Onthoud 1 ding goed, mensen in bejaarde/verpleeg huizen waren al oud laatste fase in hun leven. Ofwel binnen een paar maanden tot enkele jaren toch dood dus of het erg is dat ze iets eerder dood gaan? Maar wel mogen genieten van hun bezoek en familie?quote:Op vrijdag 19 juni 2020 12:59 schreef hooibaal het volgende:
[..]
Jawel, maar die legt liever niet over drie weken het loodje omdat ze door een medebewoner met onvoorzichtige familie wordt besmet.
Dat ventilator issue gaat alleen over gezamenlijke ruimte, dat gaat sowieso niet over de eigen kamerquote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:03 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Onthoud 1 ding goed, mensen in bejaarde/verpleeg huizen waren al oud laatste fase in hun leven. Ofwel binnen een paar maanden tot enkele jaren toch dood dus of het erg is dat ze iets eerder dood gaan? Maar wel mogen genieten van hun bezoek en familie?
Of 2 jaar eenzaam wegrotten zelf de ventilator mag niet aan, zelfs je achterkleinkind niet mogen zien ruiken voelen? Niet naar volksdans niet mogen sjoelen?
Nee lekker eenzaam wegrotten en dan krijgt de familie te horen, mevr hendriks is overleden... maar we hebben haar al een jaar niet gezien dat doet pas verdriet.
Ja en die dingen mogen wel aan staan in winkels en op terrasjes?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:11 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Dat ventilator issue gaat alleen over gezamenlijke ruimte, dat gaat sowieso niet over de eigen kamer
Hoezo dit kruisverhoor? Waarom zou je überhaupt op een terras een ventilator neerzetten?quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:17 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Ja en die dingen mogen wel aan staan in winkels en op terrasjes?
Een windje als het warm is, zie je vaak zat...quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:19 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
Hoezo dit kruisverhoor? Waarom zou je überhaupt op een terras een ventilator neerzetten?
Ik snap je steeds minder.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:21 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Een windje als het warm is, zie je vaak zat...
Waarom terrasverwarming? Je kan ook binnen zitten.
Daarom dus.
Dat klopt, de overheid kan bijvoorbeeld de regel stellen dat vrouwen voortaan alleen nog gesluierd de openbare ruimte mogen betreden, ook dat is gewoon een inperking van vrijheid.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 11:49 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Op een openbaar terrein kan een overheid regels stellen.
Volgens mij kan er achter de voordeur nog steeds heel veel.
Klopt. Maar dat doet ze (de overheid) dus niet.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat klopt, de overheid kan bijvoorbeeld de regel stellen dat vrouwen voortaan alleen nog gesluierd de openbare ruimte mogen betreden, ook dat is gewoon een inperking van vrijheid.
ah, de ‘boerka wet’ moet ook afgeschaft worden dus.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Dat klopt, de overheid kan bijvoorbeeld de regel stellen dat vrouwen voortaan alleen nog gesluierd de openbare ruimte mogen betreden, ook dat is gewoon een inperking van vrijheid.
O, jazeker wel. Ook de wetten met betrekking tot lichaamsbedekking zijn gewoon een vrijheidsbeperking, en een wat dubieuze. Echter, de wetgever maakt altijd een afweging tussen vrijheid en andere belangen zoals 'goede zeden' en veiligheid. Het inperken van vrijheden is soms ook best te billijken, maar men moet niet vergeten dat het weldegelijk inperkingen zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:28 schreef Twentsche_Ros het volgende:
[..]
Klopt. Maar dat doet ze (de overheid) dus niet.
Maar het klopt dat er kledingregels zijn voor bepaalde plekken.
Zo heb je naturistenstranden, waarbij je helemaal geen kleding aan hoeft. Voor alles daarbuiten gelden regels mbt lichaamsbedekking. Dus de grens met "gesluierd" is ook arbitrair en is niet plotseling een "beperking van de vrijheid"
Ook de boerkawet is het beknotten van persoonlijke vrijheid.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:34 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
[..]
ah, de ‘boerka wet’ moet ook afgeschaft worden dus.
Je weet hoop ik wel dat je stemrecht hebt he? En dat er een meerderheid in eerste en tweede kamer nodig is voordat ‘de overheid’ een wet kan invoeren
winkels vaak kort verblijf van klanten, terrassen buiten langer verblijf van klanten. Gemeenschappelijke ruimte, langdurig verblijf van bewoners binnen. Lijken me nogal wat verschillen tussen te zijn.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:17 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Ja en die dingen mogen wel aan staan in winkels en op terrasjes?
Voor corona?quote:
Je kunt ook de vrijheid willen hebben niet geconfronteerd te worden met ontklede mensen. Om vrijheid te genieten zijn er regels nodig die weer vrijheidsbeperkend zijn. Als er vrijheid zou zijn om aan de linkerkant van de weg te rijden, ontneemt dat mijn vrijheid om veilig te reizen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 12:34 schreef -XOR- het volgende:
[..]
O, jazeker wel. Ook de wetten met betrekking tot lichaamsbedekking zijn gewoon een vrijheidsbeperking, en een wat dubieuze. Echter, de wetgever maakt altijd een afweging tussen vrijheid en andere belangen zoals 'goede zeden' en veiligheid. Het inperken van vrijheden is soms ook best te billijken, maar men moet niet vergeten dat het weldegelijk inperkingen zijn.
Om nou voor die kleine groep kwetsbare al deze regels in stand te houden gaat mij te ver en vele kunnen door dit beleid werkeloos worden of falliet.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 13:29 schreef Vissenkom3 het volgende:
[..]
Voor corona?
Er zijn ook zat mensen die niet "bang" zijn voor zichzelf, maar voor de kwetsbare personen om hen heen. Beetje verder kijken dan je neus lang is.
Precies, de kwetsbaren hou je binnen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 15:21 schreef laracroftonline het volgende:
[..]
Om nou voor die kleine groep kwetsbare al deze regels in stand te houden gaat mij te ver en vele kunnen door dit beleid werkeloos worden of falliet.
Eigenlijk is het ook apart dat je als kwetsbare de regels van hogerhand nodig zou hebben. Als ik in die groep zou vallen, dan zorgde ik er sowieso wel voor dat ik in quarantaine zou blijven volgens mijn eigen regels, ongeacht welke landelijke maatregelen dan ook. Daar moet je het serieus toch niet van af willen laten hangen? Die maatregelen zijn echt niet altijd een perfectie reflectie van de ernst en verspreiding van het virus.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 17:59 schreef Zwolsboy het volgende:
[..]
Precies, de kwetsbaren hou je binnen.
En mensen dat meer risico lopen (hele dikke mensen) verplicht afvallen.
Ben ook voorstander van smorgens tussen 8 en 11 alleen voor 65+ supermarkt, in de middag mix, na 16 00 tot sluiting onder 65.
Zelfde geld voor gewone winkels zwembad, pretpark enz.
Je moet wel eerst de "do's" en "don'ts" weten natuurlijk. Hoe gedraagt zo'n virus zich. Het carnaval is doodleuk doorgegaan, en dat is waarschijnlijk letterlijk en figuurlijk de "dooddoener" geweest. Want het virus is min of meer blijven hangen in Oost-Brabant en Noord-Limburg. En in de bijbelbelt waar de gereformeerden uit volle borst "Prijsssjjsjsjsjsjt den Heere" zaten te zingen. Onderwijl allerlei aerosollen uit te spugen.quote:Op dinsdag 23 juni 2020 18:31 schreef galantis het volgende:
[..]
Eigenlijk is het ook apart dat je als kwetsbare de regels van hogerhand nodig zou hebben. Als ik in die groep zou vallen, dan zorgde ik er sowieso wel voor dat ik in quarantaine zou blijven volgens mijn eigen regels, ongeacht welke landelijke maatregelen dan ook. Daar moet je het serieus toch niet van af willen laten hangen? Die maatregelen zijn echt niet altijd een perfectie reflectie van de ernst en verspreiding van het virus.
Als er een tweede golf komt is de economie ook geruïneerd. Je kunt ook moeilijk sigaretten blijven roken om geen werkloosheid in de tabaksindustrie te voorkomen.quote:Op woensdag 24 juni 2020 18:58 schreef Draaideurcrimineel het volgende:
TS, dat het jou goed uitkomt, prima.
Ondernemers die geruïneerd worden zullen minder blij zijn met de beperkingen van onze burgerrechten en vrijheden door de overheid
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |