
Je weet dat onder andere Kick Out Zwarte Piet al allerlei nieuwe doelen aangekondigd hebben?
Ze stoppen niet als het Sinterklaasfeest is verbannen. Dat is juist een goede motivatie om nog veel meer zaken verboden te krijgen.
pi_193713834
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:49 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Is zelf besluiten om iets niet te kopen hetzelfde als mensen ophitsen?
Ik eet bijvoorbeeld geen vis. Is dat hetzelfde als op de markt staan en mensen fysiek weg te houden bij de viskraam?
Toen ik het typte realiseerde ik mij inderdaad dat het niet hetzelfde is. Jij koopt iets niet omdat uit vooronderzoek blijkt dat dit niet binnen jouw idealen past. De massa protesteert omdat zij vinden dat iets niet binnen de idealen van de maatschappij zou passen en eisen grotere gebaren van de industrie. Ondanks dat ik het vaak niet met de massa eens ben krijg je op die manier wel meer en sneller discussie op gang. Ervan uitgaande dat discussie iets goeds is.
Dun smeren geld verdienen.
pi_193713847
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je weet dat onder andere Kick Out Zwarte Piet al allerlei nieuwe doelen aangekondigd hebben?
Ze stoppen niet als het Sinterklaasfeest is verbannen. Dat is juist een goede motivatie om nog veel meer zaken verboden te krijgen.
Wat hebben ze aangekondigd dan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193713887
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat hebben ze aangekondigd dan?
Dat ze niet stoppen voordat het Sinterklaasfeest stopgezet is. Ze hebben ook problemen met Sinterklaas. Ze hebben meegeholpen om de directeur van de Gay Pride ontslagen te krijgen.
Ze zijn de grootste organisator geweest van de recente demonstraties. Personen van hun hebben opgeroepen om standbeelden te vernielen. Er zijn oproepen geweest voor herstelbetalingen en een nationaal excuus.

En dat is wat ik uit mijn hoofd weet. Een paar minuten zoeken zal nog meer opleveren.
pi_193713900
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:47 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

In een paar zinnen: Meyer is een youtuber die kritiek had op uitgevers en schrijvers omdat ze strips verneukten om een paar SJW's te paaien. Er werd digitaal jacht op hem gemaakt, en uiteindelijk kwam het zwaktebod: Moet je zelf maar wat schrijven.
Vervolgens kwam Meyer met een script en een tekenaar, maar werd geweigerd bij uitgevers. Dit bleek later te zijn onder druk van Mark Waid (een werknemer van Marvel). Er zijn chats geleaked waarin er wordt besproken hoe ze winkels en uitgevers kapot willen maken die zijn boek willen uitgeven of verkopen. Daarna wordt er geleaked dat een uitgever zelfs persoonlijk bedreigd werd omdat hij bijna een akkoord had met Meyer, en deze uitgever (Antarctic Press) trekt zich terug. Meyer richt eigen uitgeverij op, publiceert via crowdfunding, en verkoopt een boek of 25-30 duizend. Dit zou voor Antarctic Press het meest verkochte boek ooit zijn.

Nu rechtszaak.
Jezus _O-
pi_193714015
Ik denk dat we een heel gevaarlijke route bewandelen op het moment. De onverdraagzaamheid wordt met de dag groter en de extremen met de dag luider.
pi_193714039
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:34 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik denk dat we een heel gevaarlijke route bewandelen op het moment. De onverdraagzaamheid wordt met de dag groter en de extremen met de dag luider.
Kalmte kan je redden. In het echte leven gaat alles zijn gangetje, het speelt allemaal vooral in de MSM en op social media.
pi_193714099
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Kalmte kan je redden. In het echte leven gaat alles zijn gangetje, het speelt allemaal vooral in de MSM en op social media.
Dat zeiden ze een maand geleden in de VS ook. Toen volgde een week van landelijke rellen en reageerde de president met 88 facebook advertenties met concentratiekamp symboliek en het verzoek zijn politieke tegenstanders te bestrijden.

AFP_1TO7LG.jpg
pi_193714111
Kozp wil uiteindelijk meer dan zwarte piet weg. Want anders is het na het aanpassen wel klaar immers. Maar dan schakelt men door naar het volgende agendapunt, straatnamen, standbeelden met als einddoel herstelbetalingen en liefst dat iedereen zich als een cuckold open stelt volgens mij...

Ze maken heel sneaky gebruik van sjw als usefull idiots, meeliften op US sentiment, celebs spammen via social media, sponsoren onder de druk zitten.

Het is extreem polariserend en haatzaaiend. Zie de wereld op een bepaalde manier en zo zal de wereld worden.
Blijkbaar een diepgeworteld inferioriteitsgevoel. Zo onnodig.
pi_193714120
Eén verkeerde tweet of opmerking en je carrière is voorbij.

https://twitter.com/SpeechUnion/status/1269314030663012352

https://www.rtlnieuws.nl/(...)verdraagzame-religie

quote:
Een BBC-presentator kon vertrekken toen hij op radio de term ‘wit privilege’ ter discussie had gesteld.

In Amerika werd een omroeper ontslagen, nadat hij 'All lives matter' had getweet, in plaats van Black lives matter.

Een van de topjournalisten van de Philadelphia Inquirer kon vertrekken omdat hij de kop 'Buildings Matter Too' had verzonnen boven een column over de gebouwen die tijdens de rellen in vlammen waren opgegaan.

Honderden dichters hebben om het ontslag gevraagd van de president van de US Poetry Foundation, omdat zijn oproep tot solidariteit met de zwarte gemeenschap de dichters niet ver genoeg ging.

Een professor op de Universiteit van Californië en Los Angeles (UCLA) kon zijn biezen pakken toen hij ondanks de dood van George Floyd een examen wilde laten doorgaan.
pi_193714168
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat zeiden ze een maand geleden in de VS ook. Toen volgde een week van landelijke rellen en reageerde de president met 88 facebook advertenties met concentratiekamp symboliek en het verzoek zijn politieke tegenstanders te bestrijden.

[ afbeelding ]
Wij zijn geen VS gelukkig. Dat land is in alles extreem. Niet doen aan social media en als je dat wel doet je op de vlakte houden is een goede aspirine. Lukt mij niet altijd gezien mijn recente gedwongen Fokverlof. Maar ik heb daar van geleerd. Genoeg kleine en grote problemen die belangrijker zijn dan een paar strontvervelende moraalridders
pi_193714212
quote:
Dit. Totale waanzin.
pi_193714213
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wij zijn geen VS gelukkig. Dat land is in alles extreem. Niet doen aan social media en als je dat wel doet je op de vlakte houden is een goede aspirine. Lukt mij niet altijd gezien mijn recente gedwongen Fokverlof. Maar ik heb daar van geleerd. Genoeg kleine en grote problemen die belangrijker zijn dan een paar strontvervelende moraalridders
De soep zou vast niet zo heet gegeten worden, maar ik moet er niet aan denken dat dit de toekomst van Nederland gaat worden
  zaterdag 20 juni 2020 @ 18:54:04 #34
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193714220
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Deze tegenstanders?

cropped-antifalogoklein.png
pi_193714242
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De soep zou vast niet zo heet gegeten worden, maar ik moet er niet aan denken dat dit de toekomst van Nederland gaat worden
Ik hoop het ook niet. Voorlopig zit Sylvana nog een beetje te kutten in haar eigen bubbel. Dat zal met die lui hopelijk zo blijven.
pi_193714307
quote:
Een aantal mensen die tot deze week onwetend waren, hebben nu ook kennis kunnen maken met onze volgende culturele verrijking afkomstig uit de VS: Cancel Culture.

Samengevat: Als je invloed groot genoeg is, kun je je mening ergens doorheen drukken, los van de feiten. Want gevoelens (gefingeerd of niet) zijn belangrijker dan feiten en wetten. Dit doe je door en masse de persoon of het bedrijf aan te vallen via de (social) media met als doel deze persoon of dit bedrijf te ruïneren.

Nou volgde ik media in de VS wel redelijk, als het ging om dingen waar ik ooit interesse in had. Zoals stripboeken. Daar laaide deze week de Cancel Culture weer op (niet slim, aangezien de hele industrie op sterven na dood is) toen een vrouw screenshots deelde uit haar email waaruit bleek dat Warren Ellis (schrijver van onder andere Hellblazer, Transmetropolitan, Authority en Planetary) haar aantrekkelijk vond. Hij zou vrouwen die in de stripindustrie wilden werken onder zijn vleugel nemen en van daaruit hun vertrouwen winnen, met ze naar bed gaan, en ze dumpen. Uiteraard waren alle usual suspects er als de kippen bij om moord en brand te schreeuwen en riepen overal om een boycot.

Zelf publiceerde hij daarna een statement op zijn twitter waarin hij zijn excuses aanbood voor zijn gedrag. De dag erna werd zijn nog te publiceren werk stop gezet door DC. CANCELLED
Ik kan zo nog 10 voorbeelden noemen, maar deze is het meest recent.

Heb je hier ook een bron van? Klinkt allemaal zeer eenzijdig en als ik zoek op Warren Ellis en DC kom ik alleen een artikel tegen waarin staat dat er twee pagina's comic van hem niet doorgaan 'at his own request' en de rest van zijn lopende series gewoon doorgaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:47 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Nu rechtszaak.
Ook lekker eenzijdig verteld. Meyer 'had wat kritiek'. Ik quote hier even van wikipedia:
quote:
Meyer has made the campaign a common subject on his YouTube channel and Twitter account, in which he identifies professionals whose work or personal activities he sees as detrimental to the comics industry. He took credit for the firing of writer Aubrey Sitterson from the IDW comic G.I. Joe: Scarlett’s Strike Force after Sitterson criticized on social media what he saw as "performative grief" about the September 11 attacks.[24] In a 2017 video titled "The Dark Roast", Meyer referred to a female Marvel Comics editor as a "cum dumpster", accused various female professionals of "sucking their way into the industry", and described a transgender female writer as a "man in a wig".[10] Meyer participated in the backlash against the character designs of Netflix adaptation She-Ra and the Princesses of Power; he called showrunner Noelle Stevenson a "boyish lesbian" and accused her of re-imagining the title character as herself, describing it as "utter selfishness and egotism".[28]
Dus eerst loopt ie trots te verkondigen dat ie er zelf voor heeft gezorgd dat iemand ontslagen wordt en vervolgens denkt ie dat ie wegkomt met zijn hele industrie te beledigen :D
quote:
Jawbreakers

In early 2018, Meyer announced that his crowdfunded comic book Jawbreakers: Lost Souls, a collaboration with freelance artist Jon Malin, would be published by Antarctic Press. Upon learning that some store owners had discussed their decisions not to stock it, he encouraged his followers to publicly post and circulate their names, locations, and employee information.[11][36][37] He accused Edmonton, Alberta store Variant Edition of "bullying and intimidating their own customers" after the female co-owner tweeted that they would not stock the publication; the store was subsequently vandalized and robbed.[3] Dublin, Ireland, store Big Bang Comics, which was not stocking the book, received threats of violence on social media.[11]

On May 13, Antarctic Press announced that they were ending their relationship with Meyer,[38] citing shock over his behavior. Meyer blamed freelance writer Mark Waid for contacting Antarctic's owner to talk about the controversy, accusing him of pressuring Antarctic not to publish the book.[36] Both Antarctic and Waid issued statements denying that any threats or bullying had taken place.[36][39][40] In October 2018, Meyer sued Waid for "tortious interference with contract and defamation".[41] In a motion to dismiss, Waid's attorney Mark Zaid asserted that Meyer's own public attacks against industry professionals were responsible, pointing to comments on Twitter calling writer Ta-Nehisi Coates "a race hustler", accusing a number of female professionals of being hired solely based on gender, and referring to trans and non-binary DC writers as "a modern day carnival".[42] As of April 2020 the case was pending.
Nee, dit is een geval waar je de barricades op moet gaan. Mensen doxxen en zoveel mogelijk groepen tegen het zere been trappen. Verder zeg je zelf dat ie meer heeft verkocht dan ie ooit zou verkopen, dus echt gecancelled is ie niet.

Ik heb nog nooit een daadwerkelijk geval van cancel culture gezien, als in een semi-publiek persoon die verdwijnt nadat ie publiek aan de schandpaal is genageld.
pi_193714333
En zowel Femke Halsema als Johan Derksen komen er wel weer bovenop hoor...

Cancel culture :')
  zaterdag 20 juni 2020 @ 20:22:13 #38
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193715010
quote:
Precies ja.
pi_193715444
Het lijkt wel die black mirror aflevering hated in the nation.
  zondag 21 juni 2020 @ 05:50:22 #40
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193719956
quote:

In het kort: De Cancel Culture is overgewaaid naar ons. Hoe staan wij hier in, en hoe gaan wij hier zelf mee om?
Ik zit niet op social media dus ik heb geen last van deze ontwikkelingen.
pi_193724163
het is niets meer of minder dan een ordinaire heksenjacht! en zoals dat bij heksenjachten gebruikelijk is, is het morele kompas van de jagers vele malen slechter afgericht dan dat van de zogenaamde heks.

daarom is iedereen die aan zo'n (moderne) heksenjacht meedoet, bij mij al meteen verdacht.
hetzelfde gaat trouwens op voor die virtue signaling hypocrieten.

het is een hele laffe en achterbakse manipulatietechniek en ik ga er alleen maar mijn hakken van in het zand steken. en hoe meer er aangedrongen wordt, hoe sterker mijn tegenreactie.
pi_193724222
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 14:50 schreef stopnaald het volgende:
het is niets meer of minder dan een ordinaire heksenjacht! en zoals dat bij heksenjachten gebruikelijk is, is het morele kompas van de jagers vele malen slechter afgericht dan dat van de zogenaamde heks.

daarom is iedereen die aan zo'n (moderne) heksenjacht meedoet, bij mij al meteen verdacht.
hetzelfde gaat trouwens op voor die virtue signaling hypocrieten.

het is een hele laffe en achterbakse manipulatietechniek en ik ga er alleen maar mijn hakken van in het zand steken. en hoe meer er aangedrongen wordt, hoe sterker mijn tegenreactie.
Het doet denken aan de Spaanse Inquisitie ja. En een snufje NSB.
pi_193724265
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 14:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het doet denken aan de Spaanse Inquisitie ja. En een snufje NSB.
En wat mij helemaal zo misselijk maakt, is die totaal, maar dan ook echt totaal misplaatste arrogantie. Zo van "wij zijn moreel zooooooo fucking goed". Mijn god geef me een emmer denk ik dan.
pi_193724319
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 14:58 schreef stopnaald het volgende:

[..]

En wat mij helemaal zo misselijk maakt, is die totaal, maar dan ook echt totaal misplaatste arrogantie. Zo van "wij zijn moreel zooooooo fucking goed". Mijn god geef me een emmer denk ik dan.
Precies. Ik moest mij op een andere plek dan hier pas verdedigen toen ik beweerde dat het wel meevalt met racisme in Nederland. Kreeg toen gezeik over me heen van white privilege zus en white privilege zo. Ik ben geen racist maar waarom dat kutwijf (het zijn vaak vrouwen) zich moreel superieur wil voelen is mij een raadsel. Gekke mensen.
pi_193724477
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Precies. Ik moest mij op een andere plek dan hier pas verdedigen toen ik beweerde dat het wel meevalt met racisme in Nederland. Kreeg toen gezeik over me heen van white privilege zus en white privilege zo. Ik ben geen racist maar waarom dat kutwijf (het zijn vaak vrouwen) zich moreel superieur wil voelen is mij een raadsel. Gekke mensen.
Ze zijn irl meestal mislukte muisjes. Niemand die ze ziet, niemand die ze mist. En ja, dan ga je aandacht trekken. Dat kan door SJW-gezeik, maar ook door bijv. zo'n kopvod of erger nog, zo'n IS-uniform aan te trekken. In beide gevallen zijn het types waar ik spontaan jeuk van krijg (en dan druk ik me nog zeer netjes uit).

Dergelijke kutwijven (zeg ik als vrouw én ouderwetse feministe) zijn geen knip voor de neus waard. Ze zijn te laf om netjes te vechten (met inhoudelijke argumenten dus), te achterbaks (passief-agressief is net zo goed agressief) en te manipulatief (janken en slachtofferrol).

En hoogst verbaasd als hun agressie stuit op tegen-agressie.
pi_193724654
Terecht topic dit ^O^ . Dit enorm enge fenomeen verdiend inderdaad aandacht, want zoals zoveel dingen vanuit de VS, gaat ook de cancel culture zijn intreden doen in Nederland. Sterker nog, dit is al aan het gebeuren, maar de invloed zal de komende jaren enkel sterker gaan toenemen. Ik vrees dat bijvoorbeeld een ontslag vanwege een afwijkende mening over een bepaald onderwerp hier ook langzaamaan de norm zal worden.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Je moet die discussies ook nooit aangaan. Mijn tactiek is simpelweg dit soort onderwerpen negeren zodra je met een SJW te maken hebt. Je gaat namelijk toch niet winnen, beetje categorie 'never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience'.

Bovendien is de basis van die hele identiteitspolitiek en intersectionaliteit om er allerlei argumenten ad hominem in te gooien. Dit is dan toegestaan waardoor de discussie eigenlijk al geen zin meer heeft. Er wordt simpelweg een mening verkondigd, die mening is de absolute waarheid en als je dat in twijfel durft te trekken ben je een racist, bigot, sexist of discrimineer je.
pi_193725127
Ik lees hier wel veel geamerikaniseerd gezeik over 'virtue signaling' en 'SJW'.

Mijn vraag is: Bestaat zogenaamde 'cancel culture' volgens jullie alleen in die sociale plekken? Hebben mensen als Sylvana, Femke Halsema of in de VS iemand als Colin Kaepernick en Brie Larson er niet mee te maken? Hoe heet het in die sferen?
  zondag 21 juni 2020 @ 17:21:58 #48
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193726166
Wat ik zo ernstig vind, is dat zoveel mensen het goedpraten.

Het is gewoon onder de gordel. Discussies mogen van mij fel zijn, maar moeten wél discussies blijven. Ik zou met iedereen een drankje moeten kunnen doen, achteraf.

Nu wordt gewoon een partij de mond gesnoerd.
Gevaarlijke ontwikkeling.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 21 juni 2020 @ 17:24:17 #49
65846 Bocaj
Only God can save us now
pi_193726199
quote:
We hebben inmiddels teveel culturen in Nederland...
Wat mij opvalt is dat veel zwarten (Afrikanen, Surinamers, Antillianen) en linkse (mondiale) mensen toch wel veel kijken naar wat er in de USA aan de hand is en dat halen of projecteren ze dan ook op Nederland... Want Nederland moet ook naar hun zin veranderen!
Ze vergeten alleen wel even dat ze een minderheid zijn maar ze gedragen zich als een meerderheid!
Dat moest maar eens afgelopen zijn!
Nederland is Nederland en vooral geen kopie van de VS!
'Cause there is so much wrong going on outside.
  zondag 21 juni 2020 @ 17:27:36 #50
65846 Bocaj
Only God can save us now
pi_193726267
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kozp wil uiteindelijk meer dan zwarte piet weg. Want anders is het na het aanpassen wel klaar immers. Maar dan schakelt men door naar het volgende agendapunt, straatnamen, standbeelden met als einddoel herstelbetalingen en liefst dat iedereen zich als een cuckold open stelt volgens mij...

Ze maken heel sneaky gebruik van sjw als usefull idiots, meeliften op US sentiment, celebs spammen via social media, sponsoren onder de druk zitten.

Het is extreem polariserend en haatzaaiend. Zie de wereld op een bepaalde manier en zo zal de wereld worden.
Blijkbaar een diepgeworteld inferioriteitsgevoel. Zo onnodig.
^O^
'Cause there is so much wrong going on outside.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')