Als je dit tegen mij zegt, hoef je ook niet meer terug te komen.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:00 schreef zarGon het volgende:
Jongens, meisjes, wegens persoonlijke redenen ben ik nu liever even alleen. Ik hoop dat jullie er begrijp voor hebben. Wanneer ik weer toe ben aan contact, neem ik wel contact op met jullie.
Momenteel heb ik het druk met persoonlijke zaken, en wil ik volledig focussen daarop. Ik neem wel contact op met jullie wanneer ik weer beschikbaar ben.
En meer van zulks. Je kan ook gewoon even aangeven dat je geen zin hebt in contact. Of dat je alleen wil zijn. Het zijn vrienden, die zouden er begrip voor moeten hebben.
En dat is dus geen verlies voor beide kanten dan.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:03 schreef Leonos het volgende:
[..]
Als je dit tegen mij zegt, hoef je ook niet meer terug te komen.
Serieus? Dat is wel sneu. Is dat omdat je dan minder aandacht krijgt waarvan je vind dat je die verdient of wat? Ik snap de gedachtegang niet. Alsof jij recht hebt op die vriendschap en jij bepaald met welke frequentie je elkaar moet zien. Alsof de wens van iemand om zich even terug te trekken ondergeschikt is aan jouw wens/verlangen om op afroep met iemand wat leuks te gaan doen. Zie je die persoon dan als accessoire ofzo?quote:Op maandag 15 juni 2020 11:03 schreef Leonos het volgende:
[..]
Als je dit tegen mij zegt, hoef je ook niet meer terug te komen.
Maar, als je met iemand geen contact meer wil, wat maakt het dan nog uit of ze gekwetst zijn? Dan is er om te beginnen niet echt een issue?quote:Op maandag 15 juni 2020 11:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
En dat is dus geen verlies voor beide kanten dan..
Als je geen begrip kunt tonen dat je vriend(in) zich even niet lekker voelt of niet lekker in de vel zit en zo'n houding aanneemt, heeft die vriend(in) daar helemaal niets aan. Dan is die persoon je liever kwijt dan rijk. En aangezien jij ook geen contact meer wil, is het probleem daarmee opgelost voor beide kanten.
Als je vrienden bent kan je toch gewoon zeggen wat er aan de hand is.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:04 schreef zarGon het volgende:
[..]
En dat is dus geen verlies voor beide kanten dan..
Als je geen begrip kunt tonen dat je vriend(in) zich even niet lekker voelt of niet lekker in de vel zit en zo'n houding aanneemt, heeft die vriend(in) daar helemaal niets aan. Dan is die persoon je liever kwijt dan rijk. En aangezien jij ook geen contact meer wil, is het probleem daarmee opgelost voor beide kanten.
Nou ja, ik kan me bedenken dat je voor op de langere termijn niet alle bruggen wil verbranden. Kan me prima indenken dat je periode - een maand, drie maanden, een half jaar, noem maar op - even geen zin hebt, omdat redenen.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:05 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar, als je met iemand geen contact meer wil, wat maakt het dan nog uit of ze gekwetst zijn? Dan is er om te beginnen niet echt een issue?
Niet iedereen wil informatie delen over z'n privéleven. Mensen delen hun zorgen en problemen ook niet altijd, sommigen willen dat niet, sommigen kunnen dat niet. En praten over sommige problemen is moeilijk.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:06 schreef Leonos het volgende:
[..]
Als je vrienden bent kan je toch gewoon zeggen wat er aan de hand is.
Hoef je niet op een sneaky manier te gaan vertellen dat je niet wilt afspreken.
Goede voorbeelden. Ik ga iets proberen te schrijven. Dankjewelquote:Op maandag 15 juni 2020 11:00 schreef zarGon het volgende:
Jongens, meisjes, wegens persoonlijke redenen ben ik nu liever even alleen. Ik hoop dat jullie er begrijp voor hebben. Wanneer ik weer toe ben aan contact, neem ik wel contact op met jullie.
Momenteel heb ik het druk met persoonlijke zaken, en wil ik volledig focussen daarop. Ik neem wel contact op met jullie wanneer ik weer beschikbaar ben.
En meer van zulks. Je kan ook gewoon even aangeven dat je geen zin hebt in contact. Of dat je alleen wil zijn. Het zijn vrienden, die zouden er begrip voor moeten hebben.
Op dit moment heb ik er geen behoefte aan.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:00 schreef Lienekien het volgende:
Heb je helemaal geen behoefte meer aan vriendschappen? Indien ja, dan hoef je ook niet echt bang te zijn om ze te kwetsen, lijkt me.
Dat durf ik niet.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:06 schreef Leonos het volgende:
[..]
Als je vrienden bent kan je toch gewoon zeggen wat er aan de hand is.
Hoef je niet op een sneaky manier te gaan vertellen dat je niet wilt afspreken.
Dan zou ik of diplomatiek zorgen voor uitstel of toch een keer met tegenzin een paar uurtjes opofferen om de vriendschap te onderhouden.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:16 schreef FGamergirl95 het volgende:
[..]
Op dit moment heb ik er geen behoefte aan.
Nou voor sommige "spelletjes" is het wel handig om een tweede persoon erbij te hebben. Ik bedoel dat kan ook wel alleen natuurlijk, maar samen geeft toch net iets meer cachet aan het geheelquote:Op maandag 15 juni 2020 11:16 schreef FGamergirl95 het volgende:
[..]
Op dit moment heb ik er geen behoefte aan.
Tenzij het echte vriendschap is. Dan zeg je gewoon hoe je je voelt en waar je wel of geen behoefte aan hebt. Echte vriendschap hoef je niet te 'onderhouden' en verplicht je elkaar niets. Dan bestaat die diepere connectie toch wel en die is gewoon houdbaar, ook als je elkaar een paar maanden niet ziet.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:20 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dan zou ik of diplomatiek zorgen voor uitstel of toch een keer met tegenzin een paar uurtjes opofferen om de vriendschap te onderhouden.
Nou, als iemand je eerlijk zegt dat ze liever 24/7 voor onbepaalde tijd zich met zichzelf wil vermaken en geen behoefte heeft aan contact, dan vraag ik me af of die ‘echte vriendschap’ niet gewoon al is gestopt van een kant.quote:Op maandag 15 juni 2020 11:31 schreef Silven het volgende:
[..]
Tenzij het echte vriendschap is. Dan zeg je gewoon hoe je je voelt en waar je wel of geen behoefte aan hebt. Echte vriendschap hoef je niet te 'onderhouden' en verplicht je elkaar niets. Dan bestaat die diepere connectie toch wel en die is gewoon houdbaar, ook als je elkaar een paar maanden niet ziet.
Ook als die persoon aangeeft even in de knel met zichzelf te zitten?quote:Op maandag 15 juni 2020 11:34 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Nou, als iemand je eerlijk zegt dat ze liever 24/7 voor onbepaalde tijd zich met zichzelf wil vermaken en geen behoefte heeft aan contact, dan vraag ik me af of die ‘echte vriendschap’ niet gewoon al is gestopt van een kant.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |