Ik weet niet of dit ook geldt voor Belgie?quote:Enkele Tips voor bij de RDW
Alle auto’s die geïmporteerd worden in Nederland zijn verplicht om APK gekeurd te zijn. Sinds korte tijd is het mogelijk dat de RDW een andere europese keuring, zoals de TUV-Keuring in Duitsland overneemt. Het is dus aan te raden om ervoor te zorgen dat de import-auto een TUV keuring heeft bij aankoop. Als de auto op het moment van invoer geen geldige APK heeft kunt u de auto op het station van de RDW de auto laten keuren voor de APK. Het is echter niet verplicht. Het is raadzaam om de auto te laten keuren bij een garage, omdat de RDW zelf geen reparaties uitvoert. Stel dat er bijvoorbeeld nieuwe ruitenwissers op moeten, wat niet terplekke gedaan kan worden. De RDW zal uw auto in dat geval afkeuren, en moet u dus de auto opnieuw aanbieden bij de RDW. Het kan dus raadzaam zijn om uw auto bij een normale garage te laten keuren waar uw auto wel direct gerepareerd kan worden.
Nee hoeft niet. Er zit immers nog geen kenteken op.quote:Op donderdag 18 juni 2020 09:58 schreef Candymannetje het volgende:
Ik ga een wagen importeren uit België en dat ding heeft geen APK.
Hij komt dus in mijn tuin te staan en ik ga hem op m'n gemak nakijken.
Maar nu vraag ik me af of ik bij de RDW kenbaar moet maken dat ik een auto heb geïmporteerd maar nog niet APK klaar is?
Het is geen geschorst voertuig.quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:54 schreef Clupea het volgende:
Let op dat 'eigen terrein' nogal strikt wordt gedefinieerd. Een oprit, eigen parkeerterrein, erf of andere plek waar in theorie ook anderen kunnen komen mag niet. Er moet minimaal een gesloten hek zitten tussen de openbare weg en de 'stalling' van het geschorste voertuig.
https://www.toolstation.n(...)avulbare-voet/p94913quote:Op donderdag 18 juni 2020 10:54 schreef Clupea het volgende:
Er moet minimaal een gesloten hek zitten tussen de openbare weg en de 'stalling' van het geschorste voertuig.
Niet perse.quote:Op donderdag 18 juni 2020 15:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Zou het overigens niet handiger zijn even de rdw te bellen ipv dit op een forumpje te vragen?
Gewoon een auto hoes erover, is ook makkelijk.quote:Op donderdag 18 juni 2020 17:24 schreef PP_Sound het volgende:
Op bokken zetten en wielen eraf.
Is nog beter ook.
Opgeven als geëxporteerd.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 00:25 schreef Carlos93 het volgende:
Het RDW en informatie inwinnen lol. Totaal niks te maken met dit; maar had dit jaar een auto laten slopen in het buitenland, omdat ik tegenwoordig zelf in het buitenland woon.
Een geldig bewijs ontvangen van de sloper, wat door de overheid hier wordt geaccepteerd. RDW geeft niet thuis. Ik gevraagd, welk bewijs willen jullie dan? Een sloopbewijs, nou dat heb ik dus geleverd maar voldoet niet aan hun vraag.
Gevraagd wat voor bewijs ik ze nog meer kan geven? Heb je een zaaknummer bij de politie? Nee tuurlijk niet, is tenslotte niks "crimineels" aan de hand en nu zit ik dus met een auto, die op mijn naam staat, geschorst, dat wel, maar die ik dus niet meer heb, en gesloopt is. Wat het RDW er mee doet? Aan de telefoon zeiden ze van ieder jaar de schorsing verlengen, zit niks anders op.
Wat dat betreft ben ik totaal het vertrouwen kwijt in het RDW.
In principe niet, een auto hoeft niet geregistreerd te zijn bij de RDW wanneer deze op eigen terrein staat en geen gebruik maakt van openbare weg. Pas als je geregistreerdNederlands kenteken hebt gaat de APK plicht in, dus eerst importeren, RDW keuring, dan krijg je kenteken en daarmee ga je op APK keuring.quote:Op donderdag 18 juni 2020 09:58 schreef Candymannetje het volgende:
Ik ga een wagen importeren uit België en dat ding heeft geen APK.
Hij komt dus in mijn tuin te staan en ik ga hem op m'n gemak nakijken.
Maar nu vraag ik me af of ik bij de RDW kenbaar moet maken dat ik een auto heb geïmporteerd maar nog niet APK klaar is?
Yup dat is 'm, was het even vergeten... Die moet je hebben, laatste keuringsrapport indien aanwezig en geldig aankoopcontract met daarop persoonsgevens beide partijen VIN nummer en KM stand van de auto etc.quote:Op woensdag 24 juni 2020 09:23 schreef boegschroef het volgende:
Cvo in belgie is het gelijkvormigheidsattest.
Wat ik uit België geimporteerd heb betreft dus een Overgangsregeling Oldtimer, is nu 38 jaar oud.quote:Op woensdag 24 juni 2020 09:23 schreef boegschroef het volgende:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar die 'openbare weg' regel. Als je geen 'niet gekeurde wagen' op je eigen oprit mag hebben, mag je dan wel een camper, caravan of aanhanger op je oprit? Want daarvoor min of meer geld hetzelfde. Niet parkeren (meer dan 3 dagen) op een openbare parkeerplek.
Een auto zonder kenteken is alleen verzekerd als waardeobject dat bij je inboedel hoort.quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:26 schreef daNpy het volgende:
Enige probleem wat je hebt is verzekeren, want dat snappen ze in NL niet zonder kenteken.
Ik heb m'n auto ook direct na opbouwen laten taxeren idd. M'n klassieker is sowieso getaxeerd ivm casco verzekering.quote:Op woensdag 24 juni 2020 11:19 schreef Watuntrik het volgende:
[..]
Een auto zonder kenteken is alleen verzekerd als waardeobject dat bij je inboedel hoort.
Maar je zal dan wel een geldiig taxatierapport moeten kunnen overleggen indien nodig. Afhankelijk van de leeftijd is dagwaarde zonder taxatierapport gewoon 0... Dus als na een voorval waarde niet meer te bepalen is, uitbranden bv. dan ben je de lul. Dan word de schade bepaald vaniit aankooppapieren en de daarop geldende inflatie als je geluk hebt.
Mijn oude ketel die er best nog mag wezen, is ook niet getaxeerd en officieel verzekeringstechnisch dagwaarde 0... Laatst heeft me eentje gebotst vanuit een parkeerplaats. Vette kras over de zijkant... Dan taxeert de expert waarde op billijkheid en zo kreeg ik alsnog ¤1600 uitgekeerd..
Verzekeren kan op chassisnummer.quote:Op woensdag 24 juni 2020 08:26 schreef daNpy het volgende:
Dus eerst opknappen, rijklaar maken en dan pas importeren.
Enige probleem wat je hebt is verzekeren, want dat snappen ze in NL niet zonder kenteken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |