Dat zeg je, maar of dat zo is kan ik niet zeggen. -edit-quote:Op donderdag 18 juni 2020 20:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Of het virus zwakt af naar een simpele verkoudheid. En een lockdown zoals eerst gaat niet meer gebeuren, het gaat niet meer uit de klauwen lopen omdat iedereen er boven op zit.
Nee-edit-quote:Op donderdag 18 juni 2020 20:19 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat zeg je, maar of dat zo is kan ik niet zeggen.
Het virus muteert naar meer besmettelijk en minder dodelijk.quote:Op donderdag 18 juni 2020 20:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Of het virus zwakt af naar een simpele verkoudheid. En een lockdown zoals eerst gaat niet meer gebeuren, het gaat niet meer uit de klauwen lopen omdat iedereen er boven op zit.
Klopt. Virussen muteren continue. Virussen willen ook blijven overleven, survival of the fittest.quote:Op donderdag 18 juni 2020 20:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het virus muteert naar meer besmettelijk en minder dodelijk.
Het testen wat ze nu doen zal in ieder geval meer zicht geven op mogelijke uitbraken. De teststraten zullen het wel druk krijgen in het najaar.quote:Op donderdag 18 juni 2020 20:15 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
We denken teveelquote:Op donderdag 18 juni 2020 20:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik denk dat het virus muteert naar een ebola variant. Iedereen dood einde.
Ja, maar ik weet niet of "meer besmettelijk" nu echt een goede ontwikkeling is met al die protesten over de hele wereld.quote:Op donderdag 18 juni 2020 20:25 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Klopt. Virussen muteren continue. Virussen willen ook blijven overleven, survival of the fittest.
Captain Tripsquote:Op donderdag 18 juni 2020 20:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Wanneer het slechts verloopt als een verkoudheid of griepje, en niet resulteert in een ziekenhuisopname in grote getallen dan ben je al binnen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 20:27 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Ja, maar ik weet niet of "meer besmettelijk" nu echt een goede ontwikkeling is met al die protesten over de hele wereld.
Dan moet ik in september toch nog even hamsterenquote:Op donderdag 18 juni 2020 20:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Klopt. En ik meen ook dat er rioolonderzoek gedaan gaat worden. Zo kun je het mooi in kaart brengen in een vroeg stadium waar precies veel corona in de ontlasting zit en hier regionaal op inspelen.quote:Op donderdag 18 juni 2020 20:26 schreef Jojoke het volgende:
[..]
Het testen wat ze nu doen zal in ieder geval meer zicht geven op mogelijke uitbraken. De teststraten zullen het wel druk krijgen in het najaar.
Dat is wel een beetje vergezocht maar ik ben zelf ook geen viroloog of epidemioloog. Zelfs zou het wel kunnen ja. Dan is ook meteen het gevaarlijkste variant.quote:Op donderdag 18 juni 2020 20:25 schreef Da_Sandman het volgende:
Dat rioolonderzoek is nog lastig, als je dat artikel van AT5 leest. Ze kunnen bijvoorbeeld wel meten dat er een stijging is, maar van die stijging dan niet bepalen of het veel mensen met een lage virusload of weinig mensen met een hoge virusload betreft. Alleen dus dat in een regio er een stijging is.quote:Op donderdag 18 juni 2020 20:31 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Klopt. En ik meen ook dat er rioolonderzoek gedaan gaat worden. Zo kun je het mooi in kaart brengen in een vroeg stadium waar precies veel corona in de ontlasting zit en hier regionaal op inspelen.
quote:Op donderdag 18 juni 2020 20:32 schreef Ven1972 het volgende:
[..]
Dat is wel een beetje vergezocht maar ik ben zelf ook geen viroloog of epidemioloog. Zelfs zou het wel kunnen ja. Dan is ook meteen het gevaarlijkste variant.
Dit zou bijzonder goed nieuws zijn.quote:Op donderdag 18 juni 2020 20:23 schreef tesssssssss het volgende:
[..]
Het virus muteert naar meer besmettelijk en minder dodelijk.
Dit zei ik maanden geleden al (inclusief bron) maar toen werden m'n posts weggehaaldquote:Op donderdag 18 juni 2020 20:57 schreef _serial_ het volgende:
Het mogelijk verzwakken door muteren van het virus wordt in dit artikel ook al aangehaald:
Will mutations soon make the coronavirus less harmful?
Je kunt zo vroegtijdig signaleren of er een toename is in een gebied. De onderstaande site geeft als voorbeeld dat er onder andere in februari al corona is aangetroffen in het riool. Terwijl er bovengronds nog geen mensen met klachten zich melden bij de GGD. Het is dus een mooi middel om dit vroegtijdig in kaart te brengen wanneer het virus misschien is uitgedooft in de zomermaanden (klein aantal besmettingen) en weer terug komt. Wanneer je dus van deze samples neemt kun je het mooi vroegtijdig signaleren in een regio. En hier eventueel op inspelen met testen per regio. Ik neem aan dat de testcapaciteit in het najaar drastisch is opgeschroeft en er unlimited tests zijn. Als Wuhan miljoenen tests kan afnemen kunnen wij dat ook, zeker regionaal. En het virus zo bij de keel grijpen en positieve testers isoleren.quote:Op donderdag 18 juni 2020 20:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Dat rioolonderzoek is nog lastig, als je dat artikel van AT5 leest. Ze kunnen bijvoorbeeld wel meten dat er een stijging is, maar van die stijging dan niet bepalen of het veel mensen met een lage virusload of weinig mensen met een hoge virusload betreft. Alleen dus dat in een regio er een stijging is.
Dan maak je je vast zorgen om de toename van virusdeeltjes in het rioolwater van Amsterdam: tien keer zoveel als de week ervoor en net zoveel als half maart, kort voor de lockdown effectief werd.quote:Op donderdag 18 juni 2020 21:03 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je kunt zo vroegtijdig signaleren of er een toename is in een gebied. De onderstaande site geeft als voorbeeld dat er onder andere in februari al corona is aangetroffen in het riool. Terwijl er bovengronds nog geen mensen met klachten zich melden bij de GGD. Het is dus een mooi middel om dit vroegtijdig in kaart te brengen wanneer het virus misschien is uitgedooft in de zomermaanden (klein aantal besmettingen) en weer terug komt. Wanneer je dus van deze samples neemt kun je het mooi vroegtijdig signaleren in een regio. En hier eventueel op inspelen met testen per regio. Ik neem aan dat de testcapaciteit in het najaar drastisch is opgeschroeft en er unlimited tests zijn. Als Wuhan miljoenen tests kan afnemen kunnen wij dat ook, zeker regionaal. En het virus zo bij de keel grijpen en positieve testers isoleren.
https://www.kwrwater.nl/a(...)ing-voor-besmetting/
Echt waarquote:Op donderdag 18 juni 2020 21:03 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Dit zei ik maanden geleden al (inclusief bron) maar toen werden m'n posts weggehaald
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |