abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 14 juni 2020 @ 17:42:16 #1
489662 Fernweh
Gelieve verwijderen.
pi_193629018
Hoi,

Ik heb eigenlijk wat meer interesse gekregen in vegetarisch eten. Nu met de hele corona is het mij altijd veel gedoe om vers vlees te halen. Waarom vries je het dan niet in? Ja nee.... Daar heb ik ook geen zin in, het vlees smaakt toch altijd een beetje vreemd wanneer ik dat doe.

'Ja wat wil je dan man?' Nou ik had laatst eens falafel gemaakt dat was niet vies! Best lekker eigenlijk, nu had ik het wel een beetje gefrituurd met wat rijstolie in een wokpan, maar ik denk dat het ook wel lekker is als je het in de pan bakt, mits je ze niet te dik maakt.

Maar is dat alles? Wat is er nog meer?
Gelieve verwijderen
  zondag 14 juni 2020 @ 17:54:09 #2
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_193629169
Zelf eet ik altijd pasta of rijst met saus. Het is heel simpel om die recepten klaar te maken zonder vlees maar met alternatieven. Ik heb geen aandelen, maar ben erg fan van Vivera (https://vivera.com/nl/product/vivera-plant-stukjes-kip/). Deze behouden ook goed hun structuur wanneer ik het een tijdje laat pruttelen met kokosmelk.

Wat ik zelf heb ontdekt is dat die Beyond Meat en andere dure hamburgerklonen qua smaak erg zout zijn. Als ik nu vegetarische hamburgers zou maken kies ik dan ook liever voor eentje op basis van champignon of bonen.
  zondag 14 juni 2020 @ 18:00:21 #3
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_193629279
Wat er nog meer is?
Een complete reeks: CUL / Vegetarisch #17
:)

En ook voor veganisten:
CUL / [VEGAN] Vrij van dierlijke producten - deel 1
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_193629356
Waarom is het veel gedoe om vers vlees te halen? :')
Waardeloos in COR.
Als een topic je niet bevalt blijf dan lekker weg.
Wat een kansloze figuur ben je toch. Laat hem met rust. Moeilijk is het niet
  zondag 14 juni 2020 @ 18:07:20 #5
483584 incel
Old Enough... To Party!
pi_193629377
quote:
0s.gif Op zondag 14 juni 2020 18:05 schreef Doug-Heffernan het volgende:
Waarom is het veel gedoe om vers vlees te halen? :')
Snap ik ook niet helemaal. Vlees kan je vaak zat gewoon een week in de koelkast bewaren. Is 1x of 2x per week ff langs de supermarkt teveel gedoe? :')
  zondag 14 juni 2020 @ 20:08:34 #6
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_193630948
Dingen van Goodbite en Samhoud vind ik lekker.
AZ
ALKMAAR
pi_193631053
Er is zo ontzettend veel te ontdekken. Iets makkelijks is haloumi, dat is kaas die je kan frituren of grillen. Vind ik erg lekker. Of tofu, knapperig gebakken in een goede saus, bijv hoi sin en soja saus, met groente en kruiden. Als je echt het allerbeste vegetarische eten wil proeven moet je naar de Zuid indiase keuken kijken, die is ongeëvenaard zo goed.

Vandaag heb ik vegetarische burgers gemaakt. Ook lekker. Maar wel meer werk dan vleesburgers.
  zondag 14 juni 2020 @ 22:43:31 #8
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_193633474
Ik had min of meer hetzelfde. We beperken toch liever de bezoekjes aan de supermarkt en ik begon toen menu’s voor twee weken samen te stellen.

Ik kwam een mooie richtlijn tegen op een site over vegetarisch eten. Dat je in principe de eiwitbron die vlees vormt moet zien te vervangen door een andere. Met eieren, kaas, noten en peulvruchten kom je dan al een heel eind.
The love you take is equal to the love you make.
pi_194055929
quote:
1s.gif Op zondag 14 juni 2020 22:43 schreef Lienekien het volgende:
Ik had min of meer hetzelfde. We beperken toch liever de bezoekjes aan de supermarkt en ik begon toen menu’s voor twee weken samen te stellen.

Ik kwam een mooie richtlijn tegen op een site over vegetarisch eten. Dat je in principe de eiwitbron die vlees vormt moet zien te vervangen door een andere. Met eieren, kaas, noten en peulvruchten kom je dan al een heel eind.
Hier ook hetzelfde, niet meer weten wat te koken met vlees of kip.
En invriezen ja zelfde kip doe ik nog wel eens maar de rest, meh gehakt uit de vriezer? bah
komt er nooit helemaal goed meer uit in mijn optiek.

qua vegatarisch eten, zou ik meer bonen gaan eten en knapperige groenten zoals spinazie paksoi enz en veel noten en pinda's toevoegen.

Ik kan persoonlijk al heel veel met rijst eieren uien en kruiden, nog wat groenten er door en je hebt
heerlijk eten met geen vlees of kip.

stay creativ!
pi_194068811
Kijk vooral ook even naar de Italiaanse of Aziatische keuken. Aardappel-groente-vlees zonder vlees wordt al snel saai (vegaburger voegen toch wat minder lekkere vettigheid toe). Maar bij Italiaanse of Aziatische gerechten ben ik me er vaak niet eens bewust van dat er geen vlees in zit.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_194187483
Als je falafel gaat bakken in de pan nemen ze meer vet op dan met frituren. Ik vind falafel ook erg lekker (als echte carnivoor).

De Indiase keuken heeft veel lekkere vegetarische gerechten. Je kunt veel doen met bonen, peulvruchten vanwege de eiwitten, noten, tofu, eieren (shakshuka!), kaas, paddenstoelen. Die genoemde haloumi is ook echt lekker.

Ikzelf eet regelmatig vegetarisch, maar ook veel
Vlees op andere momenten. Heb een hekel aan nepvlees of vleesvervangers, daar word ik niet blij van.
Whatever...
pi_194187511
Dit is wel een grappig filmpje... ze zeggen ook eerlijk of het niet of wél lekker is volgens
bij met het vorige filmpje.
:+

pi_194187518
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:08 schreef Spanky78 het volgende:
Vlees op andere momenten. Heb een hekel aan nepvlees of vleesvervangers, daar word ik niet blij van.
Maar het is wel lekker makkelijk :@
pi_194187524
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Maar het is wel lekker makkelijk :@
Ik vind goor.
Whatever...
pi_194187634
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:14 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Ik vind goor.
Nou da's niet waar :D maar ja je mag het vinden natuurlijk, maar er zijn best échte vleesvervangers hoor :Y
Maar je moet het wel proberen... en soms denk je bah... en dan tja zonde... maar dat gaat het prullenbak in
daarom is het het wel leuk dat er véél van de filmpjes bestaan, want het zijn geen reclame voor één product.
Gewoon mensen die Vega of Vegetarisch eten en dan testen, ik heb ook wel eens iets gekocht, wel vaker
dan één keer en soms denkt je hmmmm... dat is niet écht lekker en soms is het gewoon ronduit goor :D
en ineens heb je dan een product dat je denkt, JA.. DIE IS LEKKER!!!

Maar na jaren lang weet je wel zo'n beetje wat je wel of niet lekker vind en er komen ook steeds meer producten
bij, en die ga je meestal toch minstens één keer proberen, tenminste ik wel...

Dus je kan net zomaar zeggen dat het goor is.

Nou ja je kan het wel zeggen, maar het is niet waar.
pi_194187730
Dit filmpje ga ik straks even kijken... voor de eerste keer...


Ja écht waar... :D dus ik weet niet wat ze gaan zeggen, wel weet ik dat kan je zien...
dat ze allemaal Vega burgers etc. proeven.
pi_194187985
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 08:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Maar het is wel lekker makkelijk :@
ik vind vlees uit een gerecht "knippen" en er een vegetarische variant voor in de plaats "plakken" eigenlijk altijd een sof. Het is dan wel makkelijk, het is letterlijk een stap naar links of rechts in de supermarkt, maar ik vind het tot op heden geen succes.

Dan maken wij liever een vleesloos gerecht, wat vanaf het begin zo bedoelt is.

Maar goed, je ziet dat voedselindustrie en supermarkten ook nu weer de consument naar de mond werken, door "makkelijke" alternatieven te bieden in de supermarkt zelf, zodat ze de omzet toch hebben. Net zoals ze dat met vlees hebben gedaan, en en-passant een hele bedrijfstak, de zelfstandige slagers, een mes in de rug staken, en ons consumenten opzadelden met allemaal bewerkt spul, met allerlei wazige toevoegingen als aardappelzetmeel in gehakt, en diverse soorten plantaardige vezels, en weet ik wat niet meer.

Dit terwijl je als consument jezelf qua smaak een veel grotere dienst bewijst, vind ik, als je van te voren een vleesloos gerecht bedenkt, en dát bijelkaar koopt in een super.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_194188199
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:14 schreef fruityloop het volgende:

[..]

ik vind vlees uit een gerecht "knippen" en er een vegetarische variant voor in de plaats "plakken" eigenlijk altijd een sof. Het is dan wel makkelijk, het is letterlijk een stap naar links of rechts in de supermarkt, maar ik vind het tot op heden geen succes.

Dan maken wij liever een vleesloos gerecht, wat vanaf het begin zo bedoelt is.

Maar goed, je ziet dat voedselindustrie en supermarkten ook nu weer de consument naar de mond werken, door "makkelijke" alternatieven te bieden in de supermarkt zelf, zodat ze de omzet toch hebben. Net zoals ze dat met vlees hebben gedaan, en en-passant een hele bedrijfstak, de zelfstandige slagers, een mes in de rug staken, en ons consumenten opzadelden met allemaal bewerkt spul, met allerlei wazige toevoegingen als aardappelzetmeel in gehakt, en diverse soorten plantaardige vezels, en weet ik wat niet meer.

Dit terwijl je als consument jezelf qua smaak een veel grotere dienst bewijst, vind ik, als je van te voren een vleesloos gerecht bedenkt, en dát bijelkaar koopt in een super.
We eten ook gewoon vegetarisch hoor, niet alleen vleesvervangers :D

Je hebt ook hele lekkere recepten, maar soms wil of moet het even makkelijk...

Hou het daar maar even op.... te druk of geen puf...
  dinsdag 21 juli 2020 @ 09:38:24 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_194188231
Soms wil je gewoon aardappels, groente, vleessssvervanger.

We hadden een vega burger van de Lidl en de kat lustte het ook. :o
The love you take is equal to the love you make.
pi_194188373
Ik vind een vleesvervanger wel lekker als ik gewoon patat wil eten. Daar hoort toch iets bij, iets met ei, (gril)kaas, of falafel is lekker maar af en toe een vega-schnitzel ofzo vind ik ook best okay.
pi_194188384
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:38 schreef Lienekien het volgende:
Soms wil je gewoon aardappels, groente, vleessssvervanger.

We hadden een vega burger van de Lidl en de kat lustte het ook. :o
:D kan je nagaan!
pi_194190502
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 09:38 schreef Lienekien het volgende:
Soms wil je gewoon aardappels, groente, vleessssvervanger.

We hadden een vega burger van de Lidl en de kat lustte het ook. :o
Haha, die vega-kipstukjes van de Lidl. Onze kip-verslaafde kat heeft niet door dat het geen echte kip is.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_194195199
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 juli 2020 12:57 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Haha, die vega-kipstukjes van de Lidl. Onze kip-verslaafde kat heeft niet door dat het geen echte kip is.
Dan moet het toch écht wel goed smaken toch? Katten zijn behoorlijk kieskeurig :P

Die Kipstukjes zijn ook wel héél goed eigenlijk, zelfs die van de Lidl :Y

https://www.google.com/se(...)rAAQE&sclient=psy-ab

Kip/kerrie ga ik weer eens maken...

[ Bericht 23% gewijzigd door FANNvanhetlaatsteuur op 21-07-2020 19:18:09 ]
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')