abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 12 juni 2020 @ 12:36:14 #101
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_193599492
KOZP gaat in Volendam demonstreren. Dat gaat gezellig worden denk ik _O- _O-

https://www.telegraaf.nl/(...)rt-in-deze-gemeenten
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  vrijdag 12 juni 2020 @ 12:42:39 #102
475986 Briqq
Worth fighting for
pi_193599608
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:33 schreef Bosbeetle het volgende:
Het is natuurlijk makkelijk om een beeld van een sokkel te trekken, het is veel moeilijker om iemand op een sokkel te krijgen. En ik denk dat daar ook een stuk van het probleem is van deze movement, inplaats van proberen de ene kant af te breken om de andere sterker te krijgen moeten ze de andere opbouwen, en dat is moeilijker.

Aan de andere kant hoeveel beelden van donkere mensen ken je, en is het uberhaupt mogelijk. Ik noem maar een stom voorbeeld maar als er nou mensen zouden zijn die een standbeeld zouden willen van pak hem beet gerda havertong dat gaat niet lukken. Generaties kinderen heeft ze een verhaaltje voor het slapengaan voorgelezen maar een standbeeld krijgt ze niet. En Dat is volgensmij ook waar dit protest een beetje op gestoeld is er zijn geen voorbeelden maar die voorbeelden krijgen ook niet de kans, die worden geridiculiseerd niet belangrijk genoeg gevonden. En zo krijg je dus generaties die denken wij kunnen/mogen blijkbaar niet belangrijk worden. En dat is kwalijk. Dus ik zeg zet naast piet heyn gewoon gerda.
Mooie manier om deze situatie te bekijken. Kun je ook zien hoe de normen en waarden zijn veranderd over de tijd.
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 12:46:20 #103
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193599676
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:42 schreef Briqq het volgende:

[..]

Mooie manier om deze situatie te bekijken. Kun je ook zien hoe de normen en waarden zijn veranderd over de tijd.
Hoe bedoel je precies?

Kijk het is logischer dat er in de gouden eeuw geen voorbeelden zijn van donkere helden uit nederland omdat er minder donkere mensen hier waren en het probleem van hoe er tegen donkere mensen aangekeken werd toen van nog heel andere aard was, wat dat betreft zijn er natuurlijk over de tijd hele grote stappen gemaakt, maar we kunnen nog wel doorstappen :Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_193599797
muizen hebben weer eens een instagram account aangemaakt. 'Helden van Nooit'
https://www.instagram.com/heldenvannooit/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_193599842
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
muizen hebben weer eens een instagram account aangemaakt. 'Helden van Nooit'
https://www.instagram.com/heldenvannooit/
De pagina rapporteren kan altijd natuurlijk, gewoon aankaarten als gewelddadig/oproepen tot geweld O+
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
  vrijdag 12 juni 2020 @ 12:58:53 #106
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_193599865
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:46 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Hoe bedoel je precies?

Kijk het is logischer dat er in de gouden eeuw geen voorbeelden zijn van donkere helden uit nederland omdat er minder donkere mensen hier waren en het probleem van hoe er tegen donkere mensen aangekeken werd toen van nog heel andere aard was, wat dat betreft zijn er natuurlijk over de tijd hele grote stappen gemaakt, maar we kunnen nog wel doorstappen :Y
Als ik even nadenk over Nederlanders met een kleurtje die zulke bijdragen geleverd hebben dat je er een standbeeld voor neer zou zetten kan ik eigenlijk niets bedenken. Met als randvoorwaarde dat diegene ook dood moet zijn, je zet geen standbeeld neer van iemand die nog leeft. Misschien een militair uit Nederlands Indië? Een sporter(maar die leven denk ik nog merendeels)? Gerda Havertong, hoe leuk ook, vind ik niet echt een standbeeld waardig voor haar rol in Sesamstraat. Als je je bedenkt dat er pas sinds een jaar of 50-60 grote groepen immigranten zijn vind ik het ook helemaal niet gek dat er (nog) geen standbeelden staan.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  Moderator vrijdag 12 juni 2020 @ 13:00:46 #107
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_193599891
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:58 schreef nixxx het volgende:

[..]

Als ik even nadenk over Nederlanders met een kleurtje die zulke bijdragen geleverd hebben dat je er een standbeeld voor neer zou zetten kan ik eigenlijk niets bedenken. Met als randvoorwaarde dat diegene ook dood moet zijn, je zet geen standbeeld neer van iemand die nog leeft. Misschien een militair uit Nederlands Indië? Een sporter(maar die leven denk ik nog merendeels)? Gerda Havertong, hoe leuk ook, vind ik niet echt een standbeeld waardig voor haar rol in Sesamstraat. Als je je bedenkt dat er pas sinds een jaar of 50-60 grote groepen immigranten zijn vind ik het ook helemaal niet gek dat er (nog) geen standbeelden staan.
Donald Jones?
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:04:13 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193599939
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:58 schreef nixxx het volgende:

[..]

Als ik even nadenk over Nederlanders met een kleurtje die zulke bijdragen geleverd hebben dat je er een standbeeld voor neer zou zetten kan ik eigenlijk niets bedenken. Met als randvoorwaarde dat diegene ook dood moet zijn, je zet geen standbeeld neer van iemand die nog leeft. Misschien een militair uit Nederlands Indië? Een sporter(maar die leven denk ik nog merendeels)? Gerda Havertong, hoe leuk ook, vind ik niet echt een standbeeld waardig voor haar rol in Sesamstraat. Als je je bedenkt dat er pas sinds een jaar of 50-60 grote groepen immigranten zijn vind ik het ook helemaal niet gek dat er (nog) geen standbeelden staan.
je kan ook iets symbolisch neerzetten zoals de dokwerker, het hoeft niet een bepaalde persoon te zijn maar iets wat een groep vertegenwoordigt of een bepaalde gebeurtenis in de geschiedenis
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:13:14 #109
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_193600084
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
muizen hebben weer eens een instagram account aangemaakt. 'Helden van Nooit'
https://www.instagram.com/heldenvannooit/
Er staan voor een deel onwaarheden in. En denk dat gezien wat ze plaatsen hopelijk de AIVD ook wat aandacht aan deze mensen gaat besteden.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_193600439
Ik weet niet wat het preciese doel is van die beeldenstorm maar ik kan me er wel een vorstelling van maken waarom het gebeurt.
Persoonlijk vind ik dat wel heel erg ver gaan hoor. Ik kan me voorstellen dat de BLM groepering het niet eens zijn met deze beelden maar die beelden staan er niet om de reden vaarvoor ze nu over worden getrokken. Het is bijna alsof we verplicht worden onze trots af te staan. Natuurlijk zit daar een zwarte rand aan maar er wordt nogal makkelijk overheen gestapt. We weten allemaal best dat we zonder slavenhandel neit zouden zijn waar we nu staan qua welvaart. Mijn punt ismeer dat de nakomelingen van die slaven er nu ook van meeprofiteren.
Wat we nu zien is nog meer dan onfatsoenlijk als je het mij vraagt. Dit lijkt een discussie te worden met maar 1 uitgangspunt en daar heb ik wel moeite mee.

Zeker in Nederland heeft iedereen gelijke kansen vanaf de geboorte, wat er daarna gebeurt is van grote invloed op de rest van het leven en dan maakt het echt geen donder uit of je zwart wit of groen bent.
pi_193600539
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

je kan ook iets symbolisch neerzetten zoals de dokwerker, het hoeft niet een bepaalde persoon te zijn maar iets wat een groep vertegenwoordigt of een bepaalde gebeurtenis in de geschiedenis
Als het symbolisch mag zijn, waarom dan geen standbeeld van Zwarte Piet. Ons nationale, zwarte symbool van behulpzaamheid, grappenmakerij, acrobatiek en - last but not least - kindvriendelijkheid!
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_193600569
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 12:53 schreef spectrumanalyser het volgende:
muizen hebben weer eens een instagram account aangemaakt. 'Helden van Nooit'
https://www.instagram.com/heldenvannooit/
Terroristen.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:52:20 #113
8369 speknek
Another day another slay
pi_193600670
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:35 schreef Vliegbaard het volgende:
Ik weet niet wat het preciese doel is van die beeldenstorm maar ik kan me er wel een vorstelling van maken waarom het gebeurt.
Persoonlijk vind ik dat wel heel erg ver gaan hoor. Ik kan me voorstellen dat de BLM groepering het niet eens zijn met deze beelden maar die beelden staan er niet om de reden vaarvoor ze nu over worden getrokken. Het is bijna alsof we verplicht worden onze trots af te staan. Natuurlijk zit daar een zwarte rand aan maar er wordt nogal makkelijk overheen gestapt. We weten allemaal best dat we zonder slavenhandel neit zouden zijn waar we nu staan qua welvaart. Mijn punt ismeer dat de nakomelingen van die slaven er nu ook van meeprofiteren.
Wat we nu zien is nog meer dan onfatsoenlijk als je het mij vraagt. Dit lijkt een discussie te worden met maar 1 uitgangspunt en daar heb ik wel moeite mee.

Zeker in Nederland heeft iedereen gelijke kansen vanaf de geboorte, wat er daarna gebeurt is van grote invloed op de rest van het leven en dan maakt het echt geen donder uit of je zwart wit of groen bent.
De bekladding van Witte de With en Piet Hein slaat ook nergens op, het is ook hetzelfde groepje (persoon?), gewoon 1 of een paar mafklappers.

De "beeldenstorm" in de VS is een stuk logischer. De standbeelden van de zuidelijke verraders zijn daar neer gezet tijdens de Jim Crow wetten om de zwarten te intimideren.

Kun je je voorstellen dat in de jaren vijftig de Jordaan vol gezet werd met beelden van Anton Mussert en andere Nederlandse collaborateurs met de Duitsers? Nee die zouden al vernietigd zijn voordat de sokkel was neergezet. En als dat vijftig jaar later werd gedaan dan had niemand zijn parelketting gegrepen en gezegd oh nee belangrijke cultuur van Nederland. Nee sorry Anton Mussert hoeft geen standbeeld en is geen cultuur van Nederland, een geschiedenisboek is genoeg.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:52:30 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193600673
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:35 schreef Vliegbaard het volgende:
Zeker in Nederland heeft iedereen gelijke kansen vanaf de geboorte, wat er daarna gebeurt is van grote invloed op de rest van het leven en dan maakt het echt geen donder uit of je zwart wit of groen bent.
is grotendeels wel waar maar ook hier maakt het ook wel veel uit in wat voor gezin en waar je bent geboren nog even los van de kleur
pi_193600677
Als ze meer respect willen hebben moeten ze hier wat aan doen

https://www.prisonpolicy.org/graphs/raceinc.html

  vrijdag 12 juni 2020 @ 13:54:31 #116
8369 speknek
Another day another slay
pi_193600708
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:52 schreef Cattivo het volgende:
Als ze meer respect willen hebben moeten ze hier wat aan doen

https://www.prisonpolicy.org/graphs/raceinc.html

[ afbeelding ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 14:01:51 #117
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193600793
quote:
6s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:44 schreef OllieA het volgende:

[..]

Als het symbolisch mag zijn, waarom dan geen standbeeld van Zwarte Piet. Ons nationale, zwarte symbool van behulpzaamheid, grappenmakerij, acrobatiek en - last but not least - kindvriendelijkheid!
je naamgenoot B was leuker
pi_193600809
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:04 schreef Tarado het volgende:

[..]

je kan ook iets symbolisch neerzetten zoals de dokwerker, het hoeft niet een bepaalde persoon te zijn maar iets wat een groep vertegenwoordigt of een bepaalde gebeurtenis in de geschiedenis
De dokwerker. Die wisten nog dat je in opstand moest komen als arbeider tegen de gevestigde orde. Nu blijft die gevestigde orde buiten schot omdat het volk onderling het niet eens kan worden.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 14:06:19 #119
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193600850
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 14:03 schreef Cherni het volgende:

[..]

De dokwerker. Die wisten nog dat je in opstand moest komen als arbeider tegen de gevestigde orde. Nu blijft die gevestigde orde buiten schot omdat het volk onderling het niet eens kan worden.
het is maar een voorbeeld, verder ben ik niet zo van die persoonsverheerlijking wat beelden van personen meestal zijn maar dat neemt niet weg dat ik het vernielen ervan ook nergens op vind slaan.
pi_193600885
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 14:06 schreef Tarado het volgende:

[..]

het is maar een voorbeeld, verder ben ik niet zo van die persoonsverheerlijking wat beelden van personen meestal zijn maar dat neemt niet weg dat ik het vernielen ervan ook nergens op vind slaan.
Het is in iedergeval een beeld tegen racisme, onderdrukking tegen de destijds gevestigde orde namelijk Nazi-duitsland. Prima voorbeeld dat je plaatst.

Maar goed, ik vind het totaal niet zinvol in deze tijd om nu plots beelden van een sokkel te halen. In een andere draad heb ik daar ook al een zware discussie gevoerd en heeft weinig zin dit weer te doen.
pi_193600963
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:52 schreef Tarado het volgende:

[..]

is grotendeels wel waar maar ook hier maakt het ook wel veel uit in wat voor gezin en waar je bent geboren nog even los van de kleur
Ja precies, maar dan moeten ze dáár eens wat aan doen. Dat kan (positieve) institutioneel racisme niet oplossen hoor. Ik zal ontkennen dat etnisch profileren geen probleem is maar ik denk dat dat vooral in de randstad een grotere rol speelt.

Ik ben er van overtuigd dat als mensen laten zien wat ze kunnen, ze echt wel een plek in de samenleving krijgen waarin huidskleur geen reet uit maakt.
pi_193601000
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 13:54 schreef speknek het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
toch zit er een waarheid in.
als je klaagt dat winkelmedewerkers je in de gaten houden in een winkel, dan kun je wel racisme roepen maar je kan je ook afvragen hoe het komt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 12 juni 2020 @ 14:46:12 #123
8369 speknek
Another day another slay
pi_193601354
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 14:18 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

toch zit er een waarheid in.
als je klaagt dat winkelmedewerkers je in de gaten houden in een winkel, dan kun je wel racisme roepen maar je kan je ook afvragen hoe het komt.
Ja racisme.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_193601443
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 14:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja racisme.
Dat is wel heel makkelijk.
  vrijdag 12 juni 2020 @ 14:56:57 #125
131800 Tarado
capô de fusca
pi_193601457
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juni 2020 14:46 schreef speknek het volgende:

[..]

Ja racisme.
gewoon naïef blijven kan ook zoals zoveel gut menschen doen, hoor jij bij die groep?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')