Die maatregel is nodig zolang er nog niet bekend is wat de gevolgen zijn van het afschaffen van de maatregel. Je gaat niet je beleid aanpassen omdat een willekeurig persoon roept dat het geen gevolgen heeft.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:39 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Dit gedeelte snap ik niet. Vind jij dat een 1.5m maatregel buiten af te dwingen is als de kans om buiten besmet te worden pak 'm beet 1/7000 is? Dat is wel wat je suggereert.
Zonder bewijzen kun je geen drastische maatregelen verantwoorden als je niet in een uiterste noodsituatie zit. Of wel?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:45 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Die maatregel is nodig zolang er nog niet bekend is wat de gevolgen zijn van het afschaffen van de maatregel. Je gaat niet je beleid aanpassen omdat een willekeurig persoon roept dat het geen gevolgen heeft.
Er zijn talloze landen die geen 1.5m hanteren, er zijn meerdere onderzoeken die aangeven dat buiten de besmettingskans nihil is. Waarom beroep jij je op een willekeurig persoon?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 22:45 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Die maatregel is nodig zolang er nog niet bekend is wat de gevolgen zijn van het afschaffen van de maatregel. Je gaat niet je beleid aanpassen omdat een willekeurig persoon roept dat het geen gevolgen heeft.
quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:02 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zonder bewijzen kun je geen drastische maatregelen verantwoorden als je niet in een uiterste noodsituatie zit. Of wel?
Ik vertrouw op onze experts die het in mijn ogen vooralsnog uitstekend hebben gedaan in deze crisis.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:04 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Er zijn talloze landen die geen 1.5m hanteren, er zijn meerdere onderzoeken die aangeven dat buiten de besmettingskans nihil is. Waarom beroep jij je op een willekeurig persoon?
Ik zou je willen uitdagen door jezelf af te vragen waarom jij deze maatregel in de huidige omstandigheden en de kennis van nu, gegrond vind.
goh welke talloze landen adviseren om lekker bij elkaar te gaan staan zonder mondkapjes in de open lucht en hoeveel besmette personen zijn er daar nog in de populatie?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:04 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Er zijn talloze landen die geen 1.5m hanteren, er zijn meerdere onderzoeken die aangeven dat buiten de besmettingskans nihil is. Waarom beroep jij je op een willekeurig persoon?
Brazilië bijvoorbeeld. Ik ben benieuwd of ze de VS in gaan halen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:11 schreef Basp1 het volgende:
[..]
goh welke talloze landen adviseren om lekker bij elkaar te gaan staan zonder mondkapjes in de open lucht en hoeveel besmette personen zijn er daar nog in de populatie?
Okay, ik vind het allemaal angsthazen die de economie onnodig schade hebben aangericht.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:10 schreef Hallojo het volgende:
[..]
[..]
Ik vertrouw op onze experts die het in mijn ogen vooralsnog uitstekend hebben gedaan in deze crisis.
Okay, ik vind het verstandige mensen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Okay, ik vind het allemaal angsthazen die de economie onnodig schade hebben aangericht.
20.000 doden waren namelijk heel goed geweest voor de economie.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:14 schreef ludovico het volgende:
[..]
Okay, ik vind het allemaal angsthazen die de economie onnodig schade hebben aangericht.
Rare mening.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:15 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Okay, ik vind het verstandige mensen.
Ontwikkelingslanden die geleid worden door een stel polariserende populisten. Die hoeven we niet serieus te nemen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:14 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Brazilië bijvoorbeeld. Ik ben benieuwd of ze de VS in gaan halen.
Leuk getal, beetje uit de lucht gegrepen alleen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
20.000 doden waren namelijk heel goed geweest voor de economie.
We doen toch iets goed hier in Europa. Brazilie is een puinhoop, bijna 50.000 besmettingen vandaag?quote:
Hoezo raar?quote:
Goede voorbeelden ookquote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:14 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Brazilië bijvoorbeeld. Ik ben benieuwd of ze de VS in gaan halen.
Dit inderdaad. Het zou eerder 100.000 geworden zijn zonder maatregelen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Leuk getal, beetje uit de lucht gegrepen alleen.
Ik hield mijn schatting al bewust voorzichtig om niet meteen "je overdrijft!!' om mijn oren te krijgen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:20 schreef Hallojo het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Het zou eerder 100.000 geworden zijn zonder maatregelen.
Ervan uitgaande dat pas 6% van nl besmet is geweest zou je met een 100% besmetting op ruim 100.000 doden voor alleen nl uitkomen met een medische zorg die dan nu nog op hun tandvlees zouden lopen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
20.000 doden waren namelijk heel goed geweest voor de economie.
Landen zonder maatregelen -> kapotveel dodenquote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:17 schreef ludovico het volgende:
[..]
Leuk getal, beetje uit de lucht gegrepen alleen.
Nou welke talloze landen doel je dan op waar men vrolijk festivals zonder mondkapjes houdt.quote:
En er zijn wel onderzoeken die anderhalve meter wel onderbouwen. De meest bekende is al een jaar of vijftien oud, een onderzoek wat verdedigd is en vaak naar verwezen is. De onderzoeken die anderhalve meter onzin vinden, zijn paar maanden oud en vallen in de put van 15.000 corona onderzoeken dit jaar.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:04 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ik zou je willen uitdagen door jezelf af te vragen waarom jij deze maatregel in de huidige omstandigheden en de kennis van nu, gegrond vind.
Ik heb niet de behoefte om oude onderzoeken te linken die ingaan op geringe besmettingskans buiten. Die kan je gewoon Googlen.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou welke talloze landen doel je dan op waar men vrolijk festivals zonder mondkapjes houdt.![]()
Want op mijn vraag waar dit antwoord van iemand anders kwam heb je nog niet geantwoord.
Men loopt daar massaal met mondkapjes en toch verspreidde ook dit virus zich snel. Toch een beetje gekquote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:46 schreef Jedi_Pimp het volgende:
[..]
Ik heb niet de behoefte om oude onderzoeken te linken die ingaan op geringe besmettingskans buiten. Die kan je gewoon Googlen.
En jammer dat je mij woorden in de mond legt. Ik heb nergens geopperd dat mensen zingend en schreeuwend met duizenden op elkaar op een festivalterrein moeten staan. Ten aanzien van je landen vraag: Azië zet al sinds jaren lang in op mondkapjes in plaats van 1.5m/social distancing. Landen met veel meer ervaring met dit soort virussen. Maar nee, we kunnen beter louter op eigen onderzoek van het RIVM varen, anders zijn we immers levensgevaarlijk bezig.
Ik neem aan dat je het onderzoek van Wells bedoelt, dat overigens veel verder teruggaat dan 15 jaar. Wells stelt inderdaad dat de bekende druppels een meter lang kunnen reizen alvorens ze op de aarde neervallen. Hence de anderhalve meter. Dit onderzoek is overigens geschreven vanuit het perspectief van tuberculose.quote:Op vrijdag 19 juni 2020 23:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
En er zijn wel onderzoeken die anderhalve meter wel onderbouwen. De meest bekende is al een jaar of vijftien oud, een onderzoek wat verdedigd is en vaak naar verwezen is. De onderzoeken die anderhalve meter onzin vinden, zijn paar maanden oud en vallen in de put van 15.000 corona onderzoeken dit jaar.
Ik ga voor dat oude uitgebreide onderzoek. Jij niet?
Verder, heeft zo'n maatregelen bijeffecten. Net zoals we doen met afval scheiden. Het is beter om na inzameling het afval met machines te scheiden (mensen maken veel fouten, te lage recyclegraad). Dus gemeentes halen helemaal geen gescheiden afval meer op, alles op de grote hoop en daarna wordt het machinaal gescheiden. Dit is goedkoper alleen daarmee wordt de mens zich niet bewust van afval (computers, piepschuim, chemisch afval) en recycling. Moetenn we dus stoppen met scheiden? Dacht t niet nee
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |