abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 11 juni 2020 @ 22:22:00 #1
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_193592138


Welkom in de ESF-SC

De vernieuwde Slowchat van ESF, voor al uw (non)-esf-gerelateerde dagelijkse beslommeringen.
Hier kan je kwijt wat je vanavond gaat eten, dat je ruzie hebt met de teckel van de tante van je buurvrouw, wat je vakantieplannen zijn, wat er vanavond op tv komt, wat je favoriete esf liedje van dit jaar is, wat je midden in de nacht kwijt moet, je slechtste grappen, hoe erg je spinnen haat, je klachten over Huub Stapel, als je sowieso mensen die Huub heten stiekem niet vertrouwt, hoeveel meltdowns afgelopen esf je bezorgd heeft, je laatste ervaring met een airfryer, hoe vaak je naar het toilet ging vandaag, hoe harig jij het graag ziet, als je je even helemaal klote voelt, dat jij WIDM stiekem ook nooit gezien hebt, wie Mark Rutte moet opvolgen,, dat jij geen fan was van Star Wars en episode II alleen keek vanwege Hayden Christensen etc.

En uiteraard ook over serieuze zaken die je bezig houden of kwijt wilt. (En daar hoef je sorry voor te zeggen. Nee niet. Geen sorry. Hou op met gesorry. GEEN sorrrrry! ook geen sorrie.

*G* :B w/ 120301_163650_wapperindiaan.gif 120301_163650_bloosindiaan.gif 120301_163650_frownindiaan.gif 120301_163650_redfaceindiaan.gif 14.gif

Ons eiland Doezepwa Utopia:

Cee's moodboard van Doezepwa Utopia: https://pin.it/ikbu7rgamqkcu3

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Handige linkjes naar leuke topics:
ESF / Monster-playlist: alle ESF optredens ooit
ESF / Overzicht ESF-LAND VAN DE WEEK topics
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat?
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #2
ESF / Die ESF-ers, wie zijn dat? #3
ESF / BEWAARTOPIC - overwinning ESF 2019

Onze top 50 eurovisieliedjes:
De 50 favorieten van het leukste songfestival forum van Nederland!

ESF_FOK Twitter
https://twitter.com/ESF_FOK



Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  donderdag 11 juni 2020 @ 22:22:25 #2
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_193592152
Ik heb het idee dat het vrijdag is vandaag. :') -O-
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
pi_193592184
Het weekend staat al weer bijna voor de deur (ik ga niet open doen).
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_193592217
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:18 schreef Strani het volgende:

[..]

Ohh da's naar hè ;(
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:19 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel heftig...

Hoe? (logisch als je dat natuurlijk prive voor hem houdt)
Ja, is toch even raar zo om te lezen :{ Het gaat overigens niet om iemand waar ik verder zelf ook mee omging, of die ik überhaupt goed kende. Ik had wel eens lessen met hem, maar dat was het dan ook wel.

Hij was vooral een van de eersten die ik Googelde omdat hij ook politiek wel actief was al, en ik benieuwd was wat daar van gekomen was. En toen als een van de eerste hits een overlijdensbericht... Geen idee waaraan hij dan overleden is verder.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  donderdag 11 juni 2020 @ 22:25:02 #5
165780 Luctor.et.Emergo
Fremantle Dockers FC
pi_193592221
Ik laat 'm wel altijd binnen, maar daarna doe ik de deur niet open, maar op de een of andere manier weet ie toch altijd weer weg te gaan. -O-
Autore Deo, favente Regina Luctor et Emergo
Meneer de Voorzitter, het is alles behalve onjuist dat ik ontkend heb dat ik niet tegen het verbod op het embargo ben.
Het is echt waar, ik heb het in mijn dromen zelf gezien.
  ESF Reporter donderdag 11 juni 2020 @ 22:26:07 #6
87554 Cee
Welluk?
pi_193592255
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:23 schreef Fred_B het volgende:
Het weekend staat al weer bijna voor de deur (ik ga niet open doen).
Ik wilde dit al eerder melden maar ik had dus totaal gemist dat je in België woont. Of ik was het compleet vergeten!
Oké doe met die info wat je wil. :7
  ESF Reporter donderdag 11 juni 2020 @ 22:26:27 #7
87554 Cee
Welluk?
pi_193592268
quote:
0s.gif
Op donderdag 11 juni 2020 22:15 schreef Aoibhin het volgende: Was wel even heftig net. Ben even oud-klasgenoten gaan Googelen. Was in zo'n bui. Blijkt één gast in 2017 op 25-jarige leeftijd te zijn overleden :{
Oh naar is dat hè! Verwacht je dan ook totaal niet. Had dat een tijd geleden ook toen ik ging opzoeken hoe het met een oud-collegaatje ging, waar ze nu werkte. Kwam ik een in memoriam tegen. :{ Voelt echt even alsof je door de bliksem wordt getroffen.
pi_193592274
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:24 schreef Aoibhin het volgende:

[..]


[..]

Ja, is toch even raar zo om te lezen :{ Het gaat overigens niet om iemand waar ik verder zelf ook mee omging, of die ik überhaupt goed kende. Ik had wel eens lessen met hem, maar dat was het dan ook wel.

Hij was vooral een van de eersten die ik Googelde omdat hij ook politiek wel actief was al, en ik benieuwd was wat daar van gekomen was. En toen als een van de eerste hits een overlijdensbericht... Geen idee waaraan hij dan overleden is verder.
Ja, ik vind het al soort van schokkend als ik een relatief jong iemand op Wikipedia zoek en er dan opeens twee data staan van geboorte en overlijden.
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 11 juni 2020 @ 22:27:31 #9
39237 crew  H_T
2733
pi_193592291
Geen schuimfrumpies in de TT -O-
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_193592328
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:26 schreef Cee het volgende:

[..]

Ik wilde dit al eerder melden maar ik had dus totaal gemist dat je in België woont. Of ik was het compleet vergeten!
Oké doe met die info wat je wil. :7
100 km onder Tilburg, als je eens op de koffie wil komen :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_193592340
Ben eigenlijk maar 1x bij een begrafenis geweest en dat was van een zoon van 19 van een collega.

Als je zo jong bent ken je eigenlijk nog juist echt heel veel personen, dus die begrafenis was echt enorm.
pi_193592381
timdewit twitterde op donderdag 11-06-2020 om 22:15:49 De beroemde Fawlty Towers-aflevering “Don’t mention the war” is niet langer in overeenstemming met de racisme-richtlijnen van UKTV, een Britse online streaming service. En is zodoende niet meer te bekijken. https://t.co/swDSH1CMLB reageer retweet
Ja zo vind ik het ook wel weer genoeg hoor. Tyf eens op met deze onzin?
  donderdag 11 juni 2020 @ 22:32:18 #13
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_193592435
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:24 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

[..]

Ja, is toch even raar zo om te lezen :{ Het gaat overigens niet om iemand waar ik verder zelf ook mee omging, of die ik überhaupt goed kende. Ik had wel eens lessen met hem, maar dat was het dan ook wel.

Hij was vooral een van de eersten die ik Googelde omdat hij ook politiek wel actief was al, en ik benieuwd was wat daar van gekomen was. En toen als een van de eerste hits een overlijdensbericht... Geen idee waaraan hij dan overleden is verder.
Ja het is gewoon een raar gevoel, ik herken het. Confronterend. Opeens ga je dan ook denken aan de familie en zo van die jongen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 11 juni 2020 @ 22:32:49 #14
39237 crew  H_T
2733
pi_193592458
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:30 schreef skysherrif het volgende:
timdewit twitterde op donderdag 11-06-2020 om 22:15:49 De beroemde Fawlty Towers-aflevering “Don’t mention the war” is niet langer in overeenstemming met de racisme-richtlijnen van UKTV, een Britse online streaming service. En is zodoende niet meer te bekijken. https://t.co/swDSH1CMLB reageer retweet
Ja zo vind ik het ook wel weer genoeg hoor. Tyf eens op met deze onzin?
De Duitsers in die aflevering deden niets verkeerd, het was juist Basil die als een totale hork overkwam en de mensen aan het lachen maakte. Of ze moeten het over de donkere dokter aan het begin hebben, maar dat lijkt me heel sterk
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 11 juni 2020 @ 22:34:12 #15
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_193592497
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:30 schreef skysherrif het volgende:
timdewit twitterde op donderdag 11-06-2020 om 22:15:49 De beroemde Fawlty Towers-aflevering “Don’t mention the war” is niet langer in overeenstemming met de racisme-richtlijnen van UKTV, een Britse online streaming service. En is zodoende niet meer te bekijken. https://t.co/swDSH1CMLB reageer retweet
Ja zo vind ik het ook wel weer genoeg hoor. Tyf eens op met deze onzin?
Als het echt waar is dan zou dat volslagen gestoord zijn. Klassieker, die aflevering. Ik neem aan dat de meeste Duitsers er ook best om kunnen lachen.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_193592501
quote:
1s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:26 schreef Cee het volgende:

[..]

Oh naar is dat hè! Verwacht je dan ook totaal niet. Had dat een tijd geleden ook toen ik ging opzoeken hoe het met een oud-collegaatje ging, waar ze nu werkte. Kwam ik een in memoriam tegen. :{ Voelt echt even alsof je door de bliksem wordt getroffen.
Ja door de bliksem getroffen inderdaad :{ En dan gaat het zelfs om iemand waar ik niet veel mee had. Niet dat ik hem niet mocht ofzo hoor, maar je hebt nou eenmaal niet met iedereen persé contact, zeker niet als je geen gezamenlijke vrienden hebt.

Maar dit was ook echt zo'n persoon waarvan je dan verwacht zou hebben dat daar wat van geworden zou zijn. En hij heeft ook wel op politiek gebied het een en ander gedaan (zie nu ook Youtube interviews van hem enzo), maar dan zo jong al overlijden is wel heftig :{
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_193592522
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:26 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ja, ik vind het al soort van schokkend als ik een relatief jong iemand op Wikipedia zoek en er dan opeens twee data staan van geboorte en overlijden.
Dat ook inderdaad... :{ En om zoveel redenen kan het ineens ophouden. Ziekte, ongeluk, etc.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_193592571
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:30 schreef skysherrif het volgende:
timdewit twitterde op donderdag 11-06-2020 om 22:15:49 De beroemde Fawlty Towers-aflevering “Don’t mention the war” is niet langer in overeenstemming met de racisme-richtlijnen van UKTV, een Britse online streaming service. En is zodoende niet meer te bekijken. https://t.co/swDSH1CMLB reageer retweet
Ja zo vind ik het ook wel weer genoeg hoor. Tyf eens op met deze onzin?
Tsja, we zijn nu op het punt dat standbeelden van Lincoln worden beklad en niemand er echt tegenin durft te gaan, dus dit soort berichten zullen we nog wel een tijdje hebben.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_193592599
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:29 schreef skysherrif het volgende:
Ben eigenlijk maar 1x bij een begrafenis geweest en dat was van een zoon van 19 van een collega.

Als je zo jong bent ken je eigenlijk nog juist echt heel veel personen, dus die begrafenis was echt enorm.
Dat kan ik me voorstellen ja!

De enige twee begrafenissen waar ik ooit was, dat waren die van mijn oma en van een oudoom. Allebei gewoon heel klein gehouden met alleen naaste familie, maar überhaupt kenden zij niet zoveel mensen meer.

De crematie van mijn tante was wel wat groter, maar daar heb ik jammer genoeg niet bij kunnen zijn op het laatste moment, omdat ik Engeland niet uit kon :{
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
pi_193592611
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:30 schreef skysherrif het volgende:
timdewit twitterde op donderdag 11-06-2020 om 22:15:49 De beroemde Fawlty Towers-aflevering “Don’t mention the war” is niet langer in overeenstemming met de racisme-richtlijnen van UKTV, een Britse online streaming service. En is zodoende niet meer te bekijken. https://t.co/swDSH1CMLB reageer retweet
Ja zo vind ik het ook wel weer genoeg hoor. Tyf eens op met deze onzin?
Wtf echt :')

Als hier al over wordt gevallen dan kan geen geval van humor meer.
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  donderdag 11 juni 2020 @ 22:37:46 #21
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_193592619
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

De Duitsers in die aflevering deden niets verkeerd, het was juist Basil die als een totale hork overkwam en de mensen aan het lachen maakte. Of ze moeten het over de donkere dokter aan het begin hebben, maar dat lijkt me heel sterk
Ik kan me dat stukje zo snel niet herinneren maar als dat zo is dan zal niemand ooit meer naar All in the Family mogen kijken.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_193592633
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:32 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

De Duitsers in die aflevering deden niets verkeerd, het was juist Basil die als een totale hork overkwam en de mensen aan het lachen maakte. Of ze moeten het over de donkere dokter aan het begin hebben, maar dat lijkt me heel sterk
Ja precies, dat was juist het hele punt, dat Basil juist de hork was :')
Op dinsdag 2 augustus 2022 22:02 schreef Domnivoor het volgende:
Jij bent een eindeloze bron van leuke quotes :D
  ESF Reporter donderdag 11 juni 2020 @ 22:39:36 #23
87554 Cee
Welluk?
pi_193592676
quote:
7s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:29 schreef skysherrif het volgende:
Ben eigenlijk maar 1x bij een begrafenis geweest en dat was van een zoon van 19 van een collega.

Als je zo jong bent ken je eigenlijk nog juist echt heel veel personen, dus die begrafenis was echt enorm.
Onze gymleraar overleed op 28-jarige leeftijd toen ik in de tweede klas van de middelbare zat (ongeval). Superleuke gast, heel knap ook, jaar daarvoor was hij met ons op zomerkamp, had hij zijn gitaar mee en zongen we liedjes. O+ Alle leraren en zijn leerlingen waren op de uitvaart en hij bleek een tweelingbroer te hebben en die leek dus precies op hem. Zo raar was dat!

Trouwens, toen de gymleraar overleed had hij een zoontje van 1 en aangezien ik uit de prehistorie kom was de middelbare school al een tijd geleden en ik googlede een tijd geleden zijn zoontje en die is nu dus 28 en lijkt exact op zijn vader. :o
  donderdag 11 juni 2020 @ 22:40:12 #24
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_193592694
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2020 22:37 schreef Aoibhin het volgende:

[..]

Dat kan ik me voorstellen ja!

De enige twee begrafenissen waar ik ooit was, dat waren die van mijn oma en van een oudoom. Allebei gewoon heel klein gehouden met alleen naaste familie, maar überhaupt kenden zij niet zoveel mensen meer.

De crematie van mijn tante was wel wat groter, maar daar heb ik jammer genoeg niet bij kunnen zijn op het laatste moment, omdat ik Engeland niet uit kon :{
Ik die van m'n vier grootouders (waarvan twee recent), mijn vader, een tante en twee bekenden. Het went nooit.
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
  ESF Reporter donderdag 11 juni 2020 @ 22:40:25 #25
87554 Cee
Welluk?
pi_193592700
Ik loop weer achter met m’n uitvaart anekdotes. Sorry menseh.

Edit: oh nee toch niet, de Straan is er nog.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')