abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 10:34:26 #126
5428 crew  miss_sly
pi_193681696
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:19 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Zou kunnen....Kijk, familie en vrienden staan er allemaal vrijwel het zelfde in. Misschien dat het ook komt dat je vrienden hebt die een soort van hetzelfde denken over zaken, in het algemeen. Maar ook mensen buiten 'mijn cirkel' zie ik hier zich niet strikt aan de regels houden. Maar misschien valt het me gewoon niet meer op dat er mensen zijn die zich er wel aan houden....Zou kunnen....

Neemt niet weg dat de mensen die zich er nu inderdaad niet meer strikt aan houden dat opeens wel gaan doen als de noodwet een wet wordt.
Waarschijniljk niet.
Wat mij betreft zou het beleid, de uitleg daarvan en de uitwerking in de praktijk zo moeten zijn dat er geen wet nodig is, maar dat deze drie samen zo duidelijk zijn dat de meerderheid van de mensen zich eraan houdt omdat men ervaart dat het zin heeft. Als het niet goed genoeg uit te leggen is, als er teveel uitzonderingen zijn, als mensen door de cijfers het idee hebben dat het allemaal niet zo nodig is, raak je draagvlak kwijt. Het is veel gemakkelijker en natuurlijker als men de maatregel kan begrijpen en zich er dus aan zal houden omdat het logisch is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_193681726
Meeste vrienden van mij werken allemaal nog grotendeels thuis tot in ieder geval september. Zelf werk ik nu 2 van de 5 dagen op kantoor. 1,5 meter verwaterd wel een beetje, maar handen schudden is nog steeds een no go.
pi_193681778
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarschijniljk niet.
Wat mij betreft zou het beleid, de uitleg daarvan en de uitwerking in de praktijk zo moeten zijn dat er geen wet nodig is, maar dat deze drie samen zo duidelijk zijn dat de meerderheid van de mensen zich eraan houdt omdat men ervaart dat het zin heeft. Als het niet goed genoeg uit te leggen is, als er teveel uitzonderingen zijn, als mensen door de cijfers het idee hebben dat het allemaal niet zo nodig is, raak je draagvlak kwijt. Het is veel gemakkelijker en natuurlijker als men de maatregel kan begrijpen en zich er dus aan zal houden omdat het logisch is.
Dat ben ik met je eens. Vergelijk het een beetje met de weginrichting. Een juiste weginrichting heeft geen snelheidsborden nodig. ALs een weg waar je 50 mag, 5 banen heeft, zonder bochten, is er ook een grote kans dat er (veel) te hard gereden wordt.

quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:38 schreef Simmertje het volgende:
Meeste vrienden van mij werken allemaal nog grotendeels thuis tot in ieder geval september. Zelf werk ik nu 2 van de 5 dagen op kantoor. 1,5 meter verwaterd wel een beetje, maar handen schudden is nog steeds een no go.
Het is ook niet zo dat er bewust niet meer gekeken wordt naar de regels.
Ik werk ook nog steeds thuis. Maar ik heb er ook geen moeite mee om even naar kantoor te gaan als dat makkelijker is. Zelfde met bijvoorbeeld een restaurant. Mijn ouders zie ik thuis bijvoorbeeld ook op minder dan 1.5 meter afstand. Dan kan ik in een restaurant net zo goed het zelfde doen. Ik heb nog een restaurant meegemaakt die daar een probleem mee heeft.

Als ik in een winkel sta, en iemand loopt hetzelfde gangpad in, ga ik echt niet rennen om die afstand te kunnen houden.

Ik ga echt geen handen schudden om lekker rebels te doen, maar ik heb er ook zeker geen problemen mee om het wel te doen als het net zo uitkomt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2020 10:44:49 ]
pi_193681881
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:44 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens. Vergelijk het een beetje met de weginrichting. Een juiste weginrichting heeft geen snelheidsborden nodig. ALs een weg waar je 50 mag, 5 banen heeft, zonder bochten, is er ook een grote kans dat er (veel) te hard gereden wordt.
[..]

Ik werk ook nog steeds thuis. Maar ik heb er ook geen moeite mee om even naar kantoor te gaan als dat makkelijker is. Zelfde met bijvoorbeeld een restaurant. Mijn ouders zie ik thuis bijvoorbeeld ook op minder dan 1.5 meter afstand. Dan kan ik in een restaurant net zo goed het zelfde doen. Ik heb nog een restaurant meegemaakt die daar een probleem mee heeft.

Als ik in een winkel sta, en iemand loopt hetzelfde gangpad in, ga ik echt niet rennen om die afstand te kunnen houden.

Ik ga echt geen handen schudden om lekker rebels te doen, maar ik heb er ook zeker geen problemen mee om het wel te doen als het net zo uitkomt.
Daarnaast als jij gewoon af en toe goed je handen wast voorkom je al heel veel. Ik vind dat sowieso raar dat handen wassen bij veel Nederlanders niet als normaal wordt gezien, ongeacht corona of niet. Vaak genoeg hoor ik collega's de toilet uitkomen om vervolgens linea recta de ruimte uit te lopen, dan weet ik al genoeg. Echt best wel raar dat er dus nog steeds mensen zijn die na toiletgebruik hun handen niet wassen.

Dus hopelijk worden allemaal wat hygiënischer door deze periode, dan hoeven we ons ook niet meer zo geforceerd te gedragen naar de 1,5 meter toe.
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 10:54:33 #130
5428 crew  miss_sly
pi_193681947
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:44 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Precies.
En die logica verdwijnt meer en meer. Met overvolle vliegtuigen oké vinden, bijvoorbeeld. Maar ook het almaar niet komen van een piek naar aanleiding van versoepelingen. Het voelt niet meer logisch, want er gebeurt (gelukkig!) niets.

Toch zie je bijvoorbeeld op die site van John Hopkins nog steeds een enorme stijging van het aantal besmettingen, Dus er is nog van alles gaande, wereldwijd. In Europa gelukkig veel minder; het zijn vooral erg lokale brandhaardjes die in de hand gehouden kunnen worden. Dat is prima.

quote:

Ik zie mijn ouders niet vaak, maar inderdaad niet meer op 1,5 meter. En dat vind ik erg fijn. Maar juist omdat ik hen niet meer op 1,5 meter zie, probeer ik de groep die ik ook dichterbij laat komen wel beperkt te houden. Ik ga niet rennen voor onbekenden, maar ik loop nog wel steeds een gangpad om als dat zo uitkomt. Ook op straat zal ik toch mijn best doen om de afstand te bewaren. Minder krampachtig dan in het begin, maar ik laat het ook zeker nog niet helemaal varen. Voor mij voelt dat gewoon niet goed.

Gisteren zijn we hier op het strand op het terras gaan eten. ik vond het heerlijk dat de tafels veel meer uit elkaar staan dan anders. Het voelt bijna als voorheen, maar er zijn wel wat zaken die het toch anders maken.
pi_193681971
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waarschijniljk niet.
Klopt maar in een samenleving leven mensen met verschillende intelligentieniveaus en verschillende belangen. Daarnaast zijn mensen in het algemeen van nature egoistisch.

Iedereen is tegen moorden en diefstal, maar toch gebeurt het, zelfs met handhaving.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_193681982
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:50 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Daarnaast als jij gewoon af en toe goed je handen wast voorkom je al heel veel. Ik vind dat sowieso raar dat handen wassen bij veel Nederlanders niet als normaal wordt gezien, ongeacht corona of niet. Vaak genoeg hoor ik collega's de toilet uitkomen om vervolgens linea recta de ruimte uit te lopen, dan weet ik al genoeg. Echt best wel raar dat er dus nog steeds mensen zijn die na toiletgebruik hun handen niet wassen.

Dus hopelijk worden allemaal wat hygiënischer door deze periode, dan hoeven we ons ook niet meer zo geforceerd te gedragen naar de 1,5 meter toe.
Exact! Ik was mijn handen niet niet vaker dan voorheen. Als ik wat ging eten o.i.d. waste ik altijd al goed mijn handen vantevoren.

Ik doe het nu eerlijk gezegd ook niet vanwege corona, maar eerder vanwege buikgriep o.i.d.
pi_193682007
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:56 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Exact! Ik was mijn handen niet niet vaker dan voorheen. Als ik wat ging eten o.i.d. waste ik altijd al goed mijn handen vantevoren.

Ik doe het nu eerlijk gezegd ook niet vanwege corona, maar eerder vanwege buikgriep o.i.d.
Sowieso ook netjes naar je collega's toe. Hetzelfde geldt voor toetsenborden en weet ik veel wat, hoe vaak werden die voor corona schoongemaakt? Volgens mij zijn toetsenborden en deurklinken de meest smerige objecten in een huishouden/kantoor. Apart dat corona nodig was om ons daar bewust van te maken.
pi_193682016
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies.
En die logica verdwijnt meer en meer. Met overvolle vliegtuigen oké vinden, bijvoorbeeld. Maar ook het almaar niet komen van een piek naar aanleiding van versoepelingen. Het voelt niet meer logisch, want er gebeurt (gelukkig!) niets.

Toch zie je bijvoorbeeld op die site van John Hopkins nog steeds een enorme stijging van het aantal besmettingen, Dus er is nog van alles gaande, wereldwijd. In Europa gelukkig veel minder; het zijn vooral erg lokale brandhaardjes die in de hand gehouden kunnen worden. Dat is prima.
[..]

Ik zie mijn ouders niet vaak, maar inderdaad niet meer op 1,5 meter. En dat vind ik erg fijn. Maar juist omdat ik hen niet meer op 1,5 meter zie, probeer ik de groep die ik ook dichterbij laat komen wel beperkt te houden. Ik ga niet rennen voor onbekenden, maar ik loop nog wel steeds een gangpad om als dat zo uitkomt. Ook op straat zal ik toch mijn best doen om de afstand te bewaren. Minder krampachtig dan in het begin, maar ik laat het ook zeker nog niet helemaal varen. Voor mij voelt dat gewoon niet goed.

Gisteren zijn we hier op het strand op het terras gaan eten. ik vond het heerlijk dat de tafels veel meer uit elkaar staan dan anders. Het voelt bijna als voorheen, maar er zijn wel wat zaken die het toch anders maken.
Ow, ik vind het ook prettig dat er meer ruimte is in een restaurant nu. Maar dat heeft niets met Corona te maken. Idem bij een uitstapje naar een pretpark of dierentuin ofzo. Heerlijk, die ruimte en relatieve rust.

Iedereen moet doen waar 'ie zich prettig bij voelt. Ik ga ook niemand verplichten om mij de hand te schudden ;).

Het aantal besmettingen zie ik niet zo als een probleem wanneer de zorg daarmee niet overbelast raakt. Mijn inziens is dat juist een positief effect.
pi_193682030
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:58 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Sowieso ook netjes naar je collega's toe. Hetzelfde geldt voor toetsenborden en weet ik veel wat, hoe vaak werden die voor corona schoongemaakt? Volgens mij zijn toetsenborden en deurklinken de meest smerige objecten in een huishouden/kantoor. Apart dat corona nodig was om ons daar bewust van te maken.
Eens. Maar daarom was ik ook mijn handen voordat ik iets mijn mond stop. Al is het een koekje dat op tafel staat....Zeker op kantoor. Thuis minder. Om geen poepbacterien in m'n mond te stoppen, that is....

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 18-06-2020 11:10:12 ]
pi_193682078
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:00 schreef F.Sinatra het volgende:

[..]

Eens. Maar daarom was ik ook mijn handen voordat ik iets mijn mond stop. Al is het een koekje dat op tafel staat....Zeker op kantoor. Thuis minder.
Conclusie is dus wanneer wij de komende herfst/winter de hygiëne maatregelen blijven volgen, mondkapjes ophouden in het OV, thuiswerken als het kan en al helemaal thuiswerken als je verkouden/grieperig bent we hopelijk af kunnen van geforceerd 1,5 meter afstand houden op kantoor. Scheelt ook weer die achterlijke looproutes op kantoor momenteel :')
pi_193682105
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:50 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Ik heb daar ook echt van staan kijken. Mensen die opeens verkondigden hoe goed ze wel niet bezig waren omdat ze hun handen aan het wassen waren. Hell, zelfs het kabinet moest letterlijk blijven herhalen dat je je handen moet wassen. Dat je niet in je handen moet niezen. Dat je thuis blijft als je onwijs verkouden of ziek bent. Dat die noodzaak er überhaupt was. Viel me overigens altijd al wel op dat er heel veel mensen zijn die niet bepaald hygiënisch bezig waren :X van die lui die lekker naast je gaan zitten in de bios; luid proestend. Geen hand voor de mond. Mensen die idd veel te snel klaar waren op de toilet, overduidelijk geen handen schoongemaakt hebben. Brr.
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:12:25 #138
14505 OProg
A Life in Music
pi_193682158
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:04 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Conclusie is dus wanneer wij de komende herfst/winter de hygiëne maatregelen blijven volgen, mondkapjes ophouden in het OV, thuiswerken als het kan en al helemaal thuiswerken als je verkouden/grieperig bent we hopelijk af kunnen van geforceerd 1,5 meter afstand houden op kantoor. Scheelt ook weer die achterlijke looproutes op kantoor momenteel :')
Dit. Overigens is dit ook wel een aardig bericht:

quote:
Waar zijn de files gebleven? Nederlandse automobilisten rijden weer bijna evenveel kilometers als vóór de coronacrisis, maar dan meer verspreid over de dag. Als we dat blijven doen, zou het filespook weleens lang weg kunnen blijven.

Volgens Jorn de Vries, directeur van verkeersapp Flitsmeister, mensen nu inderdaad meer verspreid de weg op. ,,Normaal ging iedereen tussen 7 en 9 uur de weg op'', weet De Vries, wiens bedrijf de coronakilometers van 1,7 miljoen gebruikers analyseerde.

,,Mensen die thuis kunnen werken, beginnen thuis en stappen dan bijvoorbeeld om 10 uur in de auto omdat het toch prettig is om collega's of klanten face-to-face te zien. Er worden nog wel kilometers afgelegd, maar verspreid over de dag.''
Wat ik al jaren roep, het probleem is niet dat we te weinig wegen hebben, maar dat we er allemaal tegelijk overheen willen rijden. Ik hoop dat we dat ook niet opnieuw gaan doen. Gewoon alleen naar kantoor omdat het relevant is om daar te zijn en niet omdat het om 8 uur binnen komen een doel an sich is.
"Het is oorlog, bedankt Vannoppen, bedankt Van der Linden. Dit is het laatste dat ik voor de Belgische ploeg gedaan heb. Ze kunnen allemaal de boom in."
Improv: Rich Tapestry of Life
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:26:21 #139
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193682348
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:04 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Gelukkig hebben wij al de mail gehad dat we tot 1 september sowieso thuis kunnen blijven werken. Dat gedoe met looproutes en touchpennen om de koffieautomaat te bedienen, echt hou op met me.
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:27:22 #140
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193682366
AT5 twitterde op donderdag 18-06-2020 om 11:24:21 Corona vastgesteld bij deelnemer Damprotest; volgens wethouder geen besmettingsgevaar https://t.co/im196ggwfF https://t.co/2iVfi0LAfM reageer retweet
we got him
pi_193682374
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 10:54 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Precies.
En die logica verdwijnt meer en meer. Met overvolle vliegtuigen oké vinden, bijvoorbeeld.
Ik dacht dat mondkapjes verplicht zijn in het vliegtuig?
  Moderator donderdag 18 juni 2020 @ 11:28:15 #142
5428 crew  miss_sly
pi_193682380
quote:
1s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:27 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

Ik dacht dat mondkapjes verplicht zijn in het vliegtuig?
Klopt.
Wat wil je daarmee zeggen?
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:31:03 #143
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_193682423
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:27 schreef Tarado het volgende:
AT5 twitterde op donderdag 18-06-2020 om 11:24:21 Corona vastgesteld bij deelnemer Damprotest; volgens wethouder geen besmettingsgevaar https://t.co/im196ggwfF https://t.co/2iVfi0LAfM reageer retweet
we got him
Hoe kan die wethouder nou zeggen dat er geen besmettingsgevaar is?
pi_193682425
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:07 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik heb daar ook echt van staan kijken. Mensen die opeens verkondigden hoe goed ze wel niet bezig waren omdat ze hun handen aan het wassen waren. Hell, zelfs het kabinet moest letterlijk blijven herhalen dat je je handen moet wassen. Dat je niet in je handen moet niezen. Dat je thuis blijft als je onwijs verkouden of ziek bent. Dat die noodzaak er überhaupt was. Viel me overigens altijd al wel op dat er heel veel mensen zijn die niet bepaald hygiënisch bezig waren :X van die lui die lekker naast je gaan zitten in de bios; luid proestend. Geen hand voor de mond. Mensen die idd veel te snel klaar waren op de toilet, overduidelijk geen handen schoongemaakt hebben. Brr.
Mensen die handen wassen niet nodig achten als ze alleen geplast hebben. :')
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:32:38 #145
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193682450
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

even met Maurice gebeld
pi_193682458
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:28 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Klopt.
Wat wil je daarmee zeggen?
Dat opgepropt in vliegtuig zitten met airco en mondkapjes op heel anders is dan op willekeurige plek de maatregelen afschaffen en opgepropt zitten of staan zonder die maatregelen.
Dus wijzen naar ‘ja maar in het vliegtuig hoef je geen afstand te houden’ is nogal selectief?
pi_193682461
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 00:01 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat zou in ieder geval zo moeten zijn voor vrienden en familie zeg maar. Ik kan me voorstellen dat je voor echt grootschalige en/of (semi-)professioneel georganiseerde samenkomsten andere regels laat gelden.
Vermijd drukte als advies zal niet verdwijnen lijkt me. En grootschaliger evenementen zullen wel tot 2021 worden uitgesteld.
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:33:41 #148
489308 Stoorzendert
Zie signature
pi_193682464
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:31 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Standaard antwoord. Hetzelfde als ‘er zijn geen giftige stoffen vrijgekomen’.

Als het zo eenvoudig vast te stellen is, waarom dan nog de 1,5 meter regel? Ben je ziek blijf je thuis, ben je niet ziek niets aan de hand dan toch?!
“Weak or strong, clever or simple, we are all brothers.”
  donderdag 18 juni 2020 @ 11:33:52 #149
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193682467
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 11:31 schreef Simmertje het volgende:

[..]

Mensen die handen wassen niet nodig achten als ze alleen geplast hebben. :')
zie je normaliter toch wel vrij veel bij een avondje stappen
pi_193682472
quote:
Volgens de wethouder is uit onderzoek gebleken dat de persoon geen andere deelnemers aan het protest heeft kunnen besmetten. De deelnemer kreeg pas een kleine week na de demonstratie ziektesymptomen en was daarom niet besmettelijk tijdens het protest.
Overdag wethouder maar in de donkere uurtjes is hij viroloog. Vast een FOK!ker. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')