abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_193674576
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:19 schreef Za het volgende:

[..]

5 dagen geleden:
Het reproductiegetal groeit langzaam boven de één uit. Dat zegt Jacco Wallinga , de belangrijkste modellenmaker van het RIVM, in een interview met Trouw. Hij vreest daarom voor een opleving van het coronavirus.

https://www.lc.nl/binnenl(...)-1-uit-25750234.html
Inderdaad, voor dit bericht daalde het ook al langere tijd en het is nu nog verder gedaald. Waar komt zo'n naar verhaal over die stijgende R dan vandaan?
pi_193674578
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:30 schreef OProg het volgende:

[..]

Och. Qua regels valt het verder ook allemaal wel weer mee. Of je het er dan mee eens bent is een ander verhaal.

Maar België heeft een PowerPoint van 70 pagina’s met regels waar echt geen touw aan vast te knopen is. :')
Ik snap inderdaad niet helemaal waarom dit nodig is. Zo moeilijk is het toch niet? Houd afstand en maximaal x aantal mensen in een ruimte. Hoe wil je dat nog verder versimpelen?

Mensen struikelen wel vaak over welke regels er nu precies buiten gelden en binnenshuis. Daar valt nog iets te winnen.
pi_193674579
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:29 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Oké, als je het semantisch wil aanpakken.. sommigen DENKEN niet dat er een tweede golf zal zijn.
En op basis waarvan denken ze dat, denk je? Speculatie, of is het een beredeneerde uitkomst , op basis van onderzoek en inzicht?
pi_193674588
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:32 schreef JFlip het volgende:

[..]

En op basis waarvan denken ze dat, denk je? Speculatie, of is het een beredeneerde uitkomst , op basis van onderzoek en inzicht?
Kortom, onderzoek is niet altijd eenduidig?

Met die speculatie duidde ik trouwens meer op de gemiddelde Jan Lul, niet per se onderzoekers. Maar dat is mosterd na de maaltijd.
  woensdag 17 juni 2020 @ 19:35:26 #80
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193674623
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:26 schreef Cynicio het volgende:
Kabinet werkt aan simpelere coronaregels, maar 1,5 meter afstand blijft

https://www.rtlnieuws.nl/(...)l-eenvoudig-15-meter
[..]

Hoe simpel wil je het hebben?
Brutalen hebben de halve wereld; doe mij die andere helft dan maar
pi_193674707
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:35 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Zo simpel ja, dat het nergens op slaat.
pi_193674744
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:23 schreef Cynicio het volgende:
Ik heb oprecht medelijden met De Jonge in dat filmpje. Hij denkt aan het begin nog dat iemand met iets positiefs of in ieder geval constructiefs komt, niet wetende met wat voor schreeuwlelijk hij te maken zou krijgen.
Tja, gemiste kans inderdaad zoals ik al zei :N
De uil van Minerva spreidt zijn vleugels bij 't vallen van de avond.
pi_193674749
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:13 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Het is pure speculatie gebaseerd op het feit dat mensen in het najaar meer niezen dan in het voorjaar. Zit wat in, maar om daar nou gelijk een tweede golf aan op te hangen. Aan de andere kant lopen mensen nu massaal met hooikoorts rond die wel naar hun werk gaan want het is toch geen corona.
Volgens mij niet zo zeer speculatie, maar wordt er gewoon gekeken hoe een normaal griepvirus zich gedraagt per seizoen.

"Seasonal variability in infectious disease incidence is likely to be influenced by population susceptibility and behaviours; however, environmental influences are also important considerations. Such environmental factors can impact the abundance of pathogens, The knowledge of the role of environmental factors (infection, cold, etc.) or other triggers (indoor activity, vitamin D intake) could be used to improve prevention measures and educational strategies, especially in people with a risk of infection. People should be informed about the importance of proper housing ventilation and the potential benefits of increased outdoor activity in natural UV light. Furthermore, adequate vitamin D status may be required particularly in winter to decrease infection rates; future population-based studies to evaluate broad effects of vitamin D supplementation on infection rates may be warranted."

Of Corona ook zo gaat verlopen is nog gissen aangezien het een nieuw virus is. Maar heel onrealistisch is het niet dat het vergelijkbaar is toch?
pi_193674757
quote:
10s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:35 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Simpel maar erg onredelijk :')
  woensdag 17 juni 2020 @ 19:46:07 #85
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193674770
In de coronawet is het trouwens ook al een stuk eenvoudiger dan nu. Vergeet niet dat de meeste onduidelijkheid voortkomt uit allerlei belangenclubjes die allerlei uitzonderingen hebben bedongen. Daar wordt het voor een aantal mensen kennelijk moeilijker van, en bovendien krijg je oeverloze discussies over 'waarom zij wel en ik niet'.

Volgens de coronawet moet iedereen een veilige afstand houden, met als enige uitzonderen
- mensen binnen een huishouden
- zorgpersoneel, hulpdiensten
- kinderen onder de 12 ten opzichte van elkaar.
- In het OV met de voorgeschreven beschermingsmiddelen.

Veel simpeler krijg je het volgens mij niet.
pi_193674783
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:46 schreef hooibaal het volgende:
In de coronawet is het trouwens ook al een stuk eenvoudiger dan nu. Vergeet niet dat de meeste onduidelijkheid voortkomt uit allerlei belangenclubjes die allerlei uitzonderingen hebben bedongen.
Geef ze eens ongelijk.
  woensdag 17 juni 2020 @ 19:48:50 #87
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193674808
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:47 schreef Cynicio het volgende:

[..]

Geef ze eens ongelijk.
Vanuit zuiver eigenbelang is het wel begrijpelijk inderdaad.
  Moderator woensdag 17 juni 2020 @ 19:50:10 #88
249559 crew  Lavenderr
pi_193674838
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:41 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Zo simpel ja, dat het nergens op slaat.
Idd. Echt, hoe verzinnen ze het _O- :+
pi_193674901
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 19:48 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Vanuit zuiver eigenbelang is het wel begrijpelijk inderdaad.
We zullen wel gaan zien wat het effect is, en of het verstandig is geweest. Uiteindelijk zijn we allemaal proefkonijnen in een heel groot wetenschappelijk onderzoek.
pi_193675127
quote:
In de coronawet is het trouwens ook al een stuk eenvoudiger dan nu. Vergeet niet dat de meeste onduidelijkheid voortkomt uit allerlei belangenclubjes die allerlei uitzonderingen hebben bedongen. Daar wordt het voor een aantal mensen kennelijk moeilijker van, en bovendien krijg je oeverloze discussies over 'waarom zij wel en ik niet'.

Volgens de coronawet moet iedereen een veilige afstand houden, met als enige uitzonderen

Dat is niet een kwestie van uitzonderingen bedingen maar een kwestie van willekeur wegpoetsen. Het is júíst zo dat het kabinet, naast algemene afstandsregels, met allemaal sectorspecifieke verboden en regeltjes komt. Maximaal 30 mensen ongeacht grootte van restaurants, kermissen niet toegestaan, etc.
Leg dan óf wel óf niet de verantwoordelijkheid bij de burgers/bedrijven zelf neer, en niet dat halve werk.
I'll give you something to do
  woensdag 17 juni 2020 @ 20:12:15 #91
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193675176
quote:

Logisch, maar zouden mensen zo'n wet kunnen begrijpen en uitvoeren?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_193675235
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:12 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Logisch, maar zouden mensen zo'n wet kunnen begrijpen en uitvoeren?
Nog een betere vraag, zouden politieagenten hier echt actief op gaan handhaven? Het meerendeel niet, want die zien ook wel in dat het wel erg onredelijk is allemaal. Alleen de agenten die thuis onder de plak zitten en dit afreageren op anderen :+ de ene agent geeft je wel een boete en de ander laat het lekker gaan.
  woensdag 17 juni 2020 @ 20:18:50 #93
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193675273
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:16 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Nog een betere vraag, zouden politieagenten hier echt actief op gaan handhaven? Het meerendeel niet, want die zien ook wel in dat het wel erg onredelijk is allemaal. Alleen de agenten die thuis onder de plak zitten en dit afreageren op anderen :+
Lijkt mij ook niet, maar het volk is op dit moment wel ontevreden over de maatregelen, dat snap ik heel goed. Zowel de overheid, OMT en de RIVM heel anders over denken hoe ze het virus bestrijden begrijpt het volk ook niet meer. Ik denk namelijk dat de agenten niet durven maatregelen hanteren vanwege angst dat iemand ze klap geeft of een hele harde woordje toe spreekt.
pi_193675312
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:18 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Lijkt mij ook niet, maar het volk is op dit moment wel ontevreden over de maatregelen, dat snap ik heel goed. Zowel de overheid, OMT en de RIVM heel anders over denken hoe ze het virus bestrijden begrijpt het volk ook niet meer. Ik denk namelijk dat de agenten niet durven maatregelen hanteren vanwege angst dat iemand ze klap geeft of een hele harde woordje toe spreekt.
Het zou ook kunnen zijn dat ze het er zelf niet mee eens zijn. Onzinnige boetes uitschrijven zou ik nou ook niet echt trots op zijn.
  woensdag 17 juni 2020 @ 20:22:00 #95
80690 hooibaal
Be prepared.
pi_193675332
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:21 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Het zou ook kunnen zijn dat ze het er zelf niet mee eens zijn. Onzinnige boetes uitschrijven zou ik nou ook niet echt trots op zijn.
Dat lijkt me geen erg relevant criterium.
  woensdag 17 juni 2020 @ 20:24:45 #96
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193675390
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:21 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Dat is ook de mogelijkheid, maar we hebben onze vrijheid nog... daar moeten we op koesteren dat het ook kan. Op zich moeten we nog wel positief zijn met zijn alleen in deze rare en barre tijd, dat is het belangrijkst. In elk geval is voorlopig alles meegevallen de laatste maanden wat niet zo heel erg was dat we dachten.
pi_193675393
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:18 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Klopt. Het is willekeur en met twee maten meten. Die hele demonstratie heeft voor een ommezwaai gezorgd. Een demonstratie zonder afstand mag wel, maar daar tegenover staat wel dat je geen feestje mag houden bijvoorbeeld.

Nou, de politie heeft nog wel enig gezag, in tegenstelling tot een BOA . Maar die zien het ook heus wel in en gaan misschien alleen ingrijpen bij zware overtredingen van de maatregelen, zoals raves enzo
  woensdag 17 juni 2020 @ 20:26:11 #98
432997 Ven1972
Man met humor
pi_193675415
quote:
1s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:24 schreef DeVerzamelaar het volgende:

[..]

Klopt. Het is willekeur en met twee maten meten. Die hele demonstratie heeft voor een ommezwaai gezorgd. Een demonstratie zonder afstand mag wel, maar daar tegenover staat wel dat je geen feestje mag houden bijvoorbeeld.

Nou, de politie heeft nog wel enig gezag, in tegenstelling tot een BOA . Maar die zien het ook heus wel in en gaan misschien alleen ingrijpen bij zware overtredingen van de maatregelen, zoals raves enzo
Dat zorgt immers veel verwarring zich mee. maar het wet moet altijd duidelijk zijn wat we ook van kunnen weten of dat werkbaar en haalbaar is.
pi_193675449
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 20:22 schreef hooibaal het volgende:

[..]

Dat lijkt me geen erg relevant criterium.
De agent beslist nog altijd zelf hoor. Ik heb ook een agent gesproken een paar weken terug die het allemaal onzin vond. De ene agent geeft een boete, de ander een waarschuwing, de ander doet niks en kijkt de andere kant op. Dat heb je bij lichte vergrijpen. :P
pi_193678267
Wat is jullie gedachte over de 1,5 meter in de buitenruimte?
Kan deze bijvoorbeeld over 1 maand afgeschaft worden ? Of moeten we die vasthouden (zoals de overheid vermoedelijk wil) tot ruim in 2021

Dat zou de boel pas echt vereenvoudigen, zonder de regels voor de binnenruimte overboord te gooien.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')