abonnement Unibet Coolblue
pi_195054366
Het "mooie" van Corona is dat iedereen wat alerter is op hoestende en niezende mensen. Dus als je kind aan t spelen is en er komt een kind bij zitten dat de hele tijd blaft als een zeehond, dan is het de volgende dag als je eigen kind loopt te hoesten wel direct 1+1=2. Je wijst immers sneller een schuldige aan. Ik zou het ook niet zo leuk vinden.

Ik heb mijn kleuter de afgelopen zomer goed "getraind" ;) in mensen ontlopen die hoesten/niezen. Om even niet te spelen met kinderen met een snotneus of hoestje. En om geen handjes meer vast te houden van andere kinderen. En als dat toch moet van de juf, direct haar handen te wassen. Dat vinden sommigen misschien wat rigoreus, maar gezien mijn gezondheidssituatie a.t.m. kan ik echt geen verkoudheidje - laat staan corona - gebruiken. Kleuter snapt dat gelukkig heel goed O+
pi_195054505
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 12:27 schreef MorganLeFay het volgende:
Het "mooie" van Corona is dat iedereen wat alerter is op hoestende en niezende mensen. Dus als je kind aan t spelen is en er komt een kind bij zitten dat de hele tijd blaft als een zeehond, dan is het de volgende dag als je eigen kind loopt te hoesten wel direct 1+1=2. Je wijst immers sneller een schuldige aan. Ik zou het ook niet zo leuk vinden.
Dat is voor mij een beetje het probleem. Kijk, hier was vorige week ook een hoestend en snotterend klasgenootje over de vloer, en ik denk dat we deze hele malaise weer aan hem te danken hebben. Daar ben ik ook niet blij mee. Maar ik zou er niet van dromen dat bij zijn ouders neer te leggen, want het punt is dat ik dat niet zéker weet - zoals @Nazil zegt, zoveel verkouden kinderen nu, hordes klasgenoten die ze aangestoken kunnen hebben.
  maandag 14 september 2020 @ 13:03:34 #278
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195054820
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 11:53 schreef lunapuella het volgende:
Hmmm, ik heb hier een situatie en vraag me af wat jullie zouden doen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit wordt in elk geval een lange winter zo...
Je denkt niet te egoďstisch en goedpratend voor jezelf ;)

Als er besloten is kinderen (mn onder de 6) gewoon te laten spelen en naar school te laten gaan, hoort dit erbij. Leuk is het niet nee, als je kind wordt aangestoken, maar het is toch onvermijdelijk met de r in de maand.

En ja, dit wordt een lange winter :P

Oh en @Nazil wat leuk zo'n directrice op het schoolplein O+
pi_195055093
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:38 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dat is voor mij een beetje het probleem. Kijk, hier was vorige week ook een hoestend en snotterend klasgenootje over de vloer, en ik denk dat we deze hele malaise weer aan hem te danken hebben. Daar ben ik ook niet blij mee. Maar ik zou er niet van dromen dat bij zijn ouders neer te leggen, want het punt is dat ik dat niet zéker weet - zoals @:Nazil zegt, zoveel verkouden kinderen nu, hordes klasgenoten die ze aangestoken kunnen hebben.
nou ja, en zeker als ze alleen buiten hebben gespeeld is het risico op besmetting eigenlijk nihil. Ik zou de buurman zeggen dat hij de boom in kan. (ok, wellicht iets constructiever, maar toch).
pi_195055237
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:38 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dat is voor mij een beetje het probleem. Kijk, hier was vorige week ook een hoestend en snotterend klasgenootje over de vloer, en ik denk dat we deze hele malaise weer aan hem te danken hebben. Daar ben ik ook niet blij mee. Maar ik zou er niet van dromen dat bij zijn ouders neer te leggen, want het punt is dat ik dat niet zéker weet - zoals @:Nazil zegt, zoveel verkouden kinderen nu, hordes klasgenoten die ze aangestoken kunnen hebben.
Het niet leuk vinden, dat is een...
De ouders aanspreken en boos gaan lopen doen is wat anders... je buurman moet in principe niet zo zeuren. Als hij gister al had gezien dat je zoontje hoestte, had hij zijn kinderen ook binnen kunnen halen (althans, dat zou ik doen).

Maargoed, in deze tijd zou ik mijn kind niet bij een vriendinnetje laten spelen als ik weet dat dat kind verkouden is. Laat staan dat dat kind hier over de vloer mag komen :)
pi_195055239


[ Bericht 100% gewijzigd door MorganLeFay op 14-09-2020 13:37:04 (Per rongeluk mezelf gequote) ]
pi_195055280
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 12:38 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Dat is voor mij een beetje het probleem. Kijk, hier was vorige week ook een hoestend en snotterend klasgenootje over de vloer, en ik denk dat we deze hele malaise weer aan hem te danken hebben. Daar ben ik ook niet blij mee. Maar ik zou er niet van dromen dat bij zijn ouders neer te leggen, want het punt is dat ik dat niet zéker weet - zoals @:Nazil zegt, zoveel verkouden kinderen nu, hordes klasgenoten die ze aangestoken kunnen hebben.
Er is ook nog zoiets als incubatietijd. En minder dan 24 uur na besmetting al hoesten is niet heel erg reëel. De kans is een stuk groter dat kind van buurman al door iemand anders besmet is, want 24 uur pas zéker niet binnen de incubatietijd van een normale verkoudheid en zelfs ook niet bij Corona. ;)

Kortom, het komt niet door het contact van gisteren.
pi_195057660
Luna, ik heb precies hetzelfde gedaan als jij hoor. Sjaak verkouden, ik verkouden met koorts. Negatieve test (was voor de koorts) en daarna lekker allemaal weer naar het werk/school (behalve ik, want koorts). Anders zitten wij ook tot eind april met z’n drietjes thuis, vermoed ik.
  dinsdag 15 september 2020 @ 21:42:24 #284
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195079370
Hier de tuinslang maar weer eens aan de pergola gehangen #buitendouche. Wat een hete dag! Max trok ook nog eens lekker door, want speelde na schooltijd eerst nog bijna een uur op het schoolplein en erna gingen we naar de gastouder waar hij van 3mnd tot 3jr heeft gezeten. Het ventje met wie hij daar groot werd, is er nog en die twee gingen zo lief spelen O+

Morgen studiedag én kennismakingsgesprek met de juf.
pi_195099732
Hoe oud waren jullie kinderen toen ze begonnen met zwemles? :s)

Ik had Eva al vroeg ingeschreven ivm wachttijd en nu werden we gebeld dat ze kan starten. Ze wordt in nov 5.

Ik vind het wel een gepuzzel, zeker nu ze 5 dagen naar school gaat ipv 4 - zwemles, fysio en eigenlijk wil ze nog op dansles. En gisteren kwam ze met muziekles blaadje thuis, dat leek d’r ook wel wat. Maar ik wil haar niet overladen met zoveel activiteiten, zo jong al? Hmm.
pi_195100128
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 22:07 schreef hetzusjevan het volgende:
Hoe oud waren jullie kinderen toen ze begonnen met zwemles? :s)

Ik had Eva al vroeg ingeschreven ivm wachttijd en nu werden we gebeld dat ze kan starten. Ze wordt in nov 5.

Ik vind het wel een gepuzzel, zeker nu ze 5 dagen naar school gaat ipv 4 - zwemles, fysio en eigenlijk wil ze nog op dansles. En gisteren kwam ze met muziekles blaadje thuis, dat leek d’r ook wel wat. Maar ik wil haar niet overladen met zoveel activiteiten, zo jong al? Hmm.
Sjaak is 5,5 en mag eind oktober starten. Hij heeft dan 16 maanden op de wachtlijst gestaan. In mei werden we al gebeld dat hij mocht beginnen, maar we waren toen school nog aan het opbouwen dus het leek ons toen niet handig. Nu is school even stabiel dus kan zwemles beginnen.

Het is heel afhankelijk van het kind. Ik heb een tijd zwemles gegeven en waar de één met 4j2m begint en prima gaat, stuurden we een kind van 4j9m nog wel eens voor een half jaar naar huis, omdat het er nog niet klaar voor was (te bang/speels/etc).
  woensdag 16 september 2020 @ 22:25:15 #287
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_195100261
N is begonnen met 4 jr6 mnd, toen Corona, nu is ze net 5. Gaat to nu toe best goed! Maar ze doet sowieso veel dingen, ook nog acrobatiek, dansen en wobbelyoga. Dansen gaan we wel mee stoppen, maar dat is omdat ik het zelf niet meer trek om daar woensdag om 17.00 uur op te draven - wie bedenkt zo’n tijdstip? :N

Overigens heeft haar juf nu Corona :{ de kinderen mogen wel gewoon naar school, maar het is wel een gedoe met leerkrachten vinden om in te vallen. Deze week al 3 verschillende gehad.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  woensdag 16 september 2020 @ 22:34:00 #288
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195100503
Oja, die tijd komt hé, van allemaal clubjes en lesjes. Het lijkt me erg afhangen van het kind. Zelf besloten om zo lang mogelijk te wachten met zwemmen. Maar moet wel rekening gaan houden met wachtlijsten, lees ik. En misschien is er toch wel schoolzwemmen? Of is dat landelijk afgeschaft? Afijn, maar eens kijken.

Vandaag hadden we kennismaking met de juf van Max. Dit waren teams-gesprekken geworden, want 015 is zo ongeveer de brandhaard momenteel. Maar zij vond dit not-done voor ouders met een eerste kind in de kleuterklas en we mochten het heiligdom van Max betreden: het lokaal. Mét Max. Die ging alles vertellen en laten zien. Verder vertelde ze van alles over Max en een beetje over wat ze zoal doen. Zo leuk O+ Ik ben blij dat het zo kon.
pi_195100783
Met zwemles wachten wij minimaal nog een half jaar en liefst een jaar. Heel egoďstisch omdat ik het komende half jaar aan mijzelf werk en daar genoeg aan heb (en logopedie voor l) maar l kennende met spannende dingen kunnen we beter ook nog even wachten.

Quoi wij mogen binnenkort ook in het lokaal voor een gesprek. Geen bijeenkomst voor ouders zoals normaal, maar 1 op 1 (of 2). We krijgen nog een uitnodiging in Parro.

Morgen gaat l op school een appeltaart bakken voor de juffen en de kinderen (zo zegt hij het, geen idee wat het idee is). Hij heeft het er de hele week al over.
pi_195101219
A is met 4j10m gestart met zwemmen. Zou eigenlijk met 4j6m starten. Maar ja... corona ;)

Het zwembad in 015 had de tijden aangepast. Had haar ingeschreven voor 15.15, maar dat werd opeens 14.30 (school is om 14 uit, dus niet te doen). Gelukkig kunnen omzetten naar 16.45. Als ze het eerste badje rood door is (en dus in badje blauw komt), is het wel om 15.15.

Voor ouders is het ook niet zo leuk meer. Je mag maar 10 min kijken en dan of met 7 andere ouders in de kleedkamer zitten (waar iedereen op zn mobiel tuurt) of in een kleedhokje in alle privacy gaan zitten fokken tot de les 3 kwartier later voorbij is :')

Heel goed dat het zwembad coronamaatregelen neemt, maar het is zo gewoon saai voor ouders. Dus als je nog een paar maanden kan wachten... doen ;)
Wachtlijst was overigens 6 maanden. Het andere zwembad bij het kerkpolderpad (heet het zo?) heeft een langere wachtlijst hoorde ik laatst.

A vindt het overigens superleuk dat zwemmen. De enige sport die ze wil doen is hardlopen. Als de zwemdiploma's in the pocket zijn mag ze op atletiek ^O^
pi_195101792
Bij ons zwembad mogen we gelukkig gewoon blijven kijken - mét mondkapje op. Beide kinderen zijn begonnen met zwemmen toen ze net vier waren. Van de jongste werd toen gezegd dat ze hem eigenlijk nog wat jong vonden, maar hij vindt het zo enorm leuk dat we hem gewoon hebben laten gaan, met de mededeling dat we het echt geen probleem vinden dat hij er lang over doet zolang hij er maar plezier in heeft.
  woensdag 16 september 2020 @ 23:36:34 #292
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195101886
Kuiken was bijna 6 toen hij startte. Er is veel verschil tussen kinderen, ze moeten naast de daadwerkelijke vaardigheid vooral spierkracht opbouwen om goed te kunnen blijven drijven. Op onze zwemschool zeiden ze dat jongen kinderen er gemiddeld wat langer over doen dan oudere kinderen.

Wij doen overigens zwemles + sport. Als ze klaar zijn met zwemles, wordt dat muziekles + sport, en als ze muziekles niet leuk vinden, mogen ze daar iets anders voor kiezen. Dus steeds maximaal 2 dingen waarvan 1 sport.
KuikenGuppy
pi_195104199
Bij de vereniging waar Twix gaat zwemmen, mogen ze pas na hun vijfde verjaardag beginnen. We hebben Twix net voor de zomer aangemeld en er is een wachtlijst van 3-4 maanden. Dus hij mag rond de herfst beginnen.
Overigens voorlopig geen andere sporten of clubjes erbij. 5 dagen naar school, waarvan 1 middag bso is voor hem eigenlijk al net over het randje. Dan de zwemles er nog bij op zaterdag om 8.30 uur. Maar Twix heeft een iets anders energielevel dan de gemiddelde vijfjarige.
pi_195104286
Ik heb S. voor november ingeschreven. Hij komt dan eerst in het badje voor de echte zwemles. Daar worden ze watervrij gemaakt en als dat goed gaat kunnen ze doorstromen.
Voorlopig is dat ook even de enige hobby, volgens mij is dat druk genoeg voor hem.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  donderdag 17 september 2020 @ 09:04:28 #295
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_195104409
Overigens is N wel vrij vroeg begonnen als ik het zo zie... in haar klas zijn de meesten nog niet bezig. En als ik de kinderen in haar zwemgroepje zie, zijn die ook wat ouder, ze is nog de kleinste. Ben benieuwd of ze inderdaad genoeg spierkracht heeft, want de techniek doet ze wel redelijk. Maar je moet natuurlijk meer dan 2 correcte zwemslagen achter elkaar kunnen doen.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
  donderdag 17 september 2020 @ 09:27:56 #296
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195104809
Zit er trouwens vlak voor/na de 4e verjaardag nog een mentale sprong voor die ukken? Mijn Guppy is bijna 4 en heeft de laatste tijd last van Hele Grote Emoties. Herkenbaar voor iemand hier?
KuikenGuppy
pi_195104924
O zou in september gaan beginnen met zwemles, maar dat is door Corona wat uitgelopen. Waarschijnlijk in november nu. Wij hebben overigens wel bewust gewacht met clubjes tot hij 5 was. Het eerste half jaar van school had hij dat echt nog niet getrokken.

Hij is wel gisteren gestart met ukelele-les. Supertrots is hij op zijn leen-ukelele en hij heeft zijn zusjes al een show gegeven en olifantje in het bos voor ze gespeeld (lees: gezongen met af en toe een pling vanuit de ukelele). Dat kon dan weer wel doordat de zwemles nu nog niet startte (en dankzij Corona, waardoor ik hem kan brengen terwijl zijn zusjes thuis blijven omdat papa thuis werkt). Is een korte serie van 8 lessen, daarna start hopelijk zwemmen en dan zien we wel verder. Ik had hem op willen geven voor een proefles tennis en hockey, maar die start kwam met vakantie net onhandig uit en toen kwam ukelele tussendoor.

Via de AH sportclubactie kun je nu overigens ook kinderen (én volwassenen) opgeven voor proeflessen.
¸¸.·´Ż`·.¸¸.·´Ż`·.¸><(((ş>
  donderdag 17 september 2020 @ 10:00:40 #298
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_195105381
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 09:27 schreef Burdie het volgende:
Zit er trouwens vlak voor/na de 4e verjaardag nog een mentale sprong voor die ukken? Mijn Guppy is bijna 4 en heeft de laatste tijd last van Hele Grote Emoties. Herkenbaar voor iemand hier?
Noem eens een voorbeeld?
  donderdag 17 september 2020 @ 10:21:10 #299
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_195105715
quote:
0s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:00 schreef Quoi het volgende:

[..]

Noem eens een voorbeeld?
Er gebeurde vannacht iets in het dorp waardoor onze hond ging blaffen en daar schrok Guppy wakker van. Hij was daarna bijna ontroostbaar verdrietig.
Hij beseft zich ook ineens dat mensen en dieren dood kunnen gaan. En hij kan heel lang verdrietig zijn als hij denkt aan zijn lievelingsgeitje ( :') O+) die hij heel erg mist. Of hij is 's avonds bang, en als ik dan vraag waarom, zegt hij dat hij bang is dat zijn broer onaardig doet ( :?). Of hij is verdrietig dat wij weg gaan en misschien nooit meer terug komen en dan is hij alleen ( :?). En elke keer duurt het super lang voor hij weer een beetje kalmeert.
KuikenGuppy
pi_195105881
quote:
1s.gif Op donderdag 17 september 2020 10:21 schreef Burdie het volgende:

[..]

Er gebeurde vannacht iets in het dorp waardoor onze hond ging blaffen en daar schrok Guppy wakker van. Hij was daarna bijna ontroostbaar verdrietig.
Hij beseft zich ook ineens dat mensen en dieren dood kunnen gaan. En hij kan heel lang verdrietig zijn als hij denkt aan zijn lievelingsgeitje ( :') O+) die hij heel erg mist. Of hij is 's avonds bang, en als ik dan vraag waarom, zegt hij dat hij bang is dat zijn broer onaardig doet ( :?). Of hij is verdrietig dat wij weg gaan en misschien nooit meer terug komen en dan is hij alleen ( :?). En elke keer duurt het super lang voor hij weer een beetje kalmeert.
Of het specifiek die leeftijd is, weet ik niet zo goed, maar onze jongste kan zichzelf ook helemaal gek maken met gedachten die beginnen met 'wat als...'. Wat als ons huis ineens in brand staat of wat als ik van de trap val? Wat als er vannacht ineens ruimtemannetjes komen en jou meenemen? Die fantasie ratelt maar door en zeggen dat dat niet gaat gebeuren (het zijn meestal totaal absurde situaties :') ) helpt ook niet. Toen A. 3,5 was denk ik zijn de jongens samen gaan slapen op 1 kamer, omdat hij niet alleen durfde te zijn en we wel een beetje klaar waren met 3x per nacht uit bed moeten voor een kind dat bang was. Dat hielp gelukkig goed. Inmiddels is hij 5,5 en gaat het wel beter. De fantasie is er nog steeds, maar hij slaapt wel echt een stuk rustiger. Binnenkort gaat hij weer naar zijn eigen kamer zelfs!
Venus in pocketformaat
© loveli
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')