abonnement Unibet Coolblue
pi_193637390
Hallo ik ben nieuw hier :W

Vanwege mijn ziekte zit ik in de risicogroep voor corona en ik zit sinds maart thuis. Sinds de lockdown heb ik mijn vrienden en vriendinnen niet meer gesproken en dat bevalt mij eigenlijk wel. Ik vind het heerlijk om alleen thuis te zijn. Ik vermaak met thuiswerken, spelletjes spelen en lezen. Af en toe pak ik de auto en maak ik een ritje :)

Ze willen nu weer afspreken maar ik heb er geen zin in. Ik wil lekker alleen zijn. Hoe kan ik ze dit vertellen zonder ze te kwetsen?
pi_193637402
Ik wil lekker alleen zijn.
  maandag 15 juni 2020 @ 10:59:48 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_193637464
Ze een mail sturen

"Ik ben liever een antisociale kluizenaar die de hele dag in haar muffe huis zit in plaats van met jullie iets leuks te doen, want jullie zijn toch de moeite van het aanspreken niet waard "
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 11:00:04 #4
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193637469
Hoezo, zonder ze te kwetsen? Als het ze gaat kwetsen omdat ze je dan niet zien, en jij wil ze niet zien, dan ga je niet kunnen voorkomen dát je ze kwetst.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193637474
Jongens, meisjes, wegens persoonlijke redenen ben ik nu liever even alleen. Ik hoop dat jullie er begrijp voor hebben. Wanneer ik weer toe ben aan contact, neem ik wel contact op met jullie.

Momenteel heb ik het druk met persoonlijke zaken, en wil ik volledig focussen daarop. Ik neem wel contact op met jullie wanneer ik weer beschikbaar ben.

En meer van zulks. Je kan ook gewoon even aangeven dat je geen zin hebt in contact. Of dat je alleen wil zijn. Het zijn vrienden, die zouden er begrip voor moeten hebben.
  maandag 15 juni 2020 @ 11:00:45 #6
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193637479
Heb je helemaal geen behoefte meer aan vriendschappen? Indien ja, dan hoef je ook niet echt bang te zijn om ze te kwetsen, lijkt me.
The love you take is equal to the love you make.
pi_193637480
Een beetje gekwetst zullen ze sowieso wel zijn, maar leg het gewoon netjes uit. En welkom in het zalige leven van introversie _O_
Nieuw is niet altijd beter.
pi_193637505
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:00 schreef zarGon het volgende:
Jongens, meisjes, wegens persoonlijke redenen ben ik nu liever even alleen. Ik hoop dat jullie er begrijp voor hebben. Wanneer ik weer toe ben aan contact, neem ik wel contact op met jullie.

Momenteel heb ik het druk met persoonlijke zaken, en wil ik volledig focussen daarop. Ik neem wel contact op met jullie wanneer ik weer beschikbaar ben.

En meer van zulks. Je kan ook gewoon even aangeven dat je geen zin hebt in contact. Of dat je alleen wil zijn. Het zijn vrienden, die zouden er begrip voor moeten hebben.
Als je dit tegen mij zegt, hoef je ook niet meer terug te komen.
pi_193637520
Als 1 van mijn (beste) vrienden zou zeggen dat ie even geen zin heeft in sociaal contact dan zou ik daar geen enkel probleem mee hebben en er zeker begrip voor hebben. Niemand is mij iets verplicht en ik hun ook niet en ik vermaak me zelf ook wel. Maar misschien gaat dat alleen op voor mannen. Vrouwen zijn over het algemeen wat sneller 'gekwetst' of afhankelijk van of/hoeveel vriendinnen ze hebben omdat ze dat emotioneel veel harder nodig hebben en om een bepaalde status (populariteit) aan te ontlenen (behalve TS dus).
pi_193637523
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:03 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als je dit tegen mij zegt, hoef je ook niet meer terug te komen.
En dat is dus geen verlies voor beide kanten dan. :).

Als je geen begrip kunt tonen dat je vriend(in) zich even niet lekker voelt of niet lekker in de vel zit en zo'n houding aanneemt, heeft die vriend(in) daar helemaal niets aan. Dan is die persoon je liever kwijt dan rijk. En aangezien jij ook geen contact meer wil, is het probleem daarmee opgelost voor beide kanten.
pi_193637527
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:03 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als je dit tegen mij zegt, hoef je ook niet meer terug te komen.
Serieus? Dat is wel sneu. Is dat omdat je dan minder aandacht krijgt waarvan je vind dat je die verdient of wat? Ik snap de gedachtegang niet. Alsof jij recht hebt op die vriendschap en jij bepaald met welke frequentie je elkaar moet zien. Alsof de wens van iemand om zich even terug te trekken ondergeschikt is aan jouw wens/verlangen om op afroep met iemand wat leuks te gaan doen. Zie je die persoon dan als accessoire ofzo?

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 15-06-2020 11:08:01 ]
  Moderator maandag 15 juni 2020 @ 11:05:56 #12
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_193637531
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:04 schreef zarGon het volgende:

[..]

En dat is dus geen verlies voor beide kanten dan. :).

Als je geen begrip kunt tonen dat je vriend(in) zich even niet lekker voelt of niet lekker in de vel zit en zo'n houding aanneemt, heeft die vriend(in) daar helemaal niets aan. Dan is die persoon je liever kwijt dan rijk. En aangezien jij ook geen contact meer wil, is het probleem daarmee opgelost voor beide kanten.
Maar, als je met iemand geen contact meer wil, wat maakt het dan nog uit of ze gekwetst zijn? Dan is er om te beginnen niet echt een issue?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_193637532
Ligt er trouwens natuurlijk ook aan hoeveel je wil delen. En hoe die andere persoon dat oppakt. Sommigen zullen doorvragen, anders zullen OK zeggen en je met rust laten en anderen zullen weer wat agressiever reageren...

Hoe dan ook, doe gewoon waar jij je goed bij voelt.
pi_193637537
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:04 schreef zarGon het volgende:

[..]

En dat is dus geen verlies voor beide kanten dan. :).

Als je geen begrip kunt tonen dat je vriend(in) zich even niet lekker voelt of niet lekker in de vel zit en zo'n houding aanneemt, heeft die vriend(in) daar helemaal niets aan. Dan is die persoon je liever kwijt dan rijk. En aangezien jij ook geen contact meer wil, is het probleem daarmee opgelost voor beide kanten.
Als je vrienden bent kan je toch gewoon zeggen wat er aan de hand is.
Hoef je niet op een sneaky manier te gaan vertellen dat je niet wilt afspreken.
pi_193637552
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar, als je met iemand geen contact meer wil, wat maakt het dan nog uit of ze gekwetst zijn? Dan is er om te beginnen niet echt een issue?
Nou ja, ik kan me bedenken dat je voor op de langere termijn niet alle bruggen wil verbranden. Kan me prima indenken dat je periode - een maand, drie maanden, een half jaar, noem maar op - even geen zin hebt, omdat redenen.

Dan wil je later gewoon weer normaal contact mee hebben, en dan is het handig om rekening met elkaar te houden.
pi_193637584
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:06 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als je vrienden bent kan je toch gewoon zeggen wat er aan de hand is.
Hoef je niet op een sneaky manier te gaan vertellen dat je niet wilt afspreken.
Niet iedereen wil informatie delen over z'n privéleven. Mensen delen hun zorgen en problemen ook niet altijd, sommigen willen dat niet, sommigen kunnen dat niet. En praten over sommige problemen is moeilijk.

En soms wil je niet uitleggen wat er speelt, omdat je dan vragen moet beantwoorden. Dat kan vermoeiend of confronterend zijn voor de persoon, die daar dus geen zin in heeft.

En los daarvan, zeggen waar het op slaat, dus zonder eromheen te draaien, kunnen sommigen dan weer heel anders opvatten. Het tactvol overbrengen is dus ook nodig om drama zoveel mogelijk te beperken. Sommigen vinden dat direct, anderen bot. Niet iedereen kan ermee omgaan, dus soms doe je het op een 'zachte' manier.
pi_193637590
Als dit een issue is voor iemand dan ven je geen echte matties. Ik kan mijn beste maat een paar maanden niet zien of spreken door werk of drukte en als we dan elkaar weer zien is het als vanouds en hebben we genoeg bij te praten, en we zouden voor elkaar door het vuur gaan. Als je echte vrienden bent dan zit die connectie er gewoon in, niet in de frequentie van hoe vaak je elkar ziet. En dat claimen en denken dat je recht op elkaars tijd hebt en het kwalijk nemen als je even niks hoort zie je juist vaak bij oppervlakkige vriendschapjes waarbij iemand er alleen een bepaald voordeel uit wil halen.
pi_193637662
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:00 schreef zarGon het volgende:
Jongens, meisjes, wegens persoonlijke redenen ben ik nu liever even alleen. Ik hoop dat jullie er begrijp voor hebben. Wanneer ik weer toe ben aan contact, neem ik wel contact op met jullie.

Momenteel heb ik het druk met persoonlijke zaken, en wil ik volledig focussen daarop. Ik neem wel contact op met jullie wanneer ik weer beschikbaar ben.

En meer van zulks. Je kan ook gewoon even aangeven dat je geen zin hebt in contact. Of dat je alleen wil zijn. Het zijn vrienden, die zouden er begrip voor moeten hebben.
Goede voorbeelden. Ik ga iets proberen te schrijven. Dankjewel :)
pi_193637666
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:00 schreef Lienekien het volgende:
Heb je helemaal geen behoefte meer aan vriendschappen? Indien ja, dan hoef je ook niet echt bang te zijn om ze te kwetsen, lijkt me.
Op dit moment heb ik er geen behoefte aan.
pi_193637675
quote:
4s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:06 schreef Leonos het volgende:

[..]

Als je vrienden bent kan je toch gewoon zeggen wat er aan de hand is.
Hoef je niet op een sneaky manier te gaan vertellen dat je niet wilt afspreken.
Dat durf ik niet.
  maandag 15 juni 2020 @ 11:20:43 #21
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193637707
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:16 schreef FGamergirl95 het volgende:

[..]

Op dit moment heb ik er geen behoefte aan.
Dan zou ik of diplomatiek zorgen voor uitstel of toch een keer met tegenzin een paar uurtjes opofferen om de vriendschap te onderhouden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_193637749
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:16 schreef FGamergirl95 het volgende:

[..]

Op dit moment heb ik er geen behoefte aan.
Nou voor sommige "spelletjes" is het wel handig om een tweede persoon erbij te hebben. Ik bedoel dat kan ook wel alleen natuurlijk, maar samen geeft toch net iets meer cachet aan het geheel :9
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_193637839
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:20 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan zou ik of diplomatiek zorgen voor uitstel of toch een keer met tegenzin een paar uurtjes opofferen om de vriendschap te onderhouden.
Tenzij het echte vriendschap is. Dan zeg je gewoon hoe je je voelt en waar je wel of geen behoefte aan hebt. Echte vriendschap hoef je niet te 'onderhouden' en verplicht je elkaar niets. Dan bestaat die diepere connectie toch wel en die is gewoon houdbaar, ook als je elkaar een paar maanden niet ziet.
  maandag 15 juni 2020 @ 11:34:37 #24
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193637888
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:31 schreef Silven het volgende:

[..]

Tenzij het echte vriendschap is. Dan zeg je gewoon hoe je je voelt en waar je wel of geen behoefte aan hebt. Echte vriendschap hoef je niet te 'onderhouden' en verplicht je elkaar niets. Dan bestaat die diepere connectie toch wel en die is gewoon houdbaar, ook als je elkaar een paar maanden niet ziet.
Nou, als iemand je eerlijk zegt dat ze liever 24/7 voor onbepaalde tijd zich met zichzelf wil vermaken en geen behoefte heeft aan contact, dan vraag ik me af of die ‘echte vriendschap’ niet gewoon al is gestopt van een kant.
The love you take is equal to the love you make.
pi_193637944
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:34 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Nou, als iemand je eerlijk zegt dat ze liever 24/7 voor onbepaalde tijd zich met zichzelf wil vermaken en geen behoefte heeft aan contact, dan vraag ik me af of die ‘echte vriendschap’ niet gewoon al is gestopt van een kant.
Ook als die persoon aangeeft even in de knel met zichzelf te zitten?
Of persoonlijke problemen heeft?
Of gewoon even geen contact wil wegens redenen?

Wanneer ben je wel tevreden in zo'n situatie? Als je echt weet wat er speelt, dus meer wil weten dan die persoon in eerste instantie loslaat? Of als die persoon alsnog een beetje moeite doet om contact te hebben - wetende dat die persoon daar eigenlijk helemaal geen zin in heeft?
  maandag 15 juni 2020 @ 11:40:37 #26
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193637974
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:37 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ook als die persoon aangeeft even in de knel met zichzelf te zitten?
Of persoonlijke problemen heeft?
Of gewoon even geen contact wil wegens redenen?

Wanneer ben je wel tevreden in zo'n situatie? Als je echt weet wat er speelt, dus meer wil weten dan die persoon in eerste instantie loslaat? Of als die persoon alsnog een beetje moeite doet om contact te hebben - wetende dat die persoon daar eigenlijk helemaal geen zin in heeft?
Ik vind dat wel een verschil ja, tussen ‘gewoon helemaal geen behoefte aan’ (want dat zegt TS) en de dingen die jij noemt.
The love you take is equal to the love you make.
  maandag 15 juni 2020 @ 12:07:35 #27
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193638289
Gewoon aangeven dat je momenteel geen behoefte hebt aan contact en dat dat niet persoonlijk is naar die persoon toe, maar in z'n algemeenheid.
Als dit al eens eerder is voorgegvallen zullen hze het ook sneller begrijpen.

Ik heb ook soms periodes dat ik minder afspreek dan anders. Dan geef ik dit gewoon aan en soms een waarom (Gewoon kutbui of geen behoefte) en daarna neem ik wel weer contact op. Of ik houdt het bij app contact.
Ze kennen die buien van mij en accpeteren dat. Scheelt dat sommigen daar zelf ook 'last' van hebben, dus dan is begrip makkelijk.
pi_193638342
- Zout op met dat kansloze mentionen de hele tijd -

[ Bericht 94% gewijzigd door CoolGuy op 15-06-2020 13:17:12 ]
-
pi_193638372
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:00 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Een beetje gekwetst zullen ze sowieso wel zijn, maar leg het gewoon netjes uit. En welkom in het zalige leven van introversie _O_
Precies ^O^

https://www.nrc.nl/nieuws(...)de-lockdown-a4000189
  maandag 15 juni 2020 @ 12:23:24 #30
33189 RM-rf
1/998001
pi_193638483
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:54 schreef FGamergirl95 het volgende:

Ze willen nu weer afspreken maar ik heb er geen zin in. Ik wil lekker alleen zijn. Hoe kan ik ze dit vertellen zonder ze te kwetsen?
dat is een lastige vraag, je zou ze misschien een antwoord kunnen geven als bijvoorbeeld:
quote:
Vanwege mijn ziekte zit ik in de risicogroep voor corona en ik zit sinds maart thuis. Sinds de lockdown heb ik mijn vrienden en vriendinnen niet meer gesproken en dat bevalt mij eigenlijk wel. Ik vind het heerlijk om alleen thuis te zijn. Ik vermaak met thuiswerken, spelletjes spelen en lezen. Af en toe pak ik de auto en maak ik een ritje :)
maar misschien moet je dat aanpassen naar een tekst die je echt je eigen woorden gebruikt om dat te zeggen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_193639377
- wegwezen met die corona is maar een griepje bullshit -

[ Bericht 65% gewijzigd door CoolGuy op 15-06-2020 13:30:26 ]
  maandag 15 juni 2020 @ 13:45:57 #32
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_193639640
Zo werkt het niet met vriendschappen, je kunt de status daarvan niet veranderen met woorden, wel met daden waaruit hetzelfde blijkt. Dus afspraken afhouden, geen initiatief nemen, het een beetje dood laten bloeden.
Een droge melding dat je geen behoefte meer aan ze hebt valt altijd verkeerd en dan maak je er een enorm punt van. Helemaal niet nodig.
pi_193641085
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 13:45 schreef BasEnAad het volgende:
Zo werkt het niet met vriendschappen, je kunt de status daarvan niet veranderen met woorden, wel met daden waaruit hetzelfde blijkt. Dus afspraken afhouden, geen initiatief nemen, het een beetje dood laten bloeden.
Een droge melding dat je geen behoefte meer aan ze hebt valt altijd verkeerd en dan maak je er een enorm punt van. Helemaal niet nodig.
Laatste stukje is onzin vind ik. Als je dat stukje geen behoefte hebben aan hun omdraait naar geen behoefte hebben aan intensief contact met wie dan ook dan is het al heel anders. Het eerste stukje klopt wel. En andanks de acties die je noemt qua geen initiatief nemen en afspraken afhouden zullen ECHTE vrienden altijd echte vrienden blijven en zodra je er klaar voor bent er weer voor je zijn.

ik neem hierbij ook aan dat als 1 van de echte vrienden van TS een groot proibleem heeft dat TS daar een uitzondering voor maakt. Dat haar relaas vooral gaat over het niet zomaar nodeloos afspreken.
pi_193641505
Klinkt alsof je ze nooit meer wil zien/spreken. Waarom die tegenzin?
pi_193648015
Eigenlijk kan het ook dat het elkaar niet willen zien wederzijds is. Alleen proberen deze vrienden misschien alleen sociaal correct over te komen door met je af te willen spreken.
Verdiep je je erin.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_193648075
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:00 schreef zarGon het volgende:
Jongens, meisjes, wegens persoonlijke redenen ben ik nu liever even alleen. Ik hoop dat jullie er begrijp voor hebben. Wanneer ik weer toe ben aan contact, neem ik wel contact op met jullie.

Momenteel heb ik het druk met persoonlijke zaken, en wil ik volledig focussen daarop. Ik neem wel contact op met jullie wanneer ik weer beschikbaar ben.

En meer van zulks. Je kan ook gewoon even aangeven dat je geen zin hebt in contact. Of dat je alleen wil zijn. Het zijn vrienden, die zouden er begrip voor moeten hebben.
Eens, dit doe ik ook gewoon. Soms helpt het gewoon om eerlijk te zijn over zulke zaken. Uiteindelijk is het toch weer leuk als we elkaar zien en ja.. dan heb ik het wel weer gezien voor een aantal weken. Maar ik begrijp ts goed. Ik heb erg genoten van die quarantaine weken.
-
pi_193648183
Ik denk dat je hier spijt van gaat krijgen. Vooral als je het zo brengt als dat je hier doet, want dan is er denk ik geen weg terug.

Jezelf volledig terugtrekken van social contact is vaak geen goed teken. Weet je zeker dat dit beter voor je is? Of is het vooral veilig?
pi_193648232
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:07 schreef Cue_ het volgende:
Gewoon aangeven dat je momenteel geen behoefte hebt aan contact en dat dat niet persoonlijk is naar die persoon toe, maar in z'n algemeenheid.
Als dit al eens eerder is voorgegvallen zullen hze het ook sneller begrijpen.

Ik heb ook soms periodes dat ik minder afspreek dan anders. Dan geef ik dit gewoon aan en soms een waarom (Gewoon kutbui of geen behoefte) en daarna neem ik wel weer contact op. Of ik houdt het bij app contact.
Ze kennen die buien van mij en accpeteren dat. Scheelt dat sommigen daar zelf ook 'last' van hebben, dus dan is begrip makkelijk.
Hangt wel af van hoe lang het duurt, denk ik. En hoe je het communiceert naar je vrienden toe. :Y
  dinsdag 16 juni 2020 @ 07:45:18 #39
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_193650796
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 22:54 schreef -Straw- het volgende:
Hangt wel af van hoe lang het duurt, denk ik. En hoe je het communiceert naar je vrienden toe. :Y
Dat natuurlijk sowieso.
En de ene kan het beter handelen dan een ander. Tja, dat is het risico dat je neemt.
Bij de ander werkt stil bloeden beter. Het is geheel afhankelijk van de band die je met iemand hebt.
pi_193651076
Je bent toch ooit vrienden geworden, omdat je het wel leuk met elkaar had? En die tussentijd met weinig contact verandert daar in principe weinig aan, dus het klinkt meer als frisse tegenzin. Ik denk dus dat je het afspreken uiteindelijk wel leuk vindt en de moeite waard als je het wel gewoon doet.

Even ervan uitgaande dat het verder wel gewoon goed met je gaat mentaal gezien.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 08:56:46 #41
416020 K44S
The bearded man
pi_193651410
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:54 schreef FGamergirl95 het volgende:
Hallo ik ben nieuw hier :W

Vanwege mijn ziekte zit ik in de risicogroep voor corona en ik zit sinds maart thuis. Sinds de lockdown heb ik mijn vrienden en vriendinnen niet meer gesproken en dat bevalt mij eigenlijk wel. Ik vind het heerlijk om alleen thuis te zijn. Ik vermaak met thuiswerken, spelletjes spelen en lezen. Af en toe pak ik de auto en maak ik een ritje :)

Ze willen nu weer afspreken maar ik heb er geen zin in. Ik wil lekker alleen zijn. Hoe kan ik ze dit vertellen zonder ze te kwetsen?
Wil je nooit meer met hen afspreken?
Is dit een ja -> Wat maakt het jou dan uit of je hen "kwetst"?
The bearded man: “So many good tunes, I didn't have time to shave!”
pi_193651800
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:04 schreef Silven het volgende:
Als 1 van mijn (beste) vrienden zou zeggen dat ie even geen zin heeft in sociaal contact dan zou ik daar geen enkel probleem mee hebben en er zeker begrip voor hebben. Niemand is mij iets verplicht en ik hun ook niet en ik vermaak me zelf ook wel. Maar misschien gaat dat alleen op voor mannen. Vrouwen zijn over het algemeen wat sneller 'gekwetst' of afhankelijk van of/hoeveel vriendinnen ze hebben omdat ze dat emotioneel veel harder nodig hebben en om een bepaalde status (populariteit) aan te ontlenen (behalve TS dus).
Sorry, maar in de meeste gevallen gaat dit echt niet op. Als mijn beste vriend (of een andere vriend) aangeeft geen zin meer te hebben in sociaal contact, zou ik mij eerlijk gezegd ernstig zorgen maken of er niks aan de hand is. Als zijn conclusie dan vervolgens is dat hij simpelweg geen zin meer in vrienden heeft, zou ik dat niet zo kunnen waarderen. Dat je je even terugtrekt omdat je tijd voor jezelf hebt, oké. Maar je kunt vrienden niet tijdelijk in de ijskast doen en ze weer ontdooien op het moment dat het jou uitkomt.
pi_193652101
quote:
6s.gif Op maandag 15 juni 2020 12:07 schreef Cue_ het volgende:
Gewoon aangeven dat je momenteel geen behoefte hebt aan contact en dat dat niet persoonlijk is naar die persoon toe, maar in z'n algemeenheid.
Als dit al eens eerder is voorgegvallen zullen hze het ook sneller begrijpen.

Ik heb ook soms periodes dat ik minder afspreek dan anders. Dan geef ik dit gewoon aan en soms een waarom (Gewoon kutbui of geen behoefte) en daarna neem ik wel weer contact op. Of ik houdt het bij app contact.
Ze kennen die buien van mij en accpeteren dat. Scheelt dat sommigen daar zelf ook 'last' van hebben, dus dan is begrip makkelijk.
Ik had het een paar jaar geleden ook. Gewoon totaal geen energie voor sociale contacten. Drie soorten vrienden:
- de vrienden die je eigenlijk niet eens misten want die sprak je sowieso al niet dagelijks/wekelijks. Doen er niet moeilijk over en begrijpen het. Als je ze weer ziet is het gewoon weer vertrouwd zoals vroeger
- de vrienden die het jammer vinden maar zeggen dat ze voor je klaarstaan als er iets is. Als je dan weer wat wil afspreken is de drempel ook niet zo hoog
- de vrienden die blijven appen en vragen om af te spreken, die vinden dat een week radiostilte lang genoeg is en zich persoonlijk aangevallen voelen, en die op een gegeven moment een app sturen dat dit geen vriendschap is zo en dat ze de vriendschap willen verbreken. De drempel om weer contact op te nemen, laat staan om weer af te spreken, is heel hoog en het komt eigenlijk niet meer goed.

Dus ja, doei vriendschap na 18 jaar. Heel jammer maar ik kan ook niet geforceerd gezellig en sociaal doen als ik totaal niet goed in m'n vel zit, wat dan dus wel verwacht wordt voor mijn gevoel.
Tap tap tap
pi_193652255
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:28 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Maar je kunt vrienden niet tijdelijk in de ijskast doen en ze weer ontdooien op het moment dat het jou uitkomt.
Als je echt om de ander geeft, dan wel, eigenlijk. Het gaat namelijk niet om wat jij wil of wat jij ervan vindt. En door het persoonlijk te maken, geef je het signaal af dat het om jou gaat. Dat terwijl er dingen aan de hand zijn die eigenlijk helemaal niets met jou te maken hebben, maar simpelweg zoveel energie kosten dat het helaas wel effect heeft op jullie band.

Sociaal zijn kost energie. Wanneer je die energie hebt, gaat het vanzelfsprekend en lijkt het geen moeite te kosten.

Maar helaas zijn er dus ook momenten/perioden waardoor je gewoon simpelweg geen energie hebt voor de makkelijkste dingen (die je eerder wel deed).

Zo'n persoon kan dan geforceerd met je omgaan, omdat jij het anders niet vindt kunnen/passen, maar dat is eigenlijk alleen maar schadelijk voor die persoon (die toch al niet helemaal lekker in de vel zit).

Maar ja, soms ben je gewoon niet gemaakt voor elkaar en soms groei je uit elkaar. Ook een deel van het leven.
pi_193653161
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 09:58 schreef CherryLips het volgende:

- de vrienden die blijven appen en vragen om af te spreken, die vinden dat een week radiostilte lang genoeg is en zich persoonlijk aangevallen voelen, en die op een gegeven moment een app sturen dat dit geen vriendschap is zo en dat ze de vriendschap willen verbreken. De drempel om weer contact op te nemen, laat staan om weer af te spreken, is heel hoog en het komt eigenlijk niet meer goed.

Dus ja, doei vriendschap na 18 jaar. Heel jammer maar ik kan ook niet geforceerd gezellig en sociaal doen als ik totaal niet goed in m'n vel zit, wat dan dus wel verwacht wordt voor mijn gevoel.
Jammer dat je niet inziet dat dit de vriendschappen zijn waar je doorgaans het meeste aan hebt.

quote:
1s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 10:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als je echt om de ander geeft, dan wel, eigenlijk. Het gaat namelijk niet om wat jij wil of wat jij ervan vindt. En door het persoonlijk te maken, geef je het signaal af dat het om jou gaat. Dat terwijl er dingen aan de hand zijn die eigenlijk helemaal niets met jou te maken hebben, maar simpelweg zoveel energie kosten dat het helaas wel effect heeft op jullie band.
Klinkt mooi, maar in veel gevallen werkt het niet zo. Begrijp mij niet verkeerd, ts moet niks tegen haar zin doen. Maar ze moet ook begrijpen dat als ze nu een pauze inlast de kans groot is dat zij over een tijdje geen prioriteit meer is voor haar vrienden en ze niet moet verwachten dat ze meteen weer willen afspreken omdat zij dat dan weer wilt. Kan een vriendschap nog zo mooi zijn.

quote:
Sociaal zijn kost energie. Wanneer je die energie hebt, gaat het vanzelfsprekend en lijkt het geen moeite te kosten.
Hier ligt ook een nuance natuurlijk. Sociaal zijn kan ook energie geven wanneer je dit bij de juiste personen doen. Sociaal doen betekent ook niet dat je het middelpunt moet zijn van een gezellige verjaardag oid. Je kan ook een wandeling maken met een goede vriend, je hart luchten en de situatie uitleggen. Wellicht kan die vriend nieuwe inzichten geven waar ts iets aan heeft. Juist dát is vriendschap.

quote:
Maar helaas zijn er dus ook momenten/perioden waardoor je gewoon simpelweg geen energie hebt voor de makkelijkste dingen (die je eerder wel deed).
En dan is de beste remedie om jezelf af te sluiten en alleen te blijven? Ik geloof hier niet in.

quote:
Zo'n persoon kan dan geforceerd met je omgaan, omdat jij het anders niet vindt kunnen/passen, maar dat is eigenlijk alleen maar schadelijk voor die persoon (die toch al niet helemaal lekker in de vel zit).

Maar ja, soms ben je gewoon niet gemaakt voor elkaar en soms groei je uit elkaar. Ook een deel van het leven.
Ik kan niet oordelen over het soort vrienden dat ts heeft. Over het soort vrienden waarmee je alleen maar leuke dingen kunt doen geef ik je tot op zekere hoogte gelijk. Maar als je een vriend hebt waarmee je écht alles kunt delen gaat je verhaal niet op. Althans niet in mijn ervaring.
pi_193653224
Ik had op dat moment niet veel aan de vriendschap. Zorgde alleen maar voor meer stress en verwijten.
Tap tap tap
  dinsdag 16 juni 2020 @ 12:26:57 #47
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_193654088
Ik heb dat als volgt opgelost ....
Ik heb iedereen gewhatsapped dat ik hoog in de risico groep zit en daarom geen bezoek wil en ook nergens heen ga. Dat ik dat heel jammer vind en die contacten dan ook mis, en dat ik zo gauw Corona niet meer gevaarlijk is, ik iedereen uitnodig en een feest hou.
Zo, laten ze me toch de komende 2 jaren of zo toch lekker met rust. Af en toe krijg ik een foto van de kleintjes onder de vijf en dan schrijf ik, wat lief, of ... wat leuk. Gewoon beetje sociaal-vaardig zijn is dat, is toch nauwelijks moeite en je doet hen er een plezier mee en je houdt er toch contact mee voor als je er weer zin in krijgt hen te zien.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_193655211
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 12:26 schreef LeesFoknl het volgende:
Ik heb dat als volgt opgelost ....
Ik heb iedereen gewhatsapped dat ik hoog in de risico groep zit en daarom geen bezoek wil en ook nergens heen ga. Dat ik dat heel jammer vind en die contacten dan ook mis, en dat ik zo gauw Corona niet meer gevaarlijk is, ik iedereen uitnodig en een feest hou.
Zo, laten ze me toch de komende 2 jaren of zo toch lekker met rust. Af en toe krijg ik een foto van de kleintjes onder de vijf en dan schrijf ik, wat lief, of ... wat leuk. Gewoon beetje sociaal-vaardig zijn is dat, is toch nauwelijks moeite en je doet hen er een plezier mee en je houdt er toch contact mee voor als je er weer zin in krijgt hen te zien.
Denk je dat deze mensen hier niet doorheen kijken en je eerder als een vage kennis beschouwen ipv een vriend?
pi_193655480
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 11:22 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Jammer dat je niet inziet dat dit de vriendschappen zijn waar je doorgaans het meeste aan hebt.
Niet herkenbaar. Juist mijn meest waardevolle vriendschappen zijn niet zo afhankelijk van het warm houden van contact, dat gaat juist meer op voor kennissen.
  dinsdag 16 juni 2020 @ 14:58:38 #50
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_193656180
quote:
1s.gif Op maandag 15 juni 2020 11:00 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Een beetje gekwetst zullen ze sowieso wel zijn, maar leg het gewoon netjes uit. En welkom in het zalige leven van introversie _O_
Welkom op FOK! idd :D
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  woensdag 17 juni 2020 @ 14:17:27 #51
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_193670361
Ik zou iets zeggen als dat je de afgelopen tijd hebt gemerkt dat het alleen zijn je gezondheid/energieniveau erg goed doet. En dat je daarom nog wat langer de tijd wilt nemen om je batterij echt eens goed op te laden.
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_193672915
De belangrijkste vraag wordt niet gesteld: welke games speel je?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_193674443
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:54 schreef FGamergirl95 het volgende:
Hallo ik ben nieuw hier :W

Vanwege mijn ziekte zit ik in de risicogroep voor corona en ik zit sinds maart thuis. Sinds de lockdown heb ik mijn vrienden en vriendinnen niet meer gesproken en dat bevalt mij eigenlijk wel. Ik vind het heerlijk om alleen thuis te zijn. Ik vermaak met thuiswerken, spelletjes spelen en lezen. Af en toe pak ik de auto en maak ik een ritje :)

Ze willen nu weer afspreken maar ik heb er geen zin in. Ik wil lekker alleen zijn. Hoe kan ik ze dit vertellen zonder ze te kwetsen?
Ha die Gamergirl, welkom op FOK! en leuk om te zien dat jij je in deze lastige periode beter hebt leren kennen in wat jij prettig vindt en wat niet.

Als het goede vriendinnen van je zijn dan moeten zij dat begrijpen. Anderzijds kan je het houden op dat, gezien je gezondheid, je voor nu nog terughoudend bent met afspreken etc. En dat de tijd om dat te doen vanzelf wel komt. Dus over dat laatste deel (moment waarop je weer zou willen afspreken) blijf je vaag. Zo hou je de deur alsnog open en ben je eerlijk naar je vriendinnen doe.
pi_193679285
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 17:52 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:
De belangrijkste vraag wordt niet gesteld: welke games speel je?
Solitaire.
  donderdag 18 juni 2020 @ 09:35:22 #55
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_193680987
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 13:44 schreef Bananenpap het volgende:

[..]

Denk je dat deze mensen hier niet doorheen kijken en je eerder als een vage kennis beschouwen ipv een vriend?
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 juni 2020 14:05 schreef Chia het volgende:

[..]

Niet herkenbaar. Juist mijn meest waardevolle vriendschappen zijn niet zo afhankelijk van het warm houden van contact, dat gaat juist meer op voor kennissen.
Dat laatste (van Chia) vind ik ook. Misschien is het iets typisch mannen-vriendschappen. Op een gegeven moment, vaak zo in de leeftijd 30-35 jaar, veranderen zoveel dingen in je leven, bij jou, bij je vrienden, dat je soms wel 20 jaar geen contact meer hebt, maar toch blijven beide elkaar "ervaren" als vriend.
Idem natuurlijk je directe familie; broers en zussen, hun kinderen. Dat blijft ook zo, als zie je soms iemand jaren niet.
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_193708894
quote:
0s.gif Op donderdag 18 juni 2020 00:16 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Solitaire.
:')
Alius aliud dicit
pi_193709439
quote:
0s.gif Op woensdag 17 juni 2020 14:17 schreef pietkanarie het volgende:
Ik zou iets zeggen als dat je de afgelopen tijd hebt gemerkt dat het alleen zijn je gezondheid/energieniveau erg goed doet. En dat je daarom nog wat langer de tijd wilt nemen om je batterij echt eens goed op te laden.
Ongeveer dat heb ik er van gemaakt ja :) Ze zijn niet boos gelukkig
pi_193715193
quote:
0s.gif Op maandag 15 juni 2020 10:54 schreef FGamergirl95 het volgende:
Hallo ik ben nieuw hier :W

Vanwege mijn ziekte zit ik in de risicogroep voor corona en ik zit sinds maart thuis. Sinds de lockdown heb ik mijn vrienden en vriendinnen niet meer gesproken en dat bevalt mij eigenlijk wel. Ik vind het heerlijk om alleen thuis te zijn. Ik vermaak met thuiswerken, spelletjes spelen en lezen. Af en toe pak ik de auto en maak ik een ritje :)

Ze willen nu weer afspreken maar ik heb er geen zin in. Ik wil lekker alleen zijn. Hoe kan ik ze dit vertellen zonder ze te kwetsen?
Ik wil alleen zijn, ik vermaak mezelf prima!
  zondag 21 juni 2020 @ 14:37:26 #59
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_193723972
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 juni 2020 10:43 schreef FGamergirl95 het volgende:

[..]

Ongeveer dat heb ik er van gemaakt ja :) Ze zijn niet boos gelukkig
Goed om te horen! Fijn dat ze niet boos zijn ^O^
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  dinsdag 23 juni 2020 @ 15:50:49 #60
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_193753408
Ik ben blij dat je vrienden het leuk opvatten.

Ik zie mijn beste vrienden wekelijk omdat het zo leuk is. In goede tijden hebben we lol en in slechte tijden zijn we elkanders steunpunt of uitlaatklep.
pi_193851650
Ook nieuw hier! :) snap helemaal wat je bedoelt. Rust is ook wel fijn. Gewoon een goede balans tussen rust en sociaal doen vinden
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')