Dit. Verder doen wat goed voelt. Wij hebben binnen een jaar samen een huis gekocht.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:26 schreef Lienekien het volgende:
Regel het goed voor het geval een van jullie zou overlijden en voor wanneer jullie uit elkaar zouden gaan.
Bij ons ging het samenlevingscontract plus testamenten vooraf aan het samen tekenen van het koopcontract en de hypotheek.
Op welke dingen kunnen wij letten bij de notaris? Hoe hebben jullie het gedaan bijv?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:40 schreef CoolGuy het volgende:
Er is geen vaste tijd die er moet zitten tussen start relatie en kopen huis. Je kunt ook niet in de toekomst kijken. Zorg wel dat je bij de notaris alles goed regelt, dat voorkomt, mocht het mis gaan, een hele hoop gedoe.
Nou, bij ons is de situatie nogal anders. In ons geval heb ík het huis gekocht en betaal ik daar ook alles voor, mijn vrouw niet. Daarnaast zijn wij getrouwd, maar dus onder huwelijkse voorwaarden, waarbij het huis ten alle tijden buiten het huwelijk staat. Daarvoor moest je in 2017 ook nog naar de notaris, en dat hebben wij dus gedaan.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:59 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Op welke dingen kunnen wij letten bij de notaris? Hoe hebben jullie het gedaan bijv?
Oh dat is een andere situatie inderdaad.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:01 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, bij ons is de situatie nogal anders. In ons geval heb ík het huis gekocht en betaal ik daar ook alles voor, mijn vrouw niet. Daarnaast zijn wij getrouwd, maar dus onder huwelijkse voorwaarden, waarbij het huis ten alle tijden buiten het huwelijk staat. Daarvoor moest je in 2017 ook nog naar de notaris, en dat hebben wij dus gedaan.
Dus onze situaties zijn niet met elkaar vergelijkbaarmaar, om je toch proberen behulpzaam te zijn; wellicht heb je een startpunt aan deze link?
https://bieb.knab.nl/hypo(...)20bij%20de%20notaris.
Het ligt eraan wat je wilt/wat jullie willen.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 13:59 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Op welke dingen kunnen wij letten bij de notaris? Hoe hebben jullie het gedaan bijv?
Volgens mij moet je dat geregeld hebben vóór de handtekening wordt gezet, dus ik denk voor het moment van koop.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:12 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Oh dat is een andere situatie inderdaad.Mijn vriend en ik willen een nieuwbouw huis kopen, oplevering vindt mogelijk plaats in 2023/2024. Tegen die tijd zijn wij getrouwd. De koop van het huis vindt wel plaats op het moment dat wij geen samenlevingscontract o.i.d. hebben (we hebben nu ons eigen appartement). Moet er een samenlevingscontract zijn op het moment van koop of moment van oplevering? Weet jij dat toevallig?
Gaan jullie dan ook pas dan samenwonen?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:12 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Oh dat is een andere situatie inderdaad.Mijn vriend en ik willen een nieuwbouw huis kopen, oplevering vindt mogelijk plaats in 2023/2024. Tegen die tijd zijn wij getrouwd. De koop van het huis vindt wel plaats op het moment dat wij geen samenlevingscontract o.i.d. hebben (we hebben nu ons eigen appartement). Moet er een samenlevingscontract zijn op het moment van koop of moment van oplevering? Weet jij dat toevallig?
Samenlevingscontract laten opstellen bij de notaris en wanneer je langsgaat voor de akte van levering (en misschien hypotheek) kan die ook gepasseerd worden. Kan vaak met een combitarief.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:12 schreef TheInnocent het volgende:
[..]
Dat lijkt me dan weer wel een potentieel risico.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 14:19 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Gaan jullie dan ook pas dan samenwonen?
Een huis kopen is één, de financiering is een goede tweede. Wij keken vooraf al naar de financiële aspecten van de aankoop.quote:Op zaterdag 13 juni 2020 12:19 schreef TheInnocent het volgende:
Voor ons is het wel de eerste keer dat we zo’n stap nemen, dus leek het me interessant om van jullie ervaringen te leren of i.i.g. te zien hoe anderen het samen kopen van een huis ervaren.
In een samenlevingsovereenkomst regel je wat er gebeurt tijdens jullie samenwonen en als jullie onverhoopt uit elkaar zouden gaan. Hoe zeg je De samenleving op? Worden aankopen tijdens de samenleving van jullie samen, of koopt ieder zijn eigen spullen?quote:Op zaterdag 13 juni 2020 20:03 schreef Spanky78 het volgende:
Samenlevingscontract & testament is handig. Voorkomt vooral vee ellende als een van beide overlijdt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |