abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 20 juni 2020 @ 15:19:29 #1
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193712218
Hoe zouden we met zijn allen voorstellen in een leven zonder dat eigen ik een leidend onderdeel van is? Hoe we ook meer aan wij gevoel moeten doen staan we veel sterker met zijn allen in een crisis of noodsituatie. Liefde en relaties zijn ook erg belangrijk in een leven, maar geld mag nooit op de eerste plaats blijven... Gezondheid moet altijd op 1ste plaats blijven omdat we maar 1 keer leven op deze aarde. Tegendeel is het ook bewezen dat iedereen niet altijd te vertrouwen is vooral als het om zakelijkheid of geldkwestie gaat.

De racisme mag altijd nooit voorkomen in ons leven, maar gebeurt ook te vaak omdat de blanken iets anders zien in een neger.... waarom??? iemand noemt de Zwarte Piet als een slaaf die voor blanken zou werken, maar dat is niet waar... echt is hij een knecht van de sinterklaas waar ze ook in de cultuur van Nederland hoort. Hoe wil je jouw toekomstige kinderen aandoen met zien van gekleurde pieten in plaats van Zwarte Piet, waar we heel lang aan zijn gewend en opgegroeid? Negers zijn ook maar mensen met een gevoel, innerlijk, humor, goede eerlijkheid en veel meer. Die verdienen ook echt een plaats in onze leven en de maatschappij. Ik zelf heb ook groot respect voor mensen die negers zijn, die kunnen heel wat en hebben ook goed leven samen, verdienen ook wat en hebben ook goede banen. Natuurlijk vind ik ook dat negers ook dezelfde rechten hebben als wij (blanken) met zijn allen. Ze verdienen echt ook gelukkig te zijn met iedereen wat dan ook... respect voor ze is heel groot.

Wat ik heel jammer vind is dat vele mensen geen respect hebben voor anderen en gaat meestal op voor eigen belangen... waar gaat het allemaal heen? Wat ik ook merkte in het begin van coronacrisis dat de saamhorigheid groot was onder ons allen om voor elkaar te zijn en door moeilijke tijd heen te slepen, maar nu is dat allemaal weer veel minder saamhorigheid te vinden onder ons. Ik ben hoe dan ook geen zielig mens, maar een gelukkig man met een groot hart voor iemand die goed heeft. Maar gelukkig zijn er ook goede mensen in Nederland wat het ook voor mij veel kan betekenen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193712322
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:19 schreef Ven1972 het volgende:
Gezondheid moet altijd op 1ste plaats blijven omdat we maar 1 keer leven op deze aarde.
Is dit bewezen dan, dat reïncarnatie niet bestaat?
pindazakje
  zaterdag 20 juni 2020 @ 15:32:16 #3
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193712329
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:31 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Is dit bewezen dan, dat reïncarnatie niet bestaat?
Geen idee, maar ik weet niet alles hoor.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193713790
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 15:31 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Is dit bewezen dan, dat reïncarnatie niet bestaat?
Is het bewezen dan, dat reïncarnatie bestaat?
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_193713832
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:07 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Is het bewezen dan, dat reïncarnatie bestaat?
Nee, maar het is ook zeker niet bewezen dat je slechts 1x leeft op aarde zoals TS beweert.
pindazakje
pi_193713893
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:12 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Nee, maar het is ook zeker niet bewezen dat je slechts 1x leeft op aarde zoals TS beweert.
Daarvoor moet men dus eerst maar eens met bewijs voor reïncarnatie komen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_193725896
Wat is nu de stelling van dit topic? Het gaat alle kanten op.
pi_193726832
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:19 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Daarvoor moet men dus eerst maar eens met bewijs voor reïncarnatie komen.
Meestal moet diegene die iets zegt bewijzen dat wat hij zegt klopt.. niet omgedraaid... maar goed zal wel

  zondag 21 juni 2020 @ 18:36:56 #9
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193727316
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 18:12 schreef Hyaenidae het volgende:

[..]

Nee, maar het is ook zeker niet bewezen dat je slechts 1x leeft op aarde zoals TS beweert.
Mja, wanneer iemand zegt dat we niet van de Eiffeltoren moeten springen omdat mensen nu eenmaal niet kunnen vliegen wordt er ook niet om bewijs gevraagd. Dit lijkt me in beginsel niet zo heel anders. We hebben nooit dezelfde persoon twee keer geboren zien worden.
  zondag 21 juni 2020 @ 18:43:24 #10
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_193727399
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 18:36 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Mja, wanneer iemand zegt dat we niet van de Eiffeltoren moeten springen omdat mensen nu eenmaal niet kunnen vliegen wordt er ook niet om bewijs gevraagd. Dit lijkt me in beginsel niet zo heel anders. We hebben nooit dezelfde persoon twee keer geboren zien worden.
Weet je niet he, wie weet bestond Max Verstappen in het in de 6e eeuw ook al, maar dan onder een andere naam.
pindazakje
pi_193906653
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 18:36 schreef Iblardi het volgende:
We hebben nooit dezelfde persoon twee keer geboren zien worden.
Hoe weet je dat? Hoe weet jij of twee personen niet dezelfde zijn.

Of eigenlijk zou ik dat willen omdraaien, hoe weet je of één persoon niet sowieso elke keer iemand anders is. Elke keer als iemand 's ochtends opstaat is het misschien wel een andere persoon dan gisteren. Ook jijzelf. Of kun je dat uitsluiten?
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
pi_193906671
quote:
0s.gif Op zondag 21 juni 2020 18:36 schreef Iblardi het volgende:
We hebben nooit dezelfde persoon twee keer geboren zien worden.
Trouwens, ja dit hebben we wel gezien. De Dalaï Lama is al heel vaak gereïncarneerd. Als een Lama sterft, komt de 'volgende' (eigenlijk dezelfde) Lama een aantal jaren later tot stand doordat mensen zijn ziel herkennen in een jong kind. En zo'n kind komt dan gedurende zijn verdere leven weer in de positie van Lama totdat, die later ook weer sterft, en zo herhaalt die cyclus zich.
Laten we elkaars mening respecteren, hoe fout die van jou ook is.
  vrijdag 3 juli 2020 @ 15:05:24 #13
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_193906997
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 juli 2020 14:43 schreef Broeder_Jacob het volgende:

[..]

Hoe weet je dat? Hoe weet jij of twee personen niet dezelfde zijn.

Of eigenlijk zou ik dat willen omdraaien, hoe weet je of één persoon niet sowieso elke keer iemand anders is. Elke keer als iemand 's ochtends opstaat is het misschien wel een andere persoon dan gisteren. Ook jijzelf. Of kun je dat uitsluiten?
Nee, dat kan ik net zo min uitsluiten als de mogelijkheid dat ikzelf, mijn computer en jij die dit aan de andere kant leest een product van mijn verbeelding zijn en ikzelf het slachtoffer ben van een experiment van buitenaardse wezens die mij dit allemaal laten dromen. Maar vooralsnog ga ik uit van een eenvoudiger model van de werkelijkheid dat met minder aannames werkt.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')