abonnement Unibet Coolblue
pi_193675829
Onlangs de benedenverdieping geschilderd met verf van de Action.

Eindresultaat is goed, maar moest alles wel twee keer schilderen om het dekkend te krijgen
(Deuren zelfs drie keer :') )

Nu moet ik de complete bovenverdieping ook nog schilderen, maar heb geen zin om alles twee of drie keer te moeten schilderen.

Zou het met een kwalitatief betere verf (bijvoorbeeld Sikkens) wel in één keer dekken?

Heb zelf alleen ervaring met de wat goedkopere merken, Histor, Action etc.
pi_193675896
Die waterverf van de action wordt week van huidvet :')
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_193675913
Gast.... Action is toch wel een wezenlijk verschil met Histor. Voor binnen kun je best verf als Flexa gebruiken. Of Gamma als je voor een huismerk van een bouwmarkt gaat. Maar buiten altijd betere verf gebruiken zoals Sigma of Histor. Dat merk je ook echt wel met verven....
U MAD?
pi_193675936
Action verkleurt uiteindelijk.

Tussen Action en Sikkens zit ook wel wat natuurlijk. Voor binnen kun je best wel uit de voeten met Flexa en Histor. Liever Flexa dan want dan weet je zeker dat het in 1 keer dekt. Heb Histor weleens twee keer moeten gebruiken maar dat is zelden.

Kozijnen buiten zou ik wel minimaal Sikkens doen, mocht je een koophuis hebben dan is dat wel iets om te onthouden.
pi_193675982
Ohja en Sikkens is ook chill.
U MAD?
pi_193676181
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:49 schreef GM78 het volgende:

Zou het met een kwalitatief betere verf (bijvoorbeeld Sikkens) wel in één keer dekken?

De Sikkens Rezisto verf is echt een verademing. Dekt in één keer als de ondergrond niet al te veel afwijkt, is sterk en verkleurt niet. Bovendien denk ik dat 't per m2 goedkoper is dan die Flexa/Histor, gezien het grote aantal m2 dat je uit 1 Liter haalt.
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193676221
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:57 schreef de_boswachter het volgende:
Ohja en Sikkens is ook chill.
:?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193676233
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:09 schreef blomke het volgende:

[..]

:?
dat Sikkens fijn is
U MAD?
  woensdag 17 juni 2020 @ 21:09:40 #9
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193676237
Als er geen Sigma, Wijzonol, Sikkens of iets uit die categorie op de pot staat de pot lekker laten staan.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_193676266
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:09 schreef de_boswachter het volgende:
dat Sikkens fijn is
:Y :Y
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193676315
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:09 schreef Lariekoek het volgende:
Als er geen Sigma, Wijzonol, Sikkens of iets uit die categorie op de pot staat de pot lekker laten staan.
Dat is Lariekoek. Maar ligt aan hoe je zelf bent natuurlijk. Persoonlijk verander ik nogal vaak van kleur en gebruik altijd wel intense kleuren ook, dus ben weg van Flexa Creations.

Vorige woning vier jaar gewoond, woonkamer wel zes keer geschilderd (die was 50m2 vloeroppervlak dus best veel nodig wat muren betreft), gang twee keer en kinderkamer twee keer. Dan is Flexa prima (zeker gezien de muuroppervlakten toen, best groot).

Maar ja als je zes jaar lang tegen dezelfde kleur aan wil kijken zou ik ook wel wat meer investeren. Dat is ook iets om mee te nemen in je overweging (binnen).

Zo’n dikke kwak Flexa kan wel in 1 keer dekkend met de ene intense kleur over de andere heen zonder het twee keer te hoeven doen. :Y
pi_193676339
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:09 schreef Lariekoek het volgende:
Als er geen Sigma, Wijzonol, Sikkens of iets uit die categorie op de pot staat de pot lekker laten staan.
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die bijv. Action rommel ergens op smeren. Spaar dan even wat langer en doe het goed.
U MAD?
  woensdag 17 juni 2020 @ 21:17:42 #13
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_193676404
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:14 schreef 00wildchild het volgende:

[..]

Dat is Lariekoek. Maar ligt aan hoe je zelf bent natuurlijk. Persoonlijk verander ik nogal vaak van kleur en gebruik altijd wel intense kleuren ook, dus ben weg van Flexa Creations.

Vorige woning vier jaar gewoond, woonkamer wel zes keer geschilderd, gang twee keer en kinderkamer twee keer. Dan is Flexa prima (zeker gezien de muuroppervlakten toen, best groot).

Maar ja als je zes jaar lang tegen dezelfde kleur aan wil kijken zou ik ook wel wat meer investeren. Dat is ook iets om mee te nemen in je overweging (binnen).

Zo’n dikke kwak Flexa kan wel in 1 keer dekkend met de ene intense kleur over de andere heen zonder het twee keer te hoeven doen. :Y
Ja als je zo vaak een muurtje wil schilderen is die bouwmarkt rommel van flexa inderdaad prima. Maar flexa ga ik toch echt niet op mijn kozijnen en ander houtwerk smeren. Dan sta ik het jaar daarop weer op de ladder.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_193676411
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:14 schreef de_boswachter het volgende:
Ik begrijp niet dat er mensen zijn die bijv. Action rommel ergens op smeren.
Uiteindelijk ben je duurder uit met Action smurrie: als ik lees dat TS al 3 lagen er op aan moest brengen…..ik heb afgelopen week de erker geschilderd plus een aantal kozijnen…was blij dat 't met Sikkens Rubbol in 1x dekkend & af was
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193676426
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:14 schreef 00wildchild het volgende:
Dat is Lariekoek. Maar ligt aan hoe je zelf bent natuurlijk. Persoonlijk verander ik nogal vaak van kleur en gebruik altijd wel intense kleuren ook, dus ben weg van Flexa Creations.

Vorige woning vier jaar gewoond, woonkamer wel zes keer geschilderd (die was 50m2 vloeroppervlak dus best veel nodig wat muren betreft), gang twee keer en kinderkamer twee keer. Dan is Flexa prima (zeker gezien de muuroppervlakten toen, best groot).

Maar ja als je zes jaar lang tegen dezelfde kleur aan wil kijken zou ik ook wel wat meer investeren. Dat is ook iets om mee te nemen in je overweging (binnen).

Zo’n dikke kwak Flexa kan wel in 1 keer dekkend met de ene intense kleur over de andere heen zonder het twee keer te hoeven doen. :Y
Dan heb je het over latexen….?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_193676452
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:17 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Ja als je zo vaak een muurtje wil schilderen is die bouwmarkt rommel van flexa inderdaad prima. Maar flexa ga ik toch echt niet op mijn kozijnen en ander houtwerk smeren. Dan sta ik het jaar daarop weer op de ladder.
Nee, maar dat staat ook wel op in m’n eerste post. :D Buiten moet je flink flappen gooien want wat een gekut zeg. :r Dat moet echt wel tien jaar blijven zitten als het even kan.
pi_193676498
En nu heb ik zinnnnnnnn om huis weer om te gooien maar woon er pas net. :')
pi_193676568
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 21:18 schreef blomke het volgende:

[..]

Dan heb je het over latexen….?
Ja gewoon muurverf. Kozijnen ook binnen over het algemeen basic kleur die jarenlang mag blijven. Echt hekel aan dat schilderen want plinten en alles moeten ook mee. Muren doe je in een paar uurtjes op een impulsief moment. ^O^
pi_193677701
Flexa en Histor kun je 2 keer aanbrengen en huismerk 3x. Ik verspil mijn tijd er ook niet meer aan.

Sigma en Sikkens dekken in 1 keer goed.
.
pi_193677939
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 22:18 schreef Fer het volgende:
Flexa en Histor kun je 2 keer aanbrengen en huismerk 3x. Ik verspil mijn tijd er ook niet meer aan.

Sigma en Sikkens dekken in 1 keer goed.
Flexa is voor binnen prima, voor buiten ga ik liever voor iets anders.
U MAD?
pi_193678106
Farrow & ball
Libibung
Pure & original

Zijn ook goed. Wel kneiterduur! 🥵
  maandag 13 juli 2020 @ 15:36:15 #22
151515 verita
Happy days
pi_194069673
Vraag over Sikkens. Ik ben de benedenverdieping aan het schilderen met alkydverf. Gewoon omdat het kan, en ik dat fijner vind schilderen dan acrylverf.
Nu heb ik een grote pot 2,5 liter Rubbol Express High Gloss gekocht. En wat me nog nooit in mijn hele schilderleven is gebeurt: de verf klontert ;( ;( ;( terwijl ik er mee bezig ben.

Met alkyd gegronde kozijnen (zo aangeleverd tijdens bouw) krijgen nu dus de Sikkens verf erop, en het is complete rommel, zo lijkt het.
Ik heb veel vaker met Sikkens verf geschilderd, voornamelijk Rezisto.
Ik heb dus nu de Sikkens Rubbol Express High Gloss in de aanbieding gekocht bij de Voordeelmarkt.
Weet iemand waarom die verf klontert in de pot en in het verfbakje, terwijl je verft?
Tips? -O- -O-
It ain't over 'till the fat lady sings
La prudencia es la madre de la ciencia.
pi_194069768
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:36 schreef verita het volgende:
Vraag over Sikkens. Ik ben de benedenverdieping aan het schilderen met alkydverf. Gewoon omdat het kan, en ik dat fijner vind schilderen dan acrylverf.
Nu heb ik een grote pot 2,5 liter Rubbol Express High Gloss gekocht. En wat me nog nooit in mijn hele schilderleven is gebeurt: de verf klontert ;( ;( ;( terwijl ik er mee bezig ben.

Met alkyd gegronde kozijnen (zo aangeleverd tijdens bouw) krijgen nu dus de Sikkens verf erop, en het is complete rommel, zo lijkt het.
Ik heb veel vaker met Sikkens verf geschilderd, voornamelijk Rezisto.
Ik heb dus nu de Sikkens Rubbol Express High Gloss in de aanbieding gekocht bij de Voordeelmarkt.
Weet iemand waarom die verf klontert in de pot en in het verfbakje, terwijl je verft?
Tips? -O- -O-
Ik heb het weleens gehad met oude verf of als je kwast niet goed schoon is.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194069784
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 22:31 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Flexa is voor binnen prima, voor buiten ga ik liever voor iets anders.
Geen pu verf zoals histor flexa beschadigen bij mij bij elke stoot.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_194070105
quote:
0s.gif Op maandag 13 juli 2020 15:36 schreef verita het volgende:
Vraag over Sikkens. Ik ben de benedenverdieping aan het schilderen met alkydverf. Gewoon omdat het kan, en ik dat fijner vind schilderen dan acrylverf.
Nu heb ik een grote pot 2,5 liter Rubbol Express High Gloss gekocht. En wat me nog nooit in mijn hele schilderleven is gebeurt: de verf klontert ;( ;( ;( terwijl ik er mee bezig ben.

Met alkyd gegronde kozijnen (zo aangeleverd tijdens bouw) krijgen nu dus de Sikkens verf erop, en het is complete rommel, zo lijkt het.
Ik heb veel vaker met Sikkens verf geschilderd, voornamelijk Rezisto.
Ik heb dus nu de Sikkens Rubbol Express High Gloss in de aanbieding gekocht bij de Voordeelmarkt.
Weet iemand waarom die verf klontert in de pot en in het verfbakje, terwijl je verft?
Tips? -O- -O-
Omdat het verf is om buiten bij 5c in de motregen aan te brengen en dat deze dan snel droogt.

Niet voor 20+ in je droge woonkamer terwijl de zon naar binnen schijnt.

Voordeemarkt? Misschien een slechte batch of imitatie blik?

[ Bericht 1% gewijzigd door Fer op 13-07-2020 16:10:44 ]
.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')