incel | zaterdag 20 juni 2020 @ 08:18 |
Ik ben toe aan een nieuwe auto en ben me een beetje aan het focussen naar een ford focus. Maar het valt me op dat die dingen best traag zijn. 10sec of zo. Het liefst rij ik een elektrische auto maar die zijn voor een particulier nog onbetaalbaar dus zit ik te kijken naar mijn laatste brandstofautootje voor nog een jaar of 5 a 10 voor elektrisch wel te betalen is voor een particulier. Maar de meeste die een beetje mooi en betaalbaar zijn lijken allemaal zo traag. Wat is nou een beetje een snelle auto die niet gelijk zo pauper is als een golf gti of zo? | |
#ANONIEM | zaterdag 20 juni 2020 @ 08:21 |
Je TT vraag en je OP vraag zijn niet gelijk. Snelheid went snel. Als je eerst denkt dat een 8 seconden auto snel is, vind je dat na een maandje helemaal niet meer. Snelheid is ook een beleving van meerdere factoren. Geluid, opbouw van vermogen etc. Zo is snelheid in een S klasse heel anders qua gevoel dan in een Delta Integrale. Wat wil je uitgeven? Een Audi S3 is een ingetogen auto. Leuk geluid ook. | |
Nismo91 | zaterdag 20 juni 2020 @ 08:22 |
Je kijkt naar de verkeerde focus.... ST of RS die willen wel en brengen je sneller dan 10 seconden. | |
Golf8 | zaterdag 20 juni 2020 @ 08:24 |
Zie mijn naam | |
incel | zaterdag 20 juni 2020 @ 08:26 |
Ja maar voor dat geld kan je net zo goed een tesla kopen | |
daNpy | zaterdag 20 juni 2020 @ 08:28 |
Wat is snel? Rechtdoor rijden of de bocht om? | |
Golf8 | zaterdag 20 juni 2020 @ 08:29 |
https://www.autoscout24.n(...)source=android-share Kilometerstand: 41.850 km Bouwjaar: 01/2003 Verkoopprijs: ¤ 13.900,- | |
incel | zaterdag 20 juni 2020 @ 08:35 |
2003 dat is 5 jaar ouder dan mijn huidige auto en ook nog eens hadgeschakeld. Lekker alsof we weer in de jaren 90 leven. | |
Vissenkom3 | zaterdag 20 juni 2020 @ 08:37 |
Neem gwn een GTI. Tenzij je er als een pauper uitziet, dan is het wel pauper ja. | |
Pizzakoppo | zaterdag 20 juni 2020 @ 08:39 |
- nee - [ Bericht 94% gewijzigd door Sounddragon op 20-06-2020 19:26:08 ] | |
incel | zaterdag 20 juni 2020 @ 08:40 |
Ja maar dit gaat er bij mij niet in ook omdat je dan vaak aan de kant wordt gezet en zo. Ik rij ook altijd wel door dus dan trek je wel de aandacht. Dan heb ik liever iets neutraals. [ Bericht 29% gewijzigd door Sounddragon op 20-06-2020 19:27:36 ] | |
Sjemmert | zaterdag 20 juni 2020 @ 08:48 |
Budget ? | |
Vissenkom3 | zaterdag 20 juni 2020 @ 08:50 |
Al gekeken voor Seat sport uitvoering dan? Als je toch voor “neutraal” wilt gaan [ Bericht 2% gewijzigd door Sounddragon op 20-06-2020 19:27:52 ] | |
incel | zaterdag 20 juni 2020 @ 08:52 |
15k ofzo Nee dat lijkt me echt niks. Wil ook iets moderns wel t liefst | |
Bzzzzt | zaterdag 20 juni 2020 @ 08:56 |
Gewoon doorsparen. Voor dat budget heb je geen snelle nieuwe auto’s | |
incel | zaterdag 20 juni 2020 @ 08:57 |
Hoeft niet nieuw te zijn kan ook gewoon een paar jaar oud zijn maar ja natuurlijk niks uit 2003 of zo | |
Bzzzzt | zaterdag 20 juni 2020 @ 08:57 |
Vanaf welk bouwjaar dan? | |
incel | zaterdag 20 juni 2020 @ 08:58 |
2016 of zo | |
Bzzzzt | zaterdag 20 juni 2020 @ 09:00 |
Kijk naar wat oudere auto’s vanaf 2012 ofzo en dan kan je een mooie 3 liter diesel nemen, | |
Fer | zaterdag 20 juni 2020 @ 09:06 |
10s is normaal, maar meestal ben je wel sneller dan de rest, omdat oudere auto’s nog trager zijn. 8s is vlot Onder de 5s is echt snel. Ik zou kijken naar een Golf GTi, BMW 1, Megane RS Dit is een Focus 1.0. Ik vind dat niet snel. https://imgur.com/a/M6d3N7C | |
Nismo91 | zaterdag 20 juni 2020 @ 09:14 |
Honda Civic type R misschien ? Model ‘07? Krijg je denk ik wel voor het geld en die zijn ook rap. | |
vosss | zaterdag 20 juni 2020 @ 09:21 |
Alle niet elektrische auto's vanaf 2016 die sneller dan 7 seconden aan de 100 zitten: https://www.autoweek.nl/c(...)-lpg&acceleratie=0-7 | |
incel | zaterdag 20 juni 2020 @ 09:21 |
Handig zo'n zoekmachine zocht ik thanks | |
vosss | zaterdag 20 juni 2020 @ 09:23 |
Je kan zelf filteren op een hele hoop dingen. Leuk model uitzoeken en kijken of die tweedehands binnen je budget vallen | |
incel | zaterdag 20 juni 2020 @ 09:24 |
Volgens mij werkt het niet want ik heb die 7s en andere filters laten staan en zet hem dan op prijs laag-hoog en er komen allemaal bedrijfsbusjes voorbij | |
boegschroef | zaterdag 20 juni 2020 @ 09:24 |
Een mini cooper s rond 2013 moet ook wel te doen zijn, eventueel ee clubman als je wat ruimte nodig hebt. | |
incel | zaterdag 20 juni 2020 @ 09:25 |
Sorry maar ik heb geen tieten | |
vosss | zaterdag 20 juni 2020 @ 09:35 |
! | |
1_2 | zaterdag 20 juni 2020 @ 09:37 |
boven de 200. | |
#ANONIEM | zaterdag 20 juni 2020 @ 10:21 |
Ja, ok zou voor een iets recentere gaan . Maar budget was onbekend. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 20-06-2020 10:22:48 ] | |
Circle.Of.Filth | zaterdag 20 juni 2020 @ 10:26 |
Een auto is nooit te snel. Echter een bestuurder die geen zelfbeheersing en/of verkeersinzicht + rijervaring heeft dat is de beperking. | |
Circle.Of.Filth | zaterdag 20 juni 2020 @ 10:33 |
Burn! | |
incel | zaterdag 20 juni 2020 @ 10:34 |
Ford Focus ST line of Audi A3 sportback welke en waarom | |
Fer | zaterdag 20 juni 2020 @ 10:37 |
Audi zit degelijker in elkaar. Mooier interieur. Betere materialen. Sowieso is een VAG product beter uitgedacht in de details. Na 10 jaar een Golf 6 7 en Leon, nu tijdelijk een Focus 2019. Wat een crap auto. | |
Alpha74 | zaterdag 20 juni 2020 @ 10:38 |
-Niet nodig- [ Bericht 92% gewijzigd door dick_laurent op 20-06-2020 11:32:44 ] | |
incel | zaterdag 20 juni 2020 @ 10:39 |
Ik vind het interieur van een ST line eigenlijk best mooi Vooral die draaiknop om je versnelling te kiezen vind ik handig, geen irritant uitstekende delen met die domme andere poken
[ Bericht 7% gewijzigd door dick_laurent op 20-06-2020 11:33:17 ] | |
incel | zaterdag 20 juni 2020 @ 10:50 |
. [ Bericht 53% gewijzigd door dick_laurent op 20-06-2020 11:33:52 ] | |
Alpha74 | zaterdag 20 juni 2020 @ 10:51 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door dick_laurent op 20-06-2020 11:37:54 ] | |
incel | zaterdag 20 juni 2020 @ 10:51 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door dick_laurent op 20-06-2020 11:37:02 ] | |
Alpha74 | zaterdag 20 juni 2020 @ 10:52 |
. [ Bericht 99% gewijzigd door dick_laurent op 20-06-2020 11:37:19 ] | |
dick_laurent | zaterdag 20 juni 2020 @ 11:36 |
Alrighty. Laten we elkaar niet persoonlijk aanvliegen, daar schiet niemand wat mee op. TS volgens mij heb je inmiddels best wel wat bruikbare tips gehad in de reacties, yes? Dus laten we t verder gezellig houden | |
Soldier2000 | zaterdag 20 juni 2020 @ 11:41 |
Motorisch gezien zijn VAG auto's dan wel weer een drama (t/m 2015), je hebt gelijk op het gebied van ergonomie en afwerking. VAG is daar echt heel erg goed in. | |
Nismo91 | zaterdag 20 juni 2020 @ 11:43 |
Sowieso de st line maar dan wel het laatste model in het lichtblauw Echter kun je een snelle auto vanaf 2015 met jouw budget echt vergeten. Focus heeft wel een lekkere ophanging dus in de bochten kun je wel snel zijn als je een beetje kan rijden. | |
Sjemmert | zaterdag 20 juni 2020 @ 11:55 |
Ik heb deze advertentie op AutoScout24 gevonden. https://www.autoscout24.n(...)source=android-share Kilometerstand: 109.111 km Bouwjaar: 02/2019 Verkoopprijs: ¤ 9.900,- | |
incel | zaterdag 20 juni 2020 @ 12:03 |
Dat bouwjaar lijkt me niet te kloppen maar wel een mooie bak, beetje teveel kilometers alleen | |
fespo | zaterdag 20 juni 2020 @ 12:16 |
kijk niet alleen naar de 0-100 tijden. dit schreef iemand op fok over auto waarin ik proef heb gereden en die voelde in verhouding redelijk snel terwijl de 0-100 officieel 18 seconden was.
| |
Bertrand-v-H | zaterdag 20 juni 2020 @ 12:26 |
Als je de brokken uit het asfalt trekt door alleen even op te trekken. Neus van de grond praktijken enzo. | |
Hyaenidae | zaterdag 20 juni 2020 @ 12:37 |
BMW 114i/116i/118i en dan chippen naar stage 1 220pk. Allemaal hetzelfde 1.6T blok. Superfijne wagen met rwd, en na chip gewoon in 6,5s op 100 Moet je wel voor '12-'15 gaan, vanaf de facelift zijn het 3-cilinders geworden | |
Hyaenidae | zaterdag 20 juni 2020 @ 12:42 |
Wat is er crap aan de Focus? Behalve dat je idioot hoog in je stoel zit. | |
Hyaenidae | zaterdag 20 juni 2020 @ 12:45 |
Voor moderne auto's hoef je steeds minder goed te kunnen rijden om toch knetterhard door een bocht te hoeken. Sowieso door alle elektronica die ingrijpt als je uitbreekt, maar het moment van gripverlies ligt veel verder. Je kunt veel nonchalanter gewoon heel laat het stuur omzwiepen zonder remmen zonder dat je in de problemen komt. Met een beetje fatsoenlijke auto dan, heb het niet over een Franse kneuzenbak. | |
Leandra | zaterdag 20 juni 2020 @ 12:51 |
Wat raar, ik heb een pagina Alfa en Aston Martin en daarna helaas bijna 5 pagina's Audi Maar geen bedrijfsbusjes. | |
fathank | zaterdag 20 juni 2020 @ 12:55 |
Koop een motor als je snel wil gaan. | |
Bertrand-v-H | zaterdag 20 juni 2020 @ 12:57 |
Goed idee ja. Een leuke Suzuki of Kawasaki ofzo. | |
Nismo91 | zaterdag 20 juni 2020 @ 13:45 |
Ja, computers proberen te voorkomen dat je uitbreekt maar dat heeft nog niets met snel bochtenwerk te maken Die shit grijpt veel te snel in, verschrikkelijk gevoel als je auto voor jou bepaalt wanneer het genoeg is.. bij mij staat die zooi ook altijd uit | |
Hyaenidae | zaterdag 20 juni 2020 @ 13:57 |
Waarom heeft dat niks met snel bochtenwerk te maken? Neem een Golf 7 GTI, kun je veel harder mee door de bocht rausen dan bv een Golf 3 GTI, die bandjes van die Golf 3 verliezen al grip als die 7 nog lang niet aan z'n max zit, laat staan dat de elektronica al ingrijpt. Heeft te maken met beter onderstel, bredere banden, sperdiff etc. En ja als die elektronica ingrijpt dan ga je alsnog veel harder door de bocht dan dat mogelijk is in die Golf 3 zonder al die shit. Dus hard door een bocht gaan is wel degelijk veel makkelijker geworden in moderne auto's en veel minder foutgevoelig. | |
fathank | zaterdag 20 juni 2020 @ 15:14 |
Je praat alsof je een 911 GT3 RS rijdt. | |
Fer | zaterdag 20 juni 2020 @ 15:26 |
Op werk hebben alle 1.6 Tdi’s 200-250k gelopen. Alleen enkele gesneuvelde koppelingen op ongeveer 80 auto’s. Vorige werk hadden we 1.2 en 1.4 Tsi’s en een paar 1.2 Tdi’s. Die hadden wat bobines, bougies en een ketting die rammelde, maar die werden ruim voor 200k ingeruild. Als je ze goed onderhoud geeft valt het wel mee hoor. Goede olie en bougies op tijd wisselen. | |
Fer | zaterdag 20 juni 2020 @ 15:28 |
Rammelt en sturen/koppelen/schakelen/remmen is allemaal wat minder verfijnd dan bij VW. Ik vind het een lompe boeren auto. | |
Hyaenidae | zaterdag 20 juni 2020 @ 15:36 |
Ik had juist begrepen dat een Focus prettig stuurt en schakelt, zeker de nieuwste. Al heb ik er nooit in gereden zelf. Misschien maar beter ook dan. | |
Bertrand-v-H | zaterdag 20 juni 2020 @ 15:42 |
Het rijdt rechtdoor. Niet vlot, niet aangenaam, niet in comfort, maar het rijdt rechtdoor. | |
Nismo91 | zaterdag 20 juni 2020 @ 16:26 |
Was het maar maar dan zou het merendeel wel aan staan. | |
Fer | zaterdag 20 juni 2020 @ 17:22 |
De Focus 1-3 waren echt heerlijk. Lekker sportief, met veel gevoel in de bocht te plaatsen en te houden. Deze is wat softer, meer op comfort, maar uiteindelijk is maar een compromis geworden. | |
j669 | maandag 22 juni 2020 @ 19:08 |
Mazda MX5 NC, genoeg van te vinden voor 15k, als je iets verder doorspaart kun je vanaf 20k ook een ND hebben. Geen aardverschroeiend snelle auto's, maar wel auto's met veel snelheidsbeleving. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 24 juni 2020 @ 07:39 |
Hij wil specifiek geen pauper-bak. Staat in de OP. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 24 juni 2020 @ 08:03 |
Die 'iemand' heeft dan wel bijzonder weinig verstand van zaken, want onderstaande is echt kul. Als je een turbo aan een benzinemotor hangt, wordt het koppel veel hoger en heb je dat koppel ook beschikbaar over een groot toerenbereik (in tegenstelling tot bv een dieselmotor). Voorbeeld bij mijn auto: van 1800rpm tot 6000rpm kom je niet onder de 90% van het maximum koppel. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 24 juni 2020 @ 08:08 |
Tuurlijk wel. Als continue je vering en schokbrekers worden aangepast tijdens het rijden, dan heeft dat wel degelijk een positief effect op je bochtensnelheid. | |
Nismo91 | woensdag 24 juni 2020 @ 09:43 |
Ik begrijp dat dergelijke systemen in bijvoorbeeld een Evo je wel helpen, maar die systemen ga je niet tegen komen met het budget van ts... dan gaat het niet verder als esp waarschijnlijk. | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 24 juni 2020 @ 09:47 |
Een V70R heeft het ook (al). https://www.marktplaats.n(...)3e3a&previousPage=lr Er staan er ongeveer 15 te koop op marktplaats. Zo goed als zeker niet de keuze van TS, maar het past ruim binnen zijn budget. | |
Nismo91 | woensdag 24 juni 2020 @ 12:06 |
Ts wenst een auto binnen zijn budget vanaf bouwjaar 2015... ESP dus. | |
Questular | woensdag 24 juni 2020 @ 12:15 |
Mercedes-a-klasse-200 | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 24 juni 2020 @ 12:23 |
Zoals ik al zei, een V70R past makkelijk binnen zijn budget. Wat is ESP? | |
#ANONIEM | woensdag 24 juni 2020 @ 12:32 |
Past niet in budget. | |
YoshiBignose | woensdag 24 juni 2020 @ 13:41 |
Mijn ervaring is: Citroen Berlingo: 17 sec naar de 100 = traag BMW E36 318i: 12 sec naar de 100 = normaal als je beetje toeren maakt BMW E46 318i (met 2.0 blok): 9.3 sec naar de 100 = normaal, maar je kan er sportief mee rijden BMW i3: 7.5 sec naar de 100 = snel BMW M135i: 4.9 sec naar de 100 = iedereen is binnenspiegelwerk Het grappige is dat zelfs met de Berlingo ik vaak niet de traagste bij het stoplicht ben dus dat betekent dat een normaal persoon misschien in zo'n 20 sec naar de 100 rijdt. Ik merk dat als je niet van slakken houdt je het beste een auto onder de 10 sec naar de 100 kan nemen. En dat is ook wel mijn eis, daarboven gaat het echt wel irriteren. | |
boegschroef | woensdag 24 juni 2020 @ 13:57 |
LOL, niet echt, 3 van de 4 auto's hier op de oprit rijden die bmw er zo uit (de 4de is mijn camper, die is wat trager). Herstel: de mini is blijkbaar ook iets trager (5,2) Maar wat ik zelf merk is dat ik juist met een snelle auto altijd de traagste ben bij een stoplicht. Tot ergernis van mijn vriendin 🙄. Omdat ik weet dat ik sneller ben dan de meeste en mijn auto dit ook wel uitlokt hebben veel mensen zin om vol gas weg te rijden bij een stoplicht, de eerste 3 dagen was dat leuk, nu al lang niet meer. [ Bericht 1% gewijzigd door boegschroef op 24-06-2020 14:25:04 ] | |
Questular | woensdag 24 juni 2020 @ 14:51 |
Nu wil ik wel weten welke auto's dat dan zijn | |
YoshiBignose | woensdag 24 juni 2020 @ 15:18 |
Ik denk niet dat jij een goed gemiddelde bent van wat Nederland rijdt Maar oke, 99% is binnenspiegelwerk dan. En heb een hekel aan mensen in een snelle wagen die dan als een slak gaan lopen rijden. Ik ga ook niet iedere keer vol gas weg bij het stoplicht maar zelfs als ik tot 2500 rpm ga is dat al snel genoeg. | |
Fer | woensdag 24 juni 2020 @ 17:12 |
Zelfs met een 1.0 en bij 2000 toeren schakelen ben je sneller dan de rest. Vraag me altijd of hoe ze zo langzaam kunnen optrekken en via welke route op de pook, ze de volgende versnelling zoek. Heb nu maar 100pk. Alleen de snelweg op moet je echt wat meer intrappen om mee te komen. Binnenkort 150pk DSG. Zal weer wennen zijn. | |
boegschroef | woensdag 24 juni 2020 @ 18:08 |
Een mustang 2016 (roush tuning 670 pk) BMW e30 met s52b32 (moderner M blok) De auto van mijn vriendin: een mini r53 jcw met beek tuning (s4, 19% pulley, injectoren enz) En dan nog mijn e150 camper met v8 | |
YoshiBignose | woensdag 24 juni 2020 @ 18:32 |
Dat is het blok van de E36 toch? Die M3 is trager dan mijn auto, maar in de E30 heb je wel wat winst qua gewicht, alhoewel die 6 in lijn natuurlijk ook zwaarder is dan de 4 cilinder die erin zat. Dan ook nog wat dode pk's.... denk dat het spannend wordt. Of is ie ook nog getuned? | |
boegschroef | woensdag 24 juni 2020 @ 19:18 |
Ja, andere Nokkenas en tune, mar het grote verschil is het koppel. Hij trekt in alle versnellingen op alle toeren door. Ik heb ook wat gewicht besparing (830kg totaal gewicht nu) en een 4.10 diff. | |
Fer | woensdag 24 juni 2020 @ 19:20 |
Zou een M135i niet meer gewicht en grip op de achteras hebben? Denk dat 4,x seconden in de praktijk altijd wel belachelijk snel is. | |
boegschroef | woensdag 24 juni 2020 @ 19:56 |
Mijn eigen gemeten tijd (wel met slicks) is 4.7s en dan neem ik nog even met een korrel zout of je in een m135 zelf de 4.9 haalt. Mijn mustang zonder tune moest 4.7 halen, ik heb deze nooit onder de 5 gekregen met straatbanden. Nu met tune en semi slicks is mijn beste tijd 3.8 terwijl hij volgens roush 3.7 moet halen op straatbanden. | |
Hyaenidae | woensdag 24 juni 2020 @ 20:07 |
Op de 1/10 sec nauwkeurig gemeten nog wel. En dan aangeven dat je altijd de traagste bent bij het stoplicht in de praktijk. Dus het is meer voor de dikke piemelpraat dan dat je er ook daadwerkelijk gebruik van maakt | |
boegschroef | woensdag 24 juni 2020 @ 20:20 |
Ik gebruik ze juist waar voor ze zijn, ik ga er het circuit mee op. Ik meet dit met mij laptimer, die gaat zelfs tot een duizenste. Daarom rij ik er normaal gewoon rustig mee. Wat is er nou in hemelsnaam leuk aan stoplicht sprintjes tegen de gemiddelde leasert die denk snel te zijn? | |
tong_poh | woensdag 24 juni 2020 @ 20:40 |
Bijna niemand wil een stopllichtsprintje met mij doen. | |
YoshiBignose | woensdag 24 juni 2020 @ 20:51 |
Nice! Mij ook niet, laatste die ik herinner was een RS7 en die reed me er wel uit Geen sprintjes oke, maar traagste weg? En je vriendin is het met ons eens dus | |
incel | donderdag 25 juni 2020 @ 18:54 |
Ok stel je hebt 20k wat is dan een snelle auto | |
NoComment | vrijdag 26 juni 2020 @ 08:48 |
Ik zou dan zoeken naar een 335i uit 2009 met DKG. Waarom? Nieuwer is een ander blok (N55 vs N54, als je de auto niet origineel wilt houden heb je veel meer aan de in de basis sterkere N54) en zo'n DKG bak klapt lekker door de versnellingen, heel anders dan een automaat. Voeg vervolgens een grotere intercooler, downpipes en een beetje software toe en dan gaat het met rond de 400pk heel erg rap. En ja, ik weet dat een automaat idealer is om veel koppel op los te laten. Maar een DKG is leuker | |
#ANONIEM | vrijdag 26 juni 2020 @ 10:00 |
Wat rij je dan ? | |
tong_poh | vrijdag 26 juni 2020 @ 12:30 |
Vanwege anonimiteit, kan ik niet het merk en type geven. Maar de auto heeft 450+pk. Maar het is er voor de niet kenners er niet aan af te lezen. Ja sommige willen wel met hun lease diesel een sprintje doen, maar dat is geen strijd. Staat er een competieve auto naast me aan de stoplicht, dan doen ze niks, helaas. | |
PzKpfw | vrijdag 26 juni 2020 @ 12:30 |
Een stofzuiger willen rijden | |
YoshiBignose | vrijdag 26 juni 2020 @ 13:24 |
Een kettingzaag willen rijden | |
PzKpfw | vrijdag 26 juni 2020 @ 13:29 |
Je moet wel echt een gigantische homo zijn om het geluid van een stofzuiger te prefereren boven een de heerlijke roffel van een flink motorblok | |
#ANONIEM | vrijdag 26 juni 2020 @ 13:30 |
Voor ts: https://www.autoscout24.n(...)x=1&cldtsrc=listPage Denk factor 10 te hoog ingevuld | |
YoshiBignose | vrijdag 26 juni 2020 @ 13:33 |
Het is grappig dat mensen telkens stillere auto's willen en betere isolatie en als de auto's dan eindelijk elektrisch zijn en fluisterstil dan gaan ze opeens lopen huilen dat ze een heerlijke roffel willen horen Ondertussen rijdt 95% in een 3 of 4 cilinder of een tractor spaardiesel Is het zo'n unieke auto dan? | |
#ANONIEM | vrijdag 26 juni 2020 @ 13:34 |
Ja dat kan vanalles zijn | |
PzKpfw | vrijdag 26 juni 2020 @ 14:29 |
Niet met een dikke diesel rondtoeren | |
tong_poh | vrijdag 26 juni 2020 @ 14:53 |
Weet ik Sorry, maar er rijden er maar 112 van dit model in Nederland en ik ben volgens mij maar 1 van de enige die er eentje rijdt in Zuid Limburg. | |
Questular | vrijdag 26 juni 2020 @ 14:59 |
Nu ga ik de wegen hier goed in de gaten houden | |
tong_poh | vrijdag 26 juni 2020 @ 15:07 |
Het is geen bijzondere auto. Wordt alleen niet veel verkocht hier. | |
Questular | vrijdag 26 juni 2020 @ 15:14 |
Dan streep ik de paarse McLaren alvast even af | |
tong_poh | vrijdag 26 juni 2020 @ 15:15 |
Je kunt me wel herkennen in het heuvelland als diegene die geen geduld heeft om 20km/u onder de snelheidslimiet te rijden en eerder vroeg dan laat inhaalt. Maar ik denk niet,dat ik daar alleen in ben | |
tong_poh | vrijdag 26 juni 2020 @ 15:17 |
Oeps gequote ipv edit. | |
caspervc | maandag 29 juni 2020 @ 21:20 |
Hier TS Niet zo'n schreeuwerige ST, wel 180 pk https://www.autotrack.nl/a/ford-focus-benzine-2014-49779990 17k // 2014 | |
#ANONIEM | dinsdag 30 juni 2020 @ 08:55 |
Idem | |
tstile | zaterdag 4 juli 2020 @ 23:12 |
Uit ervaring weet ik dat een 1.8 met 125 pk op 1250kg meer dan genoeg is om je tot een van de snelste verkeersdeelnemers te maken. Daarmee rij je gerust 200km/h. Zodra je dan een keer een gevaarlijke situatie tegenkomt wat een bijna dood ervaring is dan pas je daarna wel je snelheid aan:) Dat 125 pk genoeg is komt niet omdat 'ie zo snel is maar omdat de meeste mensen normaal en rustig rijden. Zodra je vol op het gas gaat ga je sowieso al iedereen voorbij. Alleen voor de idiote inhaalacties heb je wel een beetje oomph nodig. Maar zoals ik zeg, flink in de toeren jagen dat blok en je gaat iedereen voorbij. | |
leolinedance | zaterdag 4 juli 2020 @ 23:21 |
Golf GTE. Kun je direct wennen aan die full-electric die je hierna wil. | |
Aiciu | zondag 12 juli 2020 @ 10:59 |
Ford focus niet aan beginnen, ik heb er ook een die dingen zijn niet vooruit te branden Het enige voordeel is dat je niet telkens word staande gehouden door de politie. | |
Sjemmert | zondag 12 juli 2020 @ 11:08 |
1.8 Turbo met 163 pk op 1355kg hier. Volgens het boekje met 8.6 sec op 100km/u en een top van 230. Zou het absoluut niet snel noemen maar het is vlot genoeg om lekker mee te komen in het verkeer. | |
leolinedance | zondag 12 juli 2020 @ 11:10 |
Hoezo word je telkens zomaar staande gehouden door de politie zie je eruit als een crimineel ofzo heb 279 pk in de wagen en in 5 jaar tijd slechts 1x staande gehouden wegens een verkeersovertreding. | |
Circle.Of.Filth | zondag 12 juli 2020 @ 11:22 |
Pfff ik fiets jullie allemaal De Moeder! https://www.dumpert.nl/item/7947267_5441b960 | |
Sjemmert | zondag 12 juli 2020 @ 11:36 |
Haha dat ding is wel ziek hoor | |
dick_laurent | zondag 12 juli 2020 @ 12:40 |
Hahaha, holy shit dat is echt ff een kruisje slaan en "hold on for dear life" als je op dat ding zit | |
Aiciu | zondag 12 juli 2020 @ 13:04 |
Soms reed ik gewoon langs en kwamen ze km's achter me aan, soms ook helemaal keren om mij te volgen, een keer vanaf de grens al meteen reed de grens over en kwamen ze meteen de oprit op. | |
daNpy | zondag 12 juli 2020 @ 13:10 |
Misschien iets aan je rijvaardigheid doen als je zo opvalt. | |
Aiciu | zondag 12 juli 2020 @ 13:13 |
Dit zeggen tegen een beroepschauffeur Ook wel toevallig dat het niet meer gebeurd sinds ik zo'n suffe burgerbak rijd. | |
daNpy | zondag 12 juli 2020 @ 13:16 |
Taxichauffeurs zijn de grootste debielen op de weg, dus om alle beroepschauffeura nou meteen vrij te pleiten... | |
Aiciu | zondag 12 juli 2020 @ 13:19 |
Taxi's en busjes kunnen inderdaad niet rijden | |
daNpy | zondag 12 juli 2020 @ 13:22 |
Wat rijd jij dan? Een tram? | |
MaximumRush | zondag 12 juli 2020 @ 13:49 |
Wat een onzin Ik rij een redelijk snelle bak (306 pk) en voldoe qua uiterlijk aan een profiel dat volgens de media vaak zou worden aangehouden. Ik ben letterlijk nog nooit aangehouden. | |
#ANONIEM | zondag 12 juli 2020 @ 13:53 |
Een 335i toevallig? | |
MaximumRush | zondag 12 juli 2020 @ 15:07 |
Yes, een E93. | |
leolinedance | zondag 12 juli 2020 @ 16:38 |
Dan zul je wel als een achterlijke rijden. | |
YoshiBignose | zondag 12 juli 2020 @ 21:07 |
Speelt zeker wel mee. In oude BMW's werd ik in Amsterdam ook vaak aangehouden, soms zelfs zonder reden. Vroegen ze of ik nog openstaande boetes had... Je rijstijl in een BMW is ook heus wel iets anders, maar toch. Ik werd eens 3x staande gehouden in 2 maanden tijd, maar geen boetes Ze hebben denk ik al medelijden met me als ze me zien. | |
daNpy | zondag 12 juli 2020 @ 21:17 |
Misschien omdat je in oude bakken reed? Heb wel eens gehad dat een agent vroeg of de auto wel van mij was Ik zie er jong uit maar ben 35+.... | |
matigeuser | zondag 12 juli 2020 @ 21:27 |
Onder de 5 seconden naar de 100 km/u zou ik classificeren als een zeer snelle auto. Rond 6 seconden is een snelle, rappe auto. Rond de 7 seconden is een vlotte auto. Rond de 8 seconden is een acceptabele acceleratie Rond de 9 seconden is lafjes maar zou je nog mee kunnen leven. Als je geen geld hebt. 10+ seconden | |
dick_laurent | zondag 12 juli 2020 @ 22:55 |
Ok. Tsja, besef wel dat echt minimaal 50% van het NLse wagenpark bestaat uit auto's die in 10 of meer sec naar de honderd gaan. Zo uitzonderlijk is dat dus niet voor de gemiddelde auto. | |
daNpy | zondag 12 juli 2020 @ 23:00 |
Maakt geen zak uit aangezien 95% geen wagengevoel, laat staan beheersing heeft. | |
YoshiBignose | maandag 13 juli 2020 @ 08:07 |
Ja kan het ook wel aan liggen. En oude auto's hebben wat meer last van kwaaltjes, lampje dat het niet doet, vocht achteruit enzo, dan willen ze je soms ook wel sneller aanhouden denk ik. Ik zie er ook wel jonger uit denk ik (ben 32). In m'n E46 vraagt niemand of het auto van je ouders is ofzo want daar is het te sjonnie voor... maar in m'n Optima heb ik dat wel eens gehad. Maja... ik moest laatst bij de AH ook nog m'n id laten zien voor een sixpack dus ja En niemand gaat vol gas weg bij het stoplicht. Gemiddeld trekken mensen op in 20 sec. naar de 100 voor m'n gevoel, want zelfs met de Berlingo ben ik niet altijd de traagste. | |
YoshiBignose | maandag 13 juli 2020 @ 08:07 |
- [ Bericht 100% gewijzigd door YoshiBignose op 13-07-2020 08:08:22 ] | |
matigeuser | maandag 13 juli 2020 @ 11:16 |
Ja, maar in Nederland worden ook veel meer 'koekblikken' gereden dan in andere landen. Zal wel komen door de gigantisch hoge wegenbelasting en accijns op benzine. | |
YoshiBignose | maandag 13 juli 2020 @ 11:34 |
Maar een koekblik is niet per se traag, tenminste niet bij het stoplicht. Die C1, 108, aygo dingetjes zijn met de handbak best rap naar de 50, daarna wat minder maar toch. Een Zoe of de oude Leaf waren volgens mij ook 10 sec naar de 100 maar doordat je wel direct vermogen heb ben je toch best snel weg bij het stoplicht. Dat is veel efficiënter voor het verkeer, maar sommige mensen willen maximaal 2000 rpm rijden ofzo. | |
daNpy | maandag 13 juli 2020 @ 12:03 |
Mijn DAF doet 18 sec naar de 100 oid, en nog trek ik het gros eruit. Ten eerste letten veel mensen niet op bij het stoplicht, waardoor ik al eerder wegrol. Niemand rijdt met 3000 rpm en een halve clutchdump weg, dus ze moeten eerst aangrijppunt zoeken, beetje gas bij, etc. Dan moeten ze op zoek naar de 2e versnelling (pro tip: onder de 1) en ben ik al weg, zelfs als ik rustig optrek | |
j669 | maandag 13 juli 2020 @ 12:06 |
Mijn DAF doet anderhalve minuut naar de 80 en dan word ik in de eerste meters er nog door een fietser uit gereden. | |
daNpy | maandag 13 juli 2020 @ 12:06 |
Trucker gespot | |
Sjemmert | maandag 13 juli 2020 @ 12:25 |
Gebrek aan bergen ook denk. Zo'n koekblik is helemaal prima in het kleine en platte volgebouwde Nederland. Maar als je er bv een berg mee op moet valt dat toch even tegen. | |
matigeuser | maandag 13 juli 2020 @ 12:35 |
Ja dat idd ook wel. Je hebt geen grotere of snellere auto 'nodig' in dit land. | |
JF_ | maandag 13 juli 2020 @ 13:01 |
En 100kmh is genoeg. Maar toch vind ik t best geinig dat mijn auto dat binnen 5s haalt vanuit stilstand, en ook 'ietsje' sneller kan dan dat. Het lijkt soms wel of autorijden niet leuk meer mag zijn. | |
Pap89 | maandag 13 juli 2020 @ 17:56 |
Hier nog zat “land”/n-wegen waar je nog wel eens door kunt rijden 👀 | |
YoshiBignose | maandag 13 juli 2020 @ 19:08 |
Ik kan je zo een lijstje van 100 dingen geven wat een mens niet 'nodig' heeft. Maar veel vermogen heeft naast praktische voordelen ook een belangrijk ander voordeel: het is leuk Alles moet beter, groter, efficiënter... waarom moeten we dan ineens langzamer gaan rijden? Snelheid = vooruitgang. Alles wat we tegenwoordig doen deed men 100 jaar terug langzamer. Auto's tegenwoordig kunnen zo gemaakt worden dat we makkelijk 200 km/u kunnen. En ik weet zeker dat dat ook weer gaat komen als we eenmaal autonoom rijden.... helaas. | |
daNpy | maandag 13 juli 2020 @ 20:54 |
Beetje power is wel lekker als je van die opa's en oma's wil inhalen die Vmax/2 +10 rijden. | |
j669 | dinsdag 14 juli 2020 @ 10:48 |
Simpel, leuke auto's zijn onbetaalbaar zijn in Nederland. Nieuwe auto's zijn onbetaalbaar door de steeds hogere eisen voor de fabrikanten en de idioot hoge belastingen op auto's met een beetje pit. Tel daar nog eens bij op dat we ook nog eens heel veel wegenbelasting en accijns betalen in vergelijking met de meeste andere landen en het valt wel te verklaren waarom de meeste mensen toch voor iets 'verstandigs' en wat meer op leeftijd kiezen ipv iets leuks. Al voel ik me dan zelf wel weer spekkoper met een gechipte MX5 1.5, waarmee ik nog steeds de maandlasten heb van een kleine A-segmenter. | |
fathank | dinsdag 14 juli 2020 @ 10:57 |
Vroeger gingen we en masse in de volgepakte Panda naar de Costa Brava. Dat ging prima. Maar als je nu niet met 180 tegen de berg op komt is het allemaal te min. In de Kangoo van mn werk rij ik iedereen weg bij het stoplicht. Dat is inclusief ingeschakelde eco-modus en schakelen rond de 3k rpm . | |
YoshiBignose | dinsdag 14 juli 2020 @ 11:16 |
M'n ouders hadden vroeger een Golf en daarna deze, ik denk zeker wel tot we zo'n 8 jaar waren. Daarna ingeruild voor deze omdat we niet meer achterin paste. Meerdere keren naar zuid-frankrijk geweest zonder airco of wat voor fratsen dan ook. Tegenwoordig wil iedereen direct een SUV vanwege kinderwagen, zitjes etc. En maar janken dat alles zo duur is. Vroeger waren nieuwe auto's ook gewoon duur hoor, toen reed je ze gewoon niet en kon je niet leasen. | |
BertV | dinsdag 14 juli 2020 @ 11:23 |
Mijn auto gaat officieel in 14,2s naar de 100. Niet gemeten, maar dat is IRL eerder (wat) sneller dan langzamer. Zolang je hoger in de toeren blijft kom je meer dan mee met het overige verkeer. Zoals al gezegd hier, reactievermogen + laag gewicht (765 kg) zorgt er al voor dat je tot 50km/u de rest meestal voor kunt blijven. | |
NoComment | dinsdag 14 juli 2020 @ 14:39 |
Dat weet ik nog goed, achterin richting Zuid-Frankrijk in de Accord zonder airco... heet! Theedoeken voor de ramen en de hele rit vermaken met GameBoy, Donald Duck en zusje pesten | |
YoshiBignose | dinsdag 14 juli 2020 @ 14:42 |
Dat was het leven en niemand die jankte. Het woord airco kende we niet eens. Ik speelde bugs bunny crazy castle en super mario land op de gameboy. | |
daNpy | dinsdag 14 juli 2020 @ 15:08 |
Wij hadden geeneens een gameboy. Gewoon mens-erger-je-niet, éénentwintigen, pesten, kentekens tellen en andere spelletjes on-the-road Bandjes met muziek, maar die jij leuk vond, vonden je ouders niet leuk, alsmede was die muziek van je ouders niet aan te horen | |
#ANONIEM | donderdag 16 juli 2020 @ 10:57 |
Leuk Maar is dat een cabrio? Ik heb een coupé gehad, destijds nieuw gekocht in 2007 / 2008 geloof ik. Ben altijd in de war of dat dan een E92 heet | |
Pap89 | donderdag 16 juli 2020 @ 11:04 |
E90 - Sedan E91 - Touring/Station E92 - Coupe E93 - Cabrio Bij De F-Reeks helemaal erg F30 - Sedan F31 - Touring F32 - Coupe (4serie) F33 - Cabrio (4serie) F34 - Gran Turismo F35 - Verlengde variant voor de Aziatische markt F36 - Gran Coupe (4serie 4 deurs) | |
#ANONIEM | donderdag 16 juli 2020 @ 11:13 |
Weer wat geleerd Geen idee ook wat 'F' inhoudt. Kzal eens even gaan Googelen. Ik heb nu denk ik een E90 | |
pvdplanet | donderdag 16 juli 2020 @ 12:19 |
F betekent sowieso dat de zescilinders alleen icm turbo geleverd zijn | |
YoshiBignose | donderdag 16 juli 2020 @ 13:14 |
Het betekent niets denk ik.... eerst heb je de E daarna de F en daarna de G dus gewoon alfabetisch. De nummers waren gewoon op Eerste F reeks was rond 2008 en G in 2017. Vroeger was het allemaal wat makkelijker te onthouden, nu zijn er veel te veel soorten nummers dat ik het ook niet meer weet. Ik rijd een F21 dat weet ik dan wel | |
daNpy | donderdag 16 juli 2020 @ 13:17 |
Binnenkort komt de U...... | |
YoshiBignose | donderdag 16 juli 2020 @ 13:23 |
Waarom? | |
daNpy | donderdag 16 juli 2020 @ 13:34 |
Umdas es kann | |
YoshiBignose | donderdag 16 juli 2020 @ 13:34 |
Rotmoffen. | |
daNpy | donderdag 16 juli 2020 @ 13:34 |
Racist | |
YoshiBignose | donderdag 16 juli 2020 @ 13:35 |
Ik mag het zeggen, ben 1/8 mofs | |
daNpy | donderdag 16 juli 2020 @ 13:36 |
Te laat, heb het al doorgegeven aan WLM. | |
YoshiBignose | donderdag 16 juli 2020 @ 14:11 |
nsb'er | |
Elan | maandag 20 juli 2020 @ 01:14 |
Zoiets koop je wel voor 15 roodjes. 0-100 in 4.5 seconde en begrenst op 250 ofzo. | |
Garfield1985 | woensdag 22 juli 2020 @ 12:48 |
Snelheid is relatief idd, ik heb soms ook het gevoel dat ik vermogen ''mis'' maar zodra ik van de leenauto (toevallig een auto op hetzelfde platform gebouwd maar van het zustermerk en met 8v ipv de 16v motor maar wel met dezelfde motorinhoud') weer in mijn eigen auto overstap merk ik het verschil weer. Je went heel snel eraan. Audi S3 is een dikke bak maar ook extreem jatgevoelig. Ik zou zelf niet met die onrust die het met zich meebrengt kunnen leven, ik zou elke ochtend panisch naar buiten kijken in de hoop dat ie nog op mijn oprit zou staan . | |
YoshiBignose | woensdag 22 juli 2020 @ 12:58 |
Ja beter een M135i halen, veel beter dan een S3 en minder jatgevoelig. | |
#ANONIEM | woensdag 22 juli 2020 @ 13:21 |
Of het een dikke bak is ligt ook aan het bouwjaar m.i. Wel leuk geluidje, soepel, maar voelt niet 300pk soepel aan vind ik. [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2020 13:21:58 ] | |
#ANONIEM | woensdag 22 juli 2020 @ 17:09 |
Tussen 19:00 en 06:00. | |
Garfield1985 | zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:24 |
Hmmm......niet helemaal mee eens. Een E28 M5 is op papier een stokoude bak bijvoorbeeld maar die vind ik evengoed toch heel dik. Leeftijd van een auto maakt hem niet ineens minder spectaculair. Een kennis van me heeft een Skoda Fabia VRS uit 2011. Stiekem ook best een vies rap ding en véél minder bekend dan VW/Audi/Seat waardoor ie een beetje in de schaduw staat qua bekendheid en dus ook minder gewild bij het dievengilde. | |
#ANONIEM | zaterdag 22 augustus 2020 @ 13:08 |
Het ging om een s3. | |
Garfield1985 | zondag 23 augustus 2020 @ 15:48 |
potato, potatoe Waarom zou het voor een S3 anders zijn dan voor een M5, EVO VIII, of RS Cosworth? Net zo goed bijzonder en vooral een onverpeste 1e generatie is anders lastig te vinden hoor en begint onder de catgorie liefhebbersauto's te vallen. Die gaan alleen maar meer waard worden langzaamaan. Mag je met alle plezier op mijn oprit neer zetten. | |
#ANONIEM | zondag 23 augustus 2020 @ 16:20 |
Let's agree to disagree. Ik ben zeker een autoliefhebber maar wel modern spul. Dat oude spul is voor mij niet meer dan oud ijzer. Valt mij dan ook zeker niet onder de categorie 'dikke auto'. Er zijn uitzonderingen zoals een Gullwing of F40 ofzo. Maar een oude s3 zeker niet. Over een s1 kunnen we discussiëren . [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2020 16:22:59 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 augustus 2020 @ 16:45 |
Want 300pk in 2006 is niet hetzelfde als 300pk in 2020??? | |
Garfield1985 | zondag 23 augustus 2020 @ 16:56 |
Gelukkig zijn heel veel autoliefhebbers het daar niet mee eens, getuige het in ere en op de weg houden van alles wat bijzonder is of een bepaalde betekenis heeft gehad in het ontstaan van de automobielindustrie van vandaag de dag waar heel veel liefhebbers mee bezig zijn. Anders reden we als ''liefhebbers'' nu allemaal in dezelfde eentonige nieuwe Golfjes..........brrrr. Het is motoring heritage. Respect your elders . | |
#ANONIEM | zondag 23 augustus 2020 @ 17:04 |
Voor mij zijn het niet alleen pk's die vreugde geven. | |
#ANONIEM | zondag 23 augustus 2020 @ 17:04 |
Daarom staat er ook 'voor mij' hè chef. En ik durf te stellen dat ik als liefhebber heel wat leuks op de weg heb gehad in de jaren. Dus je 'liefhebbers' en golfjes opmerking slaat nergens op als je het op mij betrekken wilt. Überhaupt het idee dat liefhebbers oud spul moeten waarderen om liefhebber te zijn niet. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2020 17:06:57 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 augustus 2020 @ 17:14 |
Het ging toch niet over 'vreugde geven', maar over of iets een dikke bak is, toch? | |
#ANONIEM | zondag 23 augustus 2020 @ 17:28 |
Het topic gaat over wanneer een auto snel is zelfs. En een dikke bak moet me vreugde geven om het te kunnen zijn. Dus wel ja. | |
Garfield1985 | zondag 23 augustus 2020 @ 17:35 |
Dat lees je dan weer verkeerd, ik doelde daarmee op het feit dat er gelukkig ook heel veel liefhebbers zijn die het anders zien, waardoor er vandaag de dag nog heel veel mooi ouder spul rond rijdt. Dat jij daar niks van moet hebben is geheel jouw keuze en respecteer ik. Ieder zijn ding, dat alles maakt de car community van vandaag de de dag. Maar respecteer dan op jouw beurt ook dat er mensen zijn die zoiets dus wél koesteren en vet vinden. | |
Geerd | zondag 23 augustus 2020 @ 17:38 |
Pk's Newtonmeters | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 augustus 2020 @ 17:53 |
Ach, weer zo'n dieselrijder die denkt dat alleen koppel belangrijk is. | |
Socios | zondag 23 augustus 2020 @ 17:56 |
Als 'ie sneller dan een trein gaat. | |
#ANONIEM | zondag 23 augustus 2020 @ 17:56 |
Weer? En waar zeg ik dat ik dat niet respecteer? Jij begint met aanhalingstekens te strooien. Enfin, einde discussie en OT. | |
#ANONIEM | zondag 23 augustus 2020 @ 17:58 |
Ik heb een RS model gehad (benzine) en een S model diesel. Ik prefereer echt die diesel eerlijk gezegd. Maar niet helemaal eerlijke vergelijking qua modellen. Maar veel koppel rijdt wel erg prettig. Veel PK ook [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2020 18:00:22 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 augustus 2020 @ 18:06 |
Een Mercedes en een diesel. Veel koppel plus veel toeren is veel pk. Dus daarom liever benzine/turbo. | |
#ANONIEM | zondag 23 augustus 2020 @ 18:10 |
Uhm. Nee. RS en S zijn niet bepaald Mercedes aanduidingen. [ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2020 18:11:12 ] | |
Geerd | zondag 23 augustus 2020 @ 18:15 |
Benzinerijder gespot | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 augustus 2020 @ 18:17 |
Diesel rij je alleen als je benzine niet kunt betalen. En dan ook nog eens iemand die wel verstand heeft van natuurkunde. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 augustus 2020 @ 18:18 |
RS niet, maar S zeker wel. | |
#ANONIEM | zondag 23 augustus 2020 @ 18:18 |
S Klasse ja. Geen model (jaja AMG S). Maar is natuurlijk gek om een RS en een S klasse te vergelijken hè. Dat snap je ook wel. [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2020 18:19:36 ] | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 augustus 2020 @ 18:20 |
Same difference. | |
#ANONIEM | zondag 23 augustus 2020 @ 18:20 |
Wat een vooringenomen onzin. | |
#ANONIEM | zondag 23 augustus 2020 @ 18:21 |
Nee. Totaal anders zelfs. Maar je hebt je inmiddels genoeg gediskwalificeerd met uitspraken hier. Prima | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 augustus 2020 @ 18:21 |
Nee, hoor. | |
Geerd | zondag 23 augustus 2020 @ 18:21 |
| |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 augustus 2020 @ 18:22 |
Alleen als je vooringenomen bent. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 augustus 2020 @ 18:23 |
100% van de dieselrijders (jij ook), rijdt diesel vanwege de kosten. Maakt niet uit hoeveel smileys je post. | |
#ANONIEM | zondag 23 augustus 2020 @ 18:26 |
the gift that keeps on giving qua vermakelijke onzin uitspraken. Ik ga er niet meer op reageren ook, want tegen zoveel onzin, onkunde en vooringenomenheid kan niets meer gedaan worden. | |
Geerd | zondag 23 augustus 2020 @ 18:26 |
Diesel is al duurder in aanschaf voordat je dst er uit hebt in brandstof gewoon alle verkeerdlicht sprintjes winnen | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 augustus 2020 @ 18:28 |
Dat jij de realiteit niet kunt verwerken, maakt het niet minder waar. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 augustus 2020 @ 18:34 |
Dan heb je of jezelf laten naaien of je rijdt de verkeerde merken. Waarschijnlijk allebei. Grappig. Ik word nooit los gereden door een diesel.... | |
Geerd | zondag 23 augustus 2020 @ 18:42 |
Ben je nog nooit een ekte tegen gekomen | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 augustus 2020 @ 18:50 |
Blijf jezelf dat maar wijs maken. En ondertussen stoplicht sprintjes doen met de Aygo's en I10's van deze wereld. | |
TheWhiteCowboy | zondag 23 augustus 2020 @ 18:54 |
Nee hoor de diesel die ik heb heb ik omdat de benzine variant zeer zeldzaam is. Met minder dan 5000 in het jaar is diesel niet echt goedkoop. | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 augustus 2020 @ 18:57 |
En je die dus niet kon betalen? | |
Garfield1985 | zondag 23 augustus 2020 @ 19:09 |
Geweldige FOK! fittie weer dit, zeer vermakelijk | |
TheWhiteCowboy | zondag 23 augustus 2020 @ 19:11 |
ze zijn zeker duurder,en binnen wat ik wou uitgeven niet vindbaar. | |
Geerd | zondag 23 augustus 2020 @ 19:14 |
Mooiste is nog ..ik heb niet eens eens een auto | |
Captain_Jack_Sparrow | zondag 23 augustus 2020 @ 19:26 |
Dus je rijdt de dieseluitvoering omdat dat goedkoper is. En dat is volgens mij ook wat ik zei, toch? | |
TheWhiteCowboy | zondag 23 augustus 2020 @ 19:52 |
Uiteindelijk is dit niet de goedkoopste oplossing. Het is ook nog eens de derde auto in huis die het minst gebruikt wordt. | |
Sounddragon | donderdag 27 augustus 2020 @ 16:23 |
Een 3 liter diesel veegt op de snelweg zijn uitlaatpijpjes af met 3 liter benzeenbakken.. bij het verkeerslicht mag je even een stukje vooruit, maar boven de 140 ga je roemloos ten onder, en dan hebben we het nog niet eens over aktieradius als je een beetje gaat stampen.. een 3 liter benzine krijg je met veel pijn, moeite en een fluwelen voetje op 1 op 10, en een 3 liter diesel doet volgas 1 op 8 ofzo, en in een tussensprintje op de snelweg of binnenweg, heb je geen donder te vertellen, 0. Enige wat je wint is de stoplichtsprint, en de hoogste brandstofrekening per gereden kilometer | |
Fer | donderdag 27 augustus 2020 @ 17:19 |
Leon TDi 1.6 110pk 0-100 10s 1:20-1:22 Octavia Tsi 1.5 150pk 0-100 8s 1:18-1:20 Leon was zelfs een ecomotive uitvoering en daarnaast trilde hij (blijft een diesel) 2 liter is volgens mij 190pk om 280pk Oh ja AMG A45 is zelfs 450pk uit een 2.0 welke diesel 3.0 doet dat na? | |
Sounddragon | donderdag 27 augustus 2020 @ 20:04 |
Een appel, een knolraap en een watermeloen, en je vergelijk is? dat het allemaal begon met een zaadje ofzo? Heb je wel eens een fatsoenlijk tijdje in veel verschillende omstandigheden een V6 diesel gereden? If not, zit je alleen maar papieren tijgertjes op de muur te plakken.. Het gevoel wat je krijgt als je erin rijdt says it all.. een 4 pitter is nooit te vergelijken met een V6. En al helemaal niet op de Autobahn. | |
Fer | donderdag 27 augustus 2020 @ 20:31 |
Alleen 6 in lijn | |
Sounddragon | donderdag 27 augustus 2020 @ 20:45 |
Diesel? | |
#ANONIEM | donderdag 27 augustus 2020 @ 21:12 |
M550D genot | |
Sounddragon | donderdag 27 augustus 2020 @ 22:23 |
Lijkt me leuk om eens te proberen, keek net een paar Autobahnfilmpjes, en misschien verheerlijk ik mijn geschipte C320je wel; maar ik denk niet dat 'ie heel veel trager was, en die liep 257 op de GPS. M550 is wel een logge bak natuurlijk, daarbij vergeleken is een C-klasse een dartel elfje Vind hem zo op het filmpje niet overdreven snel aandoen. |