abonnement Unibet Coolblue
  Spellchecker donderdag 18 juni 2020 @ 17:19:34 #1
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_193686738
Drugslab in Wouwse Plantage was mogelijk het grootste ooit in Brabant
quote:
Het drugslab in een afgebrande schuur bij Wouwse Plantage is mogelijk de grootste drugsfabriek die ooit in Brabant is ontdekt. Ook voor landelijke begrippen is dit een ongekend megalab en is het de vraag of er vergelijkbare gevallen zijn. Dat blijkt uit eerste onderzoek van de politie. De ongewone omvang is zelfs vanaf de straat al zichtbaar.
Het onderzoek is in volle gang en dichtbij komen kan niet. Omdat het 'plaats delict' is, is het terrein afgesloten voor sporenonderzoek. Bovendien zat er asbest in het dak en moet dat worden opgeruimd in opdracht van de gemeente Roosendaal, waar dit gebied onder valt.

Vanaf de Mariabaan is er wel iets zichtbaar. De uitgebrande schuur is honderd bij twintig meter groot. Het drugslab zat achterin het pand, in een afgeschermde ruimte. Tussen het puin rijzen vier enorme roestvrijstalen ketels op. Daarboven een viertal dikke afvoerbuizen met wat lijkt op filters.
De vier ketels lijken nog intact, wat er op kan duiden dat ze niet ontploft zijn. De rechthoekige gevaartes lijken ook ieder een inhoud te hebben van minstens duizend liter. Het is niet uitgesloten dat er nóg meer in kan maar dat is moeilijk te zeggen van een afstand.

Zo'n enorme 'kookcapaciteit' in de vorm van deze ketels komt de politie nooit tegen. Aan alles is dan ook te merken dat de recherche dit ziet als een zeldzame ontdekking.

Alles is in vlammen opgegaan. Het dak is ingestort. Voorin stonden oldtimers geparkeerd. Er zijn ook ijzeren restanten (de 'houders') zichtbaar van een handjevol IBC-vaten, waar per stuk duizend liter vloeistof in kan. Midden in het pand staat een typisch blauw vat dat vaak gedumpt wordt in de natuur. Er staat ook een uitgebrande heftruck.

Of de hele loods als drugslab werd gebruikt is nog onbekend, maar in ieder geval wel een groot deel aan die vaten voorin te zien.

Aan de vorm van de ketels en de installatie is niet goed af te lezen wat er precies werd gemaakt. Maar aan de ketels te zien kan dat goed amfetamine (speed) zijn geweest. In andere labs hadden de speedketels deze vorm. MDMA (xtc) is ook niet uitgesloten. Tegenwoordig gebruiken misdaadorganisaties combiketels voor van beide soorten drugs, nét wat de markt vraagt.

Uit betrouwbare bron is al wel vernomen dat het niet gaat om crystal meth.

De politie weet intussen al wél wat er in de schuur gemaakt werd, maar wil dat nog niet naar buiten brengen omdat het volgens een woordvoerder wordt gezien als 'daderinformatie'.

Er is nog niemand opgepakt.

Slapen
Het is onbekend waardoor de brand is veroorzaakt. Dat hij 's nachts (rond half twee) uitbrak is niet ongewoon voor drugslabs. Het kookproces duurt soms dagenlang en gaat non-stop door. Laboranten slapen ook vaak bij de installatie.

De Mariabaan ligt buiten het dorp Wouwse Plantage en de Belgische grensplaats Essen. De grens is dichtbij. Er wonen bijna geen mensen in de buurt. Bij de overheersende zuidwestenwind kan er bijna geen stankoverlast zijn geweest.
Lees ook: Grote brand verwoest loods in Wouwse Plantage.

Niemand uit de omgeving die iets gemerkt heeft van dat laboratorium, totdat het afbrandde.
pi_193686804
Narcos: Noord-Brabant
pi_193693766


Da was den Ferry JONGUH!
pi_193973792
Filmpje van de inval: https://www.bd.nl/binnenl(...)n-opgepakt~a1796b6a/

Ziet er niet uit als een gezellig plekje.
pi_193974040
Ik woon er vlakbij :P Klaas Otto woont hier ook in de buurt :P Er wonen hier overigens heel veel grote drugscriminelen. Nog vele malen groter dan de ''bekende koppen'', maar ze blijven aardig in de radar moet ik zeggen :)
pi_193974101
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:45 schreef Poepz0r het volgende:
Ik woon er vlakbij :P Klaas Otto woont hier ook in de buurt :P Er wonen hier overigens heel veel grote drugscriminelen. Nog vele malen groter dan de ''bekende koppen'', maar ze blijven aardig in de radar moet ik zeggen :)
De Pin? Ik woon er ook niet heel ver vandaan, hier loopt wel wat rond ja, maar dit?.. Zie overigens dat hier een actiever topic over is: NWS / Handboeien en knipscharen; martelkamers gevonden
pi_193974121
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:45 schreef Poepz0r het volgende:
Ik woon er vlakbij :P Klaas Otto woont hier ook in de buurt :P Er wonen hier overigens heel veel grote drugscriminelen. Nog vele malen groter dan de ''bekende koppen'', maar ze blijven aardig in de radar moet ik zeggen :)
Wel opvallend dat er weinig liquidaties zijn in Brabant in vergelijking met Amsterdam.
pi_193974139
Elke maand wordt in Brabant het grootste drugslab ooit ontdekt. _O-

Dweilen met de kraan open.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_193974421
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juli 2020 13:51 schreef polderturk het volgende:

[..]

Wel opvallend dat er weinig liquidaties zijn in Brabant in vergelijking met Amsterdam.
Brabant zijn er best veel, alleen die worden nooit gevonden of jaren later pas ;)

Henry Pfaff is ook al jaren vermist volgens mij.

@indiaantje89 Ik ken er behoorlijk wat. Vaak vanuit de horeca etc, maar ze blijven goed onder de radar :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')