abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 20 juni 2020 @ 16:55:44 #1
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193713068
Een aantal mensen die tot deze week onwetend waren, hebben nu ook kennis kunnen maken met onze volgende culturele verrijking afkomstig uit de VS: Cancel Culture.

Samengevat: Als je invloed groot genoeg is, kun je je mening ergens doorheen drukken, los van de feiten. Want gevoelens (gefingeerd of niet) zijn belangrijker dan feiten en wetten. Dit doe je door en masse de persoon of het bedrijf aan te vallen via de (social) media met als doel deze persoon of dit bedrijf te ruïneren.

Nou volgde ik media in de VS wel redelijk, als het ging om dingen waar ik ooit interesse in had. Zoals stripboeken. Daar laaide deze week de Cancel Culture weer op (niet slim, aangezien de hele industrie op sterven na dood is) toen een vrouw screenshots deelde uit haar email waaruit bleek dat Warren Ellis (schrijver van onder andere Hellblazer, Transmetropolitan, Authority en Planetary) haar aantrekkelijk vond. Hij zou vrouwen die in de stripindustrie wilden werken onder zijn vleugel nemen en van daaruit hun vertrouwen winnen, met ze naar bed gaan, en ze dumpen. Uiteraard waren alle usual suspects er als de kippen bij om moord en brand te schreeuwen en riepen overal om een boycot.

Zelf publiceerde hij daarna een statement op zijn twitter waarin hij zijn excuses aanbood voor zijn gedrag. De dag erna werd zijn nog te publiceren werk stop gezet door DC. CANCELLED
Ik kan zo nog 10 voorbeelden noemen, maar deze is het meest recent.

Nou vind ik dit een lastige situatie. Bedrijven doen natuurlijk hun best om geld te verdienen en willen daarbij een zo'n breed mogelijk publiek aanspreken om zoveel mogelijk producten of diensten te verkopen. Hierdoor reageren ze vaak snel, onnadenkend en extreem, in een poging om de boze menigte te vriend te houden. Voor sommige bedrijven is het namelijk een geval van voortbestaan of failliet.
Aan de andere kant denk ik dat je als bedrijf (in dit geval DC, of parentcompany Warner) ook de verantwoordelijkheid om op te komen voor je werknemers. Als je je zo laat pesten door een groepje, dan moet je eigenlijk maar gewoon stoppen met je bedrijf want iemand die hard kan roepen bepaalt wat jij wel en niet mag doen.

Die hele "mob-mentality" vind ik verschrikkelijk. Mensen zoeken met invloed om je dingen te herhalen en zoveel mogelijk mensen op te hitsen tegen iemand, is gewoon walgelijk. Het is pestgedrag en je probeert bewust iemand zijn carrière om zeep te helpen en misschien wel meer. (zie Akwasi)
Toch ben ik zelf ook bezig met het mijden van bepaalde bedrijven en mensen. Zo weiger ik pertinent nog geld uit te geven aan iets van Marvel, aangezien ze de laatste pakweg 10 jaar zijn veranderd in een pestkop en propagandamachine dat alleen maar regressief links tuig aanneemt. Ik zou het geweldig vinden als meer mensen dat zouden doen (en gezien de verkoopcijfers, doen ze dit ook met tienduizenden), maar ik zie mezelf niet een twitteraccount aanmaken om te roepen om een boycot. Ik zie mezelf niet met de eigenaar van de stripwinkel praten om te eisen dat hij geen Marvel meer op zijn plank zet.
Ik heb wel een zeer groot deel van mijn collectie weg gedaan tegen dumpprijzen en doe tegenwoordig eerst onderzoek naar een schrijver, tekenaar of uitgever voordat ik iets koop.

In het kort: De Cancel Culture is overgewaaid naar ons. Hoe staan wij hier in, en hoe gaan wij hier zelf mee om?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:01:15 #2
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193713134
Kijk geen tv, heb geen Twitter, kom niet i Amsterdam. Dan bestaat die hele cancel-cultuur niet
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:04:24 #3
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_193713168
Tot een paar jaar geleden dacht ik dat dit soort ongein hier geen voet aan de grond kon krijgen omdat ik dacht dat de Nederlander daar te nuchter voor was. Ik heb me helaas ernstig vergist.
pi_193713179
Nou ja hoe we hiermee omgaan is wel duidelijk. We laten het gewoon gebeuren en klaar.
pi_193713190
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:01 schreef LXIV het volgende:
Kijk geen tv, heb geen Twitter, kom niet i Amsterdam. Dan bestaat die hele cancel-cultuur niet
Ons Sinterklaasfeest wordt anders aardig gecanceld. Gok dit jaar voor het laatst zwarte piet.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:11:04 #6
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193713222
quote:
5s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
Die hele "mob-mentality" vind ik verschrikkelijk.
Ja, ik ook. Narigheid.
pi_193713249
Ander verhaal, maar ik doe producten, diensten of uitingen van bedrijven, organisaties en individuen die pro-diversiteit, pro-multicultuur, pro-globalisme, pro-SJW, pro-deugen of anderzijds hieraan gelieerd zijn waar mogelijk al jaren in de ban. Hetzelfde geldt uiteraard voor bedrijven, organisaties en individuen die zich actief bezig houden met het bestrijden van zelfbehoud van volk, cultuur en land. Dit zijn echter persoonlijke overwegingen en opvattingen.

Gaat het echter over werkgevers of werknemers bellen ter broodroof, campagnes opzetten tegen een bedrijf, organisatie of individu die ik veracht, een proces aandoen, intimidatie, geweldpleging dan beoordeel ik dat als een vrij sneue verspilling van tijd, naast dat het in sommige gevallen strafbaar is, om nog maar te zwijgen van het morele aspect.

De 'cancel culture'-geest gaat helaas niet meer terug in de fles. We zien het nu bij VI, niet alleen worden adverteerders opgeroepen om zich niet meer te associëren met het programma, ook het verdere leven van Johan Derksen moet kapot gemaakt worden, zoals 'zijn' bluesfestival. Dit zullen we spijtig genoeg bij nog meer mensen mee gaan maken en echt niet alleen lieden die met hun hoofd in de media verschijnen.

Wat je krijgt is een zeer benauwde samenleving waarin iedereen op zijn tenen loopt om elkaar maar niet te kwetsen, waar de lach is verdwenen en volop censuur leidend tot een vlakke, steriele, prikkelarme maatschappij (van een samenleving mag je zeker niet meer spreken). Amerikanen kennen een procescultuur, in Nederland zullen we continu op respect, gekwetstheid en schuldgevoelens hameren.

Het is het resultaat van jaren ontworteling, cultuurmarxistische indoctrinatie en een onzalige alliantie van het multinationale grootkapitaal en de regressieve dwaallichten.

[ Bericht 0% gewijzigd door Oostwoud op 20-06-2020 17:23:20 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193713292
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:01 schreef LXIV het volgende:
Kijk geen tv, heb geen Twitter, kom niet i Amsterdam. Dan bestaat die hele cancel-cultuur niet
Ook dit helpt enorm.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:19:44 #9
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193713299
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Ons Sinterklaasfeest wordt anders aardig gecanceld. Gok dit jaar voor het laatst zwarte piet.
Dat bepalen we toch zelf?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:19:54 #10
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_193713302
Aan de ene kant plaats je vraagtekens bij de trend van de mob-culture om een hetze tegen een bedrijf te voeren waarna er actie ondernomen wordt en aan de andere kant doe je zelf wel vooronderzoek voordat je een aankoop doet. Dat is dan toch hetzelfde laken een pak, alleen de toon is anders? Onder de streep is het resultaat dat er minder inkomsten gaan naar een bedrijf wiens boodschap of ideologie niet strookt met jouw opvattingen.
pi_193713308
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:19 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat bepalen we toch zelf?
Dat meent de EU voor ons te moeten bepalen. Zie dat andere topic.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:20:42 #12
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193713312
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:04 schreef AchJa het volgende:
Tot een paar jaar geleden dacht ik dat dit soort ongein hier geen voet aan de grond kon krijgen omdat ik dacht dat de Nederlander daar te nuchter voor was. Ik heb me helaas ernstig vergist.
Het is echt maar een groepje van een 1500 man ofzo dat de trom slaat.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:24:27 #13
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193713349
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat meent de EU voor ons te moeten bepalen. Zie dat andere topic.
Maar jij kunt met jouw buurtvereniging/familie/collega’s Sinterklaas toch vieren met pikzwarte pieten als je dat wil? Wie stopt je dan?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193713428
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar jij kunt met jouw buurtvereniging/familie/collega’s Sinterklaas toch vieren met pikzwarte pieten als je dat wil? Wie stopt je dan?
Ik vier geen Sinterklaas want ik geloof daar helemaal niet meer in :@ :@!
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193713466
Ik ben bekend met het fenomeen, want ik kijk graag naar stand-up comedy waaronder van veel Amerikanen.

Maar overgewaaid naar Nederland? Om dat hele Johan Derksen gedoe? Was/is dat dan zo'n online hetze om hem ontslagen te krijgen oid?
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:35:55 #16
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193713480
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:01 schreef LXIV het volgende:
Kijk geen tv, heb geen Twitter, kom niet i Amsterdam. Dan bestaat die hele cancel-cultuur niet
Het scheelt wel natuurlijk in hoe je dagelijks in het leven staat. Maar leven met oogkleppen op zorgt er niet voor dat het leven in Nederland fijner wordt. Want dit gaat nog een stuk erger worden de komende jaren.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193713543
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:24 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar jij kunt met jouw buurtvereniging/familie/collega’s Sinterklaas toch vieren met pikzwarte pieten als je dat wil? Wie stopt je dan?
Je krijgt er alleen geen subsidie meer voor terwijl je dat wel krijgt als je geen zwarte pieten gebruikt.
En er zijn meerdere groepen die niets anders doen dan speuren naar verenigingen en groepen die zwarte pieten gebruiken om die vervolgens online zwart te maken.

En nog wel meer geintjes. Die vrijheid is dus een schijnvrijheid.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:47:25 #18
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193713589
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:13 schreef Oostwoud het volgende:
Ander verhaal, maar ik doe producten, diensten of uitingen van bedrijven, organisaties en individuen die pro-diversiteit, pro-multicultuur, pro-globalisme, pro-SJW, pro-deugen of anderzijds hieraan gelieerd zijn waar mogelijk al jaren in de ban. Hetzelfde geldt uiteraard voor bedrijven, organisaties en individuen die zich actief bezig houden met het bestrijden van zelfbehoud van volk, cultuur en land. Dit zijn echter persoonlijke overwegingen en opvattingen.

Gaat het echter over werkgevers of werknemers bellen ter broodroof, campagnes opzetten tegen een bedrijf, organisatie of individu die ik veracht, een proces aandoen, intimidatie, geweldpleging dan beoordeel ik dat als een vrij sneue verspilling van tijd, naast dat het in sommige gevallen strafbaar is, om nog maar te zwijgen van het morele aspect.

De 'cancel culture'-geest gaat helaas niet meer terug in de fles. We zien het nu bij VI, niet alleen worden adverteerders opgeroepen om zich niet meer te associëren met het programma, ook het verdere leven van Johan Derksen moet kapot gemaakt worden, zoals 'zijn' bluesfestival. Dit zullen we spijtig genoeg bij nog meer mensen mee gaan maken en echt niet alleen lieden die met hun hoofd in de media verschijnen.

Wat je krijgt is een zeer benauwde samenleving waarin iedereen op zijn tenen loopt om elkaar maar niet te kwetsen, waar de lach is verdwenen en volop censuur leidend tot een vlakke, steriele, prikkelarme maatschappij (van een samenleving mag je zeker niet meer spreken). Amerikanen kennen een procescultuur, in Nederland zullen we continu op respect, gekwetstheid en schuldgevoelens hameren.

Het is het resultaat van jaren ontworteling, cultuurmarxistische indoctrinatie en een onzalige alliantie van het multinationale grootkapitaal en de regressieve dwaallichten.
Misschien een interessante zaak voor jou: Meyer vs Waid.
In een paar zinnen: Meyer is een youtuber die kritiek had op uitgevers en schrijvers omdat ze strips verneukten om een paar SJW's te paaien. Er werd digitaal jacht op hem gemaakt, en uiteindelijk kwam het zwaktebod: Moet je zelf maar wat schrijven.
Vervolgens kwam Meyer met een script en een tekenaar, maar werd geweigerd bij uitgevers. Dit bleek later te zijn onder druk van Mark Waid (een werknemer van Marvel). Er zijn chats geleaked waarin er wordt besproken hoe ze winkels en uitgevers kapot willen maken die zijn boek willen uitgeven of verkopen. Daarna wordt er geleaked dat een uitgever zelfs persoonlijk bedreigd werd omdat hij bijna een akkoord had met Meyer, en deze uitgever (Antarctic Press) trekt zich terug. Meyer richt eigen uitgeverij op, publiceert via crowdfunding, en verkoopt een boek of 25-30 duizend. Dit zou voor Antarctic Press het meest verkochte boek ooit zijn.

Nu rechtszaak.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  zaterdag 20 juni 2020 @ 17:49:04 #19
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_193713604
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:19 schreef Scuidward het volgende:
Aan de ene kant plaats je vraagtekens bij de trend van de mob-culture om een hetze tegen een bedrijf te voeren waarna er actie ondernomen wordt en aan de andere kant doe je zelf wel vooronderzoek voordat je een aankoop doet. Dat is dan toch hetzelfde laken een pak, alleen de toon is anders? Onder de streep is het resultaat dat er minder inkomsten gaan naar een bedrijf wiens boodschap of ideologie niet strookt met jouw opvattingen.
Is zelf besluiten om iets niet te kopen hetzelfde als mensen ophitsen?
Ik eet bijvoorbeeld geen vis. Is dat hetzelfde als op de markt staan en mensen fysiek weg te houden bij de viskraam?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_193713688
Misschien moest dat hele sinterklaasfeest maar gewoon afgeschaft worden, de hele sfeer er omheen is nu toch voorgoed verziekt en dat zal alleen maar toenemen naarmate beide kampen hun hakken steeds steviger in het zand zetten. Het is gewoon wachten tot er slachoffers gaan vallen, en is het dat allemaal wel waard? Sinterklaas bestaat sowieso bij de gratie van leugens, dus daar kan dan nog wel wat aan vastgeklonken worden. Vertel de kinderen maar dat de stoomboot in een storm met man en muis is vergaan en dat Sint en alle pieten verdronken zijn. De kerstman neemt vanaf nu de honneurs waar dus de kadootjes zullen er niet minder om worden.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193713812
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:59 schreef Hathor het volgende:
Misschien moest dat hele sinterklaasfeest maar gewoon afgeschaft worden, de hele sfeer er omheen is nu toch voorgoed verziekt en dat zal alleen maar toenemen naarmate beide kampen hun hakken steeds steviger in het zand zetten. Het is gewoon wachten tot er slachoffers gaan vallen, en is het dat allemaal wel waard? Sinterklaas bestaat sowieso bij de gratie van leugens, dus daar kan dan nog wel wat aan vastgeklonken worden. Vertel de kinderen maar dat de stoomboot in een storm met man en muis is vergaan en dat Sint en alle pieten verdronken zijn. De kerstman neemt vanaf nu de honneurs waar dus de kadootjes zullen er niet minder om worden.
Je weet dat onder andere Kick Out Zwarte Piet al allerlei nieuwe doelen aangekondigd hebben?
Ze stoppen niet als het Sinterklaasfeest is verbannen. Dat is juist een goede motivatie om nog veel meer zaken verboden te krijgen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zaterdag 20 juni 2020 @ 18:12:38 #22
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_193713834
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:49 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Is zelf besluiten om iets niet te kopen hetzelfde als mensen ophitsen?
Ik eet bijvoorbeeld geen vis. Is dat hetzelfde als op de markt staan en mensen fysiek weg te houden bij de viskraam?
Toen ik het typte realiseerde ik mij inderdaad dat het niet hetzelfde is. Jij koopt iets niet omdat uit vooronderzoek blijkt dat dit niet binnen jouw idealen past. De massa protesteert omdat zij vinden dat iets niet binnen de idealen van de maatschappij zou passen en eisen grotere gebaren van de industrie. Ondanks dat ik het vaak niet met de massa eens ben krijg je op die manier wel meer en sneller discussie op gang. Ervan uitgaande dat discussie iets goeds is.
pi_193713847
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:10 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Je weet dat onder andere Kick Out Zwarte Piet al allerlei nieuwe doelen aangekondigd hebben?
Ze stoppen niet als het Sinterklaasfeest is verbannen. Dat is juist een goede motivatie om nog veel meer zaken verboden te krijgen.
Wat hebben ze aangekondigd dan?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_193713887
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:14 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat hebben ze aangekondigd dan?
Dat ze niet stoppen voordat het Sinterklaasfeest stopgezet is. Ze hebben ook problemen met Sinterklaas. Ze hebben meegeholpen om de directeur van de Gay Pride ontslagen te krijgen.
Ze zijn de grootste organisator geweest van de recente demonstraties. Personen van hun hebben opgeroepen om standbeelden te vernielen. Er zijn oproepen geweest voor herstelbetalingen en een nationaal excuus.

En dat is wat ik uit mijn hoofd weet. Een paar minuten zoeken zal nog meer opleveren.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_193713900
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:47 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Misschien een interessante zaak voor jou: Meyer vs Waid.
In een paar zinnen: Meyer is een youtuber die kritiek had op uitgevers en schrijvers omdat ze strips verneukten om een paar SJW's te paaien. Er werd digitaal jacht op hem gemaakt, en uiteindelijk kwam het zwaktebod: Moet je zelf maar wat schrijven.
Vervolgens kwam Meyer met een script en een tekenaar, maar werd geweigerd bij uitgevers. Dit bleek later te zijn onder druk van Mark Waid (een werknemer van Marvel). Er zijn chats geleaked waarin er wordt besproken hoe ze winkels en uitgevers kapot willen maken die zijn boek willen uitgeven of verkopen. Daarna wordt er geleaked dat een uitgever zelfs persoonlijk bedreigd werd omdat hij bijna een akkoord had met Meyer, en deze uitgever (Antarctic Press) trekt zich terug. Meyer richt eigen uitgeverij op, publiceert via crowdfunding, en verkoopt een boek of 25-30 duizend. Dit zou voor Antarctic Press het meest verkochte boek ooit zijn.

Nu rechtszaak.
Jezus _O-
pi_193714015
Ik denk dat we een heel gevaarlijke route bewandelen op het moment. De onverdraagzaamheid wordt met de dag groter en de extremen met de dag luider.
pi_193714039
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:34 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik denk dat we een heel gevaarlijke route bewandelen op het moment. De onverdraagzaamheid wordt met de dag groter en de extremen met de dag luider.
Kalmte kan je redden. In het echte leven gaat alles zijn gangetje, het speelt allemaal vooral in de MSM en op social media.
pi_193714099
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Kalmte kan je redden. In het echte leven gaat alles zijn gangetje, het speelt allemaal vooral in de MSM en op social media.
Dat zeiden ze een maand geleden in de VS ook. Toen volgde een week van landelijke rellen en reageerde de president met 88 facebook advertenties met concentratiekamp symboliek en het verzoek zijn politieke tegenstanders te bestrijden.

pi_193714111
Kozp wil uiteindelijk meer dan zwarte piet weg. Want anders is het na het aanpassen wel klaar immers. Maar dan schakelt men door naar het volgende agendapunt, straatnamen, standbeelden met als einddoel herstelbetalingen en liefst dat iedereen zich als een cuckold open stelt volgens mij...

Ze maken heel sneaky gebruik van sjw als usefull idiots, meeliften op US sentiment, celebs spammen via social media, sponsoren onder de druk zitten.

Het is extreem polariserend en haatzaaiend. Zie de wereld op een bepaalde manier en zo zal de wereld worden.
Blijkbaar een diepgeworteld inferioriteitsgevoel. Zo onnodig.
pi_193714120
Eén verkeerde tweet of opmerking en je carrière is voorbij.

https://twitter.com/SpeechUnion/status/1269314030663012352

https://www.rtlnieuws.nl/(...)verdraagzame-religie

quote:
Een BBC-presentator kon vertrekken toen hij op radio de term ‘wit privilege’ ter discussie had gesteld.

In Amerika werd een omroeper ontslagen, nadat hij 'All lives matter' had getweet, in plaats van Black lives matter.

Een van de topjournalisten van de Philadelphia Inquirer kon vertrekken omdat hij de kop 'Buildings Matter Too' had verzonnen boven een column over de gebouwen die tijdens de rellen in vlammen waren opgegaan.

Honderden dichters hebben om het ontslag gevraagd van de president van de US Poetry Foundation, omdat zijn oproep tot solidariteit met de zwarte gemeenschap de dichters niet ver genoeg ging.

Een professor op de Universiteit van Californië en Los Angeles (UCLA) kon zijn biezen pakken toen hij ondanks de dood van George Floyd een examen wilde laten doorgaan.
pi_193714168
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat zeiden ze een maand geleden in de VS ook. Toen volgde een week van landelijke rellen en reageerde de president met 88 facebook advertenties met concentratiekamp symboliek en het verzoek zijn politieke tegenstanders te bestrijden.

[ afbeelding ]
Wij zijn geen VS gelukkig. Dat land is in alles extreem. Niet doen aan social media en als je dat wel doet je op de vlakte houden is een goede aspirine. Lukt mij niet altijd gezien mijn recente gedwongen Fokverlof. Maar ik heb daar van geleerd. Genoeg kleine en grote problemen die belangrijker zijn dan een paar strontvervelende moraalridders
pi_193714212
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:04 schreef AchJa het volgende:
Tot een paar jaar geleden dacht ik dat dit soort ongein hier geen voet aan de grond kon krijgen omdat ik dacht dat de Nederlander daar te nuchter voor was. Ik heb me helaas ernstig vergist.
Dit. Totale waanzin.
pi_193714213
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:48 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Wij zijn geen VS gelukkig. Dat land is in alles extreem. Niet doen aan social media en als je dat wel doet je op de vlakte houden is een goede aspirine. Lukt mij niet altijd gezien mijn recente gedwongen Fokverlof. Maar ik heb daar van geleerd. Genoeg kleine en grote problemen die belangrijker zijn dan een paar strontvervelende moraalridders
De soep zou vast niet zo heet gegeten worden, maar ik moet er niet aan denken dat dit de toekomst van Nederland gaat worden
  zaterdag 20 juni 2020 @ 18:54:04 #34
193178 Ensiferum
Met zonder usericon
pi_193714220
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:40 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Dat zeiden ze een maand geleden in de VS ook. Toen volgde een week van landelijke rellen en reageerde de president met 88 facebook advertenties met concentratiekamp symboliek en het verzoek zijn politieke tegenstanders te bestrijden.

[ afbeelding ]
Deze tegenstanders?

pi_193714242
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:53 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

De soep zou vast niet zo heet gegeten worden, maar ik moet er niet aan denken dat dit de toekomst van Nederland gaat worden
Ik hoop het ook niet. Voorlopig zit Sylvana nog een beetje te kutten in haar eigen bubbel. Dat zal met die lui hopelijk zo blijven.
pi_193714307
quote:
5s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:55 schreef Kaneelstokje het volgende:
Een aantal mensen die tot deze week onwetend waren, hebben nu ook kennis kunnen maken met onze volgende culturele verrijking afkomstig uit de VS: Cancel Culture.

Samengevat: Als je invloed groot genoeg is, kun je je mening ergens doorheen drukken, los van de feiten. Want gevoelens (gefingeerd of niet) zijn belangrijker dan feiten en wetten. Dit doe je door en masse de persoon of het bedrijf aan te vallen via de (social) media met als doel deze persoon of dit bedrijf te ruïneren.

Nou volgde ik media in de VS wel redelijk, als het ging om dingen waar ik ooit interesse in had. Zoals stripboeken. Daar laaide deze week de Cancel Culture weer op (niet slim, aangezien de hele industrie op sterven na dood is) toen een vrouw screenshots deelde uit haar email waaruit bleek dat Warren Ellis (schrijver van onder andere Hellblazer, Transmetropolitan, Authority en Planetary) haar aantrekkelijk vond. Hij zou vrouwen die in de stripindustrie wilden werken onder zijn vleugel nemen en van daaruit hun vertrouwen winnen, met ze naar bed gaan, en ze dumpen. Uiteraard waren alle usual suspects er als de kippen bij om moord en brand te schreeuwen en riepen overal om een boycot.

Zelf publiceerde hij daarna een statement op zijn twitter waarin hij zijn excuses aanbood voor zijn gedrag. De dag erna werd zijn nog te publiceren werk stop gezet door DC. CANCELLED
Ik kan zo nog 10 voorbeelden noemen, maar deze is het meest recent.

Heb je hier ook een bron van? Klinkt allemaal zeer eenzijdig en als ik zoek op Warren Ellis en DC kom ik alleen een artikel tegen waarin staat dat er twee pagina's comic van hem niet doorgaan 'at his own request' en de rest van zijn lopende series gewoon doorgaan.
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:47 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Misschien een interessante zaak voor jou: Meyer vs Waid.
In een paar zinnen: Meyer is een youtuber die kritiek had op uitgevers en schrijvers omdat ze strips verneukten om een paar SJW's te paaien. Er werd digitaal jacht op hem gemaakt, en uiteindelijk kwam het zwaktebod: Moet je zelf maar wat schrijven.
Vervolgens kwam Meyer met een script en een tekenaar, maar werd geweigerd bij uitgevers. Dit bleek later te zijn onder druk van Mark Waid (een werknemer van Marvel). Er zijn chats geleaked waarin er wordt besproken hoe ze winkels en uitgevers kapot willen maken die zijn boek willen uitgeven of verkopen. Daarna wordt er geleaked dat een uitgever zelfs persoonlijk bedreigd werd omdat hij bijna een akkoord had met Meyer, en deze uitgever (Antarctic Press) trekt zich terug. Meyer richt eigen uitgeverij op, publiceert via crowdfunding, en verkoopt een boek of 25-30 duizend. Dit zou voor Antarctic Press het meest verkochte boek ooit zijn.

Nu rechtszaak.
Ook lekker eenzijdig verteld. Meyer 'had wat kritiek'. Ik quote hier even van wikipedia:
quote:
Meyer has made the campaign a common subject on his YouTube channel and Twitter account, in which he identifies professionals whose work or personal activities he sees as detrimental to the comics industry. He took credit for the firing of writer Aubrey Sitterson from the IDW comic G.I. Joe: Scarlett’s Strike Force after Sitterson criticized on social media what he saw as "performative grief" about the September 11 attacks.[24] In a 2017 video titled "The Dark Roast", Meyer referred to a female Marvel Comics editor as a "cum dumpster", accused various female professionals of "sucking their way into the industry", and described a transgender female writer as a "man in a wig".[10] Meyer participated in the backlash against the character designs of Netflix adaptation She-Ra and the Princesses of Power; he called showrunner Noelle Stevenson a "boyish lesbian" and accused her of re-imagining the title character as herself, describing it as "utter selfishness and egotism".[28]
Dus eerst loopt ie trots te verkondigen dat ie er zelf voor heeft gezorgd dat iemand ontslagen wordt en vervolgens denkt ie dat ie wegkomt met zijn hele industrie te beledigen :D
quote:
Jawbreakers

In early 2018, Meyer announced that his crowdfunded comic book Jawbreakers: Lost Souls, a collaboration with freelance artist Jon Malin, would be published by Antarctic Press. Upon learning that some store owners had discussed their decisions not to stock it, he encouraged his followers to publicly post and circulate their names, locations, and employee information.[11][36][37] He accused Edmonton, Alberta store Variant Edition of "bullying and intimidating their own customers" after the female co-owner tweeted that they would not stock the publication; the store was subsequently vandalized and robbed.[3] Dublin, Ireland, store Big Bang Comics, which was not stocking the book, received threats of violence on social media.[11]

On May 13, Antarctic Press announced that they were ending their relationship with Meyer,[38] citing shock over his behavior. Meyer blamed freelance writer Mark Waid for contacting Antarctic's owner to talk about the controversy, accusing him of pressuring Antarctic not to publish the book.[36] Both Antarctic and Waid issued statements denying that any threats or bullying had taken place.[36][39][40] In October 2018, Meyer sued Waid for "tortious interference with contract and defamation".[41] In a motion to dismiss, Waid's attorney Mark Zaid asserted that Meyer's own public attacks against industry professionals were responsible, pointing to comments on Twitter calling writer Ta-Nehisi Coates "a race hustler", accusing a number of female professionals of being hired solely based on gender, and referring to trans and non-binary DC writers as "a modern day carnival".[42] As of April 2020 the case was pending.
Nee, dit is een geval waar je de barricades op moet gaan. Mensen doxxen en zoveel mogelijk groepen tegen het zere been trappen. Verder zeg je zelf dat ie meer heeft verkocht dan ie ooit zou verkopen, dus echt gecancelled is ie niet.

Ik heb nog nooit een daadwerkelijk geval van cancel culture gezien, als in een semi-publiek persoon die verdwijnt nadat ie publiek aan de schandpaal is genageld.
pi_193714333
En zowel Femke Halsema als Johan Derksen komen er wel weer bovenop hoor...

Cancel culture :')
  zaterdag 20 juni 2020 @ 20:22:13 #38
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193715010
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:01 schreef LXIV het volgende:
Kijk geen tv, heb geen Twitter, kom niet i Amsterdam. Dan bestaat die hele cancel-cultuur niet
Precies ja.
pi_193715444
Het lijkt wel die black mirror aflevering hated in the nation.
  zondag 21 juni 2020 @ 05:50:22 #40
485723 NoPicNic
Gezagsgetrouwe burger
pi_193719956
quote:
5s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 16:55 schreef Kaneelstokje het volgende:

In het kort: De Cancel Culture is overgewaaid naar ons. Hoe staan wij hier in, en hoe gaan wij hier zelf mee om?
Ik zit niet op social media dus ik heb geen last van deze ontwikkelingen.
Social media bedrijven: "Vroeger werden jullie slaven genoemd, nu heten jullie consumenten"
pi_193724163
het is niets meer of minder dan een ordinaire heksenjacht! en zoals dat bij heksenjachten gebruikelijk is, is het morele kompas van de jagers vele malen slechter afgericht dan dat van de zogenaamde heks.

daarom is iedereen die aan zo'n (moderne) heksenjacht meedoet, bij mij al meteen verdacht.
hetzelfde gaat trouwens op voor die virtue signaling hypocrieten.

het is een hele laffe en achterbakse manipulatietechniek en ik ga er alleen maar mijn hakken van in het zand steken. en hoe meer er aangedrongen wordt, hoe sterker mijn tegenreactie.
pi_193724222
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 14:50 schreef stopnaald het volgende:
het is niets meer of minder dan een ordinaire heksenjacht! en zoals dat bij heksenjachten gebruikelijk is, is het morele kompas van de jagers vele malen slechter afgericht dan dat van de zogenaamde heks.

daarom is iedereen die aan zo'n (moderne) heksenjacht meedoet, bij mij al meteen verdacht.
hetzelfde gaat trouwens op voor die virtue signaling hypocrieten.

het is een hele laffe en achterbakse manipulatietechniek en ik ga er alleen maar mijn hakken van in het zand steken. en hoe meer er aangedrongen wordt, hoe sterker mijn tegenreactie.
Het doet denken aan de Spaanse Inquisitie ja. En een snufje NSB.
pi_193724265
quote:
1s.gif Op zondag 21 juni 2020 14:55 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Het doet denken aan de Spaanse Inquisitie ja. En een snufje NSB.
En wat mij helemaal zo misselijk maakt, is die totaal, maar dan ook echt totaal misplaatste arrogantie. Zo van "wij zijn moreel zooooooo fucking goed". Mijn god geef me een emmer denk ik dan.
pi_193724319
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 14:58 schreef stopnaald het volgende:

[..]

En wat mij helemaal zo misselijk maakt, is die totaal, maar dan ook echt totaal misplaatste arrogantie. Zo van "wij zijn moreel zooooooo fucking goed". Mijn god geef me een emmer denk ik dan.
Precies. Ik moest mij op een andere plek dan hier pas verdedigen toen ik beweerde dat het wel meevalt met racisme in Nederland. Kreeg toen gezeik over me heen van white privilege zus en white privilege zo. Ik ben geen racist maar waarom dat kutwijf (het zijn vaak vrouwen) zich moreel superieur wil voelen is mij een raadsel. Gekke mensen.
pi_193724477
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Precies. Ik moest mij op een andere plek dan hier pas verdedigen toen ik beweerde dat het wel meevalt met racisme in Nederland. Kreeg toen gezeik over me heen van white privilege zus en white privilege zo. Ik ben geen racist maar waarom dat kutwijf (het zijn vaak vrouwen) zich moreel superieur wil voelen is mij een raadsel. Gekke mensen.
Ze zijn irl meestal mislukte muisjes. Niemand die ze ziet, niemand die ze mist. En ja, dan ga je aandacht trekken. Dat kan door SJW-gezeik, maar ook door bijv. zo'n kopvod of erger nog, zo'n IS-uniform aan te trekken. In beide gevallen zijn het types waar ik spontaan jeuk van krijg (en dan druk ik me nog zeer netjes uit).

Dergelijke kutwijven (zeg ik als vrouw én ouderwetse feministe) zijn geen knip voor de neus waard. Ze zijn te laf om netjes te vechten (met inhoudelijke argumenten dus), te achterbaks (passief-agressief is net zo goed agressief) en te manipulatief (janken en slachtofferrol).

En hoogst verbaasd als hun agressie stuit op tegen-agressie.
pi_193724654
Terecht topic dit ^O^ . Dit enorm enge fenomeen verdiend inderdaad aandacht, want zoals zoveel dingen vanuit de VS, gaat ook de cancel culture zijn intreden doen in Nederland. Sterker nog, dit is al aan het gebeuren, maar de invloed zal de komende jaren enkel sterker gaan toenemen. Ik vrees dat bijvoorbeeld een ontslag vanwege een afwijkende mening over een bepaald onderwerp hier ook langzaamaan de norm zal worden.

quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:01 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Precies. Ik moest mij op een andere plek dan hier pas verdedigen toen ik beweerde dat het wel meevalt met racisme in Nederland. Kreeg toen gezeik over me heen van white privilege zus en white privilege zo. Ik ben geen racist maar waarom dat kutwijf (het zijn vaak vrouwen) zich moreel superieur wil voelen is mij een raadsel. Gekke mensen.
Je moet die discussies ook nooit aangaan. Mijn tactiek is simpelweg dit soort onderwerpen negeren zodra je met een SJW te maken hebt. Je gaat namelijk toch niet winnen, beetje categorie 'never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience'.

Bovendien is de basis van die hele identiteitspolitiek en intersectionaliteit om er allerlei argumenten ad hominem in te gooien. Dit is dan toegestaan waardoor de discussie eigenlijk al geen zin meer heeft. Er wordt simpelweg een mening verkondigd, die mening is de absolute waarheid en als je dat in twijfel durft te trekken ben je een racist, bigot, sexist of discrimineer je.
pi_193725127
Ik lees hier wel veel geamerikaniseerd gezeik over 'virtue signaling' en 'SJW'.

Mijn vraag is: Bestaat zogenaamde 'cancel culture' volgens jullie alleen in die sociale plekken? Hebben mensen als Sylvana, Femke Halsema of in de VS iemand als Colin Kaepernick en Brie Larson er niet mee te maken? Hoe heet het in die sferen?
  zondag 21 juni 2020 @ 17:21:58 #48
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_193726166
Wat ik zo ernstig vind, is dat zoveel mensen het goedpraten.

Het is gewoon onder de gordel. Discussies mogen van mij fel zijn, maar moeten wél discussies blijven. Ik zou met iedereen een drankje moeten kunnen doen, achteraf.

Nu wordt gewoon een partij de mond gesnoerd.
Gevaarlijke ontwikkeling.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  zondag 21 juni 2020 @ 17:24:17 #49
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193726199
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:04 schreef AchJa het volgende:
Tot een paar jaar geleden dacht ik dat dit soort ongein hier geen voet aan de grond kon krijgen omdat ik dacht dat de Nederlander daar te nuchter voor was. Ik heb me helaas ernstig vergist.
We hebben inmiddels teveel culturen in Nederland...
Wat mij opvalt is dat veel zwarten (Afrikanen, Surinamers, Antillianen) en linkse (mondiale) mensen toch wel veel kijken naar wat er in de USA aan de hand is en dat halen of projecteren ze dan ook op Nederland... Want Nederland moet ook naar hun zin veranderen!
Ze vergeten alleen wel even dat ze een minderheid zijn maar ze gedragen zich als een meerderheid!
Dat moest maar eens afgelopen zijn!
Nederland is Nederland en vooral geen kopie van de VS!
  zondag 21 juni 2020 @ 17:27:36 #50
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_193726267
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kozp wil uiteindelijk meer dan zwarte piet weg. Want anders is het na het aanpassen wel klaar immers. Maar dan schakelt men door naar het volgende agendapunt, straatnamen, standbeelden met als einddoel herstelbetalingen en liefst dat iedereen zich als een cuckold open stelt volgens mij...

Ze maken heel sneaky gebruik van sjw als usefull idiots, meeliften op US sentiment, celebs spammen via social media, sponsoren onder de druk zitten.

Het is extreem polariserend en haatzaaiend. Zie de wereld op een bepaalde manier en zo zal de wereld worden.
Blijkbaar een diepgeworteld inferioriteitsgevoel. Zo onnodig.
^O^
pi_193726714
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 15:27 schreef Dejannn het volgende:
Terecht topic dit ^O^ . Dit enorm enge fenomeen verdiend inderdaad aandacht, want zoals zoveel dingen vanuit de VS, gaat ook de cancel culture zijn intreden doen in Nederland. Sterker nog, dit is al aan het gebeuren, maar de invloed zal de komende jaren enkel sterker gaan toenemen. Ik vrees dat bijvoorbeeld een ontslag vanwege een afwijkende mening over een bepaald onderwerp hier ook langzaamaan de norm zal worden.

In Nederland kun je niet zomaar ontslagen worden. Er bestaat zoiets als werknemersrechten. UWV zal zo’n argument als afwijkende mening voor ontslag niet accepteren.

Uiteraard moeten we dan niet massaal gaan stemmen op een partij die die ontslagregels willen gaan versoepelen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_193727906
quote:
Nederlandse bedrijven worstelen met slavernijverleden
De opgelaaide aandacht voor het bestrijden van racisme is ook doorgedrongen tot de bestuurskamers van Nederland. Enkele banken en verzekeraars zeggen nu hun slavernijverleden te gaan onderzoeken of dit verleden meer onder de aandacht te brengen.

Het gaat onder meer om ASR, InsingerGilissen en ABN Amro. Zij reageren tegen RTL Z op de excuses die een aantal Britse bedrijven recent hebben gemaakt voor hun slavernijverleden. Onder meer verzekeringsmarkt Lloyd's of London bood excuses aan.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)rnijverleden-asr-abn
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Beste debater 2022 zondag 21 juni 2020 @ 19:32:20 #53
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193728033
Sorry hoor, daar zijn Nederlanders ook zelf debet aan met hun tomeloze desinteresse in alles wat met geschiedenis, cultuur en traditie te maken heeft (dat gaat verder dan zwarte piet).

Als je echt waarde hecht aan je eigen cultuur kan geen hond dat wegnemen.

Punt is: cultuur interesseert de Nederlander te weinig.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 21 juni 2020 @ 21:13:56 #54
300435 Eyjafjallajoekull
Broertje van Katlaah
pi_193729209
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sorry hoor, daar zijn Nederlanders ook zelf debet aan met hun tomeloze desinteresse in alles wat met geschiedenis, cultuur en traditie te maken heeft (dat gaat verder dan zwarte piet).

Als je echt waarde hecht aan je eigen cultuur kan geen hond dat wegnemen.

Punt is: cultuur interesseert de Nederlander te weinig.
Valt wel mee. Veel mensen hechten toch wel waarde aan de openheid/vrijheid van Nederland, de nuchterheid, dat werk niet het belangrijkste is in de wereld en dat je ook moet kunnen genieten, het samen denken, etc. Dat zijn toch wel de kern pilaren van onze cultuur.

Die nuchterheid is voor mij het meest belangrijke, maar helaas zie je dat wel afnemen heb ik het idee. We gaan langzaam naar zo'n drama maatschappij toe zoals de VS.
Opgeblazen gevoel of winderigheid? Zo opgelost met Rennie!
  zondag 21 juni 2020 @ 22:48:17 #55
330914 Sherlock_Holmes
2de plaats WIDM prono 2020
pi_193730668
quote:
Dat is niks nieuws, maar mensen pakken er nu opeens mee uit:

https://www.ad.nl/show/bb(...)aby-archie~ab720c44/

Zulke recente voorbeelden helpen alleen als dit een nieuwe situatie is (in de wereld). Anders ondersteunt het je punt niet echt.
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_193754120
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Sorry hoor, daar zijn Nederlanders ook zelf debet aan met hun tomeloze desinteresse in alles wat met geschiedenis, cultuur en traditie te maken heeft (dat gaat verder dan zwarte piet).

Als je echt waarde hecht aan je eigen cultuur kan geen hond dat wegnemen.

Punt is: cultuur interesseert de Nederlander te weinig.
Is dit nu een stukje ''blaming the victim''? :?
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 23 juni 2020 @ 17:15:50 #57
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193754821
OP - "Betoog tegen cancel culture."

OP - "Zelf koop ik geen Marvel meer, want..."

Dat is toch wel fucking priceless. Of mis ik je punt? :D
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 17:16:41 #58
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_193754835
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 19:32 schreef EttovanBelgie het volgende:
Punt is: cultuur interesseert de Nederlander te weinig.
Behalve wanneer je het kunt gebruiken om een andere groep mensen in een hoek te zetten, dan is het opeens uitermate interessant. ;)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  Knapste mannelijke user 2022 dinsdag 23 juni 2020 @ 17:19:14 #59
206731 Mortaxx
Doomer
pi_193754867
Wat een smerig ventje die gozer die in de op wordt genoemd. Een beetje z'n macht binnen het wereldje gebruiken om vrouwen te maken of te breken

Goed dat hij op straat is gezet

[ Bericht 2% gewijzigd door Mortaxx op 23-06-2020 17:42:11 ]
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
pi_193755243
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:13 schreef Oostwoud het volgende:
Ander verhaal, maar ik doe producten, diensten of uitingen van bedrijven, organisaties en individuen die pro-diversiteit, pro-multicultuur, pro-globalisme, pro-SJW, pro-deugen of anderzijds hieraan gelieerd zijn waar mogelijk al jaren in de ban. Hetzelfde geldt uiteraard voor bedrijven, organisaties en individuen die zich actief bezig houden met het bestrijden van zelfbehoud van volk, cultuur en land. Dit zijn echter persoonlijke overwegingen en opvattingen.

Gaat het echter over werkgevers of werknemers bellen ter broodroof, campagnes opzetten tegen een bedrijf, organisatie of individu die ik veracht, een proces aandoen, intimidatie, geweldpleging dan beoordeel ik dat als een vrij sneue verspilling van tijd, naast dat het in sommige gevallen strafbaar is, om nog maar te zwijgen van het morele aspect.

De 'cancel culture'-geest gaat helaas niet meer terug in de fles. We zien het nu bij VI, niet alleen worden adverteerders opgeroepen om zich niet meer te associëren met het programma, ook het verdere leven van Johan Derksen moet kapot gemaakt worden, zoals 'zijn' bluesfestival. Dit zullen we spijtig genoeg bij nog meer mensen mee gaan maken en echt niet alleen lieden die met hun hoofd in de media verschijnen.

Wat je krijgt is een zeer benauwde samenleving waarin iedereen op zijn tenen loopt om elkaar maar niet te kwetsen, waar de lach is verdwenen en volop censuur leidend tot een vlakke, steriele, prikkelarme maatschappij (van een samenleving mag je zeker niet meer spreken). Amerikanen kennen een procescultuur, in Nederland zullen we continu op respect, gekwetstheid en schuldgevoelens hameren.

Het is het resultaat van jaren ontworteling, cultuurmarxistische indoctrinatie en een onzalige alliantie van het multinationale grootkapitaal en de regressieve dwaallichten.
Hora est..!

En van harte met je doctorstitel, weer een genie erbij!
  dinsdag 23 juni 2020 @ 17:46:50 #61
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193755346
Cancel culture is in essentie een belangrijk onderdeel van een libertarische maatschappij. De consument kiest zelf om een product of dienst niet meer af te nemen.

Waarom is dit iets slechts?

Als ik erachter kom dat mijn bakker een aanhanger van de KKK of een neo-nazi is, is de ethische stap om deze zaak niet meer te helpen door producten af te nemen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  Beste debater 2022 dinsdag 23 juni 2020 @ 18:41:24 #62
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193756292
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 16:29 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Is dit nu een stukje ''blaming the victim''? :?
Hoe vaak zie jij Nederlanders zich opwinden over het verval van monumenten, de verdere bebouwing van open gebieden, een vak als geschiedenis als verplicht in het curriculum?

Niks 'victim', de Nederlander is, in cultureel opzicht, al decennia een hedonistisch-nihilistische barbaar die geen reet geeft om het verleden.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:47:56 #63
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_193756392
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:01 schreef LXIV het volgende:
Kijk geen tv, heb geen Twitter, kom niet i Amsterdam. Dan bestaat die hele cancel-cultuur niet
DIt
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:50:08 #64
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_193756436
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:13 schreef Oostwoud het volgende:
Ander verhaal, maar ik doe producten, diensten of uitingen van bedrijven, organisaties en individuen die pro-diversiteit, pro-multicultuur, pro-globalisme, pro-SJW, pro-deugen of anderzijds hieraan gelieerd zijn waar mogelijk al jaren in de ban. Hetzelfde geldt uiteraard voor bedrijven, organisaties en individuen die zich actief bezig houden met het bestrijden van zelfbehoud van volk, cultuur en land. Dit zijn echter persoonlijke overwegingen en opvattingen.

Gaat het echter over werkgevers of werknemers bellen ter broodroof, campagnes opzetten tegen een bedrijf, organisatie of individu die ik veracht, een proces aandoen, intimidatie, geweldpleging dan beoordeel ik dat als een vrij sneue verspilling van tijd, naast dat het in sommige gevallen strafbaar is, om nog maar te zwijgen van het morele aspect.

De 'cancel culture'-geest gaat helaas niet meer terug in de fles. We zien het nu bij VI, niet alleen worden adverteerders opgeroepen om zich niet meer te associëren met het programma, ook het verdere leven van Johan Derksen moet kapot gemaakt worden, zoals 'zijn' bluesfestival. Dit zullen we spijtig genoeg bij nog meer mensen mee gaan maken en echt niet alleen lieden die met hun hoofd in de media verschijnen.

Wat je krijgt is een zeer benauwde samenleving waarin iedereen op zijn tenen loopt om elkaar maar niet te kwetsen, waar de lach is verdwenen en volop censuur leidend tot een vlakke, steriele, prikkelarme maatschappij (van een samenleving mag je zeker niet meer spreken). Amerikanen kennen een procescultuur, in Nederland zullen we continu op respect, gekwetstheid en schuldgevoelens hameren.

Het is het resultaat van jaren ontworteling, cultuurmarxistische indoctrinatie en een onzalige alliantie van het multinationale grootkapitaal en de regressieve dwaallichten.
Amen. De linkse utopie begint steeds meer vorm te krijgen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_193756443
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:42 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Kozp wil uiteindelijk meer dan zwarte piet weg. Want anders is het na het aanpassen wel klaar immers. Maar dan schakelt men door naar het volgende agendapunt, straatnamen, standbeelden met als einddoel herstelbetalingen en liefst dat iedereen zich als een cuckold open stelt volgens mij...

Ze maken heel sneaky gebruik van sjw als usefull idiots, meeliften op US sentiment, celebs spammen via social media, sponsoren onder de druk zitten.

Het is extreem polariserend en haatzaaiend. Zie de wereld op een bepaalde manier en zo zal de wereld worden.
Blijkbaar een diepgeworteld inferioriteitsgevoel. Zo onnodig.
Maar je zult zien. Er zijn mensen die niet buigen voor dit soort types. En gisteren waren er maar 1,7miljown kijkers voor een van hen.

Als de pr afdelingen van vee bedrijven niet vol zaten met angsthazen dan hadden die gezien dat het allemaal wel
Meevalt. Helaas. Ook daar zit het vol met types die niets met feiten en alles met emotie hebben.

Maar de wal
Keert het schip. Mensen zij. Het straks zat en dan negeren ze het gewoon. En dan is het snel klaar met dat gezeik.
Whatever...
  dinsdag 23 juni 2020 @ 18:55:47 #66
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_193756524
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:20 schreef vosss het volgende:

[..]

Dat meent de EU voor ons te moeten bepalen. Zie dat andere topic.
Ik blijf mij gewoon als zwarte piet verkleden. Dat kan bij ons in Limburg, Brabant, Zeeland, Drenthe, Gelderland, Overijssel, Friesland en Groningen ook gewoon.
Weinig mensen met een niet Westerse afkomst, en degene die er zijn spreken vaak ook nog gewoon het lokale dialect en doen mee met de gebruiken.

De Randstedelijke faalstaat moet eens kappen met denken dat zij heel Nederland vertegenwoordigen. Bij ons in de provincie speelt die waanzin geen enkele rol van betekenis.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
  dinsdag 23 juni 2020 @ 19:01:16 #67
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193756581
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:13 schreef Oostwoud het volgende:
Ander verhaal, maar ik doe producten, diensten of uitingen van bedrijven, organisaties en individuen die pro-diversiteit, pro-multicultuur, pro-globalisme, pro-SJW, pro-deugen of anderzijds hieraan gelieerd zijn waar mogelijk al jaren in de ban. Hetzelfde geldt uiteraard voor bedrijven, organisaties en individuen die zich actief bezig houden met het bestrijden van zelfbehoud van volk, cultuur en land. Dit zijn echter persoonlijke overwegingen en opvattingen.

Gaat het echter over werkgevers of werknemers bellen ter broodroof, campagnes opzetten tegen een bedrijf, organisatie of individu die ik veracht, een proces aandoen, intimidatie, geweldpleging dan beoordeel ik dat als een vrij sneue verspilling van tijd, naast dat het in sommige gevallen strafbaar is, om nog maar te zwijgen van het morele aspect.

De 'cancel culture'-geest gaat helaas niet meer terug in de fles. We zien het nu bij VI, niet alleen worden adverteerders opgeroepen om zich niet meer te associëren met het programma, ook het verdere leven van Johan Derksen moet kapot gemaakt worden, zoals 'zijn' bluesfestival. Dit zullen we spijtig genoeg bij nog meer mensen mee gaan maken en echt niet alleen lieden die met hun hoofd in de media verschijnen.

Wat je krijgt is een zeer benauwde samenleving waarin iedereen op zijn tenen loopt om elkaar maar niet te kwetsen, waar de lach is verdwenen en volop censuur leidend tot een vlakke, steriele, prikkelarme maatschappij (van een samenleving mag je zeker niet meer spreken). Amerikanen kennen een procescultuur, in Nederland zullen we continu op respect, gekwetstheid en schuldgevoelens hameren.

Het is het resultaat van jaren ontworteling, cultuurmarxistische indoctrinatie en een onzalige alliantie van het multinationale grootkapitaal en de regressieve dwaallichten.
Aha, een SJW-er gespot die mee doet aan de cancel culture.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 19:19:06 #68
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193756829
En een van de meest bekroonde comedy's van de laatste 20 jaar gaat er ook aan: 30 Rock: Tina Fey apologises as blackface episodes are withdrawn

De grap is dat Tina Fey zo'n beetje een van de meest linkse personen in de Amerikaanse showbusiness is. Degenen die haar nog geen maand geleden verafgoden scheuren haar nu aan stukken op social media. :D :')
  dinsdag 23 juni 2020 @ 19:37:59 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193757124
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:19 schreef beantherio het volgende:
En een van de meest bekroonde comedy's van de laatste 20 jaar gaat er ook aan: 30 Rock: Tina Fey apologises as blackface episodes are withdrawn

De grap is dat Tina Fey zo'n beetje een van de meest linkse personen in de Amerikaanse showbusiness is. Degenen die haar nog geen maand geleden verafgoden scheuren haar nu aan stukken op social media. :D :')
quote:
The Believe in the Stars episode (2008) involved Jenna and Tracy Jordan (played by Tracy Morgan) deciding to swap identities in order to determine whether black men or white women faced more challenges in society.
De oneindige pijn die deze aflevering veroorzaakt heeft in de harten van miljoenen negers van kleur is met geen pen te beschrijven. De diepe, diepe vernedering en verontschuldiging die de makers gemaakt hebben doet hier niks aan af
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_193757356
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:01 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Aha, een SJW-er gespot die mee doet aan de cancel culture.
Troll gespot.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_193757419
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:19 schreef beantherio het volgende:
En een van de meest bekroonde comedy's van de laatste 20 jaar gaat er ook aan: 30 Rock: Tina Fey apologises as blackface episodes are withdrawn

De grap is dat Tina Fey zo'n beetje een van de meest linkse personen in de Amerikaanse showbusiness is. Degenen die haar nog geen maand geleden verafgoden scheuren haar nu aan stukken op social media. :D :')
Paar jaar terug was er ook enorme ophef over een aflevering van Unbreakable Kimmy Schmidt (van Tina Fey) waarin een van de hoofdpersonen zich als geisha verkleed.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 20:00:55 #72
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193757473
Geestelijke horizons verengen zich.

Ik moet dit soort topics maar niet meer lezen. Mijn vertrouwen in de mensheid was al niet geweldig, en het wordt er zo niet beter op.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 20:00:57 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_193757474
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:58 schreef Aether het volgende:

[..]

Paar jaar terug was er ook enorme ophef over een aflevering van Unbreakable Kimmy Schmidt (van Tina Fey) waarin een van de hoofdpersonen zich als geisha verkleed.
Dat weet ik nog wel. Twee maanden later was toen die sudoku-aanval op dat Amerikaanse cruiseschip.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 20:20:29 #74
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_193757752
quote:
7s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:58 schreef Aether het volgende:

[..]

Paar jaar terug was er ook enorme ophef over een aflevering van Unbreakable Kimmy Schmidt (van Tina Fey) waarin een van de hoofdpersonen zich als geisha verkleed.
Ze had haar geloofsgenoten beter een lesje kunnen leren over het relativeren van humor. In plaats daarvan gooit ze olie op het vuur: niet verstandig.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 20:23:24 #75
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_193757792
quote:
9s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 17:07 schreef vosss het volgende:

[..]

Ons Sinterklaasfeest wordt anders aardig gecanceld. Gok dit jaar voor het laatst zwarte piet.
Goed nieuws _O_
#KICKOUTZP
pi_193757833
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 17:46 schreef Mikeytt het volgende:
Cancel culture is in essentie een belangrijk onderdeel van een libertarische maatschappij. De consument kiest zelf om een product of dienst niet meer af te nemen.

Waarom is dit iets slechts?

Als ik erachter kom dat mijn bakker een aanhanger van de KKK of een neo-nazi is, is de ethische stap om deze zaak niet meer te helpen door producten af te nemen.
Een dergelijke tactiek wordt inderdaad genoemd als een manier om zonder overheid of gerechtelijke stappen mensen te straffen die iets fout hebben gedaan.

Voor je plaatselijke bakker is dit vast een prima oplossing, maar als je het hebt over multinationals en klanten van verschillende achtergronden, die het nooit met elkaar eens zullen worden over wat fout is, kan dit toch wel voor problemen zorgen. Zoals het boycotten / public shaming van een bedrijf dat iets verkoopt wat in een ander land als volkomen normaal wordt gezien (bv zwarte piet vs blackface).
  dinsdag 23 juni 2020 @ 20:32:22 #77
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193757907
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:26 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Een dergelijke tactiek wordt inderdaad genoemd als een manier om zonder overheid of gerechtelijke stappen mensen te straffen die iets fout hebben gedaan.

Voor je plaatselijke bakker is dit vast een prima oplossing, maar als je het hebt over multinationals en klanten van verschillende achtergronden, die het nooit met elkaar eens zullen worden over wat fout is, kan dit toch wel voor problemen zorgen. Zoals het boycotten / public shaming van een bedrijf dat iets verkoopt wat in een ander land als volkomen normaal wordt gezien (bv zwarte piet vs blackface).
Hoezo niet? Het bedrijf heeft zelf de keuze om zich te richten op mensen die wel blackface willen supporten en mensen die geen blackface supporten.

Door producten af te nemen van een bedrijf, support je het bedrijf. Het is niet simpelweg "een product".

De keuze ligt uiteindelijk altijd bij het bedrijf en de consument bepaalt of ze het bedrijf daarop willen afstraffen. Daar is verder niets mis mee.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 23 juni 2020 @ 20:33:37 #78
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_193757928
quote:
4s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:54 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Troll gespot.
Hij geeft letterlijk aan dat hij producten en fabrikanten mijdt. :D
pi_193758089
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:32 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Hoezo niet? Het bedrijf heeft zelf de keuze om zich te richten op mensen die wel blackface willen supporten en mensen die geen blackface supporten.

Door producten af te nemen van een bedrijf, support je het bedrijf. Het is niet simpelweg "een product".

De keuze ligt uiteindelijk altijd bij het bedrijf en de consument bepaalt of ze het bedrijf daarop willen afstraffen. Daar is verder niets mis mee.
Het gevolg is dat een multinational het eigenlijk nooit meer goed kan doen. Uit angst voor een public shaming / boycot zal het altijd de producten die enigszins gevoelig kunnen liggen in het land met de grootste afzetmarkt wereldwijd uit de schappen halen. En dan wordt men hier in Nederland weer boos want de meerderheid wil gewoon producten met zwarte piet erop kopen, om dat voorbeeld te gebruiken.

Terwijl zonder die cancel culture strategie het bedrijf klanten uit beide landen of regio's (als je het hebt over randstad vs de rest) tevreden zou kunnen stellen door een verschillend aanbod te bieden.
  dinsdag 23 juni 2020 @ 20:50:51 #80
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193758199
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:45 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Het gevolg is dat een multinational het eigenlijk nooit meer goed kan doen. Uit angst voor een public shaming / boycot zal het altijd de producten die enigszins gevoelig kunnen liggen in het land met de grootste afzetmarkt wereldwijd uit de schappen halen. En dan wordt men hier in Nederland weer boos want de meerderheid wil gewoon producten met zwarte piet erop kopen, om dat voorbeeld te gebruiken.

Terwijl zonder die cancel culture strategie het bedrijf klanten uit beide landen tevreden zou kunnen stellen door een verschillend aanbod te bieden.
Dan ga je uit van "compromissen" die eigenlijk geen compromis zijn.

Als een bedrijf én swastikavlaggen verkoopt én normale vlaggen, betekent niet dat ik een normale vlag bij ze ga kopen.

Bedrijven moeten gewoon kijken naar wat het meeste opbrengt. Je zal altijd wel klanten verliezen.

Als een bedrijf niet in lijn staat met de basis van mijn ethische normen en waarden, doe ik geen aankoop bij ze. Dat dat "cancel culture" wordt genoemd is prima.

Je koopt niet enkel een product. Je investeert in een bedrijf die pal tegen je ethische waarden in staat.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_193758213
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:33 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Hij geeft letterlijk aan dat hij producten en fabrikanten mijdt. :D
Ja het is een gekke wereld.

Van horen zeggen heb ik weer vernomen dat fabrikanten programa makers gaan mijden. Omdat, naar schijn, in programma's racistische taal word gebezigd.

Wat overigens niet het geval is, want het was kritiek in satirische vorm.
Maar dat doet absoluut niet ter zake.

Wat ook absoluut niet ter zake doet is, de aanleiding; dat een bekende Nederlander op een drukke demonstratie op geroepen heeft tot geweld, wat met luid gejuich ontvangen werd. Waarna deze extremist vervolgens een podium op prime time MSM geboden kreeg om een liedje te zingen.

Koekoek.
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  dinsdag 23 juni 2020 @ 20:51:51 #82
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193758222
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:45 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Het gevolg is dat een multinational het eigenlijk nooit meer goed kan doen. Uit angst voor een public shaming / boycot zal het altijd de producten die enigszins gevoelig kunnen liggen in het land met de grootste afzetmarkt wereldwijd uit de schappen halen. En dan wordt men hier in Nederland weer boos want de meerderheid wil gewoon producten met zwarte piet erop kopen, om dat voorbeeld te gebruiken.

Terwijl zonder die cancel culture strategie het bedrijf klanten uit beide landen of regio's (als je het hebt over randstad vs de rest) tevreden zou kunnen stellen door een verschillend aanbod te bieden.
En natuurlijk gaat een bedrijf nooit alle klanten tevreden houden. Dat is ook geen probleem tenzij je een monopolie hebt. Er is altijd concurrentie met andere normen en waarden
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_193758398
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:51 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

En natuurlijk gaat een bedrijf nooit alle klanten tevreden houden. Dat is ook geen probleem tenzij je een monopolie hebt. Er is altijd concurrentie met andere normen en waarden
Wellicht is het ook wel een goede ontwikkeling wanneer grote bedrijven wat gemeden gaan worden ten gunste van de lokale middenstander die minder gevoelig is voor dit soort acties.
pi_193758473
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 19:01 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Aha, een SJW-er gespot die mee doet aan de cancel culture.
Jij weet niet wat cancel culture betekent. Zelf producten of diensten bewust niet afnemen is iets geheel anders dan de producten, diensten of aanbieders beschimpen, van de broodwinning te beroven of een hetze starten.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_193758805
Wat ik mis hierin zijn donkere mensen die doorgeslagen sjw'er tot de rede roepen.
Hier help je toch niemand mee? Mensen scoren deugpuntjes via social media en ghetto blijft zwart.

VS heeft heel veel zaken om aan te pakken zonder eindeloos te zwelgen in white guilt en low hanging fruit te zoeken wat niks boeit.
pi_193758896
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:50 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dan ga je uit van "compromissen" die eigenlijk geen compromis zijn.

Als een bedrijf én swastikavlaggen verkoopt én normale vlaggen, betekent niet dat ik een normale vlag bij ze ga kopen.

Bedrijven moeten gewoon kijken naar wat het meeste opbrengt. Je zal altijd wel klanten verliezen.

Als een bedrijf niet in lijn staat met de basis van mijn ethische normen en waarden, doe ik geen aankoop bij ze. Dat dat "cancel culture" wordt genoemd is prima.

Je koopt niet enkel een product. Je investeert in een bedrijf die pal tegen je ethische waarden in staat.
Wat een onzin. Een bedrijf is goed omdat ze zoveel mogekijk deugpuntjes willen scoren? Links lullen rechts vullen.
Dat is net of je politici blind gelooft.
  Beste debater 2022 dinsdag 23 juni 2020 @ 21:55:21 #87
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193759471
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 21:03 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Jij weet niet wat cancel culture betekent. Zelf producten of diensten bewust niet afnemen is iets geheel anders dan de producten, diensten of aanbieders beschimpen, van de broodwinning te beroven of een hetze starten.
Toe, vertel nog eens je ideaalwereld wat betreft onze gekleurde medelanders en hun recht op bepaalde voorzieningen...

hetze en beschimpen...

Daarom neem ik je niet serieus; er zit een verrotte agenda achter al je posts.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 23 juni 2020 @ 22:12:49 #88
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_193759782
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 21:24 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Wat een onzin. Een bedrijf is goed omdat ze zoveel mogekijk deugpuntjes willen scoren? Links lullen rechts vullen.
Dat is net of je politici blind gelooft.
Dat maakt niet zoveel uit. Feit blijft dat ze een bepaalde message uitbeelden.

Ik koop sinds de goede Gilette reclame bijvoorbeeld exclusief Gilette mesjes.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  dinsdag 23 juni 2020 @ 22:42:36 #89
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_193760325
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 22:12 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Dat maakt niet zoveel uit. Feit blijft dat ze een bepaalde message uitbeelden.

Ik koop sinds de goede Gilette reclame bijvoorbeeld exclusief Gilette mesjes.
:')

Ik koop Gilette mesjes omdat ze prima zijn en een ander merk er sowieso niet oppast.
Van mijn part organiseren ze elk jaar een 'I hate gays' feestje , moeten zij lekker weten
Ik ben inmiddels overleden
  dinsdag 23 juni 2020 @ 23:40:38 #90
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_193761528
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 21:20 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Wat ik mis hierin zijn donkere mensen die doorgeslagen sjw'er tot de rede roepen.
Hier help je toch niemand mee? Mensen scoren deugpuntjes via social media en ghetto blijft zwart.
Ja want daar schiet je als donker persoon wat mee op. Iedere SJW'er waar je het niet mee eens bent aanspreken, zodat rechtse figuren je woorden kunnen verdraaien naar 'zie je wel, als blanke kun je het nooit goed doen' of 'kijk deze zwarte bewijzen dat racisme niet bestaat'. :')
pi_193761970
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 23:40 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Ja want daar schiet je als donker persoon wat mee op. Iedere SJW'er waar je het niet mee eens bent aanspreken, zodat rechtse figuren je woorden kunnen verdraaien naar 'zie je wel, als blanke kun je het nooit goed doen' of 'kijk deze zwarte bewijzen dat racisme niet bestaat'. :')
Je mag best dingen afkeuren. Juist om het polariseren te stoppen.
Henk Fraser bv vandaag was wat ik meer wil zien ipv dom geschreeuw en gedram en meer wit/zwart hokjesdenken.
pi_193762219
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 20:45 schreef Wegenbouwer het volgende:

[..]

Het gevolg is dat een multinational het eigenlijk nooit meer goed kan doen. Uit angst voor een public shaming / boycot zal het altijd de producten die enigszins gevoelig kunnen liggen in het land met de grootste afzetmarkt wereldwijd uit de schappen halen. En dan wordt men hier in Nederland weer boos want de meerderheid wil gewoon producten met zwarte piet erop kopen, om dat voorbeeld te gebruiken.

Terwijl zonder die cancel culture strategie het bedrijf klanten uit beide landen of regio's (als je het hebt over randstad vs de rest) tevreden zou kunnen stellen door een verschillend aanbod te bieden.
Alleen cancel culture is het gevolg van vrijheid van meningsuiting en social media.
ROBODEMONS..................|:(
pi_193762239
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe vaak zie jij Nederlanders zich opwinden over het verval van monumenten, de verdere bebouwing van open gebieden, een vak als geschiedenis als verplicht in het curriculum?
Ik? Vaak genoeg.
?
quote:
Niks 'victim', de Nederlander is, in cultureel opzicht, al decennia een hedonistisch-nihilistische barbaar die geen reet geeft om het verleden.
Ik geloof dat generaliseren niet echt netjes is ofzo. Hoewel je wel altijd leuke knutselzinnetjes maakt met dure woorden, ben ik het verder eigenlijk niet zo met jou eens hierover (voor zover ik kan volgen wat je zegt).

Maar dat mag gewoon natuurlijk. ^O^
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  woensdag 24 juni 2020 @ 00:40:01 #94
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193762287
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 juni 2020 18:41 schreef EttovanBelgie het volgende:
een hedonistisch-nihilistische barbaar die geen reet geeft om het verleden.
Hoooooooooooooiiii!!!! :W
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Beste debater 2022 woensdag 24 juni 2020 @ 01:09:22 #95
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193762481
quote:
4s.gif Op woensdag 24 juni 2020 00:33 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ik? Vaak genoeg.
?
[..]

Ik geloof dat generaliseren niet echt netjes is ofzo. Hoewel je wel altijd leuke knutselzinnetjes maakt met dure woorden, ben ik het verder eigenlijk niet zo met jou eens hierover (voor zover ik kan volgen wat je zegt).

Maar dat mag gewoon natuurlijk. ^O^
Hoe verklaar je dan bijvoorbeeld de sluiting, ombouw dan wel sloop van bijvoorbeeld kerkgebouwen?

Terwijl in België en Duitsland zoiets als kerkengeld bestaat waarmee oeroude traditionele gebouwen tot in de lengte der dagen onderhouden en beschermd worden.

Moet je je voorstellen: kerkengeld in Nederland. Hoongelach zal je ten deel vallen. Nou ja, tenzij men er een evenementencentrum of wat appartementen in jast, dan wil misschien de een of andere nuts-zoeker nog wel in de buidel tasten.

Nederland is wat historie bewaren betreft een erbarmelijk land omdat het puur gericht is op het ik en op het nu. Totale culturele armoede.

Let maar op: talloze standbeelden gaan verdwijnen, en op een draadje op fok na zal er geen hond van wakker liggen. Als de terrassen maar weer open zijn en we op vakantie naar de zon kunnen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 24 juni 2020 @ 01:11:22 #96
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_193762494
We hebben er ook wel veul he...hier in Brabant heeft ieder gat er wel 1.

Of 2 :')
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  Beste debater 2022 woensdag 24 juni 2020 @ 01:12:11 #97
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193762497
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 01:11 schreef Tyr80 het volgende:
We hebben er ook wel veul he...hier in Brabant heeft ieder gat er wel 1.

Of 2 :')
En terecht.

Weet je wat we ook veel hebben, in ieder gat wel 1 (of 2)? Pop-up stores, koffietenten, 'entertainmentcentra' en ander 'leuks'. Alles gelardeerd, uiteraard, met aartslelijke nieuwbouw.

[ Bericht 6% gewijzigd door EttovanBelgie op 24-06-2020 01:17:31 ]
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Knapste mannelijke user 2022 woensdag 24 juni 2020 @ 01:25:18 #98
206731 Mortaxx
Doomer
pi_193762570
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 01:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan bijvoorbeeld de sluiting, ombouw dan wel sloop van bijvoorbeeld kerkgebouwen?

Terwijl in België en Duitsland zoiets als kerkengeld bestaat waarmee oeroude traditionele gebouwen tot in de lengte der dagen onderhouden en beschermd worden.

Moet je je voorstellen: kerkengeld in Nederland. Hoongelach zal je ten deel vallen. Nou ja, tenzij men er een evenementencentrum of wat appartementen in jast, dan wil misschien de een of andere nuts-zoeker nog wel in de buidel tasten.

Nederland is wat historie bewaren betreft een erbarmelijk land omdat het puur gericht is op het ik en op het nu. Totale culturele armoede.

Let maar op: talloze standbeelden gaan verdwijnen, en op een draadje op fok na zal er geen hond van wakker liggen. Als de terrassen maar weer open zijn en we op vakantie naar de zon kunnen.
De meeste kerken hebben helemaal geen historische waarde. Degene die dat wel hebben kunnen prima net als andere monumenten beschermd worden.

Kerkgeld is echt absurd
Op dinsdag 31 oktober 2023 22:09 schreef Ama het volgende:
Poepie
  Beste debater 2022 woensdag 24 juni 2020 @ 01:31:32 #99
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_193762605
quote:
1s.gif Op woensdag 24 juni 2020 01:25 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

De meeste kerken hebben helemaal geen historische waarde. Degene die dat wel hebben kunnen prima net als andere monumenten beschermd worden.

Kerkgeld is echt absurd
Volgens wie?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 24 juni 2020 @ 02:29:40 #100
117098 Hathor
Effe niet
pi_193762880
quote:
0s.gif Op woensdag 24 juni 2020 01:09 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe verklaar je dan bijvoorbeeld de sluiting, ombouw dan wel sloop van bijvoorbeeld kerkgebouwen?

Terwijl in België en Duitsland zoiets als kerkengeld bestaat waarmee oeroude traditionele gebouwen tot in de lengte der dagen onderhouden en beschermd worden.

Moet je je voorstellen: kerkengeld in Nederland. Hoongelach zal je ten deel vallen. Nou ja, tenzij men er een evenementencentrum of wat appartementen in jast, dan wil misschien de een of andere nuts-zoeker nog wel in de buidel tasten.

Nederland is wat historie bewaren betreft een erbarmelijk land omdat het puur gericht is op het ik en op het nu. Totale culturele armoede.

Let maar op: talloze standbeelden gaan verdwijnen, en op een draadje op fok na zal er geen hond van wakker liggen. Als de terrassen maar weer open zijn en we op vakantie naar de zon kunnen.
Niet naar je zin?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')