TS weet niet waar dat matras is, hè?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:10 schreef LXIV het volgende:
Check eerst of ze toch niet stiekem een miljoen onder haar matras had!
Welke rechtbank was dit? Vraag me af of rechtbank Amsterdam hier zo relaxt in is, ik ken ze vanuit mijn werk als redelijk strikt. En ik vraag me af of 'even binnenwandelen' momenteel überhaupt kan, ze procederen momenteel namelijk vanuit huis. Maar dat ga ik uitzoeken, want dat zou wel heel fijn nieuws zijn.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:17 schreef Pizzakoppo het volgende:
Nee verwerpen voor een minderjarige is echt super easy. Moest toevallig enkele maanden geleden eenzelfde soort situatie doormaken met mijn opa die overleden was. Als ik zou verwerpen zouden de schulden ook naar mijn kinderen gaan maar dit was vrij simpel op te lossen door het kantongerecht binnen te lopen, formulier in te vullen plus id kaarten van vader, moeder en kinderen en vervolgens kreeg ik van de rechtbank een brief met hierop de bevestiging dat ik namens mijn minderjarige kinderen de erfenis kon verwerpen.
Het alternatief is waarschijnlijk een stuk duurder. Dus ik zou even advies vragen en gewoon doenquote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:42 schreef Rebubbled het volgende:
130 euro voor het opstellen en printen van een akte. Echt bizar.
Goed plan inderaadquote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:15 schreef Fred het volgende:
Ik zou Hart van Nederland bellen, die zien vast wel brood in een reportage over gemeentes en andere overheidsinstanties die je niet bellen voor het op zijn minst bijwonen van de uitvaart van je moeder, maar je wel weten te vinden als ze nog geld van je krijgen.
Dat is ook het argument dat ik naar de gemeente zou gebruiken. SVB zou ik ook naar de gemeente sturen, die hebben immers al beslag gelegd op de bezittingen van je moeder.
Zat ik mij idd ook over te verbazen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:37 schreef Noudanzeg het volgende:
ik vind het sowieso vreemd dat je geld uit moet geven om iets niet te aanvaarden......
Er vallen je als nabestaande rechten en plichten ten deel. Als je daar afstand van wilt doen, heb je er belang bij dat dit correct gebeurt en officieel wordt vastgelegd.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:37 schreef Noudanzeg het volgende:
ik vind het sowieso vreemd dat je geld uit moet geven om iets niet te aanvaarden......
Die tarieven zijn niet onredelijk. Bij een notaris krijg je voor 130 euro niet eens koffie, laat staan een akte...quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:42 schreef Rebubbled het volgende:
130 euro voor het opstellen en printen van een akte. Echt bizar.
Dat iets ergens duurder is, betekent natuurlijk niet dat dit redelijk is.quote:Op zaterdag 20 juni 2020 17:14 schreef Clupea het volgende:
[..]
Die tarieven zijn niet onredelijk. Bij een notaris krijg je voor 130 euro niet eens koffie, laat staan een akte...
Dit. Ik zou de brief van SVB en de stukken over het beslag aanhechten, als bewijs dat de nalatenschap negatief is.quote:Op zondag 21 juni 2020 16:45 schreef Lief17 het volgende:
https://www.rechtspraak.n(...)0-ae9d-9acb750b1a2c6
Daar sluit ik me helemaal bij aan. Wat een rotsituatie.quote:Op zondag 21 juni 2020 17:43 schreef Gustaf86 het volgende:
[..]
Dit. Ik zou de brief van SVB en de stukken over het beslag aanhechten, als bewijs dat de nalatenschap negatief is.
Dit gedoe heeft als doel te voorkomen dat iemand zijn eigen kinderen een dikke erfenis door de neus boort.
Sterkte TS, ik hoop dat je dit allemaal goed verwerkt.
Ervaringsdeskundige hier. Je moet bij de rechtbank van jouw regio een machtiging aanvragen voor verwerpen namens minderjarig kind. Met die machtiging kan je de aanvraag voor verwerpen erfenis doorzetten via de rechtbank van de regio waar jouw moeder woonde.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 18:05 schreef Rebubbled het volgende:
Mijn moeder is dood. Aldus de brief van de SVB, die mij als 'de erven van' verzoekt een gedeelte van de teveel gestorte ANW terug te betalen. Ik gebruik het woord moeder, maar daarmee bedoel ik mijn biologische moeder, want een moeder is deze heroïneverslaafde vrouw voor mij nooit geweest. Ik ben uit huis geplaatst en onder toezicht van jeugdzorg gesteld toen ik drie was en toen ik twaalf was heeft de rechter de voogdij aan de Raad van de Kinderbescherming overgedragen. Mijn moeder was namelijk van de aardbodem verdwenen en iemand moest gezagsbevoegd zijn. Hierna heb ik nooit meer iets van haar vernomen. Tot deze brief.
Ik moet de erfernis verwerpen, aldus de gemeente die haar crematie heeft geregeld en beslag heeft gelegd op al haar spullen om dit te bekostigen. Dat kan via de rechtbank, een formulier invullen, 130 euro neertellen en dan ben ik een akte rijker en een wespennest aan mogelijke schuldeisers armer. Top.
Echter, wanneer ik verwerp, aanvaard mijn minderjarige kind als opvolgend erfgenaam beneficiar de erfenis. Wat zoveel betekent als je krijgt de lusten, tenzij de lasten hoger blijken. Dit is een heel uitzoekwerk. Wat onmogelijk is, aangezien ik vanwege de vervreemding simpelweg niet beschik over deze gegevens. Een andere optie is om de erfenis voor mijn minderjarige kind te verwerpen. Dat kan via de rechtbank, een formulier invullen, en nog één, en nog één, en een boedelbeschrijving toevoegen.. De boedelbeschrijving betreft betaalrekeningen, spaarrekeningen, verzekeringen, roerend goed en ook de bewijslast hiervan, bonnetjes, bankafschriften, rekeningen.. Had ik al verteld dat we vervreemd zijn? Ik weet niet eens waar ze woonde, laat staan deze gegevens. Tevens heeft de gemeente beslag gelegd op al haar spullen, deze zijn daardoor niet meer beschikbaar.
Hoe zorg ik ervoor dat de SVB, de Wehkamp, de gemeente, de plaatselijke dealer en wie dan ook over een jaar niet bij mijn minderjarige kind komen aankloppen met schulden waar ik tot haar 21ste financieel verantwoordelijk voor ben? Ik wil dit goed afronden en dit hoofdstuk na 33 jaar voor eens en voor altijd afsluiten. Maar hoe in godsnaam?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |