abonnement Unibet Coolblue
pi_194486473
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 augustus 2020 09:38 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Ik gebruik geen broodjes tang... Ik pak ze er gewoon uit met mijn vingers... (Wel niets anders aanraken!)
Dit deed ik altijd al. Die tangen zijn vaak ontzettend smerig.
Overigens voordeel van ontsmetten van de karretjes zou nog kunnen zijn dat zo ook d ehanden indirect ontsmet worden.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_194487075
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:16 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Dit deed ik altijd al. Die tangen zijn vaak ontzettend smerig.
Overigens voordeel van ontsmetten van de karretjes zou nog kunnen zijn dat zo ook d ehanden indirect ontsmet worden.
Bij de Little hebben ze wel een goed systeem, daar moet je de broodjes naar de zijkant schuiven en kan er niemand met zijn vingers aan zitten.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_194487452
Karretje is hier nog verplicht. Kleine moeite ook, maar toch heb je van die idioten die denken dat die regels niet voor hun gelden. En dan niet de jeugd ofzo, nee, de brave huismoedertjes, kort pittig kapsel, etc. En het personeel? Die halen het niet in hun hoofd die mensen aan te spreken ofzo.
pi_194487564
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
de brave huismoedertjes, kort pittig kapsel
Whahahahaah _O-
pi_194487628
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:32 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Karretje is hier nog verplicht. Kleine moeite ook, maar toch heb je van die idioten die denken dat die regels niet voor hun gelden. En dan niet de jeugd ofzo, nee, de brave huismoedertjes, kort pittig kapsel, etc. En het personeel? Die halen het niet in hun hoofd die mensen aan te spreken ofzo.
Waar stoppen die mensen hun boodschappen zonder kar of mandje?

Als ik maar een paar dingen nodig heb dan neem ik ook geen wagentje.
pi_194487648
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:44 schreef Nober het volgende:

[..]

Waar stoppen die mensen hun boodschappen zonder kar of mandje?

Als ik maar een paar dingen nodig heb dan neem ik ook geen wagentje.
Dan ben je dus een asociaal varken.
pi_194487677
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dan ben je dus een asociaal varken.
Je moet tegenwoordig weer een muntje hebben dus dan moet je eerst zonder wagentje naar binnen om dat te gaan halen en soms hebben ze het niet dus dan mag je zonder wagentje wel even de winkel in... goed systeem. :')
pi_194487865
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bij de Little hebben ze wel een goed systeem, daar moet je de broodjes naar de zijkant schuiven en kan er niemand met zijn vingers aan zitten.
Er liggen altijd aardig wat broodjes naast die er wel uit zijn geschoven maar die mensen dan alsnog niet nemen. Daar zitten mensen ook gewoon met hun vingers aan en na een tijdje worden die broodjes gewoon weer terug gedaan in de bakken door medewerkers.
pi_194487985
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:46 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dan ben je dus een asociaal varken.
man man man :')
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
pi_194488022
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:12 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

man man man :')
:?
pi_194488145
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 12:44 schreef Nober het volgende:
Waar stoppen die mensen hun boodschappen zonder kar of mandje?
Gewoon in je handen? Blikje energy en croissantje. Dat kun je makkelijk zelf dragen.
Cum hoc ergo propter hoc (correlation does NOT imply causation)
De coronacijfers van vandaag zijn een achteruitkijkspiegel van één à twee weken terug: COR / Het datavertragingstopic #2
pi_194490867
zie er genoeg die het onder de scooter leggen of onder de kinderwagen/buggy
pi_194492802
Zeer vervelend moet je alleen een zakje aardappelpartjes hebben ben je verplicht een hele kar mee te slepen omdat er geen mandjes zijn ;(
pi_194493389
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:12 schreef Sorella het volgende:
Zeer vervelend moet je alleen een zakje aardappelpartjes hebben ben je verplicht een hele kar mee te slepen omdat er geen mandjes zijn ;(
dit ja! Irritant en zeker als ze niet hebben wat je nodig hebt!
pi_194494723
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 19:56 schreef soapie het volgende:

[..]

dit ja! Irritant en zeker als ze niet hebben wat je nodig hebt!
Ja en als je pech hebt moet je aansluiten in de rij met een leeg karretje
pi_194494773
Het is toch wat allemaal he.
pi_194514045
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 11:59 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bij de Little hebben ze wel een goed systeem, daar moet je de broodjes naar de zijkant schuiven en kan er niemand met zijn vingers aan zitten.
En toch zijn er mensen die er met de handen in gaan. Vooral ouderen die dat doen, vanmorgen ook weer 1 via dat "gootje" aan de zijkant de arm/hand met veel moeite erin om een broodje te pakken.
pi_194514078
quote:
0s.gif Op maandag 10 augustus 2020 13:02 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Er liggen altijd aardig wat broodjes naast die er wel uit zijn geschoven maar die mensen dan alsnog niet nemen. Daar zitten mensen ook gewoon met hun vingers aan en na een tijdje worden die broodjes gewoon weer terug gedaan in de bakken door medewerkers.
Hier bij Lidl gooien ze die broodjes weg. Loopt regelmatig een personeelslid langs met een vuilniszak waar het in gegooid wordt, niks gaat terug de bakken in.
pi_194515660
quote:
1s.gif Op dinsdag 11 augustus 2020 23:49 schreef Alieda-R het volgende:

[..]

En toch zijn er mensen die er met de handen in gaan. Vooral ouderen die dat doen, vanmorgen ook weer 1 via dat "gootje" aan de zijkant de arm/hand met veel moeite erin om een broodje te pakken.
Mijn god, om dat soort mensen kan ik zo kwaad worden.
Zelfde als die types die met zijn tweeën zijn, dan gaat er 1 in de kassarij staan, en de ander de zooi verzamelen, en dan zijn ze aan de beurt en dan hebben ze nog niet alles.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 12 augustus 2020 @ 11:03:54 #220
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_194518061
quote:
10s.gif Op maandag 10 augustus 2020 21:20 schreef Scrummie2.1 het volgende:
Het is toch wat allemaal he.
Valt mee, mensen die tot drie kunnen tellen weten intussen gewoon op welke tijdstippen ze in welke supermarkten moeten zijn om lekker relaxed hun inkopen te kunnen doen.

Ik wel tenminste.
pi_194518087
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Valt mee, mensen die tot drie kunnen tellen weten intussen gewoon op welke tijdstippen ze in welke supermarkten moeten zijn om lekker relaxed hun inkopen te kunnen doen.

Ik wel tenminste.
Dorpje hier, ik winkel altijd relaxed.

Maar mensen die zo'n persoonlijk groot drama maken omdat ze een kut karretje moeten duwen. Ik kan niets met dat soort mensen.
  woensdag 12 augustus 2020 @ 11:42:00 #222
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_194518575
Karretjes zijn reuze handig om mensen uit de buurt te houden. Als er eentje bovenop mij komt staan dan ram ik mijn kar er in en zeg dan heel lief : o sorry, O-) ik had niet in de gaten dat u zó kort achter mij stond *)
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_194519566
Ik kwam gisteren voor het eerst in 3 maanden één supermarkt tegen die anders was dan exact 2019 aka zich iets aantrok van welke maatregel dan ook :lol:

[ Bericht 25% gewijzigd door eragon2890 op 12-08-2020 12:53:39 (verkeerde smiley) ]
#WeesGeenWhales
pi_194520511
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:05 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dorpje hier, ik winkel altijd relaxed.

Maar mensen die zo'n persoonlijk groot drama maken omdat ze een kut karretje moeten duwen. Ik kan niets met dat soort mensen.
Moet je nagaan als er ooit nog eens oorlog uitbreekt hier. We zijn echt verloren.....
pi_194522907
Coronamaatregelen overtreden, supermarkt in Noord Deurningen moet deuren sluiten.

Twentse super weigert bevel tot sluiting: 'Laat dat niet door een of andere pipo bepalen’.

Tja, het is een vrij kleine oude buurtsuper... weet ook niet wat voor gesprekken er zijn geweest met de boa's maar wat mij wel opvalt dat hij allemaal opstakeltjes in de winkel heeft. (laat hij die nou eerst eens weghalen)
pi_194523044
Nou tegen zo iemand durven ze wel, dan kunnen ze hier (regio Rotterdam) alle supermarkten wel sluiten.

Vind het echt walgelijk eigenlijk zulk gedrag van een paar regel neukers.

En wat zijn die andere problemen die geen rol spelen ?? Lijkt dan eerder een afrekening.
pi_194523890
Tja, we horen het verhaal van maar één kant. De verdediging is dat de winkel altijd open is en zijn gezin te kort ziet. Lijkt me niet echt relevant voor het verhaal. Wel het feit dat er diverse waarschuwingen aan vooraf zijn gegaan en dat hij die aanvecht. De tegenpartij komt morgen pas met een verklaring om deze man de kans te geven nog aan het idee te wennen. Dat hoor je dus alleen maar van hemzelf.

Even morgen afwachten dus voor het (be)oordelen.
pi_194529073
De plaatselijke buurtsuper aanpakken is natuurlijk lekker makkelijk. Misschien eerst eens een kijkje nemen bij de grote supermarktketens. Alles kan maar.

Afstand houden is niet aan de orde door de drukte. Hele gezinnen in de winkel, asociale toeristen en schreeuwende kinderen. En als het personeel er wat van zegt krijgen ze de volle laag. Maar blijf vooral de winkelier straffen.
pi_194529299
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 17:40 schreef qajariaq het volgende:
Tja, we horen het verhaal van maar één kant. De verdediging is dat de winkel altijd open is en zijn gezin te kort ziet. Lijkt me niet echt relevant voor het verhaal. Wel het feit dat er diverse waarschuwingen aan vooraf zijn gegaan en dat hij die aanvecht. De tegenpartij komt morgen pas met een verklaring om deze man de kans te geven nog aan het idee te wennen. Dat hoor je dus alleen maar van hemzelf.

Even morgen afwachten dus voor het (be)oordelen.
Tuurlijk zal er een andere kant zijn, maar ik zie bij de landelijke supermarkten talloze overtredingen en die hebben nog nooit controle gehad lijkt het.

Mensen zonder karretjes worden gewoon geholpen, mensen mogen door en langs rijen lopen, mensen gaan voor hun karretje staan om boodschappen op de band te leggen etc etc.

Pak dan die aan, maar nee de plaatselijke buurtwinkel waar hoeveel mensen zullen komen ? En hoeveel mensen zijn er besmet in dat gebied ? Wellicht geen 1
pi_194531549
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 23:00 schreef Lemsterr het volgende:
De plaatselijke buurtsuper aanpakken is natuurlijk lekker makkelijk. Misschien eerst eens een kijkje nemen bij de grote supermarktketens. Alles kan maar.

Afstand houden is niet aan de orde door de drukte. Hele gezinnen in de winkel, asociale toeristen en schreeuwende kinderen. En als het personeel er wat van zegt krijgen ze de volle laag. Maar blijf vooral de winkelier straffen.
Ik was afgelopen week in een grote Jumbo in een grote stad. Ik voelde me zo niet op mijn gemak, dat ik maar weer weg ben gegaan zonder iets te kopen. Het was echt knetter druk :X Heel veel studenten ook in groepjes in de supermarkt.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_194531680
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 11:05 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Dorpje hier, ik winkel altijd relaxed.

Maar mensen die zo'n persoonlijk groot drama maken omdat ze een kut karretje moeten duwen. Ik kan niets met dat soort mensen.
Als ik 1 pizza ga halen, slaat het nergens op om een kar te gebruiken. Die gebruik ik voor de weekboodschappen.
pi_194531744
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 08:23 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Als ik 1 pizza ga halen, slaat het nergens op om een kar te gebruiken. Die gebruik ik voor de weekboodschappen.
Het slaat wel ergens op omdat dat van je gevraagd is.

Hoe fucking moeilijk is het? Of snap je het pas als ze je dat ding in de handen drukken?
pi_194531773
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 08:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Het slaat wel ergens op omdat dat van je gevraagd is.

Hoe fucking moeilijk is het? Of snap je het pas als ze je dat ding in de handen drukken?
Nee dan nog niet want dan belandt ie netjes in de prullenbak. Ik begin er niet aan.
pi_194531782
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 08:30 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nee dan nog niet want dan belandt ie netjes in de prullenbak. Ik begin er niet aan.
Dan ben je behoorlijk dom, kinderachtig en een ongelofelijk zeikwijf.
pi_194531785
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 08:30 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nee dan nog niet want dan belandt ie netjes in de prullenbak. Ik begin er niet aan.
Wat beland dan in de prullenbak?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194531831
quote:
Twentse supermarkt ondanks bevel tot sluiting open

Ondanks de coronastraf van de Veiligheidsregio Twente, is supermarkt Berning in Noord-Deurningen deze donderdagochtend geopend. Eigenaar Raymond Berning vertikt het de deuren van zijn winkel te sluiten. Vanaf deze donderdag moest de supermarkt in het grensdorp dicht op last van de Veiligheidsregio Twente. Berning zou bij herhaling de coronaregels aan zijn laars hebben gelapt.

De supermarkteigenaar weigerde de brief van de Veiligheidsregio Twente aan te nemen waarin de coronastraf staat beschreven. Hij zei eerder al het bevel tot sluiting te weigeren. Donderdagochtend zijn de broodjes afgebakken alsof het een dag is als elke andere.

Eerste supermarkt
Voor zover bekend is Berning de eerste supermarkt in Nederland die met een zo drastische maatregel wordt geconfronteerd. De ondernemer vertelde eerder al een boete van 50.000 euro te hebben gekregen. Volgens hem voldoet hij wel aan de regels.
https://www.tubantia.nl/d(...)iting-open~a5bb69ff/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194532008
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 08:30 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Nee dan nog niet want dan belandt ie netjes in de prullenbak. Ik begin er niet aan.
Tokkies gonna tok.
pi_194532106
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 08:28 schreef Scrummie2.1 het volgende:

[..]

Het slaat wel ergens op omdat dat van je gevraagd is.

Hoe fucking moeilijk is het? Of snap je het pas als ze je dat ding in de handen drukken?
Er is wel erg veel willekeur bij supermarkten. Als ik naar mijn woonplaats kijk bij de AH waar ik ook het meest kom. Daar staan de karretjes los en staan er weer mandjes. Heb ik weinig nodig pak ik een mandje bij veel een karretje geen probleem. Bij de Jumbo staan de karretjes weer vast maar hebben ook mandjes. Dan pak ik een mandje omdat ik eigenlijk geen contant geld meer op zak heb. Overal willen ze dat je pin. Bij de Jumbo kom ik af en toe. Bij de Dirk moet je verplicht een karretje en ze staan vast omdat veel mensen ze niet meer terug brachten. Ook hebben ze geen mandjes. Wat ik al aangaf ik heb geen contant geld op zak dan moet je zo wat hemel en aarde bewegen om een karretje te krijgen. Dus daar kom ik niet meer. Ik wil best mee werken hoe irritant het soms is maar dan moeten ze het ook mogelijk maken.
pi_194532224
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 08:23 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Als ik 1 pizza ga halen, slaat het nergens op om een kar te gebruiken. Die gebruik ik voor de weekboodschappen.
Leuk voor je. Hun winkel hun regels. Je past je maar aan en anders winkel je maar niet.
pi_194532297
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 08:30 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]
want dan belandt ie netjes in de prullenbak.
Naast je fatsoen, verstand en begrip?
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_194532438
quote:
0s.gif Op donderdag 13 augustus 2020 09:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Leuk voor je. Hun winkel hun regels. Je past je maar aan en anders winkel je maar niet.
Zij zegt niet dat zij geen winkelwagen gebruikt maar dat zij het onzin vind om voor 1 ding zo,n kar achter je aan te moeten trekken en ik ben het met haar eens.

Ik doe het wel omdat ze dat willen maar daarom mag ik het ook wel onzin vinden.
pi_194533251
quote:
0s.gif Op woensdag 12 augustus 2020 23:13 schreef macca728 het volgende:
Pak dan die aan, maar nee de plaatselijke buurtwinkel waar hoeveel mensen zullen komen ?
Veiligheidsregio Twente kan geen super in het westen aanpakken

quote:
En hoeveel mensen zijn er besmet in dat gebied ? Wellicht geen 1
En dat willen ze waarschijnlijk graag zo houden.

De man heeft diverse waarschuwingen gehad en ook al eerder een behoorlijke boete, als ie dergelijke boetes zo kan ophoesten dan is het geen klein buurtwinkeltje lijkt mij.

Maar goed, we zullen het zo wel horen of ie open blijft vandaag.
pi_194533448
Goed, om in te haken op de supermarkt die gedwongen moet sluiten. Gevalletje hearsay, maar het scheelt dat 'bij ons in de regio' iedereen altijd overal van op de hoogte is. :')

Naar het schijnt; Hij heeft de winkel 'illegaal uitgebreid'. Hij heeft een vergunning voor een winkeloppervlakte van slechts 150m2 en op basis van die winkeloppervlakte zijn er teveel mensen binnen. Hij zegt echter dat de winkel 450 M2 is, 300m2 is dus illegaal. Schijnt vanavond besproken te worden in de raadsvergadering in Dinkelland.
pi_194533633
quote:
Twentse supermarkt sluit toch de deuren na politiebevel

Eigenaar Raymond Berning heeft de deuren van zijn supermarkt in Twente na verschillende weigeringen gesloten. Hij opende deze donderdagochtend ondanks de coronastraf van de Veiligheidsregio Twente zijn supermarkt, maar besloot na een nieuw bevel van de politie zijn deuren toch te sluiten. Tientallen mensen waren naar de supermarkt gekomen als steunbetuiging.

De supermarktexploitant had voordat hij openging een bus voor zijn zaak neergezet. Hij zei dat hij dit had gedaan om te voorkomen dat handhavers de supermarkt zouden blokkeren. Onder applaus van omstanders werd de bus om 08.00 uur weggereden en ging de winkel open. Deze donderdagochtend zijn de broodjes afgebakken alsof het een dag is als elke andere. Klanten doen ‘gewoon’ boodschappen. Naast klanten en pers, is er een groep steunbetuigers aanwezig bij de supermarkt. Zo heeft protestgroep De Vrije Tukkers zich verzameld voor de supermarkt.

Politie en handhaving meldde zich ‘s ochtends ook bij de winkel. Berning moest zijn supermarkt voor 10.00 uur sluiten. De eigenaar weigerde in eerste instantie dat bevel, maar nét voor het ultimatum veld hij zich genoodzaakt om er wél gehoor aan te geven. Berning en Vrije Tukkers zijn binnen in de supermarkt, deur is gesloten.

Een aantal minuten later gaat de deur voorzichtig weer open. Niet voor klanten, maar om uit te leggen dat hij een nieuw bedrijf is gestart: Berning Pickup Point. ,,Er worden nu al bestellingen klaargemaakt. Mensen staan op de parkeerplaats, kunnen hun bestelling doorgeven aan het personeel en de medewerkers pakken de bestelling bij elkaar en dat kunnen de mensen hier voor de deur ophalen en afrekenen", legt Berning uit. Of dat mag? ,,Geen idee, maar er mag wel meer niet.”
https://www.ad.nl/binnenl(...)litiebevel~a73d9d2e/
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_194535708
Het gaat dus eigenlijk helemaal niet over corona maar over het bestemmingsplan ontduiken of zo.
pi_194536105
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 17:53 schreef Cynicio het volgende:
Of je pint gewoon. Ik snap niet waarom mensen per se willen vasthouden aan dat contant geld. Als je 80+ bent snap ik het nog.
Zwart geld. Afstorten kan op dit bijna nergens.
"Life's a Bitch"
pi_194536218
ondanks het nieuws en waarschuwing van de laatste dagen merk ik niet, bij winkels, dat men zich nog ergens aan houdt. Behalve een verloren ranzige spuitjes. op een armoedig tafeltje is aan weinig te merken dat covid 19 ergens gretig stiekem zijn kans zou kunnen afwachten.

Ik trek me zelf maar weer terug, behoor helaas toto een risicogroep.
Zojuist kreeg ik van een vriendin een bericht dat iemand gewoon op zijn werk verscheen, terwijl deze va maandag in quarantaine zou moeten zitten.
De egoïst is naar huis gestuurd, maar tja wat heeft hij al aangericht?
"Life's a Bitch"
  donderdag 13 augustus 2020 @ 16:25:25 #248
93214 DeTolk
Elk puntje telt.
pi_194538732
Nieuw dieptepunt

https://www.nhnieuws.nl/n(...)iging-door-toeristen

quote:
Supermarkt zoekt 'sterke kerels' na zoveelste bedreiging door toeristen

12 augustus 2020, 13.06 uur · Aangepast 12 augustus 2020, 13.32 uur · Door Carina Gutker

CALLANTSOOG - Het personeel van de Albert Heijn aan de Schoolstraat in Callantsoog heeft al zó veel fysieke en verbale bedreigingen moeten incasseren dat eigenaar Jaap van Vuure (44) ze niet meer voor de deur zet. "Daarom sta ik er zelf ook regelmatig, ik vang liever zelf de klappen op dan dat mijn personeel dat moet doen."
NH Nieuws / Matthijs Gemmink
NH Nieuws / Matthijs Gemmink

Door de vele toeristen aan de Noordzeekust is de supermarkt een van de drukste in de regio. Vanwege de coronacrisis mogen ook hier maar een beperkt aantal klanten tegelijkertijd in de winkel zijn. Om het te reguleren, mogen zij enkel met een winkelkarretje naar binnen en mag er maar één persoon per gezin winkelen.

Kennelijk vallen deze regels niet bij iedereen in goede aarde, want de medewerkers die het 'deurbeleid' in de gaten moeten houden worden regelmatig bedreigd. Zowel fysiek als verbaal. "Er is veel onbegrip bij Duitsers, dat begrijp ik wel", zegt supermarkteigenaar Jaap van Vuure. "Maar het valt me op dat vooral 65-plussers er moeite mee hebben. Terwijl ik denk: we doen het wel voor jullie hoor. Of wanneer mensen een hele dag met een biertje op het strand hebben gezeten en vervolgens niet begrijpen dat ze niet een supermarkt in mogen."

Zijn veelal jonge medewerkers wil hij niet met deze klus belasten. "Ik durf mijn personeel niet meer bij de deur te zetten. Voor de drukste uren heb ik via een beveiligingsbedrijf professionele beveiligers ingehuurd en daarnaast sta ik er zelf af en toe. Maar het wordt steeds moeilijker om mensen te vinden die bereid zijn bij onze entree te komen staan." Hij vindt het eigenlijk van de zotte dat hij beveiligers moet inhuren: "We zijn geen nachtclub."

"Kom maar hier, dan sla ik jou wel even in elkaar"
Jaap van Vuure over de dreigementen voor zijn deur

De bedreigingen zijn wel serieus, meldt Van Vuure. "Gisteren was er nog iemand die aangaf bepaald niet gediend te zijn van de regels. 'Ik bepaal zelf de regels, als ik naar binnen wil doe ik dat.' Om vervolgens te zeggen: 'Kom maar hier, dan sla ik jou wel even in elkaar.' Beveiligers deinzen hier niet van terug, maar voor mijn medewerkers is het wel schrikken." Afgelopen weekend merkte hij zelf dat het niet altijd bij verbale dreigementen blijft. "Toevallig stond ik er toen. Iemand pakte me vast aan mijn overhemd en we gingen rollend over straat."

Om toch open te kunnen blijven, plaatste Van Vuure gisteren een oproep in de Facebookgroep Je bent een Callantsoger als. 'Zijn er in het dorp wellicht kandidaten die 'tegen een stootje kunnen' en bereid zijn om bij Albert Heijn, tegen een vergoeding uiteraard, als portier bij de entree willen komen staan?', zo schreef hij. Er zijn veel reacties binnengekomen, laat hij weten. "Ik ga ze vandaag doornemen en kijken wat ik er mee kan."
Niet uniek

Overigens is de situatie niet uniek, ook de supermarktmedewerkers van de Jumbo in Schoorl moeten regelmatig boze blikken en bedreigingen incasseren. "We worden dagelijks uitgescholden", zo viel vorige week te lezen in het Noordhollands Dagblad. "Sommige klanten roepen dan dingen als 'mongool' of 'ik hoop dat je corona krijgt'."

Het gebeurt steeds vaker, merkt ze, en niet iedereen wil meer voor de deur staan. "Je staat hier wel met enige tegenzin. Twee collega's konden het niet meer aan, één moest huilen, en ik heb ook een collega die hier niet wil staan. Je moet wel een hart van beton hebben."
  donderdag 13 augustus 2020 @ 16:35:19 #249
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_194538968
quote:
Dat hadden wij in maart al (groothandel die toen tijdelijk open mocht voor particulieren). De beveiligers die wij hadden ingehuurd zijn ook voor van alles en nog wat uitgemaakt. Diep triest.

Men begrijpt al niet dat een winkel iedereen mag weigeren als ze dat willen, zelfs zonder corona-regels.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_194540414
Hier bij AH net ook weer vies druk. Moeite om een beetje afstand te houden, de man achter me aan de kassa ging dus voor zijn kar uit. Geen zin in ruzie dus zelf maar met gestrekte arm gaan pinnen.

Dit weekend nog kermis ook. Boodschappen haal ik wel een dorp verder op en zo veel mogelijk uit het dorp blijven de komende twee weken. De druk uit de bevolking is heel groot maar de gemeente had gewoon niet moeten zwichten naar mijn mening. Ze moeten wel om elf uur of twaalf uur sluiten maar daarna komen de huis en tuin feestjes.

Lekker vier dagen dronken mensen op straat vanaf acht uur in de morgen... Op de een of andere manier kan ik daar geen trek (meer) in krijgen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')